abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:16:08 #76
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92232245
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef rowinesli het volgende:
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk.
Moreel failliet.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92232743
Ja, alleen maar Hori's als ooff's, dat moet je willen! ^O^

:')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
  woensdag 2 februari 2011 @ 17:31:42 #78
168777 Rave_NL
pi_92233052
Je weet wat ik gezegd heb over defensie over 5-8 jaar.
Ik begin steeds meer mijn toekomstvisie te vrezen..
pi_92233892
Daar ben ik ook bang voor..
Zometeen valt er een enorm gat als al die puntbuiken bij ons met FLO gaan, vervolgens schuift alles en iedereen door en krijg je een heel jong KPL en SGT'en bestand.. :')
We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
pi_92254307
@Rowin,

Defensie is niet elke dag boomstammen dragen en rennen, bijna elk beroep uit de burgermaatschappij kom je er tegen, van automonteur, behanger tot administrateur, wat jij opnoemt is vooral AMO en wat ze bij wapens als Infanterie doen.
pi_92260889
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef rowinesli het volgende:
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk. Maar het is wel zo dat er minder mensen aangenomen worden. Als je opleiding V&V hebt afgerond heb je garantie op een baan bij defensie. Spijkerbroeken (Mensen zonder deze opleiding) hebben een grote kansen niet aangenomen te worden door de financiele crisis. Maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet meer in kan komen.
je gelooft in sprookjes?
pi_92276926
@Clan

lees even goed voordat je reageert. Ik heb het daar duidelijk over de intake op het ROC.

@Bouke-p

Nee dat doe ik niet, Dat is wat me vertelt is op school door de Sergeant majoor
pi_92280057
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef rowinesli het volgende:
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk. Maar het is wel zo dat er minder mensen aangenomen worden. Als je opleiding V&V hebt afgerond heb je garantie op een baan bij defensie. Spijkerbroeken (Mensen zonder deze opleiding) hebben een grote kansen niet aangenomen te worden door de financiele crisis. Maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet meer in kan komen.
Ja want V&V kids zijn geen burgers................................

Wel amusant dat de term 'spijkerbroek' verandert is met de huidige vorm van V&V.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_92282416
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 15:45 schreef rowinesli het volgende:
@Clan

lees even goed voordat je reageert. Ik heb het daar duidelijk over de intake op het ROC.

@Bouke-p

Nee dat doe ik niet, Dat is wat me vertelt is op school door de Sergeant majoor
Dan moet die Sergeant-Majoor eens geen dingen vertellen die hij niet waar kan maken. Heb je eigenlijk voor dat V&V gebeuren een keuring? En welke FIT eis moet je doen?
pi_92282520
je moet wel sportief aangelegd zijn. Ik heb in deze topic uitgetypt wat mijn intake inhield. Kijk maar anders eventjes terug ;)
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:34:50 #86
168777 Rave_NL
pi_92282554
Ik heb verhalen gehoort van lui met ziektes bij V&V waar je bij defensie niet eens binnenkomt, dus dat zal wel niet.
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:36:10 #87
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92282646
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 17:34 schreef Rave_NL het volgende:
Ik heb verhalen gehoort van lui met ziektes bij V&V waar je bij defensie niet eens binnenkomt, dus dat zal wel niet.
Wat een aanfluiting, dat hele traject.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_92285436
quote:
Wat dan precies Rave?
Collectible solid silver personalised..
pi_92308973
quote:
Dus geen keuring en je moet "sportief" aangelegd zijn, jezus wat een aanfluiting!
en dan nog die jochies allemaal een baan beloven ^O^ Goed bezig!

Ik hoop echt dat er hoog in de lijn iemand wakker word en dit hele achterlijke plan de deur uittrapt en weer de normale amo in gaat voeren.
Maar ik geloof iig niet in sprookjes dus zullen we de komende jaren wel met dat V&V gebeuren opgescheept zitten....
pi_92317241
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 04:10 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Dus geen keuring en je moet "sportief" aangelegd zijn, jezus wat een aanfluiting!
en dan nog die jochies allemaal een baan beloven ^O^ Goed bezig!

Ik hoop echt dat er hoog in de lijn iemand wakker word en dit hele achterlijke plan de deur uittrapt en weer de normale amo in gaat voeren.
Maar ik geloof iig niet in sprookjes dus zullen we de komende jaren wel met dat V&V gebeuren opgescheept zitten....
Je hebt gewoon een keuring na de V&V opleiding hoor.
Maar laat maar, anders krijgen we weer zo'n doelloze discussie :)
pi_92317391
Hij bedoelt een echte keuring VOOR je aan die opleiding begint.

Jullie krijgen naar mijn weten een versoepelde medisch onderzoek toch? Moet je naar de tandarts, krijg je een VFB, moet je psychologisch worden getest?

Niet iedereen die aan die opleiding begint mag bij defensie aan de slag, terwijl ze je toch een "baangarantie" geven.

Defensie. O+
pi_92317736
Ooh zo ja, dat klopt ja :)

Maar als je geen reet uitvoert tijdens die opleiding kom je niet door de keuring aan het eind van deze opleiding, waar je jezelf dus echt niet mee helpt, waardoor je niet kan solliciteren.
pi_92317866
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:14 schreef dogtagz het volgende:

Maar als je geen reet uitvoert tijdens die opleiding kom je niet door de keuring aan het eind van deze opleiding, waar je jezelf dus echt niet mee helpt, waardoor je niet kan solliciteren.
uhm zoek je zelf de lijst met aandoeningen waaropje afgekeurd kan worden op of zal ik het voor je doen?
Goede conditie betekend echt niet dat je goedgekeurd word ;)
pi_92318042
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:17 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

uhm zoek je zelf de lijst met aandoeningen waaropje afgekeurd kan worden op of zal ik het voor je doen?
Goede conditie betekend echt niet dat je goedgekeurd word ;)
Nee maar het scheelt wel, ja toch?
En ik weet er van, er was iemand tijdelijk afgekeurd omdat zijn tanden te scheef stonden...( :? )
Maar dat heb je ook zonder deze opleiding, als je meteen met de AMO begint.
pi_92318222
het zal geen kwaad kunnen nee, en dat je dat zonder amo ook hebt klopt helemaal. Alleen kun je dus nooit een baan garantie geven.
pi_92318306
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 12:14 schreef dogtagz het volgende:

Nja, gaat meer om verborgen aandoeningen waar ze wel naar kijken tijdens de echte keuring, heb vorige zomer mensen op de meeste gekke dingen afgekeurd zien worden, dacht dat het cijfer 1 op de 8 was dat daadwerkelijk goedgekeurd word van alle sollicitanten.
Dus blijf het een beetje gek vinden dat ze mensen een baan garantie geven, en misschien komt er tijdens de keuring ineens iets raars uit waardoor je niet goedgekeurd word.

Defensie is een beetje raar bezig de laatste tijd.. ;(
pi_92318366
Hmm ja dat is zeker teleurstellend, en ook erg jammer dat ze dat niet vertellen tijdens open dagen en zo. Of ze moeten de keuring gewoon extreem verbeteren.
pi_92318424
Wat ik dan niet snap, die gast was dus tijdelijk afgekeurd. Maar fysiek was er niets met hem aan de hand. Waarom keuren ze hem dan af eigenlijk?(Er zit toch een soort van motivatie achter waardoor hij niet optimaal zou kunnen presteren?
pi_92318538
Omdat je ook in het veld een goed gebit moet hebben, het is totaal niet handig als iemand daar pijn gaat krijgen, dacht dat die dingen ook dan makkelijker kaput gaan als ze scheef staan maar dat weet ik niet zeker. (Ik zit niet bij de gebitgestapo :') )
pi_92321008
Correct me if i'm wrong;

De opleiding V&V doe je om een jaar te overbruggen vanwege je leeftijd. Je praat dus over 16/17 jarige jongens die ambitie hebben om bij defensie te komen werken.

Het doel is om als onderofficier aan de slag te gaan bij een wapen/dienstvak waar jou interesses liggen.

Als je de V&V opleiding goed doorloopt krijg je ook verkortingen op bepaalde AMO delen en als je de keuze maakt om onderofficier te worden is het zelfs zo dat je met de IVO opleiding bij module 2 of 3 instroomt samen met de doorstromers.

Dan ben je eind 17 begin 18 en ga je je VTO in en aanvankelijk hoe lang je VTO duurt (laten we uit gaan van 9 maanden) ben je 18 of bijna 19 en sta je voor een groep militairen met werkelijk 0,0 parate ervaring?
Puddi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')