abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2010 @ 20:07:41 #51
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77994231
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:03 schreef dogtagz het volgende:
Mag ik vragen waarom je meteen doet alsof je aangevallen bent? Dat was niet mijn doel in ieder geval
Ik weet niet precies hoe zwaar het is, maar met een instelling van ''ik ga t niet eens proberen want het is te zwaar'' lukt t al helemaal niet.
Ik heb met een aantal korporaals gesproken van het Korps Mariniers, die BBE en SF opgeleid zijn(is tegenwoordig samen gevoegd). En die zeiden je moet gewoon je best doen, en altijd blijven doorgaan. Die vertelden dat 't echt zwaar is, en dat ze ook momenten hadden van: ''waar ben ik in godsnaam mee begonnen.'' Maar ze maakte t af en ze waren er echt blij mee dat ze t afgemaakt hadden!
Ik weet niet waarom je me meteen aanvalt en ''de grond in trapt'', maar volgens mij is dit gewoon een normale discussie.

Als ik die leidinggevende eigenschappen niet heb, ga ik door als manschap, of ik daar geschikt voor ben en het haal is een ander verhaal, maar ik ga zeker mijn best doen(wanneer dringt jou dat door dat ik echt super graag bij defensie wil werken?) Klaar uit. Maar dan zou ik deze opleiding niet door komen, aangezien ze ons hier dus ook testen enzovoorts.

Mag ik vragen waar jij denkt dat ik tegen aan ga lopen dan? En wat is er mis mee om een doel voor ogen te hebben? Dat ik weet wat ik wil en dat ik er 120% voor ga en niet ga opgeven!
Mneu ik voelde me niet aangevallen, maar die ene opmerking die er boven stond moest ik er even onderuit halen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  maandag 31 januari 2011 @ 18:38:03 #52
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_92133631
Dogtagz, je eigen topic weer omhoog.. :W
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_92141989
Ik heb eens op deze opleiding gezocht, maar ik begrijp er weinig van, wat is precies de meerwaarde tegenover AMO/KMS?
pi_92142115
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:50 schreef Clan het volgende:
Ik heb eens op deze opleiding gezocht, maar ik begrijp er weinig van, wat is precies de meerwaarde tegenover AMO/KMS?
Er was waarschijnlijk iemand binnen defensie die dit een topidee danwel afstudeerprojectje vond en het doorgedrukt heeft. Daarna stelde waarschijnlijk niemand meer vragen en 'just rolled with it'
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_92142238
quote:
Op maandag 31 januari 2011 20:52 schreef hcwp het volgende:

[..]

Er was waarschijnlijk iemand binnen defensie die dit een topidee danwel afstudeerprojectje vond en het doorgedrukt heeft. Daarna stelde waarschijnlijk niemand meer vragen en 'just rolled with it'
Waarschijnlijk hebben andere ministeries ook geld in dit project gestoken. Dus is het goedkoper voor Defensie = uitvoeren.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_92142664
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 20:52 schreef hcwp het volgende:

[..]

Schietopleiding zal er wel niet inzitten.
pi_92142904
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:01 schreef Clan het volgende:

[..]

Schietopleiding zal er wel niet inzitten.
Die zit er wel in, dat heeft die jongen in dat andere topic gepost. Met o.a. ook in de simulator.
Er was eens....
pi_92143115
Schieten met een simulator is toch echt wat anders dan in het echt :P.
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_92143279
quote:
Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef Maitje het volgende:

[..]

Die zit er wel in, dat heeft die jongen in dat andere topic gepost. Met o.a. ook in de simulator.
Tegenwoordig leren rekruten inderdaad de basis in de simulator.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_92143418
Hahaha rave ;)
vindt hij leuk :')
Collectible solid silver personalised..
pi_92143775
quote:
1s.gif Op maandag 31 januari 2011 21:04 schreef Maitje het volgende:

[..]

Ik heb al die lappen tekst tot me genomen en ik ben het eens met AchJa, ga maar eens op een kamer liggen met iemand die de hele nacht scheten laat, of stinkvoeten heeft, dat houd je nog geen twee dagen vol ;)
pi_92153435
@Cobra4
Ik geloof dat VeVa ook een soort van joint venture is tussen MinDef en Ministerie van Onderwijs.

Maar wat ik ook hoor is dat het je totaal geen baan garantie geeft. En uit eigen ervaring is dit ook echt zo.
Ik loop namelijk zelf stage bij IP WPS in Soesterberg @ SKOK en hier hebben wij ook VeVa mensen gehad. En van sommige die daarbij zaten ben ik 100% zeker dat diegene niet werd aagenomen later bij de defensie. En dan was dat niet omdat ik het een snotjong vond oid. Ik heb namelijk wat mensen zien rondlopen met een bepaalde medische aandoening waar ze voor defensie direct op afgekeurd zouden worden.

Ook ben ik van mening dat je beter een normale 'burger' MBO opleiding kan doen en dan daarna bij defensie dan via VeVa of dergelijke. Dit voor een beter toekomst perspectief ook voor het geval je niet aangenomen word.

Over de schiet oefeningen:
Ik dacht dat dit pas gedaan werd als je 18 jaar of ouder bent. En dan bedoel ik echt schieten en niet met een simulator. Hier ben ik alleen niet helemaal zeker over.
pi_92160548
Dubbel
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_92160552
Met veva krijg je een volwaardig mbo diploma( niv. 2 of 3).
er verschillende uitstroomrichtingen; zoals grondgebonden, logistiek, mechatronica bedrijfsautotechniek enz. Daar krijg je ook je diploma voor. ( grondgebonden is beveiliger niv 2 of 3.)
Je hebt met veva dus een win-win situatie.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_92222127
Ik doe de opleiding nu een half jaar. En ik vond de intake wel degelijk zwaar, ik heb hem gedaan op het ROC in Eindhoven. We moesten veel zware dingen doen. Je word een hele dag getest. Eerste gedeelte is sport het tweede gedeelte is denk niveau en moet je puzzels maken etc. Bijv: je hebt 4 tandwielen langs elkaar en de middelste 2 draaien naar buiten welke kant draaien de 2 buitenste. Ik moest beginnen met de theorie.

Later in de middag werd er gewisseld en moesten we sporten. Ik had veel geluk want ik zat bij een groep waarvan de meesten niet zo sportief aangelegd waren dus stak overal wel ver bovenuit. Met de shuttle run heb ik tot trap 12,5 gelopen van de 15. De laatste voor mij viel af bij trap 9 dus dat zegt al genoeg. Daarna werd je echt op je uithoudings vermogen getest, het word daar ook wel mentale prikkeling genoemd. Je moet hierbij denken aan boomstammen heen en weer rennen over een voetbalveld, tijgeren, veel tijgeren, en een aantal opdrachten waarbij je in teamverband het moest halen.

Uiteindelijk ben ik in een keer aangenomen en was natuurlijk enorm blij. Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik deze opleiding hebt gedaan. Je veranderd veel in een hele korte tijd, en dat had ik ook nodig.

Dus als je van sporten houd en het werk bij defensie je zeer boeit is dit zeker iets voor jou, na deze opleiding is het ook geen verplichting om defensie in te gaan. Je kan er nog alle kanten mee op. De stage's zijn wel echt super! Mooie ervaringen.

mvg Rowin
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:34:13 #66
309946 Ricksnor
Ik ben Rick met een snor.
pi_92222473
Het schijnt (100% zeker weet ik niet.) dat je sinds kort, of verderop in het jaar alleen nog maar bij Defensie kan komen via VeVa. Dit hebben leraren en instructreurs bij mij op het RoC in ieder geval verteld.
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:36:15 #67
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92222590
Voor onderofficieren kan ik me voorstellen dat ze dat aan het overwegen zijn. Across the board lijkt het me zeer onpraktisch.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:38:16 #68
309946 Ricksnor
pi_92222713
Dit zal dan inderdaad alleen gelden voor onderofficieren en manschappen. (Denk ik.)
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:47:30 #69
168777 Rave_NL
pi_92223250
Ja kak, Rowin... Nu heb ik er toch spijt van dat ik het niet gedurfd om voor V&V te kiezen.. ;(
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:48:43 #70
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_92223334
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 14:38 schreef Ricksnor het volgende:
Dit zal dan inderdaad alleen gelden voor onderofficieren en manschappen. (Denk ik.)
Manschappen geen MBO diploma te hebben. Of zijn niet alle V&V varianten op MBO niveau?
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:02:03 #71
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_92224148
dus als je op je 23ste toch nog de dienst in wil zou je dan nog eerst v&v moeten doen :?
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:03:09 #72
168777 Rave_NL
pi_92224224
quote:
Op woensdag 2 februari 2011 15:02 schreef Magneet het volgende:
dus als je op je 23ste toch nog de dienst in wil zou je dan nog eerst v&v moeten doen :?
Ik zie het niet gebeuren, anders is Defensie moreel failliet..
  woensdag 2 februari 2011 @ 15:15:08 #73
309946 Ricksnor
pi_92224927
Dat lijkt me dus ook sterk. Vraag me zelf dus ook af of het wel zo is.
pi_92229285
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk. Maar het is wel zo dat er minder mensen aangenomen worden. Als je opleiding V&V hebt afgerond heb je garantie op een baan bij defensie. Spijkerbroeken (Mensen zonder deze opleiding) hebben een grote kansen niet aangenomen te worden door de financiele crisis. Maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet meer in kan komen.
pi_92229437
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 16:26 schreef rowinesli het volgende:
defensie zal nooit failliet gaan natuurlijk. Maar het is wel zo dat er minder mensen aangenomen worden. Als je opleiding V&V hebt afgerond heb je garantie op een baan bij defensie. Spijkerbroeken (Mensen zonder deze opleiding) hebben een grote kansen niet aangenomen te worden door de financiele crisis. Maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niet meer in kan komen.
Als ik jou was zou ik mijn euro hier niet op inzetten...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')