quote:Op maandag 25 januari 2010 17:32 schreef francis998 het volgende:
wow...het gaat wel heel snel.
tevens tvp.
Laat ze stikken, je bent zoooo autistisch bezig. Dat komt je straks ontzettend duur te staan. Ik weet niet wat je na je baan gaat doen, maar het kan niet goed zijn dat je jezelf nu zo kapotmaakt. Als je straks een nieuwe baan hebt dan kun je het toch niet gaan maken om je dan ziek te melden.quote:Op maandag 25 januari 2010 17:59 schreef Cassandra87 het volgende:
tvp
Tombola aast gewoon de hele tijd op de lapo en de fipo
Verdomme, net telefoon van mijn moeder die was bezorgd. Wel liefMaar ze heeft gelijk.
Ik werk mij uit de naad, vakantie geannuleerd vanwege hectiek op t werk en verantwoordelijkheidsgevoel, al mijn vrije vrijdagen gewerkt, krijg er niets voor terug. 25-2 is mijn laatste werkdag, ik heb 2 januari aangekaart dat ik minder wilde werken en een inwerkschema wilde maken voor de overige collega's. Zouden ze op terug komen. Ik heb 28 januari pas een gesprek hoe of wat. Maar ondertussen ben ik al grieperig sinds 17 december, heb alleen nooit uitgeziekt dus ik ben nu weer ziek. Vandaag thuisgebleven, morgen wilde ik werken, want ik heb gewoon dat verdomde verantwoordelijkheidsgevoel, ik zie t nu al in de soep lopen. Mijn moeder zegt nu net, ziek is ziek, gewoon thuisblijven, ze hebben je al die tijd gebruikt, nu zullen ze ervaren dat ze t zonder jou niet kunnen bolwerken. Jawel.. maar toch..
ik merk gewoon écht dat ik aan t einde van mijn latijn ben. Deels fysiek maar met name geestelijk. Maar ik ben niet de persoon om mij ziek te melden. Dus ik zal morgen maar weer gaan werken. Ik merk alleen meer en meer dat ik terug kruip in mijn schulpje omdat ik me gewoon fysiek en geestelijk echt niet happy voel. Donderdag toch maar terug komen op die minder uren voor de laatste maand dan.. Hoewel ik dat eigenlijk volgens interne mores niet kan maken omdat de tijd die overblijft veel te krap is om alles in goede banen over te dragen
Ik ben via Onbegrensd Talent bij een ministerie terecht gekomen. De Rijksoverheid richt zich wel op mensen met een Wajong-uitkering (of WSW). In de nieuwe werkregeling van de Wet Wajong hebben mensen met een handicap in principe recht op re-integratieondersteuning zonder eerst een uitkering aan te vragen. Dus misschien zijn er toch mogelijkheden.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:21 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Ik kwam via de link die je hier noemde bij http://www.onbegrensdtalent.nl/ terecht, heb jij of iemand anders hier ervaring mee? Het klinkt in eerste instantie positief, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat ze alleen mensen willen die op papier een belemmering hebben, dit ivm subsidies die ze hiervoor kunnen krijgen. En aangezien ik van de plaatselijke GGZ net te horen heb gekregen dat de wachtlijst voor een gesprek ongeveer 8 maanden is, en er daarna ook zeker 2 maanden overheen gaan voor de uiteindelijke uitslag / diagnose, weet ik dus pas over ongeveer een jaar of ik in aamerking voor WAJong zou komen, en da;s net ff te lang...
Ik heb kort na indiensttreding opgegeven dat ik een lopende Wajong-uitkering heb, maar dat wist de werkgever toch al. Alle nieuwe medewerkers krijgen een formulier waarop ze hun arbeidsongeschiktheidsverleden moeten opgeven. Je hoeft het pas in te vullen nadat de proeftijd verlopen is.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:40 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Dat zou ik ook niet weten, het lijkt mij dat een werkgever er wel achter kan komen. Hij zal alleen misschien niet te horen krijgen zonder jou toestemming wat de reden is waarom je wajong krijgt.
[..]
Ja, dat is typisch uets voor aspergers heb ik gelezen. Ze cijferen zichzelf in belang van een ander/het geheel.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Ben ik autistisch bezig
Mooie opmerking. Nouja ik zie even hoe ik mij later op de avond/morgenochtend voel..
Heb jij je P dan al gehaaldquote:Op maandag 25 januari 2010 19:01 schreef RRGJL het volgende:
O ik heb trouwens met een beetje geluk binnenkort een baan als typist bij de overheid. Tijdelijk maar hoor, tussen twee studies. Volgens mij valt dat nog best mee, vergeleken met een call center
Ben benieuwd hoe lang in dit volhoud. Het zou eigenlijk een half jaar moeten worden, maar ik vrees het ergste.
Ik wil niet te hard van stapel lopen. In principe weet ik dat komende donderdag *is nerveus*quote:
'quote:Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
ff een off topic vraagje, eigenlijk bestemd voor degenen onder ons die niet werken?
Hoe komen jullie in vredesnaam de dag door.
Want ik hou het echt niet meer uit..ik verveel me te pletter, zit de hele dag maar wat op facebook te spelen en te lurken bij "bekende gezichten", natuurlijk ook fok. En soms wat huishuidelijke taakjes(afwassen, 1x perweek stofzuigen) en thats it.
Veel de nerd uithangen, t schijnt dat wij makkelijker in fantasiewerelden kunnen leven, dus games + films gaan er bij mij altijd heel makkelijk in. Ik weet dat veel mensen een aversie hebben tegen games, maar als je ff over die drempel wipt gaan er misschien werelden voor je openquote:Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
ff een off topic vraagje, eigenlijk bestemd voor degenen onder ons die niet werken?
Want ik hou het echt niet meer uit..ik verveel me te pletter, zit de hele dag maar wat op facebook te spelen en te lurken bij "bekende gezichten", natuurlijk ook fok. En soms wat huishuidelijke taakjes(afwassen, 1x perweek stofzuigen) en thats it.
Ik ben alleen niet autistisch maar mijzelf wegcijferen is een bekend probleem..quote:Op maandag 25 januari 2010 19:01 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ja, dat is typisch uets voor aspergers heb ik gelezen. Ze cijferen zichzelf in belang van een ander/het geheel.
Muziek maken of luisteren?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:23 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Veel de nerd uithangen, t schijnt dat wij makkelijker in fantasiewerelden kunnen leven, dus games + films gaan er bij mij altijd heel makkelijk in. Ik weet dat veel mensen een aversie hebben tegen games, maar als je ff over die drempel wipt gaan er misschien werelden voor je openOf probeer eens wat met muziek, schijnt mensen met autisme ook makkelijker af te gaan
Maar wanneer ben je dan begonnen met je opleiding?quote:Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik wil niet te hard van stapel lopen. In principe weet ik dat komende donderdag *is nerveus*
Ik ga er wel vanuit. Hoop niet dat ik gestraft word omdat ik dat zeg
februari 2009quote:Op maandag 25 januari 2010 19:28 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Maar wanneer ben je dan begonnen met je opleiding?
Oow, ik was er vanuit gegaan dat je ook in september was begonnen.quote:
Aah, ik neem minimaal een dag in de week "vrij"quote:Op maandag 25 januari 2010 19:23 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Veel de nerd uithangen, t schijnt dat wij makkelijker in fantasiewerelden kunnen leven, dus games + films gaan er bij mij altijd heel makkelijk in. Ik weet dat veel mensen een aversie hebben tegen games, maar als je ff over die drempel wipt gaan er misschien werelden voor je openOf probeer eens wat met muziek, schijnt mensen met autisme ook makkelijker af te gaan
Daar heb ik geen problemen mee. Iedereen mag zijn mening geven. Vind ik zelfs wel fijn, des te sneller filter je ongezouten de dombo's er tussenuit. (en nu stop ik met reageren, want anders wordt dit topic vervuild terwijl in het vorige topic nog vermeld werd hoe vredig het hier altijd eraan toe gaat. Dat wil ik niet verpesten).quote:Op maandag 25 januari 2010 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, soms heb ik de onhebbelijke gewoonte om mijn ongezouten mening ergens te ventileren.
quote:Op maandag 25 januari 2010 19:23 schreef Repulsor het volgende:
[..]
Of probeer eens wat met muziek, schijnt mensen met autisme ook makkelijker af te gaan
Dat wil ik ook doen. Voorlopig luister ik alleenquote:
De mijnes ookquote:Op maandag 25 januari 2010 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn bovenkamer functioneert gelukkig naar behoren
Maar hulp met je Nederlands kun je dan wel weer gebruiken. Alhoewel, zoveel heb je dat in de vrachtwagen niet nodig natuurlijk. Als je er überhaupt ooit in komt te zitten. Dan heb je al een flinke stap opwaarts gemaakt in de wereld en dat zie ik niet snel gebeuren.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
Ik hoef mij tenminste hier niet om hulp te vragen over mijn ''sociale'' probleempjes. Die los ik namelijk zelf wel op.
Kansloos![]()
Typisch autistisch gedrag net zoals het ontbreken van empatisch vermogenquote:Op maandag 25 januari 2010 19:53 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Maar hulp met je Nederlands kun je dan wel weer gebruiken. Alhoewel, zoveel heb je dat in de vrachtwagen niet nodig natuurlijk. Als je er überhaupt ooit in komt te zitten. Dan heb je al een flinke stap opwaarts gemaakt in de wereld en dat zie ik niet snel gebeuren.
De zinnen 'liever lui dan moe' en 'ik werk voor mijn geld' gaan trouwens ook niet samen. Volgens mij ben jij trouwens het grootste probleemgeval van iedereen hier want het ontbreekt je volledig aan enige vorm van zelfreflectie en inzicht. Niet een plaat maar een flatgebouw voor je hoofd.
idd.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:58 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Typisch autistisch gedrag net zoals het ontbreken van empatisch vermogen
Weet je dat ik dit wel vaker ervaarquote:Op maandag 25 januari 2010 20:21 schreef feelsgoodman het volgende:
Contradictie op contradictie. Wat een rare jongen, zeg. Ik snap ook niet helemaal wat zijn intentie nou precies is. Doe me denken aan overcompensatie of iets in die trant.
Dienvolgens een tvp. Sinds kort te weten gekomen dat een collega die overigens ook een goede vriend van mij is PDD-NOS heeft. Op zijn minst merkwaardig te noemen, ik ken hem namelijk al twee jaar, en in mijn perceptie is het gewoon een normale jongen.
Oeh, ik weet dat ik hierboven ook reageer op m, maar negeren is eigenlijk het beste... (ook niet mijn sterkste kant...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:19 schreef Autidude het volgende:
[..]
De jouw ook niet heh? Check alleen je eerste post eens... achterlijke.. WTF kom je hier doen?
En dan nog het lef hebben om te zeggen dat mensen verontwaardigd op je reageren..
Ik mag dan een ASS hebben, maar jij bent echt zwaar sociaal gehandicaped
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Waarom zit er een kerstmuts op de eifeltoren in je avatar, en vooral; waarom 1 maand na kerst?quote:Op maandag 25 januari 2010 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er valt met mij prima te communiceren. Nee ik woon echt in de buurt van Zwolle ja, alhoewel Vriezenveen er wel in de buurt ligt woon ik er niet. En mijn achternaam eindigt al helemaal niet met een ''derks''.
Mooi zo. Dan kan je misschien begrijpen dat de opmerkingen die je hier geplaatst hebt niet in goeie aarde zijn gevallen bij sommige hier.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er valt met mij prima te communiceren. Nee ik woon echt in de buurt van Zwolle ja, alhoewel Vriezenveen er wel in de buurt ligt woon ik er niet. En mijn achternaam eindigt al helemaal niet met een ''derks''.
Moet jij niet naar veronica kijkenquote:Op maandag 25 januari 2010 20:54 schreef francis998 het volgende:
ow..ik merkte net al dat het hier gesloten was...en ik vond het erg raar.
ik niet helemaal, maar deels wel.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
Vanmiddag tot de conclusie gekomen dat als iets mij te veel moeite/energie kost ik er niet van kan genieten.
Hebben meer mensen dat?
Ja het ging een beetje de verkeerde kant op, en dat maakt het alleen maar heel druk en verwarrend voor iedereen terwijl het nergens over gaat. En dat is niet goed voor het topic, dus heeft Mordreth even het topic tijdelijk dicht gedaan om alle onzin posts enzo te verwijderenquote:Op maandag 25 januari 2010 20:54 schreef francis998 het volgende:
ow..ik merkte net al dat het hier gesloten was...en ik vond het erg raar.
doe ik ook...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:57 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Moet jij niet naar veronica kijken
Ik vind de meest lastige/complexe dingen net het meest vervullend. Ik kan uren bezig zijn met het bestuderen van een lastig natuurkundig concept, maar ik krijg mijn gedachten er niet naar om een simpele samenvatting te maken, ik ken het namelijk al voordat ik de samenvatting heb gemaaktquote:Op maandag 25 januari 2010 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
Vanmiddag tot de conclusie gekomen dat als iets mij te veel moeite/energie kost ik er niet van kan genieten.
Hebben meer mensen dat?
sorryquote:Op maandag 25 januari 2010 20:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
doe ik ook...met mijn laptop op een mini tafel..en rug tegen de verwarming aan..
Die neiging heb ik ook. Alleen dat probeer steeds minder om te doen. Problemen zijn er om op gelost te worden.quote:Op maandag 25 januari 2010 20:57 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik niet helemaal, maar deels wel.
Ik heb de neiging om als iets te moeilijk word het gewoon links te liggen..en gewoon niet meer te doen...of ik ga door maar ben dan niet meer te genieten...
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:04 schreef tijnbrein het volgende:
Niet meer te genieten zijn. Gelukkig heeft alleen mijn omgeving daar last van
Als ik iets simpel vind kan ik er niet aan toe komen. Hoe meer uitdaging en hectiek and such hoe beter. Vorige week een meedraai dag gehad van mijn nieuwe baan, begon al dat de pc's uitvielen, dus chaos alom, heerlijk, ben ik als een vis in t waterquote:Op maandag 25 januari 2010 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
Hebben meer mensen dat?
EchtGaaf heeft het gewoon over het topic afgeroepen!quote:Op maandag 25 januari 2010 20:58 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja het ging een beetje de verkeerde kant op, en dat maakt het alleen maar heel druk en verwarrend voor iedereen terwijl het nergens over gaat. En dat is niet goed voor het topic, dus heeft Mordreth even het topic tijdelijk dicht gedaan om alle onzin posts enzo te verwijderen![]()
Ik vind het vreemder dat het juist na de opmerking van EchtGaaf komt.. dat is toch niet te geloven? Alsof de duvel ermee speelt.
Eh, ik heb het wel als ik er mee bezig ben, maar als het dan "af" is kan ik daar weer wel van genieten...quote:Op maandag 25 januari 2010 20:55 schreef tijnbrein het volgende:
Hebben meer mensen dat?
Helaas krijg je dat vroeger of later dubbel en dwars terug van diezelfde omgevingquote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:01 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik vind de meest lastige/complexe dingen net het meest vervullend. Ik kan uren bezig zijn met het bestuderen van een lastig natuurkundig concept, maar ik krijg mijn gedachten er niet naar om een simpele samenvatting te maken, ik ken het namelijk al voordat ik de samenvatting heb gemaaktDat klinkt misschien dom, maar 15 minuten aan een samenvatting werken kost mij veel meer moeit dan een dag verbouwen
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:16 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
![]()
Hoe moeilijker hoe liever, maar struikelen over de simpelste zaken
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
altijd geweest..was alleen zoiets van lekker puhh...zoals kleine kinderen altijd doen
ik wil dan weer zo snel mogelijk naart iets anders..ik ga me dan behoorlijk haasten.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:15 schreef tombolafan het volgende:
[..]
EchtGaaf heeft het gewoon over het topic afgeroepen!
Grapje...
[..]
Eh, ik heb het wel als ik er mee bezig ben, maar als het dan "af" is kan ik daar weer wel van genieten...
nee hoorquote:Op maandag 25 januari 2010 21:28 schreef francis998 het volgende:
[..]
weer miscomunicatie maar door een smiley..jajaja
Ja, als het niet lukt dan word ik ook wel boos ja!quote:Op maandag 25 januari 2010 21:22 schreef francis998 het volgende:
[..]
ik wil dan weer zo snel mogelijk naart iets anders..ik ga me dan behoorlijk haasten.
En begin hetgene waar ik mee bezig ben uit te schelden..
bijvoorbeeld als mijn pc weer kapot is, en ik iets probeer te fixen...en het niet lukt word ik chagerijnig, en wil er zsm vanaf, en ga me haasten, dus nog minder prettig resultaat. En als ik klaar ben..en klaar.
quote:RRGJL Hou m'n kalbas vas!
nee..maar bij als het lastig is en teveel tijd inneemt..word ik echt pissig.quote:Op maandag 25 januari 2010 21:34 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ja, als het niet lukt dan word ik ook wel boos ja!
Maar als het "alleen maar lastig is" maar wel lukt ben ik hyperblij!!!!
ja, dan kan ik er ook wel eens gewoon mee stoppen en het in een hoek gooien leggen tot ik weer kalm ben...quote:Op maandag 25 januari 2010 21:38 schreef francis998 het volgende:
[..]
nee..maar bij als het lastig is en teveel tijd inneemt..word ik echt pissig.
zoiets..alleen ik kan niet stoppen..ik blijf doorgaan...tot ik totaal overstuur ben, of het klaar isquote:Op maandag 25 januari 2010 21:40 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, dan kan ik er ook wel eens gewoon mee stoppen en het in een hoek gooien leggen tot ik weer kalm ben...
Oh, dat is minder...quote:Op maandag 25 januari 2010 21:43 schreef francis998 het volgende:
[..]
zoiets..alleen ik kan niet stoppen..ik blijf doorgaan...tot ik totaal overstuur ben, of het klaar is
uitleg plssquote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef ikke043 het volgende:
Silenceeeee.e.....e.......
Viert er hier iemand
[ afbeelding ]
????????????????????????????????????????????
ahhhh..nu in de quote modus snap ik hem denk ik?quote:Op maandag 25 januari 2010 21:54 schreef ikke043 het volgende:
Silenceeeee.e.....e.......
Viert er hier iemand
[ afbeelding ]
????????????????????????????????????????????
Carnavalquote:Op maandag 25 januari 2010 21:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
ahhhh..nu in de quote modus snap ik hem denk ik?
je bedoelt carnaval? Ik niet dus.
(ik zag het woord carnaval.gif staan..)
Carnavalquote:
quote:Op maandag 25 januari 2010 21:58 schreef francis998 het volgende:
[..]
ahhhh..nu in de quote modus snap ik hem denk ik?
je bedoelt carnaval? Ik niet dus.
rofl. hahahahhaquote:Op maandag 25 januari 2010 21:36 schreef ikke043 het volgende:
Ben ik net op youtube kom ik dit tegen
[..]
'Dat had ik nou niet verwacht
En tieten!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef ikke043 het volgende:
Aangezien de meeste autisten beelddenkers zijn zal ik visueel uitleggen waar carnaval om draait![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
=
7 dagen [ afbeelding ]
=
[ afbeelding ]
Fabio & Fabrizioquote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef revolutionarymen het volgende:
wat voor muziek houden jullie eigenlijk van?
Dat is een bijproduct van hetquote:Op maandag 25 januari 2010 23:00 schreef Autidude het volgende:
[..]
En tieten!![]()
Ik kom niet uit die regio, maar ik vind het wel grappig.. de muziek is wel leuk en ik hou wel van bier en tieten!
Voor deze keer dan maarquote:Op maandag 25 januari 2010 23:03 schreef revolutionarymen het volgende:
telt deze ook als carnavals muziek? in dat geval is dit miennmr1
Ik hou niet van bier (en tieten hoeven voor mij ook niet echtquote:Op maandag 25 januari 2010 23:00 schreef Autidude het volgende:
[..]
En tieten!![]()
Ik kom niet uit die regio, maar ik vind het wel grappig.. de muziek is wel leuk en ik hou wel van bier en tieten!
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:03 schreef revolutionarymen het volgende:
telt deze ook als carnavals muziek? in dat geval is dit miennmr1
Maar Bier en Tieten is wel een leuk carnaval liedjequote:Op maandag 25 januari 2010 23:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik hou niet van bier (en tieten hoeven voor mij ook niet echt), maar ECHT carnaval lijkt me wel leuk!!! Maar ik kom ook niet uit die regio...
zwijn wat is dat? bedoel je swien?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:10 schreef francis998 het volgende:
wel vaag...ik ben in nederland geboren en getogen en opgegroeid..maar met dat soort muziek heb ik echt niks..ik vind 't vaag/ onzin/stom..zonder slechte bedoelingen..
maar ik luister het..en kan er echt niks mee...ook 't deuntje..
hoewel dit lied haalde wel herinneringen op, naar een overbuurman die een zwijn had als huisdier in de tuin..endat stonk. Maar ik was klein..en het boeide me niks, zolang ik de zwijn maar eten kon gaan geven(brood)
Coolquote:Op maandag 25 januari 2010 23:13 schreef revolutionarymen het volgende:
de niet carnaval nmrs zijn en niet lachentop 10
mozart, beethoven, vivaldi, chopin, max richter, verdi, bach, ACDC, rammstein, beatles, en nog veel meer maar dan is het geen top 10
Het is ook wel een leuk carnavalsliedje, maar ik drink geen bier en tieten hoef ik ook niet te zienquote:Op maandag 25 januari 2010 23:14 schreef Autidude het volgende:
[..]
Maar Bier en Tieten is wel een leuk carnaval liedjeEn er wordt ook rekening gehouden met de dames
![]()
zwien in dat lied daar werd tock zwijn meebedoeld?quote:Op maandag 25 januari 2010 23:14 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
zwijn wat is dat? bedoel je swien?
hou je meer van de zware klassiek? zeg maar de soort muziek die je gebruikt bij een dikke middeleeuwse oorlogquote:Op maandag 25 januari 2010 23:14 schreef RRGJL het volgende:
[..]
CoolIk vind klassiek ook mooi, maar ik ben er totaal niet bekend mee. Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen, als het ware, met het leren kennen
ja kloptquote:Op maandag 25 januari 2010 23:16 schreef francis998 het volgende:
[..]
zwien in dat lied daar werd tock zwijn meebedoeld?
Ik wil het je wel lerenquote:Op maandag 25 januari 2010 23:18 schreef francis998 het volgende:
ik praat maar niet meer mee over die carnavals liedjes..want ik zelf vind er geen moer aan
ik snapte hem wel, alleen dacht dat ik het lied miss verkeerd geinterpreteerd hadquote:Op maandag 25 januari 2010 23:21 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
ja klopt
wat ik zei was een heeeele flauwe grap
quote:Op maandag 25 januari 2010 23:42 schreef revolutionarymen het volgende:
zo ik heb de mijn muziek gepost met pijn uit mijn hart, jullie beurt
Ja, en dit dan? ;quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:36 schreef RRGJL het volgende:
A little out of touch, a little insane
It's just easier than dealing with the pain
loldat is wel herkenbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Babbelvis op 26-01-2010 03:51:40 ]
runaway train.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:27 schreef Autidude het volgende:
Eigenlijk is runaway train ook wel een soort van mijn levensliedDie tekst..
Call you up in the middle of the night
Like a firefly without a light
You were there like a blowtorch burning
I was a key that could use a little turning
Net als dat Marco Borsato liedje is het een iets wat mij heel goed weergeeft ofzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Marco schrijft geen teksten, dat doet John Ewbank voor 'mquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:31 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo..
Carnaval heb ik niets mee.
Ik houd oorspronkelijk van soul, funk en jazz en dat varieert dan van Joss Stone tot John Mayer tot Candy Dulfer tot John Coltrane en Macy Gray bij wijze van spreken. En via mijn vriend leer ik weer hele andere stijlen kennen waar ik ook graag naar luister, ambient, shoegaze, indie, dreampop, laatst zelfs naar een techno feestje geweest (Nouja niet helemaal want ik werd gecorrigeerd maar weet niet precies wat t nu wel was, diverse dj's draaiden techno-stijlen)![]()
Ik denk dat Marco Borsato de tekst heeft geschreven omdat het iedereen wel eens overkomt. Denk maar een heel simpel voorbeeld, je vind een jongen/meisje leuk, weet niet hoe je t aan moet pakken, uit zenuwen verpest je de hele eerste date. Nou dat dus, en dan in grotere context. Zie gewoon meer dan wat je denkt te zien
Wel een super mooie tekst
Ben nu weer ff werkloos (tot maart), heb vanmiddag wat afspraken staan maar normaal ben ik dan bezig met FarCry 2 uitspelen, pokeren, lezen en studeren. Heb net weer een stapel boeken gekocht bij het BoekenFestijn in Ahoy afgelopen vrijdag. Verder heb ik nog een kast vol met dvd's staan, dus ik kom de dagen wel door.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
Toch voelen dat soort dagen verloren voor mij. Ik ken het ook hoor, maar binnen een week ben ik helemaal terneergeslagen. Ik word van binnen op de een of andere manier gedreven om bezig te blijven. Ik word onrustig van altijd maar 'niksen' (zo voelt het).quote:Op dinsdag 26 januari 2010 11:45 schreef DeHovenier het volgende:
Topic gaat snel.
[..]
Ben nu weer ff werkloos (tot maart), heb vanmiddag wat afspraken staan maar normaal ben ik dan bezig met FarCry 2 uitspelen, pokeren, lezen en studeren. Heb net weer een stapel boeken gekocht bij het BoekenFestijn in Ahoy afgelopen vrijdag. Verder heb ik nog een kast vol met dvd's staan, dus ik kom de dagen wel door.
Je bent dus thuis geblevenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:55 schreef Cassandra87 het volgende:
trouwens ik dacht doe s lief, doe s nuttig, dus heb eea schoongemaakt in huis, heb nu barstende koppijn. Dus maak nog ff af waar ik mee bezig was en kruip dan weer lekker onder mn dekentje. Dacht dat ik wel redelijk fit was weer, niet dus..
Na bijna 3 uur toch klaarquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:10 schreef francis998 het volgende:
hier klaar met stofzuigen..uiteindelijk ook een beetje de vloer gedweild, en gedouched..
en nu weer alle tijd voor FOK..en pc. Alleen straks ff een eitje eten..
3 uurtjes waarvan ik hooguit 1 echt bezig was met schoonmakenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:16 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Na bijna 3 uur toch klaar
Smakelijk
Ja, dat gebeurd o zo vaak...en geloof me ik had een gigantisch gedoe rondom de bijstand. eerst hoor ik na de maximale 2 maanden niks. Dus bellen, krijg ik te horen dat ik dus wel een utikering krijg..en de brief en geld onderweg. Kijk ik later op mijn rekening heb ik dus 30 ¤ ontvangen, van de 600, later weer bellen, klachtindienen...ja we gaan dit gelijk rechtrekken. 2 dagen later krijg ik de helft van het bedrag. En moest nog het geld van 2 maanden ontvangen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:21 schreef Babbelvis het volgende:
Ik was maar is begonnen aan mijn administratie wat echt al een behoorlijk dikke stapel is geworden ergens op de hoek van mijn bureau. Zit ik te kijken naar de factuur voor mijn mobiel. Ik heb een onberperkt internet voor een tientje. maar toch betaal ik al drie maanden lang ruim 50E extra bovenop het tientje voor internet.![]()
Net even gebeld maar de beste men begreep het niet waar het vandaan kwam. dus dat moet ff uitgezocht worden.
Echt waar, als je er zelf niet achter aan gaat wordt je genaaid waar je bij staat. Ik vond het al zo vreemd dat ik van die absurde bedragen moet aftikken de afgelopen maanden.
overigens: kantoor werkIk vind het een ramp. de hele dag met je neus in de brieven, bedrijven afbellen om zo'n vaag factuurtje te ontleden waar het geld voor bedoeld is. en dan boetes betalen
het is allemaal wat. Ik dacht dat ik er financieel aardig goed voor stond totdat ik de onbetaalde rekeningen maar is ging opstapelen op een eigen stapel
Had het niet beter kunnen zeggenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:27 schreef francis998 het volgende:Iig je moet zelf achter de zaken aan, ander gaat men ervanuit dat ales klopt.
en nu dat ik er zo over denk, is er nog een feit..wat erbij hoort, hoe kan iemand weten dat iets niets klopt als niemand het ze verteld?quote:
Je kunt natuurlijk wel enige grondigheid vanuit een instantie verwachten. Maarja, ligt ook aan het personeel dat ze op dat soort zaken zetten natuurlijk. Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Ze checken ook geen data ofzo, ze werken gewoon als een computer: input output.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:53 schreef francis998 het volgende:
[..]
en nu dat ik er zo over denk, is er nog een feit..wat erbij hoort, hoe kan iemand weten dat iets niets klopt als niemand het ze verteld?
Dat is ook 1 van de problemen van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:02 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk wel enige grondigheid vanuit een instantie verwachten. Maarja, ligt ook aan het personeel dat ze op dat soort zaken zetten natuurlijk. Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is. Ze checken ook geen data ofzo, ze werken gewoon als een computer: input output.
Als het behaaglijk weer buiten is gaat het me beter af dan nu. Zelf zit ik ook veel op Facebook, maar hou ik er ook van om eropuit te gaan 's middags.. naar de omringende natuur, of naar 1 van de 2 meubelboulevards die de stad rijk is.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
Tja..ik ben zelf een totale a-musicus. Ik bak er niks van..probeerde het wel..een tijdje..en noten lezen..o hou maar op.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 17:21 schreef Perico het volgende:
[..]
Als het behaaglijk weer buiten is gaat het me beter af dan nu. Zelf zit ik ook veel op Facebook, maar hou ik er ook van om eropuit te gaan 's middags.. naar de omringende natuur, of naar 1 van de 2 meubelboulevards die de stad rijk is.
Ook vind ik het leuk om allerhande dingen in het interieur te verfraaien en verbeteren, dat houdt nooit op. Ik speel ook gitaar, zelf aangeleerd en dat gaat plots nog weer een stuk beter. Of het nu door de Omega3 capsules komt (goed voor hart en werking van de hersenen) of niet.. ik arrangeer ook alle nummers zelf, als ik iets wil spelen, dan ontleed ik het stukje voor stukje en zoek naar de goeie accoorden.
Bovenal zijn er ook de nodige series op Comedy Central die ik volg dagelijks, sinds een half jaar. Dus verveel ik me minder dan eerst. Als je inderdaad alleen maar internet hebt ter verstrooiing, kan ik daar onrustig van worden in mijn hoofd. Maar ik kom al jaren best goed mijn dagen door... ik ervaar het niet als sleur en vooral als het weer beter wordt, verspil ik geen mooie dag...
asperger en pdd-nos behoren tot het autisme spectrum. Kortom het is een vorm van autisme. En autisme hoort daar natuurlijk ook bij.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:24 schreef revolutionarymen het volgende:
vraagje, ik ben naar de psychiater geweest voor add en autisme ik moest alleen een vragen lijstje invullen van 3 blz en kreeg een receptje voor adhd/add volgende maand moet ik terug voor de resultaat,
mijn vraag is: die 3 blz van autisme is dat alles? de vragen die ik moest ik beantwoorden met 1 tot 4. zoals: Ik kan niet tegen grote ruimtes en hallen of Ik vermijd graag het OV, 1 Altijd 2 vaak 3 soms 4 weinig tot nooit.
en autisme houd dat in dat ik voor autisme asperger en PDD-NOS wordt gecontroleerd of alleen autisme zelf
en verder ik weet niet precies hoe het zit met die testen. Bij mij is er een heel grondig psychologisch onderzoek gedaan, waar o.a. borderline en autisme vragen tussen zaten.quote:De term autisme kan verwarring wekken omdat men hier soms klassiek autisme mee bedoelt en soms alle autismespectrumstoornissen (ASS), dit zijn:
de Autistische stoornis - ook wel klassiek autisme of syndroom van Kanner genoemd - en Hoogfunctionerend autisme (HFA)
Syndroom van Asperger
Pervasieve ontwikkelingsstoornis, niet anders omschreven ("PDD-NOS"), meervoudig complexe ontwikkelingsstoornis ("McDD") en Atypisch autisme.
Meer info kan je ook vinden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme#Indeling
je had er ook over nummer borden van auto'squote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een rare test met rare vragen gaat dat altijd zo? Ik vermijd ook graag t ov, zijn wel erg algemene vragen zeg
dan had je vragen moeten zien die mij gesteld werden in de vragenlijst met 600 vragen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat een rare test met rare vragen gaat dat altijd zo? Ik vermijd ook graag t ov, zijn wel erg algemene vragen zeg
het lijken net de vragen die mij gesteld werden. Maar volgens mij is het een algemene test, en volgens de uitslag kunnen ze je deels in een sub-categorie plaatsen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:33 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
je had er ook over nummer borden van auto's
en obsessies met getallen en datums
ik heb juist niks met getallen en datums nog nummer borden maar de rest heb ik wel overeenkomsten zoals obsessieve hobby's en zo dus daarom vroeg ik me af is dit puur op klassieke autisme is gericht
ow die had ik ook, maar dan was dat bij vorig jaar voor add, denk dat die vragen te maken hebben met schizofrenie, denk dat het een test was om alles onder de schijnwerper te zetten, zodat ze niet iets over het hoofd zullen zienquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:35 schreef francis998 het volgende:
[..]
dan had je vragen moeten zien die mij gesteld werden in de vragenlijst met 600 vragen.
O.a. of ik het gevoel had achtervolgt te worden
Of dat iedereen een complot tegen mij maakte.
Of ik bang was om ontvoerd te worden door buitenaardse wezen..
preciesquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:42 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
ow die had ik ook, maar dan was dat bij vorig jaar voor add, denk dat die vragen te maken hebben met schizofrenie, denk dat het een test was om alles onder de schijnwerper te zetten, zodat ze niet iets over het hoofd zullen zien
ow..dan zit ik verkeerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:48 schreef ikke043 het volgende:
Ik geloof dat Asperger het minste voorkomt en dat pdd-nos het meeste voorkomt.
maar ik heb al 8 gesprekken gehad :Squote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:
Mijns inziens kan een psycholoog na een paar gesprekken prima inzien welke vorm van autisme je hebt, of niet. Door je gedrag, door wat je zegt, niet zegt, lichaamshouding.. en natuurlijk ook inhoud van antwoorden.
Een test van 3 bladzijden lijkt me wat summier, maar okee, kan ook een indicatie zijn.
Formaat lettertype 3, moet kunnenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:
Een test van 3 bladzijden lijkt me wat summier, maar okee, kan ook een indicatie zijn.
toevallig vandaag mijn afsprakenkaartje bekeken, en ik zit ook op de 8.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:01 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
maar ik heb al 8 gesprekken gehad :S
Voornamelijk metal maar ook rock/punk en andere alternatieve muziek. Bands zie Foboquote:Op maandag 25 januari 2010 23:42 schreef revolutionarymen het volgende:
zo ik heb de mijn muziek gepost met pijn uit mijn hart, jullie beurt
Ik heb zo'n 13 gespreken gehad voordat ik überhaupt getest werd. Omdat ze aan het begin vonden dat het niet nodig wasquote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
toevallig vandaag mijn afsprakenkaartje bekeken, en ik zit ook op de 8.
Met iets van 6 voor de tests.
En tja..met houding en gesprekken kunnen ze een idee krijgen..vooral bij redelijk diepgaande gesprekken.
Maar aangezien er geen standaard gedrag enzo is voor autisten is het toch iets lastiger, maar wel mogelijk.
Maar dat is met al die etiketten het is en blijft zoeken..want er zijn bepaalde dingen waaran je moet voldoen..en soms kan iemand net op de grens komen..te zitten
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:17 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb zo'n 13 gespreken gehad voordat ik überhaupt getest werd. Omdat ze aan het begin vonden dat het niet nodig was
Wat vooral frusterend was dat er bijna elke sessie miscommunicatie was aangezien ik mijn behandelaar niet begreep en vice versa.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:24 schreef francis998 het volgende:
[..]
lekker handig.
Nee bij mij had de hA in de verwijsbrief gezet rekening houden met mogelijk asperger/autisme.
En het ging deze keer echt helemaal goed mis(2e keer dat het misging) en de 1e keer ongeveer hetzelfde, maar ik zat toen helemaal door school heen(zat op een mbo school waar je niet eens les kreeg, en dan nog proefkonijnen competentie examens)..en een ander persoonlijk probleem.
Maar dit keer ging het helemaal mis.
Dus toen moesten ze wel goede testen doen..mede door wat ik tig keer verteld heb, neef met borderline, nichtje met vermoedelijk adhd/autisme achtig iets.
maar ik heb nooit als autist een break down gehad, wel paar keer gek geworden dat ik mijn neef bijna vermoorde maar niet wat je vaak over autisten hoort, hoe kunnen ze het dan nog meten of ik autisme PDD-NOS of asperger heb,quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:24 schreef francis998 het volgende:
[..]
lekker handig.
Nee bij mij had de hA in de verwijsbrief gezet rekening houden met mogelijk asperger/autisme.
En het ging deze keer echt helemaal goed mis(2e keer dat het misging) en de 1e keer ongeveer hetzelfde, maar ik zat toen helemaal door school heen(zat op een mbo school waar je niet eens les kreeg, en dan nog proefkonijnen competentie examens)..en een ander persoonlijk probleem.
Maar dit keer ging het helemaal mis.
Dus toen moesten ze wel goede testen doen..mede door wat ik tig keer verteld heb, neef met borderline, nichtje met vermoedelijk adhd/autisme achtig iets.
Het is ook nodig om zo'n break-down te hebben om je te laten testen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:30 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
maar ik heb nooit als autist een break down gehad, wel paar keer gek geworden dat ik mijn neef bijna vermoorde maar niet wat je vaak over autisten hoort, hoe kunnen ze het dan nog meten of ik autisme PDD-NOS of asperger heb,
owh en als PDD-NOS en asperger zulke dingen niet heeft hierbij alvast mijn excuses ik ben op dit gebied niet erg bekend
laten we maar ook hopen dat het ook niet gebeurdquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:09 schreef francis998 het volgende:
[..]
Het is ook nodig om zo'n break-down te hebben om je te laten testen.
Die break-downs komen in sommige gevallen wel voor en andere niet, het is dus niet specifiek autisme gerelateerd. Hoewel sommige personen door de sociale problematiek er meer kans op maken. Maar het echt puur persoon gerelateerd.
Dan ben je hier goed. Het is een bekend gevoel, dat je nooit genoeg doet, dat je altijd beter kan. Zo roept mijn moeder ook telkens dat ik een asperger ben en dat ik eens normaal moet doen. Het is het beste het gewoon over je heen te laten gaan en er verder niks van aan te trekken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef Forsaken84 het volgende:
Ik ben nieuw, heb ADHD en ben autist hoger functionerend.
De reden dat ik hier ben is omdat ik het ff niet weet. Ik zoek aansluiting...Het begon met iets simpels.
Mijn zus smste me of ik haar dochter morgen wilde halen. Heb geen benzine in de auto, geen geld. Omdat ik druk met andere dingen bezig was vergat ik haar te smsen.
Gevolg: mijn moeder belt me om te vragen waarom ik nog niet gereageerd had. Ik was nog bezig en met stotteren zei ik dus over de auto. Ga dan naar een tankstation met shop, zegt ze. Ze bood aan om geld over te maken later en ik was nog aan het stotteren over dat ik niet wist of ik wel een shop haalde.
En toen begon ze te tieren, dat ik gewoon niet wilde en ze zou het mijn zus wel zeggen.
Later terug gebeld want kreeg een domme sms dat zij en mijn zus nooit meer klaar zouden staan voor mij. Gister zou ik naar een ASS-cursus en had mijn zus gevraagd of zij op mijn dochter wilde letten. Ja was best, kom daar aan. Is ze weg!
Dus kreeg ook naar mijn hoofd net dat ik gewoon kwaad ben omdat mijn zus er niet was gister.
Mijn moeder noemt me een ondankbaar, ongeïnteresseerd wicht, die ook nog es een verkeerde relatie heeft en ik ben verzamelaar van dieren en doe ze graag in kooitjes. Ik leg aan haar uit dat ik ondankbaar en ongeïnteresseerd lijk door dat autisme.
Zij vindt dat ik dat als smoes gebruik en dat ik heus wel aan alles kan denken en normaal kan doen....
Er zit nog veel meer aan het verhaal, maar ik ben zo moe...ik weet niet wat ik moet...niks wat ik doe is goed genoeg....
Ik moest gewoon ff afschrijven
Hebben ze saab nou al?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:27 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
laten we maar ook hopen dat het ook niet gebeurdiemand nieuws gevolgd van spyker?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dank. Ik heb net een lange mail geschreven om het toch proberen uit te leggen aan haar. Anders blijf ik onrustig...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:50 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dan ben je hier goed. Het is een bekend gevoel, dat je nooit genoeg doet, dat je altijd beter kan. Zo roept mijn moeder ook telkens dat ik een asperger ben en dat ik eens normaal moet doen. Het is het beste het gewoon over je heen te laten gaan en er verder niks van aan te trekken.
Maar ik wil je in ieder geval sterkte wensen
hetgene waar jij tegen aanloopt is denk iets waar veel autisten tegen aan lopen...namelijk onbegrip.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:00 schreef Forsaken84 het volgende:
[..]
Dank. Ik heb net een lange mail geschreven om het toch proberen uit te leggen aan haar. Anders blijf ik onrustig...
owh welkom bij de topic club btwquote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:00 schreef Forsaken84 het volgende:
[..]
Dank. Ik heb net een lange mail geschreven om het toch proberen uit te leggen aan haar. Anders blijf ik onrustig...
ja ik heb elk dag (vanaf het begin) wel 70 keer op nieuws site zitten kijken of er nou eindelijk een akkoord kwam en ja welquote:
Welkom hier.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef Forsaken84 het volgende:
De reden dat ik hier ben is omdat ik het ff niet weet. Ik zoek aansluiting...Het begon met iets simpels.
Mijn zus smste me of ik haar dochter morgen wilde halen. Heb geen benzine in de auto, geen geld. Omdat ik druk met andere dingen bezig was vergat ik haar te smsen.
Gevolg: mijn moeder belt me om te vragen waarom ik nog niet gereageerd had. Ik was nog bezig en met stotteren zei ik dus over de auto. Ga dan naar een tankstation met shop, zegt ze. Ze bood aan om geld over te maken later en ik was nog aan het stotteren over dat ik niet wist of ik wel een shop haalde.
En toen begon ze te tieren, dat ik gewoon niet wilde en ze zou het mijn zus wel zeggen.
Later terug gebeld want kreeg een domme sms dat zij en mijn zus nooit meer klaar zouden staan voor mij. Gister zou ik naar een ASS-cursus en had mijn zus gevraagd of zij op mijn dochter wilde letten. Ja was best, kom daar aan. Is ze weg!
Dus kreeg ook naar mijn hoofd net dat ik gewoon kwaad ben omdat mijn zus er niet was gister.
Mijn moeder noemt me een ondankbaar, ongeïnteresseerd wicht, die ook nog es een verkeerde relatie heeft en ik ben verzamelaar van dieren en doe ze graag in kooitjes. Ik leg aan haar uit dat ik ondankbaar en ongeïnteresseerd lijk door dat autisme.
Zij vindt dat ik dat als smoes gebruik en dat ik heus wel aan alles kan denken en normaal kan doen....
Er zit nog veel meer aan het verhaal, maar ik ben zo moe...ik weet niet wat ik moet...niks wat ik doe is goed genoeg....
Ik moest gewoon ff afschrijven
Niet helemaal: hoger functionerende autisten zijn meesters in camouflage.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:58 schreef Perico het volgende:
Mijns inziens kan een psycholoog na een paar gesprekken prima inzien welke vorm van autisme je hebt, of niet. Door je gedrag, door wat je zegt, niet zegt, lichaamshouding.. en natuurlijk ook inhoud van antwoorden.
Wees blij, zo'n break-down is bepaald niet leuk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 19:30 schreef revolutionarymen het volgende:
[..]
maar ik heb nooit als autist een break down gehad, wel paar keer gek geworden dat ik mijn neef bijna vermoorde maar niet wat je vaak over autisten hoort, hoe kunnen ze het dan nog meten of ik autisme PDD-NOS of asperger heb,
owh en als PDD-NOS en asperger zulke dingen niet heeft hierbij alvast mijn excuses ik ben op dit gebied niet erg bekend
haha lol nee inderdaad, leuke neef hoor maar weet ook niks meer van :S mijn oom zei dat ik een plank van een pallet pakte en om me heen sloeg. het is nu allemaal weer goedquote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:05 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wees blij, zo'n break-down is bepaald niet leuk.
Neven vermoorden ook niet trouwens...
Dat is precies wat er in mijn psychologisch rapport staat. Dat ik dingen heb aangeleerd.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:14 schreef RRGJL het volgende:
Bij hoger functionerende autisten ligt het ook aan de intelligentie trouwens. Veel van hen hebben zich sociaal gedrag aangeleerd. Het is gekunsteld, maar dat valt niet op doordat ze er goed in zijn. Helaas is het sociale niet het enige probleem voor een autist, anders waren zij zo goed als over hun probleem heen.
kan je broer anders niet bemiddelen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:24 schreef Forsaken84 het volgende:
[..]
Dat is precies wat er in mijn psychologisch rapport staat. Dat ik dingen heb aangeleerd.
@ Stupendous: Mijn moeder is depressief en ik vermoed mijn zus ervan borderline te hebben. Mijn vader heeft ADHD en vermoedelijk ook een tikje borderline. Mijn broer(andere vader) is ook autist...
Runs in the family en ik kan alleen met mijn broer goed communiceren.
Wil je een tijdje ruilen? Ik zou graaaaaaaaaaaaaaaaag thuis zijn. Ik sleep mezelf uit bed als ik naar m'n werk moet, maar eigenlijk blijf ik liever thuis. Ik begrijp totaal niet hoe mensen zich kunnen vervelen thuis, ik heb altijd honderd dingen te doen.quote:Op maandag 25 januari 2010 19:03 schreef francis998 het volgende:
Ik heb altijd zo'n moeite met vragenlijsten. En ook dit soort vragen zou ik moeilijk vinden. Want ik heb wel degelijk soms eht gevoel dat alles een complot is en dat ik achtervolgd wordt - ik wéét wel dat het niet zo is, maar toch voel ik me erg onprettig als een auto toevallig drie straten achter me rijdt. En als ik ergens binnenkom en iedereen lacht, denk ik toch dat het over mij gaat, dat ze iets doen om mij belachelijk te maken of zo. Ik weet dat het niet zo is en ik handel er niet naar en ik denk het ook niet altijd. Dus ik zou dan geen antwoord kunnen geven op zo'n vraag.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 18:35 schreef francis998 het volgende:
[..]
dan had je vragen moeten zien die mij gesteld werden in de vragenlijst met 600 vragen.
O.a. of ik het gevoel had achtervolgt te worden
Of dat iedereen een complot tegen mij maakte.
Of ik bang was om ontvoerd te worden door buitenaardse wezen..
Mijn moeder en familie denken hetzelfde. Ze weten echt donders goed dat ik Asperger heb.. alleen houden ze er nooit rekening mee en vinden dat ik niet moet zeuren... en dat ik uren achter mekaar de kleine kinderen van mijn broer moet kunnen verdragen, dat ik hun uitjes leuk moet vinden (mijn voorstellen worden weggewuifd steeds)...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef Forsaken84 het volgende:
Ik leg aan haar uit dat ik ondankbaar en ongeïnteresseerd lijk door dat autisme.
Het sociale probleem is eerder beginpunt dan eindstation. Iemand noemde het al, dat autisme (en dan denk ik vooral aan Asperger) vrijwel de meest onderschatte ziekte is. Ik denk eerder dat het de meest onderschatte (niet-lichamelijke) stoornis is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:14 schreef RRGJL het volgende:
Bij hoger functionerende autisten ligt het ook aan de intelligentie trouwens. Veel van hen hebben zich sociaal gedrag aangeleerd. Het is gekunsteld, maar dat valt niet op doordat ze er goed in zijn. Helaas is het sociale niet het enige probleem voor een autist, anders waren zij zo goed als over hun probleem heen.
Het ligt eraan waarover jij het precies hebt. De hoogbegaafde aspergers kunnen vaak zelf heel goed compenseren voor hun sociale gebreken. Ze doen gewoon na wat ze 'de gewone mens' zien doen. Daarnaast is het natuurlijk ook een stukje acceptatie. Er is een goede kans dat ik zelf asperger heb... Ik heb me heel lang buitengesloten en anders gevoeld, maar ik kan het tegenwoordig steeds beter accepteren. Dat is ook de enige juiste reactie, want je bent wie je bent dus je kunt er maar beter blij mee zijn. Je zit alleen jezelf dwars. Je druk maken over zaken die niet veranderen is compleet nutteloos.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:30 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Het sociale probleem is eerder beginpunt dan eindstation. Iemand noemde het al, dat autisme (en dan denk ik vooral aan Asperger) vrijwel de meest onderschatte ziekte is. Ik denk eerder dat het de meest onderschatte (niet-lichamelijke) stoornis is.
wat voor werk doe jij? jurist?quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:39 schreef Cassandra87 het volgende:
[frustrated modus]Zit nu weer op mijn werk kom ik erachter dat per 1 februari 2 vrij nieuwe collega's een functie omhoog worden geschoven, zonder echte kennis van de wet 'maar ze werken onder hun niveau'. Leuk voor hun en ze zijn echt intelligent dus pakken t snel genoeg op maar ik heb een beetje moeite die nare bijsmaak weg te spoelen dat ik wel dik 2 jaar onder mijn niveau mocht werken zonder er een beloning voor te krijgen. Maar dat was wel makkelijk want ik heb 2 jaar kunnen puinruimen en de basis kunnen behoeden voor de downfall. You're welcome... Heb zoooon zin om mijn handen overal van af te trekken de komende 4 weken en het hele kaartenhuis in elkaar te laten storten.. [/frustrated modus]
klikquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:09 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja robuust is t nog steeds raak?
Ouders bedoelen t allemaal goed.. En geloof me als je t huis uit bent of amper thuis keren de rollen om. Heb nu een hele goede verstandhouding met mn ouders
Ik werk bij de sociale dienst trouwens
Ooooh ik baal heb net door hoe ik kick-ass-events in de gaten kan houden naja voornamelijk via mn vriend maar toch
En nu valt mn oog op een concert van Lifehouse, die band vind ik echt heeeeuuul vet, treedt op in Amsterdam, nouja lekker dichtbij, uitverkocht!! *huilhuil*
Oh, dat is wel minder inderdaad...quote:Op woensdag 27 januari 2010 12:16 schreef Cassandra87 het volgende:
waaaah gelijk vriendje ff lief aankijken of die mee wiltMaar wel afzetters zeg de kaarten zijn normaal 15,- :s
Hmm..ik ben het er mee eens. Ik heb ook wel eens het gevoel gehad achtervolgt te worden, terwijl er niemand achter me liep, enzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 03:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n moeite met vragenlijsten. En ook dit soort vragen zou ik moeilijk vinden. Want ik heb wel degelijk soms eht gevoel dat alles een complot is en dat ik achtervolgd wordt - ik wéét wel dat het niet zo is, maar toch voel ik me erg onprettig als een auto toevallig drie straten achter me rijdt. En als ik ergens binnenkom en iedereen lacht, denk ik toch dat het over mij gaat, dat ze iets doen om mij belachelijk te maken of zo. Ik weet dat het niet zo is en ik handel er niet naar en ik denk het ook niet altijd. Dus ik zou dan geen antwoord kunnen geven op zo'n vraag.
Dat vind ik sowieso met die ene online autismetest, daar zit een vraag bij of je bijvoorbeeld liever naar de bibliotheek gaat dan naar een feestje. Maar dat ligt eraan wat voor feestje. Als dat een feestje is waar ik netjes aangekleed heen moet en waar alleen wildvreemden zijn, dan ga ik inderdaad liever naar de bibliotheek. Maar oud & nieuw met m'n vrienden vieren doe ik dan weer liever. Ik heb daar erg veel moeite mee, omdat dan geen enkel antwoord 'waar' is.
De laatste tijd analyseren we veel de situatie met familie in het buitenland met mijn moeder. Ik heb daar dus ruim 7 maanden gewoond. En het is echt groepsleven daar, maar ik bemoeide met niet veel met de persoonlijke situaties van de mensen. Omdat ik me ten eerste niet met dat recht zie, en ten tweede ik werd er ook niet echt helemaal bij betrokken.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:25 schreef Forsaken84 het volgende:
.....
Wat een ontzettende sukkels. Heerlijk, die principe kwesties.quote:Hallo,
Ik heb al niet veel goede ervaringen met KPN, en het wordt hiermee bevestigd dat dit geen eenmalige kwestie is geweest.
Jullie lezen de e-mails die jullie ontvangen gewoon helemaal niet. 'Oh het zal wel hier over gaan: hop, standaard antwoord'.
Ik wil helemaal geen verhuizing doorgeven, dat formulier had ik zelf allang gevonden.
Lees mijn mail nou maar eens opnieuw en dit keer fatsoenlijk, en dan hoop ik op een inhoudelijk antwoord.
Dank je wel.
Met vriendelijke groet,
RRGJL
Precies mijn gedachten erover, Maeghan. De vragen zijn niet concreet genoeg. Natuurlijk ga ik liever naar een leuk (criterium 1!) feestje dan naar de bibliotheek. Wanneer ik echter 5 leuke feestjes in een week heb, sla ik er graag 1 over voor de bieb. Het is allemaal zo relatief.quote:Op woensdag 27 januari 2010 03:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n moeite met vragenlijsten. En ook dit soort vragen zou ik moeilijk vinden. Want ik heb wel degelijk soms eht gevoel dat alles een complot is en dat ik achtervolgd wordt - ik wéét wel dat het niet zo is, maar toch voel ik me erg onprettig als een auto toevallig drie straten achter me rijdt. En als ik ergens binnenkom en iedereen lacht, denk ik toch dat het over mij gaat, dat ze iets doen om mij belachelijk te maken of zo. Ik weet dat het niet zo is en ik handel er niet naar en ik denk het ook niet altijd. Dus ik zou dan geen antwoord kunnen geven op zo'n vraag.
Dat vind ik sowieso met die ene online autismetest, daar zit een vraag bij of je bijvoorbeeld liever naar de bibliotheek gaat dan naar een feestje. Maar dat ligt eraan wat voor feestje. Als dat een feestje is waar ik netjes aangekleed heen moet en waar alleen wildvreemden zijn, dan ga ik inderdaad liever naar de bibliotheek. Maar oud & nieuw met m'n vrienden vieren doe ik dan weer liever. Ik heb daar erg veel moeite mee, omdat dan geen enkel antwoord 'waar' is.
Overal ergens wat achter zoeken, als je ergens komt en de gesprekken stokken, het gevoel dat iedereen jou bekijkt: allemaal bekendquote:Op woensdag 27 januari 2010 03:31 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat ze compenseren voor hun sociale gebreken, maar dat betekent enkel dat ik als autist naar buiten toe verhul dat ik anders ben. De reden daartoe ligt vooral in jouw volgende zin, namelijk dat acceptatie van mensen die anders zijn niet zo heel erg leeft bij de meeste mensen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 08:55 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Het ligt eraan waarover jij het precies hebt. De hoogbegaafde aspergers kunnen vaak zelf heel goed compenseren voor hun sociale gebreken. Ze doen gewoon na wat ze 'de gewone mens' zien doen. Daarnaast is het natuurlijk ook een stukje acceptatie.
So true.quote:Er is een goede kans dat ik zelf asperger heb... Ik heb me heel lang buitengesloten en anders gevoeld, maar ik kan het tegenwoordig steeds beter accepteren. Dat is ook de enige juiste reactie, want je bent wie je bent dus je kunt er maar beter blij mee zijn. Je zit alleen jezelf dwars. Je druk maken over zaken die niet veranderen is compleet nutteloos.
En natuurlijk, ook ik zit er nog op zijn tijd mee. Het is alleen niet meer overheersend.
Alsof we hier allemaal toch 1 familie zijn,quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:55 schreef RRGJL het volgende:
Klopt Stupendous, maar verder hebben aspergers voor zo ver als ik weet weinig last van zaken op sociaal vlak (andere gebieden natuurlijk wel). Het prettige is dat je met een beetje acteren heel normaal lijkt, waardoor je dus ook sneller geaccepteerd wordt als mens. Dat is wel zo prettig. Daar ligt immers het grootste probleem, zoals je zelf ook al zegt, acceptatie door de buitenwereld. Helaas zijn er meer probleempjes. Ikzelf ben bijvoorbeeld ontzettend slordig, kan niet plannen, vergeet constant vanalles, luister maar met een half oor naar mensen (vooral als het me gewoon niet boeit, al gaat het over het werk van mijn moeder), ik heb niets met vragen als 'hoe is het met je?', etc. (dat laatste vooral omdat ik zoiets alleen vraag als ik dat oprecht wil weten, en niet als gespreksopener. Als ik iets van iemand wil, dan vraag ik niet eerst hoe het gaat. Dan zeg ik gewoon: hallo, weet jij...............)
Ohja, en ik krijg vaak te horen dat ik opgefokt reageer op dingen. Als ik er achteraf op terug kijk zie ik dat zelf ook wel, maar het is gewoon mijn eerste impuls (bij discussies enzo, niet dat ik mijn stem verhef, maar ik ga snel praten en geïrriteerd doen)
Voor zover ze zeggen klopt het wel, dat aspergers in bepaald opzicht minder last hebben, aanwezien ze vooral het sociale kunnen aanleren/copieren van anderen, en verder lijkt het iig of ze minder problemen hebben.quote:Op woensdag 27 januari 2010 13:55 schreef RRGJL het volgende:
Klopt Stupendous, maar verder hebben aspergers voor zo ver als ik weet weinig last van zaken op sociaal vlak (andere gebieden natuurlijk wel). Het prettige is dat je met een beetje acteren heel normaal lijkt, waardoor je dus ook sneller geaccepteerd wordt als mens. Dat is wel zo prettig. Daar ligt immers het grootste probleem, zoals je zelf ook al zegt, acceptatie door de buitenwereld. Helaas zijn er meer probleempjes. Ikzelf ben bijvoorbeeld ontzettend slordig, kan niet plannen, vergeet constant vanalles, luister maar met een half oor naar mensen (vooral als het me gewoon niet boeit, al gaat het over het werk van mijn moeder), ik heb niets met vragen als 'hoe is het met je?', etc. (dat laatste vooral omdat ik zoiets alleen vraag als ik dat oprecht wil weten, en niet als gespreksopener. Als ik iets van iemand wil, dan vraag ik niet eerst hoe het gaat. Dan zeg ik gewoon: hallo, weet jij...............)
Ohja, en ik krijg vaak te horen dat ik opgefokt reageer op dingen. Als ik er achteraf op terug kijk zie ik dat zelf ook wel, maar het is gewoon mijn eerste impuls (bij discussies enzo, niet dat ik mijn stem verhef, maar ik ga snel praten en geïrriteerd doen)
Hmm, ik heb een klasgenoot met asperger, en heb het vermoeden dat ik het zelf ben (met ook wat ADD trekken, maar daar zit sowieso overlap in). Dus tja, ik weet niet hoeveel ervaring nodig is om recht van spreken te hebben....?quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
Voor zover ze zeggen klopt het wel, dat aspergers in bepaald opzicht minder last hebben, aanwezien ze vooral het sociale kunnen aanleren/copieren van anderen, en verder lijkt het iig of ze minder problemen hebben.
Dit wort ook gezegd door iemand die maar1x met iemand met asperger te maken heeft gehad.
(sorry als er veel fouten inzitten..heb namelijk pijnstiller genomen op advies van ha..tegen de rugpijn..en begin slaap te krijgen..dus ga maar lekker ff tukkie doen)
Hahaha sorry nu moet ik even lachen, ineens ben ik autist-af?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:00 schreef ikke043 het volgende:
Ik zie opeens heel veel over asperger staan, en ik wil even kwijt dat Asperger (het syndroom) geen autisme spectrum stoornis is, maar een Non-verbal learning stoornis. Echter zijn de symptomen die bij Asperger en hoog-functionerend autisme vertonen nagenoeg hetzelfdeen de behandeling dus ook.
En ik zie dat mijn edit al te laat is.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:01 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Hahaha sorry nu moet ik even lachen, ineens ben ik autist-af?![]()
Goed, dus je wilt zeggen dat het geen autisme spectrum stoornis is, maar wel tot het ass gerekend wordt? Spreek je jezelf niet behoorlijk tegen nu?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef ikke043 het volgende:
[..]
En ik zie dat mijn edit al te laat is.
Nee, een diagnosis wordt gesteld op symptomen. Op het moment dat twee verschillende ziektes(ga me hier nou niet op afmaken) dezelfde symptomen dan krijgen ze ook dezelfde behandeling.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Goed, dus je wilt zeggen dat het geen autisme spectrum stoornis is, maar wel tot het ass gerekend wordt? Spreek je jezelf niet behoorlijk tegen nu?
Bronquote:Rourke vond overigens geen NLD-profielen bij autisten[4] (onderzocht werden autisten met een normale intelligentie) en concludeerde dat autisme en Asperger geen deel uitmaken van hetzelfde spectrum. [1]
Tja..het klopt wel, het enige wat ik me dan afvraag wat maakt die 2 ziektes dan verschillend? Als de symptomen hetzelfde zijn en ze dus dezelfde behandeling krijgen..quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nee, een diagnosis wordt gesteld op symptomen. Op het moment dat twee verschillende ziektes(ga me hier nou niet op afmaken) dezelfde symptomen dan krijgen ze ook dezelfde behandeling.
Nadat ik hier heb gepost ben ik ook maar meteen bronnen gaan zoeken dus allereerst en quote
[..]
Bron
Herkenbaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 16:00 schreef robuust89 het volgende:
@cassandra
naaah, ik zit nu in rustig vaarwater al voor een paar weekjes, magoed, toen me broer op vakantie was (2 weken terug) toen was t wat minder gezelligik zie gewoon geen andere optie dan wachten tot het overgaat. ik zei op een gegeven moment, toen ik t helemaal zat was, dat ik wel naar me kamer ging, want hier kan ik niks mee. ik hoopte dat dat er vrij normaal uitkwam, blijkbaar niet, want dat was voor hun weer een teken dat ik geen respect voor ze had ofzo
![]()
achja.
wanneer belt de dokter nou?
Waarom zou men een ziekte met dezelfde symptonen in twee ziektes opdelen?quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Nee, een diagnosis wordt gesteld op symptomen. Op het moment dat twee verschillende ziektes(ga me hier nou niet op afmaken) dezelfde symptomen dan krijgen ze ook dezelfde behandeling.
Nadat ik hier heb gepost ben ik ook maar meteen bronnen gaan zoeken dus allereerst en quote
[..]
Bron
Oftewel, een loze term dus. Het heeft een naampje, maar er wordt niets mee gedaan. Verder lees ik niks over tiks, die had ik vroeger best veel en nog steeds in beperkte mate, dat is toch typisch iets autistisch?quote:NLD zal niet worden opgenomen in de DSM-V-code, omdat de DSM V psychiatrische diagnoses betreft. NLD is een neuro(psycho-)logische term.
hmmm...hier heb ik dus ook last van. zoals met mijn benen wiebelen of mijn ogen wrijven met mijn handen enzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:23 schreef RRGJL het volgende:
Net als wiebelen, wat ik ook veel doe. Trommelen met mijn vingers overal op, wiebelen met mijn benen, heel vaak veranderen van zithouding. En goed punt trouwens, wbt. DSM V
Oi, ik ben heeeeel slecht in plannen, supergoed in rommel maken en zo impulsief als maar kan...quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:29 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Alsof we hier allemaal toch 1 familie zijn,![]()
Plannen kost me nog steeds heel veel moeite, maar ik zie daar voor mijzelf wel sterke verbeteringen in. Slordigheid hoef ik niets voor te doen, dat ontstaat vanzelf... Zaken ordenen gaat mij als de beste af, helaas vergeet ik dat telkens waardoor ik elke keer opnieuw dingen ga uitzoeken en bedenken en elke keer is het weer anders dan de vorige, dus enige eenheid is ver te zoeken![]()
Ook gespreksopeners: doe maar niet, vraag gewoon wat je wilt weten, als is een gesprek 'voor de lol', maar draai er niet omheen.
En tja, impulsief, volgens mij is dat een specifieke autisme-trek.
Wat fijn!!!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 14:30 schreef Cassandra87 het volgende:
hyper!!!!!!
Ze hebben lifehouse verplaatst naar een grotere zaal waardoor er tickets beschikbaar zijn, heb er gelijk 3 besteld. Voor de normale prijs!! Blij dat ik eventjes had gewacht na een tip.
Oooh heb er echt onwijs veel; zin in!!
En nog betervriendje gaat ook mee
Men is er niet over uit, er zijn een aantal tekenen dat Asperger neurologisch gezien niet onder autisme zou vallen. Maar dan: over heel dingen zijn ze er nog niet uit. Tot niet zo heel lang geleden zou het aan een slechte opvoeding liggen. ASS is een relatief jonge aandoening; als je het heel breed bekijkt zou bijna iedereen wel onder ASS vallen, als je het heel smal bekijkt slechts een enkeling.quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:12 schreef ikke043 het volgende:
[..]
[..]
Bron
Ze moeten dus nog even doorzoeken.quote:Er bestaan sterke overeenkomsten tussen de symptomen van NLD en het syndroom van Asperger. Een aantal onderzoekers meent dat ze in wezen hetzelfde verschijnsel betreffen, maar dan van verschillende kanten bekeken (gedragskundig en neuropsychologisch). Byron Rourke, een van de belangrijkste onderzoekers van NLD, stelt dat vrijwel alle Aspergers aan de criteria voor NLD voldoen [1], een onderzoek van de Yale-universiteit komt tot tachtig procent.[2]. Ook later onderzoek bevestigde de sterke overeenkomsten in neuropsychologische profielen. [3]
Rourke vond overigens geen NLD-profielen bij autisten[4] (onderzocht werden autisten met een normale intelligentie) en concludeerde dat autisme en Asperger geen deel uitmaken van hetzelfde spectrum. [1]
quote:Op woensdag 27 januari 2010 16:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oi, ik ben heeeeel slecht in plannen, supergoed in rommel maken en zo impulsief als maar kan...Maar ik ben een NT-er... dacht ik
Wat dat soort problemen betreft begrijp ik jullie dus best wel!
idd net zoals ik.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:14 schreef RRGJL het volgende:
Dat is de vraag. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die denken dat ze niet-autist zijn en het wel zijn. Mensen die niet-stoorniswhatever denken te hebben, maar het wel hebben, overigens.
hmm..dat is waar. Maar zowieso bij psychische aandoeningen(zonder fysieke verschijnselen) is er bijna nooit 100% zekerheid.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:21 schreef RRGJL het volgende:
idd. helaas is zelfs een diagnose nog niet per se zekerheid. Genoeg mensen die jaren later een compleet andere diagnose krijgen, waarbij gezegd wordt 'wat we toen zeiden klopte niet, sorry he'. Maar goed, ik wil niemand hier helemaal moedeloos makenkeep believing, er zullen ook goede hulpverleners zijn.
Ja, lach er maar om!!!!quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:11 schreef francis998 het volgende:
wat wel te merken is dat er ook veel overeenkomsten zitten tussen austisten en niet autisten
quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:14 schreef RRGJL het volgende:
Dat is de vraag. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die denken dat ze niet-autist zijn en het wel zijn. Mensen die niet-stoorniswhatever denken te hebben, maar het wel hebben, overigens.
Nu ben ik meteen aan het nadenken he... Er zijn inderdaad waarschijnlijk genoeg mensen die denken dat ze niks "hebben" maar ondertussen wel symptomen hebben... En zouden het niet juist die mensen zijn die het meest moeite hebben met mensen die wel echt duidelijk autisme hebben? Omdat ze zichzelf er (onbewust) in herkennen, en daar liever niet mee geconfronteerd worden? (kraakkraakkraak gaan mn hersens nuquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:17 schreef francis998 het volgende:
[..]
idd net zoals ik.
Het ene moment denk ik wel autisme te hebben en het andere moment niet. En er komt pas uitsluiting bij de resultaten.
Voorlopig hou ik het maar op mogelijk
Volgens mij ademen ze beiden.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:11 schreef francis998 het volgende:
wat wel te merken is dat er ook veel overeenkomsten zitten tussen austisten en niet autisten
oke...ff uitleg please? Bedoel je dat de verschillen tussen niet austisten en autisten klein maar groot zijn?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:46 schreef RRGJL het volgende:
Beiden behoren tot de zoogdieren, laten we het daar maar op houdenVerder is de afwijking als tussen een Chimpansee's genoom en dat van de mens, klein doch groot.
Jaquote:Op woensdag 27 januari 2010 17:49 schreef francis998 het volgende:
[..]
oke...ff uitleg please? Bedoel je dat de verschillen tussen niet austisten en autisten klein maar groot zijn?
In de verte lijken autisten en niet-autisten en olifanten erg op elkaar.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:46 schreef RRGJL het volgende:
Beiden behoren tot de zoogdieren, laten we het daar maar op houdenVerder is de afwijking als tussen een Chimpansee's genoom en dat van de mens, klein doch groot.
Ik vond m erg scherp (en snel!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, ik kan vele overeenkomsten ontdekken tussen autisten en niet-autisten
Ach, mijn stelling is dat waarheden niet bestaan. Of op z'n minst relatief zijnquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:08 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik vond m erg scherp (en snel!)
Dat is niet waar!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:09 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ach, mijn stelling is dat waarheden niet bestaan. Of op z'n minst relatief zijn
Mwa, denk ik niet eigenlijkquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In de verte lijken autisten en niet-autisten en olifanten erg op elkaar.
hoezo olifanten?quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
In de verte lijken autisten en niet-autisten en olifanten erg op elkaar.
Ik lig nog op de bank bij te komen van mijn veels te zware kroegavond gisteren. Echt zo blauw als een balletje. Was nog bijna in slaap gevallen met een biertje in mijn hand om 4 uur 's ochtends op een trapje bij een pand op het marktplein. En oh ja. ik ben van een muurtje geflikkerd toen we nog zouden na drinken bij iemand thuis maar de poort van het binnenhof op slot zat. Dus ik heb een kater, een bijna doodervaring door buiten te slapen met -15 en ik heb volgens mij mijn been gebroken of in ieder geval zwaar gekneusd door de val. maarja...quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:04 schreef francis998 het volgende:
[..]
oke had ik het toch goed?
Waar is iedereen opeens? Iedereen aan het eten????
volgens mij behoor jij in je bed nu.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:17 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Ik lig nog op de bank bij te komen van mijn veels te zware kroegavond gisteren. Echt zo blauw als een balletje. Was nog bijna in slaap gevallen met een biertje in mijn had om 4 uur 's ochtends op een trapje bij een pand op het marktplein. En oh ja. ik ben van een muurtje geflikkerd toen we nog zouden na drinken bij iemand thuis maar de poort van het binnenhof op slot zat. Dus ik heb een kater, een bijna doodervaring door buiten te slapen met -15 en ik heb volgens mij mijn been gebroken of in ieder geval zwaar gekneusd door de val. maarja...![]()
Weer een leuke move voor in het 'lijstje van stomme acties"alhoewel het over een paar jaar wel weer leuk is om daar aan terug te denken en je er met je vrienden gewoon om kan lachen
Haha hij bedoelt dat de silhouet in de verte gelijk zou zijn, volgens mij, maar ik denk dat zelfs dat niet zo isquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:15 schreef francis998 het volgende:
[..]
hoezo olifanten?
Ik zie geen overeenkomst met olifanten?
oke, ik snap hem niet helemaal...dan. Maar idd de silouetten zijn ver ver van vergelijkbaarquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:22 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Haha hij bedoelt dat de silhouet in de verte gelijk zou zijn, volgens mij, maar ik denk dat zelfs dat niet zo is(zelfs van heeeeeel ver)
waarheden bestaan niet!quote:
jawel, wat jij denkt dat waar is, een waarheid alleen zijn waarheiden niet voor iedereen gelijk.quote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:29 schreef francis998 het volgende:
[..]
jawel, wat jij denkt dat waar is, een waarheid alleen zijn waarheiden niet voor iedereen gelijk.
Mijjnn waarheid hoeft de jouwe niet te zijn!
owww...blijkbaar miste ik een stulje van het verhaal.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:31 schreef tombolafan het volgende:
[..]
ja, nee, ik maakte een grapje, omdat EchtGaaf eerst verkondigde dat waarheden niet bestaan (of iig relatief zijn) en daarna riep dat het "wel waar was"
Ja, ik moest heel erg lachenquote:
Eigenlijk wel maar ik had vanmorgen nog ff 5 uur slaap gepakt. werd om kwart voor elf wakker terwijl ik om elf uur bezoek thuis kreeg, zit je daar met je brakke harses en een poot die niet heel erg veel doet.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:21 schreef francis998 het volgende:
[..]
volgens mij behoor jij in je bed nu.
dat moet je dan ook niet doenquote:Ik in stom dronken buien doe allerlei rare acties, zoals een groepje van 6 uitnodigen om 3 uur 's nachts na in de voortuin gezopen te hebben om wat te gaan drinken in een kroeg..en dus voor iets van 7 personen entree te mogen betalen![]()
hahaha dat heb ik een keer gehad met mijn opleiding, hele nacht lopen tikken. 7 uur thuis, 8:30 op school. mocht moest ik om 9 uur alweer naar huis omdat ik niet in staat was recht te lopen hahaha.Good old timesquote:Of na een nacht veel te veel gedronken te hebben, dat je echt niet meer kon lopen thuis verder te drinken en volgende dag om 7 uur wakker worden...en om 5 uur 's middags rijles te hebben van een "tante" en dat die zegt dat straks maar je bed in moet kruipen om de roes uit te slapen..en je iets van 3 pepermuntjes aanbiedt![]()
hahaha, ik ben denk ik wel prettig gestoord hoor... Hoewel mn moeder ook af en toe roept dat ik wel eens ADHD zou kunnen hebben...quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:34 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja, ik moest heel erg lachenWant ik vond het wel een mooi stukje tekst ook... supergoed in rommel maken
En het is ook wel een herkenbaar iets, maar niet alleen autisme gerelateerd maar kan ook erg ADHD/ADD zijn .. Of je bent gewoon "prettig gestoord" , maar dat is eigenlijk precies hetzelfde
![]()
![]()
![]()
Ik ging ook opzoeken wat Tombola is, daar ben jij fan van ofzo? Hoe moet ik dat zien, hoe kom je op zo'n nickname?
Tja..dat is wel balen. Vooral dat van je been..makkelijk de deur opendoen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:34 schreef Babbelvis het volgende:
[quote]Eigenlijk wel maar ik had vanmorgen nog ff 5 uur slaap gepakt. werd om kwart voor elf wakker terwijl ik om elf uur bezoek thuis kreeg, zit je daar met je brakke harses en een poot die niet heel erg veel doet.
Zo dronken als die nacht ben ik dus nooit geweest..maar blijkbaar kan ik behoorlijk gul doen..tja..ik was toen eigenlijk al lang heen. En het was niet dat niemand wilde betalen..maar het floepte er plots uit zoiets van:"ik betaal en we gaan nog ff lekker wat drinken."quote:dat moet je dan ook niet doenbeetje betalen voor je hele gezelschap. Als niemand wil betalen houd het wat mij betreft op. Als 1 of 2 man geen geld hebben wil ik het nog wel betalen, krijg ik later wel weer een biertje van ze
Wat ook leuk is bij een tante thuis lekker met de vriend van mijn nicht drinken, nicht deed niet mee..was er wel gezellig bij maar die had dus last van griep.quote:hahaha dat heb ik een keer gehad met mijn opleiding, hele nacht lopen tikken. 7 uur thuis, 8:30 op school. mocht moest ik om 9 uur alweer naar huis omdat ik niet in staat was recht te lopen hahaha.Good old times
Geeft niet hoor!quote:Op woensdag 27 januari 2010 18:32 schreef francis998 het volgende:
[..]
owww...blijkbaar miste ik een stulje van het verhaal.
(ps. dat was ik niet hoor...maar de bijdehante ik
)
Ik vind ook dat ik niks heb, maar omdat ik toch wel een beetje heel erg anders ben dan anderen, vinden die anderen dat ik iets hebquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:39 schreef tombolafan het volgende:
[..]
hahaha, ik ben denk ik wel prettig gestoord hoor... Hoewel mn moeder ook af en toe roept dat ik wel eens ADHD zou kunnen hebben...Maar ik heb eigenlijk nergens last van (okee, soms vind ik het zelf vervelend dat het een troep is in mn huis, maar ik heb ook vaak geen zin om op te ruimen
), dus ik vind dat ik niks heb
En ik ben geen fan van tombola's hoor!!! Hahahaha, het is een soort van samenvoeging van de namen van huisdieren die ik heb gehad(ik vond het wel grappig dat het dan leek alsof ik verslaafd ben aan bingo's
)
Ik weet niet wat jw aan 't doen bent maar ik maak even een historisch verslagquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:47 schreef francis998 het volgende:
[..]
Tja..dat is wel balen. Vooral dat van je been..makkelijk de deur opendoen.
[..]
Zo dronken als die nacht ben ik dus nooit geweest..maar blijkbaar kan ik behoorlijk gul doen..tja..ik was toen eigenlijk al lang heen. En het was niet dat niemand wilde betalen..maar het floepte er plots uit zoiets van:"ik betaal en we gaan nog ff lekker wat drinken."
[..]
Wat ook leuk is bij een tante thuis lekker met de vriend van mijn nicht drinken, nicht deed niet mee..was er wel gezellig bij maar die had dus last van griep.
En dan bijna anderhalve fles rum met zn tween te drinken, wel met cola gemixd..en dan rond 6 uur slapen, nadat je beiden tegelijk urgent naar de wc moet om alle alcohol eruit te braken..en een dus in de wasbak en de ander de wc.. en om 7 uur opmoet om bij een andere tante bloedmonsters op te halen en die naar een kliniek te brengen..midden in de zomer..met zo'n 25 graden..en een gigantische felle zon(is een stad die naast de woestijn ligt) en alles wat je drinkt/eet nog rum proeften daar dus 2 uur in de rij te moeten staan
. Ik heb toen 4 dagen geen cola/rum meer kunnen zien.
en jeetje wat kan ik goed off-topic gaan. Maar nog een overeenkomst om van off-topic naar on-toic: drinken kunnen zowel autisten als niet autisten en gevolgen zijn even "erg"![]()
![]()
Ik maak er hier op dit forum nu een bende van..loop mezelf te quoten
een ninja edit zit er voor francis998 nu niet meer inquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:57 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jw aan 't doen bent maar ik maak even een historisch verslag
Oh, misschien zijn er ook wel mensen die denken dat ik iets heb hoor! Maar die hebben pechquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ik niks heb, maar omdat ik toch wel een beetje heel erg anders ben dan anderen, vinden die anderen dat ik iets heb![]()
Ikzelf vind oorspronkelijk iedereen eigenlijk liev!
