Hier sla je de plank al volledig mis. De prijs van een product is niet recht evenredig met de aantrekkelijkheid van dit product, dat is onzin. Het verschilt per markt, industrie en product, maar prijzen kunnen ook gebaseerd zijn op een simpel "cost plus" berekening of juist "customer value", etc... Da's simpel economie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom is dat van de zotte? Je moet langer reizen als je twee vluchten moet maken en je hebt een overstap. Het product dat je dan koopt is dan een stuk minder aantrekkelijk dan wanneer je direct kunt vliegen. Dit minder aantrekkelijk zijn moet je dan toch compenseren door de prijs te verlagen?
Kan soms wel, kan soms niet. Het beste kun je even met de klantenservice bellen van de betreffende maatschappij. Ik probeer altijd wel vantevoren (omdat ik nogal lang ben), een stoel bij de nooduitgang te reserveren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Meestal kun je op de website van de airline met je boekingscode (de code op je e-ticket) je stoelen, maaltijden etc regelen. Ik zag dat dit bij British Airway tegenwoordig ook al best wat kost... iets van 20 euro voor een plek bij de nooduitgang en 10 euro om een andere stoel te kiezen. Doe je dat niet, dan wordt je ergens ingedeeld en kun je pas 24 uur voor vertrek een keuze maken uit de overgebleven stoelen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Ik kreeg meteen een stoel toegewezen bij het boeken op mijn vlucht van AMS naar Detroit. Heb wel silver status bij KLM, maar weet niet of dat er wat mee te maken had.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Bij KLM, Finnair, JAL, SAS en Lufthansa kreeg ik met mijn charcoal-status ook direct een stoel toegewezen bij het boeken. Maar die kun je dan weer wijzigen via de website van de airline. Maar bij cheaptickets.com kon ik bijvoorbeeld weer meteen iets anders kiezen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:04 schreef Fogel het volgende:
Ik kreeg meteen een stoel toegewezen bij het boeken op mijn vlucht van AMS naar Detroit. Heb wel silver status bij KLM, maar weet niet of dat er wat mee te maken had.
Ligt aan de airline en soms je frequent flyer status. Bij BA kan ik met een Gold status op al mijn vluchten al maanden van tevoren de stoelen in economy vast legggen. Wel makkelijk!quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Met KLM kan je via manage je boeking de gewenste stoel vanaf 3 maanden voor vertrek kiezen, dit kan voor veel stoelen gratis, en voor de stoelen waar KLM vindt dat dit een speciale stoel is, voor een extra bedrag ook deze stoelen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het is idd een marketingstrategie. En een marketingstrategie heb je om uiteindelijk meer geld te verdienen. En met meer geld kun je nieuwe vliegtuigen kopen, bestaande vliegtuigen up-to-date maken met personal entertainment systemen enz.
De meeste mensen denken dat het grote bedrijf de grote boeman is die hen zoveel mogelijk geld afhandig wil maken, maar er zijn achterliggende redenen waarom de dingen werken zoals ze werken.
Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met KLM kan je via manage je boeking de gewenste stoel vanaf 3 maanden voor vertrek kiezen, dit kan voor veel stoelen gratis, en voor de stoelen waar KLM vindt dat dit een speciale stoel is, voor een extra bedrag ook deze stoelen.
Je kan zo vaak wijzigen als je wilt, en zelfs bij het online inchecken kan je nog wijzigen.
Let op, voor de Fokker 50, 70 of 100 vluchten is het niet mogelijk om 3 maanden vooraf je stoel vast te zetten, want er kan, als er veel aanbod van passagiers is natuurlijk een ander toestel worden ingezet, daarnaast wordt ook aan boord vaak alsnog de stoel gewijzigd in verband met de loadbalance.
Ik zit ook een beetje met mijn Hong Kong ticket in mijn hoofd, daar kan ik wel de stoelen kiezen van Amsterdam - Hong Kong en terug, maar niet de feedervluchten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
Ik heb ook nooit gezegd dat het een evenredig verband is. Ik geef gewoon 1 iets aan dat een invloed uitoefent op de prijs. Tuurlijk speelt lengte van de vlucht mee ivm brandstofkosten enz, maar wat ik aangeef is dat er ook andere dingen spelen die de prijs beinvloeden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier sla je de plank al volledig mis. De prijs van een product is niet recht evenredig met de aantrekkelijkheid van dit product, dat is onzin. Het verschilt per markt, industrie en product, maar prijzen kunnen ook gebaseerd zijn op een simpel "cost plus" berekening of juist "customer value", etc... Da's simpel economie.
Ook niet, die vliegt lekker met de KLM, en doet het laatste kleine stukje in de F70 die vrolijk achter de KLM is aan gevlogen..quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
Dan ga je met de volgende vlucht mee waar nog plek is, zonder extra kosten voor jou. En in de meesten gevallen zelfs met compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Hierbij ga ik er wel vanuit dat beide tickets tegelijk als 1 reis geboekt zijn, anders gaat die vlieger niet op.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:40 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb binnenkort enkele intercontinentale vluchten met overstap, voor het eerst.
Hoe zit het met vertraging van de 'opstap-vlucht'. Stel je eerste vlucht heeft een vertraging van 3 uur terwijl de overstap is bijv. 2 uur , gaat dat andere vliegtuig dan wachten of heb je gewoon pech?
Ja dat laatste snap ik. Maar geen worries dus, mooi zo. Dankquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan ga je met de volgende vlucht mee waar nog plek is, zonder extra kosten voor jou. En in de meesten gevallen zelfs met compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Hierbij ga ik er wel vanuit dat beide tickets tegelijk als 1 reis geboekt zijn, anders gaat die vlieger niet op.
Ligt er aan waar je wilde boeken. Niet in elk land is er de verplichting om de prijs inclusief belasting te vermelden. En daarnaast rekenen vrijwel alle sites nog altijd reserveringskosten, administratiekosten, betaalkosten, garantiekosten, verzekeringskosten, plaatsreserveringskosten, etc enz bij de zogenaamde alles inclusief net voordat je gaat betalen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:13 schreef Iwanius het volgende:
Mischien is het al oud nieuws maar ik wilde van de week eens wat gaan boeken online,afijn gedaan
krijg ik zo een overzicht zie ik plotseling een benzine tax of iets wat er op lijkt dat het oorspronkelijke
bedrag met 100% heeft verhoofd waardoor een reis van +/- ¤ 1.000 ineens ¤ 2.000 euro p.p. kost.
Iemand die dit kent en was dit niet allang afgeschafd?
Met KLM en Delta heb ik allebei de eerste voornaam in moeten voeren, en daarna de achternaam, als je een vrouw bent moet je de meisjesnaam bij de achternaam invoeren.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef 0311014 het volgende:
De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?
En als je een ticket via een Amerikaanse maatschappij boekt, is dan je Nederlandse tweede naam je middle name?
En een overstaptijd van 40 min in Amerika, is dat te doen? Wordt door KLM als vlucht aangeboden, is 2x met Delta. Als je je aansluitende vlucht mist, hoe gaat dat dan?
Dank voor de tip. Bij Delta.com, vind ik 'm voor dezelfde prijs, maar heb wel een iets goedkopere vlucht gevonden, die qua tijd ook prima te doen is en een overstaptijd van 1 uur en 40 min heeft.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met KLM en Delta heb ik allebei de eerste voornaam in moeten voeren, en daarna de achternaam, als je een vrouw bent moet je de meisjesnaam bij de achternaam invoeren.
Als je de verschillende vluchten in een boeking kan boeken dan ben je verzekerd dat ze je op een volgende vlucht plaatsen, maar let op, dit betekent niet altijd dat je op de eerstvolgende vlucht meekan (wordt natuurlijk wel geprobeerd), maar op de eerst mogelijk beschikbare vlucht.
Ik weet niet waar je heen (via welke luchthaven) gaat vliegen naar de VS, maar 40 minuten is wel een risicovol kleine overstaptijd, het is niet onmogelijk, maar bijvoorbeeld op JFK is dat te weinig als je een beetje achteraan de immigratierij staat, daarnaast moet je ook je koffer ophalen en opnieuw moet afgeven, dit zit altijd wel bij elkaar in de buurt maar kost toch tijd.
Waarom boek je een Delta vlucht niet gelijk bij Delta zelf? Of geeft de eigen website van Delta duurdere tarieven? Want Delta.com heeft een best price guarantee,,,
Zelfs al in de eerste post van dit topicquote:Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef 0311014 het volgende:
De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?
quote:Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.
OK, bedanktquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Fogel het volgende:
Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef Tornadovis het volgende:
Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.
Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.
Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken. Heb je dit als 1 ticket geboekt? Dan zou het kunnen dat het doorgestuurd wordt en dat je niet opnieuw hoeft in te checken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:41 schreef Earry het volgende:
Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Binnen dezelfde alliantie is het geen probleem maar daar buiten heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken.
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]Heb je dit als 1 ticket geboekt?
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebtquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Het woord 'namens' is niet geheel van toepassing. Air France heeft die laatste vlucht bij BA ingekocht, omdat Air France zelf noch een Skyteam partner blijkbaar niet op Port Elizabeth vliegen en jou toch als klant wilden binnenhalen voor die 2 duurdere vluchten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Gebeurt best vaak. Ik vlieg vaak een dagje op en neer naar Nederland en krijg dan beide boarding cards van mijn secretaresse bij vertrek. Echter, soms vlieg ik heen BA en terug KLM (of andersom). Dan krijg ik echter toch twee boarding cards van dezelfde maatschappij (degene die de heen vlucht doet).quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
Klopt! Daar heb ik ook al eerder mee gevlogen, toen 'voor' Kulula.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:
De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?
Kijk, weer wat geleerd, dankje voor het uitgebreide antwoordquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
Het staat gewoon in de OPquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef EddyAlbena het volgende:
Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de OPHoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
Kijk op www.seatcounter.com.
Binnen 24 uur contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met cheaptickets om te laten herstellen, want anders kom je met je boardingcard niet langs de beveilliging op Schiphol of de Londense luchthaven.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 06:02 schreef Elirosenau het volgende:
Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
Vliegmaatschappij is Easyjet.
Bvd
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:50 schreef Bayswater het volgende:
Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:19 schreef Bayswater het volgende:
Tickets New York geboekt.![]()
Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.
Puur uit concurrentieoogpunt met Zaventem, zoiets wat Engelsen met Schiphol hebben. Maar wat begrijp ik er niet aan als ik zeg dat in feite krom is? Dat anders heel Nederland via Antwerpen gaat boeken als je niet daar verplicht hoeft op te stappen begrijpt mijn grootje ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
Hoe wil je het dan gaan doen? Wat gebeurt er als de NLers alle goedkope tarieven gaan opkopen? Dan zulllen de Belgen, Engelsen, Duitsers enz. minder snel met KLM gaan vliegen. KLM maakt minder omzet daardoor en minder winst. Er blijft daardoor minder geld over om te investeren om je product aantrekkelijker te maken (zoals videosysteempjes in elke stoel).quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Hebben we er weer 1 die niet snapt dat het beschermen van de markt echt niet meer van deze tijd is, en niet wil begrijpen dat de krampachtige strohalm waar de maatschappijen zich aan vastklampen uiteindelijk niet zal kunnen blijven bestaan.
Dat milieu-oogpunt kan ik me wel in vinden, ben zelf ook voor een beter milieu, maar minder vluchten tussen bepaalde steden betekent dus ook slechtere aansluitingen met andere vluchten.quote:Want dat vliegen in vluchtvolgorde klinkt allemaal heel logisch, als je later instapt of eerder uitstapt en je geeft dat bij het inchecken aan heeft dat geen nadelige gevolgen voor de vluchtuitvoering, en daarnaast vanuit een milieu-oogpunt moeten die intra-europese vluchten teruggebracht worden, zeker gezien de bezetting op veel van die vluchten.
Je product aantrekkelijker maken is niet iets dat goed werkt in deze branche. Mensen zullen in eerste instantie toch kijken naar prijs. Het overgrote deel van de passagiers doet dat en terecht, vliegen is nou eenmaal duur.quote:Het is daarnaast onzin dat je geen markten buiten je eigen thuismarkt kunt creëren, je zou je product aantrekkelijker kunnen maken zodat je niet hoeft te concurreren op prijs, wanneer je dat wel doet moet je op de koop toenemen dat de passagier steeds handiger wordt en via andere markten goedkopere vliegtickets koopt.
Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet. Uiteraard is het ok om commentaar te hebben op het bestaande systeem, maar hoe stel jij je dat nieuwe systeem voor dan?quote:Verandering in de markt is niet altijd negatief voor de maatschappij, het schept ook een hoop nieuwe kansen op de markt.
check gewoon online inquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:04 schreef Halloallemaal het volgende:
Ik vlieg in april naar Miami, vanaf Dusseldorf met Lufthansa.
Iemand enig idee hoelaat ik moet inchecken? IK lees overal sms check in, etix check in, etc.
Het schijnt dat mijn ticket op mn creditcard staat.
Help please!
In 2008 en 2009 waren ze ook in september, vind de deals alleen niet geweldig voor het laagseizoen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:16 schreef staticdata het volgende:
Weet iemand of KLM richting het najaar weer met werelddealweken komt?
quote:Op maandag 15 februari 2010 08:59 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vlieg zaterdag over een week met KLM naar NYC, nu wil ik in het vlegtuig gebruik maken van de IFE, maar krijg je in het vliegtuig een hoofdtelefoon aangeboden voor het geluid?
Op zich is het wel aardig. Alleen, als je niet al te lang in Amerika blijft (week of 2), is het aanbod op de terug weg hetzelfde. Das altijd wel jammer.quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
Staat op je ticket of kun je opvragen bij degene van wie je het ticket gekocht hebt. Let op de tekst NONREF of NONCHG op je ticket; dat betekent dat het niet kan.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:10 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??
thanks!
Ligt geheel aan het soort tarief dat je gekocht hebt. Je zult moeten bellen met Iberia om hier achter te komen.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:10 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??
thanks!
Is niet verstandig om hier op af te gaan, want het klopt niet altijd.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat op je ticket of kun je opvragen bij degene van wie je het ticket gekocht hebt. Let op de tekst NONREF of NONCHG op je ticket; dat betekent dat het niet kan.
geen probleem hoor, alleen je kan geen drinken meenemen voor de douane. Na de douane kan je gewoon drinken kopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Wil je voor in het vliegtuig dingen meenemen of voor daar? Voor dáár kun je spullen in je koffer stoppen nartuurlijk. Wil je het in je handbagage stoppen: Drinken kun je inderdaad alleen na de veiligheidscheck kopen. Eten is eigenlijk nooit een probleem. Enorme stinkkazen worden wellicht niet gewaardeerd, maar verder zou ik gewoon meenemen wat je wilt. Ik heb wel eens een grote doos sushi meegenomen aan boord...quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Als je niet heel veel met ze vliegt wel. Vind nog steeds dat ze verhoudingsgewijs redelijke maaltijden hebben, de meeste heb ik alleen te vaak gegeten. Vandaar de sushi...quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:02 schreef Bulletdodger het volgende:
Zit je bij KLM wel goed met eten & drinken op een intercontinentale vlucht?
Deze informatie klopt niet. Je bestemming is Curacao wat een non-Schengen land is. Je vertrekt vanuit hal 2 of hal 3. De douane zal alleen je paspoort kontroleren, maar je handbagage wordt bij de gate gekontroleerd en daarna kun je niets kopen. Je kunt na de douane en voor de gate-kontrole wel drinken kopen, maar dat moet je door de winkel laten sealen op de voorgeschreven wijze.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:37 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
geen probleem hoor, alleen je kan geen drinken meenemen voor de douane. Na de douane kan je gewoon drinken kopen
Ik ga ervan uit dat je toch wel wat te drinken krijgt in het vliegtuig voor zo'n lange afstand, niet alcoholische versnaperingen op zijn minst. En alcohol voor aan boord consumptie mag je sowieso niet meenemen. (Ik zeg niet dat het niet gebeurd, het mag alleen officieel niet).quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik had idd wel gelezen dat je bij Arke wat te eten krijg, maar we vliegen 10 uur dus ik zat er aan te denken om ook gewoon wat lekkere dingen mee te nemen om onderweg te eten.
3,5 euro voor een zakje m&m's is mij iets te gortig.
Wat betreft het drinken, moet nog maar even kijken, de prijs op Schiphol en in het vliegtuig zal wel niet zo veel schelen.
thanks voor de info heren.
Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je toch wel wat te drinken krijgt in het vliegtuig voor zo'n lange afstand, niet alcoholische versnaperingen op zijn minst.
Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:17 schreef jaco het volgende:
Deze informatie klopt niet. Je bestemming is Curacao wat een non-Schengen land is. Je vertrekt vanuit hal 2 of hal 3. De douane zal alleen je paspoort kontroleren, maar je handbagage wordt bij de gate gekontroleerd en daarna kun je niets kopen. Je kunt na de douane en voor de gate-kontrole wel drinken kopen, maar dat moet je door de winkel laten sealen op de voorgeschreven wijze.
Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.
Je kan gewoon eten mee nemen. Drinken mag je alleen meenemen als je het achter de duane koopt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Valt tegen. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Daarnaast verkleind het ook nog eens de breedte van je stoel omdat de afstandbediening aan de zijkant van je armsteun zit (dat is in de 744 in ieder geval zo).quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
True. Maar hij vliegt dus Arke.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?quote:Op maandag 15 februari 2010 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
, let wel even aan het eind van de vlucht met welk programma je opstart, ze komen ze ongeveer een uurtje voor de landing innemen. Zit je het restant van de vlucht de film af te kijken zonder geluid
![]()
Kloptquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:58 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ikquote:
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:22 schreef Hik het volgende:
[..]
True. Maar hij vliegt dus Arke.
En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
Zal wel weer een klasse hoger zijn, of ik heb iets gemistquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
Ik zag ze toen ik met KLM vanuit JFK terugvloog! Ik ben een held in slapen, dus bij mij is zo'n vliegtripje ook zo weer voorbij gelukkigquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zal wel weer een klasse hoger zijn, op ik heb iets gemist![]()
Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.
quote:KLM treft EU-claim donderdag al voor de rechter
AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM en EU-claim, dat op wil komen voor de rechten van vliegtuigpassagiers, treffen elkaar donderdag (18 februari) voor de rechtbank in Zutphen. Dat liet directeur Hendrik Noorderhaven van EU-claim dinsdag weten. EU-claim volgt via een uitgebreid computersysteem de aankomst en vertrektrijden van vliegtuigen.
KLM wil dat Noorderhaven uitspraken over de maatschappij rectificeert en zich in de toekomst niet meer op dezelfde wijze uitlaat. Noorderhaven heeft in de media gezegd dat KLM liegt, en dat is de maatschappij in het verkeerde keelgat geschoten.
"Met de beoogde rectificatie wil KLM de opgetreden reputatieschade enigszins herstellen", aldus de dagvaarding. KLM zou volgens Noorderhaven hebben gelogen over vertragingen van luchtvaartmaatschappijen.
De gemoederen lopen dezer dagen hoog op tussen EU-claim en de luchtvaartmaatschappijen. Het draait allemaal om een arrest van het Europese Hof van 19 november 2009. Het Hof bepaalde dat de maatschappijen passagiers moeten compenseren wanneer zij een vertraging van meer dan drie uur hebben. Onder meer KLM betwist of die uitspraak op de maatschappijen van toepassing is.
Eurlings
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) stuurde dinsdag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij schreef binnen vier weken meer duidelijkheid te verwachten over het handhaven en de reikwijdte van het EU-arrest in Nederland. Zo is het bijvoorbeeld de vraag of de uitspraak met terugwerkende kracht toegepast kan worden. Dit laatste zou luchtvaartmaatschappijen kapitalen kosten aan vergoedingen over vertragingen die zijn voorgekomen vanaf het jaar 2005. En dat komt volgens Eurlings uiteindelijk weer op het bordje van de passagiers terecht.
Eurlings benadrukt hoe belangrijk het voor hem is dat de Europese lidstaten zoveel mogelijk een lijn trekken. Voorlopig is dat niet het geval. Vorige week hebben de nationale toezichthouders zoals de IVW in Brussel overlegd. Er bleken toen grote verschillen.
Eurlings verwees in zijn brief ook naar aanstaande jurisprudentie op dit terrein. Volgens Noorderhaven van EU-claim kan dat nog wel even op zich laten wachten. "De luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om een vonnis te voorkomen door steeds nieuwe stukken in te dienen."
Hmmm, laatst nog met een theeservies in mijn koffer van Manila naar Amsterdam gevlogenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:49 schreef Drive-r het volgende:
Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
En daar doen ze niet moeilijk in verder. Tijdje terug na een vlucht uit NY staan wachten voor de bagage van een collega. Die had zo'n fijjne harde Samsonite met cijfers slot, en die kwam dus opengeklapt de band op, onderbroeken achterlatend en al. Was dus "gekraakt" door de douane in de VS en met wat tape erom doorgestuurd. Tape hield het niet echt lang genoeg...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
Je mag sowieso een bepaald bedrag vrij invoeren. Is meen ik, een paar honderd euro maar kan je op de douane site nakijken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaaldquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Vlieg dan Martinairquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).
Dus een zak M&M's meenemen is geen overbodige luxe
Zeker. En dat met een Amerikaans toetsenbord en stekker.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:55 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |