quote:
Heb de keynote net even gekeken.
Voor simpel internetten, mailen en foto's/video's kijken is het echt een heel tof ding. En zover ik in de keynote kan zien zijn deze zaken erg netjes uitgewerkt. Met nog meer gemak dan een iPhone, door o.a. het grote scherm en de snellere reactie. En door de AppStore kan je dit maar blijven uitbreiden. Zoals de meeste iPhone bezitters zul je maar blijven terugkeren in de AppStore voor nieuwe Apps.
Het is voor jezelf de keuze of je het op een Netbook/Notebook beter vindt of een iPad. Een Netbook heeft meer aansluit- en andere uitbreidings-mogelijkheden. En zal hierdoor voor sommige zaken handiger zijn, door bijvoorbeeld dat toetsenbord of die eene aansluiting. De grote diversiteit van aanwezige
functionaliteit toont hier zijn meerwaarde.
Maar de iPad heeft door simpelheid van de Apps de een punten gewonnen. De GUI van Apps is simpel, de applicaties zijn makkelijker te begrijpen door het weglaten van moeilijke geavanceerde functies. De installatie van nieuwe Apps is heel makkelijk te doen, etc... En hierdoor toont het zijn kracht voor de gebruikers in
gebruikersgemak.
Ik gok echter wel dat de meeste gebruikers van de SC nog iets meer willen van de iPad. Maar ik zie dit wel aanslaan onder bepaalde groepen. Ik zou hem hier in huis wel een plek zien verkrijgen, maar vindt de prijs van 500 euro nog wel hoog. Een MacMini is 100 euro duurder, maar kan nog veel meer. Dus daar komt de keuze ook weer tevoorschijn, kies ik voor functionaliteit of voor gemak. Wat is dan een beter keus voor een familie computer?
En een iPad "voor erbij" zie ik voor de Jan Modaal hier in NL niet zomaar weggelegd zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Junkie op 28-01-2010 05:14:22 ]