en ook de < 1% categorie.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:34 schreef Chooselife het volgende:
Door de grote tegenstellingen zullen ook hun idealen wel iets afgevlakt worden hoor.
Wat er in de legenda ontbreekt, is de >50% categorie.
En alle niet westerse allochtonen zijn uiteraard extrimistisch moslimquote:Op zondag 24 januari 2010 20:31 schreef ghb-tampon het volgende:
[ afbeelding ]
we kennen de negatieve gevolgen van het multiculturalisme; dit zal alleen nog maar erger worden!!
over 20 jaar hebben we de sharia hier al ingevoerd en moeten alle vrouwen een hoofddoek dragen!
een lekker lapje varkensvlees is dan verbode en homo's zijn hun leven nie tmeer zeker

Weet je wat men in de jaren 40 schreef, uit angst voor het als maar toenemende katholieke volksdeel?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:31 schreef ghb-tampon het volgende:
[ afbeelding ]
we kennen de negatieve gevolgen van het multiculturalisme; dit zal alleen nog maar erger worden!!
over 20 jaar hebben we de sharia hier al ingevoerd en moeten alle vrouwen een hoofddoek dragen!
een lekker lapje varkensvlees is dan verbode en homo's zijn hun leven nie tmeer zeker
Maar ja. Uiteindelijk bleken Katholieken ook heel normale mensen en niet echt aanhangers van de Antichrist. Xenofoob gehuil is echter van alle tijden.quote:‘Wij zijn als protestantse christenen, als gereformeerde belijders geroepen allereerst om dit te verstaan als innerlijke noodwendigheid van deze vreemde religie; maar daarna zullen we moeten weten, wat ons te doen staat, als deze religie de staat overmeestert (langs de trappen der democratie, door de kracht van de grote aanwas binnenshuis en de zoveel geringere werfkracht op humanistische gemoederen, die ontledigd raakten) – ik zeg: er zal vroeg of laat maar één dilemma zijn: het land verlaten of het land verdedigen, zich onttrekken aan de verantwoordelijkheid of zich verzetten uit hoofde van onze hoge verantwoordelijkheid, welverstaan niet allereerst voor onze kerk, neen voor ons volk, ter wille van zijn vrije toegang tot God en tot de troon Zijner genade, óók om zijn historie, zijn roeping, zijn gemeenschap en zijn toekomst’.
Hinderlijk hè, mensen die verder kijken dan hun neus lang is.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:45 schreef ghb-tampon het volgende:
ja relativeer het maar weer met een historisch perspectief zodat je lekker je ogen dicht kan doen
nee maar ook gematigde moslims zullen wel voor een sharia of een afgeleide vorm daarvan stemmenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:35 schreef Sakura het volgende:
[..]
En alle niet westerse allochtonen zijn uiteraard extrimistisch moslim [ afbeelding ]
Hoe dom kan je zijn [ afbeelding ]
Ja, de Islamitische politieke partijen die de Sharia willen invoeren zullen de gemeenteraadsverkiezingen wel domineren.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:47 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
nee maar ook gematigde moslims zullen wel voor een sharia of een afgeleide vorm daarvan stemmen
nee je kijkt alleen maar terug ipv verder en dan met zo'n waardeloze quote komenquote:Op zondag 24 januari 2010 20:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hinderlijk hè, mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
Tegen die tijd is ze al uitgehuwelijkt.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:45 schreef ghb-tampon het volgende:
ja relativeer het maar weer met een historisch perspectief zodat je lekker je ogen dicht kan doen
ik spreek jou over 30 jaar nog wel als je dochters niet zonder een hoofddoek over straat kan
Heb je het al aan Najib Amhali gevraagd?quote:Op zondag 24 januari 2010 20:47 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
nee maar ook gematigde moslims zullen wel voor een sharia of een afgeleide vorm daarvan stemmen
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:45 schreef ghb-tampon het volgende:
ik spreek jou over 30 jaar nog wel als je dochters niet zonder een hoofddoek over straat kan
wie sluit dat uit? en met deze demografische prognose wordt de kans alleen maar groter!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, de Islamitische politieke partijen die de Sharia willen invoeren zullen de gemeenteraadsverkiezingen wel domineren.
Klopt, maar het topic leeft en is aktief. Laat maar zo.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er is al zo'n dom topic over precies hetzelfde xenofobe geblaat: De toekomst van nederland van 2010 tot 2020
Goeie vraag. Ik denk omdat er meer ruimte is in Drenthe, dat de produktiecapaciteit daarmee toeneemt.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:52 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het verschil in Drenthe en in Noord-Overijssel opvallend. Noord-Overijssel blijft lichtgekleurd, maar in Zuid-West Drenthe gaat een vlakje zelfs van 1-6 naar 9-15. Dat is relatief gezien echt een flinke stijging, waar zou die daar vandaan komen.
Ik denk dat ik mijn geld nog eerder op de eindtijdvoorspellingen van de Maya’s zou inzetten dan op jouw voorspellingen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:49 schreef ghb-tampon het volgende:
nee je kijkt alleen maar terug ipv verder en dan met zo'n waardeloze quote komen
en hinderlijk he? mensen met een vooruitziende blik..
Je moet je nickname ff uit je anus halen, misschien dat je dan nog eens een keer zinnige dingen gaat zeggen.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:49 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
nee je kijkt alleen maar terug ipv verder en dan met zo'n waardeloze quote komen
en hinderlijk he? mensen met een vooruitziende blik..
Dat rond Tiel die gemeentes ook allemaal lichtgekleurd blijven vind ik ook opvallend.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:53 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Goeie vraag. Ik denk omdat er meer ruimte is in Drenthe, dat de produktiecapaciteit daarmee toeneemt.
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:50 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
wie sluit dat uit? en met deze demografische prognose wordt de kans alleen maar groter!
hetzelfde met die klimaatbullshit van jou.. dan moete we wel voorzichtig zijn maar niet als het om etnische groepen gaat want da's natuurlijk niet politiek correct
Ook waar veel varkenshouderijen zijn. t's maar een constatering.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat rond Tiel die gemeentes ook allemaal lichtgekleurd blijven vind ik ook opvallend.
Ik denk dat dat aangeeft dat er niets lager dan het kleinste en niets hoger dan het hoogste wordt voorspeld. Althans, dat lijkt me de enige logische reden. Het zijn ook alleen de kleinste en grootste waarden die verspringen.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom verspringt het percentage in de legenda?
Dan lijkt het ontwikkelingspatroon minder schokkend.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom verspringt het percentage in de legenda?
Inderdaad. Mijn vriendin is bijvoorbeeld Assyrisch, geboren in Irak maar gewoon Christelijk.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:35 schreef Sakura het volgende:
[..]
En alle niet westerse allochtonen zijn uiteraard extrimistisch moslim [ afbeelding ]
Dan zou je juist omhoog moeten gaan met de percentages en niet omlaag.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:08 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Dan lijkt het ontwikkelingspatroon minder schokkend.
prima maar zeg over 30 niet dat ik je niet gewaarschuwd heb he? en als je ziet hoeveel moskees er gebouwd worden, hoe de moslims lopen te fokken.. dat moet je wel erg blind zijn om niet in te zien dat dat geen politieke factor gaat worden!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn geld nog eerder op de eindtijdvoorspellingen van de Maya’s zou inzetten dan op jouw voorspellingen.
Dat geboortecijfers hard afnemen, dat weet je? Dat moskeebezoek afneemt ook? Ken je b.v. de ontwikkeling van het Reformjodendom in Duitsland (oh nee, dat is geschiedenis, dat is niet relevant).quote:Op zondag 24 januari 2010 21:15 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
prima maar zeg over 30 niet dat ik je niet gewaarschuwd heb he? en als je ziet hoeveel moskees er gebouwd worden, hoe de moslims lopen te fokken.. dat moet je wel erg blind zijn om niet in te zien dat dat geen politieke factor gaat worden!
Kijk nog maar eens goed, naar de 1e categorie, daar is de relatieve aanpassing het sterkst.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan zou je juist omhoog moeten gaan met de percentages en niet omlaag.
Daar wordt de ondergrens opgehoogd. Het blijft dus de <6% maar overal zullen dan wel 4% niet-westerse allochtonen wonen.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:18 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Kijk nog maar eens goed, naar de 1e categorie, daar is de relatieve aanpassing het sterkst.
Uiteraard niet, als rasechte wilders aanhanger is TS totaal niet geinterresseert in realiteit en werkelijke gegevens maar enkel in populistisch dom geleuter.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat geboortecijfers hard afnemen, dat weet je? Dat moskeebezoek afneemt ook? Ken je b.v. de ontwikkeling van het Reformjodendom in Duitsland (oh nee, dat is geschiedenis, dat is niet relevant).
En de integratie, de veiligheid in vogelaarwijken enz. neemt evenredig toe?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat geboortecijfers hard afnemen, dat weet je? Dat moskeebezoek afneemt ook?
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:40 schreef Westerling het volgende:
Hahaha, er zal best wat in zitten maar hoe suggestief kun je het maken; beetje te de legenda laten verspringen.
jaja geboortecijfers nemen af ja maar relatief is het geboortecijfer bij allochtonen hoger, dus krijg je idd scheefgroei he?! en moskeebezoek neemt helemaal niet af, er worden nog steeds moskees bije gebouwd en die stromen wel gelijk vol..quote:Op zondag 24 januari 2010 21:17 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat geboortecijfers hard afnemen, dat weet je? Dat moskeebezoek afneemt ook? Ken je b.v. de ontwikkeling van het Reformjodendom in Duitsland (oh nee, dat is geschiedenis, dat is niet relevant).
wie zegt dat ik pvv stem? dat soort aannames getuigen ook niet van enig IQquote:Op zondag 24 januari 2010 21:21 schreef Sakura het volgende:
[..]
Uiteraard niet, als rasechte wilders aanhanger is TS totaal niet geinterresseert in realiteit en werkelijke gegevens maar enkel in populistisch dom geleuter.
Wilders heeft dus echt gelijk dat hij zijn eigen aanhang niet al te hoog inschat en dat PVV een beneden gemiddeld IQ hebben.
vooral die importbruiden niet vergeten hier. Dit zorgt voor turbo-groei.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:32 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
jaja geboortecijfers nemen af ja maar relatief is het geboortecijfer bij allochtonen hoger, dus krijg je idd scheefgroei he?! en moskeebezoek neemt helemaal niet af, er worden nog steeds moskees bije gebouwd en die stromen wel gelijk vol..
Hier springt de legenda van de hoogst categorie razendsnel.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:30 schreef ClearGreen het volgende:
Ik vind dit eigenlijk veel schokkender:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2010 21:32 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
jaja geboortecijfers nemen af ja maar relatief is het geboortecijfer bij allochtonen hoger, dus krijg je idd scheefgroei he?! en moskeebezoek neemt helemaal niet af, er worden nog steeds moskees bije gebouwd en die stromen wel gelijk vol..
quote:Kerk- en moskeebezoek is laatste tien jaar fors gedaald
AMSTERDAM - Het bezoek aan kerken, moskeeën en religieuze bijeenkomsten is de afgelopen jaren fors teruggelopen. De daling is het grootst onder moslims. Dit blijkt uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS), dat woensdag is verschenen.
Tien jaar geleden ging nog 47 procent van de Nederlandse moslims minstens één keer per maand naar de moskee, nu is dat 35 procent.
Bron: Volkskrant.
quote:
quote:Volgens hem vinden vooral jongeren geen aansluiting bij moskeebesturen, die meestal nog uit de eerste generatie gastarbeiders bestaat. ‘Er zijn naar hun smaak te weinig activiteiten. Of er wordt in het Arabisch gepredikt, dat ze niet kunnen volgen. Uit frustratie gaan ze thuis bidden. Sommigen gaan zelfs naar een andere stad, waar de imam hen wel bevalt. Dan gaan ze minder vaak dan ze zouden willen.’
Ook Khalil Aitblal van de Unie van Marokkaanse Moskeeën Amsterdam en Omstreken (UMMAO) zet kanttekeningen bij het CBS-onderzoek. ‘De kerkgang is inhoudelijk niet zonder meer te vergelijken met moskeebezoek’, zegt hij. ‘Kijk alleen al naar het aantal gebeden per dag. Vijf voor moslims.’
Hij ziet geen afname, maar een ‘kritischer houding’ ten opzichte van het instituut. ‘Jongeren gaan niet zomaar meer naar de moskee, ze kiezen bewust. Sommige moskeën zijn zo populair dat ze uitpuilen tijdens de vrijdagpreek. Gelovigen zitten daar zelfs op straat.’
Een kritischer houding van jongeren ten opzichte van de Islam. Dat lijkt me juist een positieve ontwikkeling, jou niet?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:40 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
[..]![]()
Het gemiddelde moskeebezoek mag dan IETS afnemen, de islamisering iig niet
wat tis toch duidelijk dat het probleem zich verplaatst? ipv van in de moskee gaan ze lekker thuis zitten radicaliserenquote:Op zondag 24 januari 2010 21:42 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Jongen, je maakt jezelf belachelijk. Geef het op.
Nou, er waren natuurlijk ook mensen die zo relativerend spraken over de nazi´s!quote:Op zondag 24 januari 2010 20:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hinderlijk hè, mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
Oh ja, goed punt.quote:
Nee, want dat leidt uiteindelijk tot bevolkingskrimp en dat is broodnodig.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:30 schreef ClearGreen het volgende:
Ik vind dit eigenlijk veel schokkender:
[ afbeelding ]
Het is niet oké om de PVV met de nazi’s te vergelijken, dat weet jij ook.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:44 schreef Sachertorte het volgende:
Nou, er waren natuurlijk ook mensen die zo relativerend spraken over de nazi´s!
[ afbeelding ]
Thuis radicaliseer je minder makkelijk dan in een moskee, tussen een hele hoop anderen luisterend naar een schreeuwende man die de waarheid predikt.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:43 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
wat tis toch duidelijk dat het probleem zich verplaatst? ipv van in de moskee gaan ze lekker thuis zitten radicaliseren
Nee, het laat een minder plotselinge/snelle stijging zien. Dat is nog geen krimp. Bovendien is de vergrijzing wel degelijk een probleem.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:44 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Nee, want dat leidt uiteindelijk tot bevolkingskrimp en dat is broodnodig.
hij vergelijkt de moslims met de nazi'squote:Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is niet oké om de PVV met de nazi’s te vergelijken, dat weet jij ook.
Wie zegt dat ik dat doe? Ik waarschuw alleen voor al te veel waardenrelativisme, en dat het allemaal mee zal vallen want het zijn toch ook mensen. In Papoea doen ze ook nog steeds aan koppensnellen, en die mensen verschillen genetisch niets van ons. Het enige wat ons weerhoudt van dergelijk gedrag is onze cultuur. Daar kun je dus maar beter niet teveel mee experimenteren. Zoals ze in de sport ook weten, never change a winning team!quote:Op zondag 24 januari 2010 21:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het is niet oké om de PVV met de nazi’s te vergelijken, dat weet jij ook.
Oooooh, is het werkelijk? Dom van mij hoor!quote:Op zondag 24 januari 2010 21:49 schreef ghb-tampon het volgende:
[..]
hij vergelijkt de moslims met de nazi's
Vergrijzing komt ook doordat mensen langer blijven leven en dit is ook een veroorzaker van toename van de bevolkingspopulatie.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:48 schreef Tardigrada het volgende:
[..]
Nee, het laat een minder plotselinge/snelle stijging zien. Dat is nog geen krimp. Bovendien is de vergrijzing wel degelijk een probleem.
Fle-VOL-land.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh mijn God, ze krijgen Flevoland! Krijs!
Moslims staan erg bekend als koppensnellers, dom van mij.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat doe? Ik waarschuw alleen voor al te veel waardenrelativisme, en dat het allemaal mee zal vallen want het zijn toch ook mensen. In Papoea doen ze ook nog steeds aan koppensnellen, en die mensen verschillen genetisch niets van ons. Het enige wat ons weerhoudt van dergelijk gedrag is onze cultuur. Daar kun je dus maar beter niet teveel mee experimenteren. Zoals ze in de sport ook weten, never change a winning team!
Zo'n bron van wijsheid ben je eigenlijk niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Moslims staan erg bekend als koppensnellers, dom van mij.
Ze plegen wel erg vaak aanslagen, wereldwijd gezien; en landen met een overwegend aandeel moslims zijn meestal landen zonder vrijheid van meningsuiting ed. Dat doet mij vermoeden dat we erg kritisch moeten zijn op dit geloof en de aanhangers ervan.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:54 schreef Iblis het volgende:
[..]
Moslims staan erg bekend als koppensnellers, dom van mij.
Ja, maar dat effect vormt nu tijdelijk een combinatie met een golfbeweging, voortkomend uit de babyboom. Mensen worden gemiddeld wel steeds ouder, maar normaal gesproken verloopt die ontwikkeling wat geleidelijker.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:51 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Vergrijzing komt ook doordat mensen langer blijven leven en dit is ook een veroorzaker van toename van de bevolkingspopulatie.
quote:Opvallend genoeg in een land dat —hoewel grotendeels seculier— nog steeds officieel een christelijk land is, zijn de traditionele kerstvoorstellingen op veel scholen in England al afgeschaft om moslims maar niet voor het hoofd te stoten. Ook wordt er steeds vaker uitsluitend nog halal vlees geserveerd, waar veel mensen alleen al bezwaar tegen hebben op grond van dierenmishandeling. Maar een werkelijk stuitend voorbeeld van de wijze waarop Englishness in eigen land wordt gemarginaliseerd, is het schrappen van St. George's day, nota bene sinds 1415 n.Chr. de nationale feestdag ter viering van de patroonheilige van England, de (mogelijk Assyrische) christen St. George (ca. 275-281). Sommige gemeenten hebben zelfs de St.George-vlag verboden, een wit schild met een rood kruis waar de Engelse vlag van is afgeleid. Dit alles om maar te voorkomen dat moslims er misschien aanstoot aan zullen nemen.
Terwijl kritiek op islamisten en de islam de kop wordt ingedrukt (dat gebeurt nagenoeg synchroon in vrijwel alle Westers landen), mogen islamisten alles zeggen wat ze willen, zoals "Onthoofd wie de islam beledigt" en "Groot-Brittannië, jullie 9/11 komt eraan". Eén van vele de fans van de Englise Defensieliga verwoordt het zo:
"In Britain you get away with most things, even murder. One of the few things you can't get away with however is complaining about islam. Islam has been put on a pedestal and it's armor is cleverly devised."
De definitieve druppel die de emmer deed overlopen waren de gebeurtenissen in Luton in 2009: Toen de soldaten van de Royal Anglian Regiment vanuit Basra in Irak terugkwamen in dat stadje ten noordoosten van Londen, werden ze onder andere begroet door een stuitende vertoning van moslimextremisten die de soldaten stonden uit te schelden voor "kindermoordenaars" en "slagers" en hun gesneuvelde kameraden probeerden belachelijk te maken. "De politie trad strenger op tegen de boze patriottische bevolking van Luton, die met deze monsters geconfronteerd werden, dan tegen de extremisten, die hun haat tegen Engeland en tegen de soldaten vrijelijk stonden uit te braken tegen al die mensen die zo vriendelijk zijn de uitkeringen voor hen te verdienen."
Ik eet m'n hoed op als dat niet van ‘het vrije volk’ komt.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:12 schreef ghb-tampon het volgende:
kijk maar es naar de situatie in de UK .. dit staat ons ook te wachten in nederland;
[..]
ad hominemquote:Op zondag 24 januari 2010 22:15 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik eet m'n hoed op als dat niet van ‘het vrije volk’ komt.
Nee, ik was benieuwd naar de bron.quote:
Maar, hoe is een opmerking over de bron nu precies een ad hominem? (Een opmerking gericht op de persoon.)quote:
Hoezo subtiel?quote:Op zondag 24 januari 2010 21:28 schreef Resistor het volgende:
[..]
![]()
![]()
2010:
1 - 6%
6 - 9%
9 - 15%
15 - 33%
2015
2 - 6%
6 - 9%
9 - 15%
15 - 31%
2020
3 - 6%
6 - 9%
9 - 15%
15 - 30%
2025
4 - 6%
6 - 9%
9 - 15%
15 - 29%
Subtiel.
-edit-
Maar ik snap niet waarom er geen hogere percentages zijn, of er nou meer dan 16% of meer dan 34% niet-westerse allochtonen zijn maakt niet veel uit voor de kleur.
Het enige wat die buitenlander doet is nog meer dom commentaar geven.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:05 schreef JoaC het volgende:
Wilders for president, hij pakt ten minste de ergste problemen aan
Dat wordt hier niet ontkend. Er wordt alleen beweerd dat 35% moslims als hoogste percentage in een gemeente voldoende is om hoofddoeken af te dwingen en varkensvlees te verbieden.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:36 schreef Sachertorte het volgende:
Ik vind dit altijd van die vreemde discussies. Er wordt altijd hard ontkend dat het importeren van mensen met andere culturen gevolgen kan hebben, en voor zover dat niet ontkend wordt, zouden er alleen maar positieve gevolgen zijn.
Uiteraard. Maar dat ‘ook zouden moten gaan volgen’ is natuurlijk, als je het over realistische toekomstscenario’s van Nederland hebt, niet echt een goede vraagstelling.quote:Dat is natuurlijk zeer vreemd, want als je deze mensen op de man af vraagt wat ze van bepaalde gebruiken vinden uit andere culturen, en hoe ze het zouden vinden als zij die gebruiken ook zouden moeten gaan volgen, volgt praktisch altijd een afwijzende reactie.
De verdediging is de democratie en onze grondwet.quote:Daaruit snap ik ook prima dat het veel allochtonen moeite kost om hun cultuur af te leggen, zij hebben vast dezelfde instinctieve reactie bij veel van onze gebruiken. Maar met dat soort zaken zou best eens iets meer rekening gehouden mogen worden bij het maken van beleid in de politiek, en dat wordt ten enenmale nagelaten, en ook zou wel iets meer werk gemaakt mogen worden met het verdedigen van de fundamenten van onze cultuur (die toch wel als de beste aller culturen gezien mag worden, al was het alleen al omdat het de rechten van het individu zeker stelt tegenover de massa).
Een democratie en een grondwet staan alleen als ze voldoende steun genieten onder de bevolking. Zodra dat stopt, ligt een Weimarscenario voor de hand.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:46 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat wordt hier niet ontkend. Er wordt alleen beweerd dat 35% moslims als hoogste percentage in een gemeente voldoende is om hoofddoeken af te dwingen en varkensvlees te verbieden.
[..]
Uiteraard. Maar dat ‘ook zouden moten gaan volgen’ is natuurlijk, als je het over realistische toekomstscenario’s van Nederland hebt, niet echt een goede vraagstelling.
[..]
De verdediging is de democratie en onze grondwet.
Je kunt veel zeggen, maar niet dat het de niest-westerse allochtonen zijn die nu massaal kapitaliseren op de onvrede om politieke en electorale winst te boeken met plannen die afschaffing van onderdelen van de grondwet inhouden.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:53 schreef Sachertorte het volgende:
Een democratie en een grondwet staan alleen als ze voldoende steun genieten onder de bevolking. Zodra dat stopt, ligt een Weimarscenario voor de hand.
Nee, er wordt gesproken over 35% niet-westerse allochtonen niet over 35% moslims.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:46 schreef Iblis het volgende:
Dat wordt hier niet ontkend. Er wordt alleen beweerd dat 35% moslims als hoogste percentage in een gemeente
Ja, sorry, ik laat me onbewust wat meeslepen door de teneur in deze topic.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:57 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Nee, er wordt gesproken over 35% niet-westerse allochtonen niet over 35% moslims.
Onder niet-westerse allochtonen vallen bijv. ook Russen, Brazilianen en Chinezen.
Dat is precies wat Geert Wilders ook maar niet kan of wil snappen.
Die hele grondwet kan me eigenlijk gestolen worden in deze discussie. Het gaat me veeleer om de heersende cultuur. Dát is de basis van een samenleving. Die grondwet moet slechts bescherming bieden tegen de staat, maar als de bevolking er niet meer achter staat helpt ook geen grondwet je meer.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen, maar niet dat het de niest-westerse allochtonen zijn die nu massaal kapitaliseren op de onvrede om politieke en electorale winst te boeken met plannen die afschaffing van onderdelen van de grondwet inhouden.
Je herkende het sarcasme echt neitquote:Op zondag 24 januari 2010 22:40 schreef Sakura het volgende:
[..]
Het enige wat die buitenlander doet is nog meer dom commentaar geven.
Trouwens, dat dictatortje wil na de komende verkiezingen absoluut niet regeren.
En los daarvan, Nederland is geen presidentschap maar een monarchie
Nou, er is een partij die aangeeft er niet achter te staan, en dat is niet de moslimpartij.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:04 schreef Sachertorte het volgende:
Die hele grondwet kan me eigenlijk gestolen worden in deze discussie. Het gaat me veeleer om de heersende cultuur. Dát is de basis van een samenleving. Die grondwet moet slechts bescherming bieden tegen de staat, maar als de bevolking er niet meer achter staat helpt ook geen grondwet je meer.
Dat komt doordat de autochtone bevolking in ZO-Drenthe zeer zwaar vergrijsd is en dus fors gaat inkrimpen. En als de autochtonen daar langzamerhand uitsterven gaat het percentage allochtonen, die gemiddeld veel jonger zijn, vanzelf omhoog.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:52 schreef Iblis het volgende:
Ik vind het verschil in Drenthe en in Noord-Overijssel opvallend. Noord-Overijssel blijft lichtgekleurd, maar in Zuid-West Drenthe gaat een vlakje zelfs van 1-6 naar 9-15. Dat is relatief gezien echt een flinke stijging, waar zou die daar vandaan komen.
Gelukkig hechten de meeste mensen aan de democratie en aan de rechtstaat.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:04 schreef Sachertorte het volgende:
Die hele grondwet kan me eigenlijk gestolen worden in deze discussie.
Je doelt natuurlijk op de PVV. Je gaat er aan voorbij dat de PVV zich daarentegen wel hard maakt voor homorechten ed. Overigens ben ik het eens met de analyse dat art.1 Gw een gedrocht is. En een moslimpartij is er niet, of ja eigenlijk wel, de PvdA. Als je ziet wat de PvdA allemaal mag uitvreten in Amsterdam etc, tsja... Vadertje Drees draait zich om in zijn graf, zo was de sociaal-democratie nooit bedoeld.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:08 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, er is een partij die aangeeft er niet achter te staan, en dat is niet de moslimpartij.
Als je eens goed leest wat ik schrijf. De democratie en de rechtsstaat zijn niks zonder achterliggende corresponderende cultuur.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:11 schreef petertje2 het volgende:
[..]
Gelukkig hechten de meeste mensen aan de democratie en aan de rechtstaat.
Slechts de aanhangers van een niet nader te noemen ultra-rechtse partij zien liever een dictatuur.
De PVV heeft meer met dierenrechten dan met mesenrechten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:12 schreef Sachertorte het volgende:
Je doelt natuurlijk op de PVV. Je gaat er aan voorbij dat de PVV zich daarentegen wel hard maakt voor homorechten ed.
Juist art 1 is de basis van de rechtstaat.quote:Overigens ben ik het eens met de analyse dat art.1 Gw een gedrocht is.
Dat verband ontgaat me.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:13 schreef Sachertorte het volgende:
De democratie en de rechtsstaat zijn niks zonder achterliggende corresponderende cultuur.
En die cultuur is er niet eentje van het tornen aan grondwetten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:13 schreef Sachertorte het volgende:
Als je eens goed leest wat ik schrijf. De democratie en de rechtsstaat zijn niks zonder achterliggende corresponderende cultuur.
Nu wordt het weer een PVV discussie. Die hele PVV interesseert me eerlijk gezegd ook geen zier.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:15 schreef petertje2 het volgende:
[..]
De PVV heeft meer met dierenrechten dan met mesenrechten.
Zeker niet. Art 1 Gw is een tamelijk recent artikel, en je wil toch niet beweren dat we voor die tijd geen rechtsstaat waren?quote:[..]
Juist art 1 is de basis van de rechtstaat.
Het is leuk je te concentreren op de juristerij, maar je moet de cultuur niet veronachtzamen.quote:
Daar dachten ze in '83 heel anders over.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:22 schreef Iblis het volgende:
[..]
En die cultuur is er niet eentje van het tornen aan grondwetten.
Ja, dat was inderdaad zo’n aanpassing waarin allerhande grondrechten verdwenen.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Daar dachten ze in '83 heel anders over.
Nee inderdaad. Maar het was wel een uitbreiding van de staatsmacht. Je kunt ook van mening zijn dat daar gevaren inzitten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ja, dat was inderdaad zo’n aanpassing waarin allerhande grondrechten verdwenen.
Ik vind de boodschap die van de voorgestelde wijzing uitgaat en het precedent dat het schept zorgelijk. Stel, de gevreesde meerderheid van niet-westerse allochtonen komt er, en stel, die willen inderdaad datgene wat velen vrezen, dan is het precedent dat ongelijke behandeling in gelijke gevallen legitimeert reeds geschapen.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:42 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Maar het was wel een uitbreiding van de staatsmacht. Je kunt ook van mening zijn dat daar gevaren inzitten.
Maar zeg me eens: vind jij art. 1 Gw nu ook zo'n belangrijk artikel, mede gelet op het feit dat we ook heel lang prima zonder konden?
Ik denk dat geen Grondwet ons zal helpen als de waarden uit Saoedie-Arabie hier wijd en zijd ingang vinden. Dan is het gedaan met Nederland als beschaafd land. Het is daarom veel belangrijker je te richten niet op de regels, maar op de opvattingen van mensen. (Nieuwe) Nederlanders met verlichte ideeën zijn meer dan gewenst, maar woestijnopvattingen moeten we buiten de deur houden.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:47 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik vind de boodschap die van de voorgestelde wijzing uitgaat en het precedent dat het schept zorgelijk. Stel, de gevreesde meerderheid van niet-westerse allochtonen komt er, en stel, die willen inderdaad datgene wat velen vrezen, dan is het precedent dat ongelijke behandeling in gelijke gevallen legitimeert reeds geschapen.
Het is je eigen glazen ingooien. Dat vind ik het gevaarlijkste.
Ja want niets westerse allochtoon is natuurlijk per definitie een moslimsextremistquote:Op zondag 24 januari 2010 20:31 schreef ghb-tampon het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat ook zo hard met die waarden uit Saudi-Arabië natuurlijk. Het parlement puilt al uit met die mensen. Moslims in het openbaar maar ook op FOK! benadrukken keer op keer het belang van die waarden; de emigratiestromen naar Saudi-Arabië nemen hand over hand toe; de populariteit van in het Arabisch prekende imams bereikt recordhoogten.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:
Ik denk dat geen Grondwet ons zal helpen als de waarden uit Saoedie-Arabie hier wijd en zijd ingang vinden. Dan is het gedaan met Nederland als beschaafd land. Het is daarom veel belangrijker je te richten niet op de regels, maar op de opvattingen van mensen. (Nieuwe) Nederlanders met verlichte ideeën zijn meer dan gewenst, maar woestijnopvattingen moeten we buiten de deur houden.
Ach er is wel een clubje van negen parlementariers die er net zulke primitieve opvattingen op nahoud als die woestijnmannetjes uit Arabiequote:Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het gaat ook zo hard met die waarden uit Saudi-Arabië natuurlijk. Het parlement puilt al uit met die mensen. Moslims in het openbaar maar ook op FOK! benadrukken keer op keer het belang van die waarden; de emigratiestromen naar Saudi-Arabië nemen hand over hand toe; de populariteit van in het Arabisch prekende imams bereikt recordhoogten.
Er zijn anders heel wat vrouwenmeppers binnengehaald. Ik raad je aan eens bij een blijf van mijn lijf huis te informeren naar hoe dat precies zit. Dat soort waarden moet ik niet, en ik hoop jij ook niet.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef Iblis het volgende:
[..]
Het gaat ook zo hard met die waarden uit Saudi-Arabië natuurlijk. Het parlement puilt al uit met die mensen. Moslims in het openbaar maar ook op FOK! benadrukken keer op keer het belang van die waarden; de emigratiestromen naar Saudi-Arabië nemen hand over hand toe; de populariteit van in het Arabisch prekende imams bereikt recordhoogten.
Kies je woorden selectiever, deze gebieden zijn/waren ooit Nederlands grondgebied.quote:Op zondag 24 januari 2010 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
Het zijn vooral Marokkanen, Turken, Surinamers en Antilianen die flink stijgen. Die 4 zijn dan ook de grootste bevolkingsgroepen.
Men is een beetje dom geweest. De verkeerde culturen (en religie) zijn naar binnen gehaald en er is nagenoeg geen selectie gemaakt aan de poort. Landen als de VS en Canada bijvoorbeeld zijn stricter in hun immigratiebeleid.
Ik heb het ook niet zozeer over hen.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:10 schreef JoaC het volgende:
[..]
Kies je woorden selectiever, deze gebieden zijn/waren ooit Nederlands grondgebied.
Nee, maar er is een heel groot verschil tussen gericht en specifiek optreden tegen zulke gevallen en besluiten om radicaal grondrechten te gaan zitten veranderen.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:08 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn anders heel wat vrouwenmeppers binnengehaald. Ik raad je aan eens bij een blijf van mijn lijf huis te informeren naar hoe dat precies zit. Dat soort waarden moet ik niet, en ik hoop jij ook niet.
Precies maar mensen proberen weer ons allemaal bang te maken om rare wetten er door te drukkenquote:Op maandag 25 januari 2010 03:37 schreef scanman1 het volgende:
De moslims zullen steeds meer westers worden. kinderen van de immigranten spreken de taal vaak perfect en hebben nog maar weinig met de hoofddoekjes. Ze dragen ze enkel nog soms omdat hun ouders het verplichten. Maar de volgende generarie zal meer en meer westers worden. Vooral de vrouwen zullen steeds vrijer worden in westerse landen, Goede zaak dus. Vooral blijven aanmoedigen!
Hebben we ooit een monoculturele samenleving gehad?quote:Op maandag 25 januari 2010 12:50 schreef Regal het volgende:
Heb het al meerdere keren op FOK gezegd, maar de multiculturele samenleving is zelfmoord voor de Europeaan.
quote:Op maandag 25 januari 2010 03:57 schreef Goelie het volgende:
Heel gek, toen er een crisis was in de jaren 30, werd er ook een bepaalde etnische bevolkingsgroep erg gehaat in Europa.
Nu zijn het alleen de moslims in plaats van joden, maar als dit klimaat van polarisering nog even doorgaat, gaan concentratiekampen straks weer open, en roepen jullie allochtonenhaters uiteindelijk: 'Ich habe es nicht gewusst'.
Kern van dit betoog: het is beter als we decenia emancipatie over boord gooien dan hebben we en meer autochtone kinderen en minder werkeloosheid onder allochtonen.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:50 schreef Regal het volgende:
Heb het al meerdere keren op FOK gezegd, maar de multiculturele samenleving is zelfmoord voor de Europeaan. Ik haat geen andere culturen, maar heb er wel problemen mee als het gaat eisen onze eigen cultuur aan te passen. Eén van de redenen verder waarom de geboortecijfers voor autochtonen afnemen is dat heel veel autochtonen werken, om de economie overeind te houden, omdat onder meer dus ontzettend veel allochtonen werkloos zijn. Nu doen de autochtone vrouwen dus ook mee, wat vroeger niet nodig was. Daarom is er geen tijd voor kinderen.
Ik haat allochtonen niet, maar het vernietigd bewust of onbewust autochtonen. Door onder meer dus ontzettend veel kinderen te maken en niet te werken. Autochtonen werken dus dubbel. Voor henzelf, maar ook extra voor mensen die niet werken. Oftewel, man en vrouw werken. Voor de allochtonen die wel werken (of dat in elk geval proberen) en niet voor overlast zorgen. Respect.![]()
In Noorwegen hebben ze wat dat betreft beter beleid. Als je als nieuwkomer niet snel een baan krijgt, mag je weer vertrekken.
niet echt representatief, aangezien de legenda iedere keer verspringt. ik snap trouwens ook niet waar je je druk om maakt.. laat die mense gewoon, ze zullen hier nooit in de meerderheid zijn.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:31 schreef ghb-tampon het volgende:
[ afbeelding ]
tel daarbij dat alles wat niet westerse allochtoon is, als moslim wordt aangemerkt.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:00 schreef Sayex het volgende:
[..]
niet echt representatief, aangezien de legenda iedere keer verspringt. ik snap trouwens ook niet waar je je druk om maakt.. laat die mense gewoon, ze zullen hier nooit in de meerderheid zijn.
Nee, dat maak jij er van.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:02 schreef Motorist het volgende:
[..]
tel daarbij dat alles wat niet westerse allochtoon is, als moslim wordt aangemerkt.
Kijk, er zijn natuurlijk zat prima mensen uit de islamitische cultuurhoek. Er zijn er echter ook een boel die niet deugen, en die groep is groter dan ogv alleen statistiek te verwachten viel; mi ligt de oorzaak daarvan in de culturele achtergrond. Dat is mi voldoende reden om daar rekening mee te houden, en een fatsoenlijk selectiebeleid te hanteren bij mensen die hier naartoe willen komen. Mensen moeten tenslotte wel echt iets (willen) toevoegen in dit land. Die selectie is er nu in het geheel niet. Dan kan de rest van de politiek (en dan vooral de PvdA en co) wel roepen dat Wilders geen realistische oplossingen heeft, en dat is misschien ook wel zo, maar zelf hebben ze ook geen oplossing. Doordat ze geen oplossing hebben voor een werkelijk probleem, maken ze zelf het opkomen van een figuur als Wilders mogelijk. En zolang er geen oplossingen komen blijft Wilders (of een opvolger/geestverwant) groot.quote:Op maandag 25 januari 2010 00:25 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, maar er is een heel groot verschil tussen gericht en specifiek optreden tegen zulke gevallen en besluiten om radicaal grondrechten te gaan zitten veranderen.
Die voorbeelden die jij aanhaalt zijn mensen die iets doen wat in Nederland strafbaar is, en dan heb ik niet veel coulance met ‘het is hun cultuur’, of ‘het was zijn manier van liefde uiten’.
En dat als je misdaadstatistieken naar etniciteit uitsplitst, dat je dan zorgwekkende patronen vindt: ook niet per se moeite mee.
Waar ik wél moeite mee heb is iemand die als een ware Groot Ayatollah de Koran interpreert volgens de Enige Juiste Manier, die weet wat de Ware Islam is, die weet wat Echte Moslims zijn en wat Echte Moslims willen, en die weet dat er maar één manier is om dat aan te pakken, en dat dat selectie op etniciteit en afschaffing van grondrechten is.
Zienswijze heeft het bijvoorbeeld over een kwalitatief immigratiebeleid, en geen kwantitatief. Prima, maar Wilders kwalitatieve beleid heeft de vorm van ‘ben jij niet-westers of niet’. Dat is gewoon zo stupide en legitimeert puur racisme.
Loop eens op universiteiten rond, ook daar heb je genoeg AIO’s uit Jordanië, Palestijnse gebieden, Egypte – ook vrouwen, die vrolijk zonder hoofddoek rondlopen. Stuk voor stuk nette, aardige mensen zonder jihaddrang.
Dat bij een promotie van zo iemand maar één familielid mag overkomen, dat is eigenlijk te zuur voor woorden. Die realiteit is er ook.
Je kunt zeggen dat ons immigratiebeleid niet deugt, omdat het kwantitatief is, maar Wilders kwalitatieve criteria zijn natuurlijk minstens zo simplistisch. En de hier geschapen verwachting dat elke niet-Westerse allochtoon een radicale moslim is, is ook te simpel voor woorden.
Oftewel, je moet het discriminatoire beleid van Wilders invoeren, anders wordt Wilders groot.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:50 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kijk, er zijn natuurlijk zat prima mensen uit de islamitische cultuurhoek. Er zijn er echter ook een boel die niet deugen, en die groep is groter dan ogv alleen statistiek te verwachten viel; mi ligt de oorzaak daarvan in de culturele achtergrond. Dat is mi voldoende reden om daar rekening mee te houden, en een fatsoenlijk selectiebeleid te hanteren bij mensen die hier naartoe willen komen. Mensen moeten tenslotte wel echt iets (willen) toevoegen in dit land. Die selectie is er nu in het geheel niet. Dan kan de rest van de politiek (en dan vooral de PvdA en co) wel roepen dat Wilders geen realistische oplossingen heeft, en dat is misschien ook wel zo, maar zelf hebben ze ook geen oplossing. Doordat ze geen oplossing hebben voor een werkelijk probleem, maken ze zelf het opkomen van een figuur als Wilders mogelijk. En zolang er geen oplossingen komen blijft Wilders (of een opvolger/geestverwant) groot.
Natuurlijk niet knuppel. Mensen moeten gewoon goed geselecteerd worden. Dat betekent dat mensen uit de islamitische cultuurhoek aan dezelfde eisen moeten voldoen als alle anderen. Als ze daar vaker niet aan voldoen dan mensen uit zeg de VS oid, is daar niks discriminends aan.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oftewel, je moet het discriminatoire beleid van Wilders invoeren, anders wordt Wilders groot.![]()
Hoe moet ik het "daar moet rekening mee worden gehouden" dan verstaan? Je lijkt je verdacht veel specifiek op hun achtergrond te richten.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk niet knuppel. Mensen moeten gewoon goed geselecteerd worden. Dat betekent dat mensen uit de islamitische cultuurhoek aan dezelfde eisen moeten voldoen als alle anderen. Als ze daar vaker niet aan voldoen dan mensen uit zeg de VS oid, is daar niks discriminends aan.
Natuurlijk richt ik me op de achtergrond. Gebleken is immers, dat het onverstandig is om mensen ongeselecteerd binnen te halen. Maar het is niet zo dat islamieten als het aan mij ligt aan zwaardere eisen zullen moeten voldoen dan anderen. Niks discriminerends aan derhalve.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe moet ik het "daar moet rekening mee worden gehouden" dan verstaan? Je lijkt je verdacht veel specifiek op hun achtergrond te richten.
Op welke wijze moet er dan rekening mee moeten gehouden? Je zegt het niet voor niets in je post, en je refereert daarbij duidelijk naar de rol die de achtergrond speelt. Je post is in het algemeen in iedergeval zeer onduidelijk.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:08 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk richt ik me op de achtergrond. Gebleken is immers, dat het onverstandig is om mensen ongeselecteerd binnen te halen. Maar het is niet zo dat islamieten als het aan mij ligt aan zwaardere eisen zullen moeten voldoen dan anderen. Niks discriminerends aan derhalve.
Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving, dat kan je toch zelf ook wel bedenken. Geen vrouwenmeppers, geen jihadisten, geen analfabeten. En als blijkt dat dat voldoende is om het probleem met moslims in deze samenleving op te lossen, maar we daarvoor in de plaats een tsunami van dronken Russen mogen verwerken, moet daar wat op verzonnen worden. Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon simpelweg het landsbelang dienen door te selecteren op nuttige en gewenste kwaliteiten.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op welke wijze moet er dan rekening mee moeten gehouden? Je zegt het niet voor niets in je post, en je refereert daarbij duidelijk naar de rol die de achtergrond speelt. Je post is in het algemeen in iedergeval zeer onduidelijk.
Je doet net alsof er nog massa's analfabeten, vrouwenmeppers en jihadisten geimporteerd worden. Je visie op het immigratiebeleid is nogal outdated. Nog afgezien van het feit dat je nog steeds niet door hebt wat de kern van het integratieprobleem vormt.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving, dat kan je toch zelf ook wel bedenken. Geen vrouwenmeppers, geen jihadisten, geen analfabeten. En als blijkt dat dat voldoende is om het probleem met moslims in deze samenleving op te lossen, maar we daarvoor in de plaats een tsunami van dronken Russen mogen verwerken, moet daar wat op verzonnen worden. Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon simpelweg het landsbelang dienen door te selecteren op nuttige en gewenste kwaliteiten.
Nee zo doe ik helemaal niet. Het zijn er alleen naar mijn smaak teveel. Wellicht stel ik wel gewoon wat hogere eisen dan jij doet.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je doet net alsof er nog massa's analfabeten, vrouwenmeppers en jihadisten geimporteerd worden. Je visie op het immigratiebeleid is nogal outdated.
In mijn ogen mag je die eisen ook wel stellen. Nederland heeft volgens mij nog steeds de ambitie om een kenniseconomie te worden en op basis daarvan mag je ook wel nieuwe mensen selecteren.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee zo doe ik helemaal niet. Het zijn er alleen naar mijn smaak teveel. Wellicht stel ik wel gewoon wat hogere eisen dan jij doet.
Precies, "het zijn er teveel". Dan doet het hele analfabetisme, vrouwenmepperij en/of jihadisme er helemaal niet toe. Nu pas heb je het over de kern. Het doet er helemaal niet toe of een moslim wel of niet aan die eisen die jij net opnoemde voldoet. Een moslima die toevallig in het openbaar een hoofddoek draagt, maar voor de rest perfect meedraait in de maatschappij is gewoon een "smet" op het Nederlandse straatbeeld, althans zo zullen veel Nederlanders het zien. En tegen die visie is niets opgewassen, zelfs niet een PVDA die zware eisen gaat stellen aan de grens. Het beeld wordt dan ook keer op keer bevestigd als er een discussie ontstaat over Islamisering van Nederland. Dan gaan we het ook niet hebben over de eisen die jij opnoemt, nee dan hebben we het over moskeeen en hoofddoeken. Of halalvoedsel. Dat zijn de ergernissen van de Hollander, of iemand analfabeet is boeit geen reet. Immers, dat is niet zichtbaar.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:25 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Nee zo doe ik helemaal niet. Het zijn er alleen naar mijn smaak teveel. Wellicht stel ik wel gewoon wat hogere eisen dan jij doet.
Heb je het over mensen die al wonen in Nederland.?quote:Op maandag 25 januari 2010 16:18 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Er moet zo geselecteerd worden dat niets toevoegenden geen deel meer gaan uitmaken van deze samenleving,
Dat is niet mijn standpunt zeg ik nog maar eens; mijn ergernis richt zich op de angst voor selecteren, de angst om te discrimineren. Nu, het is prima om te discrimineren. Iedereen doet het, je komt met je veterstrikdiploma echt niet aan een fatsoenlijke baan, als je lelijk bent kom je niet aan een knappe partner. Het gaat er kortom om of er een rechtvaardiging is voor discriminatie.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, "het zijn er teveel". Dan doet het hele analfabetisme, vrouwenmepperij en/of jihadisme er helemaal niet toe. Nu pas heb je het over de kern. Het doet er helemaal niet toe of een moslim wel of niet aan die eisen die jij net opnoemde voldoet. Een moslima die toevallig in het openbaar een hoofddoek draagt, maar voor de rest perfect meedraait in de maatschappij is gewoon een "smet" op het Nederlandse straatbeeld, althans zo zullen veel Nederlanders het zien. En tegen die visie is niets opgewassen, zelfs niet een PVDA die zware eisen gaat stellen aan de grens. Het beeld wordt dan ook keer op keer bevestigd als er een discussie ontstaat over Islamisering van Nederland. Dan gaan we het ook niet hebben over de eisen die jij opnoemt, nee dan hebben we het over moskeeen en hoofddoeken. Of halalvoedsel. Dat zijn de ergernissen van de Hollander, of iemand analfabeet is boeit geen reet. Immers, dat is niet zichtbaar.
Wat heb je gesnoven? Ik ben geen naziquote:Op maandag 25 januari 2010 16:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Heb je het over mensen die al wonen in Nederland.?
Dan heb je het over deportatie, culturele zuivering, etnische cleansing ...
Het is jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op hetgeen ik te vertellen heb. Het "moslimprobleem" zoals jij dat noemt is dus niet op die manier op te lossen, ongeacht hoe jij het "moslimprobleem" ziet. Het "moslimprobleem" zit namelijk ook voor een groot deel in iemands hoofd en is niet eenduidig te definieren. Vele autochtonen zien een hoofddoek of een moskee al als een "moslimprobleem" - dat terwijl diegene die een hoofddoek dragen of in een moskee bidden prima aan jouw eisen voldoen. Ik kan aan 10 mensen vragen wat het "moslimprobleem" is en ik zal 10 verschillende antwoorden krijgen.quote:[b]Op maandag 25 januari 2010 16:40 schreef Sachertorte het volgende:[/b
Dat is niet mijn standpunt zeg ik nog maar eens; mijn ergernis richt zich op de angst voor selecteren, de angst om te discrimineren. Nu, het is prima om te discrimineren. Iedereen doet het, je komt met je veterstrikdiploma echt niet aan een fatsoenlijke baan, als je lelijk bent kom je niet aan een knappe partner. Het gaat er kortom om of er een rechtvaardiging is voor discriminatie.
Wat anderen overigens denken over wat en wie ze willen toelaten moeten ze zelf weten. Het is niet dat een nullijn buitenlanders je opeens tot een slecht mens maakt, hoogstens erg conservatief.
Nou jammer dan voor die mensen. Je hebt nu met mij te doen, en ik vertel je hoe ik er over denk. Voor opvattingen van anderen ga ik geen verantwoordelijkheid nemen.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op hetgeen ik te vertellen heb. Het "moslimprobleem" zoals jij dat noemt is dus niet op die manier op te lossen, ongeacht hoe jij het "moslimprobleem" ziet. Het "moslimprobleem" zit namelijk ook voor een groot deel in iemands hoofd en is niet eenduidig te definieren. Vele autochtonen zien een hoofddoek of een moskee al als een "moslimprobleem" - dat terwijl diegene die een hoofddoek dragen of in een moskee bidden prima aan jouw eisen voldoen. Ik kan aan 10 mensen vragen wat het "moslimprobleem" is en ik zal 10 verschillende antwoorden krijgen.
dat zal best...quote:Op maandag 25 januari 2010 16:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Wat heb je gesnoven? Ik ben geen nazi
Hij heeft het over selectie aan de grens voor alle personen die het land in willen. Daar ben ik ook voorstander van.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat zal best...
maar je hebt het over mensen van zekere etnische afkomsten minder rechten toekennen en verwijderen uit de samenleving...
Nee, en zo zijn er veel meer landenquote:Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
Tuurlijk. Alsof je de VS zomaar inkomt als je niks kunt.
Legaal niet...quote:Op maandag 25 januari 2010 18:28 schreef DrDentz het volgende:
Tuurlijk. Alsof je de VS zomaar inkomt als je niks kunt.
Tja... xenofoben/PVV stemmers denken nou eenmaal zo simplistisch. Doe je niets aan. Helaas heeft dat volk ook stemrecht, dus kunnen een idioot aan heel veel zetels helpen. Regeren zal hij godzijdank nooit. Daarvoor is hij gelukkig dan weer té extreemquote:Op zondag 24 januari 2010 20:35 schreef Sakura het volgende:
[..]
De gelijkenis snapt dat volk niet joh. En maar blijven roepen dat het héél wat anders isquote:Op maandag 25 januari 2010 18:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat zal best...
maar je hebt het over mensen van zekere etnische afkomsten minder rechten toekennen en verwijderen uit de samenleving...
Ik ben geen PVV'er, maar jij bent natuurlijk geen haar beter. Linkse hippie...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 03:23 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Tja... xenofoben/PVV stemmers denken nou eenmaal zo simplistisch. Doe je niets aan. Helaas heeft dat volk ook stemrecht, dus kunnen een idioot aan heel veel zetels helpen. Regeren zal hij godzijdank nooit. Daarvoor is hij gelukkig dan weer té extreem
Nee, beter lezen.quote:Op maandag 25 januari 2010 18:20 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
dat zal best...
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 03:23 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Tja... xenofoben/PVV stemmers denken nou eenmaal zo simplistisch. Doe je niets aan. Helaas heeft dat volk ook stemrecht, dus kunnen een idioot aan heel veel zetels helpen. Regeren zal hij godzijdank nooit. Daarvoor is hij gelukkig dan weer té extreem
Uit een ander topic van je. Ben je nu echt zo dom, of gewoon verschrikkelijk hypocriet?quote:Op maandag 25 januari 2010 03:40 schreef scanman1 het volgende:
Iemand die zegt dat alles wat aanhanger is van de Islam gestoord is, dient gestopt te worden. Generalisatie is het ergste wat er is (zie tweede WO) dus terecht dat veel mensen met hersens dit zeer afkeuren.
Scanman vertoont een denktrant die bij de linksen (zoals Hitler) gebruikelijk is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:49 schreef Mdk het volgende:
[..]
[..]
Uit een ander topic van je. Ben je nu echt zo dom, of gewoon verschrikkelijk hypocriet?
alsof jou manier van discuseren nu lekker is... waarom moet nu weer iemand vergeleken worden met Hitler, voegt nauwlijks wat toe.... En wederom de zoveelste poging om de denkbeelden van Hitler onder links te schuiven.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:56 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Scanman vertoont een denktrant die bij de linksen (zoals Hitler) gebruikelijk is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |