Hoe wil je het dan gaan doen? Wat gebeurt er als de NLers alle goedkope tarieven gaan opkopen? Dan zulllen de Belgen, Engelsen, Duitsers enz. minder snel met KLM gaan vliegen. KLM maakt minder omzet daardoor en minder winst. Er blijft daardoor minder geld over om te investeren om je product aantrekkelijker te maken (zoals videosysteempjes in elke stoel).quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:20 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Hebben we er weer 1 die niet snapt dat het beschermen van de markt echt niet meer van deze tijd is, en niet wil begrijpen dat de krampachtige strohalm waar de maatschappijen zich aan vastklampen uiteindelijk niet zal kunnen blijven bestaan.
Dat milieu-oogpunt kan ik me wel in vinden, ben zelf ook voor een beter milieu, maar minder vluchten tussen bepaalde steden betekent dus ook slechtere aansluitingen met andere vluchten.quote:Want dat vliegen in vluchtvolgorde klinkt allemaal heel logisch, als je later instapt of eerder uitstapt en je geeft dat bij het inchecken aan heeft dat geen nadelige gevolgen voor de vluchtuitvoering, en daarnaast vanuit een milieu-oogpunt moeten die intra-europese vluchten teruggebracht worden, zeker gezien de bezetting op veel van die vluchten.
Je product aantrekkelijker maken is niet iets dat goed werkt in deze branche. Mensen zullen in eerste instantie toch kijken naar prijs. Het overgrote deel van de passagiers doet dat en terecht, vliegen is nou eenmaal duur.quote:Het is daarnaast onzin dat je geen markten buiten je eigen thuismarkt kunt creëren, je zou je product aantrekkelijker kunnen maken zodat je niet hoeft te concurreren op prijs, wanneer je dat wel doet moet je op de koop toenemen dat de passagier steeds handiger wordt en via andere markten goedkopere vliegtickets koopt.
Ik ben benieuwd hoe je dat voor je ziet. Uiteraard is het ok om commentaar te hebben op het bestaande systeem, maar hoe stel jij je dat nieuwe systeem voor dan?quote:Verandering in de markt is niet altijd negatief voor de maatschappij, het schept ook een hoop nieuwe kansen op de markt.
check gewoon online inquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:04 schreef Halloallemaal het volgende:
Ik vlieg in april naar Miami, vanaf Dusseldorf met Lufthansa.
Iemand enig idee hoelaat ik moet inchecken? IK lees overal sms check in, etix check in, etc.
Het schijnt dat mijn ticket op mn creditcard staat.
Help please!
In 2008 en 2009 waren ze ook in september, vind de deals alleen niet geweldig voor het laagseizoen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 13:16 schreef staticdata het volgende:
Weet iemand of KLM richting het najaar weer met werelddealweken komt?
quote:Op maandag 15 februari 2010 08:59 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik vlieg zaterdag over een week met KLM naar NYC, nu wil ik in het vlegtuig gebruik maken van de IFE, maar krijg je in het vliegtuig een hoofdtelefoon aangeboden voor het geluid?
Op zich is het wel aardig. Alleen, als je niet al te lang in Amerika blijft (week of 2), is het aanbod op de terug weg hetzelfde. Das altijd wel jammer.quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
Staat op je ticket of kun je opvragen bij degene van wie je het ticket gekocht hebt. Let op de tekst NONREF of NONCHG op je ticket; dat betekent dat het niet kan.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:10 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??
thanks!
Ligt geheel aan het soort tarief dat je gekocht hebt. Je zult moeten bellen met Iberia om hier achter te komen.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:10 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Weet iemand toevallig de kosten van een vluchtwijziging bij Iberia??
thanks!
Is niet verstandig om hier op af te gaan, want het klopt niet altijd.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Staat op je ticket of kun je opvragen bij degene van wie je het ticket gekocht hebt. Let op de tekst NONREF of NONCHG op je ticket; dat betekent dat het niet kan.
geen probleem hoor, alleen je kan geen drinken meenemen voor de douane. Na de douane kan je gewoon drinken kopenquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Wil je voor in het vliegtuig dingen meenemen of voor daar? Voor dáár kun je spullen in je koffer stoppen nartuurlijk. Wil je het in je handbagage stoppen: Drinken kun je inderdaad alleen na de veiligheidscheck kopen. Eten is eigenlijk nooit een probleem. Enorme stinkkazen worden wellicht niet gewaardeerd, maar verder zou ik gewoon meenemen wat je wilt. Ik heb wel eens een grote doos sushi meegenomen aan boord...quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Als je niet heel veel met ze vliegt wel. Vind nog steeds dat ze verhoudingsgewijs redelijke maaltijden hebben, de meeste heb ik alleen te vaak gegeten. Vandaar de sushi...quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:02 schreef Bulletdodger het volgende:
Zit je bij KLM wel goed met eten & drinken op een intercontinentale vlucht?
Deze informatie klopt niet. Je bestemming is Curacao wat een non-Schengen land is. Je vertrekt vanuit hal 2 of hal 3. De douane zal alleen je paspoort kontroleren, maar je handbagage wordt bij de gate gekontroleerd en daarna kun je niets kopen. Je kunt na de douane en voor de gate-kontrole wel drinken kopen, maar dat moet je door de winkel laten sealen op de voorgeschreven wijze.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:37 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
geen probleem hoor, alleen je kan geen drinken meenemen voor de douane. Na de douane kan je gewoon drinken kopen
Ik ga ervan uit dat je toch wel wat te drinken krijgt in het vliegtuig voor zo'n lange afstand, niet alcoholische versnaperingen op zijn minst. En alcohol voor aan boord consumptie mag je sowieso niet meenemen. (Ik zeg niet dat het niet gebeurd, het mag alleen officieel niet).quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik had idd wel gelezen dat je bij Arke wat te eten krijg, maar we vliegen 10 uur dus ik zat er aan te denken om ook gewoon wat lekkere dingen mee te nemen om onderweg te eten.
3,5 euro voor een zakje m&m's is mij iets te gortig.
Wat betreft het drinken, moet nog maar even kijken, de prijs op Schiphol en in het vliegtuig zal wel niet zo veel schelen.
thanks voor de info heren.
Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:34 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je toch wel wat te drinken krijgt in het vliegtuig voor zo'n lange afstand, niet alcoholische versnaperingen op zijn minst.
Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:17 schreef jaco het volgende:
Deze informatie klopt niet. Je bestemming is Curacao wat een non-Schengen land is. Je vertrekt vanuit hal 2 of hal 3. De douane zal alleen je paspoort kontroleren, maar je handbagage wordt bij de gate gekontroleerd en daarna kun je niets kopen. Je kunt na de douane en voor de gate-kontrole wel drinken kopen, maar dat moet je door de winkel laten sealen op de voorgeschreven wijze.
Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:46 schreef Hik het volgende:
[..]
Je kunt wel een leeg flesje meenemen en dat na de veiligheidscheck op het toilet vullen met water.
Je kan gewoon eten mee nemen. Drinken mag je alleen meenemen als je het achter de duane koopt.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:30 schreef SimtekF1 het volgende:
Jongens ik heb ook een vraagje.
Maandag vertrek ik naar Curacao en nou wilde mijn vriendin en ik gewoon zelf wat eten meenemen, broodjes en chips ofzo.
Maar nou werd ons verteld door een kennis dat dat dus niet mag.
Op de site van Arkefly kan ik niks vinden over het zelf meenemen van eten.
Iemand die hier een antwoord op heeft?
Valt tegen. Ik had er persoonlijk meer van verwacht. Daarnaast verkleind het ook nog eens de breedte van je stoel omdat de afstandbediening aan de zijkant van je armsteun zit (dat is in de 744 in ieder geval zo).quote:Op maandag 15 februari 2010 09:48 schreef Bulletdodger het volgende:
thanx, ben benieuwd of dat IFE echt wat is
True. Maar hij vliegt dus Arke.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat hangt wel weer af of de betreffende gate weer een WC faciliteit heeft na de beveiliging, op de E, G en H pieren (low cost) is dat het geval, vanaf de F-pier (waar veel KLM vluchten vertrekken) zijn na de beveiligingscontrole weer geen toiletfaciliteiten.
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?quote:Op maandag 15 februari 2010 09:02 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
, let wel even aan het eind van de vlucht met welk programma je opstart, ze komen ze ongeveer een uurtje voor de landing innemen. Zit je het restant van de vlucht de film af te kijken zonder geluid
![]()
Kloptquote:Op woensdag 17 februari 2010 18:58 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Is dat zo? Je krijgt toch altijd gewoon van die crappy oordopjes, die hoef ik nooit weer in te leveren?
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ikquote:
Als je je flesje aan boord laat vullen moet je dat alleen laten doen met water uit een fles, en nooit via het watersysteem aan boord van een vliegtuig, naast dat je dat gelijk zult proeven is dit water niet echt drinkbaar. Onder andere omdat niet in alle landen drinkwater kan worden geladen, en daarnaast kan het water lange tijd in het vliegtuigsysteem blijven en dat bevorderd niet de kwaliteit.quote:Op woensdag 17 februari 2010 18:22 schreef Hik het volgende:
[..]
True. Maar hij vliegt dus Arke.
En je kunt je flesje ook gelijk in het vliegtuig (laten) vullen.
Zal wel weer een klasse hoger zijn, of ik heb iets gemistquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:07 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Behalve in Business, daar zag ik dat je van die noise-cancelling apparaten van Bose kreeg, die moet je wel weer inleveren denk ik
Ik zag ze toen ik met KLM vanuit JFK terugvloog! Ik ben een held in slapen, dus bij mij is zo'n vliegtripje ook zo weer voorbij gelukkigquote:Op woensdag 17 februari 2010 19:33 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Zal wel weer een klasse hoger zijn, op ik heb iets gemist![]()
Hoe dan ook, die Bose apparaten zijn met veel vliegen wel relaxed. Ik draag het nu altijd bij me, lekker rustig muziekje, boekje lezen en de tijd is zo voorbij.
quote:KLM treft EU-claim donderdag al voor de rechter
AMSTELVEEN - Luchtvaartmaatschappij KLM en EU-claim, dat op wil komen voor de rechten van vliegtuigpassagiers, treffen elkaar donderdag (18 februari) voor de rechtbank in Zutphen. Dat liet directeur Hendrik Noorderhaven van EU-claim dinsdag weten. EU-claim volgt via een uitgebreid computersysteem de aankomst en vertrektrijden van vliegtuigen.
KLM wil dat Noorderhaven uitspraken over de maatschappij rectificeert en zich in de toekomst niet meer op dezelfde wijze uitlaat. Noorderhaven heeft in de media gezegd dat KLM liegt, en dat is de maatschappij in het verkeerde keelgat geschoten.
"Met de beoogde rectificatie wil KLM de opgetreden reputatieschade enigszins herstellen", aldus de dagvaarding. KLM zou volgens Noorderhaven hebben gelogen over vertragingen van luchtvaartmaatschappijen.
De gemoederen lopen dezer dagen hoog op tussen EU-claim en de luchtvaartmaatschappijen. Het draait allemaal om een arrest van het Europese Hof van 19 november 2009. Het Hof bepaalde dat de maatschappijen passagiers moeten compenseren wanneer zij een vertraging van meer dan drie uur hebben. Onder meer KLM betwist of die uitspraak op de maatschappijen van toepassing is.
Eurlings
Minister Camiel Eurlings (Verkeer) stuurde dinsdag een brief naar de Tweede Kamer waarin hij schreef binnen vier weken meer duidelijkheid te verwachten over het handhaven en de reikwijdte van het EU-arrest in Nederland. Zo is het bijvoorbeeld de vraag of de uitspraak met terugwerkende kracht toegepast kan worden. Dit laatste zou luchtvaartmaatschappijen kapitalen kosten aan vergoedingen over vertragingen die zijn voorgekomen vanaf het jaar 2005. En dat komt volgens Eurlings uiteindelijk weer op het bordje van de passagiers terecht.
Eurlings benadrukt hoe belangrijk het voor hem is dat de Europese lidstaten zoveel mogelijk een lijn trekken. Voorlopig is dat niet het geval. Vorige week hebben de nationale toezichthouders zoals de IVW in Brussel overlegd. Er bleken toen grote verschillen.
Eurlings verwees in zijn brief ook naar aanstaande jurisprudentie op dit terrein. Volgens Noorderhaven van EU-claim kan dat nog wel even op zich laten wachten. "De luchtvaartmaatschappijen doen er alles aan om een vonnis te voorkomen door steeds nieuwe stukken in te dienen."
Hmmm, laatst nog met een theeservies in mijn koffer van Manila naar Amsterdam gevlogenquote:Op donderdag 18 februari 2010 14:49 schreef Drive-r het volgende:
Op zich zijn zachte koffers juist steviger dan harde. Een zachte zal nooit openspringen, een harde kan dat wel. Een zachte heeft enkel als nadeel dat breekbare dingen er lastig in vervoerd kunnen worden, maar wie doet dat uberhaupt?
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...quote:Op donderdag 18 februari 2010 14:17 schreef NoBoNo het volgende:
En dan die TSA sloten, die voor Amerika verplicht zijn geloof ik (het wordt zo langzamerhand al lang geen lolletje meer om naar Amerika te reizen)....maar dat is toch grote onzin? In het kader van de beveiling noemen ze dat en wie vertelt mij dan dat er never nooit een loper in de handen van criminelen zal vallen? Juist niemand...
En daar doen ze niet moeilijk in verder. Tijdje terug na een vlucht uit NY staan wachten voor de bagage van een collega. Die had zo'n fijjne harde Samsonite met cijfers slot, en die kwam dus opengeklapt de band op, onderbroeken achterlatend en al. Was dus "gekraakt" door de douane in de VS en met wat tape erom doorgestuurd. Tape hield het niet echt lang genoeg...quote:Op donderdag 18 februari 2010 15:01 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Die sloten zijn niet verplicht, maar wel handig mocht de douane daar je koffer willen openmaken. Lukt hun dat niet goedschiks, dan is het krak...
Je mag sowieso een bepaald bedrag vrij invoeren. Is meen ik, een paar honderd euro maar kan je op de douane site nakijken.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaaldquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:06 schreef 0311014 het volgende:
Ik ga binnenkort voor drie maanden in de Verenigde Staten studeren. Nu was ik van plan om daar een nieuwe lap-top te kopen omdat ik die daar nodig zal hebben voor studie. Als ik deze mee terug neem naar Nederland moet ik dan invoerrechten betalen? Of is hier wellicht een uitzondering voor omdat ik 'm lange tijd in de VS heb gebruikt en dit ook noodzakelijk was voor de studie?
Vlieg dan Martinairquote:Op woensdag 17 februari 2010 15:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Op de vlucht naar Cancun kregen we bar weinig, moet ik zeggen. De porties waren echt klein (zelfs voor airline voedsel) en toen ik in de galley vriendelijk vroeg of ik nog een cola mocht hebben, werd ik zowat weggekeken. iets wat ik bij andere maatschappijen niet gewend ben. Dat gezegd hebbende kan het ook aan de desbetreffende crew hebben gelegen, op de heenweg waren ze enorm chagrijnig... (terugweg was de andere crew een stuk beter, maar toen sliep iedereen ook).
Dus een zak M&M's meenemen is geen overbodige luxe
Zeker. En dat met een Amerikaans toetsenbord en stekker.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:55 schreef JuiceJuice het volgende:
[..]
Gewoon doen en zeggen dat je die in NL hebt gehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |