Hier sla je de plank al volledig mis. De prijs van een product is niet recht evenredig met de aantrekkelijkheid van dit product, dat is onzin. Het verschilt per markt, industrie en product, maar prijzen kunnen ook gebaseerd zijn op een simpel "cost plus" berekening of juist "customer value", etc... Da's simpel economie.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom is dat van de zotte? Je moet langer reizen als je twee vluchten moet maken en je hebt een overstap. Het product dat je dan koopt is dan een stuk minder aantrekkelijk dan wanneer je direct kunt vliegen. Dit minder aantrekkelijk zijn moet je dan toch compenseren door de prijs te verlagen?
Kan soms wel, kan soms niet. Het beste kun je even met de klantenservice bellen van de betreffende maatschappij. Ik probeer altijd wel vantevoren (omdat ik nogal lang ben), een stoel bij de nooduitgang te reserveren.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Meestal kun je op de website van de airline met je boekingscode (de code op je e-ticket) je stoelen, maaltijden etc regelen. Ik zag dat dit bij British Airway tegenwoordig ook al best wat kost... iets van 20 euro voor een plek bij de nooduitgang en 10 euro om een andere stoel te kiezen. Doe je dat niet, dan wordt je ergens ingedeeld en kun je pas 24 uur voor vertrek een keuze maken uit de overgebleven stoelen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Ik kreeg meteen een stoel toegewezen bij het boeken op mijn vlucht van AMS naar Detroit. Heb wel silver status bij KLM, maar weet niet of dat er wat mee te maken had.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Bij KLM, Finnair, JAL, SAS en Lufthansa kreeg ik met mijn charcoal-status ook direct een stoel toegewezen bij het boeken. Maar die kun je dan weer wijzigen via de website van de airline. Maar bij cheaptickets.com kon ik bijvoorbeeld weer meteen iets anders kiezen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:04 schreef Fogel het volgende:
Ik kreeg meteen een stoel toegewezen bij het boeken op mijn vlucht van AMS naar Detroit. Heb wel silver status bij KLM, maar weet niet of dat er wat mee te maken had.
Ligt aan de airline en soms je frequent flyer status. Bij BA kan ik met een Gold status op al mijn vluchten al maanden van tevoren de stoelen in economy vast legggen. Wel makkelijk!quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
Met KLM kan je via manage je boeking de gewenste stoel vanaf 3 maanden voor vertrek kiezen, dit kan voor veel stoelen gratis, en voor de stoelen waar KLM vindt dat dit een speciale stoel is, voor een extra bedrag ook deze stoelen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:44 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
vraagje, kan je op intercontinentale vluchten in de exonomy class ook al langer van tevoren stoelen reserveren?
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het is idd een marketingstrategie. En een marketingstrategie heb je om uiteindelijk meer geld te verdienen. En met meer geld kun je nieuwe vliegtuigen kopen, bestaande vliegtuigen up-to-date maken met personal entertainment systemen enz.
De meeste mensen denken dat het grote bedrijf de grote boeman is die hen zoveel mogelijk geld afhandig wil maken, maar er zijn achterliggende redenen waarom de dingen werken zoals ze werken.
Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met KLM kan je via manage je boeking de gewenste stoel vanaf 3 maanden voor vertrek kiezen, dit kan voor veel stoelen gratis, en voor de stoelen waar KLM vindt dat dit een speciale stoel is, voor een extra bedrag ook deze stoelen.
Je kan zo vaak wijzigen als je wilt, en zelfs bij het online inchecken kan je nog wijzigen.
Let op, voor de Fokker 50, 70 of 100 vluchten is het niet mogelijk om 3 maanden vooraf je stoel vast te zetten, want er kan, als er veel aanbod van passagiers is natuurlijk een ander toestel worden ingezet, daarnaast wordt ook aan boord vaak alsnog de stoel gewijzigd in verband met de loadbalance.
Ik zit ook een beetje met mijn Hong Kong ticket in mijn hoofd, daar kan ik wel de stoelen kiezen van Amsterdam - Hong Kong en terug, maar niet de feedervluchten.quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
Ik heb ook nooit gezegd dat het een evenredig verband is. Ik geef gewoon 1 iets aan dat een invloed uitoefent op de prijs. Tuurlijk speelt lengte van de vlucht mee ivm brandstofkosten enz, maar wat ik aangeef is dat er ook andere dingen spelen die de prijs beinvloeden.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:30 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier sla je de plank al volledig mis. De prijs van een product is niet recht evenredig met de aantrekkelijkheid van dit product, dat is onzin. Het verschilt per markt, industrie en product, maar prijzen kunnen ook gebaseerd zijn op een simpel "cost plus" berekening of juist "customer value", etc... Da's simpel economie.
Ook niet, die vliegt lekker met de KLM, en doet het laatste kleine stukje in de F70 die vrolijk achter de KLM is aan gevlogen..quote:Op donderdag 28 januari 2010 19:47 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen de koningin vliegt intercontinentaal met een fokker 70
Dan ga je met de volgende vlucht mee waar nog plek is, zonder extra kosten voor jou. En in de meesten gevallen zelfs met compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Hierbij ga ik er wel vanuit dat beide tickets tegelijk als 1 reis geboekt zijn, anders gaat die vlieger niet op.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:40 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik heb binnenkort enkele intercontinentale vluchten met overstap, voor het eerst.
Hoe zit het met vertraging van de 'opstap-vlucht'. Stel je eerste vlucht heeft een vertraging van 3 uur terwijl de overstap is bijv. 2 uur , gaat dat andere vliegtuig dan wachten of heb je gewoon pech?
Ja dat laatste snap ik. Maar geen worries dus, mooi zo. Dankquote:Op vrijdag 29 januari 2010 14:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dan ga je met de volgende vlucht mee waar nog plek is, zonder extra kosten voor jou. En in de meesten gevallen zelfs met compensatie van de luchtvaartmaatschappij. Hierbij ga ik er wel vanuit dat beide tickets tegelijk als 1 reis geboekt zijn, anders gaat die vlieger niet op.
Ligt er aan waar je wilde boeken. Niet in elk land is er de verplichting om de prijs inclusief belasting te vermelden. En daarnaast rekenen vrijwel alle sites nog altijd reserveringskosten, administratiekosten, betaalkosten, garantiekosten, verzekeringskosten, plaatsreserveringskosten, etc enz bij de zogenaamde alles inclusief net voordat je gaat betalen.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 16:13 schreef Iwanius het volgende:
Mischien is het al oud nieuws maar ik wilde van de week eens wat gaan boeken online,afijn gedaan
krijg ik zo een overzicht zie ik plotseling een benzine tax of iets wat er op lijkt dat het oorspronkelijke
bedrag met 100% heeft verhoofd waardoor een reis van +/- ¤ 1.000 ineens ¤ 2.000 euro p.p. kost.
Iemand die dit kent en was dit niet allang afgeschafd?
Met KLM en Delta heb ik allebei de eerste voornaam in moeten voeren, en daarna de achternaam, als je een vrouw bent moet je de meisjesnaam bij de achternaam invoeren.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef 0311014 het volgende:
De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?
En als je een ticket via een Amerikaanse maatschappij boekt, is dan je Nederlandse tweede naam je middle name?
En een overstaptijd van 40 min in Amerika, is dat te doen? Wordt door KLM als vlucht aangeboden, is 2x met Delta. Als je je aansluitende vlucht mist, hoe gaat dat dan?
Dank voor de tip. Bij Delta.com, vind ik 'm voor dezelfde prijs, maar heb wel een iets goedkopere vlucht gevonden, die qua tijd ook prima te doen is en een overstaptijd van 1 uur en 40 min heeft.quote:Op zondag 31 januari 2010 16:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met KLM en Delta heb ik allebei de eerste voornaam in moeten voeren, en daarna de achternaam, als je een vrouw bent moet je de meisjesnaam bij de achternaam invoeren.
Als je de verschillende vluchten in een boeking kan boeken dan ben je verzekerd dat ze je op een volgende vlucht plaatsen, maar let op, dit betekent niet altijd dat je op de eerstvolgende vlucht meekan (wordt natuurlijk wel geprobeerd), maar op de eerst mogelijk beschikbare vlucht.
Ik weet niet waar je heen (via welke luchthaven) gaat vliegen naar de VS, maar 40 minuten is wel een risicovol kleine overstaptijd, het is niet onmogelijk, maar bijvoorbeeld op JFK is dat te weinig als je een beetje achteraan de immigratierij staat, daarnaast moet je ook je koffer ophalen en opnieuw moet afgeven, dit zit altijd wel bij elkaar in de buurt maar kost toch tijd.
Waarom boek je een Delta vlucht niet gelijk bij Delta zelf? Of geeft de eigen website van Delta duurdere tarieven? Want Delta.com heeft een best price guarantee,,,
Zelfs al in de eerste post van dit topicquote:Op zondag 31 januari 2010 16:32 schreef 0311014 het volgende:
De vraag zal ongetwijfeld weleens gesteld zijn, maar kom ´m niet zo snel vinden.
Als een vliegticket via KLM.nl wil boeken moet je je voornaam precies zo invullen als in je paspoort. Houdt dan in dat je enkel en alleen je eerste voornaam moet invullen? Of ook je tweede naam?
quote:Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.
OK, bedanktquote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:54 schreef Fogel het volgende:
Je moet nog steeds die groene en witte formulieren invullen in het vliegtuig en daar afgeven. Heel die ESTA is me verder niks over gevraagd (is toch aan het paspoort gekoppeld, en dat lezen ze uit bij aankomst en zullen dan vast de ESTA-info op hun scherm krijgen).
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:36 schreef Tornadovis het volgende:
Ik ben van plan in november naar Australie te gaan.
Op www.vliegtickets.nl heb ik me georienteerd op de tickets retour Amsterdam - Sydney.
2 weken geleden was een ticket ¤ 778,- en nu ik wilde boeken ¤ 1149,.
Wel lomp dat in 2 weken de prijs van een vlucht over 9 maanden opeens bijna ¤400,- duurder wordt.
Ik wist wel dat ze in de loop vd tijd duurder werden, maar zo veel....
quote:Op woensdag 3 februari 2010 08:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Voor de prijs van 778,- zijn vaak maar een paar stoelen beschikbaar. Net in die 2 weken heeft iemand anders die stoelen voor je neus ingepikt.
Gewoon een dagje eerder of later proberen (wil nog weleens helpen).
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken. Heb je dit als 1 ticket geboekt? Dan zou het kunnen dat het doorgestuurd wordt en dat je niet opnieuw hoeft in te checken.quote:Op woensdag 3 februari 2010 18:41 schreef Earry het volgende:
Nu heb ik wel eerder een transfer gehad maar dat was er slechts 1. Aangezien het nu om 2 keer overstappen met 2 verschillende maatschappijen gaat, vraag ik me af hoe dit gaat met mijn bagage.
Ik neem aan dat ze in AMS doorlabelen voor JHB maar gebeurt dat ook voor PLZ of moet ik in JHB m'n bagage ophalen en opnieuw inchecken voor m'n vlucht naar PLZ?
Dat bedoelde ik eigenlijk ook. Binnen dezelfde alliantie is het geen probleem maar daar buiten heb ik geen ervaring.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Probleem is niet zo dat het twee verschillende maatschappijen zijn, maar voor 2 verschillende allianties die normaal niet met elkaar samenwerken.
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]Heb je dit als 1 ticket geboekt?
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebtquote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Het woord 'namens' is niet geheel van toepassing. Air France heeft die laatste vlucht bij BA ingekocht, omdat Air France zelf noch een Skyteam partner blijkbaar niet op Port Elizabeth vliegen en jou toch als klant wilden binnenhalen voor die 2 duurdere vluchten.quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:49 schreef Earry het volgende:
Ja. Sterker nog, als ik inlog op de Air France site om mijn boeking te controleren, staat daar ook de BA vlucht op.. zou het kunnen dat BA deze uitvoert namens Air France?
Gebeurt best vaak. Ik vlieg vaak een dagje op en neer naar Nederland en krijg dan beide boarding cards van mijn secretaresse bij vertrek. Echter, soms vlieg ik heen BA en terug KLM (of andersom). Dan krijg ik echter toch twee boarding cards van dezelfde maatschappij (degene die de heen vlucht doet).quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:38 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zou best kunnen natuurlijk. Ik denk dan ook dat je bagage ook wel door zal gaan in één keer. Wel bijzonder dat je straks een Skyteam boardingcard voor een BA vlucht hebt
Klopt! Daar heb ik ook al eerder mee gevlogen, toen 'voor' Kulula.quote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:
De vlucht van Johannesburg naar Port Elizabeth wordt waarschijnlijk door Comair Limited uitgevoerd: de lokale partner van BA. Begint het vluchtnummer met MN ?
Kijk, weer wat geleerd, dankje voor het uitgebreide antwoordquote:Op woensdag 3 februari 2010 23:48 schreef jaco het volgende:Binnen de luchtvaartallianties Skyteam, Open World en Star Alliance hebben alle deelnemers (vziw) onderling een Interlining Agreement. Maar ook los van deze allianties sluiten de meeste maatschappijen Interlining Agreements met zoveel mogelijk andere maatschappijen. Het voordeel van samenwerken is bij het tickets verkopen en de bagage doorlabelen groter dan het voordeel van harde concurrentie. Alleen sommige low cost maatschappijen houden zich buiten alle Interlining Agreements.
Het staat gewoon in de OPquote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:04 schreef EddyAlbena het volgende:
Iemand heeft mij ooit een link gegeven naar de seat availability voor een bepaalde vlucht. Kan iemand mij die nogmaals geven, ben 'm kwijt...?
quote:Op vrijdag 5 februari 2010 12:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het staat gewoon in de OPHoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?
Kijk op www.seatcounter.com.
Binnen 24 uur contact opnemen met de luchtvaartmaatschappij of met cheaptickets om te laten herstellen, want anders kom je met je boardingcard niet langs de beveilliging op Schiphol of de Londense luchthaven.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 06:02 schreef Elirosenau het volgende:
Ik heb een vraagje, ik heb via vliegtickets.nl gisteravond 2 stoelen gereserveerd(lijkt wel een bioscoop) voor een reis naar Londen aankomende dinsdag, echter ik heb voor mijn medepassagier per ongeluk het verkeerde geslacht ingevuld, hier kwam ik pas achter na het ontvangen van mijn e-ticket.
Nu is mijn vraag; gaan ze hier moeilijk over doen? Of moet ik redelijk veel geld betalen om het te laten wijzigen? Óf doen ze niet heel moeilijk zolang de naam maar overeenkomt met de naam in het paspoort?
Vliegmaatschappij is Easyjet.
Bvd
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 14:50 schreef Bayswater het volgende:
Zal vast weleens langs zijn gekomen. Een vliegticketgarantie voor Delta of Continental, is dat nutteloos of kunnen ze plots omvallen?
quote:Op zaterdag 6 februari 2010 17:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Naar mijn idee niet echt noodzakelijk, maar als het een dure vlucht en je laatste spaargeld is dan moet je het misschien wel doen. Tot nog toe zijn alleen enkele low-cost airlines failliet gegaan, maar dat was ook al aan te zien komen. En de voorwaarden van de verzekering zijn ook niet echt uitgebreid dat je er ook echt iets aan hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:19 schreef Bayswater het volgende:
Tickets New York geboekt.![]()
Wel eerst met de trein van Antwerpen naar Schiphol, maarja je moet wat doen voor die 200 euro besparing. Eigenlijk te idioot voor woorden dat je een verplichte treinreis moet maken daarvoor.
Puur uit concurrentieoogpunt met Zaventem, zoiets wat Engelsen met Schiphol hebben. Maar wat begrijp ik er niet aan als ik zeg dat in feite krom is? Dat anders heel Nederland via Antwerpen gaat boeken als je niet daar verplicht hoeft op te stappen begrijpt mijn grootje ook.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
![]()
Hebben we dr weer 1 die dr geen flikker van begrijpt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |