abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77365440
Deel 12 alweer!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secre Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

    tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  • You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_77365461
    Laatste post uit het vorige deel van Drive-r:
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 23:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]

    Waarom is dat van de zotte? Je moet langer reizen als je twee vluchten moet maken en je hebt een overstap. Het product dat je dan koopt is dan een stuk minder aantrekkelijk dan wanneer je direct kunt vliegen. Dit minder aantrekkelijk zijn moet je dan toch compenseren door de prijs te verlagen?
    Hier sla je de plank al volledig mis. De prijs van een product is niet recht evenredig met de aantrekkelijkheid van dit product, dat is onzin. Het verschilt per markt, industrie en product, maar prijzen kunnen ook gebaseerd zijn op een simpel "cost plus" berekening of juist "customer value", etc... Da's simpel economie.
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_77365497
    vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_77365541
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
    Kan soms wel, kan soms niet. Het beste kun je even met de klantenservice bellen van de betreffende maatschappij. Ik probeer altijd wel vantevoren (omdat ik nogal lang ben), een stoel bij de nooduitgang te reserveren.

    Sommige maatschappijen zeggen dat het niet kan (omdat je bijv. het goedkoopste ticket hebt). Sommige vinden dat je geen frequent flyer status hebt dus niet de beste stoelen kan reserveren. Sommige boeken je gewoon in de stoel die je wilt, en sommige willen een kopie van je paspoort zien ten bewijze dat je echt zo lang bent.

    Gewoon proberen dus, nee heb je, ja kun je krijgen (is mijn ervaring althans).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_77365569
    ok, dank je. Ga het even proberen.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_77366971
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
    Meestal kun je op de website van de airline met je boekingscode (de code op je e-ticket) je stoelen, maaltijden etc regelen. Ik zag dat dit bij British Airway tegenwoordig ook al best wat kost... iets van 20 euro voor een plek bij de nooduitgang en 10 euro om een andere stoel te kiezen. Doe je dat niet, dan wordt je ergens ingedeeld en kun je pas 24 uur voor vertrek een keuze maken uit de overgebleven stoelen.
    pi_77367062
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
    Ik kreeg meteen een stoel toegewezen bij het boeken op mijn vlucht van AMS naar Detroit. Heb wel silver status bij KLM, maar weet niet of dat er wat mee te maken had.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_77367216
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 10:04 schreef Fogel het volgende:
    Ik kreeg meteen een stoel toegewezen bij het boeken op mijn vlucht van AMS naar Detroit. Heb wel silver status bij KLM, maar weet niet of dat er wat mee te maken had.
    Bij KLM, Finnair, JAL, SAS en Lufthansa kreeg ik met mijn charcoal-status ook direct een stoel toegewezen bij het boeken. Maar die kun je dan weer wijzigen via de website van de airline. Maar bij cheaptickets.com kon ik bijvoorbeeld weer meteen iets anders kiezen.
    Verschilt heel erg dus welke website en airline en waarschijnlijk ook soort vlucht.
    pi_77367309
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
    Ligt aan de airline en soms je frequent flyer status. Bij BA kan ik met een Gold status op al mijn vluchten al maanden van tevoren de stoelen in economy vast legggen. Wel makkelijk!
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77368477
    heb wel gold, maar niet bij Iberia
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_77386701
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
    Met KLM kan je via manage je boeking de gewenste stoel vanaf 3 maanden voor vertrek kiezen, dit kan voor veel stoelen gratis, en voor de stoelen waar KLM vindt dat dit een speciale stoel is, voor een extra bedrag ook deze stoelen.
    Je kan zo vaak wijzigen als je wilt, en zelfs bij het online inchecken kan je nog wijzigen.

    Let op, voor de Fokker 50, 70 of 100 vluchten is het niet mogelijk om 3 maanden vooraf je stoel vast te zetten, want er kan, als er veel aanbod van passagiers is natuurlijk een ander toestel worden ingezet, daarnaast wordt ook aan boord vaak alsnog de stoel gewijzigd in verband met de loadbalance.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77387021
    quote:
    Op woensdag 27 januari 2010 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]

    Het is idd een marketingstrategie. En een marketingstrategie heb je om uiteindelijk meer geld te verdienen. En met meer geld kun je nieuwe vliegtuigen kopen, bestaande vliegtuigen up-to-date maken met personal entertainment systemen enz.

    De meeste mensen denken dat het grote bedrijf de grote boeman is die hen zoveel mogelijk geld afhandig wil maken, maar er zijn achterliggende redenen waarom de dingen werken zoals ze werken.
    Die achterliggende reden die worden genoemd zijn echter een punt van discussie. Dus het is niet juist om te roepen dat het goed is dat KLM die rechtzaak al 1,5 jaar vertraagd, het zou juist goed zijn als er eindelijk eens duidelijkheid komt.

    Wanneer de uitspraak in het voordeel is van KLM kunnen deze + andere maatschappijen verdergaan met de huidige werkwijze, is deze in het nadeel dan moeten KLM en andere maatschappijen een nieuwe strategie vinden om tickets te verkopen. Het is niet meteen in het nadeel van een maatschappij om op een andere manier na te denken bij verkoop van tickets, in elke bedreiging zitten ook kansen.
    Misschien wordt het dan nog belangrijker om je als maatschappij met je product te onderscheiden, en moet je juist daarin gaan investeren. (En niet uitgaan dat je pas kan investeren als je marktaandeel hebt gewonnen).
    Daarnaast wordt het gros van een vlucht natuurlijk niet verdiend op de economy passagiers, om voldoende geld in het laadje te krijgen moet je de business klasse passagier in je toestel krijgen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 19:47:22 #13
    45833 crew  Fogel
    pi_77388648
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 19:04 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Met KLM kan je via manage je boeking de gewenste stoel vanaf 3 maanden voor vertrek kiezen, dit kan voor veel stoelen gratis, en voor de stoelen waar KLM vindt dat dit een speciale stoel is, voor een extra bedrag ook deze stoelen.
    Je kan zo vaak wijzigen als je wilt, en zelfs bij het online inchecken kan je nog wijzigen.

    Let op, voor de Fokker 50, 70 of 100 vluchten is het niet mogelijk om 3 maanden vooraf je stoel vast te zetten, want er kan, als er veel aanbod van passagiers is natuurlijk een ander toestel worden ingezet, daarnaast wordt ook aan boord vaak alsnog de stoel gewijzigd in verband met de loadbalance.
    Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_77390779
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 19:47 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
    Ik zit ook een beetje met mijn Hong Kong ticket in mijn hoofd, daar kan ik wel de stoelen kiezen van Amsterdam - Hong Kong en terug, maar niet de feedervluchten.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77399546
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 08:30 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Hier sla je de plank al volledig mis. De prijs van een product is niet recht evenredig met de aantrekkelijkheid van dit product, dat is onzin. Het verschilt per markt, industrie en product, maar prijzen kunnen ook gebaseerd zijn op een simpel "cost plus" berekening of juist "customer value", etc... Da's simpel economie.
    Ik heb ook nooit gezegd dat het een evenredig verband is. Ik geef gewoon 1 iets aan dat een invloed uitoefent op de prijs. Tuurlijk speelt lengte van de vlucht mee ivm brandstofkosten enz, maar wat ik aangeef is dat er ook andere dingen spelen die de prijs beinvloeden.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_77404366
    quote:
    Op donderdag 28 januari 2010 19:47 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
    Ook niet, die vliegt lekker met de KLM, en doet het laatste kleine stukje in de F70 die vrolijk achter de KLM is aan gevlogen..
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_77417295
    Ik heb binnenkort enkele intercontinentale vluchten met overstap, voor het eerst.
    Hoe zit het met vertraging van de 'opstap-vlucht'. Stel je eerste vlucht heeft een vertraging van 3 uur terwijl de overstap is bijv. 2 uur , gaat dat andere vliegtuig dan wachten of heb je gewoon pech?
      Moderator vrijdag 29 januari 2010 @ 14:45:36 #18
    45833 crew  Fogel
    pi_77417529
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 14:40 schreef EddyAlbena het volgende:
    Ik heb binnenkort enkele intercontinentale vluchten met overstap, voor het eerst.
    Hoe zit het met vertraging van de 'opstap-vlucht'. Stel je eerste vlucht heeft een vertraging van 3 uur terwijl de overstap is bijv. 2 uur , gaat dat andere vliegtuig dan wachten of heb je gewoon pech?
    Dan ga je met de volgende vlucht mee waar nog plek is, zonder extra kosten voor jou. En in de meesten gevallen zelfs met compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Hierbij ga ik er wel vanuit dat beide tickets tegelijk als 1 reis geboekt zijn, anders gaat die vlieger niet op.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_77417574
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 14:45 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Dan ga je met de volgende vlucht mee waar nog plek is, zonder extra kosten voor jou. En in de meesten gevallen zelfs met compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Hierbij ga ik er wel vanuit dat beide tickets tegelijk als 1 reis geboekt zijn, anders gaat die vlieger niet op.
    Ja dat laatste snap ik. Maar geen worries dus, mooi zo. Dank
    pi_77421130
    Mischien is het al oud nieuws maar ik wilde van de week eens wat gaan boeken online,afijn gedaan
    krijg ik zo een overzicht zie ik plotseling een benzine tax of iets wat er op lijkt dat het oorspronkelijke
    bedrag met 100% heeft verhoofd waardoor een reis van +/- ¤ 1.000 ineens ¤ 2.000 euro p.p. kost.
    Iemand die dit kent en was dit niet allang afgeschafd?
    pi_77422965
    quote:
    Op vrijdag 29 januari 2010 16:13 schreef Iwanius het volgende:
    Mischien is het al oud nieuws maar ik wilde van de week eens wat gaan boeken online,afijn gedaan
    krijg ik zo een overzicht zie ik plotseling een benzine tax of iets wat er op lijkt dat het oorspronkelijke
    bedrag met 100% heeft verhoofd waardoor een reis van +/- ¤ 1.000 ineens ¤ 2.000 euro p.p. kost.
    Iemand die dit kent en was dit niet allang afgeschafd?
    Ligt er aan waar je wilde boeken. Niet in elk land is er de verplichting om de prijs inclusief belasting te vermelden. En daarnaast rekenen vrijwel alle sites nog altijd reserveringskosten, administratiekosten, betaalkosten, garantiekosten, verzekeringskosten, plaatsreserveringskosten, etc enz bij de zogenaamde alles inclusief net voordat je gaat betalen.
    pi_77480772
    De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
    Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?

    En als je een ticket via een Amerikaanse maatschappij boekt, is dan je Nederlandse tweede naam je middle name?

    En een overstaptijd van 40 min in Amerika, is dat te doen? Ik vlieg vanuit Orlando naar Detroit en he daar 40 min om mijn volgende vlucht naar Amsterdam te halen. Beide vluchten zijn via KLM.nl geboekt (wordt als een reis van Orlando naar Amsterdam aangeboden) en worden door Delta uitgevoerd. Als ik 'm mis mag ik dan kosteloos op een volgende vlucht mee?

    [ Bericht 27% gewijzigd door 0311014 op 31-01-2010 16:52:15 ]
      zondag 31 januari 2010 @ 16:50:28 #23
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_77481257
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef 0311014 het volgende:
    De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
    Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?

    En als je een ticket via een Amerikaanse maatschappij boekt, is dan je Nederlandse tweede naam je middle name?

    En een overstaptijd van 40 min in Amerika, is dat te doen? Wordt door KLM als vlucht aangeboden, is 2x met Delta. Als je je aansluitende vlucht mist, hoe gaat dat dan?
    Met KLM en Delta heb ik allebei de eerste voornaam in moeten voeren, en daarna de achternaam, als je een vrouw bent moet je de meisjesnaam bij de achternaam invoeren.

    Als je de verschillende vluchten in een boeking kan boeken dan ben je verzekerd dat ze je op een volgende vlucht plaatsen, maar let op, dit betekent niet altijd dat je op de eerstvolgende vlucht meekan (wordt natuurlijk wel geprobeerd), maar op de eerst mogelijk beschikbare vlucht.

    Ik weet niet waar je heen (via welke luchthaven) gaat vliegen naar de VS, maar 40 minuten is wel een risicovol kleine overstaptijd, het is niet onmogelijk, maar bijvoorbeeld op JFK is dat te weinig als je een beetje achteraan de immigratierij staat, daarnaast moet je ook je koffer ophalen en opnieuw moet afgeven, dit zit altijd wel bij elkaar in de buurt maar kost toch tijd.

    Waarom boek je een Delta vlucht niet gelijk bij Delta zelf? Of geeft de eigen website van Delta duurdere tarieven? Want Delta.com heeft een best price guarantee,,,
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77481504
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 16:50 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Met KLM en Delta heb ik allebei de eerste voornaam in moeten voeren, en daarna de achternaam, als je een vrouw bent moet je de meisjesnaam bij de achternaam invoeren.

    Als je de verschillende vluchten in een boeking kan boeken dan ben je verzekerd dat ze je op een volgende vlucht plaatsen, maar let op, dit betekent niet altijd dat je op de eerstvolgende vlucht meekan (wordt natuurlijk wel geprobeerd), maar op de eerst mogelijk beschikbare vlucht.

    Ik weet niet waar je heen (via welke luchthaven) gaat vliegen naar de VS, maar 40 minuten is wel een risicovol kleine overstaptijd, het is niet onmogelijk, maar bijvoorbeeld op JFK is dat te weinig als je een beetje achteraan de immigratierij staat, daarnaast moet je ook je koffer ophalen en opnieuw moet afgeven, dit zit altijd wel bij elkaar in de buurt maar kost toch tijd.

    Waarom boek je een Delta vlucht niet gelijk bij Delta zelf? Of geeft de eigen website van Delta duurdere tarieven? Want Delta.com heeft een best price guarantee,,,
    Dank voor de tip. Bij Delta.com, vind ik 'm voor dezelfde prijs, maar heb wel een iets goedkopere vlucht gevonden, die qua tijd ook prima te doen is en een overstaptijd van 1 uur en 40 min heeft.
    pi_77490713
    quote:
    Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef 0311014 het volgende:
    De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
    Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?
    Zelfs al in de eerste post van dit topic
    quote:
    Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
    Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.
    pi_77562701
    Even een vraagje. Ik heb zaterdag een stop in Chicago. Ik heb het ESTA formulier al ingevuld online en er kwam te staan dat ik toestemming heb om te reizen. Heb dit niet geprint dus neem aan dat ik niks hoef te laten zien bij aankomst? Moet ik verder nog iets doen? Ben alleen in Amerika geweest als ik vanuit Canada kwam en nog nooit met het vliegtuig.
      Moderator dinsdag 2 februari 2010 @ 19:54:54 #27
    45833 crew  Fogel
    pi_77564113
    Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_77564514
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Fogel het volgende:
    Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
    OK, bedankt Hoef ik me daar niet meer druk om te maken.
    pi_77575668
    Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
    Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
    2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.

    Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
    Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
    pi_77580405
    quote:
    Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef Tornadovis het volgende:
    Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
    Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
    2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.

    Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
    Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
    Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.

    Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      woensdag 3 februari 2010 @ 13:43:20 #31
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_77589309
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.

    Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
    En mocht je er op de Nederlandse websites met vertrek uit Amsterdam niet uitkomen, kijk dan bij ticketaanbieders uit de UK met vertrek vanaf London, want juist vanaf de UK zijn regelmatig aanbiedingen naar OZ!
    Let op, die budgetaanbiedingen van 778 zijn in principe alleen retourtjes welke je binnen een maand moet gebruiken, als je voor langere tijd gaat zit je in de duurdere tariefklasse. Dat is trouwens niet alleen maar nadelig, als je in de duurdere ticketklasse zit zijn er meestal ook mogelijkheden tot wijzigen van de vliegtickets, wat natuurlijk handig is als je voor langere tijd weg zal gaan.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77600536
    Ik vlieg binnenkort:

    vanaf Amsterdam -> Parijs (CDG) met Air France
    Parijs (CDG) -> Johannesburg met Air France
    Johannesburg -> Port Elizabeth met British Airways

    Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
    Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
    pi_77604849
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 18:41 schreef Earry het volgende:
    Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
    Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
    Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken. Heb je dit als 1 ticket geboekt? Dan zou het kunnen dat het doorgestuurd wordt en dat je niet opnieuw hoeft in te checken.
    Kijk op Schiphol goed welk label er op je koffer wordt gedaan JHB of PLZ en hoeveel boardingcards je krijgt en voor welke vluchten. Je zal het ook uitgelegd krijgen aan de balie. Ik vermoed dat je in ieder geval langs de transferbalie op JHB moet.
    pi_77606067
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken.
    Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Binnen dezelfde alliantie is het geen probleem maar daar buiten heb ik geen ervaring.
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]Heb je dit als 1 ticket geboekt?
    Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
    pi_77611096
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
    Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
    Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
    pi_77614239
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
    Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
    Het woord 'namens' is niet geheel van toepassing. Air France heeft die laatste vlucht bij BA ingekocht, omdat Air France zelf noch een Skyteam partner blijkbaar niet op Port Elizabeth vliegen en jou toch als klant wilden binnenhalen voor die 2 duurdere vluchten.

    Het boekingssysteem regelt dit automatisch omdat Air France en BA een zgn. Interlining Agreement hebben. Dit betekent ook dat je bagage automatisch wordt doorgestuurd. Tenzij je in Johannesburg 'de grens oversteekt' en de douane je daar tegelijk met je baggage wil kontroleren, maar in dat geval kan geen enkele maatschappij doorlabelen.

    De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?

    Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
    pi_77620720
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
    Gebeurt best vaak. Ik vlieg vaak een dagje op en neer naar Nederland en krijg dan beide boarding cards van mijn secretaresse bij vertrek. Echter, soms vlieg ik heen BA en terug KLM (of andersom). Dan krijg ik echter toch twee boarding cards van dezelfde maatschappij (degene die de heen vlucht doet).
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_77627654
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:

    De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?
    Klopt! Daar heb ik ook al eerder mee gevlogen, toen 'voor' Kulula.
    quote:
    Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
    Kijk, weer wat geleerd, dankje voor het uitgebreide antwoord
    pi_77664195
    Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
    pi_77664708
    quote:
    Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef EddyAlbena het volgende:
    Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
    Het staat gewoon in de OP Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
    Kijk op www.seatcounter.com.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_77664892
    quote:
    Op vrijdag 5 februari 2010 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Het staat gewoon in de OP Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
    Kijk op www.seatcounter.com.


    Excuus en bedankt!
    pi_77694881
    Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
    Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
    Vliegmaatschappij is Easyjet.
    Bvd
    pi_77695362
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 06:02 schreef Elirosenau het volgende:
    Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
    Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
    Vliegmaatschappij is Easyjet.
    Bvd
    Binnen 24 uur contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met cheaptickets om te laten herstellen, want anders kom je met je boardingcard niet langs de beveilliging op Schiphol of de Londense luchthaven.
      zaterdag 6 februari 2010 @ 14:50:06 #44
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_77702879
    Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_77707544
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 14:50 schreef Bayswater het volgende:
    Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
    Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
      zaterdag 6 februari 2010 @ 18:13:04 #46
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_77708642
    quote:
    Op zaterdag 6 februari 2010 17:37 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
    Sterker nog, die vliegticketverzekeringen zijn gewoon een grote scam, want (de meeste) low-cost maatschappijen en bijvoorbeeld Alitalia vallen buiten de dekking, evenals maatschappijen welke bijvoorbeeld onder de chapter 11 vallen.
    En het wordt zo mooi omschreven bij sommige reisorganisaties welke aangeven dat ze deze verzekering aanbieden om de consument te beschermen, zij krijgen gewoon commissie over die verzekering. Ik heb wel eens een mooie mailwisseling gehad met zo'n organisator welke de vliegticketverzekering gewoon aanbood voor een vlucht van Alitalia, terwijl die helemaal niet onder de dekking valt, het probleem was hier vooral dat de vliegticketverzekering verplicht was als je daar een ticket kocht. (Inmiddels is dat nu niet meer zo, aangezien ze het nu weer optioneel hebben gemaakt).

    Of je het wilt aanschaffen moet je natuurlijk zelf weten, lees wel de voorwaarden goed door, want je krijgt wellicht je geld wel terug, tot een maximaal bedrag, maar dan heb je nog geen nieuwe tickets, dus hoewel je wellicht wel geld terug krijgt kost het je nog steeds zelf geld. (Want nieuwe tickets op het laatste moment zijn natuurlijk aanmerkelijk duurder).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      dinsdag 9 februari 2010 @ 01:19:18 #47
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_77794925
    Tickets New York geboekt.
    Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_77795193
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 01:19 schreef Bayswater het volgende:
    Tickets New York geboekt.
    Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.


    Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
      dinsdag 9 februari 2010 @ 08:35:23 #49
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_77796696
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]



    Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
    Puur uit concurrentieoogpunt met Zaventem, zoiets wat Engelsen met Schiphol hebben. Maar wat begrijp ik er niet aan als ik zeg dat in feite krom is? Dat anders heel Nederland via Antwerpen gaat boeken als je niet daar verplicht hoeft op te stappen begrijpt mijn grootje ook.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Bayswater op 09-02-2010 12:57:26 ]
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
      dinsdag 9 februari 2010 @ 19:20:51 #50
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_77818969
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]



    Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
    Hebben we er weer 1 die niet snapt dat het beschermen van de markt echt niet meer van deze tijd is, en niet wil begrijpen dat de krampachtige strohalm waar de maatschappijen zich aan vastklampen uiteindelijk niet zal kunnen blijven bestaan.

    Want dat vliegen in vluchtvolgorde klinkt allemaal heel logisch, als je later instapt of eerder uitstapt en je geeft dat bij het inchecken aan heeft dat geen nadelige gevolgen voor de vluchtuitvoering, en daarnaast vanuit een milieu-oogpunt moeten die intra-europese vluchten teruggebracht worden, zeker gezien de bezetting op veel van die vluchten.
    Het is daarnaast onzin dat je geen markten buiten je eigen thuismarkt kunt creëren, je zou je product aantrekkelijker kunnen maken zodat je niet hoeft te concurreren op prijs, wanneer je dat wel doet moet je op de koop toenemen dat de passagier steeds handiger wordt en via andere markten goedkopere vliegtickets koopt.
    Verandering in de markt is niet altijd negatief voor de maatschappij, het schept ook een hoop nieuwe kansen op de markt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_77820984
    quote:
    Op dinsdag 9 februari 2010 19:20 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Hebben we er weer 1 die niet snapt dat het beschermen van de markt echt niet meer van deze tijd is, en niet wil begrijpen dat de krampachtige strohalm waar de maatschappijen zich aan vastklampen uiteindelijk niet zal kunnen blijven bestaan.
    Hoe wil je het dan gaan doen? Wat gebeurt er als de NLers alle goedkope tarieven gaan opkopen? Dan zulllen de Belgen, Engelsen, Duitsers enz. minder snel met KLM gaan vliegen. KLM maakt minder omzet daardoor en minder winst. Er blijft daardoor minder geld over om te investeren om je product aantrekkelijker te maken (zoals videosysteempjes in elke stoel).

    Wanneer er minder passagiers vliegen tussen bijv. Berlijn en Amsterdam omdat het voor de Duitsers duurder wordt om met KLM te vliegen (omdat de NLers dus de goedkope tarieven voor hun neus wegkapen) dan zullen er ook minder vluchten door KLM uitgevoerd worden tussen deze twee luchthavens. Dit heeft weer een effect op de aantrekkelijkheid van KLM als maatschappij omdat je als businesspassagier minder flexibel bent in je vluchttijden, aansluitingen tussen vluchten worden langer omdat er dus minder opties zijn om je aansluitende vlucht te halen.

    Duitsers en Engelsen enz. zullen eerder geneigd zijn om gebruik te maken van hun eigen nationale luchtvaartmaatschappij door nationale trots en omdat hen directe vluchten vanuit het thuisland naar internationale bestemmingen worden geboden, dus je moet ze overhalen met KLM te vliegen door een betere prijs te bieden wat dus niet gaat wanneer de NLers die lage tarieven opkopen.

    En zo zijn er nog vast nog wel wat redenen te bedenken waarom het nodig is om te werken met markten.
    quote:
    Want dat vliegen in vluchtvolgorde klinkt allemaal heel logisch, als je later instapt of eerder uitstapt en je geeft dat bij het inchecken aan heeft dat geen nadelige gevolgen voor de vluchtuitvoering, en daarnaast vanuit een milieu-oogpunt moeten die intra-europese vluchten teruggebracht worden, zeker gezien de bezetting op veel van die vluchten.
    Dat milieu-oogpunt kan ik me wel in vinden, ben zelf ook voor een beter milieu, maar minder vluchten tussen bepaalde steden betekent dus ook slechtere aansluitingen met andere vluchten.
    quote:
    Het is daarnaast onzin dat je geen markten buiten je eigen thuismarkt kunt creëren, je zou je product aantrekkelijker kunnen maken zodat je niet hoeft te concurreren op prijs, wanneer je dat wel doet moet je op de koop toenemen dat de passagier steeds handiger wordt en via andere markten goedkopere vliegtickets koopt.
    Je product aantrekkelijker maken is niet iets dat goed werkt in deze branche. Mensen zullen in eerste instantie toch kijken naar prijs. Het overgrote deel van de passagiers doet dat en terecht, vliegen is nou eenmaal duur.
    quote:
    Verandering in de markt is niet altijd negatief voor de maatschappij, het schept ook een hoop nieuwe kansen op de markt.
    Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet. Uiteraard is het ok om commentaar te hebben op het bestaande systeem, maar hoe stel jij je dat nieuwe systeem voor dan?
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_77842293
    Ik vlieg in april naar Miami, vanaf Dusseldorf met Lufthansa.
    Iemand enig idee hoelaat ik moet inchecken? IK lees overal sms check in, etix check in, etc.
    Het schijnt dat mijn ticket op mn creditcard staat.

    Help please !
    pi_77842612
    Weet iemand of KLM richting het najaar weer met werelddealweken komt?
    pi_77847099
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 13:04 schreef Halloallemaal het volgende:
    Ik vlieg in april naar Miami, vanaf Dusseldorf met Lufthansa.
    Iemand enig idee hoelaat ik moet inchecken? IK lees overal sms check in, etix check in, etc.
    Het schijnt dat mijn ticket op mn creditcard staat.

    Help please !
    check gewoon online in

    https://ww3.lufthansa.com/online/portal/lh/us/info_and_services/checkin/web_checkin?nodeid=1699745&l=en&cid=1000390&blt_p=US&blt_l=en&blt_t=Info_and_Services%3ETravel_Preparation&blt_e=Content&blt_n=Related%20topics&blt_z=Online%20Check-in&blt_c=US|en|Info_and_Services%3ETravel_Preparation|Content|Related%20topics|Online%20Check-in
    pi_77847362
    Uuhm, maar alsnog, hoelaat moet ik er dan zijn?
      Moderator woensdag 10 februari 2010 @ 15:59:10 #56
    45833 crew  Fogel
    pi_77848371
    De gates voor vluchten naar de VS openen op Schiphol 2 uur voor vertrek, ik neem aan dat het daar hetzelfde is. De check-in is daarvoor natuurlijk al open.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      vrijdag 12 februari 2010 @ 16:15:46 #57
    43642 Bayswater
    What'sYourFunctionInLife?
    pi_77923668
    quote:
    Op woensdag 10 februari 2010 13:16 schreef staticdata het volgende:
    Weet iemand of KLM richting het najaar weer met werelddealweken komt?
    In 2008 en 2009 waren ze ook in september, vind de deals alleen niet geweldig voor het laagseizoen.
    Life lies a slow suicide
    Orthodox dreams and symbolic myths
    From feudal serf to spender
    This wonderful world of purchase
    pi_78010020
    Ik vlieg zaterdag over een week met KLM naar NYC, nu wil ik in het vlegtuig gebruik maken van de IFE, maar krijg je in het vliegtuig een hoofdtelefoon aangeboden voor het geluid?
    pi_78010060
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 08:59 schreef Bulletdodger het volgende:
    Ik vlieg zaterdag over een week met KLM naar NYC, nu wil ik in het vlegtuig gebruik maken van de IFE, maar krijg je in het vliegtuig een hoofdtelefoon aangeboden voor het geluid?
    , let wel even aan het eind van de vlucht met welk programma je opstart, ze komen ze ongeveer een uurtje voor de landing innemen. Zit je het restant van de vlucht de film af te kijken zonder geluid
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_78010718
    thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
    pi_78010934
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
    thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
    Op zich is het wel aardig. Alleen, als je niet al te lang in Amerika blijft (week of 2), is het aanbod op de terug weg hetzelfde. Das altijd wel jammer.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_78029332
    Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??

    thanks!
    pi_78029791
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 20:10 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??

    thanks!
    Staat op je ticket of kun je opvragen bij degene van wie je het ticket gekocht hebt. Let op de tekst NONREF of NONCHG op je ticket; dat betekent dat het niet kan.
    pi_78041107
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 20:10 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
    Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??

    thanks!
    Ligt geheel aan het soort tarief dat je gekocht hebt. Je zult moeten bellen met Iberia om hier achter te komen.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_78041132
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 20:20 schreef DutchTrain het volgende:

    [..]

    Staat op je ticket of kun je opvragen bij degene van wie je het ticket gekocht hebt. Let op de tekst NONREF of NONCHG op je ticket; dat betekent dat het niet kan.
    Is niet verstandig om hier op af te gaan, want het klopt niet altijd.
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_78096786
    Jongens ik heb ook een vraagje.
    Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
    Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
    Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.

    Iemand die hier een antwoord op heeft?
    pi_78097075
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
    Jongens ik heb ook een vraagje.
    Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
    Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
    Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.

    Iemand die hier een antwoord op heeft?
    geen probleem hoor, alleen je kan geen drinken meenemen voor de douane. Na de douane kan je gewoon drinken kopen
      woensdag 17 februari 2010 @ 13:55:51 #68
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_78097772
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
    Jongens ik heb ook een vraagje.
    Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
    Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
    Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.

    Iemand die hier een antwoord op heeft?
    Wil je voor in het vliegtuig dingen meenemen of voor daar? Voor dáár kun je spullen in je koffer stoppen nartuurlijk. Wil je het in je handbagage stoppen: Drinken kun je inderdaad alleen na de veiligheidscheck kopen. Eten is eigenlijk nooit een probleem. Enorme stinkkazen worden wellicht niet gewaardeerd, maar verder zou ik gewoon meenemen wat je wilt. Ik heb wel eens een grote doos sushi meegenomen aan boord...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_78098040
    Zit je bij KLM wel goed met eten & drinken op een intercontinentale vlucht?
      woensdag 17 februari 2010 @ 14:13:46 #70
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_78098517
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 14:02 schreef Bulletdodger het volgende:
    Zit je bij KLM wel goed met eten & drinken op een intercontinentale vlucht?
    Als je niet heel veel met ze vliegt wel. Vind nog steeds dat ze verhoudingsgewijs redelijke maaltijden hebben, de meeste heb ik alleen te vaak gegeten. Vandaar de sushi...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_78098683
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 13:37 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    geen probleem hoor, alleen je kan geen drinken meenemen voor de douane. Na de douane kan je gewoon drinken kopen
    Deze informatie klopt niet. Je bestemming is Curacao wat een non-Schengen land is. Je vertrekt vanuit hal 2 of hal 3. De douane zal alleen je paspoort kontroleren, maar je handbagage wordt bij de gate gekontroleerd en daarna kun je niets kopen. Je kunt na de douane en voor de gate-kontrole wel drinken kopen, maar dat moet je door de winkel laten sealen op de voorgeschreven wijze.

    Je kunt je eigen broodjes meenemen in het vliegtuig en opeten. Arke deelt trouwens ook gratis eten uit op zo'n lange afstand.
    pi_78099237
    Ik had idd wel gelezen dat je bij Arke wat te eten krijg, maar we vliegen 10 uur dus ik zat er aan te denken om ook gewoon wat lekkere dingen mee te nemen om onderweg te eten.
    3,5 euro voor een zakje m&m's is mij iets te gortig.

    Wat betreft het drinken, moet nog maar even kijken, de prijs op Schiphol en in het vliegtuig zal wel niet zo veel schelen.

    thanks voor de info heren.
    pi_78101791
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 14:32 schreef SimtekF1 het volgende:
    Ik had idd wel gelezen dat je bij Arke wat te eten krijg, maar we vliegen 10 uur dus ik zat er aan te denken om ook gewoon wat lekkere dingen mee te nemen om onderweg te eten.
    3,5 euro voor een zakje m&m's is mij iets te gortig.

    Wat betreft het drinken, moet nog maar even kijken, de prijs op Schiphol en in het vliegtuig zal wel niet zo veel schelen.

    thanks voor de info heren.
    Ik ga ervan uit dat je toch wel wat te drinken krijgt in het vliegtuig voor zo'n lange afstand, niet alcoholische versnaperingen op zijn minst. En alcohol voor aan boord consumptie mag je sowieso niet meenemen. (Ik zeg niet dat het niet gebeurd, het mag alleen officieel niet).
    Een chipssoort en een chocoladereep heb ik ook altijd bij me, niet zo zeer dat ik bang ben niets te krijgen, ik kan naast fruit niets anders eten in een vliegtuig.
    Voor drinken is het inderdaad door de layout van Schiphol wat vervelend, je zou dan echt je flesje frisdrank in moeten laten sealen.
    Aan de andere kant, je kan voor de beveiligingscontrole gewoon drinken, ook wat je van thuis meegenomen hebt, op zijn vroegst ben je een uur voor vertrek door de beveiliging, en na een uurtje in de lucht moet je wel wat drinken hebben gehad. Ik kan in het normaal dagelijkse leven ook zonder drinken voor een periode van 2 uur.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_78102165
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 15:34 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Ik ga ervan uit dat je toch wel wat te drinken krijgt in het vliegtuig voor zo'n lange afstand, niet alcoholische versnaperingen op zijn minst.
    Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).

    Dus een zak M&M's meenemen is geen overbodige luxe
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
      woensdag 17 februari 2010 @ 16:46:05 #75
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_78104965
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 14:17 schreef jaco het volgende:
    Deze informatie klopt niet. Je bestemming is Curacao wat een non-Schengen land is. Je vertrekt vanuit hal 2 of hal 3. De douane zal alleen je paspoort kontroleren, maar je handbagage wordt bij de gate gekontroleerd en daarna kun je niets kopen. Je kunt na de douane en voor de gate-kontrole wel drinken kopen, maar dat moet je door de winkel laten sealen op de voorgeschreven wijze.
    Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_78105667
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.
    Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_78108506
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
    Jongens ik heb ook een vraagje.
    Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
    Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
    Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.

    Iemand die hier een antwoord op heeft?
    Je kan gewoon eten mee nemen. Drinken mag je alleen meenemen als je het achter de duane koopt.
    "Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
    -je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
    pi_78108581
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
    thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
    Valt tegen. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Daarnaast verkleind het ook nog eens de breedte van je stoel omdat de afstandbediening aan de zijkant van je armsteun zit (dat is in de 744 in ieder geval zo).
    "Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
    -je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
      woensdag 17 februari 2010 @ 18:22:35 #79
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_78108627
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
    True. Maar hij vliegt dus Arke.
    En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_78109908
    quote:
    Op maandag 15 februari 2010 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    , let wel even aan het eind van de vlucht met welk programma je opstart, ze komen ze ongeveer een uurtje voor de landing innemen. Zit je het restant van de vlucht de film af te kijken zonder geluid
    Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
    pi_78109941
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 18:58 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
    Klopt
    "Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
    -je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
    pi_78110221
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 18:59 schreef Babovic het volgende:

    [..]

    Klopt
    Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
    pi_78111267
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 18:22 schreef Hik het volgende:

    [..]

    True. Maar hij vliegt dus Arke.
    En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
    Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_78111352
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 19:07 schreef Merel1808 het volgende:

    [..]

    Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
    Zal wel weer een klasse hoger zijn, of ik heb iets gemist

    Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Drive-r op 17-02-2010 19:49:00 ]
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78111931
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef Drive-r het volgende:

    [..]

    Zal wel weer een klasse hoger zijn, op ik heb iets gemist

    Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.
    Ik zag ze toen ik met KLM vanuit JFK terugvloog! Ik ben een held in slapen, dus bij mij is zo'n vliegtripje ook zo weer voorbij gelukkig
    pi_78113155
    Gaan vraag over vliegen maar misschien wel interessant voor sommige mensen hier. Ik wacht het in spanning af want wij hebben een claim van 3600 euro lopen tegen de KLM.
    quote:
    KLM treft EU-claim donderdag al voor de rechter

    AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM en EU-claim, dat op wil komen voor de rechten van vliegtuigpassagiers, treffen elkaar donderdag (18 februari) voor de rechtbank in Zutphen. Dat liet directeur Hendrik Noorderhaven van EU-claim dinsdag weten. EU-claim volgt via een uitgebreid computersysteem de aankomst en vertrektrijden van vliegtuigen.


    KLM wil dat Noorderhaven uitspraken over de maatschappij rectificeert en zich in de toekomst niet meer op dezelfde wijze uitlaat. Noorderhaven heeft in de media gezegd dat KLM liegt, en dat is de maatschappij in het verkeerde keelgat geschoten.

    "Met de beoogde rectificatie wil KLM de opgetreden reputatieschade enigszins herstellen", aldus de dagvaarding. KLM zou volgens Noorderhaven hebben gelogen over vertragingen van luchtvaartmaatschappijen.

    De gemoederen lopen dezer dagen hoog op tussen EU-claim en de luchtvaartmaatschappijen. Het draait allemaal om een arrest van het Europese Hof van 19 november 2009. Het Hof bepaalde dat de maatschappijen passagiers moeten compenseren wanneer zij een vertraging van meer dan drie uur hebben. Onder meer KLM betwist of die uitspraak op de maatschappijen van toepassing is.

    Eurlings
    Minister Camiel Eurlings (Verkeer) stuurde dinsdag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij schreef binnen vier weken meer duidelijkheid te verwachten over het handhaven en de reikwijdte van het EU-arrest in Nederland. Zo is het bijvoorbeeld de vraag of de uitspraak met terugwerkende kracht toegepast kan worden. Dit laatste zou luchtvaartmaatschappijen kapitalen kosten aan vergoedingen over vertragingen die zijn voorgekomen vanaf het jaar 2005. En dat komt volgens Eurlings uiteindelijk weer op het bordje van de passagiers terecht.

    Eurlings benadrukt hoe belangrijk het voor hem is dat de Europese lidstaten zoveel mogelijk een lijn trekken. Voorlopig is dat niet het geval. Vorige week hebben de nationale toezichthouders zoals de IVW in Brussel overlegd. Er bleken toen grote verschillen.

    Eurlings verwees in zijn brief ook naar aanstaande jurisprudentie op dit terrein. Volgens Noorderhaven van EU-claim kan dat nog wel even op zich laten wachten. "De luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om een vonnis te voorkomen door steeds nieuwe stukken in te dienen."
    "Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
    -je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
      donderdag 18 februari 2010 @ 14:17:21 #87
    269736 NoBoNo
    Dus daarom...
    pi_78138374
    Hey het zal ongetwijfeld als eens langs zijn gekomen in deze topics, maar ik heb niet heeeel veel zin om ze allemaal bij langs te gaan.
    Ik ben opzoek naar een nieuwe koffer het liefst een harde, maar nu zie ik allemaal van die harde koffers met rits. Is dat nu wel handig? Ik bedoel dat gaat toch stuk als je de verhalen hoort hoe ze ermee smijten.
    Daarnaast kan men ritssluitingen toch heel makkelijk openen en dichtdoen, zelfs al gebruiken ze de ritstrekker niet.
    Wat is jullie ervaring daarmee?

    En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
    pi_78138975
    Tyrap om je slot en er een paar in je koffer voor de terugreis.
    "Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld."
    -je webicon was 325Kb groot, niet terugplaatsen-
      donderdag 18 februari 2010 @ 14:47:15 #89
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_78139387
    Ik heb een halfharde Samsonite met rits. Gebruik hem nu vijf jaar heel intensief en heb er geen problemen mee. Die rits is echt héél stevig. Als ik naar de VS ga doe ik mijn koffer gewoon niet op slot.
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_78139473
    Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78139815
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 14:49 schreef Drive-r het volgende:
    Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
    Hmmm, laatst nog met een theeservies in mijn koffer van Manila naar Amsterdam gevlogen . Als je de kopjes maar goed omwikkeld met allerhande kledij gaat het prima, ze hebben het allen overleefd
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_78139885
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
    En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
    Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    pi_78140049
    quote:
    Op donderdag 18 februari 2010 15:01 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
    En daar doen ze niet moeilijk in verder. Tijdje terug na een vlucht uit NY staan wachten voor de bagage van een collega. Die had zo'n fijjne harde Samsonite met cijfers slot, en die kwam dus opengeklapt de band op, onderbroeken achterlatend en al. Was dus "gekraakt" door de douane in de VS en met wat tape erom doorgestuurd. Tape hield het niet echt lang genoeg...

    Da's 1 voordeel van een rits: als ze het slot breken, kan de bagage nog gewoon goed dicht.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78328266
    Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
    pi_78332405
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
    Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
    Je mag sowieso een bepaald bedrag vrij invoeren. Is meen ik, een paar honderd euro maar kan je op de douane site nakijken.

    Maar volgens mij, als je hem in Amerika gaat gebruiken, en je neemt hem gebruikt en wel mee (dus niet in de doos van de plaatselijke mediamarkt ), lijkt mij dat de kans klein is dat ze erover gaan beginnen. (Maar wordt niet boos op me als je er per ongeluk tussenuit wordt gepikt).
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      dinsdag 23 februari 2010 @ 08:55:12 #96
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_78332415
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
    Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
    Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
      dinsdag 23 februari 2010 @ 08:56:40 #97
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_78332439
    quote:
    Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef The_stranger het volgende:

    [..]

    Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).

    Dus een zak M&M's meenemen is geen overbodige luxe
    Vlieg dan Martinair
    pi_78332820
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 08:55 schreef JuiceJuice het volgende:

    [..]

    Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
    Zeker. En dat met een Amerikaans toetsenbord en stekker.

    Ik zou er geen punt van maken, niemand die dat checkt. Maar goed, als ze wel checken is het makkelijk te achterhalen, zeggen dat hij uit Nederland komt is gewoon niet zo slim.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78332835
    PS: Ik heb 3 laptops uit New York, wel zo goedkoop namelijk
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_78338549
    quote:
    Op dinsdag 23 februari 2010 08:56 schreef JuiceJuice het volgende:

    [..]

    Vlieg dan Martinair
    De volgende keer wel ja Maar ja, dit was zo'n "ik wil in drie dagen weg, wat is er nog?" geval...
    You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
    C. Sagan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')