abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77334588
hyper!!!!!!
Ze hebben lifehouse verplaatst naar een grotere zaal waardoor er tickets beschikbaar zijn, heb er gelijk 3 besteld. Voor de normale prijs!! Blij dat ik eventjes had gewacht na een tip.
Oooh heb er echt onwijs veel; zin in!!
En nog beter vriendje gaat ook mee
pi_77335101
Mijn moeder heeft inmiddels reactie gestuurd op mijn mail.

Ze ging alleen maar door over hoeveel problemen mijn zusje wel niet heeft en dat ik haatdragend ben. Ik heb een rustige mail terug gestuurd en ja nu maar weer afwachten waar ze nu mee aan komt
pi_77337968
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:29 schreef francis998 het volgende:

[..]

Voor zover ze zeggen klopt het wel, dat aspergers in bepaald opzicht minder last hebben, aanwezien ze vooral het sociale kunnen aanleren/copieren van anderen, en verder lijkt het iig of ze minder problemen hebben.
Dit wort ook gezegd door iemand die maar1x met iemand met asperger te maken heeft gehad.

(sorry als er veel fouten inzitten..heb namelijk pijnstiller genomen op advies van ha..tegen de rugpijn..en begin slaap te krijgen..dus ga maar lekker ff tukkie doen )
Hmm, ik heb een klasgenoot met asperger, en heb het vermoeden dat ik het zelf ben (met ook wat ADD trekken, maar daar zit sowieso overlap in). Dus tja, ik weet niet hoeveel ervaring nodig is om recht van spreken te hebben....?
Overigens weet ik er ook aardig wat van puur uit interesse. Alles omtrent hersenen =

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 15:54:27 ]
pi_77338239
@cassandra
naaah, ik zit nu in rustig vaarwater al voor een paar weekjes, magoed, toen me broer op vakantie was (2 weken terug) toen was t wat minder gezellig ik zie gewoon geen andere optie dan wachten tot het overgaat. ik zei op een gegeven moment, toen ik t helemaal zat was, dat ik wel naar me kamer ging, want hier kan ik niks mee. ik hoopte dat dat er vrij normaal uitkwam, blijkbaar niet, want dat was voor hun weer een teken dat ik geen respect voor ze had ofzo

achja.

wanneer belt de dokter nou?
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:00:26 #205
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_77338242
Ik zie opeens heel veel over asperger staan, en ik wil even kwijt dat Asperger (het syndroom) geen autisme spectrum stoornis is, maar een Non-verbal learning stoornis. Echter zijn de symptomen die bij Asperger en hoog-functionerend autisme vertonen nagenoeg hetzelfde en de behandeling dus ook.

-EDIT- en wordt het dus wel tot het ass gerekend, bijna vergeten
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:01:46 #206
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77338303
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:00 schreef ikke043 het volgende:
Ik zie opeens heel veel over asperger staan, en ik wil even kwijt dat Asperger (het syndroom) geen autisme spectrum stoornis is, maar een Non-verbal learning stoornis. Echter zijn de symptomen die bij Asperger en hoog-functionerend autisme vertonen nagenoeg hetzelfde en de behandeling dus ook.
Hahaha sorry nu moet ik even lachen, ineens ben ik autist-af?
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:03:15 #207
247161 ikke043
pi_77338382
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:01 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Hahaha sorry nu moet ik even lachen, ineens ben ik autist-af?
En ik zie dat mijn edit al te laat is.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:05:30 #208
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77338481
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:03 schreef ikke043 het volgende:

[..]

En ik zie dat mijn edit al te laat is.
Goed, dus je wilt zeggen dat het geen autisme spectrum stoornis is, maar wel tot het ass gerekend wordt? Spreek je jezelf niet behoorlijk tegen nu?
pi_77338634
Nee hij wil zeggen dat hij zich vergist had. Het is gewoon een ASS, punt.
Volgende keer wel je bronnen checken he, mister 043.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 16:10:01 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:12:15 #210
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77338778
Juist. Was al bang dat ze weer dat hele heilige psycho-boek hadden omgegooid ofzo.
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:12:38 #211
247161 ikke043
pi_77338794
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:05 schreef De_Logica het volgende:

[..]

Goed, dus je wilt zeggen dat het geen autisme spectrum stoornis is, maar wel tot het ass gerekend wordt? Spreek je jezelf niet behoorlijk tegen nu?
Nee, een diagnosis wordt gesteld op symptomen. Op het moment dat twee verschillende ziektes(ga me hier nou niet op afmaken) dezelfde symptomen dan krijgen ze ook dezelfde behandeling.

Nadat ik hier heb gepost ben ik ook maar meteen bronnen gaan zoeken dus allereerst en quote
quote:
Rourke vond overigens geen NLD-profielen bij autisten[4] (onderzocht werden autisten met een normale intelligentie) en concludeerde dat autisme en Asperger geen deel uitmaken van hetzelfde spectrum. [1]
Bron
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_77338888
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:12 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Nee, een diagnosis wordt gesteld op symptomen. Op het moment dat twee verschillende ziektes(ga me hier nou niet op afmaken) dezelfde symptomen dan krijgen ze ook dezelfde behandeling.

Nadat ik hier heb gepost ben ik ook maar meteen bronnen gaan zoeken dus allereerst en quote
[..]

Bron
Tja..het klopt wel, het enige wat ik me dan afvraag wat maakt die 2 ziektes dan verschillend? Als de symptomen hetzelfde zijn en ze dus dezelfde behandeling krijgen..

(het is niet bedoel om je af te maken, maar is gewoon iets wat ik me afvraag..)

[ Bericht 89% gewijzigd door francis998 op 27-01-2010 16:20:48 ]
pi_77339122
Vreemd, want ik herken wel veel in de asperger symptomen (en PDD-NOS, wat eigenlijk gewoon de verzamelbak is voor alle overige niet te categoriseren problemen), maar zeker niet in de NLD-stoornis problemen. Ik liep bijv. juist vroeg, met mijn motoriek is niets mis en mijn ruimtelijk inzicht is juist hoog.
Misschien is het dan wel 'gewoon' PDD-NOS. Fijn. Weet je eigenlijk nog niets
pi_77339152
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:00 schreef robuust89 het volgende:
@cassandra
naaah, ik zit nu in rustig vaarwater al voor een paar weekjes, magoed, toen me broer op vakantie was (2 weken terug) toen was t wat minder gezellig ik zie gewoon geen andere optie dan wachten tot het overgaat. ik zei op een gegeven moment, toen ik t helemaal zat was, dat ik wel naar me kamer ging, want hier kan ik niks mee. ik hoopte dat dat er vrij normaal uitkwam, blijkbaar niet, want dat was voor hun weer een teken dat ik geen respect voor ze had ofzo

achja.

wanneer belt de dokter nou?
Herkenbaar
Mijn moeder begon altijd te snauwen, waardoor ik mijn stem ging verheffen. Gevolg: twee hysterisch schreeuwende vrouwen en dat werd van kwaad tot erger
En toen woonde ik 2 jaar lang op mijzelf en werd ik ineens 'volwassen' tot ik terug thuis woonde en een heftige discussie met mn moeder had. Zij weer hysterisch gillen, waarop ik zeg, mam of je wordt nu rustig of ik onderbreek die discussie, kun je even afkoelen. Nog meer gegil toen ben ik buiten een sigaretje gaan roken zonder iets te zeggen. Zij verbijsterd maar wel weer een stuk rustiger. En nog meer verbazing dat ik zo rustig bleef
Nu heb ik eigenlijk zelden nog een aanvaring. Ben ook zelden thuis, daar niet van..

Maar ze hebben door (en geaccepteerd) dat ik alles via een mega-omweg doe, onderwijl 3 keer mijn neus stotend maar uiteindelijk wel mijn doel bereik. Dat scheelt
pi_77339184
Apart ook trouwens, want ik meen dat Aspies over het algemeen sowieso een groot ruimtelijk inzicht hadden. Nogal een contradictie.
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:22:27 #216
273894 De_Logica
Gewoon logisch
pi_77339298
quote:

[..]

[..]

Bron
Waarom zou men een ziekte met dezelfde symptonen in twee ziektes opdelen?
quote:
NLD zal niet worden opgenomen in de DSM-V-code, omdat de DSM V psychiatrische diagnoses betreft. NLD is een neuro(psycho-)logische term.
Oftewel, een loze term dus. Het heeft een naampje, maar er wordt niets mee gedaan. Verder lees ik niks over tiks, die had ik vroeger best veel en nog steeds in beperkte mate, dat is toch typisch iets autistisch?

Ik ga je afmaken
pi_77339371
Net als wiebelen, wat ik ook veel doe. Trommelen met mijn vingers overal op, wiebelen met mijn benen, heel vaak veranderen van zithouding. En goed punt trouwens, wbt. DSM V

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2010 16:25:21 ]
pi_77340020
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:23 schreef RRGJL het volgende:
Net als wiebelen, wat ik ook veel doe. Trommelen met mijn vingers overal op, wiebelen met mijn benen, heel vaak veranderen van zithouding. En goed punt trouwens, wbt. DSM V
hmmm...hier heb ik dus ook last van. zoals met mijn benen wiebelen of mijn ogen wrijven met mijn handen enzo.
Maar volgens mijn moeder had ik dit als klein kind nooit..maar daar kan ik niet op in gaan..omdat ik me het niet meer herinner
pi_77340348
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:29 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Alsof we hier allemaal toch 1 familie zijn,
Plannen kost me nog steeds heel veel moeite, maar ik zie daar voor mijzelf wel sterke verbeteringen in. Slordigheid hoef ik niets voor te doen, dat ontstaat vanzelf... Zaken ordenen gaat mij als de beste af, helaas vergeet ik dat telkens waardoor ik elke keer opnieuw dingen ga uitzoeken en bedenken en elke keer is het weer anders dan de vorige, dus enige eenheid is ver te zoeken
Ook gespreksopeners: doe maar niet, vraag gewoon wat je wilt weten, als is een gesprek 'voor de lol', maar draai er niet omheen.
En tja, impulsief, volgens mij is dat een specifieke autisme-trek.
Oi, ik ben heeeeel slecht in plannen, supergoed in rommel maken en zo impulsief als maar kan... Maar ik ben een NT-er... dacht ik
Wat dat soort problemen betreft begrijp ik jullie dus best wel!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_77340467
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 14:30 schreef Cassandra87 het volgende:
hyper!!!!!!
Ze hebben lifehouse verplaatst naar een grotere zaal waardoor er tickets beschikbaar zijn, heb er gelijk 3 besteld. Voor de normale prijs!! Blij dat ik eventjes had gewacht na een tip.
Oooh heb er echt onwijs veel; zin in!!
En nog beter vriendje gaat ook mee
Wat fijn!!!!
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 27 januari 2010 @ 16:50:23 #221
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_77340627
quote:

[..]

[..]

Bron
Men is er niet over uit, er zijn een aantal tekenen dat Asperger neurologisch gezien niet onder autisme zou vallen. Maar dan: over heel dingen zijn ze er nog niet uit. Tot niet zo heel lang geleden zou het aan een slechte opvoeding liggen. ASS is een relatief jonge aandoening; als je het heel breed bekijkt zou bijna iedereen wel onder ASS vallen, als je het heel smal bekijkt slechts een enkeling.
Een voorbeeld wat ze aanhalen is rekenen en ruimtelijk inzicht: nu was ik in wiskunde nooit echt goed (maar dat lag voor een deel ook aan de manier van lesgeven), ruimtelijk inzicht haal ik de hoogste scores.
De volgende tekst (van jouw bron) zegt het volgende:
quote:
Er bestaan sterke overeenkomsten tussen de symptomen van NLD en het syndroom van Asperger. Een aantal onderzoekers meent dat ze in wezen hetzelfde verschijnsel betreffen, maar dan van verschillende kanten bekeken (gedragskundig en neuropsychologisch). Byron Rourke, een van de belangrijkste onderzoekers van NLD, stelt dat vrijwel alle Aspergers aan de criteria voor NLD voldoen [1], een onderzoek van de Yale-universiteit komt tot tachtig procent.[2]. Ook later onderzoek bevestigde de sterke overeenkomsten in neuropsychologische profielen. [3]

Rourke vond overigens geen NLD-profielen bij autisten[4] (onderzocht werden autisten met een normale intelligentie) en concludeerde dat autisme en Asperger geen deel uitmaken van hetzelfde spectrum. [1]
Ze moeten dus nog even doorzoeken.

Overigens, soms hoef je niet te kijken naar symptomen om te weten wat er scheelt.
Zo, nog meer brandhout
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_77341430
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 16:44 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Oi, ik ben heeeeel slecht in plannen, supergoed in rommel maken en zo impulsief als maar kan... Maar ik ben een NT-er... dacht ik
Wat dat soort problemen betreft begrijp ik jullie dus best wel!
Een handboek? Een HANDBOEK??? neuh.. sorry.. ik heb een hoofd.
pi_77341609
wat wel te merken is dat er ook veel overeenkomsten zitten tussen austisten en niet autisten
pi_77341745
Dat is de vraag. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die denken dat ze niet-autist zijn en het wel zijn. Mensen die niet-stoorniswhatever denken te hebben, maar het wel hebben, overigens.
pi_77341849
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:14 schreef RRGJL het volgende:
Dat is de vraag. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die denken dat ze niet-autist zijn en het wel zijn. Mensen die niet-stoorniswhatever denken te hebben, maar het wel hebben, overigens.
idd net zoals ik.
Het ene moment denk ik wel autisme te hebben en het andere moment niet. En er komt pas uitsluiting bij de resultaten.
Voorlopig hou ik het maar op mogelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')