Video is altijd al het lelijke neefje geweest van audio, qua compressie. Het is makkelijker om verschillende compressieformaten voor audio te vinden dan voor video, niet alleen omdat je ogen moeilijker voor de gek zijn te houden dan je oren, maar een minuut HD video beslaat heel wat meer data dan een minuut WAVquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:45 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Maar aan de andere kant houdt Mozilla/Firefox Youtube weer tegen.
Nu maar hopen dat dat H.264 er snel uit geschopt wordt en we naar een ECHT open standaard kunnen voor video
Dan geen laptop meer mee, waarom zou je dat nog doen? Ik reis trouwens zakelijk nooit met een laptop. Ipad onderweg zou puur ter vermaal zijn onderweg.quote:PiRANiA schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:49
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 23:48 schreef nelisb het volgende:
Je moet wel heel veel in de trein zitten om dat te willn betalen maandelijks.
Ik werk vanuit huis, die Keer dat ik onderweg ben voor mijn werk red ik het wel met mijn iPhone.
3G voegt niet echt iets toe voor mij, wifi is genoeg voor thuis en BV met vakanties.
Daarbij, als je lang genoeg in de trein zit om dit ding fatsoenlijk te gebruiken, kan je net zo goed eventjes je laptop(je) pakken . Anders draag je 2 dingen mee
PiRANiA: [PM] [Profiel]
]
Ogg heeft een prima open video codecquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:52 schreef fyah het volgende:
[..]
Video is altijd al het lelijke neefje geweest van audio, qua compressie. Het is makkelijker om verschillende compressieformaten voor audio te vinden dan voor video, niet alleen omdat je ogen moeilijker voor de gek zijn te houden dan je oren, maar een minuut HD video beslaat heel wat meer data dan een minuut WAVDus iedereen die een beetje goed compressieformaat in elkaar kan zetten patenteert het als een malle. Niet onbegrijpelijk, wel hinderlijk voor de open source...
quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:55 schreef PiRANiA het volgende:
Nieuw topic, even een samenvatting:
27 jan. tablet apple gereleased: "iPad"Geen flash support 1024*768 resolutie (4:3 dus, geen 16:9) Geen HDMI out? Geen camera Ik probeer een positief punt er bij te verzinnen nog?
Het is van applequote:Op woensdag 27 januari 2010 23:55 schreef PiRANiA het volgende:
27 jan. tablet apple gereleased: "iPad"Geen flash support 1024*768 resolutie (4:3 dus, geen 16:9) Geen HDMI out? Geen camera Ik probeer een positief punt er bij te verzinnen nog?
Noem nog even een positief punt, anders kom ik ook weer zo negatief overquote:
Het draait geen Windows. Meer positieve punten heb je niet nodig.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:55 schreef PiRANiA het volgende:
2 maanden las ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef DaMook het volgende:
Geen MacBook meer voor mij (wilde die een), nu ga ik voor een iPad. Dat ie maar snel naar nederland komt
. En dan met een mooi dockingstation langs de iMac en de iPhone
.
Je koopt toch ook geen roze fiets omdat hij niet geel met paarse stipjes is?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het draait geen Windows. Meer positieve punten heb je niet nodig.
Door de softwarepolicy heb je wel een apparaat wat niet vastloopt doordat je zelf crappy software erop zet. Dat schijnen mensen nog wel es te vergeten. Dat maakt een iPhone ook (mede) zo'n goed apparaat.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Noem nog even een positief punt, anders kom ik ook weer zo negatief over.
Qua hardware vind ik het mooi, da kan ik wel zeggen.Uiterlijk en software(policy) staat mij heel erg tegen
Documenten lezen op portrait, film(pje)s kijken op landscape?quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Inderdaad jammer dat de verhouding van het scherm geen 16:9 is. Dat is echter ook weer verdedigbaar, want het scherm moet ook bruikbaar zijn als je het scherm draait.
Hangt er van af wat je zelf wil met zo'n ding, natuurlijk. Het hoeft ook niet voor iedereen te zijn tenslotte. Persoonlijk vind ik de bookstore, de foto-applicatie en de New York Times-app erg mooi. Volgens reviews is het scherm heel goed en het hele systeem erg snel.quote:
Deze policy is niet de enige way-to-go. De enige reden van deze policy is gewoon: veel geld verdienen. Een veilig/stabiel apparaat kan je op meer manieren leveren, manieren die prettiger zijn voor de eindgebruikerquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Door de softwarepolicy heb je wel een apparaat wat niet vastloopt doordat je zelf crappy software erop zet. Dat schijnen mensen nog wel es te vergeten. Dat maakt een iPhone ook (mede) zo'n goed apparaat.
Filmpjes zijn gewoon 16:9, alleen wordt niet heel het beeld gevuld, volgens mij. Wel een beetje kut. Maar het blijft wel een A4-formaat dingetje..quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Documenten lezen op portrait, film(pje)s kijken op landscape?
Nu al reviews lijkt me een beetje vroegquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:01 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Hangt er van af wat je zelf wil met zo'n ding, natuurlijk. Het hoeft ook niet voor iedereen te zijn tenslotte. Persoonlijk vind ik de bookstore, de foto-applicatie en de New York Times-app erg mooi. Volgens reviews is het scherm heel goed en het hele systeem erg snel.
Klopt. Maar ik ben niet ongelukkig met de manier waarop het nu geregeld is. Je kunt met >140k apps in de App Store niet zeggen dat je weinig keuze hebt....quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Deze policy is niet de enige way-to-go. De enige reden van deze policy is gewoon: veel geld verdienen. Een veilig/stabiel apparaat kan je op meer manieren leveren, manieren die prettiger zijn voor de eindgebruiker
Developper:quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:00 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik heb nu een iPod Touch en eerlijk gezegd mis ik de 3G functie amper. Internet is overal eigenlijk wel zowat verkrijgbaar. Alleen in de trein vind ik het alleen soms kut dat ik dus geen Trein-app kan gebruiken. Zeker als de NS weer rare dienstregelingen heeft..Maar verder kun je bijna overal wel een Wifi-Access point vinden..
Maar misschien dat ik wel een revision 2 van de iPad ga aanschaffen voor developers-sake..
Komt vast ook wel een jailbreak voorquote:Op woensdag 27 januari 2010 23:57 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Noem nog even een positief punt, anders kom ik ook weer zo negatief over.
Qua hardware vind ik het mooi, da kan ik wel zeggen.Uiterlijk en software(policy) staat mij heel erg tegen
Kwantiteit v. kwaliteit?quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik ben niet ongelukkig met de manier waarop het nu geregeld is. Je kunt met >140k apps in de App Store niet zeggen dat je weinig keuze hebt....
Desondanks zijn er al hands-on-reviews verschenen van onder andere Engadget: http://www.engadget.com/2010/01/27/apple-ipad-first-hands-on/ Goed, het is een eerste indruk van een paar minuten, maar in die tijd kun je best zien hoe snel iets reageert en hoe het scherm eruit ziet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:02 schreef RitseB het volgende:
[..]
Nu al reviews lijkt me een beetje vroeg
Ah nice, kan ik nog even sparen. Kom net van mijn werk dus ben me nu in aan het lezen, maar hij komt er zeker ipv een macbook, dit past beter bij wat ik wil als een complete notebook.quote:
Sure, en dan maemo of android er op zetten (en de appel op de achterkant er af halenquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:03 schreef DaMook het volgende:
[..]
Komt vast ook wel een jailbreak voor.
Noem ik niet echt een review, meer een preview.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Desondanks zijn er al hands-on-reviews verschenen van onder andere Engadget: http://www.engadget.com/2010/01/27/apple-ipad-first-hands-on/ Goed, het is een eerste indruk van een paar minuten, maar in die tijd kun je best zien hoe snel iets reageert en hoe het scherm eruit ziet.
e-ink kent nog veel beperkingen, deze keuze is wel goed. Zeker als de accuduur daadwerkelijk zo goed is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:59 schreef PiRANiA het volgende:
Nog iets: geen e-ink? Dat leest minder prettig lijkt mij? Voor video is het dan wel weer beter
Dat was in mijn ogen ook logisch geweest, daar hebben ze vast ook wel over nagedachtquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:00 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Documenten lezen op portrait, film(pje)s kijken op landscape?
Je moet het verkoopfilmpje van ze zien, dan ben je helemaalquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zo, hotel lobby heeft wifi. Het is dus wat ze voorspeld hadden: een iPod touch on steroids. Eerste indruk: wtf wat een grote rand. Jammer dat ie pas in maart komt, anders had ik er een goedkoop mee kunnen nemen.
Bizar trouwens om die posttijden van jullie te zien, het is verdomme nog half licht hier
Yup. Zolang je geen zware applicaties als Aperture wil draaien zal deze iPad prima voldoen. Tekstverwerking etc. via de speciale versie van iWork, dus dan ben je helemaal klaarquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:04 schreef DaMook het volgende:
[..]
Ah nice, kan ik nog even sparen. Kom net van mijn werk dus ben me nu in aan het lezen, maar hij komt er zeker ipv een macbook, dit past beter bij wat ik wil als een complete notebook.
Wat een figuur is die Jonathan Ive zeg, met z'n dramatische gevoel voor pratenquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je moet het verkoopfilmpje van ze zien, dan ben je helemaal
http://www.apple.com/ipad/#video
GMTA. Dan genereren ze nog wat meer free publicity en kunnen ze dat ook weer positief uitleggen als iets nieuws.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:06 schreef Merkie het volgende:
Ik denk overigens dat in maart iPhone OS 4.0 aangekondigd wordt mét multitasking. Dat zou al een hele verbetering zijn.
Chicago.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:05 schreef nelisb het volgende:
De wekker gaat pas over 6 uurtjes.
Waar zit je wombat?
Eens kijken hoe snel dit wifi is :pquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:06 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Je moet het verkoopfilmpje van ze zien, dan ben je helemaal
http://www.apple.com/ipad/#video
Android heeft potentie (ben ook erg benieuwd), loopt alleen wel een beetje achter qua OS. Qua interface is het gewoon nog net niet en qua Multitouch gestures ook net niet.quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:04 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Sure, en dan maemo of android er op zetten (en de appel op de achterkant er af halen)
![]()
dan heeft het wel potentie
Je kunt het best oneens zijn met de policy, en als Linux gebruiker kan ik me goed voorstellen dat je liever zelf wat meer vrijheid hebtquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:02 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Deze policy is niet de enige way-to-go. De enige reden van deze policy is gewoon: veel geld verdienen. Een veilig/stabiel apparaat kan je op meer manieren leveren, manieren die prettiger zijn voor de eindgebruiker
Het probleem met Ogg Theora is dat het niet zeker is dat er patenten worden geschonden in de gebruikte technologie. Het is in het verleden al vaker gebeurd dat grote bedrijven de boot in zijn gegaan met een technologie waarmee later patenten van anderen geschonden bleken te worden. Met alle financiële gevolgen van dien. Een gigantisch risico dus met zoiets in zee te gaan.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:53 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ogg heeft een prima open video codecVrij van licenties die websites dwars zitten
Hm, op mijn geen 27" i7 nergens last vanquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:14 schreef nelisb het volgende:
Nieuwe Imac? Laten ze de nieuwe 27 inch van oktober eerst maar eens goed gaan leveren voordat er een nieuwere komt.
http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=5028
Hmja, dan is m'n TomTom iPhone carkit weer te kleinquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:23 schreef DaMook het volgende:
Hmm, aangezien de iPhone apps allemaal werken heb je ook meteen een hele grote tomtom.
Het volgende maand naar Amerika gaan is niet zo'n probleem. Als je vóór de release weer terugkomt echter.......,quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
Fuck, nu baal ik eigenlijk wel dat ik volgende maand al naar Amerika ga..
Ik had al het idee dat autofabrikanten meteen zo'n click-on-functie moesten integreren in het Dashboard. Weg met die losse cd/radio speler. Weg met die aparte Dialers, km verbruik, benzineverbruik, drukmeter voor de banden. allemaal geïntegreerd in een applicatie die je dan kan draaien op de iPad...quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:23 schreef DaMook het volgende:
Hmm, aangezien de iPhone apps allemaal werken heb je ook meteen een hele grote tomtom.
Deze had je al gezien neem ik aan (uit 2007quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.gizmodo.com.au(...)twitter/#more-380306.
Tja, het is maar een weekje...quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het volgende maand naar Amerika gaan is niet zo'n probleem. Als je vóór de release weer terugkomt echter.......,
Had ik in het vorige topic gepost jaquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:26 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Deze had je al gezien neem ik aan (uit 2007![]()
)
Ik kan de namen niet bij de posts onthoudenquote:Op donderdag 28 januari 2010 00:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Had ik in het vorige topic gepost ja
Ik vind het prima, het is geen laptop, het is geen desktop, het is geen iPod/iPhone..quote:Op donderdag 28 januari 2010 00:28 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik kan de namen niet bij de posts onthouden![]()
Even zonder gekkigheid en software daar gelaten: 1GHz in zo'n ding
Kan ik me voorstellen, zeker als je beide al hebt..quote:Op donderdag 28 januari 2010 01:46 schreef Tijn het volgende:
Ik doe m'n best om enthousiast te worden over die iPad, maar met zowel een MBP als een iPhone 3GS al in bezit, zie ik de toegevoegde waarde van zo'n tablet gewoon echt compleet niet.
Heb de keynote net even gekeken.quote:Op donderdag 28 januari 2010 02:23 schreef Tourniquet het volgende:
Keynote staat online! http://events.apple.com.e(...)hhr/event/index.html
Juist bij dat filmpje denk ik de hele tijd "dat kan net zo goed op m'n iPhone/MBP"quote:Op donderdag 28 januari 2010 02:01 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen, zeker als je beide al hebt..
Maar anders bekijk je het filmpje even: http://www.apple.com/ipad/#video
Dat idee heb ik dus ook. Maar ja, mijn MB is al wat jaartjes oud en thuis doe ik er eigenlijk mee wat je met een iPad ook kan. Maar voor de prijs zou ik toch nog voor een nieuwe MB gaan, ooit.quote:Op donderdag 28 januari 2010 06:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist bij dat filmpje denk ik de hele tijd "dat kan net zo goed op m'n iPhone/MBP"
Ik denk ook niet dat de beoogde marketshare zit bij de MB(P)+iPhone bezitters. Het zal gaan om juist de mensen die misschien wel een iPhone hebben, gecharmeerd zijn van de interface en hoe het werkt, die 1200 euro voor een MBP een hoop geld vinden en eigenlijk niet veel meer op een laptop doen dan wat surfen en mailen. Die houden in vergelijking met een MacBook en de goedkoopste iPad een paar 100 euro in hun zak.quote:Op donderdag 28 januari 2010 06:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Juist bij dat filmpje denk ik de hele tijd "dat kan net zo goed op m'n iPhone/MBP"
Dat zal inderdaad de gedachte wel zijn. Sowieso is het natuurlijk totaal ongeschikt voor "power users". Leuk hoor, dat je met je vinger kan browsen en je foto's op een stapeltje liggen, maar een paar uur met zo'n ding werken is natuurlijk godsonmogelijk, laat staan om in die tijd ook nog iets nuttigs te doen.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat de beoogde marketshare zit bij de MB(P)+iPhone bezitters. Het zal gaan om juist de mensen die misschien wel een iPhone hebben, gecharmeerd zijn van de interface en hoe het werkt, die 1200 euro voor een MBP een hoop geld vinden en eigenlijk niet veel meer op een laptop doen dan wat surfen en mailen. Die houden in vergelijking met een MacBook en de goedkoopste iPad een paar 100 euro in hun zak.
Haha, typischquote:En ik denk toch dat ik er 1 wil.. Potentieel nieuw spaarobjectje!
Reboot?quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:21 schreef Jarno het volgende:
Hmpf. Even wat anders. Heb gisteren m'n iPhone gerestored, wilde weer zonder jailbreak verder enzo, en ik krijg gewoon geen fatsoenlijke MobileMe sync meer voor elkaar. Account kan ik aanmaken, wordt ook goed gevalideerd, via Me.com op de PC kan ik m'n iPhone locaten maar ik zie geen contacts, agenda en bookmarks verschijnen. Push mail lijkt wel goed te werken. Account ook al opnieuw aangemaakt, maar niks.
Wazzup?
Dat dus. En ik heb niet eens een iPhone. Dit is gewoon handig, zonder keyboard en muis, lekker op den banck chillen tijdens je film en fellatio....van fok.quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:54 schreef Jarno het volgende:
Ik denk ook niet dat de beoogde marketshare zit bij de MB(P)+iPhone bezitters. Het zal gaan om juist de mensen die misschien wel een iPhone hebben, gecharmeerd zijn van de interface en hoe het werkt, die 1200 euro voor een MBP een hoop geld vinden en eigenlijk niet veel meer op een laptop doen dan wat surfen en mailen. Die houden in vergelijking met een MacBook en de goedkoopste iPad een paar 100 euro in hun zak.
Even geduld dan? Ik merk ook wel 's dat syncen niet (optimaal) verloopt via MobileMe. Eventueel een forced sync op je Macs doen en kijken of je iPhone daarop reageert.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:34 schreef Jarno het volgende:
Ook al gedaan. Na het verwijderen en weer aanmaken van m'n account.
Check.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Keynote is online. 1.05 Gb in de podcast-sectie.
Nou maar hopen dat je op de iPad niet de mobiele layout voorgeschoteld krijgt, anders moet je een abonnement nemenquote:Op donderdag 28 januari 2010 09:36 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dat dus. En ik heb niet eens een iPhone. Dit is gewoon handig, zonder keyboard en muis, lekker op den banck chillen tijdens je film en fellatio....van fok.
hihi.quote:Op donderdag 28 januari 2010 09:44 schreef Jarno het volgende:
op pad
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |