abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77311282
Ik sta op het punt deze opleiding te gaan doen maar ik weet er eigenlijk niet veel over omdat deze net nieuw is ( volgens mij is die opleiding begonnen in 2009). Wat moet ik er van verwachten , hoe is de keuring etc...

Zijn er ook mensen hier die bezig zijn aan de opleiding?
  dinsdag 26 januari 2010 @ 22:01:42 #2
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77311789
Vrede&veiligheid + luchtmacht... hard to find out eh?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_77311892
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:01 schreef Esses het volgende:
Vrede&veiligheid + luchtmacht... hard to find out eh?
het heet tegenwoordig Veiligheid en vakmanschap;)
  dinsdag 26 januari 2010 @ 23:15:05 #4
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77315807
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 22:03 schreef kemp_hond het volgende:

[..]

het heet tegenwoordig Veiligheid en vakmanschap;)
Ja maar ik probeerde je ff in de richting te trappen van zoek op vrede en veiligheid, ik meende dat ik mijn mening daarover, net als OJKL hier al erg goed heb geventileerd.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_77348280
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 23:15 schreef Esses het volgende:

[..]

Ja maar ik probeerde je ff in de richting te trappen van zoek op vrede en veiligheid, ik meende dat ik mijn mening daarover, net als OJKL hier al erg goed heb geventileerd.
Oh okee op die manier, bedankt
pi_77777953
Hey
ik doe nu die opleiding(doe niv 3, dus onderofficier niveau)
het is wel een leuke opleiding. maar ik heb er aan de andere kant ook een beetje spijt van omdat ik liever eerder het leger in ga. nu krijg ik op de school te horen(wss om me daar te houden) dat je 1 jaar moet wachten als je stopt met deze opleiding voordat je MAG aanmelden voor waar je naar toe wilt.
De stage's zijn wel echt super tof!
Ik ben nu 3 x bij het Korps Mariniers geweest en dat is echt super gaaf, een aantal instructeurs van de BBE(ook SF opgeleid) waar je dus eigenlijk alles in de praktijk brengt, maar ook leert patrouille lopen en contact drills.
je hebt op school heel erg veel LTV(Leider TrainingsVaardigheden) opdrachten.
Alleen een beetje jammer dat je NL/EN + Wiskunde en een variant van maatschappijleer krijgt.
Denk er goed over na! Voor niveau 2 is het misschien wel goed als je te jong bent. Maar voor niveau 3 moet je echt goed nadenken.
Mijn traject voor als ik bij het Korps Mariniers onderofficier is in totaal 4 jaar(+ 2,5 jaar deze opleiding), maar als ik direct naar het KM ga dan duurt het 6 jaar. Dan heb ik inclusief 4 jaar ervaring, wat ook echt handig is!

nogmaals, denk er echt goed over na want het is gewoon moeilijk.

veel succes
Collectible solid silver personalised..
pi_77778091
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:36 schreef dogtagz het volgende:
Hey
ik doe nu die opleiding(doe niv 3, dus onderofficier niveau)
het is wel een leuke opleiding. maar ik heb er aan de andere kant ook een beetje spijt van omdat ik liever eerder het leger in ga. nu krijg ik op de school te horen(wss om me daar te houden) dat je 1 jaar moet wachten als je stopt met deze opleiding voordat je MAG aanmelden voor waar je naar toe wilt.
De stage's zijn wel echt super tof!
Ik ben nu 3 x bij het Korps Mariniers geweest en dat is echt super gaaf, een aantal instructeurs van de BBE(ook SF opgeleid) waar je dus eigenlijk alles in de praktijk brengt, maar ook leert patrouille lopen en contact drills.
je hebt op school heel erg veel LTV(Leider TrainingsVaardigheden) opdrachten.
Alleen een beetje jammer dat je NL/EN + Wiskunde en een variant van maatschappijleer krijgt.
Denk er goed over na! Voor niveau 2 is het misschien wel goed als je te jong bent. Maar voor niveau 3 moet je echt goed nadenken.
Mijn traject voor als ik bij het Korps Mariniers onderofficier is in totaal 4 jaar(+ 2,5 jaar deze opleiding), maar als ik direct naar het KM ga dan duurt het 6 jaar. Dan heb ik inclusief 4 jaar ervaring, wat ook echt handig is!

nogmaals, denk er echt goed over na want het is gewoon moeilijk.

veel succes

edit: De keuring is niet zwaar, er wordt gecontroleerd of je geen hartruis hebt, goede longen, geen blessures waar je later nog last van kan krijgen, goeie ogen, suikerziekte etc.(geen sporttests)
wat echt chill is aan deze opleiding dat je 5 x(ongeveer) per jaar een series van testen doet, dus cooper(bij AMO is dat mininmaal 2400 meter in 12 minuten) shuttle run, optrekken, opdrukken en sit ups.
dat wordt allemaal mooi bijgehouden en je kunt je echt alleen maar verbeteren.
pi_77778113
sorry wrong message
  maandag 8 februari 2010 @ 18:57:58 #9
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77778822
Of gewoon een echte opleiding volgen
pi_77780415
quote:
Op maandag 8 februari 2010 18:39 schreef dogtagz het volgende:

[..]

edit: De keuring is niet zwaar, er wordt gecontroleerd of je geen hartruis hebt, goede longen, geen blessures waar je later nog last van kan krijgen, goeie ogen, suikerziekte etc.(geen sporttests)
wat echt chill is aan deze opleiding dat je 5 x(ongeveer) per jaar een series van testen doet, dus cooper(bij AMO is dat mininmaal 2400 meter in 12 minuten) shuttle run, optrekken, opdrukken en sit ups.
dat wordt allemaal mooi bijgehouden en je kunt je echt alleen maar verbeteren.
Is het nou de Shuttle run of de Cooper test?
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 8 februari 2010 @ 20:00:01 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77781840
Waarschijnlijk bedoelde hij allebei :p
pi_77788549
Ik kan je niet veel over de V&V opleiding vertellen, maar mijn Cie adjudant geeft les aan een V&V klas en heb een keer wat steun verleent bij een bivak. Ik heb het idee dat het zeker wel een goede opleiding is, wel zwaar, maar dat mag ook wel. En als ik zie hoe hard die leerlingen moeten werken heb ik daar wel respect voor. Het is wel vormgevend heb ik het idee. Beetje discipline is voor niemand verkeert
  maandag 8 februari 2010 @ 22:45:15 #13
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77790094
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:15 schreef vannilesoep het volgende:
Ik kan je niet veel over de V&V opleiding vertellen, maar mijn Cie adjudant geeft les aan een V&V klas en heb een keer wat steun verleent bij een bivak. Ik heb het idee dat het zeker wel een goede opleiding is, wel zwaar, maar dat mag ook wel. En als ik zie hoe hard die leerlingen moeten werken heb ik daar wel respect voor. Het is wel vormgevend heb ik het idee. Beetje discipline is voor niemand verkeert
En relatifeer zo'n V&V opleiding nu is op toekomstmogelijkheden?
pi_77808714
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:31 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Is het nou de Shuttle run of de Cooper test?
shuttle run is iets anders dan cooper test
cooper test: zoveel mogelijk meter in 12 minuten
shuttle run(ook wel piepjes test genoemt): hele tijd heen en weer rennen(20 meter ongeveer) en dan moet je voor het 2de piepje aangekomen zijn. Dat moet je zo lang mogelijk vol houden.
pi_77808843
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Esses het volgende:

[..]

toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)
In totaal heb je rond de 2 jaar minder als je KMS zonder deze opleiding begint.
Je hebt nog meer voorbereiding op sport etc.
pi_77812486
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef dogtagz het volgende:

[..]

toekomstmogelijkheden: verkorting bij het KMS als onderofficier, en nog meer verkorting op je vakopleiding(aangezien je in de V&V opleiding Grondoptreden, Logistiek, Bedrijsfautotechniek, Zorg of ICT kan kiezen)
Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?
pi_77814835
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Dus je bent eigenlijk telkens de 'drukker' van je klas omdat je alles korter doet? Lijkt mij niet leuk. Hoe lang duurt die V&V opleiding eigenlijk? Krijg je betaald?
nee.. het is een overstap vanaf VMBO niveau 2/3/4
je bent alsnog 2,5 jaar kwijt als je niveau 3 doet. en 1,5 jaar als je niveau 2 doet.
dus in principe maak je niet echt veel tijdswinst, maar een goede overstap voor als je te jong bent.

je krijgt ongeveer 100 eu p/maand aan stagevergoeding. Ik wou eigenlijk dat ik gewoon meteen was gaan solliciteren bij het Korps Mariniers..
pi_77816971
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:52 schreef dogtagz het volgende:

[..]

shuttle run is iets anders dan cooper test
cooper test: zoveel mogelijk meter in 12 minuten
shuttle run(ook wel piepjes test genoemt): hele tijd heen en weer rennen(20 meter ongeveer) en dan moet je voor het 2de piepje aangekomen zijn. Dat moet je zo lang mogelijk vol houden.
Dat weet ik. Maar ik stelde de vraag omdat er één van de twee testen gebruikt wordt en niet beide.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:57:51 #19
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77818040
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 14:55 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Ok, nu nogmaals, wat zijn je toekomstmogelijkheden? Wees reeel, je blijft echt niet je hele leven bij defensie.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:58:01 #20
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77818047
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 16:28 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Eigenlijk wel dus (ps, naast die stagevergoeding, betalen je ouders natuurlijk schoolgeld xD)
pi_77835483
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:32 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ik stelde de vraag omdat er één van de twee testen gebruikt wordt en niet beide.
Bij ons wel dus. Maar volgens mij is cooper test normaal in gebruik.
pi_77835505
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:57 schreef Esses het volgende:

[..]

Ok, nu nogmaals, wat zijn je toekomstmogelijkheden? Wees reeel, je blijft echt niet je hele leven bij defensie.
Ja, toekomstmogelijkheden zijn dan niet echt groot. Tenzij je bij defensie bij logistiek gaat, dan kan je in de burgermaatschappij ook bij logistiek(hetzelfde voor BAT, ICT, Zorg..)
Maar als infanterist word het iets moeilijker.
En zover ik nu gepland heb wil ik best een tijdje bij defensie blijven.
pi_77835630
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:45 schreef Esses het volgende:

[..]

Buiten de landmacht alleen handig als je de beveiliging in wilt.

/spreekt uit ervaring, al was het zo'n toffe periode dat ik het er wel voor over had, ook achteraf.
pi_77841615
Dus eigenlijk verspil je gewoon tijd met die V&V opleiding en kun je beter direct solliciteren?
  woensdag 10 februari 2010 @ 13:22:20 #25
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_77842768
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 12:39 schreef Lightning_NL het volgende:
Dus eigenlijk verspil je gewoon tijd met die V&V opleiding en kun je beter direct solliciteren?
behalve als je te jong bent om dat te doen.
pi_77848907
Dan kun je dus beter een opleiding doen waar je WEL wat aan hebt.
pi_77850129
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 16:12 schreef Lightning_NL het volgende:
Dan kun je dus beter een opleiding doen waar je WEL wat aan hebt.
stel is wat voor? als je het leger al in wilt maar te jong bent?
pi_77852169
een opleiding doen zodat je wat heb om op terug te vallen.
pi_77853380
Inderdaad. Waarom moet ik iets voorstellen? Je kunt toch ook zelf nadenken? Ik weet toch niet wat jouw interesse heeft.
  woensdag 10 februari 2010 @ 20:59:44 #30
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77859907
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 08:53 schreef dogtagz het volgende:

[..]

Ja, toekomstmogelijkheden zijn dan niet echt groot. Tenzij je bij defensie bij logistiek gaat, dan kan je in de burgermaatschappij ook bij logistiek(hetzelfde voor BAT, ICT, Zorg..)
Maar als infanterist word het iets moeilijker.
En zover ik nu gepland heb wil ik best een tijdje bij defensie blijven.
En daar sla je nog de plank half mis hoor 't is nog maar afwachten tot in hoeverre bedrijven zo'n papiertje als meerwaarde zien mocht je op de KMS alsnog afvallen. Misschien gewoon een idee om eens lekker op het MBO een normale opleiding te zoeken, eentje die je leuk vind.
pi_77863774
Ik moest ook V&V doen ivm met leeftijd/motivatie, en het is mij goed bevallen, gewoon 1 jarige opleiding. Je word fysiek een stuk sterker, en je hebt gewoon wat voorkennis. Je zal er weinig aan hebben, maar als je eenmaal paraat zit kan je gewoon deeltijd leren, wat ik dus ook ga doen.
pi_77885912
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 18:20 schreef Lightning_NL het volgende:
Inderdaad. Waarom moet ik iets voorstellen? Je kunt toch ook zelf nadenken? Ik weet toch niet wat jouw interesse heeft.
dus jij wilt zeggen dat je, als je het leger nog niet in kan, maar je weet zeker dat je er naar toe wilt, je dus een andere opleiding moet gaan doen tot je wel oud genoeg bent?
Ik zelf heb daar echt geen zin in, vooral omdat ik dan echt niet weet wat ik zou moeten gaan doen(vooral een opleiding doen die je zelf niet leuk vind kan ik me niet voorstellen om dat vol te houden).
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:59 schreef Esses het volgende:

[..]

En daar sla je nog de plank half mis hoor 't is nog maar afwachten tot in hoeverre bedrijven zo'n papiertje als meerwaarde zien mocht je op de KMS alsnog afvallen. Misschien gewoon een idee om eens lekker op het MBO een normale opleiding te zoeken, eentje die je leuk vind.
Nee, daar sla ik die plank dus echt niet mis, stel je haalt de niveau 3 opleiding, dan ben je al goedgekeurd door de militaire instructeurs als onderofficier. Je krijgt 22 weken verkorting op het KMS waar je alleen nog de kennis moet leren, je bent al goedgekeurd dus. Het ligt dus echt aan jezelf als je het KMS op dat moment niet haalt, als je gewoon je best doet en doorgaat zoals bv op t ROC dan haal je dat wel.
Het zou toch te gek voor woorden zijn als je op t ROC goedgekeurd word, en dan op het KMS word afgekeurd?

En als je dat eenmaal gehaald heb, bij o.a. Logistiek, BAT, Zorg, ICT etc, en je solliciteert ergens in de burgermaatschappij. Dan gaan ze echt niet meteen afslaan hoor, ze vinden dat soort lui juist goed om te hebben.(door o.a. al die discipline die erin getrapt is, een militair die altijd zijn zaken op orde moet hebben etc.)
pi_77892054
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:36 schreef dogtagz het volgende:

[..]

dus jij wilt zeggen dat je, als je het leger nog niet in kan, maar je weet zeker dat je er naar toe wilt, je dus een andere opleiding moet gaan doen tot je wel oud genoeg bent?
Ik zelf heb daar echt geen zin in, vooral omdat ik dan echt niet weet wat ik zou moeten gaan doen(vooral een opleiding doen die je zelf niet leuk vind kan ik me niet voorstellen om dat vol te houden).
Ja. Er is ook nog een leven ná Defensie he? Wat wil je dan gaan doen? Een beetje ambitie tonen, een beetje backup hebben is niks mis mee.
pi_77894388
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 18:38 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Ja. Er is ook nog een leven ná Defensie he? Wat wil je dan gaan doen? Een beetje ambitie tonen, een beetje backup hebben is niks mis mee.
Ja, er is inderdaad een leven ná defensie. Maar voor hoever ik bij defensie wil blijven is dat aardig lang(dat kan altijd wel veranderen, maar ik ben er aardig sterk in nu). En nu ga ik het ook gewoon doen zoals ik zelf wil, ik ga nu niet met deze opleiding kappen en een andere opleiding beginnen - wat ik zeer waarschijnlijk niet leuk ga vinden - om een back up te hebben van mijn hoofddoel, zowaar ik alsnog een jaar of 5 minimaal aan vast zit.
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:22:24 #35
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77895900
Jij bent er druk in bezig, is jammer. Als ik je eerder had gesproken had ik NEE gezegd. een opleiding zit je niet MINIMAAL 5 jaar aan vast, zelfs HBO kan je in 4 jaar je bachelor hebben. Overigens, weet je hoe snel een leven na defensie kan zijn? Enig idee? 4 jaar, je eerste functie. Kijken of je fase 2 krijgt. als je 35 bent, kijken of je fase 3 krijgt.

Misschien word je in de tussentijd zondebokje, vlieg je eruit. Wat heb je dan? JOUW ambities is heel wat misschien, maar wat zijn DEFENSIE's ambities MET jou? Bijstuderen bij de KL e.d. is behoorlijk lastig hoor..
  donderdag 11 februari 2010 @ 20:49:01 #36
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77896890
bijstuderen is onmogelijk bij een gevechtseenheid bij de KL in ieder geval.

weet er alles van
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_77897135
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:22 schreef Esses het volgende:
Jij bent er druk in bezig, is jammer. Als ik je eerder had gesproken had ik NEE gezegd. een opleiding zit je niet MINIMAAL 5 jaar aan vast, zelfs HBO kan je in 4 jaar je bachelor hebben. Overigens, weet je hoe snel een leven na defensie kan zijn? Enig idee? 4 jaar, je eerste functie. Kijken of je fase 2 krijgt. als je 35 bent, kijken of je fase 3 krijgt.

Misschien word je in de tussentijd zondebokje, vlieg je eruit. Wat heb je dan? JOUW ambities is heel wat misschien, maar wat zijn DEFENSIE's ambities MET jou? Bijstuderen bij de KL e.d. is behoorlijk lastig hoor..

ik zit nog 1,5 jaar bij deze opleiding, dan 6 maanden KMS, en dan heb ik minimaal een contract voor 4 jaar. Waar jij waarschijnlijk niet op gerekend had. Als ik onderofficier ben bij de KM ben geweest, wil ik door naar de BBE/SF. En dan moet ik alsnog een contract tekenen, want ze gaan geen training in iemand stoppen als hij na een paar maanden stopt.<<< En dit is echt mijn levensdoel, zou ik zelf zeggen. Dat lijkt me echt super gaaf als ik dat allemaal haal.

defensie's ambities met mij: Als ze me niet geschikt vinden in hun ogen, heb ik daar respect voor. Dan ben ik best wel de lul, aangezien ik geen andere studie's heb gedaan. Maar als ik wel geschikt ben, kunnen ze me wel gebruiken, aangezien ze nog wel mensen nodig hebben. Vooral onderofficieren.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:18:25 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77901334
er is geen leven buiten defensie..

defensie is het leven

pi_77901357
Er is geen leger leven dan een leger leven.
  donderdag 11 februari 2010 @ 22:20:03 #40
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77901409
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 20:55 schreef dogtagz het volgende:

[..]

ik zit nog 1,5 jaar bij deze opleiding, dan 6 maanden KMS, en dan heb ik minimaal een contract voor 4 jaar. Waar jij waarschijnlijk niet op gerekend had. Als ik onderofficier ben bij de KM ben geweest, wil ik door naar de BBE/SF. En dan moet ik alsnog een contract tekenen, want ze gaan geen training in iemand stoppen als hij na een paar maanden stopt.<<< En dit is echt mijn levensdoel, zou ik zelf zeggen. Dat lijkt me echt super gaaf als ik dat allemaal haal.

defensie's ambities met mij: Als ze me niet geschikt vinden in hun ogen, heb ik daar respect voor. Dan ben ik best wel de lul, aangezien ik geen andere studie's heb gedaan. Maar als ik wel geschikt ben, kunnen ze me wel gebruiken, aangezien ze nog wel mensen nodig hebben. Vooral onderofficieren.

Zie nu eerst maar de KMS door te komen.
Je kunt nog wel een instelling als een KCT olifant hebben.. als jij het leiderschap niet in je hebt zitten, ga je het gewoon niet fixen. betekend niet dat je geen prima persoon bent... maar er zijn gewoon speciale capaciteiten vereist. Niet elke hapsnurker laten ze OO worden, en al helemaal niet lui die naar gevechtseenheden willen, wordt zeker naar gekeken.
  donderdag 11 februari 2010 @ 23:10:47 #41
211797 Esses
Splendide mendax
pi_77903896
quote:

[..]

ik zit nog 1,5 jaar bij deze opleiding,
Ik kan niets anders dan dit de grond in trappen, leuk he dat je 100 pleuro de maand verdient? Jammer he, dat je ouders waarschijnlijk 2 keer zoveel aan lesgeld per maand betalen. Goede investering toch?
quote:

[..]
dan 6 maanden KMS, en dan heb ik minimaal een contract voor 4 jaar. Waar jij waarschijnlijk niet op gerekend had.
Ik weet niet wat jij denkt, maar ik zit zelf al bij de baas, ik ben daadwerkelijk onderofficier. Ik hoef mijzelf niet meer te bewijzen, maar weet dus wel waar jij nog tegenaan gaat lopen. Zo'n contract voor 4 jaar is leuk, alleen jammer dat jij dan nog een PROEFPERIODE van 6 maanden krijgt. Beval je alsnog niet, dan rot je alsnog maar op.
quote:

[..]
Als ik onderofficier ben bij de KM ben geweest, wil ik door naar de BBE/SF.
Leuke ambities, echt. Maar ga eens met mensen praten die het daadwerkelijk bereikt hebben, en onderga dan is hoe moeilijk dit is. En of jij jezelf inschat dit te halen, en hoe erg jij dus toch een vak zult moeten gaan leren.
quote:

[..] En dan moet ik alsnog een contract tekenen,
Whahaha, als je dat MAG.
quote:

[..]
want ze gaan geen training in iemand stoppen als hij na een paar maanden stopt.
Klopt, dus eerst je startfunctie maar is halen.
quote:

[..]
<<< En dit is echt mijn levensdoel, zou ik zelf zeggen. Dat lijkt me echt super gaaf als ik dat allemaal haal.
Leuk doel. Maar het probleem geef je zelf al aan in je tweede deel.
quote:

[..]
Dan heb je er niet meer zo'n respect voor, heb je meegedraait in het bedrijf, en heb je daadwerkelijk de problemen die het met zich mee kan brengen ervaren. Succes

En tja, afwachten of je fucked bent he
pi_77923250
Mag ik vragen waarom je meteen doet alsof je aangevallen bent? Dat was niet mijn doel in ieder geval
Ik weet niet precies hoe zwaar het is, maar met een instelling van ''ik ga t niet eens proberen want het is te zwaar'' lukt t al helemaal niet.
Ik heb met een aantal korporaals gesproken van het Korps Mariniers, die BBE en SF opgeleid zijn(is tegenwoordig samen gevoegd). En die zeiden je moet gewoon je best doen, en altijd blijven doorgaan. Die vertelden dat 't echt zwaar is, en dat ze ook momenten hadden van: ''waar ben ik in godsnaam mee begonnen.'' Maar ze maakte t af en ze waren er echt blij mee dat ze t afgemaakt hadden!
Ik weet niet waarom je me meteen aanvalt en ''de grond in trapt'', maar volgens mij is dit gewoon een normale discussie.

Als ik die leidinggevende eigenschappen niet heb, ga ik door als manschap, of ik daar geschikt voor ben en het haal is een ander verhaal, maar ik ga zeker mijn best doen(wanneer dringt jou dat door dat ik echt super graag bij defensie wil werken?) Klaar uit. Maar dan zou ik deze opleiding niet door komen, aangezien ze ons hier dus ook testen enzovoorts.

Mag ik vragen waar jij denkt dat ik tegen aan ga lopen dan? En wat is er mis mee om een doel voor ogen te hebben? Dat ik weet wat ik wil en dat ik er 120% voor ga en niet ga opgeven!
pi_77927593
Iedereen die aan de opleiding begint, gaat er voor 200% voor en weet zeker dat hij niet op gaat geven. Feit blijft dat maar een klein gedeelte het haalt.

Wat hier bedoelt wordt is dat mocht het niks worden dan heb je altijd nog wat om op terug te vallen en dat is gewoon fijn om te hebben. Als ik Defensie uit zou moeten heb ik niks om op terug te vallen. Ik mag nog niet leren, want ik zit in mijn eerste contract en verder heb ik alleen mijn HAVO diploma.

Mocht ik straks weg bij Defensie moeten en ik kom dan op sollicitatiegesprek bij een nieuwe baas, weet ik precies hoe dat gaat.

"Ik heb mijn HAVO diploma"
"Das mooi, wat kun je allemaal"
"Nou ik kan camoufleren, stinger schieten, door de modder kruipen en overleven in het bos"
"Heel leuk, je bent zeker militair geweest? Maar kun je ook nog iets waar mijn bedrijf wat aan heeft?"

Trouwens je zegt lang bij Defensie te willen blijven, maar als je geen leidinggevende capaciteiten blijkt te hebben gewoon manschap te willen blijven? Manschappen moeten weg met uiterlijk 35. Weet niet of je dat wist, maar hou er wel rekening mee
pi_77928003
Ja dat weet ik. Je hebt ook zeker gelijk(esses jij ook in bepaalde opzichten ).
Ik zou me god niet weten waar ik op zou willen terugvallen, en ik ga er van uit dat ik die leidinggevende capaciteiten ook heb. Aangezien we op onze school dus ook heel erg veel daar aan doen en het echt goed gaat(ik ga niet liegen tegen mezelf want daar heeft niemand wat aan).
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:53:02 #45
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77928422
Zorg in godsnaam dat je iets hebt om op terug te vallen. Dat is voor jezelf handig en ook tijdens de sollicitatieprocedure handig.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77930547
Ze gaan tijdens je sollicitatie inderdaad vragen wat je gaat doen als je afgekeurd wordt.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 23:11:32 #47
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_77970444
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 16:03 schreef dogtagz het volgende:
Mag ik vragen waarom je meteen doet alsof je aangevallen bent? Dat was niet mijn doel in ieder geval
Ik weet niet precies hoe zwaar het is, maar met een instelling van ''ik ga t niet eens proberen want het is te zwaar'' lukt t al helemaal niet.
Ik heb met een aantal korporaals gesproken van het Korps Mariniers, die BBE en SF opgeleid zijn(is tegenwoordig samen gevoegd). En die zeiden je moet gewoon je best doen, en altijd blijven doorgaan. Die vertelden dat 't echt zwaar is, en dat ze ook momenten hadden van: ''waar ben ik in godsnaam mee begonnen.'' Maar ze maakte t af en ze waren er echt blij mee dat ze t afgemaakt hadden!
Ik weet niet waarom je me meteen aanvalt en ''de grond in trapt'', maar volgens mij is dit gewoon een normale discussie.

Als ik die leidinggevende eigenschappen niet heb, ga ik door als manschap, of ik daar geschikt voor ben en het haal is een ander verhaal, maar ik ga zeker mijn best doen(wanneer dringt jou dat door dat ik echt super graag bij defensie wil werken?) Klaar uit. Maar dan zou ik deze opleiding niet door komen, aangezien ze ons hier dus ook testen enzovoorts.

Mag ik vragen waar jij denkt dat ik tegen aan ga lopen dan? En wat is er mis mee om een doel voor ogen te hebben? Dat ik weet wat ik wil en dat ik er 120% voor ga en niet ga opgeven!

Fijn dit allemaal.

maar heb zelf ook op de KMS gezeten, en van mijn peloton waarvan iedereen met 3 miljoen procent overtuigingskracht om de eindstreep te halen begon heeft uiteindelijk 16% daadwerkelijk de strepen op zijn schouder mogen zetten.

En ik zal je maar niet lastigvallen over de slagingspercentages van de Infanterie VTO, laat staan het manoeuvre gedeelte van de gezamelijke gevechtsopleidingen, zul je niet vrolijk van worden.
pi_77985810
Ik was ook zo iemand, die wel ff de kms zou fixen en daarna AMV'er zou worden. En toen kreeg ik een blessure en zijn de plannen iets gewijzigd.

En nou niet gaan roepen dat je geen blessure kunt krijgen omdat je goed getraind bent of zo, ik heb eens iemand het rem in zien komen die 2 weken voor zn kms eindoef zat. Hij brak zn elleboog en mocht ff naar t rem toe. Met heel veel mazzel zit ie nu nog wel in dienst, maar wel met een logistieke functie ipv de gevechtsfunctie die hij zou gaan doen.

Nog lulliger, potje volleyballen na diensttijd, struikelen, enkel breken en afgekeurd worden.... Moet ik doorgaan?
  zondag 14 februari 2010 @ 17:07:05 #49
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_77987911
Inderdaad, blessures zitten in zo'n klein hoekje. En vaak is het dan gewoon einde oefening.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_77988579
ik snap t
en ik ga me best doen en oppassen met sporten hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')