abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 januari 2010 @ 23:52:56 #101
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77234286
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:47 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik vind de boodschap die van de voorgestelde wijzing uitgaat en het precedent dat het schept zorgelijk. Stel, de gevreesde meerderheid van niet-westerse allochtonen komt er, en stel, die willen inderdaad datgene wat velen vrezen, dan is het precedent dat ongelijke behandeling in gelijke gevallen legitimeert reeds geschapen.

Het is je eigen glazen ingooien. Dat vind ik het gevaarlijkste.
Ik denk dat geen Grondwet ons zal helpen als de waarden uit Saoedie-Arabie hier wijd en zijd ingang vinden. Dan is het gedaan met Nederland als beschaafd land. Het is daarom veel belangrijker je te richten niet op de regels, maar op de opvattingen van mensen. (Nieuwe) Nederlanders met verlichte ideeën zijn meer dan gewenst, maar woestijnopvattingen moeten we buiten de deur houden.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zondag 24 januari 2010 @ 23:58:01 #102
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_77234518
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:31 schreef ghb-tampon het volgende:
[ afbeelding ]

we kennen de negatieve gevolgen van het multiculturalisme; dit zal alleen nog maar erger worden!!
over 20 jaar hebben we de sharia hier al ingevoerd en moeten alle vrouwen een hoofddoek dragen!
een lekker lapje varkensvlees is dan verbode en homo's zijn hun leven nie tmeer zeker
Ja want niets westerse allochtoon is natuurlijk per definitie een moslimsextremist

Tamelijk vermoeiend die bange PVV-huillies die een onderdaan zijn geworden van hun eigen angst. En ook liever in hun eigen zelfmedelijden blijven wentelen ipv naar feiten te kijken.
  zondag 24 januari 2010 @ 23:58:04 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77234520
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:52 schreef Sachertorte het volgende:
Ik denk dat geen Grondwet ons zal helpen als de waarden uit Saoedie-Arabie hier wijd en zijd ingang vinden. Dan is het gedaan met Nederland als beschaafd land. Het is daarom veel belangrijker je te richten niet op de regels, maar op de opvattingen van mensen. (Nieuwe) Nederlanders met verlichte ideeën zijn meer dan gewenst, maar woestijnopvattingen moeten we buiten de deur houden.
Het gaat ook zo hard met die waarden uit Saudi-Arabië natuurlijk. Het parlement puilt al uit met die mensen. Moslims in het openbaar maar ook op FOK! benadrukken keer op keer het belang van die waarden; de emigratiestromen naar Saudi-Arabië nemen hand over hand toe; de populariteit van in het Arabisch prekende imams bereikt recordhoogten.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:00:51 #104
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_77234649
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het gaat ook zo hard met die waarden uit Saudi-Arabië natuurlijk. Het parlement puilt al uit met die mensen. Moslims in het openbaar maar ook op FOK! benadrukken keer op keer het belang van die waarden; de emigratiestromen naar Saudi-Arabië nemen hand over hand toe; de populariteit van in het Arabisch prekende imams bereikt recordhoogten.
Ach er is wel een clubje van negen parlementariers die er net zulke primitieve opvattingen op nahoud als die woestijnmannetjes uit Arabie
  maandag 25 januari 2010 @ 00:08:13 #105
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77234943
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Er zijn anders heel wat vrouwenmeppers binnengehaald. Ik raad je aan eens bij een blijf van mijn lijf huis te informeren naar hoe dat precies zit. Dat soort waarden moet ik niet, en ik hoop jij ook niet.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:10:37 #106
177885 JoaC
Het is patat
pi_77235028
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:41 schreef Zienswijze het volgende:
Het zijn vooral Marokkanen, Turken, Surinamers en Antilianen die flink stijgen. Die 4 zijn dan ook de grootste bevolkingsgroepen.

Men is een beetje dom geweest. De verkeerde culturen (en religie) zijn naar binnen gehaald en er is nagenoeg geen selectie gemaakt aan de poort. Landen als de VS en Canada bijvoorbeeld zijn stricter in hun immigratiebeleid.
Kies je woorden selectiever, deze gebieden zijn/waren ooit Nederlands grondgebied.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_77235403
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:10 schreef JoaC het volgende:

[..]

Kies je woorden selectiever, deze gebieden zijn/waren ooit Nederlands grondgebied.
Ik heb het ook niet zozeer over hen.

Turkije en Marokko hebben geen enkele band met Nederland.

Als we naar Engeland en Frankrijk kijken, dan zien we dat de meeste moslims daar uit landen komen die vroeger kolonies waren van Engeland resp. Frankrijk. Logisch dus dat daar nu veel moslims wonen.

In Nederland is het een heel ander verhaal. Totaal geen binding met de moslimlanden (Op Indonesie na, maar de meeste Indonesiers in NL. zijn christen).

Maar goed, we moeten met elkaar zien samen te leven.

Ps. Niet bedoeld om bevolkingsgroepen te bashen overigens.
  maandag 25 januari 2010 @ 00:25:50 #108
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_77235514
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:08 schreef Sachertorte het volgende:
Er zijn anders heel wat vrouwenmeppers binnengehaald. Ik raad je aan eens bij een blijf van mijn lijf huis te informeren naar hoe dat precies zit. Dat soort waarden moet ik niet, en ik hoop jij ook niet.
Nee, maar er is een heel groot verschil tussen gericht en specifiek optreden tegen zulke gevallen en besluiten om radicaal grondrechten te gaan zitten veranderen.

Die voorbeelden die jij aanhaalt zijn mensen die iets doen wat in Nederland strafbaar is, en dan heb ik niet veel coulance met ‘het is hun cultuur’, of ‘het was zijn manier van liefde uiten’.

En dat als je misdaadstatistieken naar etniciteit uitsplitst, dat je dan zorgwekkende patronen vindt: ook niet per se moeite mee.

Waar ik wél moeite mee heb is iemand die als een ware Groot Ayatollah de Koran interpreert volgens de Enige Juiste Manier, die weet wat de Ware Islam is, die weet wat Echte Moslims zijn en wat Echte Moslims willen, en die weet dat er maar één manier is om dat aan te pakken, en dat dat selectie op etniciteit en afschaffing van grondrechten is.

Zienswijze heeft het bijvoorbeeld over een kwalitatief immigratiebeleid, en geen kwantitatief. Prima, maar Wilders kwalitatieve beleid heeft de vorm van ‘ben jij niet-westers of niet’. Dat is gewoon zo stupide en legitimeert puur racisme.

Loop eens op universiteiten rond, ook daar heb je genoeg AIO’s uit Jordanië, Palestijnse gebieden, Egypte – ook vrouwen, die vrolijk zonder hoofddoek rondlopen. Stuk voor stuk nette, aardige mensen zonder jihaddrang.

Dat bij een promotie van zo iemand maar één familielid mag overkomen, dat is eigenlijk te zuur voor woorden. Die realiteit is er ook.

Je kunt zeggen dat ons immigratiebeleid niet deugt, omdat het kwantitatief is, maar Wilders kwalitatieve criteria zijn natuurlijk minstens zo simplistisch. En de hier geschapen verwachting dat elke niet-Westerse allochtoon een radicale moslim is, is ook te simpel voor woorden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_77237506
De moslims zullen steeds meer westers worden. kinderen van de imigranten spreken de taal vaak perfect en hebben nog maar weinig met de hoofddoekjes. Ze dragen ze enkel nog soms omdat hun ouders het verplichten. Maar de volgende generatie zal meer en meer westers worden. Vooral de vrouwen zullen steeds vrijer worden in westerse landen, Goede zaak dus. Vooral blijven aanmoedigen!

[ Bericht 0% gewijzigd door scanman1 op 25-01-2010 03:55:05 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_77237523
quote:
Op maandag 25 januari 2010 03:37 schreef scanman1 het volgende:
De moslims zullen steeds meer westers worden. kinderen van de immigranten spreken de taal vaak perfect en hebben nog maar weinig met de hoofddoekjes. Ze dragen ze enkel nog soms omdat hun ouders het verplichten. Maar de volgende generarie zal meer en meer westers worden. Vooral de vrouwen zullen steeds vrijer worden in westerse landen, Goede zaak dus. Vooral blijven aanmoedigen!
Precies maar mensen proberen weer ons allemaal bang te maken om rare wetten er door te drukken
pi_77237601
Heel gek, toen er een crisis was in de jaren 30, werd er ook een bepaalde etnische bevolkingsgroep erg gehaat in Europa.

Nu zijn het alleen de moslims in plaats van joden, maar als dit klimaat van polarisering nog even doorgaat, gaan concentratiekampen straks weer open, en roepen jullie allochtonenhaters uiteindelijk: 'Ich habe es nicht gewusst'.
pi_77237797
Oef in mijn gemeente blijft het lekker onder de 6.
pi_77244888
Heb het al meerdere keren op FOK gezegd, maar de multiculturele samenleving is zelfmoord voor de Europeaan. Ik haat geen andere culturen, maar heb er wel problemen mee als het gaat eisen onze eigen cultuur aan te passen. Eén van de redenen verder waarom de geboortecijfers voor autochtonen afnemen is dat heel veel autochtonen werken, om de economie overeind te houden, omdat onder meer dus ontzettend veel allochtonen werkloos zijn. Nu doen de autochtone vrouwen dus ook mee, wat vroeger niet nodig was. Daarom is er geen tijd voor kinderen.

Ik haat allochtonen niet, maar het vernietigd bewust of onbewust autochtonen. Door onder meer dus ontzettend veel kinderen te maken en niet te werken. Autochtonen werken dus dubbel. Voor henzelf, maar ook extra voor mensen die niet werken. Oftewel, man en vrouw werken. Voor de allochtonen die wel werken (of dat in elk geval proberen) en niet voor overlast zorgen. Respect.

In Noorwegen hebben ze wat dat betreft beter beleid. Als je als nieuwkomer niet snel een baan krijgt, mag je weer vertrekken.
pi_77246207
Zeg Regal, wat dacht je ervan om eerst eens na te denken wat je nu eigenlijk vindt, voor je iets schrijft? Aan je hele verhaal is geen touw vast te knopen en alles wat je zegt spreek je later ook weer tegen.
pi_77248926
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:50 schreef Regal het volgende:
Heb het al meerdere keren op FOK gezegd, maar de multiculturele samenleving is zelfmoord voor de Europeaan.
Hebben we ooit een monoculturele samenleving gehad?
Wanneer ik mijn rechter pols beweeg, gaat het landschap sneller
pi_77249005
quote:
Op maandag 25 januari 2010 03:57 schreef Goelie het volgende:
Heel gek, toen er een crisis was in de jaren 30, werd er ook een bepaalde etnische bevolkingsgroep erg gehaat in Europa.

Nu zijn het alleen de moslims in plaats van joden, maar als dit klimaat van polarisering nog even doorgaat, gaan concentratiekampen straks weer open, en roepen jullie allochtonenhaters uiteindelijk: 'Ich habe es nicht gewusst'.
pi_77249177
quote:
Op maandag 25 januari 2010 12:50 schreef Regal het volgende:
Heb het al meerdere keren op FOK gezegd, maar de multiculturele samenleving is zelfmoord voor de Europeaan. Ik haat geen andere culturen, maar heb er wel problemen mee als het gaat eisen onze eigen cultuur aan te passen. Eén van de redenen verder waarom de geboortecijfers voor autochtonen afnemen is dat heel veel autochtonen werken, om de economie overeind te houden, omdat onder meer dus ontzettend veel allochtonen werkloos zijn. Nu doen de autochtone vrouwen dus ook mee, wat vroeger niet nodig was. Daarom is er geen tijd voor kinderen.

Ik haat allochtonen niet, maar het vernietigd bewust of onbewust autochtonen. Door onder meer dus ontzettend veel kinderen te maken en niet te werken. Autochtonen werken dus dubbel. Voor henzelf, maar ook extra voor mensen die niet werken. Oftewel, man en vrouw werken. Voor de allochtonen die wel werken (of dat in elk geval proberen) en niet voor overlast zorgen. Respect.

In Noorwegen hebben ze wat dat betreft beter beleid. Als je als nieuwkomer niet snel een baan krijgt, mag je weer vertrekken.
Kern van dit betoog: het is beter als we decenia emancipatie over boord gooien dan hebben we en meer autochtone kinderen en minder werkeloosheid onder allochtonen.
Overigens als het krijgen van kinderen een maatstaaf is voor hoe het gaat, dan gaat het goed, aangezien de gezinsgrootte bij allochtonen ook al aan het dalen is.
  maandag 25 januari 2010 @ 15:00:52 #118
273380 Sayex
Heeft altijd gelijk!
pi_77249395
quote:
Op zondag 24 januari 2010 20:31 schreef ghb-tampon het volgende:
[ afbeelding ]

we kennen de negatieve gevolgen van het multiculturalisme; dit zal alleen nog maar erger worden!!
over 20 jaar hebben we de sharia hier al ingevoerd en moeten alle vrouwen een hoofddoek dragen!
een lekker lapje varkensvlees is dan verbode en homo's zijn hun leven nie tmeer zeker
niet echt representatief, aangezien de legenda iedere keer verspringt. ik snap trouwens ook niet waar je je druk om maakt.. laat die mense gewoon, ze zullen hier nooit in de meerderheid zijn.
[Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid.]
pi_77249470
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:00 schreef Sayex het volgende:

[..]

niet echt representatief, aangezien de legenda iedere keer verspringt. ik snap trouwens ook niet waar je je druk om maakt.. laat die mense gewoon, ze zullen hier nooit in de meerderheid zijn.
tel daarbij dat alles wat niet westerse allochtoon is, als moslim wordt aangemerkt.
pi_77249596
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:02 schreef Motorist het volgende:

[..]

tel daarbij dat alles wat niet westerse allochtoon is, als moslim wordt aangemerkt.
Nee, dat maak jij er van.
pi_77249673
In welk land zijn er nog geen Marokkanen ?
pi_77249802
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:05 schreef Regal het volgende:

[..]

Nee, dat maak jij er van.
ik doelde op de TS
  maandag 25 januari 2010 @ 15:50:23 #123
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_77251821
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:25 schreef Iblis het volgende:

[..]

Nee, maar er is een heel groot verschil tussen gericht en specifiek optreden tegen zulke gevallen en besluiten om radicaal grondrechten te gaan zitten veranderen.

Die voorbeelden die jij aanhaalt zijn mensen die iets doen wat in Nederland strafbaar is, en dan heb ik niet veel coulance met ‘het is hun cultuur’, of ‘het was zijn manier van liefde uiten’.

En dat als je misdaadstatistieken naar etniciteit uitsplitst, dat je dan zorgwekkende patronen vindt: ook niet per se moeite mee.

Waar ik wél moeite mee heb is iemand die als een ware Groot Ayatollah de Koran interpreert volgens de Enige Juiste Manier, die weet wat de Ware Islam is, die weet wat Echte Moslims zijn en wat Echte Moslims willen, en die weet dat er maar één manier is om dat aan te pakken, en dat dat selectie op etniciteit en afschaffing van grondrechten is.

Zienswijze heeft het bijvoorbeeld over een kwalitatief immigratiebeleid, en geen kwantitatief. Prima, maar Wilders kwalitatieve beleid heeft de vorm van ‘ben jij niet-westers of niet’. Dat is gewoon zo stupide en legitimeert puur racisme.

Loop eens op universiteiten rond, ook daar heb je genoeg AIO’s uit Jordanië, Palestijnse gebieden, Egypte – ook vrouwen, die vrolijk zonder hoofddoek rondlopen. Stuk voor stuk nette, aardige mensen zonder jihaddrang.

Dat bij een promotie van zo iemand maar één familielid mag overkomen, dat is eigenlijk te zuur voor woorden. Die realiteit is er ook.

Je kunt zeggen dat ons immigratiebeleid niet deugt, omdat het kwantitatief is, maar Wilders kwalitatieve criteria zijn natuurlijk minstens zo simplistisch. En de hier geschapen verwachting dat elke niet-Westerse allochtoon een radicale moslim is, is ook te simpel voor woorden.
Kijk, er zijn natuurlijk zat prima mensen uit de islamitische cultuurhoek. Er zijn er echter ook een boel die niet deugen, en die groep is groter dan ogv alleen statistiek te verwachten viel; mi ligt de oorzaak daarvan in de culturele achtergrond. Dat is mi voldoende reden om daar rekening mee te houden, en een fatsoenlijk selectiebeleid te hanteren bij mensen die hier naartoe willen komen. Mensen moeten tenslotte wel echt iets (willen) toevoegen in dit land. Die selectie is er nu in het geheel niet. Dan kan de rest van de politiek (en dan vooral de PvdA en co) wel roepen dat Wilders geen realistische oplossingen heeft, en dat is misschien ook wel zo, maar zelf hebben ze ook geen oplossing. Doordat ze geen oplossing hebben voor een werkelijk probleem, maken ze zelf het opkomen van een figuur als Wilders mogelijk. En zolang er geen oplossingen komen blijft Wilders (of een opvolger/geestverwant) groot.
pi_77252026
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:50 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Kijk, er zijn natuurlijk zat prima mensen uit de islamitische cultuurhoek. Er zijn er echter ook een boel die niet deugen, en die groep is groter dan ogv alleen statistiek te verwachten viel; mi ligt de oorzaak daarvan in de culturele achtergrond. Dat is mi voldoende reden om daar rekening mee te houden, en een fatsoenlijk selectiebeleid te hanteren bij mensen die hier naartoe willen komen. Mensen moeten tenslotte wel echt iets (willen) toevoegen in dit land. Die selectie is er nu in het geheel niet. Dan kan de rest van de politiek (en dan vooral de PvdA en co) wel roepen dat Wilders geen realistische oplossingen heeft, en dat is misschien ook wel zo, maar zelf hebben ze ook geen oplossing. Doordat ze geen oplossing hebben voor een werkelijk probleem, maken ze zelf het opkomen van een figuur als Wilders mogelijk. En zolang er geen oplossingen komen blijft Wilders (of een opvolger/geestverwant) groot.
Oftewel, je moet het discriminatoire beleid van Wilders invoeren, anders wordt Wilders groot.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77252076
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:09 schreef Motorist het volgende:

[..]

ik doelde op de TS
Klopt, mijn fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')