abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 januari 2010 @ 12:27:50 #251
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77244238
pff altijd gedacht dat ik de enige was die dat deedt, die scenario's met dat praten tegen niemand.
dit is een opluchting zeg.
pi_77244445
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:27 schreef revolutionarymen het volgende:
pff altijd gedacht dat ik de enige was die dat deedt, die scenario's met dat praten tegen niemand.
dit is een opluchting zeg.
Ik heb het ook wel eens op de fiets gedaan, dat ik mensen tegenkwam (die ik kende) die dan heel hard moesten lachen...
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 25 januari 2010 @ 12:38:38 #253
263554 revolutionarymen
revolution is now
pi_77244528
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:34 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik heb het ook wel eens op de fiets gedaan, dat ik mensen tegenkwam (die ik kende) die dan heel hard moesten lachen...
hahaha jah ken ik ook maar dat doe je ook omdat je dan niks te doen heb en je gedachte dan weg valt naar het moment wat mij het meest bij is gebleven van de dag, of over wat ik wil doen later als ik groot ben ^^,
pi_77244816
Oh god Ik heb hele verhalen Niet alleen in mijn hoofd maar ook wel eens hardop hoor. En zwaar uitgebreid voorbereiden enzo. Maar dan gaat het inderdaad nooit zoals het zou moeten.
Wat ik ook vaak doe, onbewust, is gedachtes hardop met JA bevestigen.

Dus dan zit ik bijvoorbeeld beneden met mijn ouders en dan is het gewoon stil en kijken we allemaal tv ofzo, en dan bedenk ik dat ik naar mijn kamer ga en dan zeg ik; ja! En dan ga ik naar mijn kamer.
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_77244860
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:38 schreef revolutionarymen het volgende:

[..]

hahaha jah ken ik ook maar dat doe je ook omdat je dan niks te doen heb en je gedachte dan weg valt naar het moment wat mij het meest bij is gebleven van de dag, of over wat ik wil doen later als ik groot ben ^^,
Ja, inderdaad!!! Dan ga ik de belangrijkste zaken herhalen in mn hoofd (en ook hardop dus...)
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:47 schreef Autidude het volgende:
Oh god Ik heb hele verhalen Niet alleen in mijn hoofd maar ook wel eens hardop hoor. En zwaar uitgebreid voorbereiden enzo. Maar dan gaat het inderdaad nooit zoals het zou moeten.
Wat ik ook vaak doe, onbewust, is gedachtes hardop met JA bevestigen.

Dus dan zit ik bijvoorbeeld beneden met mijn ouders en dan is het gewoon stil en kijken we allemaal tv ofzo, en dan bedenk ik dat ik naar mijn kamer ga en dan zeg ik; ja! En dan ga ik naar mijn kamer.
oh, dat heb ik ook...
Maar ook wel eens als ik alleen ben, en dan zeg ik ineens iets hardop en dan schrik ik er zelf van...
pi_77245118
quote:
Op maandag 25 januari 2010 08:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat is misschien waar, maar helemaal uitsluiten kun je het niet toch? Ik geloof nooit dat er totaal geen vrouwen zijn die iets zouden willen met iemand met autisme. En misschien is het andersom wel eerder het geval; dat wanneer hij (of wie dan ook ) zijn leven op de rails heeft (met medewerking van MEE/TIZ) de vriendin eerder komt...
Ik sluit het ook niet uit, maar ik ben net zo'n realist.. Het is gewoon heel moeilijk, en net als NT'ers helpt "zoeken" niet enzo.. en als je dan iemand tegenkomt, wat wel eens is gebeurd.. dan is het gewoon heel erg lastig, maar toen wist ik ook nog niet echt wat mijn probleem was of was ik eigenlijk nog heel erg bezig met het te onderdrukken en camoufleren, en dat heeft zich niet echt goed uitgepakt.

Als ik nu iemand tegen zou komen en er is zo'n klik en het is in eerste instantie heel erg leuk enzo, dan zou ik het wel vertellen en zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Maarja, ik zeg nooit nooit, ik zie wel wat ik op mijn pad tegen kom. Ik loop alleen niet in een stad ofzo maar in de bergen, dus het is een beetje een raar en lastig pad waar niet veel mensen van houden om lekker te lopen.

En inderdaad, zolang niet echt alles een beetje op rails is.. zoals op mijzelf wonen enzo, is de kans praktisch nihil dat ik de ware tref.. Daarom wil ik het zo graag geregeld hebben allemaal, dan voel ik mij ook een stuk beter en dan "hoor ik er een beetje bij" . Nu hoor ik er helemaal niet bij, 29 jaar en thuiswonend, geen werk, laag inkomen, slechte kans op goede inkomsten etc.. En dan komt er nog eens een ASS bij plus de rest, en dan óók nog eens dat het vrij vreemd is dat je op je 29e helemaal geen ervaring hebt met relaties, dat is voor vele ook een afknapper.. Dus tja, het is gewoon heel erg lastig.
pi_77245294
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:48 schreef tombolafan het volgende:

oh, dat heb ik ook...
Maar ook wel eens als ik alleen ben, en dan zeg ik ineens iets hardop en dan schrik ik er zelf van...
Oh, ik schrik er nooit van.. maar merk het vaak op, soms ook niet, en dan denk ik.. WTF mafkees? je bent toch geen retard? Maarja, ik doe dus wel soms een beetje maffe dingen.. of zingen, maar dan hele rare teksten.. maar dat zal ik nooit tussen mensen doen denk ik..

Ik heb nog een tic, en dat is dat ik vaak hardop reageer op nare gedachtes.. die wimpel ik meestal af door "krijg de schijt" of soms een ziekte te zeggen, en dat wil ik helemaal niet. En dat gebeurt ook wel eens als ik onder mensen ben, maar gelukkig dan vaak wel zachtjes.. Maar het is heel erg aso en beschamend, alleen gaat het helemaal automatisch.
pi_77245313
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:58 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik sluit het ook niet uit, maar ik ben net zo'n realist.. Het is gewoon heel moeilijk, en net als NT'ers helpt "zoeken" niet enzo.. en als je dan iemand tegenkomt, wat wel eens is gebeurd.. dan is het gewoon heel erg lastig, maar toen wist ik ook nog niet echt wat mijn probleem was of was ik eigenlijk nog heel erg bezig met het te onderdrukken en camoufleren, en dat heeft zich niet echt goed uitgepakt.

Als ik nu iemand tegen zou komen en er is zo'n klik en het is in eerste instantie heel erg leuk enzo, dan zou ik het wel vertellen en zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Maarja, ik zeg nooit nooit, ik zie wel wat ik op mijn pad tegen kom. Ik loop alleen niet in een stad ofzo maar in de bergen, dus het is een beetje een raar en lastig pad waar niet veel mensen van houden om lekker te lopen.

En inderdaad, zolang niet echt alles een beetje op rails is.. zoals op mijzelf wonen enzo, is de kans praktisch nihil dat ik de ware tref.. Daarom wil ik het zo graag geregeld hebben allemaal, dan voel ik mij ook een stuk beter en dan "hoor ik er een beetje bij" . Nu hoor ik er helemaal niet bij, 29 jaar en thuiswonend, geen werk, laag inkomen, slechte kans op goede inkomsten etc.. En dan komt er nog eens een ASS bij plus de rest, en dan óók nog eens dat het vrij vreemd is dat je op je 29e helemaal geen ervaring hebt met relaties, dat is voor vele ook een afknapper.. Dus tja, het is gewoon heel erg lastig.
Ik snap wel dat je het een beetje somber in ziet, maar ik ken genoeg mensen van in de 20 die nog thuiswonen hoor!!! En het is nou niet zo dat je niet het huis uit wilt, maar het is gewoon even niet anders...
En wat betreft die ervaring met relaties; als je elkaar echt leuk vindt dan is dat geen probleem hoor!!! Als ik nu een jongen tegen zou komen die ik heel leuk zou vinden zou ik het echt niet afkappen als ie geen/weinig ervaring heeft!
pi_77245781
quote:
Op zondag 24 januari 2010 16:59 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Het detacheringsbureau waar ik liep geeft wel aan dat de kans op werk voor mensen met Asperger heel klein is. Organisaties willen wel, maar ze kunnen moeilijk met die types overweg.

Alarmerende instroom Wajong - maar hoe komt dat dan

Ik kwam via de link die je hier noemde bij http://www.onbegrensdtalent.nl/ terecht, heb jij of iemand anders hier ervaring mee? Het klinkt in eerste instantie positief, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat ze alleen mensen willen die op papier een belemmering hebben, dit ivm subsidies die ze hiervoor kunnen krijgen. En aangezien ik van de plaatselijke GGZ net te horen heb gekregen dat de wachtlijst voor een gesprek ongeveer 8 maanden is, en er daarna ook zeker 2 maanden overheen gaan voor de uiteindelijke uitslag / diagnose, weet ik dus pas over ongeveer een jaar of ik in aamerking voor WAJong zou komen, en da;s net ff te lang...

[ Bericht 1% gewijzigd door Repulsor op 25-01-2010 13:27:04 ]
pi_77245924
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:04 schreef Autidude het volgende:

[..]

Ik heb nog een tic, en dat is dat ik vaak hardop reageer op nare gedachtes.. die wimpel ik meestal af door "krijg de schijt" of soms een ziekte te zeggen, en dat wil ik helemaal niet. En dat gebeurt ook wel eens als ik onder mensen ben, maar gelukkig dan vaak wel zachtjes.. Maar het is heel erg aso en beschamend, alleen gaat het helemaal automatisch.
ik weet er echt totaaaalllll nix vanaf hoor, maar als je zegt dat je automatisch dat soort beschamende dingen hardop zegt, moest zelf meteen aan Tourette denken dan..
pi_77246109
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:05 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik snap wel dat je het een beetje somber in ziet, maar ik ken genoeg mensen van in de 20 die nog thuiswonen hoor!!! En het is nou niet zo dat je niet het huis uit wilt, maar het is gewoon even niet anders...
En wat betreft die ervaring met relaties; als je elkaar echt leuk vindt dan is dat geen probleem hoor!!! Als ik nu een jongen tegen zou komen die ik heel leuk zou vinden zou ik het echt niet afkappen als ie geen/weinig ervaring heeft!
Haha, bioscoopje + McDrive doen?
Nee, ik weet wel dat het mogelijk is, op ieder potje past een deksel.. toch? Er zijn ook zat voorbeelden, en ik weet ook zeker dat het veel mooier en romantischer is dan dat je tig keer de verkeerde bent tegen gekomen met alle ellende van dien. Maar het is gewoon moeilijk, of minder makkelijk dan dat het zou horen te gaan. Maar dat geeft helemaal niet, ik hou me er alleen niet zoveel meer mee bezig omdat het deprimerend werkt, en die twee dingen werken ook weer tegen maar het zij zo. Het komt wel, ik zie wel.. forceren helpt/werkt niet.

En het ligt ook niet geheel aan mij Want, pfffff, wat kunnen vrouwen naief zijn
Eigenlijk ben ik gewoon een uberprins op het witte paard Niet zo'n player badboy enzo, waar je dan bij mij weer heel goed over bij kan uithuilen.. Het is een raar ingewikkeld iets hoor, liefde..
pi_77246165
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:25 schreef Repulsor het volgende:

[..]

ik weet er echt totaaaalllll nix vanaf hoor, maar als je zegt dat je automatisch dat soort beschamende dingen hardop zegt, moest zelf meteen aan Tourette denken dan..
Ja, dat denk ik zelf ook.. is nog iets wat ik met mijn psych moet overleggen. Maar het is niet heel heftig, wél redelijk ongecontrolleerd (ik kan het soms inslikken want voel het meestal opkomen zeg maar) en ongewenst.
pi_77246291
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:32 schreef Autidude het volgende:

[..]

Haha, bioscoopje + McDrive doen?
Nee, ik weet wel dat het mogelijk is, op ieder potje past een deksel.. toch? Er zijn ook zat voorbeelden, en ik weet ook zeker dat het veel mooier en romantischer is dan dat je tig keer de verkeerde bent tegen gekomen met alle ellende van dien. Maar het is gewoon moeilijk, of minder makkelijk dan dat het zou horen te gaan. Maar dat geeft helemaal niet, ik hou me er alleen niet zoveel meer mee bezig omdat het deprimerend werkt, en die twee dingen werken ook weer tegen maar het zij zo. Het komt wel, ik zie wel.. forceren helpt/werkt niet.
Je kan inderdaad nu beter zorgen dat je de rest van je leven op de rit hebt, mocht het dan toch een keer tegenvallen in de liefde dan heb je dat in elk geval al bereikt
quote:
En het ligt ook niet geheel aan mij Want, pfffff, wat kunnen vrouwen naief zijn
Eigenlijk ben ik gewoon een uberprins op het witte paard Niet zo'n player badboy enzo, waar je dan bij mij weer heel goed over bij kan uithuilen.. Het is een raar ingewikkeld iets hoor, liefde..
Ja sorry, wij vrouwen zijn naief...
Nee, ik herken het zelf ook wel hoor; ik val vooral op foute mannen (omdat die me eerder opvallen in de kroeg enzo...)
En dan gekwetst worden en zielig zijn etc, been there done that... Maar ik leer er ook niet echt van Inderdaad een raar ingewikkeld iets...
pi_77246329
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Heb je al eens geprobeerd om (in grote lijnen) op te schrijven waar je het over wilt hebben met je psych voordat je heen gaat? Misschien dat je dan beter "terug kunt halen" wat je vertellen wilde

En ik bereid ook gesprekken voor hoor (soms hardop), en heeeeel vaak loop ik in mezelf te mompelen wat ik beter had kunnen zeggen in bepaalde situaties (hoe ik het eigenlijk had moeten aanpakken dus). En ik heb (voor zover ik weet dan ) geen autisme...
tja..met de psych probeer ik het wel, maar ik heb alleen niet echt veel waar ik het over wil hebben.
Alleen vragen waarom ik eigenlijk daarheen ga, en waarom ik nu al mijn 2e depressie in 3 jaar deels achter de rug heb.
Maar verder zie ik niet echt veel nut in het daar gaan praten met die mw.
Maar idd ik heb dat weleens gedaan met het opschrijven. En verder s mw. in mijn ogen iets te passief..ze reageert bijna nooit. Alleen vraagt ze soms en wat doet dit met jou? Waar ik meestal niet echt een antwoord op kan geven. Iig wel lastig is.
Maar verder moet ze soms ook erg lachen om de dingen die ik zeg . Zoals vorige keer toen ik zei dat ik weet dat ik nogal een goede klager ben. (Ik kan heel snel klagen over de dingen) en daar moest ze om lachen..
Maar ja..ik hoef pas volgende week woensdag weer te gaan

Enne tombola niet alle vrouwen zijn naif..ik niet hoor alleen soms een beetje langzaam van begrip
pi_77246423
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:39 schreef francis998 het volgende:

[..]

tja..met de psych probeer ik het wel, maar ik heb alleen niet echt veel waar ik het over wil hebben.
Alleen vragen waarom ik eigenlijk daarheen ga, en waarom ik nu al mijn 2e depressie in 3 jaar deels achter de rug heb.
Maar verder zie ik niet echt veel nut in het daar gaan praten met die mw.
Maar idd ik heb dat weleens gedaan met het opschrijven. En verder s mw. in mijn ogen iets te passief..ze reageert bijna nooit. Alleen vraagt ze soms en wat doet dit met jou? Waar ik meestal niet echt een antwoord op kan geven. Iig wel lastig is.
Maar verder moet ze soms ook erg lachen om de dingen die ik zeg . Zoals vorige keer toen ik zei dat ik weet dat ik nogal een goede klager ben. (Ik kan heel snel klagen over de dingen) en daar moest ze om lachen..
Maar ja..ik hoef pas volgende week woensdag weer te gaan
Ik zou sowieso dit gewoon eens noemen (wat je dus hier schrijft):
  • wat is het nut van de therapie (en eventueel vragen of je in haar ogen al iets opgeschoten bent)
  • is er een reden dat ze zo passief is (misschien denkt zij wel dat je het prettig vind)
  • aangeven dat je het raar vindt dat ze om je lacht

Eventueel zou ik een andere psych vragen hoor! Je laatste zin geeft niet echt enthousiasme aan!
  • J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
    pi_77246605
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:38 schreef tombolafan het volgende:

Ja sorry, wij vrouwen zijn naief...
    Nee, ik herken het zelf ook wel hoor; ik val vooral op foute mannen (omdat die me eerder opvallen in de kroeg enzo...)
    En dan gekwetst worden en zielig zijn etc, been there done that... Maar ik leer er ook niet echt van Inderdaad een raar ingewikkeld iets...
    GE-WEL-DIG! Thnxs dat jij iig de "ballen" hebt om toe te geven hoe "het spelletje werkt"
    Het is zó standaard heh, en dat komt omdat het de natuur is.. dat is écht zo. Je wordt gruwelijk
    gemindfucked door hormonen en hersenstofjes.. ik ben "chemisch" in onbalans, ik heb daar minder last van en daardoor een iets andere blik op dat hele spelletje.

Er is zo'n bekende spreuk die wel toepasbaar is; The nice guy finishes last .. en dat is echt zo, alleen een beetje vervelend.. Want ik meen het echt dat ik het gruwelijk vind hoe die meiden zich laten verpesten, ik heb het meegemaakt en ik kan het niet aanzien. Het doet echt pijn, heel raar.. en dan denk ik, je had ook voor mij kunnen kiezen?
    pi_77246846
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:42 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik zou sowieso dit gewoon eens noemen (wat je dus hier schrijft):
  • wat is het nut van de therapie (en eventueel vragen of je in haar ogen al iets opgeschoten bent)
  • is er een reden dat ze zo passief is (misschien denkt zij wel dat je het prettig vind)
  • aangeven dat je het raar vindt dat ze om je lacht

Eventueel zou ik een andere psych vragen hoor! Je laatste zin geeft niet echt enthousiasme aan!
  • echte grote enthusiame heb ik niet..en eigenlijk is dit de 3e keer dat ik naar een psych ga..maar ik haak steeds af omdat ik er in mijn ogen niet veel mee opschiet. Ja oke, de depressie is deels alweer voorbij...maar de kans dat 'ie terugkeerd is er nog.
    Maarja...verder wil iig vragen wat ik daar ga doen..en wanneer die resultaten er nou eindelijk komen..ik zag dat ze vorige keer een dik pak papier pakte, ik dacht hé mijn resultaten...maar ze gebruikte ze als onderlegger voor haar velletje waar ze notities op maakt,
    Terwijl als ik de resultaten krijg dan weet ik tenminste iets meer.

Maar ik ben eerlijk ik ben ook behoorlijk passief..en er vallen soms behoorlijk akelige stiltes

Ow..en over relaties gesproken, bij mij is het juist vrij andersom...ik trek altijd om de een of andere redenen de rare mannen aan.
    1x vond een mij leuk...ik was op vakantie bij familie...was op msn geweest had het per ongeluk aan laten staan..en die persoon probeerde dus met mij te praten..maar ik was er niet..dus begon mijn kleine nichtje tegen hem te praten in kleuter taal zonder te kunnen schrijven te typen. En dag later check ik mijn mail..en begint ie mij uit te schelden..voor alles wat er bestaat. Ik een mailtje terug..met uitleg..wtf weer puur gescheld. En toen was ik het zat..maar geblokt..en scheld mailtje terug.

En ook eentje met een raar mentaal probleem..die soms opeens raar reageerde. Ook eentje die met allemaal vrouwen naar bed wilde..en dat nog op de wc van een disco..gelukkig ben ik er nooit ingetrapt(wel bijna)
    Of eentje die weer te mooie praatjes heeft...en hele emotionele praatjes..van ik was bijna vader..maar de relatie liep mis..en die persoon die wacht nog op mij. En allelei van die romantische verhaaltjes maar overdreven.

Wat is het..met mij. Het lijkt net of ik een bordje op mijn voorhoofd heb: met rare gasten..vind ik interesant..ofzo

[ Bericht 24% gewijzigd door francis998 op 25-01-2010 14:03:12 ]
      maandag 25 januari 2010 @ 14:03:52 #268
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_77247165
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 08:20 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dat is misschien waar, maar helemaal uitsluiten kun je het niet toch? Ik geloof nooit dat er totaal geen vrouwen zijn die iets zouden willen met iemand met autisme. En misschien is het andersom wel eerder het geval; dat wanneer hij (of wie dan ook ) zijn leven op de rails heeft (met medewerking van MEE/TIZ) de vriendin eerder komt...
    Helemaal uitsluiten natuurlijk niet. Maar het is gewoon bijzonder moeilijk om uberhaupt contact te krijgen, laat staan als je er meer mee zou willen.
    Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus, en ik van Pluto.

Wat is de ervaring eigenlijk van vrouwelijke autisten of stellen waarbij 1 iemand ASS heeft?
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:02 schreef francis998 het volgende:

[..]

idd, precies...ook wel eens als ik met iemand in gesprek ben...en dan is t gesprek afgelopen..dan heb ik zoiets van ik had dit moeten zeggen of dat moeten doen.
    Ik loop mezelf als 't ware achteraf te verbeteren..en dat heb ik dus ook op het gebied van vrienschap sluiten..ik leer iemand kennen..hebben wat contact, wisselen nummers uit ofzo.
    En dan afgelopen is het. En als ik iemand dan bel weet ik nooit wat te zeggen..terwijl vooraf en achteraf wist/weet ik precies wat ik "moest/wilde" zeggen.
    En dat gebeurd dus ook bij de psych...vooraf weet ik precies wat ik wilde zeggen/vertellen, maar om de een of andere stomme reden als ik daar is het net alsof datgene wat ik wilde vertellen nooit heeft "bestaan"
    Het komt wel eens voor dat ik iets ga vragen en als het gesprek is afgelopen er achter kom vergeten ben dat ene ook te vragen
    Maar klopt verder wel, ben ook komende gesprekken of situaties aan het voorbereiden en dan op het moment suprème doe ik iets heel anders. Om achteraf te bedenken dat het wéér anders had gemoeten...
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 12:58 schreef Autidude het volgende:

[..]

Het aparte is dat ik wel mensen/vrouwen kan boeien, maar dat ik dan bewust een rol moet spelen. En daar heb ik best wel een gruwelijke hekel aan, omdat ik voor mijn gevoel dan mensen voor de gek houdt: ik laat ze iemand zien die ik niet ben. Dat is best wel een negatiever ervaring trouwens: alleen reacties krijgen als je ze een spiegel voorhoudt...
    Maar troost je, ik ben voorbij de 30 en woon nog net thuis (voor eventjes dan, het verbouwen en klussen duurt 'wat langer' dan gepland )
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      maandag 25 januari 2010 @ 14:06:29 #269
    188877 Stupendous76
    pi_77247278
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:32 schreef Autidude het volgende:
    [..]
    Nee, ik weet wel dat het mogelijk is, op ieder potje past een deksel.. toch?
    [..]
    En bij iedere emmer past een dweil...
    Repent, Pray, Forgive
    pi_77247340
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:03 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Helemaal uitsluiten natuurlijk niet. Maar het is gewoon bijzonder moeilijk om uberhaupt contact te krijgen, laat staan als je er meer mee zou willen.
    Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus, en autisten van Pluto.

Wat is de ervaring eigenlijk van vrouwelijke autisten of stellen waarbij 1 iemand ASS heeft?
    [..]

Het komt wel eens voor dat ik iets ga vragen en als het gesprek is afgelopen er achter kom vergeten ben dat ene ook te vragen
    Maar klopt verder wel, ben ook komende gesprekken of situaties aan het voorbereiden en dan op het moment suprème doe ik iets heel anders. Om achteraf te bedenken dat het wéér anders had gemoeten...
    [..]

Het aparte is dat ik wel mensen/vrouwen kan boeien, maar dat ik dan bewust een rol moet spelen. En daar heb ik best wel een gruwelijke hekel aan, omdat ik voor mijn gevoel dan mensen voor de gek houdt: ik laat ze iemand zien die ik niet ben. Dat is best wel een negatiever ervaring trouwens: alleen reacties krijgen als je ze een spiegel voorhoudt...
    Hmmm..dat laatste ken ik dondergoed. Ik kan zo goed "toneelspelen" dat ik mezelf ervan overtuig dat dat mijn persoonlijkheid is..en dusdanig overtuig ik anderen ook. Maar zodra ik mezelf word..gaat het allemaal stroever en verlies ik beetje per beetje contact.
    En het lastige is om jezelf te blijven...
    Maar ze zeggen ook dat autisten(aspergers) de neiging hebben gedrag aan te leren en te kopieren van anderen..dus in mijn geval..doe ik dat miss ook. Alleen dan officieel nog als niet autist.
      maandag 25 januari 2010 @ 14:10:17 #271
    188877 Stupendous76
    pi_77247420
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:48 schreef Autidude het volgende:

[..]

GE-WEL-DIG! Thnxs dat jij iig de "ballen" hebt om toe te geven hoe "het spelletje werkt"
    Het is zó standaard heh, en dat komt omdat het de natuur is.. dat is écht zo. Je wordt gruwelijk
    gemindfucked door hormonen en hersenstofjes.. ik ben "chemisch" in onbalans, ik heb daar minder last van en daardoor een iets andere blik op dat hele spelletje.

Er is zo'n bekende spreuk die wel toepasbaar is; The nice guy finishes last .. en dat is echt zo, alleen een beetje vervelend.. Want ik meen het echt dat ik het gruwelijk vind hoe die meiden zich laten verpesten, ik heb het meegemaakt en ik kan het niet aanzien. Het doet echt pijn, heel raar.. en dan denk ik, je had ook voor mij kunnen kiezen?
    Inderdaad, het is vaak aftellen wanneer het misgaat. En vaak kan je dat allemaal van te voren zeggen of opschrijven, je wordt voor gek uitgemaakt. Om achteraf te zien dat alles is uitgekomen, maar dan is het opeens niet meer interessant ofzo en wordt je geacht alsnog te zwijgen...
    Repent, Pray, Forgive
    pi_77247434
    Jeetje mina wat gaan jullie hard..
    pi_77247525
    quote:

.
    Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus, en ik van Pluto.

Wij zouden broers kunnen zijn
    pi_77247874
    quote:

Maar troost je, ik ben voorbij de 30 en woon nog net thuis (voor eventjes dan, het verbouwen en klussen duurt 'wat langer' dan gepland )
    Dat heb ik dus ook, voor een heel groot deel.. En mijn echte ware ik is ook niet al te beroerd, maar ik zal me altijd wel moeten inhouden op veel zaken. Ik kan onbewust heel kwetsend overkomen, of ontactisch, en dan zijn er die maffe dingetjes die ik eerder noemde.. Plus mijn passies/obsessies..
    Ik zat vanmorgen nog helemaal in mijn eigen wereldje mijn computerspelletje te spelen en dan zit ik wel eens te stuiteren op me stoel en maf te zingen ofzo Een eigenaardig beestje

En een voorbeeld van leuke opmerkingen; Bij 1 van mijn oude werkgevers was er een dame in het bedrijf, die gezellig was en eigenlijk zeg maar de "bedrijfshoer" maar die ging weg, en daar kwam een hele leuke jongere dame voor terug..(waar ik een klik mee had) en toen op een bedrijfsfeestje was die oude collega er dus ook en toen hadden we het dus over haar vervanging en toen zei ik dat het een hele goede keuze was en dat ze er erg goed aan hebben gedaan om haar aan te nemen.. Waarop dus een beetje een soort van "nou bedankt" reactie kwam, niet eens zo heel erg gepikeerd maar toch.. en toen zei ik; nee, nee.. ik bedoel qua leeftijd. En dat was wel een beetje oeps
    pi_77247876
    Nouja laatste pagina bijgelezen, ik ga de rest niet bijlezen, zit thuis met knallende koppijn. wederom t zelfde terugkerende onderwerp.

Ben zelf niet naief. Denk ik
    Zou zelf absoluut geen problemen hebben met iemand met autisme. Maar zat er eens over na te denken.. Ik ben gewoon heel erg simpel. En gemakkelijk. Ik heb vrij snel door hoe ik botsingen voorkom, en de laatste tijd zelfs hoe ik deze voorkom zonder ze te onderdrukken. Beetje meedenken (soms te veel :$)
    En ik had een vent met de looks en een goeie baan en eigenlijk alles wat je kon wensen (dacht ik) maar wat ben ik blij dat ik van m af ben
    Dus dat zegt niet alles..
      maandag 25 januari 2010 @ 14:24:18 #276
    247161 ikke043
    Skippy, the rain won`t come !
    pi_77247961
    En nu ga je verder op karakater
    Don't know where to go
    But I lock and load
    Shoot that sky till the moon explode
    Moon explode
      maandag 25 januari 2010 @ 14:27:01 #277
    263554 revolutionarymen
    revolution is now
    pi_77248080
    lekker off-topic hier
    pi_77248119
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:27 schreef revolutionarymen het volgende:
    lekker off-topic hier
    Volgens mij was dat de eerste offtopic zin hier
      maandag 25 januari 2010 @ 14:29:43 #279
    284684 Babbelvis
    doet blup blup
    pi_77248198
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:10 schreef Cassandra87 het volgende:
    Jeetje mina wat gaan jullie hard..
    Ja echt hè.

over dat camoufleren om je zelf op een bepaalde manier neer te zetten zoals jij denkt dat anderen dat willen zien. Zo ben ik vroegâh ook geweest. Maar dat werkt niet echt goed. Want vroeg of laat komt je echte ik toch wel naar boven. En zolang jij je zwakke kanten erkend en bereid bent om het bij te schaven naar een persoonlijkheid waar je de rest van je leven mee uit de voeten kan komt het wel goed.

Ik zit nu elke week wel een paar avonden in de kroeg om lekker onder de mensen te zijn. En daar ben ik gewoon mijzelf. Ik ben dan gelukkig ook niet meer de hele tijd bezig om mij beter voor te doen. Als je vrienden maakt om wie je bent, dan weet je gewoon dat het eigenlijk allemaal wel goed zit.

Trouwens, sommige mensen vinden dat mysterieuze van een autist soms wel fijn hoor. Maar voor dat je zo iemand vind kost dat je heel wat gesprekken aan de bar.

Oh ja... wat is een NT'er eigenlijk
      maandag 25 januari 2010 @ 14:31:23 #280
    263554 revolutionarymen
    revolution is now
    pi_77248260
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:28 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Volgens mij was dat de eerste offtopic zin hier
    vind het wel leuk, net alsof je een echt gesprek heb
    pi_77248479
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:29 schreef Babbelvis het volgende:

Oh ja... wat is een NT'er eigenlijk
    NT staat voor Niet Typisch of Non/Neuro Typical, waarmee de "normale" mens wordt bedoeld.
    pi_77248658
    Zucht, ik zit (weer) op mijn broertje zijn account
    De vorige berichten hier waren van mij, autidude
    pi_77249187
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:48 schreef Autidude het volgende:

[..]

Helemaal waar... Er is bv een jongen die ik ooit niet zag staan omdat ik met mn kop bij de een of andere player zat, en nu kan ik mezelf wel voor mn kop slaan dat ik toen zo blind was (en nu hoeft hij mij niet meer )
    Het blijft lastig hoor... Ik kan ook weer niet een jongen hebben die "te" lief is, daar wals ik dwars overheen... Ik ben nogal dominant, dus ik wil wel tegengas... Maar de balans vinden tussen lief en player is vrij lastig... Om mij heen zie ik genoeg meiden/vrouwen die wel op tijd doorhadden dat lieve jongens net even fijner zijn hoor, dus er is zeker nog hoop voor je!
      maandag 25 januari 2010 @ 14:56:00 #284
    247161 ikke043
    pi_77249196
    Hoe komt het eigenlijk dat jullie allemaal online kunnen? Ik weet dat sommige niet werken, maar ik dacht dat sommige dat wel deden.
    Don't know where to go
    But I lock and load
    Moon explode
      maandag 25 januari 2010 @ 15:00:52 #286
    247161 ikke043
    pi_77249394
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:58 schreef Cassandra87 het volgende:
    Ziek thuis
    Oow, wat jammer beterschap ermee
    Don't know where to go
    But I lock and load
    Moon explode
    pi_77249418
    ik ben lichtelijk beter, en werk niet..heb de hele dag de tijd..en vandaag is mijn FOK dag..
    tot 4 uur want dat ik ff 2 broeken halen bij de kleermaker
      maandag 25 januari 2010 @ 15:07:30 #288
    247161 ikke043
    pi_77249717
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 15:01 schreef francis998 het volgende:
    ik ben lichtelijk beter, en werk niet..heb de hele dag de tijd..en vandaag is mijn FOK dag..
    tot 4 uur want dat ik ff 2 broeken halen bij de kleermaker
    Dan wens ik jou ook beterschap
    En bij de kleermaker volgens mij hebben we die hier niet eens
    Don't know where to go
    But I lock and load
    Moon explode
      maandag 25 januari 2010 @ 15:20:55 #289
    247161 ikke043
    pi_77250437
    En toen was het stil
    Don't know where to go
    But I lock and load
    Moon explode
    pi_77250628
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:56 schreef ikke043 het volgende:
    Hoe komt het eigenlijk dat jullie allemaal online kunnen? Ik weet dat sommige niet werken, maar ik dacht dat sommige dat wel deden.
    Wajong
      maandag 25 januari 2010 @ 15:29:58 #291
    247161 ikke043
    pi_77250879
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 15:24 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Wajong
    Hoe zit dat eigenlijk met WaJong, daar kom ik namelijk niet uit.
    Een vriend van me(ook Asperger) krijgt ook wajong sinds kort, maar hij zegt dat een werkgever daar niet achter kan komen dat jij dat ooit hebt gehad. Dat klinkt mij nogal raar in de oren
    Don't know where to go
    But I lock and load
    Moon explode
      maandag 25 januari 2010 @ 15:40:05 #292
    284684 Babbelvis
    doet blup blup
    pi_77251367
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 15:29 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk met WaJong, daar kom ik namelijk niet uit.
    Een vriend van me(ook Asperger) krijgt ook wajong sinds kort, maar hij zegt dat een werkgever daar niet achter kan komen dat jij dat ooit hebt gehad. Dat klinkt mij nogal raar in de oren
    Dat zou ik ook niet weten, het lijkt mij dat een werkgever er wel achter kan komen. Hij zal alleen misschien niet te horen krijgen zonder jou toestemming wat de reden is waarom je wajong krijgt.

En daarbij. Het is voor een werkgever vaak nog voordeliger ook om een wajonger aan te nemen met subsidie en alles.

Er komt alleen wat uitzoek werk bij kijken, zoals contact leggen met het UWV om uit te zoeken wat de voordelen voor de werkgever is i.p.v. je contract alleen door te sturen naar zijn accountant
      maandag 25 januari 2010 @ 16:03:21 #293
    188877 Stupendous76
    pi_77252336
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 14:56 schreef ikke043 het volgende:
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 15:20 schreef ikke043 het volgende:
    En toen was het stil
    Omdat ik wel gewoon werk; meestal even in de pauze en als er een verloren moment is (of, zoals nu, de werkdag bijna om en sommige dingen geen zin hebben om nu nog op te pakken, dan maar even wat anders)
    Repent, Pray, Forgive
    pi_77254233
    ik ben terug. En ja..hoor kleermaker bestaat nog..tenminste hier in rotterdam.

Ik ben weer terug maar waarschijnlijk iets minder actief. Ga straks eten..en kijk een buitenlandse soap, en later ncis vanavond..dus 's avonds ben ik er minder.
    pi_77254831
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 13:55 schreef francis998 het volgende:

[..]

echte grote enthusiame heb ik niet..en eigenlijk is dit de 3e keer dat ik naar een psych ga..maar ik haak steeds af omdat ik er in mijn ogen niet veel mee opschiet. Ja oke, de depressie is deels alweer voorbij...maar de kans dat 'ie terugkeerd is er nog.
    Maarja...verder wil iig vragen wat ik daar ga doen..en wanneer die resultaten er nou eindelijk komen..ik zag dat ze vorige keer een dik pak papier pakte, ik dacht hé mijn resultaten...maar ze gebruikte ze als onderlegger voor haar velletje waar ze notities op maakt,
    Terwijl als ik de resultaten krijg dan weet ik tenminste iets meer.

Maar ik ben eerlijk ik ben ook behoorlijk passief..en er vallen soms behoorlijk akelige stiltes
    Als je deze dingen nu eens opschrijft (en desnoods, als dat kan, mailt naar haar, dat je het daar over wilt hebben), en meeneemt om te zorgen dat je het niet vergeet... Hopelijk komt ze dan met bevredigende antwoorden
    pi_77255265
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 16:56 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Als je deze dingen nu eens opschrijft (en desnoods, als dat kan, mailt naar haar, dat je het daar over wilt hebben), en meeneemt om te zorgen dat je het niet vergeet... Hopelijk komt ze dan met bevredigende antwoorden
    ik moet ze dan maar op papier zetten.
    Want mail-adres, tel.nr ofzo heb ik niet. Alleen het nr van de receptie..
    dus maar afwachten tot volgende week woensdag en kijken wat het word...
    pi_77255509
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 17:05 schreef francis998 het volgende:

[..]

ik moet ze dan maar op papier zetten.
    Want mail-adres, tel.nr ofzo heb ik niet. Alleen het nr van de receptie..
    dus maar afwachten tot volgende week woensdag en kijken wat het word...
    Inderdaad!!! Je kan het altijd proberen toch!
    En anders print je dit topic gewoon uit...
    pi_77255720
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 17:10 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Inderdaad!!! Je kan het altijd proberen toch!
    En anders print je dit topic gewoon uit...
    of al die paginas waar ik dingen op typte die me dwars zaten..heeft ze iig genoeg leesvoer..
    pi_77255874
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 17:15 schreef francis998 het volgende:

[..]

of al die paginas waar ik dingen op typte die me dwars zaten..heeft ze iig genoeg leesvoer..
    Nou ja, ik zou ze in elk geval nog een keer doornemen en de ergste punten opschrijven om over te praten!
    Daar is zij toch voor!!!

Of inderdaad uitprinten en woensdag langsbrengen; gaat u maar lezen mevrouw, ik ga even langs de mac!
    pi_77255994
    quote:
    Op maandag 25 januari 2010 17:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou ze in elk geval nog een keer doornemen en de ergste punten opschrijven om over te praten!
    Daar is zij toch voor!!!

Of inderdaad uitprinten en woensdag langsbrengen; gaat u maar lezen mevrouw, ik ga even langs de mac!
    Het meeste heb ik heel opervlakkig verteld..maar zij ging er niet op in. En een keer zei ze over iets, als je er klaar voor bent wil ik het graag hierover hebben.
    Maar ik ben er al lang klaarvoor anders had ik het niet in details verteld..

maar goed zij is de psych..en zal vast ook wel weten wat ze doet
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')