![]()
Want ik begrijp heel erg goed dat iedereen anders is, maar ik wordt weer heel boos van mensen die dat niet zien, en dan ga ik overdreven hun patroon nabootsen en ze "terugpakken", terwijl ik eigenlijk gewoon normaal met iedereen wil om kunnen gaan en dat iedereen dat gewoon doet.
HA! Wat een toeval dan dat die namen het woord Tombola vormen danIk vind het een mooi idee, wij deden ook zoiets met kertsgeschenken op het werk, maar om er nou "fan" van te zijn
.. dus ik vroeg het me af. En huisdieren zijn cool
Ik(wij/mijn ouders) hebben 3 honden.. eerst 4, en ik wil eigenlijk ook wel meedoen met die adoptieactie uit je Sig, maar dat kan pas volgende maand. Wij hadden ook 2 mishandelde honden geadopteerd, maar dan in huis.. dat is een heel mooi verhaal.
echt!!!quote:
Nou..daar heb ik dus ook heel erge last van. VOlgens mij is er niet veel mis met mij, maar volgens mijnmoeder dus een hele hoop..maar wat zegt ze nietquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:55 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ik vind ook dat ik niks heb, maar omdat ik toch wel een beetje heel erg anders ben dan anderen, vinden die anderen dat ik iets heb![]()
Ikzelf vind oorspronkelijk iedereen eigenlijk liev!
![]()
Want ik begrijp heel erg goed dat iedereen anders is, maar ik wordt weer heel boos van mensen die dat niet zien, en dan ga ik overdreven hun patroon nabootsen en ze "terugpakken", terwijl ik eigenlijk gewoon normaal met iedereen wil om kunnen gaan en dat iedereen dat gewoon doet.
HA! Wat een toeval dan dat die namen het woord Tombola vormen danIk vind het een mooi idee, wij deden ook zoiets met kertsgeschenken op het werk, maar om er nou "fan" van te zijn
.. dus ik vroeg het me af. En huisdieren zijn cool
Ik(wij/mijn ouders) hebben 3 honden.. eerst 4, en ik wil eigenlijk ook wel meedoen met die adoptieactie uit je Sig, maar dat kan pas volgende maand. Wij hadden ook 2 mishandelde honden geadopteerd, maar dan in huis.. dat is een heel mooi verhaal.
quote:
oh, border collies zijn leuk inderdaad!!! En leuk man, wedstrijden schapendrijven.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:11 schreef Autidude het volgende:
[..]
Niet bij ons thuis hoor, maar op een landje.. Want de honden zijn Border Collies, dat zijn schapendrijvers (van de film Babe), en de 2 die wij vanaf pup hebben die doen dus aan schapendrijven. Niet alleen onze eigen 5 hoor, dat is een dingetje wat met een beetje mazzel gewoon kon.. dus dat is een soort van mini oefenterrein en dingetje voor mijn pa.
En we hadden dus al 2, en toen zagen we een noodoproep op internet over dat er 2 Borders waren, een mannetje en vrouwtje, die al een hele leven bij elkaar waren maar die waren verwaarloosd en waren gered door een verstandelijk gehandicapte jongen, maar die kon niet zo goed meer voor hun zorgen.. en het leek erop dat die 2 beestjes dus ook vanelkaar gescheiden zouden wordenEn toen hebben wij ze in huis genomen, en ze waren er best wel heel erg triest aan toe. Maar wij hebben ze gered! En het vrouwtje is nu dood, maar heeft nog echt een hele goede mooie tijd gehad bij ons..
Swift, zo heette toch de vos uit David de Kabouter?quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:18 schreef Autidude het volgende:
Dit is Meneer Swift, hij is mijn allerbeste vriend![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja! Daar is hij ook een beetje naar vernoemd, en hij is ook heel snelquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:20 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Swift, zo heette toch de vos uit David de Kabouter?
Hij is mooi!!!! En lief...
Cool! En coole foto's ook!!!!quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:21 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ja! Daar is hij ook een beetje naar vernoemd, en hij is ook heel snel
Dat is iets wat je moet accepteren, het is heel krom.. maar als je een beetje anders bent dan hebben "normale" mensen er blijkbaar heel erg last van.. en dat is dus krom omdat dat eigenlijk heel erg autistisch isquote:Op woensdag 27 januari 2010 19:02 schreef francis998 het volgende:
[..]
Nou..daar heb ik dus ook heel erge last van. VOlgens mij is er niet veel mis met mij, maar volgens mijnmoeder dus een hele hoop..maar wat zegt ze nietEn ik ga nu dus voor de 3e x naar de psych, en de 1e 2 keer alleen om van het gezeur af te zijn, en dit keer was het gewoonmis(zware depressie).
Echtquote:
Sterktequote:Op woensdag 27 januari 2010 20:26 schreef Autidude het volgende:
En plots zomaar inene stuiter ik weer van de ene kant naar de andere kant als een soort van Ping Pong on Speed en kan ik mijn rust niet vindenZelfs relativeren is een welles/nietes strijd die zo breed en diep is dat ik het overzicht kwijt raak en er alleen maar nog gekker van wordt.
Ik kan het niet omschrijven, en dat maakt het ook niet makkelijker.. ik weet niet wat ik moet doen.. Alleen maar stuiteren en dit dat dit dat dit dat dit dat, en dat kan ik niet uitzetten
Er zit een grote bom in mij die nu steeds aan het ontploffen is, maar ik heb een schild en dat schild houd die ontploffing tegen en stuurt het weer naar binnen naar die bom.. maar die is heel sterk en nog steeds aan het ontploffen en stuurt het weer terug, en zo gaat het steeds heen en weer want het kan er niet uit.
quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:26 schreef Autidude het volgende:
En plots zomaar inene stuiter ik weer van de ene kant naar de andere kant als een soort van Ping Pong on Speed en kan ik mijn rust niet vindenZelfs relativeren is een welles/nietes strijd die zo breed en diep is dat ik het overzicht kwijt raak en er alleen maar nog gekker van wordt.
Ik kan het niet omschrijven, en dat maakt het ook niet makkelijker.. ik weet niet wat ik moet doen.. Alleen maar stuiteren en dit dat dit dat dit dat dit dat, en dat kan ik niet uitzetten
Er zit een grote bom in mij die nu steeds aan het ontploffen is, maar ik heb een schild en dat schild houd die ontploffing tegen en stuurt het weer naar binnen naar die bom.. maar die is heel sterk en nog steeds aan het ontploffen en stuurt het weer terug, en zo gaat het steeds heen en weer want het kan er niet uit.
is dat een aussie herder of een border collie?quote:
Okee, doe even wat op dit moment goed voelt. En als je iets kwijt wilt is hier bijna altijd wel iemandquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:39 schreef Autidude het volgende:
Ik weet niet wat het is, en ik weet ook niet waar ik het onder moet scharen.. En mijn psych weet het ook, maar ik heb meerdere diagnoses en alles steekt elkaar een beetje aan of heeft verband met elkaar![]()
Dit zijn stemmingswisselingen denk ik door borderline/ERS of overprikkeling door ADHD/ASS ???
En dat is al een voorbeeld, WAT moet ik denken.. ik weet wel dat ik nu denk ik even mijn pc ga uitzetten en iets ga zoeken of even lopen of ik ga onder de douche zitten, ik ben gewoon een beetje van slag inene. En ik denk ook dat het veel later is, maar het is pas half 9, dus ik ben gewoon een beetje in de war
Dat is waar. Maar tegelijk ook lastig. Want ik krijg regelmatig wat gezeur over me heen...zoals daarstraks, ik speelde spelletje op FB(facebook), en begon me te vervelen en zei dat hardop. En op bepaald moment zei mijn ma wat terug, ik weer wat. En toen begon het over het feit dat ik nooit kan stilzitten..en altijd wat moet doen enzo.quote:Op woensdag 27 januari 2010 19:28 schreef Autidude het volgende:
[..]
Dat is iets wat je moet accepteren, het is heel krom.. maar als je een beetje anders bent dan hebben "normale" mensen er blijkbaar heel erg last van.. en dat is dus krom omdat dat eigenlijk heel erg autistisch is![]()
Als het een beetje anders is of een beetje uit de structuur raakt dan gaat men flippen.. Ik kan er de humor wel van inzien, ga me er echt niet druk over maken.. En dat is ook een beetje dat megalomane.. ik vind het wel prima; ik heb zwart op wit staan dat ik bovengemiddeld slim ben, ik ben een type wereldverbeteraar en geen pessimist.. mensen maken mij pessimistisch, en daar moet ik eigenlijk voor passen.. want ik sta er boven, megalomaan als dat ik ben
Wat zijn nog meer overeenkomsten dan? Ik ben eigenlijk wel nieuwschierigquote:
Mooi hondjequote:Op woensdag 27 januari 2010 19:18 schreef Autidude het volgende:
Dit is Meneer Swift, hij is mijn allerbeste vriend![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vertel je dit ook je hulpverlener? Klinkt zorgwekkendquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:26 schreef Autidude het volgende:
Vreselijk ouwehoerenquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:05 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Wat zijn nog meer overeenkomsten dan? Ik ben eigenlijk wel nieuwschierig
Je zou toch hopen dat hij thuis ook een beetje wordt opgevangen.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Okee, doe even wat op dit moment goed voelt. En als je iets kwijt wilt is hier bijna altijd wel iemand
Inderdaadquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou toch hopen dat hij thuis ook een beetje wordt opgevangen.![]()
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Schat de hulpverlening de situatie goed in? De jongen schreeuwt om aandacht voor zijn problemen. Maar wordt hij ook gehoord?
Dat zou mijn boodschap zijn:quote:
Dat zou je wel hopen ja, maar gezien de eerdere verhalen weet ik dat niet zeker... En natuurlijk is het beter om bij een hulpverlener af te koelen, maar die stap is wel iets groter dan hier posten wat je op je lever hebtquote:Op woensdag 27 januari 2010 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou toch hopen dat hij thuis ook een beetje wordt opgevangen.![]()
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Schat de hulpverlening de situatie goed in? De jongen schreeuwt om aandacht voor zijn problemen. Maar wordt hij ook gehoord?
Ik mag hopen dat hij zijn hulpverleners goed informeert, zodat zij een goed plan kunnen trekken...
Die op die pics zijn niet van mij, ik heb er wel 1 gehad van dat ras.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef francis998 het volgende:
mooie beestjes hoor dehovenier..ze zien er goed uit
En verder autitude...sterkte. En vertel de huloverlening duidelijk wat er aan de hand is. Maakt niet uit wat voor problemen je hebt...ze zijn er daarvoor. Om jou te helpen, maar realiseer wel dat ze je niet kunnen helpen..als jij niet aangeeft wat er mis is..of wat er speelt binnen jou!
Zeker. Ik hoop dat hij over zijn evt angst heenstapt.quote:Op woensdag 27 januari 2010 23:16 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat zou je wel hopen ja, maar gezien de eerdere verhalen weet ik dat niet zeker... En natuurlijk is het beter om bij een hulpverlener af te koelen, maar die stap is wel iets groter dan hier posten wat je op je lever hebt
Ik ook. Ik hoop dat het nu ook wat beter gaat...quote:Op donderdag 28 januari 2010 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. Ik hoop dat hij over zijn evt angst heenstapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |