abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77311282
Ik sta op het punt deze opleiding te gaan doen maar ik weet er eigenlijk niet veel over omdat deze net nieuw is ( volgens mij is die opleiding begonnen in 2009). Wat moet ik er van verwachten , hoe is de keuring etc...

Zijn er ook mensen hier die bezig zijn aan de opleiding?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:01:42 #2
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77311789
Vrede&veiligheid + luchtmacht... hard to find out eh?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_77311892
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:01 schreef Esses het volgende:
Vrede&veiligheid + luchtmacht... hard to find out eh?
het heet tegenwoordig Veiligheid en vakmanschap;)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:15:05 #4
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77315807
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:03 schreef kemp_hond het volgende:

[..]

het heet tegenwoordig Veiligheid en vakmanschap;)
Ja maar ik probeerde je ff in de richting te trappen van zoek op vrede en veiligheid, ik meende dat ik mijn mening daarover, net als OJKL hier al erg goed heb geventileerd.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_77348280
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:15 schreef Esses het volgende:

[..]

Ja maar ik probeerde je ff in de richting te trappen van zoek op vrede en veiligheid, ik meende dat ik mijn mening daarover, net als OJKL hier al erg goed heb geventileerd.
Oh okee op die manier, bedankt
pi_77777953
Hey
ik doe nu die opleiding(doe niv 3, dus onderofficier niveau)
het is wel een leuke opleiding. maar ik heb er aan de andere kant ook een beetje spijt van omdat ik liever eerder het leger in ga. nu krijg ik op de school te horen(wss om me daar te houden) dat je 1 jaar moet wachten als je stopt met deze opleiding voordat je MAG aanmelden voor waar je naar toe wilt.
De stage's zijn wel echt super tof!
Ik ben nu 3 x bij het Korps Mariniers geweest en dat is echt super gaaf, een aantal instructeurs van de BBE(ook SF opgeleid) waar je dus eigenlijk alles in de praktijk brengt, maar ook leert patrouille lopen en contact drills.
je hebt op school heel erg veel LTV(Leider TrainingsVaardigheden) opdrachten.
Alleen een beetje jammer dat je NL/EN + Wiskunde en een variant van maatschappijleer krijgt.
Denk er goed over na! Voor niveau 2 is het misschien wel goed als je te jong bent. Maar voor niveau 3 moet je echt goed nadenken.
Mijn traject voor als ik bij het Korps Mariniers onderofficier is in totaal 4 jaar(+ 2,5 jaar deze opleiding), maar als ik direct naar het KM ga dan duurt het 6 jaar. Dan heb ik inclusief 4 jaar ervaring, wat ook echt handig is!

nogmaals, denk er echt goed over na want het is gewoon moeilijk.

veel succes
Collectible solid silver personalised..
pi_77778091
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:36 schreef dogtagz het volgende:
Hey
ik doe nu die opleiding(doe niv 3, dus onderofficier niveau)
het is wel een leuke opleiding. maar ik heb er aan de andere kant ook een beetje spijt van omdat ik liever eerder het leger in ga. nu krijg ik op de school te horen(wss om me daar te houden) dat je 1 jaar moet wachten als je stopt met deze opleiding voordat je MAG aanmelden voor waar je naar toe wilt.
De stage's zijn wel echt super tof!
Ik ben nu 3 x bij het Korps Mariniers geweest en dat is echt super gaaf, een aantal instructeurs van de BBE(ook SF opgeleid) waar je dus eigenlijk alles in de praktijk brengt, maar ook leert patrouille lopen en contact drills.
je hebt op school heel erg veel LTV(Leider TrainingsVaardigheden) opdrachten.
Alleen een beetje jammer dat je NL/EN + Wiskunde en een variant van maatschappijleer krijgt.
Denk er goed over na! Voor niveau 2 is het misschien wel goed als je te jong bent. Maar voor niveau 3 moet je echt goed nadenken.
Mijn traject voor als ik bij het Korps Mariniers onderofficier is in totaal 4 jaar(+ 2,5 jaar deze opleiding), maar als ik direct naar het KM ga dan duurt het 6 jaar. Dan heb ik inclusief 4 jaar ervaring, wat ook echt handig is!

nogmaals, denk er echt goed over na want het is gewoon moeilijk.

veel succes

edit: De keuring is niet zwaar, er wordt gecontroleerd of je geen hartruis hebt, goede longen, geen blessures waar je later nog last van kan krijgen, goeie ogen, suikerziekte etc.(geen sporttests)
wat echt chill is aan deze opleiding dat je 5 x(ongeveer) per jaar een series van testen doet, dus cooper(bij AMO is dat mininmaal 2400 meter in 12 minuten) shuttle run, optrekken, opdrukken en sit ups.
dat wordt allemaal mooi bijgehouden en je kunt je echt alleen maar verbeteren.
pi_77778113
sorry wrong message
  maandag 8 februari 2010 @ 18:57:58 #9
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77778822
Of gewoon een echte opleiding volgen
pi_77780415
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:39 schreef dogtagz het volgende:

[..]

edit: De keuring is niet zwaar, er wordt gecontroleerd of je geen hartruis hebt, goede longen, geen blessures waar je later nog last van kan krijgen, goeie ogen, suikerziekte etc.(geen sporttests)
wat echt chill is aan deze opleiding dat je 5 x(ongeveer) per jaar een series van testen doet, dus cooper(bij AMO is dat mininmaal 2400 meter in 12 minuten) shuttle run, optrekken, opdrukken en sit ups.
dat wordt allemaal mooi bijgehouden en je kunt je echt alleen maar verbeteren.
Is het nou de Shuttle run of de Cooper test?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 8 februari 2010 @ 20:00:01 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77781840
Waarschijnlijk bedoelde hij allebei :p
pi_77788549
Ik kan je niet veel over de V&V opleiding vertellen, maar mijn Cie adjudant geeft les aan een V&V klas en heb een keer wat steun verleent bij een bivak. Ik heb het idee dat het zeker wel een goede opleiding is, wel zwaar, maar dat mag ook wel. En als ik zie hoe hard die leerlingen moeten werken heb ik daar wel respect voor. Het is wel vormgevend heb ik het idee. Beetje discipline is voor niemand verkeert
  maandag 8 februari 2010 @ 22:45:15 #13
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77790094
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef vannilesoep het volgende:
Ik kan je niet veel over de V&V opleiding vertellen, maar mijn Cie adjudant geeft les aan een V&V klas en heb een keer wat steun verleent bij een bivak. Ik heb het idee dat het zeker wel een goede opleiding is, wel zwaar, maar dat mag ook wel. En als ik zie hoe hard die leerlingen moeten werken heb ik daar wel respect voor. Het is wel vormgevend heb ik het idee. Beetje discipline is voor niemand verkeert
En relatifeer zo'n V&V opleiding nu is op toekomstmogelijkheden?
pi_77808714
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Is het nou de Shuttle run of de Cooper test?
shuttle run is iets anders dan cooper test
cooper test: zoveel mogelijk meter in 12 minuten
shuttle run(ook wel piepjes test genoemt): hele tijd heen en weer rennen(20 meter ongeveer) en dan moet je voor het 2de piepje aangekomen zijn. Dat moet je zo lang mogelijk vol houden.
pi_77808843
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Esses het volgende:

[..]

toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)
In totaal heb je rond de 2 jaar minder als je KMS zonder deze opleiding begint.
Je hebt nog meer voorbereiding op sport etc.
pi_77812486
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef dogtagz het volgende:

[..]

toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)
Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?
pi_77814835
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?
nee.. het is een overstap vanaf VMBO niveau 2/3/4
je bent alsnog 2,5 jaar kwijt als je niveau 3 doet. en 1,5 jaar als je niveau 2 doet.
dus in principe maak je niet echt veel tijdswinst, maar een goede overstap voor als je te jong bent.

je krijgt ongeveer 100 eu p/maand aan stagevergoeding. Ik wou eigenlijk dat ik gewoon meteen was gaan solliciteren bij het Korps Mariniers..
pi_77816971
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:52 schreef dogtagz het volgende:

[..]

shuttle run is iets anders dan cooper test
cooper test: zoveel mogelijk meter in 12 minuten
shuttle run(ook wel piepjes test genoemt): hele tijd heen en weer rennen(20 meter ongeveer) en dan moet je voor het 2de piepje aangekomen zijn. Dat moet je zo lang mogelijk vol houden.
Dat weet ik. Maar ik stelde de vraag omdat er één van de twee testen gebruikt wordt en niet beide.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:57:51 #19
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77818040
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Ok, nu nogmaals, wat zijn je toekomstmogelijkheden? Wees reeel, je blijft echt niet je hele leven bij defensie.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:58:01 #20
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77818047
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Eigenlijk wel dus (ps, naast die stagevergoeding, betalen je ouders natuurlijk schoolgeld xD)
pi_77835483
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ik stelde de vraag omdat er één van de twee testen gebruikt wordt en niet beide.
Bij ons wel dus. Maar volgens mij is cooper test normaal in gebruik.
pi_77835505
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:57 schreef Esses het volgende:

[..]

Ok, nu nogmaals, wat zijn je toekomstmogelijkheden? Wees reeel, je blijft echt niet je hele leven bij defensie.
Ja, toekomstmogelijkheden zijn dan niet echt groot. Tenzij je bij defensie bij logistiek gaat, dan kan je in de burgermaatschappij ook bij logistiek(hetzelfde voor BAT, ICT, Zorg..)
Maar als infanterist word het iets moeilijker.
En zover ik nu gepland heb wil ik best een tijdje bij defensie blijven.
pi_77835630
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Esses het volgende:

[..]

Buiten de landmacht alleen handig als je de beveiliging in wilt.

/spreekt uit ervaring, al was het zo'n toffe periode dat ik het er wel voor over had, ook achteraf.
pi_77841615
Dus eigenlijk verspil je gewoon tijd met die V&V opleiding en kun je beter direct solliciteren?
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:22:20 #25
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_77842768
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus eigenlijk verspil je gewoon tijd met die V&V opleiding en kun je beter direct solliciteren?
behalve als je te jong bent om dat te doen.
pi_77848907
Dan kun je dus beter een opleiding doen waar je WEL wat aan hebt.
pi_77850129
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Dan kun je dus beter een opleiding doen waar je WEL wat aan hebt.
stel is wat voor? als je het leger al in wilt maar te jong bent?
pi_77852169
een opleiding doen zodat je wat heb om op terug te vallen.
pi_77853380
Inderdaad. Waarom moet ik iets voorstellen? Je kunt toch ook zelf nadenken? Ik weet toch niet wat jouw interesse heeft.
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:44 #30
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77859907
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:53 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Ja, toekomstmogelijkheden zijn dan niet echt groot. Tenzij je bij defensie bij logistiek gaat, dan kan je in de burgermaatschappij ook bij logistiek(hetzelfde voor BAT, ICT, Zorg..)
Maar als infanterist word het iets moeilijker.
En zover ik nu gepland heb wil ik best een tijdje bij defensie blijven.
En daar sla je nog de plank half mis hoor 't is nog maar afwachten tot in hoeverre bedrijven zo'n papiertje als meerwaarde zien mocht je op de KMS alsnog afvallen. Misschien gewoon een idee om eens lekker op het MBO een normale opleiding te zoeken, eentje die je leuk vind.
pi_77863774
Ik moest ook V&V doen ivm met leeftijd/motivatie, en het is mij goed bevallen, gewoon 1 jarige opleiding. Je word fysiek een stuk sterker, en je hebt gewoon wat voorkennis. Je zal er weinig aan hebben, maar als je eenmaal paraat zit kan je gewoon deeltijd leren, wat ik dus ook ga doen.
pi_77885912
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad. Waarom moet ik iets voorstellen? Je kunt toch ook zelf nadenken? Ik weet toch niet wat jouw interesse heeft.
dus jij wilt zeggen dat je, als je het leger nog niet in kan, maar je weet zeker dat je er naar toe wilt, je dus een andere opleiding moet gaan doen tot je wel oud genoeg bent?
Ik zelf heb daar echt geen zin in, vooral omdat ik dan echt niet weet wat ik zou moeten gaan doen(vooral een opleiding doen die je zelf niet leuk vind kan ik me niet voorstellen om dat vol te houden).
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:59 schreef Esses het volgende:

[..]

En daar sla je nog de plank half mis hoor 't is nog maar afwachten tot in hoeverre bedrijven zo'n papiertje als meerwaarde zien mocht je op de KMS alsnog afvallen. Misschien gewoon een idee om eens lekker op het MBO een normale opleiding te zoeken, eentje die je leuk vind.
Nee, daar sla ik die plank dus echt niet mis, stel je haalt de niveau 3 opleiding, dan ben je al goedgekeurd door de militaire instructeurs als onderofficier. Je krijgt 22 weken verkorting op het KMS waar je alleen nog de kennis moet leren, je bent al goedgekeurd dus. Het ligt dus echt aan jezelf als je het KMS op dat moment niet haalt, als je gewoon je best doet en doorgaat zoals bv op t ROC dan haal je dat wel.
Het zou toch te gek voor woorden zijn als je op t ROC goedgekeurd word, en dan op het KMS word afgekeurd?

En als je dat eenmaal gehaald heb, bij o.a. Logistiek, BAT, Zorg, ICT etc, en je solliciteert ergens in de burgermaatschappij. Dan gaan ze echt niet meteen afslaan hoor, ze vinden dat soort lui juist goed om te hebben.(door o.a. al die discipline die erin getrapt is, een militair die altijd zijn zaken op orde moet hebben etc.)
pi_77892054
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:36 schreef dogtagz het volgende:

[..]

dus jij wilt zeggen dat je, als je het leger nog niet in kan, maar je weet zeker dat je er naar toe wilt, je dus een andere opleiding moet gaan doen tot je wel oud genoeg bent?
Ik zelf heb daar echt geen zin in, vooral omdat ik dan echt niet weet wat ik zou moeten gaan doen(vooral een opleiding doen die je zelf niet leuk vind kan ik me niet voorstellen om dat vol te houden).
Ja. Er is ook nog een leven ná Defensie he? Wat wil je dan gaan doen? Een beetje ambitie tonen, een beetje backup hebben is niks mis mee.
pi_77894388
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:38 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja. Er is ook nog een leven ná Defensie he? Wat wil je dan gaan doen? Een beetje ambitie tonen, een beetje backup hebben is niks mis mee.
Ja, er is inderdaad een leven ná defensie. Maar voor hoever ik bij defensie wil blijven is dat aardig lang(dat kan altijd wel veranderen, maar ik ben er aardig sterk in nu). En nu ga ik het ook gewoon doen zoals ik zelf wil, ik ga nu niet met deze opleiding kappen en een andere opleiding beginnen - wat ik zeer waarschijnlijk niet leuk ga vinden - om een back up te hebben van mijn hoofddoel, zowaar ik alsnog een jaar of 5 minimaal aan vast zit.
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:22:24 #35
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77895900
Jij bent er druk in bezig, is jammer. Als ik je eerder had gesproken had ik NEE gezegd. een opleiding zit je niet MINIMAAL 5 jaar aan vast, zelfs HBO kan je in 4 jaar je bachelor hebben. Overigens, weet je hoe snel een leven na defensie kan zijn? Enig idee? 4 jaar, je eerste functie. Kijken of je fase 2 krijgt. als je 35 bent, kijken of je fase 3 krijgt.

Misschien word je in de tussentijd zondebokje, vlieg je eruit. Wat heb je dan? JOUW ambities is heel wat misschien, maar wat zijn DEFENSIE's ambities MET jou? Bijstuderen bij de KL e.d. is behoorlijk lastig hoor..
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:49:01 #36
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77896890
bijstuderen is onmogelijk bij een gevechtseenheid bij de KL in ieder geval.

weet er alles van
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_77897135
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:22 schreef Esses het volgende:
Jij bent er druk in bezig, is jammer. Als ik je eerder had gesproken had ik NEE gezegd. een opleiding zit je niet MINIMAAL 5 jaar aan vast, zelfs HBO kan je in 4 jaar je bachelor hebben. Overigens, weet je hoe snel een leven na defensie kan zijn? Enig idee? 4 jaar, je eerste functie. Kijken of je fase 2 krijgt. als je 35 bent, kijken of je fase 3 krijgt.

Misschien word je in de tussentijd zondebokje, vlieg je eruit. Wat heb je dan? JOUW ambities is heel wat misschien, maar wat zijn DEFENSIE's ambities MET jou? Bijstuderen bij de KL e.d. is behoorlijk lastig hoor..

ik zit nog 1,5 jaar bij deze opleiding, dan 6 maanden KMS, en dan heb ik minimaal een contract voor 4 jaar. Waar jij waarschijnlijk niet op gerekend had. Als ik onderofficier ben bij de KM ben geweest, wil ik door naar de BBE/SF. En dan moet ik alsnog een contract tekenen, want ze gaan geen training in iemand stoppen als hij na een paar maanden stopt.<<< En dit is echt mijn levensdoel, zou ik zelf zeggen. Dat lijkt me echt super gaaf als ik dat allemaal haal.

defensie's ambities met mij: Als ze me niet geschikt vinden in hun ogen, heb ik daar respect voor. Dan ben ik best wel de lul, aangezien ik geen andere studie's heb gedaan. Maar als ik wel geschikt ben, kunnen ze me wel gebruiken, aangezien ze nog wel mensen nodig hebben. Vooral onderofficieren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:18:25 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77901334
er is geen leven buiten defensie..

defensie is het leven

pi_77901357
Er is geen leger leven dan een leger leven.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:20:03 #40
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77901409
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:55 schreef dogtagz het volgende:

[..]

ik zit nog 1,5 jaar bij deze opleiding, dan 6 maanden KMS, en dan heb ik minimaal een contract voor 4 jaar. Waar jij waarschijnlijk niet op gerekend had. Als ik onderofficier ben bij de KM ben geweest, wil ik door naar de BBE/SF. En dan moet ik alsnog een contract tekenen, want ze gaan geen training in iemand stoppen als hij na een paar maanden stopt.<<< En dit is echt mijn levensdoel, zou ik zelf zeggen. Dat lijkt me echt super gaaf als ik dat allemaal haal.

defensie's ambities met mij: Als ze me niet geschikt vinden in hun ogen, heb ik daar respect voor. Dan ben ik best wel de lul, aangezien ik geen andere studie's heb gedaan. Maar als ik wel geschikt ben, kunnen ze me wel gebruiken, aangezien ze nog wel mensen nodig hebben. Vooral onderofficieren.

Zie nu eerst maar de KMS door te komen.
Je kunt nog wel een instelling als een KCT olifant hebben.. als jij het leiderschap niet in je hebt zitten, ga je het gewoon niet fixen. betekend niet dat je geen prima persoon bent... maar er zijn gewoon speciale capaciteiten vereist. Niet elke hapsnurker laten ze OO worden, en al helemaal niet lui die naar gevechtseenheden willen, wordt zeker naar gekeken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:10:47 #41
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77903896
quote:

[..]

ik zit nog 1,5 jaar bij deze opleiding,
Ik kan niets anders dan dit de grond in trappen, leuk he dat je 100 pleuro de maand verdient? Jammer he, dat je ouders waarschijnlijk 2 keer zoveel aan lesgeld per maand betalen. Goede investering toch?
quote:

[..]
dan 6 maanden KMS, en dan heb ik minimaal een contract voor 4 jaar. Waar jij waarschijnlijk niet op gerekend had.
Ik weet niet wat jij denkt, maar ik zit zelf al bij de baas, ik ben daadwerkelijk onderofficier. Ik hoef mijzelf niet meer te bewijzen, maar weet dus wel waar jij nog tegenaan gaat lopen. Zo'n contract voor 4 jaar is leuk, alleen jammer dat jij dan nog een PROEFPERIODE van 6 maanden krijgt. Beval je alsnog niet, dan rot je alsnog maar op.
quote:

[..]
Als ik onderofficier ben bij de KM ben geweest, wil ik door naar de BBE/SF.
Leuke ambities, echt. Maar ga eens met mensen praten die het daadwerkelijk bereikt hebben, en onderga dan is hoe moeilijk dit is. En of jij jezelf inschat dit te halen, en hoe erg jij dus toch een vak zult moeten gaan leren.
quote:

[..] En dan moet ik alsnog een contract tekenen,
Whahaha, als je dat MAG.
quote:

[..]
want ze gaan geen training in iemand stoppen als hij na een paar maanden stopt.
Klopt, dus eerst je startfunctie maar is halen.
quote:

[..]
<<< En dit is echt mijn levensdoel, zou ik zelf zeggen. Dat lijkt me echt super gaaf als ik dat allemaal haal.
Leuk doel. Maar het probleem geef je zelf al aan in je tweede deel.
quote:

[..]
Dan heb je er niet meer zo'n respect voor, heb je meegedraait in het bedrijf, en heb je daadwerkelijk de problemen die het met zich mee kan brengen ervaren. Succes

En tja, afwachten of je fucked bent he
pi_77923250
Mag ik vragen waarom je meteen doet alsof je aangevallen bent? Dat was niet mijn doel in ieder geval
Ik weet niet precies hoe zwaar het is, maar met een instelling van ''ik ga t niet eens proberen want het is te zwaar'' lukt t al helemaal niet.
Ik heb met een aantal korporaals gesproken van het Korps Mariniers, die BBE en SF opgeleid zijn(is tegenwoordig samen gevoegd). En die zeiden je moet gewoon je best doen, en altijd blijven doorgaan. Die vertelden dat 't echt zwaar is, en dat ze ook momenten hadden van: ''waar ben ik in godsnaam mee begonnen.'' Maar ze maakte t af en ze waren er echt blij mee dat ze t afgemaakt hadden!
Ik weet niet waarom je me meteen aanvalt en ''de grond in trapt'', maar volgens mij is dit gewoon een normale discussie.

Als ik die leidinggevende eigenschappen niet heb, ga ik door als manschap, of ik daar geschikt voor ben en het haal is een ander verhaal, maar ik ga zeker mijn best doen(wanneer dringt jou dat door dat ik echt super graag bij defensie wil werken?) Klaar uit. Maar dan zou ik deze opleiding niet door komen, aangezien ze ons hier dus ook testen enzovoorts.

Mag ik vragen waar jij denkt dat ik tegen aan ga lopen dan? En wat is er mis mee om een doel voor ogen te hebben? Dat ik weet wat ik wil en dat ik er 120% voor ga en niet ga opgeven!
pi_77927593
Iedereen die aan de opleiding begint, gaat er voor 200% voor en weet zeker dat hij niet op gaat geven. Feit blijft dat maar een klein gedeelte het haalt.

Wat hier bedoelt wordt is dat mocht het niks worden dan heb je altijd nog wat om op terug te vallen en dat is gewoon fijn om te hebben. Als ik Defensie uit zou moeten heb ik niks om op terug te vallen. Ik mag nog niet leren, want ik zit in mijn eerste contract en verder heb ik alleen mijn HAVO diploma.

Mocht ik straks weg bij Defensie moeten en ik kom dan op sollicitatiegesprek bij een nieuwe baas, weet ik precies hoe dat gaat.

"Ik heb mijn HAVO diploma"
"Das mooi, wat kun je allemaal"
"Nou ik kan camoufleren, stinger schieten, door de modder kruipen en overleven in het bos"
"Heel leuk, je bent zeker militair geweest? Maar kun je ook nog iets waar mijn bedrijf wat aan heeft?"

Trouwens je zegt lang bij Defensie te willen blijven, maar als je geen leidinggevende capaciteiten blijkt te hebben gewoon manschap te willen blijven? Manschappen moeten weg met uiterlijk 35. Weet niet of je dat wist, maar hou er wel rekening mee
pi_77928003
Ja dat weet ik. Je hebt ook zeker gelijk(esses jij ook in bepaalde opzichten ).
Ik zou me god niet weten waar ik op zou willen terugvallen, en ik ga er van uit dat ik die leidinggevende capaciteiten ook heb. Aangezien we op onze school dus ook heel erg veel daar aan doen en het echt goed gaat(ik ga niet liegen tegen mezelf want daar heeft niemand wat aan).
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:53:02 #45
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77928422
Zorg in godsnaam dat je iets hebt om op terug te vallen. Dat is voor jezelf handig en ook tijdens de sollicitatieprocedure handig.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77930547
Ze gaan tijdens je sollicitatie inderdaad vragen wat je gaat doen als je afgekeurd wordt.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 23:11:32 #47
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77970444
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:03 schreef dogtagz het volgende:
Mag ik vragen waarom je meteen doet alsof je aangevallen bent? Dat was niet mijn doel in ieder geval
Ik weet niet precies hoe zwaar het is, maar met een instelling van ''ik ga t niet eens proberen want het is te zwaar'' lukt t al helemaal niet.
Ik heb met een aantal korporaals gesproken van het Korps Mariniers, die BBE en SF opgeleid zijn(is tegenwoordig samen gevoegd). En die zeiden je moet gewoon je best doen, en altijd blijven doorgaan. Die vertelden dat 't echt zwaar is, en dat ze ook momenten hadden van: ''waar ben ik in godsnaam mee begonnen.'' Maar ze maakte t af en ze waren er echt blij mee dat ze t afgemaakt hadden!
Ik weet niet waarom je me meteen aanvalt en ''de grond in trapt'', maar volgens mij is dit gewoon een normale discussie.

Als ik die leidinggevende eigenschappen niet heb, ga ik door als manschap, of ik daar geschikt voor ben en het haal is een ander verhaal, maar ik ga zeker mijn best doen(wanneer dringt jou dat door dat ik echt super graag bij defensie wil werken?) Klaar uit. Maar dan zou ik deze opleiding niet door komen, aangezien ze ons hier dus ook testen enzovoorts.

Mag ik vragen waar jij denkt dat ik tegen aan ga lopen dan? En wat is er mis mee om een doel voor ogen te hebben? Dat ik weet wat ik wil en dat ik er 120% voor ga en niet ga opgeven!

Fijn dit allemaal.

maar heb zelf ook op de KMS gezeten, en van mijn peloton waarvan iedereen met 3 miljoen procent overtuigingskracht om de eindstreep te halen begon heeft uiteindelijk 16% daadwerkelijk de strepen op zijn schouder mogen zetten.

En ik zal je maar niet lastigvallen over de slagingspercentages van de Infanterie VTO, laat staan het manoeuvre gedeelte van de gezamelijke gevechtsopleidingen, zul je niet vrolijk van worden.
pi_77985810
Ik was ook zo iemand, die wel ff de kms zou fixen en daarna AMV'er zou worden. En toen kreeg ik een blessure en zijn de plannen iets gewijzigd.

En nou niet gaan roepen dat je geen blessure kunt krijgen omdat je goed getraind bent of zo, ik heb eens iemand het rem in zien komen die 2 weken voor zn kms eindoef zat. Hij brak zn elleboog en mocht ff naar t rem toe. Met heel veel mazzel zit ie nu nog wel in dienst, maar wel met een logistieke functie ipv de gevechtsfunctie die hij zou gaan doen.

Nog lulliger, potje volleyballen na diensttijd, struikelen, enkel breken en afgekeurd worden.... Moet ik doorgaan?
  zondag 14 februari 2010 @ 17:07:05 #49
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77987911
Inderdaad, blessures zitten in zo'n klein hoekje. En vaak is het dan gewoon einde oefening.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77988579
ik snap t
en ik ga me best doen en oppassen met sporten hahaha
  zondag 14 februari 2010 @ 20:07:41 #51
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77994231
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:03 schreef dogtagz het volgende:

Mneu ik voelde me niet aangevallen, maar die ene opmerking die er boven stond moest ik er even onderuit halen.
  maandag 31 januari 2011 @ 18:38:03 #52
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92133631
Dogtagz, je eigen topic weer omhoog.. :W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92141989
Ik heb eens op deze opleiding gezocht, maar ik begrijp er weinig van, wat is precies de meerwaarde tegenover AMO/KMS?
pi_92142115
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:50 schreef Clan het volgende:
Ik heb eens op deze opleiding gezocht, maar ik begrijp er weinig van, wat is precies de meerwaarde tegenover AMO/KMS?
Er was waarschijnlijk iemand binnen defensie die dit een topidee danwel afstudeerprojectje vond en het doorgedrukt heeft. Daarna stelde waarschijnlijk niemand meer vragen en 'just rolled with it'
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_92142238
quote:
Op maandag 31 januari 2011 20:52 schreef hcwp het volgende:

[..]

Er was waarschijnlijk iemand binnen defensie die dit een topidee danwel afstudeerprojectje vond en het doorgedrukt heeft. Daarna stelde waarschijnlijk niemand meer vragen en 'just rolled with it'
Waarschijnlijk hebben andere ministeries ook geld in dit project gestoken. Dus is het goedkoper voor Defensie = uitvoeren.
pi_92142664
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:52 schreef hcwp het volgende:

[..]

Schietopleiding zal er wel niet inzitten.
pi_92142904
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:01 schreef Clan het volgende:

[..]

Schietopleiding zal er wel niet inzitten.
Die zit er wel in, dat heeft die jongen in dat andere topic gepost. Met o.a. ook in de simulator.
Er was eens....
pi_92143115
Schieten met een simulator is toch echt wat anders dan in het echt :P.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_92143279
quote:
Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef Maitje het volgende:

[..]

Die zit er wel in, dat heeft die jongen in dat andere topic gepost. Met o.a. ook in de simulator.
Tegenwoordig leren rekruten inderdaad de basis in de simulator.
pi_92143418
Hahaha rave ;)
vindt hij leuk :')
pi_92143775
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik heb al die lappen tekst tot me genomen en ik ben het eens met AchJa, ga maar eens op een kamer liggen met iemand die de hele nacht scheten laat, of stinkvoeten heeft, dat houd je nog geen twee dagen vol ;)
pi_92153435
@Cobra4
Ik geloof dat VeVa ook een soort van joint venture is tussen MinDef en Ministerie van Onderwijs.

Maar wat ik ook hoor is dat het je totaal geen baan garantie geeft. En uit eigen ervaring is dit ook echt zo.
Ik loop namelijk zelf stage bij IP WPS in Soesterberg @ SKOK en hier hebben wij ook VeVa mensen gehad. En van sommige die daarbij zaten ben ik 100% zeker dat diegene niet werd aagenomen later bij de defensie. En dan was dat niet omdat ik het een snotjong vond oid. Ik heb namelijk wat mensen zien rondlopen met een bepaalde medische aandoening waar ze voor defensie direct op afgekeurd zouden worden.

Ook ben ik van mening dat je beter een normale 'burger' MBO opleiding kan doen en dan daarna bij defensie dan via VeVa of dergelijke. Dit voor een beter toekomst perspectief ook voor het geval je niet aangenomen word.

Over de schiet oefeningen:
Ik dacht dat dit pas gedaan werd als je 18 jaar of ouder bent. En dan bedoel ik echt schieten en niet met een simulator. Hier ben ik alleen niet helemaal zeker over.
pi_92160548
Dubbel
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_92160552
Met veva krijg je een volwaardig mbo diploma( niv. 2 of 3).
er verschillende uitstroomrichtingen; zoals grondgebonden, logistiek, mechatronica bedrijfsautotechniek enz. Daar krijg je ook je diploma voor. ( grondgebonden is beveiliger niv 2 of 3.)
Je hebt met veva dus een win-win situatie.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_92222127
Ik doe de opleiding nu een half jaar. En ik vond de intake wel degelijk zwaar, ik heb hem gedaan op het ROC in Eindhoven. We moesten veel zware dingen doen. Je word een hele dag getest. Eerste gedeelte is sport het tweede gedeelte is denk niveau en moet je puzzels maken etc. Bijv: je hebt 4 tandwielen langs elkaar en de middelste 2 draaien naar buiten welke kant draaien de 2 buitenste. Ik moest beginnen met de theorie.

Later in de middag werd er gewisseld en moesten we sporten. Ik had veel geluk want ik zat bij een groep waarvan de meesten niet zo sportief aangelegd waren dus stak overal wel ver bovenuit. Met de shuttle run heb ik tot trap 12,5 gelopen van de 15. De laatste voor mij viel af bij trap 9 dus dat zegt al genoeg. Daarna werd je echt op je uithoudings vermogen getest, het word daar ook wel mentale prikkeling genoemd. Je moet hierbij denken aan boomstammen heen en weer rennen over een voetbalveld, tijgeren, veel tijgeren, en een aantal opdrachten waarbij je in teamverband het moest halen.

Uiteindelijk ben ik in een keer aangenomen en was natuurlijk enorm blij. Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik deze opleiding hebt gedaan. Je veranderd veel in een hele korte tijd, en dat had ik ook nodig.

Dus als je van sporten houd en het werk bij defensie je zeer boeit is dit zeker iets voor jou, na deze opleiding is het ook geen verplichting om defensie in te gaan. Je kan er nog alle kanten mee op. De stage's zijn wel echt super! Mooie ervaringen.

mvg Rowin
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:34:13 #66
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_92222473
Het schijnt (100% zeker weet ik niet.) dat je sinds kort, of verderop in het jaar alleen nog maar bij Defensie kan komen via VeVa. Dit hebben leraren en instructreurs bij mij op het RoC in ieder geval verteld.
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:36:15 #67
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92222590
Voor onderofficieren kan ik me voorstellen dat ze dat aan het overwegen zijn. Across the board lijkt het me zeer onpraktisch.
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:38:16 #68
309946 Ricksnor
pi_92222713
Dit zal dan inderdaad alleen gelden voor onderofficieren en manschappen. (Denk ik.)
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:47:30 #69
168777 Rave_NL
pi_92223250
Ja kak, Rowin... Nu heb ik er toch spijt van dat ik het niet gedurfd om voor V&V te kiezen.. ;(
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:48:43 #70
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92223334
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:38 schreef Ricksnor het volgende:
Dit zal dan inderdaad alleen gelden voor onderofficieren en manschappen. (Denk ik.)
Manschappen geen MBO diploma te hebben. Of zijn niet alle V&V varianten op MBO niveau?
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:02:03 #71
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_92224148
dus als je op je 23ste toch nog de dienst in wil zou je dan nog eerst v&v moeten doen :?
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:03:09 #72
168777 Rave_NL
pi_92224224
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 15:02 schreef Magneet het volgende:
dus als je op je 23ste toch nog de dienst in wil zou je dan nog eerst v&v moeten doen :?
Ik zie het niet gebeuren, anders is Defensie moreel failliet..
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:15:08 #73
309946 Ricksnor
pi_92224927
Dat lijkt me dus ook sterk. Vraag me zelf dus ook af of het wel zo is.
pi_92229285
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk. Maar het is wel zo dat er minder mensen aangenomen worden. Als je opleiding V&V hebt afgerond heb je garantie op een baan bij defensie. Spijkerbroeken (Mensen zonder deze opleiding) hebben een grote kansen niet aangenomen te worden door de financiele crisis. Maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet meer in kan komen.
pi_92229437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef rowinesli het volgende:
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk. Maar het is wel zo dat er minder mensen aangenomen worden. Als je opleiding V&V hebt afgerond heb je garantie op een baan bij defensie. Spijkerbroeken (Mensen zonder deze opleiding) hebben een grote kansen niet aangenomen te worden door de financiele crisis. Maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet meer in kan komen.
Als ik jou was zou ik mijn euro hier niet op inzetten...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:16:08 #76
168777 Rave_NL
pi_92232245
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef rowinesli het volgende:
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk.
Moreel failliet.
pi_92232743
Ja, alleen maar Hori's als ooff's, dat moet je willen! ^O^

:')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:31:42 #78
168777 Rave_NL
pi_92233052
Je weet wat ik gezegd heb over defensie over 5-8 jaar.
Ik begin steeds meer mijn toekomstvisie te vrezen..
pi_92233892
Daar ben ik ook bang voor..
Zometeen valt er een enorm gat als al die puntbuiken bij ons met FLO gaan, vervolgens schuift alles en iedereen door en krijg je een heel jong KPL en SGT'en bestand.. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_92254307
@Rowin,

Defensie is niet elke dag boomstammen dragen en rennen, bijna elk beroep uit de burgermaatschappij kom je er tegen, van automonteur, behanger tot administrateur, wat jij opnoemt is vooral AMO en wat ze bij wapens als Infanterie doen.
pi_92260889
quote:
je gelooft in sprookjes?
pi_92276926
@Clan

lees even goed voordat je reageert. Ik heb het daar duidelijk over de intake op het ROC.

@Bouke-p

Nee dat doe ik niet, Dat is wat me vertelt is op school door de Sergeant majoor
pi_92280057
quote:
Ja want V&V kids zijn geen burgers................................

Wel amusant dat de term 'spijkerbroek' verandert is met de huidige vorm van V&V.
pi_92282416
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:45 schreef rowinesli het volgende:
@Clan

lees even goed voordat je reageert. Ik heb het daar duidelijk over de intake op het ROC.

@Bouke-p

Nee dat doe ik niet, Dat is wat me vertelt is op school door de Sergeant majoor
Dan moet die Sergeant-Majoor eens geen dingen vertellen die hij niet waar kan maken. Heb je eigenlijk voor dat V&V gebeuren een keuring? En welke FIT eis moet je doen?
pi_92282520
je moet wel sportief aangelegd zijn. Ik heb in deze topic uitgetypt wat mijn intake inhield. Kijk maar anders eventjes terug ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:34:50 #86
168777 Rave_NL
pi_92282554
Ik heb verhalen gehoort van lui met ziektes bij V&V waar je bij defensie niet eens binnenkomt, dus dat zal wel niet.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:36:10 #87
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92282646
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:34 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb verhalen gehoort van lui met ziektes bij V&V waar je bij defensie niet eens binnenkomt, dus dat zal wel niet.
Wat een aanfluiting, dat hele traject.
pi_92285436
quote:
Wat dan precies Rave?
pi_92308973
quote:
Dus geen keuring en je moet "sportief" aangelegd zijn, jezus wat een aanfluiting!
en dan nog die jochies allemaal een baan beloven ^O^ Goed bezig!

Ik hoop echt dat er hoog in de lijn iemand wakker word en dit hele achterlijke plan de deur uittrapt en weer de normale amo in gaat voeren.
Maar ik geloof iig niet in sprookjes dus zullen we de komende jaren wel met dat V&V gebeuren opgescheept zitten....
pi_92317241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 04:10 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dus geen keuring en je moet "sportief" aangelegd zijn, jezus wat een aanfluiting!
en dan nog die jochies allemaal een baan beloven ^O^ Goed bezig!

Ik hoop echt dat er hoog in de lijn iemand wakker word en dit hele achterlijke plan de deur uittrapt en weer de normale amo in gaat voeren.
Maar ik geloof iig niet in sprookjes dus zullen we de komende jaren wel met dat V&V gebeuren opgescheept zitten....
Je hebt gewoon een keuring na de V&V opleiding hoor.
Maar laat maar, anders krijgen we weer zo'n doelloze discussie :)
pi_92317391
Hij bedoelt een echte keuring VOOR je aan die opleiding begint.

Jullie krijgen naar mijn weten een versoepelde medisch onderzoek toch? Moet je naar de tandarts, krijg je een VFB, moet je psychologisch worden getest?

Niet iedereen die aan die opleiding begint mag bij defensie aan de slag, terwijl ze je toch een "baangarantie" geven.

Defensie. O+
pi_92317736
Ooh zo ja, dat klopt ja :)

Maar als je geen reet uitvoert tijdens die opleiding kom je niet door de keuring aan het eind van deze opleiding, waar je jezelf dus echt niet mee helpt, waardoor je niet kan solliciteren.
pi_92317866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:14 schreef dogtagz het volgende:

Maar als je geen reet uitvoert tijdens die opleiding kom je niet door de keuring aan het eind van deze opleiding, waar je jezelf dus echt niet mee helpt, waardoor je niet kan solliciteren.
uhm zoek je zelf de lijst met aandoeningen waaropje afgekeurd kan worden op of zal ik het voor je doen?
Goede conditie betekend echt niet dat je goedgekeurd word ;)
pi_92318042
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:17 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

uhm zoek je zelf de lijst met aandoeningen waaropje afgekeurd kan worden op of zal ik het voor je doen?
Goede conditie betekend echt niet dat je goedgekeurd word ;)
Nee maar het scheelt wel, ja toch?
En ik weet er van, er was iemand tijdelijk afgekeurd omdat zijn tanden te scheef stonden...( :? )
Maar dat heb je ook zonder deze opleiding, als je meteen met de AMO begint.
pi_92318222
het zal geen kwaad kunnen nee, en dat je dat zonder amo ook hebt klopt helemaal. Alleen kun je dus nooit een baan garantie geven.
pi_92318306
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:14 schreef dogtagz het volgende:

Nja, gaat meer om verborgen aandoeningen waar ze wel naar kijken tijdens de echte keuring, heb vorige zomer mensen op de meeste gekke dingen afgekeurd zien worden, dacht dat het cijfer 1 op de 8 was dat daadwerkelijk goedgekeurd word van alle sollicitanten.
Dus blijf het een beetje gek vinden dat ze mensen een baan garantie geven, en misschien komt er tijdens de keuring ineens iets raars uit waardoor je niet goedgekeurd word.

Defensie is een beetje raar bezig de laatste tijd.. ;(
pi_92318366
Hmm ja dat is zeker teleurstellend, en ook erg jammer dat ze dat niet vertellen tijdens open dagen en zo. Of ze moeten de keuring gewoon extreem verbeteren.
pi_92318424
Wat ik dan niet snap, die gast was dus tijdelijk afgekeurd. Maar fysiek was er niets met hem aan de hand. Waarom keuren ze hem dan af eigenlijk?(Er zit toch een soort van motivatie achter waardoor hij niet optimaal zou kunnen presteren?
pi_92318538
Omdat je ook in het veld een goed gebit moet hebben, het is totaal niet handig als iemand daar pijn gaat krijgen, dacht dat die dingen ook dan makkelijker kaput gaan als ze scheef staan maar dat weet ik niet zeker. (Ik zit niet bij de gebitgestapo :') )
pi_92321008
Correct me if i'm wrong;

De opleiding V&V doe je om een jaar te overbruggen vanwege je leeftijd. Je praat dus over 16/17 jarige jongens die ambitie hebben om bij defensie te komen werken.

Het doel is om als onderofficier aan de slag te gaan bij een wapen/dienstvak waar jou interesses liggen.

Als je de V&V opleiding goed doorloopt krijg je ook verkortingen op bepaalde AMO delen en als je de keuze maakt om onderofficier te worden is het zelfs zo dat je met de IVO opleiding bij module 2 of 3 instroomt samen met de doorstromers.

Dan ben je eind 17 begin 18 en ga je je VTO in en aanvankelijk hoe lang je VTO duurt (laten we uit gaan van 9 maanden) ben je 18 of bijna 19 en sta je voor een groep militairen met werkelijk 0,0 parate ervaring?
Puddi
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:38:44 #101
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_92321466
Yup.. tenzij je bij het Korps Mariniers aan de slag wilt, die hebben volgens mij een minimale leeftijdverplichting van 20 en je moet ook 6 maanden "stage" lopen na je EVO als het goed is.
Dan mag je pas de VVO in dacht ik.
Heeft z'n voordelen op zich.
pi_92322697
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:38 schreef Vronsky het volgende:
Yup.. tenzij je bij het Korps Mariniers aan de slag wilt, die hebben volgens mij een minimale leeftijdverplichting van 20 en je moet ook 6 maanden "stage" lopen na je EVO als het goed is.
Dan mag je pas de VVO in dacht ik.
Heeft z'n voordelen op zich.
Dat klopt, maar dat is volgens mij een heel jaar..?
pi_92323124
En jij wilt dat? Dogtagz? Als je 18 bent voor een club staan terwijl jij 0,0 ervaring hebt in het parate leger?
Puddi
  vrijdag 4 februari 2011 @ 14:18:53 #104
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_92323353
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:06 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat is volgens mij een heel jaar..?
Ik hoorde 6 maanden, maar een jaar is ook goed.
Misschien heb je wel geluk en ga je gewoon mee op uitzending (alhoewel Afghanistan erg onwaarschijnlijk is voor het Korps.. Afrika dus! :D)

Denk dat het ook altijd kan dat als jij toch meer ervaring wilt opdoen voor je naar de VVO gaat je vast wel nog wat langer als Marinier kan rondlopen voor je Korporaal wilt worden. :)
pi_92323891
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:18 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Ik hoorde 6 maanden, maar een jaar is ook goed.
Misschien heb je wel geluk en ga je gewoon mee op uitzending (alhoewel Afghanistan erg onwaarschijnlijk is voor het Korps.. Afrika dus! :D)

Denk dat het ook altijd kan dat als jij toch meer ervaring wilt opdoen voor je naar de VVO gaat je vast wel nog wat langer als Marinier kan rondlopen voor je Korporaal wilt worden. :)

Dat dus.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:38:12 #106
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_92365902
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:30 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Dat dus.
Toch zal het zwaarder worden dan je denkt. Omdat de bedoeling is dat je automatisch na je EVO je VVO gaat doen (met daar tussen dan een stage van een jaar) krijgen kaderleden nog iets meer vrijheid om je te testen. En van een aantal kaderleden die de speciale blokken gaan draaien kan ik zeggen dat ze daar blij mee zijn, juist omdat zij dit model niet echt zien zitten. Van spijkerbroek naar Kpl.

Daarbij zijn ze niet echt soepel met contracten op dit moment. Jij gaat een traject in om een te kort aan kaderleden op te vullen, om dan langer Marn1 te blijven is niet zo automatisch mogelijk als datjij denkt (maar dat is een aanname van mij).

Daarbij word een lastig om respect te verdienen door direct Kpl te worden. Nieuwe kpl's zijn nu dan wel nieuw, maar hebben soms al wel 10 jaar ervaring als mariniers.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 12:43:35 #107
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_92366081
Ik heb het vermoeden dat er heel erg veel kaderleden zijn die V&V in het algemeen niet zien zitten, toen een maat van me z'n EVO deed werden alle V&V'ers weggewerkt :')
(Of ze konden het gewoon niet aan, kan ook natuurlijk, maar klonk wel erg verdacht!)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 13:14:14 #108
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_92367028
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 12:43 schreef Vronsky het volgende:
Ik heb het vermoeden dat er heel erg veel kaderleden zijn die V&V in het algemeen niet zien zitten, toen een maat van me z'n EVO deed werden alle V&V'ers weggewerkt :')
(Of ze konden het gewoon niet aan, kan ook natuurlijk, maar klonk wel erg verdacht!)
Er is geëvalueerd (of word nog geëvalueerd) wat het effect van V&V is op de kansen om de EVO te halen.
Zelf weet ik V&V'ers over het algemeen al denken iets bereikt te hebben zodra ze beginnen aan hun EVO, maar in de praktijk valt te verwaarlozen wat ze hebben bereikt. Echter degene die dat niet snel inzien brengen zichzelf in de problemen met hun houding, en een houdingscorrectie kun je aan ieder EVO kaderlid wel toevertrouwen.
Ook onderschatten veel V&V'ers alsnog wat het it en inhoudt, en stoppen sommige zelfs om toch maar gewoon een burgerbaan/opleiding te kiezen.
Hou het er maar op dat ze het gewoon niet aankonden. Niet gek ook, ben zelf 2x meegeweest op een 3 daags V&V bivak (als marn, demopax) en niveau, nee niet echt.

[ Bericht 0% gewijzigd door John_Gotti2 op 05-02-2011 13:55:02 ]
pi_92398620
hee ik ga eind dit jaar ook naar die opleiding
pi_92402257
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 13:14 schreef John_Gotti2 het volgende:

[..]

Er is geëvalueerd (of word nog geëvalueerd) wat het effect van V&V is op de kansen om de EVO te halen.
Zelf weet ik V&V'ers over het algemeen al denken iets bereikt te hebben zodra ze beginnen aan hun EVO, maar in de praktijk valt te verwaarlozen wat ze hebben bereikt. Echter degene die dat niet snel inzien brengen zichzelf in de problemen met hun houding, en een houdingscorrectie kun je aan ieder EVO kaderlid wel toevertrouwen.
Ook onderschatten veel V&V'ers alsnog wat het it en inhoudt, en stoppen sommige zelfs om toch maar gewoon een burgerbaan/opleiding te kiezen.
Hou het er maar op dat ze het gewoon niet aankonden. Niet gek ook, ben zelf 2x meegeweest op een 3 daags V&V bivak (als marn, demopax) en niveau, nee niet echt.
Zou je mij eens kunnen vertellen in hoeverre en op wat voor een manier zo'n V&V bivak nou verschilt van een normaal AMO/ALO/IMO-whatever bivak?
  zondag 6 februari 2011 @ 13:04:15 #111
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_92406871
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 10:32 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Zou je mij eens kunnen vertellen in hoeverre en op wat voor een manier zo'n V&V bivak nou verschilt van een normaal AMO/ALO/IMO-whatever bivak?
Die V&V bivakken kun je niet vergelijken met enig bivak van een opleiding. Die jongens (en meisjes) zijn simpelweg te jong. Heb meegemaakt dat voor hun het scenario was dat zij een compound hadden en daar de poortbeveiliging en QRF voor moesten doen. Goed en logisch gezien recente uitzendingen, maar dan hangt het er wel van af hoe er met die lui omgegaan word (mag worden gegaan). Van de opleidingen zelf gelden bepaalde richtlijnen, en daardoor mogen ze niet te hard worden aangepakt.
Maar als voorbeeld. Een SgtMaj vraagt een V&V'er of die soms zijn sleutels aan het zoeken is en ze kan vinden (had ze handen in ze zaak). Die knaap had het lef om gewoon sleutels uit zijn zak te halen en te zeggen dat hij ze kon vinden vinden. Zonder enige correctie daarna, daarom samen met een andere collega aan de majoor gevraagd waarom hij hem niet direct daarop aanpakte. (Mede omdat wij in een gelijke situatie die knaap zeker wel ff een houdingscorrectie hadden gegeven). Kwam erop neer dat hij hem dan al alle fysieke prikkelingen gegeven zou hebben die hij in 1 3daags bivak mocht geven.

Die 3 dagen tactisch opereren vanuit dit scenario waren een goed concept. Maar dan moet je het wel op de discipline doen die normaal is (oke, ook weer geen EVO standaard want dat gaat simpelweg niet). Maar om het op een dergelijke slappe manier te doen werkt ook niet. Weet van een KL'er dat de V&V stage bivakken daar net zo zijn. Simpele zaken als houding, of tijdens tactische zaken s'nachts toch lopen roken. Zolang je ze niet fysiek kan aanpakken schiet het niet op. Ik zeg laat ze lekker gewoon een bivak meepakken van de normale opleiding, bij ons dus de EVO. Appart kader, en geen inmenging met de EVO'ers natuurlijk. Maar dan krijgen ze een beeld en leren ze misschien nog iets.

Die bivakken zijn niets, aan het einde van hun V&V word het nog ietsje beter (iets, niet meer dan dat) en dan bij de marns nog net iets meer dan bij de KL maar beide zijn gebonden aan die V&V regels. Om V&V nuttig te maken moeten ze het realistischer maken, dan sluit het misschien beter aan en haken er later dan ook minder af omdat het toch een stuk anders/zwaarder/etc is dan dat zij verwacht hadden.

[ Bericht 14% gewijzigd door John_Gotti2 op 06-02-2011 13:10:26 ]
pi_92496739
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:04 schreef John_Gotti2 het volgende:

[..]

Die V&V bivakken kun je niet vergelijken met enig bivak van een opleiding. Die jongens (en meisjes) zijn simpelweg te jong. Heb meegemaakt dat voor hun het scenario was dat zij een compound hadden en daar de poortbeveiliging en QRF voor moesten doen. Goed en logisch gezien recente uitzendingen, maar dan hangt het er wel van af hoe er met die lui omgegaan word (mag worden gegaan). Van de opleidingen zelf gelden bepaalde richtlijnen, en daardoor mogen ze niet te hard worden aangepakt.
Maar als voorbeeld. Een SgtMaj vraagt een V&V'er of die soms zijn sleutels aan het zoeken is en ze kan vinden (had ze handen in ze zaak). Die knaap had het lef om gewoon sleutels uit zijn zak te halen en te zeggen dat hij ze kon vinden vinden. Zonder enige correctie daarna, daarom samen met een andere collega aan de majoor gevraagd waarom hij hem niet direct daarop aanpakte. (Mede omdat wij in een gelijke situatie die knaap zeker wel ff een houdingscorrectie hadden gegeven). Kwam erop neer dat hij hem dan al alle fysieke prikkelingen gegeven zou hebben die hij in 1 3daags bivak mocht geven.

Die 3 dagen tactisch opereren vanuit dit scenario waren een goed concept. Maar dan moet je het wel op de discipline doen die normaal is (oke, ook weer geen EVO standaard want dat gaat simpelweg niet). Maar om het op een dergelijke slappe manier te doen werkt ook niet. Weet van een KL'er dat de V&V stage bivakken daar net zo zijn. Simpele zaken als houding, of tijdens tactische zaken s'nachts toch lopen roken. Zolang je ze niet fysiek kan aanpakken schiet het niet op. Ik zeg laat ze lekker gewoon een bivak meepakken van de normale opleiding, bij ons dus de EVO. Appart kader, en geen inmenging met de EVO'ers natuurlijk. Maar dan krijgen ze een beeld en leren ze misschien nog iets.

Die bivakken zijn niets, aan het einde van hun V&V word het nog ietsje beter (iets, niet meer dan dat) en dan bij de marns nog net iets meer dan bij de KL maar beide zijn gebonden aan die V&V regels. Om V&V nuttig te maken moeten ze het realistischer maken, dan sluit het misschien beter aan en haken er later dan ook minder af omdat het toch een stuk anders/zwaarder/etc is dan dat zij verwacht hadden.
Op zich geen slecht idee, maar hoe denk jij knapen van 16/17 jaar aan te pakken? Die jongens lachen je uit. Als ze ook maar even merken dat men niet al te hard mag optreden, dan kleden ze je uit. De jongens een keer op bivak sturen volgens een realistische nep-EVO, gaat ook niet werken, als die knapen niet meer stoer zijn, gaan ze huilen of in een hoekje zitten. Ze zijn nog te jong tussen de oren om zo een keertje (gezond) afgezeikt te worden.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:25:47 #113
309335 Vronsky
Zandhappert
pi_92496853
Waarom zijn ze daar te jong als ze een paar maandjes later al in dienst gaan?

De meeste 16-20 jarige verschillen niet veel.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:32:33 #114
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_92497101
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:22 schreef zakjappanner het volgende:

[..]

Op zich geen slecht idee, maar hoe denk jij knapen van 16/17 jaar aan te pakken? Die jongens lachen je uit. Als ze ook maar even merken dat men niet al te hard mag optreden, dan kleden ze je uit. De jongens een keer op bivak sturen volgens een realistische nep-EVO, gaat ook niet werken, als die knapen niet meer stoer zijn, gaan ze huilen of in een hoekje zitten. Ze zijn nog te jong tussen de oren om zo een keertje (gezond) afgezeikt te worden.
Er zijn mariniers die weken voor hun Finex 18 werden, dus dat leeftijd verhaal gaat niet op.
Hard aanpakken, niet harder dan de rest misschien zelfs wel iets minder. Maar dan gaat er voor hun wel een wereld open. Deze manier van V&V schiet niet op, ja misschien voor de landmacht. Maar zelfs dan denk ik nog dat dit niet werkt.
pi_98274212
Schopje naar boven.
pi_98329992
Zo, gisteren weer een oefening gehad in het grote bos rondom Doorn(georganiseerd door het ROC). Veel fysiek bezig geweest(sportlessen, oriëntatieloop er achter aan, tactisch verplaatsen) schuilbivakje opgezet, vanaf daar verkenningspatrouilles uitgevoerd. Was weer leuk en vermoeiend maar het was het zeker waard! Ondanks het geweldige weer ofcourse :)

Doe nog steeds met plezier deze opleiding en over 5 maanden keuringen :) dan na 6 maanden begint het eindelijk!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:03:28 #117
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_98334334
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:55 schreef dogtagz het volgende:
Zo, gisteren weer een oefening gehad in het grote bos rondom Doorn(georganiseerd door het ROC). Veel fysiek bezig geweest(sportlessen, oriëntatieloop er achter aan, tactisch verplaatsen) schuilbivakje opgezet, vanaf daar verkenningspatrouilles uitgevoerd. Was weer leuk en vermoeiend maar het was het zeker waard! Ondanks het geweldige weer ofcourse :)

Doe nog steeds met plezier deze opleiding en over 5 maanden keuringen :) dan na 6 maanden begint het eindelijk!
Zag jullie al rondrennen (ach rennen, not) voor jullie orietatie crossje. Goed dat je het mooi vindt, als je het redt zien we misschien nog wel in Doorn.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 15:54:56 #118
348029 Battieboy
#1 Defensie is jou leven.
pi_98336165
mooi dogtagz! vergeet alleen niet dat het hele veva gebeuren helemaal niks is met de EVO. nog over de bergtraining en wintertraining te praten

btw. na je veva doe jt toch de MAST voor t korps?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:00:41 #119
293800 John_Gotti2
Qua Patet Orbis
pi_98336365
V&V'ers die in mijn EVO zaten hebben niet eerst de MAST hoeven doen, werden ze van vrijgesteld door hun opleiding. Dat is tot aan gasten die een paar maanden geleden uit de opleiding (EVO) kwamen het geval geweest. Of dat nog het geval is weet ik niet, maar je merkte wel dat de V&V echt niets uitmaakte. Het maakte bepaalde lui eerder te cocky en die dachten het wel even "makkelijker"te fixen dan de andere.
Aan het eind lagen bijna alle V&V'ers er dan ook uit, al moet ik zeggen ik hoor dat het nu wel "zwaarder" geworden is.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:23:50 #120
348029 Battieboy
pi_98337129
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:00 schreef John_Gotti2 het volgende:
V&V'ers die in mijn EVO zaten hebben niet eerst de MAST hoeven doen, werden ze van vrijgesteld door hun opleiding. Dat is tot aan gasten die een paar maanden geleden uit de opleiding (EVO) kwamen het geval geweest. Of dat nog het geval is weet ik niet, maar je merkte wel dat de V&V echt niets uitmaakte. Het maakte bepaalde lui eerder te cocky en die dachten het wel even "makkelijker"te fixen dan de andere.
Aan het eind lagen bijna alle V&V'ers er dan ook uit, al moet ik zeggen ik hoor dat het nu wel "zwaarder" geworden is.
naja, sommige die V&V hebben gedaan, die denken nu gaat het een makkie worden! ik heb de skills ervoor ik weet wat te doen.
Ik ga volgend jaar ook naar V&V Niveau 3 om later Kpl der Mariniers te worden. Ik zit nu al flink aan m'n conditie te trainen zodat het straks bij V&V makkelijk gaat en ik me goed kan voorbereiden op de EVO.
pi_98337766
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:03 schreef John_Gotti2 het volgende:

[..]

Zag jullie al rondrennen (ach rennen, not) voor jullie orietatie crossje. Goed dat je het mooi vindt, als je het redt zien we misschien nog wel in Doorn.
Haha :) Let's hope so!
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:54 schreef Battieboy het volgende:
mooi dogtagz! vergeet alleen niet dat het hele veva gebeuren helemaal niks is met de EVO. nog over de bergtraining en wintertraining te praten

btw. na je veva doe jt toch de MAST voor t korps?
Nee we hoeven geen MAST te doen.

Ik heb er echt zin in, ik weet ook dat de EVO vele malen zwaarder is en dat het inderdaad niets te vergelijken is met veva. Gelukkig hebben wij een oude adjudant(net zoals 't kader op stages) op school die ons ''voorbereid'' op de erge dingen die gebeuren, dat je je er doorheen moet slaan met je buddy's en dat aan alles uiteindelijk een eind komt.

Er zijn 2 jongens uit mijn oude klas de EVO ingegaan(niveau 2, dus manschap niveau). Die zitten nu in week 15 en schijnen het goed te doen(naar wat zij vertellen, en wat instructeurs vertellen). Dus dat is wel postief.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:43:18 #122
348029 Battieboy
pi_98337894
@Dogtagz.

Korporaal der Mariniers word je ook niet zomaar. Daar zit weer een extra opleiding aan vast die NOG zwaarder is. En dan kan het jaren en jaren duren voordat je promotie krijgt naar Sgt. der mariniers. maar je kan wel zeggen dat je iets hebt bereikt. No offense tegen normale mariniers, die hebben ook ZEKER wat bereikt ;)
pi_98338148
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:43 schreef Battieboy het volgende:
@Dogtagz.

Korporaal der Mariniers word je ook niet zomaar. Daar zit weer een extra opleiding aan vast die NOG zwaarder is. En dan kan het jaren en jaren duren voordat je promotie krijgt naar Sgt. der mariniers. maar je kan wel zeggen dat je iets hebt bereikt. No offense tegen normale mariniers, die hebben ook ZEKER wat bereikt ;)
Nee en gelukkig word je het niet zomaar, gelukkig blijft het een strenge selectie en zware opleiding om echt kwaliteit korporaals te behouden.
Ik bekijk het stap voor stap, eerst maar de EVO in en die vol houden. Ben wel blij dat aan deze opleiding langzaam een eind komt. Ik ben fysiek wél enorm gestegen en daar ben ik blij mee.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55:05 #124
348029 Battieboy
pi_98338282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:50 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Nee en gelukkig word je het niet zomaar, gelukkig blijft het een strenge selectie en zware opleiding om echt kwaliteit korporaals te behouden.
Ik bekijk het stap voor stap, eerst maar de EVO in en die vol houden. Ben wel blij dat aan deze opleiding langzaam een eind komt. Ik ben fysiek wél enorm gestegen en daar ben ik blij mee.
V&V kan je zien als een inkomer van hoe het er nou aan toe gaat. Beetje bivakken beetje leren op militair gebied.. Maar het doel van V&V is het doorstromen naar een andere functie. V&V zou een goede voorbereiding zijn op je AMO, maar dat is het zeker niet op je EVO. Tijdens je V&V zou het als jongen die het korps in wil gaan niet echt pittig moeten zijn. Als ik nu mee deed aan V&V Trainingen lag ik er binnen de kortste keren uit. Maarja, ik train niet voor niets ;)
pi_98338900
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:55 schreef Battieboy het volgende:

[..]

V&V kan je zien als een inkomer van hoe het er nou aan toe gaat. Beetje bivakken beetje leren op militair gebied.. Maar het doel van V&V is het doorstromen naar een andere functie. V&V zou een goede voorbereiding zijn op je AMO, maar dat is het zeker niet op je EVO. Tijdens je V&V zou het als jongen die het korps in wil gaan niet echt pittig moeten zijn. Als ik nu mee deed aan V&V Trainingen lag ik er binnen de kortste keren uit. Maarja, ik train niet voor niets ;)
Het ligt er ook aan hoe jij je opstelt in de opleiding. Tijdens stages bij de mariniers is het sowieso een tandje hoger fysiek en mentaal vergeleken met de landmacht-stages. En het is jezelf continue verbeteren. Als jij het makkelijk bij kan houden met hardlopen en daarom niet gaat trainen ben je je aan het uitknijpen. Dat doen wij in onze klas dus ook(een GROP klas). Wij blijven onszelf prikkelen en blijven groeien.

Maar hoezo vertel jij me eigenlijk hoe V&V in elkaar zit? Ik heb em afgelopen 2 jaar meegemaakt ;)

veel plezier volgend jaar als jij gaat beginnen!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 18:29:24 #126
348029 Battieboy
pi_98341221
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 17:15 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan hoe jij je opstelt in de opleiding. Tijdens stages bij de mariniers is het sowieso een tandje hoger fysiek en mentaal vergeleken met de landmacht-stages. En het is jezelf continue verbeteren. Als jij het makkelijk bij kan houden met hardlopen en daarom niet gaat trainen ben je je aan het uitknijpen. Dat doen wij in onze klas dus ook(een GROP klas). Wij blijven onszelf prikkelen en blijven groeien.

Maar hoezo vertel jij me eigenlijk hoe V&V in elkaar zit? Ik heb em afgelopen 2 jaar meegemaakt ;)

veel plezier volgend jaar als jij gaat beginnen!
goed gezegt. het kan altijd beter. ik ben pas tevreden als ik straks rondloop met conditie van een KCT er :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')