Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:17 |
HET GROTE VRACHTWAGENCHAUFFEURSTOPIC Waar we fantaseren over trucks met neuzen: ![]() Wel eens kort door de bocht gaan ![]() De trailer een andere route verzint dan de trekker ![]() En we uiteraard niet vies zijn van wat tierelantijntjes aan de vrachtwagen: ![]() Kortom, voor alles wat je als chauffeur bezig houdt: Van rijtijdenleed ![]() tot lading die gleed: Waar bepaalde figuren regelmatig met de voetjes van de vloer gaan: ![]() En waar uiteraard ook leuke dames aanwezig zijn ![]() ![]() Game on ![]() Deze OP is hier te vinden [ Bericht 3% gewijzigd door Bartholomeus op 25-01-2010 11:42:34 ] | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:17 |
Twee op een rij ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 16:18 |
Ik dacht al.. waar blijft ie ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:19 |
quote:Heel geklooi met die plaatjes ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 16:29 |
quote:Kunnen we die op niet in de wiki zetten? | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:32 |
quote:En nu voor de stervelingen onder ons? ![]() | |
ShizzleMyDizzle | zondag 24 januari 2010 @ 16:32 |
Tvp. druk aan het studeren voor Verkeer & Techniek. Nouja, voor techniek dan want verkeer is makkelijk ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:38 |
quote:Ik vond die techniektoestand heel zo verkeerd nog niet. Heeft me onderweg al regelmatig geholpen om de boel weer aan het rollen te krijgen ![]() ![]() | |
druppelkut | zondag 24 januari 2010 @ 16:39 |
Truckers Volg Post | |
ShizzleMyDizzle | zondag 24 januari 2010 @ 16:40 |
quote:Ja heb je post inderdaad gelezen, maar dat is niet hoe wij het leren. Wel mooi ja, zonder koppeling terug naar binnen rijden en dat soort geintjes ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 16:44 |
quote:Wij leerden ook wat wat deed en dat je dan de chef steeksleutel maar bellen moest. De praktijk is dat die je via de telefoon vertelt wat je moet doen en pas in uiterste noodzaak zelf in een auto klimt of iemand aan laat rukken. Wij rijden met koelers, en het gebeurt dus ook wel eens dat zo'n koelmachine er de brui aan geeft. Dan is het ook wel handig als je een beetje weet hoe en wat, ik heb de jongens van ThermoKing al eens een extra ritje naar de zaak om onderdelen te halen bespaard ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 16:53 |
quote:http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Vrachtwagenchauffeurstopic ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door glasbak op 24-01-2010 17:09:01 (Link van de Wiki aangepast...) ] | |
sigme | zondag 24 januari 2010 @ 16:55 |
quote:Druppeldame, als je je signature aanpast naar het nieuwe topic, zou je dan ook ' verenigd' willen aanpassen naar 'verenigt'? | |
Sounddragon | zondag 24 januari 2010 @ 17:07 |
quote: quote:Die ?? ![]() Hier idem; het is en blijft een sport om de boel te fiksen en dan te bellen wat er was en dat ze vanmiddag een klusje hebben als ik terugkom.. De meest geweldige was altijd nog de afgescheurde verstuiverleiding; we hadden een slang bij ons, waarmee we vanaf een luchthandje de banden konden oppompen indien nodig, dan sloopten we het ventiel en het handje eraf, slangklemmetje erom, leiding doorzagen, slang erop en het andere eind in de tank hangen en rijden met die bende ![]() Met de kraan viel repareren vaak niet mee, want dan was het vaak elektronisch en een klapband valt ook niet mee zonder reservewiel (gewichtsbesparing ivbm altijd te zwaar), maar heel vaak lukt het met wat McGyveren wel om dingen te fiksen.. Met de truck was het vaak simpeler te regelen, maar die ging ook niet zo vaak kapot ![]() MAN ![]() ![]() | |
Bartholomeus | zondag 24 januari 2010 @ 17:22 |
Trouwens SMD: mocht je ooit nog eens een wiel moeten wisselen, dan bij deze stap 1: eerst kijken of je het reservewiel onder de auto vandaan kunt krijgen! Die moeren willen wel eens vastgeroest zijn. Cola er overheen gieten helpt, wel ff laten intrekken ![]() Mocht dat niet lukken, dan kun je meteen je baas bellen dat ie een bandenboer op je af moet sturen, want alleen red je het dan toch niet. En als die vent er toch is kan ie meteen ook het lekke wiel eraf schroeven ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 17:29 |
quote:Ik begrijp dan ook nog steeds niet waarom dat met moeren vastgezet moet worden. Er zijn handigere manieren om dingen vast te zetten die een keer per 5 jaar los moeten... Zo heb ik een keer een belg willen helpen die de put niet uit kon komen door een motorstoring. Maar aangezien hij danig in de weg stond, was ik wel bereid om hem eruit te trekken. Meneer had een fantastische trekstang op zijn auto liggen, ware het niet dat ook deze met moeren vastgezet was en met geen mogelijkheid los te krijgen was.. Helaas, toen hebben ze maar een berger gebeld om hem weg te laten slepen... ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 17:46 |
Is het iemand al opgevallen dat het pasje verkeerd zit? ![]() ![]() | |
druppelkut | zondag 24 januari 2010 @ 18:00 |
quote:Oke ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 18:07 |
Is het leuk om deze in de OP erbij te zetten?quote: | |
druppelkut | zondag 24 januari 2010 @ 19:11 |
Uiteraard heb ik ook zo'n foto ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 19:14 |
quote:Dan maken we er een setje van.. Druppel en Glasbak met de voetjes van de vloer ![]() ![]() | |
Barcaconia | zondag 24 januari 2010 @ 19:15 |
TVP met de mooiste trekker ooit gemaakt: (Nouja, eigenlijk een 2600 maar daar vond ik geen mooie foto van met oplegger).![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 19:18 |
Deze is mooier (alleen geen trekker ![]() ![]() | |
Barcaconia | zondag 24 januari 2010 @ 19:19 |
quote:Afschuwelijke kleur, afschuwelijke lampenbak, platte bak er op. ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 19:25 |
Oke, je hebt gelijk.. Ik probeerde je alleen te overtreffen... FAIL ![]() | |
TommyGun | zondag 24 januari 2010 @ 22:01 |
Truck richt schade aan in Bourtange Fail ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 22:29 |
Ik ben op de foto's op zoek naar verbodsborden waaruit blijkt dat je daar niet met de vrachtwagen komen mag. Ze zeggen dat de auto te zwaar is voor de brug, maar dat moet dan toch op zijn minst aangegeven zijn.. | |
Sounddragon | zondag 24 januari 2010 @ 22:40 |
Google streetview ?? ![]() | |
glasbak | zondag 24 januari 2010 @ 22:41 |
quote:Daar nog niet ![]() | |
2cv | zondag 24 januari 2010 @ 23:45 |
quote:Wat is dat ![]() ![]() | |
RealZeus | maandag 25 januari 2010 @ 00:19 |
quote: ![]() Ik gok dat ze dit ding bedoelen. | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 05:07 |
Goedemorgen luitjes! Het is maandagmorgen en we gaan er weer met frisse moed tegenaan! ![]() Eerst maar eens de ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door glasbak op 25-01-2010 06:23:19 ] | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 09:23 |
Ook goede morgen. Ik ben aan het genieten van onze geweldige planning ![]() Sta nu bij een klant te wachten totdat ik geladen word. Alleen dat kan nog wel even duren omdat onze planning 2 auto's tegelijk erheen heeft gestuurd om 1 vracht te halen. Nu zijn ze hier aan het kijken of er toch misschien 2 vrachten gemaakt kunnen worden. Maar ik heb ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 09:52 |
Maar dat je koffie hebt is belangrijk ![]() Ik heb er volgens mijn gps alweer 4.5 uur opzitten waarvan 3.5 rijuren ![]() Gelukkig weinig file op de A6 gehad richting Amsterdam . | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 11:28 |
Lang leve de verplichte pauze ![]() Geparkeerd op de meest ongelukkige plaats allertijden. Recht onder het raam waar nu 2 van de 4 bazen zitten ![]() 1 ervan heeft er de schurft in als er een chauffeur stilstaat. Daarom ga ik er eigenlijk altijd staan. Gewoon om te pesten ![]() En dan komt ie altijd vragen wat ik aan het doen ben. "Verplichte pauze." Ghehehehhee | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 11:44 |
Glasbak: pleur jij je eigen foto ook ff in de OP in de wiki dan? Glasbak: wij hebben boordcomputers waarmee ze dus precies kunnen zien waar we zitten en wat we aan het doen zijn. Ook ooit al eens een berichtje gehad in de geest van: zou jij niet eens gaan rijden? Ik zo: neuh, tijd zat en de koffie is nog te heet ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 12:27 |
2600 is ok ![]() | |
Barcaconia | maandag 25 januari 2010 @ 13:21 |
quote: ![]() Ik zocht eigenlijk een foto met een dieplader er achter, dat vind ik er nog veel gaver uitzien! | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 14:16 |
Net een kapotte MAN gezien ![]() Was de weg af geraakt en een talud in gereden. Zal vanavond wel ff de foto's plaatsen... | |
RealZeus | maandag 25 januari 2010 @ 14:25 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 14:28 |
quote:Goh.... Witte platen. | |
RealZeus | maandag 25 januari 2010 @ 14:31 |
quote:België Maar wel een MAN. ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 14:41 |
Barca, jij zou toch moeten weten waar je WEL fotos van 2600's met dieplader kunt vinden.... | |
Barcaconia | maandag 25 januari 2010 @ 15:50 |
quote:Uiteraard, maar ik ben te lui om een of ander forum door te spitten ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 17:31 |
quote:wat nou doorspitten. klik op daf forum, klik op daf index, klik op 2600 topic, gevonden ![]() of, klik op zoeken, tik 2600, druk op enter, gevonden ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 17:37 |
quote:En dat is geen spitten? ![]() | |
Barcaconia | maandag 25 januari 2010 @ 17:39 |
quote:Ik had al gekeken, maar helaas zijn de foto's van de mooiste combinaties erg vaag. Er staan wel een aantal hele gave foto's tussen! Ik hang trouwens steeds vaker op Buzzybee rond tegenwoordig, ik kwam er achter dat er behoorlijk wat interessant spul op staat ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 17:53 |
quote:stiekem staan de leukste 2600 foto's natuurlijk in het Van Seumeren topic ![]() ![]() ja, het word steeds leuker, ik houd de touwtjes niet meer angstvallig zelf in handen, maar heb ze wat meer aan de andere mos en bestuursleden gegeven, en dat werkt ![]() ![]() quote:voor Barca niet, weet dat hij er vaker komt ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 19:38 |
quote:Ja, die dingen hebben wij ook en gelukkig worden wij niet zo heel erg streng gevolgd. In het verleden toen het systeem nog redelijk nieuw was waren ze er regelmatig mee aan het spelen en kreeg je inderdaad af en toe een vingerwijzend berichtje en dan eigenlijk alleen nog als je erg ver uit je route vandaan was. Voorlopig hebben wij nog alle vrijheid van de wereld en zelfs al denk je zelf vreselijk tijd gerekt te hebben krijg je nog van de planners te horen dat het je snel hebt gedaan ![]() Alleen de GPS waar ik het over had was m'n eigen GPS. Druppel weet wel wat ik bedoel ![]() Ik zal die wiki even aanpassen, ik moet alleen nog een foto van een steigerende druppel hebben ![]() | |
ShizzleMyDizzle | maandag 25 januari 2010 @ 19:38 |
Zeikzooi. Schrok me wel even. Reed terug van de verkeersschool voor vrachtwagen theorie les en reed in me eigen auto (opel vectra) terug naar huis. Ben ik nog zo'n 20 minuten van huis af gaat ineens het rode controlelampje van de oliedruk branden. Schrik me eigenlijk te pletter, dadelijk is heel me motor aan gort. Dus ja, ik wil hem aan de kant van de weg zetten maar nog voordat er 10 seconden voorbij waren ging het lampje alweer uit. Toch stil gezet en even 'geluisterd' naar de motor. Niks geks aan te horen. Toen dus nog 20 minuten naar huis gereden en heb het lampje niet meer gezien. Wel litertje olie bijgegooid voor de zekerheid. Morgen maar gewoon weer 30 minuten rijden naar school, tenzij er een plas olie onder ligt. Hopelijk kom ik er met geluk vanaf, heb geen zin in motorschade ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 19:46 |
quote:zolang je maar geen fotos in de OP zet van dat ding wat druppel bij jou laat steigeren ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 19:52 |
quote:Wij worden verder ook niet gecontroleerd hoor, met 2 man op 50 auto's hebben ze daar geen tijd voor. Hooguit als ze ff willen weten waar je zit als er een klant vraagt hoe laat je ongeveer komt, dan kijken ze ff. En dan krijg je dus wel eens zulke gein ![]() quote:Daar hebben ze nou een pijlstok voor uitgevonden. En onderhoud. En oliepompen. En oliefilters. Een pakkinkje links en rechts. Kan van alles zijn dus ![]() | |
ShizzleMyDizzle | maandag 25 januari 2010 @ 19:56 |
quote:Mjah. Morgenvroeg maar kijken of er niks onder ligt en dan gewoon aanrijden. Kijk ik rond half 1 in de pauze wel even of er nog meer olie bij moet. Heb er maar een litertje ingegooid dus, en kan nu niks zien op die stok want het is hier toch echt te donker. Verder heb ik ergens gelezen net dat je lampje 'Oliedruk' ook kan gaan branden bij een bocht als je weinig olie in je blok hebt ronddwarrelen. Dat het bijvoorbeeld bij een bocht naar rechts (dat was het terwijl ie ging branden) al je olie naar links gaat in je blok waardoor het lampje evt kan gaan branden. Naja, denk dak iig geen schade heb maarja dat weet je nooit zeker. Iig niks geks gehoord, en nadat het lampje uitging (na 5 seconden of 4 ofzo al) nog 15 minuten probleemloos gereden. | |
RealZeus | maandag 25 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Zou je niet eerst even olie peilen voor je er een liter olie bij flikkert? Teveel olie is ook slecht. | |
ShizzleMyDizzle | maandag 25 januari 2010 @ 20:02 |
quote:Jawel had gepeild, was serieus amper olie te bekennen. Ding afgeveegd, er een 10 seconden ingestoken. Toen er uitgehaald en zag niks dus met mijn vingers overheen gegaan en naja er kwam maar zeer weinig olie op mijn vingers dus denk dat het carter bekant leeg was ![]() Dus maar meteen een liter erin gedaan ja aangezien er toch wel 3+ liter in totaal in kan voor zover ik weet. | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:08 |
quote:Alsof jou dat wat boeit. Jij bent hier toch geen mod meer ![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 20:08 |
quote:mod of geen mod, ik hoef jou druplul niet te zien ![]() | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 20:16 |
quote:Oh My God !!!!! ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:17 |
quote:Leuk, mods die users afzeiken... quote:Vrees niet, zo erg als dat alexxxxxxxxx het voor doet komen is het echt niet.. Maar ja.. Friezen doen wel vaker gek ![]() | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 20:18 |
Morgen komen de foto's. Vandaag helaasch geen tijd meer. Ben net pas terug namelijk, moet nog douchen en dan om 8 uur pokeren ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:23 |
Stuur ze maar naar mijn email, Ik kan ze hosten ook als het moet.. Veel plezier met pokeren ![]() | |
Toempf | maandag 25 januari 2010 @ 20:38 |
Kreeg vanmiddag te horen dat er een chauffeur die regelmatig bij ons komt laden betrokken is geweest bij een zwaar ongeluk in Duitsland. Een vrachtwagen is (met een rotgang aan de foto's te zien) achterop gereden. Die was op slag dood.![]() ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 20:40 |
quote:En zonet zeg je nog dat ik hier geen mod ben ![]() ![]() Fap ze ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 20:40 |
damn die anhalt truck ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:42 |
Altijd klote dit soort dingen. Zeker als je het van dichtbij meemaakt. Als je hem weer ziet (en ik hoop zeer binnenkort omdat hij dan gewoon door is gegaan met rijden) zeg hem maar dat FOK! met hem meeleeft. Opvallend trouwens hoe erg de cabine in elkaar zit en hoe weinig schade de oplegger van beekenkamp heeft.. | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:42 |
quote:IK heb gezegd dat je *hier* geen mod meer bent, maar je bent nog steeds blauw. ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 20:43 |
Glasbak en Alexxxxx: koest! af! lief doen! Anhalt rijdt met gevaarlijke stoffen, ben benieuwd hoe dit nog een staartje gaat krijgen. Want hij mag dan wel leeg zijn geweest (concluderend aan de lege labelhouders) maar als je alleen maar met die rotzooi rijdt komen ze na zoiets gráág eens controleren ![]() | |
Barcaconia | maandag 25 januari 2010 @ 20:43 |
quote:Die van V Seumeren zijn inderdaad ontzettend gaaf! Zeker die foto's van meerdere trekkers op een rij. Ik heb helaas niet de trekker-oplegger combinatie gevonden die ik in mijn hoofd had. Ik moet nog eens wat meer tijd besteden aan zoeken ![]() Ik vind vooral die ZZ en BE kenteken topics gaaf! Ik ben benieuwd wanneer onze BE een keer gespot wordt, maar dat zal waarschijnlijk van de zomer pas weer een keer zijn ![]() quote:Godver, daar word je niet blij van. Ik heb 1x zo'n ongeluk gezien maar daar zat nog een auto tussen. Zoiets blijft toch in je hoofd hangen. | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:44 |
quote:Wat voor merk is het eigenlijk? Ik denk er iets van een iveco in te zien, alleen weet ik het niet zeker.. | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 20:44 |
quote:en jij nog steeds kansloos ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:45 |
quote:Ja baas ![]() | |
Alexxxxx | maandag 25 januari 2010 @ 20:45 |
quote:DAF CF85 Space Cab. Zie het alleen nog aan het typeplaatje ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 20:48 |
quote:Zat ik ook aan te denken, maar 't is toch echt een XF, te zien aan het paneel voor de zogenaamde brievenbus op foto 2. Een CF heeft dat ding ook, maar kleiner en niet recht-toe-recht-aan vlak ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:54 |
Hou je in Glassie ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 20:57 |
quote:Ik zie nu inderdaad ook het plaatje op de deur. Moest de foto even uitvergroten hiervoor ![]() Maar die rondingen in de bumper heeft een CF toch ook? | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 21:02 |
quote:Ja, maar het brievenbus paneel niet, en ook de sierstrip daaronder is anders. Kijk maar eens naar de richtingaanwijzer aan de bestuurderskant op foto 2, en dan die strip, hoe die verder loopt. En kijk dan eens naar een CF ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Bartholomeus op 25-01-2010 21:07:59 ] | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 21:06 |
Je hebt gelijk ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 21:11 |
Het is een zoekplaatje, dat wel ![]() Nog een aanwijzing in mijn voordeel: het raamstijltje in het portier. Bij een XF loopt die recht omhoog, bij een CF eerst recht omhoog en dan de bocht om horizontaal ![]() Edit: iemand enig idee waar dit gebeurd is? Ja in Duitsland, maar waar precies? Probeer het nieuwsbericht erbij te vinden, maar dat valt vies tegen ![]() [ Bericht 37% gewijzigd door Bartholomeus op 25-01-2010 21:17:59 ] | |
Toempf | maandag 25 januari 2010 @ 21:22 |
quote:A1 bij Sittensen, geen idee waar dat ligt. | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 21:26 |
quote:Hier denk ik : http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=Sittensen&ie=UTF8&hq=&hnear=Sittensen,+Rotenburg,+Nedersaksen,+Duitsland&z=12 Die van beekenkamp ligt van voren ook flink in elkaar trouwens. Dat zie je op de foto's net niet.. | |
ShizzleMyDizzle | maandag 25 januari 2010 @ 21:28 |
Morgen Verkeer & Techniek examen. 25 vragen verkeer en 25 vragen techniek, maximaal 10 fout anders gezakt. Ben nu oefen-examens aan het maken. Telkens 25 vragen verkeer en dan 25 vragen techniek. Heb telkens rond de 4 tot 8 fout in totaal, dus heb goede hoop voor morgen. Zo, nu weer een uurtje studeren. Damn die daf ziet er nogal in elkaar gekreukeld uit ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 21:30 |
quote:A1 afslag... tumdidum... 47 uit m'n hoofd? Bij dat autohof ging ik altijd eten als ik naar Hamburg moest ![]() Edit: Ja, nr 47 dus ![]() ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 21:45 |
Hier het nieuwsbericht En er gebeurt nogal eens wat daar, zo blijkt ![]() ![]() | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 21:52 |
Ploatjies Met de voetjes van de vloer ![]() ![]() ![]() MAN met schade, vandaag gezien ![]() ![]() ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 22:00 |
quote:Die laatste wordt tenminste wel door een echte auto weggesleept ![]() | |
RealZeus | maandag 25 januari 2010 @ 22:09 |
quote:Ik ben er afgelopen zomer langs gekomen en 70 kilometer aan wegwerkzaamheden is iets waar ik niet eens aan wil wennen. ![]() | |
Bartholomeus | maandag 25 januari 2010 @ 22:21 |
quote:Nee maar ik doel ook meer op de personenwagens daar uit de buurt die op verschillende foto's behoorlijk in de kreukels liggen. Vooral die lui die vrachtwagens gaan inhalen in de versmalling, zijn lekker bezig ![]() | |
glasbak | maandag 25 januari 2010 @ 22:30 |
quote:Ik heb de bovenste in de OP erbij gezet. In de Wiki dan.. ![]() | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 23:14 |
quote:Weet je hoeveel moeite ik heb moeten doen om weer inde auto te klimmen? ![]() | |
vannelle | maandag 25 januari 2010 @ 23:19 |
quote:Het valt me op dat je de laatste tijd in deze topicreeks loopt te zieken, wat is er aan de hand? Doe gewoon normaal mee of blijf aub weg, laten we iig de gezelligheid in deze reeks houden. | |
densmee | maandag 25 januari 2010 @ 23:35 |
dan ben ik druppel vandaag net niet tegengekomen. Werkt druppel misschien voor de helmondse schroothandel. ik zie namelijk steeds meer foto´s uit de buurt van eindhoven | |
druppelkut | maandag 25 januari 2010 @ 23:40 |
Nope ![]() Druppel werkt niet voor de helmondse schroothandel ![]() Foto's uit de buurt van Eindhoven is omdat we daar erg veel klanten hebben zitten. Meeste eigenlijk. Maar we hebben klanten vanaf Groningen tot Zuid Limburg, Westelijk havengebied tot Enschede en nog in Duitsland en België. | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 04:57 |
quote:Veel te veel waarschijnlijk ![]() Heb je er ooit, heel even maar, aan gedacht om via je achterbediening de bak iets af te laten lieren? Dan komt ie vanzelf weer naar beneden en hoef me met je 1.60 niet een anderhalve meter omhoog te klimmen naar je onderste opstapje ![]() Goedemorgen trouwens.... Tijd voor ![]() ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door glasbak op 26-01-2010 05:11:03 ] | |
druppelkut | dinsdag 26 januari 2010 @ 06:02 |
Had om 5 uur al een bakkie voor m'n neus staan. ![]() Nooit aan gedacht eigenlijk om dat via de achterbediening te doen ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 06:37 |
quote:Dat vermoeden had ik al ![]() Ik ben heerlijk ontspannen op weg naar Lelystad ![]() 85 op de cc. Harder kan ik niet op de cc. Wél als ik m'n gas intrap. Dan gaat ie 88 ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 10:27 |
quote:Als je dat irritant vind moet je ff langs de dealer, daar kunnen ze dat in no time voor je uitzetten, kun je ook gewoon tegen de begrenzer op de cc ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 11:12 |
quote:Voorheen kon ik ook tot de 90 zowel met de cc als met de voet. Totdat ik opdracht heb gegeven om a) de toerenbegrenzing achter de PTO aan te zetten en in te stellen op 1300 toeren omdat deze op storing slaat als je boven de 1500 toeren komt en b) de voorinstelling van het handgas op 900 en 1200 te zetten. Lijkt mij duidelijk toch? ![]() Nu is punt b wel goed gegaan alleen de toerenbegrenzing werkt niet als de PTO aan staat. Nee, die werkt alleen als het handgas aan staat en dan nog op 1500 toeren. Dus als je van stationair naar de 1500 trapt dan vliegt hij alsnog even over de 1500 heen en slaat de PTO op tilt. Oh ja, ze hebben voor de gein(denk ik) ook de snelheidsbegrenzing ingesteld zoals beschreven in mijn eerdere post en met ingeschakeld handgas is de snelheid begrensd tot 15 km/u. Stelletje prutsers zijn het ![]() | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 12:30 |
Nou de drie nieuwste auto's bij ons lopen ook max 85 op de cruise control, en ik heb er meer over gehoord dus dat lijkt mij een standaard instelling van DAF. Een PTO heb je niet nodig met een koeler, dus daar heb ik verder geen sjoege van ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:07 |
quote:Aha, u rijdt een DAF ![]() | |
blup | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:24 |
Ons daf loopt 89KM/u op cc en/of gas. | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:29 |
quote:Al onze auto's ook, behalve de nieuwste 3. Ik weet dat de oudere 105's het standaard ook hadden, maar blijkbaar heeft de dealer dat bij aflevering al uitgezet. En dat is duidelijk bij de laatste 3 (nog) niet gebeurd ![]() | |
Barcaconia | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:37 |
Ik dacht dat het alleen iets van de eerste 105's was. Tenminste, dat zijn de enige auto's waar ik het ooit gezien heb. | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 13:41 |
quote:Ja ik dacht ook dat ze er niet meer aan deden, tot ik dus dit weekend in een van die drie nieuwste niet verder kwam dan 85 ![]() ![]() | |
druppelkut | dinsdag 26 januari 2010 @ 14:32 |
*gniffel* Glasbak heeft het rode knopje gevonden ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 15:24 |
quote:*proest* Ja leuk, nu mag ik m'n ramen weer schoonmaken aan de binnenkant! ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door glasbak op 26-01-2010 15:50:04 ] | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:01 |
quote: ![]() | |
druppelkut | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:03 |
quote:Het ging er gister toch over dat ie zijn aanhanger niet mee kreeg? Nu wel gezien de foto op twitter ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 16:16 |
Was dat gisteren? Ik dacht dat dat vrijdag was? ![]() Het bewijs: http://twitpic.com/zuaaz Beetje vaag maar ach, dat ben ik zelf ook ![]() [ Bericht 46% gewijzigd door glasbak op 26-01-2010 16:21:39 ] | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:05 |
Aha. Wie twittert er dan ook ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:10 |
quote:Nou, ik en drupje dus ![]() | |
druppelkut | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:11 |
quote:Dat dus ![]() | |
druppelkut | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:12 |
En weer in het busje. Weer een uur slapen op kosten van de baas ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:23 |
Zo, ook Verkeer & Techniek is binnen. Nu morgen nog de derde theorie toets, voor de vakbekwaamheid code 95. Bullshit is het, die toets gaat gewoon over de administratie en die heb ik vorige week ook al gehad. Alleen word morgen door middel van voorbeelden in een vorm van een verhaaltje, aan me gevraagd hoeveel een chauffeur nog mag rijden, moet rusten, welke vrachtbrief mee moet enzovoorts. Ofwel: geldklopperij. | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:38 |
quote:Dat was het administratie examen vroeger. Toen deed je dat dus min of meer in 1 keer. Wat mij betreft ook geldklopperij inderdaad ![]() Edit: helemaal vergeten: gefeli! ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 17:43 |
quote:*zingt: Busje komt zo, busje komt zo, busje komt zo.. Ik sta m'n tweede 45 te maken. Maar we hebben koffie want we zitten op de zaak. straks nog effe snel storten, tanken en dan naar huis! ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 18:17 |
smd gefeliciteerd! ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 26 januari 2010 @ 18:59 |
Ja bedankt voor de felicitaties. Heb helaas de goedkeuring van de medische keuring nog niet binnen (vorige week woensdag gekeurd, brief komt binnen 2 weken thuis). Pas dan gaan ze mijn praktijklessen en praktijkexamen inplannen. Ik les maar 2 hele dagen (16 rijlessen dus) en dan examen. Helaas mag je pas op praktijk examen als je officieel goedgekeurd bent, dus nog even wachten. Anders begon ik donderdag al als het kon ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:17 |
Sjonge jonge jonge (en nog 100x jonge ![]() Mag 14 fout maken op 45 vragen, heb met de oefen examens telkens 1 of 2 fout. Tering zeg, het is gewoon precies dezelfde stof als ik vorige week bij administratie heb behandeld en dat zit nog vers in mijn geheugen. Ben nog geen chauffeur en wil het graag worden, maar ik ben toch wel een echte Nederlander als het op klagen aan komt: Fuck de Europese regelgeving. (Alhoewel, misschien dat het niveau van sommige buitenlandse chauffeurs er wel mee opgekrikt kan worden?). Pfft die case-studies, what a bloody waste of time ![]() | |
blup | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:22 |
Vergis je niet hoor, als je een kut versie van het examen hebt krijg je behoorlijk vage ingewikkelde vragen over rijtijden. iets als Pietje rijdt 4 uur voordat hij aankomt bij de pond naar engeland, hij moet 25 minuten wachten voordat hij op de pond kan, de reis duurt 3uur, het uitrijden duurt 20 minuten, hoe lang mag pietje nog rijden voor hij moet rusten? | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:38 |
In Engeland hebben ze de pond ja, maar daar varen ze niet mee. ![]() Ik heb trouwens dat soort vragen nooit gehad, maar ja.. mijn examen was dan ook 20 jaar geleden ![]() | |
ShizzleMyDizzle | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:55 |
quote:Pietje mag dan nog 4 uur en 10 minuten ononderbroken rijden, toch? Maar je hebt gelijk ja. Er kunnen behoorlijk lastige vragen waar je echt goed bij moet gaan nadenken tussen zitten, maar over het algemeen is het goed te doen ![]() | |
glasbak | dinsdag 26 januari 2010 @ 21:55 |
Zelfde als de foto's van Druppel maar nu van de andere kant gezien.. http://www.transport-onli(...)/index.php?news=1288 | |
Bartholomeus | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:09 |
quote:Boottijd is rusttijd inderdaad ![]() Dat is ook de overweging van de ferry van travemünde naar.... nou, ergens Scandinavië in. Doordat de boot 9 uur en een beetje duurt kun je daar je nachtrust op maken zonder gezeur. En vanuit Nederland kun je dan eerst nog wat zut bij elkaar rijden en daarna richting de boot trappen. Wel zorgen dat je mooi op tijd bent dan. Daarom gaan die Scandinaviërijders ook altijd zo belacheloos hard. Bedrijven als Sonius enzo, ze zitten allemaal bij elkaar op het oude veilingterrein in Poeldijk ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 26 januari 2010 @ 22:56 |
Gefeli SMD !! ![]() Mijn theorie was mondeling; o, je gaat op een kraan ?? tof... maar dan heb je die administratie toch helemaal niet nodig ![]() ![]() ![]() ![]() En ik had me de pokke zitten stampen op al die verschillende landen en regeltjes ![]() Het nieuwe examen schijnt ietsie lastiger te zijn ![]() | |
TommyGun | woensdag 27 januari 2010 @ 08:07 |
Prutsers op de A73... | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 08:08 |
quote:Inderdaad. Hoorde het net op t nieuws. Moet ik zo naartoe helaas ![]() | |
TommyGun | woensdag 27 januari 2010 @ 08:15 |
quote:Dat wordt omrijden via de dodeweg A67? De weg gaat namelijk pas vanavond weer open aldaar. Jij zit niet stiekem bij Baetsen toch, DK? | |
Klonk | woensdag 27 januari 2010 @ 08:15 |
hebben ze drempels op de A73 gemaakt ofzo, is nu al de derde dag op rij dat het daar goed mis gaat... | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 08:19 |
Sterkte drup ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 08:23 |
quote:Even een pagina terug staat een foto van d'r auto. Lijkt echt niet op eentje van Baetsen ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 08:25 |
quote:Ik denk dat ik maar via de 50 en 325 rij. Kom ik er ook namelijk. Nee, geen batsen ![]() | |
TommyGun | woensdag 27 januari 2010 @ 08:26 |
quote: quote:Mijn excuus, niet gezien. En verstandig ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 09:56 |
Zo, filevrij op de bestemming ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 10:12 |
quote:Nu nog een verse bak koffie en een doekje ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 10:25 |
quote: ![]() | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 27 januari 2010 @ 10:33 |
Zo, ook derde theorie toets binnen. Als de goedkeuring van de medische keuring binnen is (kut brief, schiet es op!) word mijn hele praktijk ingepland. Nou maar hopen dat ik voor de praktijk ook alles in 1x haal, dan ben ik over een klein maandje al wel klaar ![]() ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 11:01 |
quote:Gefeliciteerd ![]() * duimt voor snelle komst medische goedkeuringsbrief * | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 11:03 |
Eindelijk mijn eigen aanhanger weer terug ![]() Kwam de chauffeur met wiens aanhanger ik reed tegen op een parkeerplaats. Hij had mijn aanhanger gelukkig mee. Snel bakken overgeze en doorgereden ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 11:15 |
quote:Groot gelijk. Met je eigen spullen werkt het altijd stukken prettiger ![]() Trouwens, was het doekje niet goed genoeg? ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 11:18 |
quote:Niet voor het overzetten van bakken nee ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 11:23 |
quote:Daar was het ook niet voor ![]() | |
TommyGun | woensdag 27 januari 2010 @ 11:33 |
Bij Zoetermeer en Rotterdam-Charlois beide een vrachtwagenongeluk. Gaat lekker vandaag. Hopelijk niks ernstigs ![]() Ook interessant btw; quote:En het verhaal over de A73 is al veranderd: quote: | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 13:37 |
Wat grappig ![]() Nu heb ik net pas sinds maandag mijn aanhanger terug omdat die gekeurd moest worden, zie ik net pas dat ik 2 nieuwe luchtbalgen heb. Linksvoor en rechtsachter. Oh, en ook een lekke band ![]() | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 13:42 |
quote:En het is geen lift-as zeker. SPOILER | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 14:07 |
quote:Nee. Uiteraard niet de lift-as. De triangel ![]() SPOILER | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 14:11 |
quote:Wij hebben voor dat soort gein gewoon een reserve aanhanger. Een oud lijk dat het nog wel doen kan, en dat ding ketsen we dan achter de motorwagen waarvan de aanhanger op de put moet for whatever reason. Heeft de monteur er meteen de hele week tijd voor ![]() | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 27 januari 2010 @ 14:16 |
Yeah.. Brief van het CBR is nu ook binnen. Ben goedgekeurd alleen er komt wel een aantekening op mijn rijbewijs, omdat ik lenzen heb (-2,25). Naja, dat wist ik al en dat makt niet uit ![]() Zometeen maar eens de rijschool bellen, zodat ze mijn lessen en examens in kunnen plannen ![]() | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 27 januari 2010 @ 14:40 |
quote:Zo. Gebeld. Lessen worden zo snel mogelijk ingepland. Twee hele dagen, 16 lesuren in totaal. Dan gelijk praktijkexamen, praktische toets en toets besloten terrein (niet per se in die volgorde). Nog even mijn beste beentje voorzetten dus ![]() | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 14:59 |
quote:Dat is wel kut inderdaad. SPOILER | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 15:02 |
quote:Kromme Elleboog. Groepje van 5 à 6 giechelende meiden van 30+ op mannenjacht ![]() | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 15:04 |
quote:Note to self: zaterdagnacht even de Kromme Elleboog onveilig maken. ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 15:40 |
RealZeus: we willen wel een uitgebreide fotoreportage natuurlijk he ![]() | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 15:44 |
quote:Ik zal kijken wat ik voor je kan doen. ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 15:55 |
quote:Note copied ![]() | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 16:03 |
quote:Jij bent ook in Groningen voor de Druppel-stalk-stichting en voor de fotoshoot van naakte chaufeusses? | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 16:14 |
quote:Je bent Gerard Ekdom niet ![]() Foto's maken zul je ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 16:21 |
quote:Ik beloof niets ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 18:22 |
Out of scope is toch toegestaan als je alleen maar op eigen terrein aan het werken bent? Kan ik mezelf dan op pauze zetten, kaart eruit jassen en out of scope zetten? Ik moet namelijk ff overwerken. Tot middernacht. 400 ton wegrijden! | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 18:53 |
quote:Nee dat mag alleen de garage, of als je buiten de EU bent. Dan moet er ook een schriftelijke verklaring bij waarom enzo, voorzien van werkopdracht. Wat ook niet mag maar voor jouw geen problemen oplevert: het pasje van de planner vragen en die erin prakken ![]() ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 18:55 |
Ik kan effe snel dit erover vinden : quote: | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 18:56 |
quote:Dat andere pasje lijkt mij inderdaad het beste idee.. Oh en nooit zonder kaart gaan rijden ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 18:57 |
Kut. Mooi is dat. Dan kom ik nooit aan mijn 9 uur rust. Er is uiteraard geen pas aanwezig hier ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 18:59 |
Nu kom ik in een folder van truckland dit tegen : quote:Heb je alsnog een verklaring nodig, maar geen flauw idee van wie je die verklaring moet krijgen.. | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:00 |
quote:Reserve auto? | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:03 |
Nu kom ik hier weer wat anders tegen... quote: | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:03 |
4 op een rij ![]() | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 19:10 |
quote:Out of Scope is meer voor rangeren en als je auto's gaat voorzetten. Bovendien mag je met out of scope maximaal 50 km afleggen. | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:13 |
Zo zou een "out of scope" verklaring eruit zien...quote:Onderstaande schijnt het officiële antwoord te zijn quote:Dus drup, volgens mij heb je gelijk.. Zet je zelf op pauze, trek je kaart eruit en lekker doorbuffelen op out of scope ![]() Wel morgenochtend even je bonnetjes en evt. verklaring af laten tekenen.. Ik zal aan je denken als ik m'n koffie inschenk hier ![]() En nou stop ik met zoeken... ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door glasbak op 27-01-2010 19:19:37 ] | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 19:22 |
Ik zou dan voor de laatste glasbak gaan. Ander pasje blijft de beste oplossing evengoed ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:35 |
quote:Als die best man dingen doet waar jij het net mee eens bent, spreek hem er dan gewoon op aan in plaats van z'n spiegel eraf te trappen... Dit kan toch gewoon niet ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 19:44 |
Gelukkig ![]() Was namelijk al out of scope aan het rijden. Het betreft eigen terrein, tbv laden schip max 2 km Kan dus allemaal | |
RealZeus | woensdag 27 januari 2010 @ 19:46 |
quote:Als het toch eigen terrein is kun je ook wel wat meer meenemen. ![]() Gewoon 40 ton per keer laden, hoef je maar 10 keer te rijden. Of 80 ton, dan hoef je maar 5 keer. ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:48 |
Nog 4 uurtjes te gaan.. ritje of 25 alles bij elkaar? Doe je het alleen of met een koppeltje? Groot eigen terrein trouwens.. 2km ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:49 |
quote:Ze kan ook alleen ineens meenemen, dan is ze gelijk klaar.. Kan ze ook een nieuwe MAN vragen aan d'r baas ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 19:56 |
We zijn met 2 auto's (100 m pendelen), 2 kranen en een loader bezig om alles van de ene kant van het terrein naar d kade te verplaatsen waar 1 van onze kranen een schip vol lepelt. Bakken staan open voor het snel kunnen lossen. Dus maar 8 à 10 ton per keer ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 19:59 |
Thank god for the invention of energydrink! * stuiter * | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:59 |
Kijk, dat is tenminste opschieten. Bakken lekker op de auto laten staan met laden anders ben je de helft al kwijt tijdens het oplieren ![]() Het is toch wel 3 bakkies schroot, 1 bakkie koffie he? ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 19:59 |
quote:Wie stuitert er harder? Jij of je auto? ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 20:05 |
![]() ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 20:06 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() En zo hoort het ook ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 20:12 |
Niet lachen, maar ik ben serieus plannen aan het maken om een dik lego model te maken van een auto met een liersysteem d'r op. Moet alleen nog ff verzinnen hoe ik het allemaal ga doen enzo, maar 't komt goed ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 20:17 |
Hier heb je alvast een voorbeeldje, tis alleen geen lego ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 20:26 |
Zoiets was inderdaad het idee, ik had het alleen wel over een vrachtwagen ![]() ![]() En d'r moet een dikke aanhangert achter natuurlijk ![]() En hij moet volledig geveerd, automagisch kiepend, automagisch lierend, en meer van die gein. Dus dat gaat nog lastig zat worden ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 20:26 |
Alsjeblieft Drupje... Dit heb je vast wel nodig nu ![]() ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 20:36 |
![]() | |
Barcaconia | woensdag 27 januari 2010 @ 20:44 |
quote:Ik heb een tijdje terug een lego model van een 3 assige trekker gemaakt, met een 4-assige dieplader met 4 stuurassen. Erg leuk om te doen moet ik zeggen. Helaas geen foto's van gemaakt. Als Lego designer eindelijk eens alle onderdelen kunnen leveren maakte ik wel een virtueel model die ik kan bestellen. Dat zou helemaal mooi zijn. | |
vannelle | woensdag 27 januari 2010 @ 20:50 |
Sorry, foutje! | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 27 januari 2010 @ 20:53 |
quote:Wtf die chauffeur rijd met zijn bak omhoog gekiept ![]() ![]() Lol en iets verder in het filmpje: automobilisten rijden gewoon over het puin heen van het ongeluk.. Ongeduldige mensen die Turken ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 20:54 |
Mijn god! Wat een bende zeg! | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 20:57 |
quote:In welke schaal? En uitschuifbaar? En gedwongen gestuurd? Ik ben van plan om die brute 4-assige trekker met kraan als basis te gebruiken en dan op een of andere manier de benodigde delen bij te kopen. Heb niet zo heel gek veel, dus dat ik aan het kopen kom is evident ![]() Hier het voorbeeld: ![]() En dan dus ook in die schaal, en het liefst ook met die wielen onder de aanhanger ![]() | |
Barcaconia | woensdag 27 januari 2010 @ 20:59 |
quote:Wtf ![]() Kijkt zo'n chauffeur in godsnaam niet in de spiegel ofzo? Ik heb het ook eens gezien toen ik bij een tankstation aan het lossen was dat een chauffeur met zijn haakarm omhoog door het dak van het tankstation kwam rijden ( ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 20:59 |
quote:Dat van dat doorrijden viel mij ook al op ja.. "Maakt niet uit dat er 3 doden/zwaar gewonden onder het puin liggen, als ik er maar door kan vinnik het best!" | |
Barcaconia | woensdag 27 januari 2010 @ 21:02 |
quote:Niks professioneel, gewoon op een regenachtige zondagmiddag gebouwd ![]() Sturing via 4 fusee-assen die aangestuurd werden met een draaikrans vanaf de kingpin via 2 trek-reactiestangen naar achter. Daar zat een stuurunit die de stuurhoeken naar links en rechts verdeelde. | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 21:04 |
quote:Nou.. het spijt mij zeer, maar als je een beetje feeling hebt voor je auto, dan voel je het of je mast omhoog staat of niet. Ik merkt het zelfs al als ik een kromme bak erop heb staan en de voorkant van m'n mast hangt 2 cm los van het chassis.. | |
Barcaconia | woensdag 27 januari 2010 @ 21:05 |
quote:Hmm, goed punt. Ik heb nooit met een haakarmchassis gereden dus ik had alleen een idee in mijn hoofd zitten. | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 21:06 |
quote:Dat soort dingen maakte ik altijd met Fisher Techniek ![]() ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 21:20 |
quote:Om het nog maar even niet te hebben over het nemen van bochten met je mast/bak omhoog ![]() | |
Barcaconia | woensdag 27 januari 2010 @ 21:24 |
quote:Ja, ik begrijp je. Sowieso bij een tankoplegger kan ik me het niet voorstellen. Dat MOET je toch gewoon voelen? | |
vannelle | woensdag 27 januari 2010 @ 21:26 |
Geweldig dat Lego!! Is dat hetzelfde als technisch Lego of een niveautje hoger? | |
vannelle | woensdag 27 januari 2010 @ 21:31 |
quote:Lijkt mij ook. Ik werk dus in de containers en aangezien we veel korte ritjes (pendelwerk á 2 km enkele reis) hebben zet ik containers nooit vast, gewoon los op chassis en rijden. Vol of leeg: Je voelt dat die container meer beweegt dan dat je'm vast zet. Je voelt ook hoe ver je kan gaan qua bochtenwerk. En dan zoals eerder gezegd: spiegels!!! Ik begrijp die gast echt niet, dit moet toch opvallen? | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 21:35 |
quote:In principe is het gewoon technisch lego, maar zo'n beest is niet iets dat je ff in een zondagmiddagje in elkaar flanst. Zeker niet met alle bewegende delen en details ![]() Barca: die vent van die 5-asser die ik net liet zien heeft ook een hele parts list opgesteld, en via www.bricklink.com kun je de onderdeelnummers die hij noemt weer terugvinden ![]() ![]() ![]() En zoiets gaat het worden, maar dan dus zonder de kraan: ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Bartholomeus op 27-01-2010 21:48:11 ] | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 21:49 |
Ff een vraagje aan de containerboeren hier: hoe lang is zo'n afzetcontainer in meters? Ben namelijk eens met de schaal aan het berekenen, en dus met hoeveel delen ik waarvan ongeveer nodig ga hebben ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 21:51 |
quote:40 of 45 m3 is 7 meter ![]() Tabelleke : 15 kuub open vuilcontainer 15/17 kubieke meter 6000*2300*1000 mm 20 kuub open vuilcontainer 20/24 kubieke meter 6000*2300*1500 mm 30 kuub open vuilcontainer 30/35 kubieke meter 7000*2300*2000 mm 40 kuub open vuilcontainer 40 kubieke meter 7000*2450*2300 | |
ShizzleMyDizzle | woensdag 27 januari 2010 @ 21:52 |
quote:6 meter lengte naar mijn weten | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 22:23 |
Drup, leef je nog of ben je ten onder gegaan aan de RedBull? ![]() | |
Bartholomeus | woensdag 27 januari 2010 @ 22:24 |
Hmm. De schaal is ongeveer 1:17,25, dus het geheel wordt zo een meter lang ![]() ![]() En duur ![]() En als het niet lukt met het liersysteem maak ik er gewoon een haakarm van. Maar die zijn wel flauw. Lieren zijn vetter ![]() Heb ook al een lading bedacht: van die goeiekope gedroogde bruine bonen ![]() ![]() | |
Sounddragon | woensdag 27 januari 2010 @ 22:30 |
Anders stamp je je halve Dinky Toy arsenaal plat en maak je er een kraantje op ![]() ![]() | |
druppelkut | woensdag 27 januari 2010 @ 23:22 |
En weer thuis ![]() 464 ton weggereden. Alles ligt in de boot en die vaart nu naar Rotterdam. Wat ben ik kapot. Morgen gewoon om 6 uur weer achter het stuur. Ruim 8 overuren vandaag ![]() | |
glasbak | woensdag 27 januari 2010 @ 23:28 |
Slaap lekker ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 05:00 |
Goedemorgen! ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 05:25 |
Ook goede morgen. ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 05:55 |
Lekker, maar eerst even een volle bak op m'n auto zetten , dan effe lekker wakker worden met een bakkie leut ![]() | |
Sounddragon | donderdag 28 januari 2010 @ 08:04 |
![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 08:57 |
quote:goedemorgen draakje. Nu pas wakker? ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 10:15 |
Zeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw! Ik ben ook weer in het land der levenden ![]() En nou niet zeuren dat ik laat ben, hadden jullie ook maar ergens voor moeten gaan studeren ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 10:50 |
quote:Nee hoor, je bent niet laat ![]() Goedemiddag ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 10:51 |
Goeiemiddaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 11:41 |
Grmbl. Kutcollegas. ![]() Vraag ik heel lief of ze ff een bak op m'n aanhanger willen zetten omdat ik nog snel een andere bak leeg moest gooien, kijken ze niet of er iets over de bak hangt wat schadelijk kan zijn voor de leidingen op de aanhanger. Nee, meneer drukt de bak op de aanhanger met als gevolg dat m'n hele automatisch smeersysteem aan 1 kant alle aansluitingen mist en ook het verdeelblok is doormidden. Geen smering meer dus. Als klap op de vuurpijl trekt hij ook nog eens 2 luchtleidingen doormidden. ![]() Vanaf 8 uur aan het sleutelen geweest. Nu pas aan het rijden ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 11:47 |
Druppel: ik heb het al vaker gezegd: je wordt per uur betaald. Dan maar een kwartiertje later hoor, gewoon rustig aan blijven doen. Liever dat dan dat een onoplettende collega je halve bolderkar molt ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 11:52 |
Is gewoon kut. Ik ben zuinig op m'n materiaal, dan verwacht ik dat ook van anderen. Bah! ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 11:54 |
Schrootboeren zijn stuk voor stuk lompe ruwe rauwdouwers, dat zou jij toch moeten weten onderhand ![]() | |
blup | donderdag 28 januari 2010 @ 11:59 |
Dit is ook oeps: Met je 35 meter 2 haarspeldbochten door!! | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 12:08 |
quote:Ah, nu weet ik dus waarom je zo stil bent. Ik dacht eigenlijk dat je na gisteravond even geen zin had in fok en twitter ![]() En ja, dat soort collega's daar hebben we allemaal wel eens last van ![]() Maar alles is weer heel nu? | |
RealZeus | donderdag 28 januari 2010 @ 12:10 |
quote: ![]() Wat zal dat een tijd gekost hebben. | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 12:20 |
quote:Nope. Smeersysteem is echt naar z'n grootje. Zal vervangen moeten worden. M'n remmen doen het weer gelukkig. Ook goedbedoelde adviezen gehad daarover. "Heel de luchtslang moet vervangen worden want dat zijn petskoppelingen." Ik dus braaf die slangen er helemaal afgehaald ipv de koppelingen die ik al in mijn hand had en naar de garage voor nieuwe. Gewoon 2 nieuwe koppelingen en de slang erin drukken ![]() goedbedoelde adviezen zijn leuk alleen moeten ze wel goed zijn uiteraard! Collega's ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 12:20 |
quote:Ik ben blij dat je schrootboeren zegt in plaats van containerboeren anders voelde ik me ook aangesproken ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 12:27 |
http://twitpic.com/104xwu kijk zelf maar | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 12:28 |
quote:Daarom laat ik dat soort dingen liever aan de monteurs over. Als ze dan aan het klootviolen zijn kunnen ze mij in ieder geval niet verrot schelden ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 12:32 |
Zei ik nou petskoppelingen? Ik bedoelde dus perskoppelingen ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 januari 2010 @ 12:32 |
quote:Tie-wrapje erom en het is weer klaar. ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 januari 2010 @ 12:32 |
quote:Moet ik je zaterdag even een pets komen geven? ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 12:33 |
quote:Kun je er 10 à 12 terug verwachten ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 12:34 |
quote:Precies, en afwerken met isolatietape ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 12:35 |
Goedbedoelde adviezen ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 12:38 |
quote:Ik dacht aan pestkoppelingen ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 17:56 |
Jeetje. Ben een keertje vroeg klaar met werken. Alleen wachten op de taxi om thuis te komen. | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 28 januari 2010 @ 18:06 |
Zo, begin volgende week met lessen ![]() Woensdag de 3e van 08.00 tot 16.30, vervolgens maandag de 8e van 08.00 tot 16.30 en dan op dinsdag de 9e om 08.00 uur al examen ![]() ![]() Praktische toets en toets besloten terrein moet nog ingepland worden omdat ze op zulks kort termijn geen plek meer hadden maar goeie kans dat er binnenkort toch ergens een opening komt als er iemand ziek word ofzo, anders pas de 20e ofzo ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 18:12 |
SMD: mooi zo ![]() ![]() | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 28 januari 2010 @ 18:14 |
quote:Erg vermoeiend of niet, ik denk dat ik het wel aan kan. Heb er in ieder geval zin in. Alleen morgen nog even naar het werk toe rijden om te overleggen, want eigenlijk moet ik die dagen nog gewoon werken ![]() Heb er zin in ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 18:27 |
Oh lache is het ook wel hoor, absoluut ![]() Wel dapper van je dat je in deze tijd nog chauffeur wil worden overigens, zelfs ik kan zeggen dat het er de laatste paar jaar niet leuker op geworden is met alle extra ditjes en datjes, en nu de 48-urige werkweek er nog overheen ![]() | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 28 januari 2010 @ 18:29 |
quote:48 urige werkweek? Dat moet een grap zijn, en zo niet welke klap mongool verzint dat ![]() | |
vannelle | donderdag 28 januari 2010 @ 18:53 |
Nope, geen grap. | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 19:01 |
quote:Toch niet weer dat busje he ![]() Maar het vroeg klaar zijn van vandaag is vast ter compensatie van gisteravond ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 19:23 |
quote:Europese regelgeving (lees: Frankrijk met wat steun uit de voormalige oostbloklanden die een goeie beurt wilden maken bij de Grote Baas) bepaalt dat ook vrachtwagenchauffeurs maar 48 uur per week mogen werken. Bij andere beroepen is het ook zo dat als een werknemer structureel meer dan 8 overuren per week maakt, daarvoor een tweede werknemer aangesteld dient te worden. Punt is alleen dat daar nergens op gecontroleerd wordt, behalve natuurlijk op de weg c.q. de chauffeurs. Per 1 maart gaat dat in, dus jij hebt daar meteen mee te maken ![]() Overigens is die 48 uur een gemiddelde over een half jaar, en bijvoorbeeld onvoorziene wachttijd telt in die 48 uur niet mee ![]() ![]() Een snipperdag (lees: betaald verlof) telt in die 48 uur overigens als 8 werkuren. | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 19:37 |
Ik begin pas een beetje op gang te komen met werken als ik de eerste 40 uur erop heb zitten ![]() | |
Sounddragon | donderdag 28 januari 2010 @ 20:20 |
die 48 uur maakte ik wel eens in 3 dagen ![]() Het record is 37 uur in één dag, daarna een dag slapen en de rest van de week niet meer vooruit te branden ![]() Van die 37 uur waren er maar 7 rij uren trouwens.. | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 28 januari 2010 @ 20:23 |
quote:Je bedoelt 37 uur aan één stuk denk ik? Aangezien één dag maar 24 uur duurt ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 20:27 |
Ik heb in een duister verleden eens 24 uur gereden met zo af en toe een koffiepauze tussendoor.. Ze vroegen mij om 1 dienst van 8 uur over te nemen. Na die ene dienst werd ik 2 keer niet afgelost en de auto moest door blijven rijden. Ik heb toen evengoed gezegd, zoek het zelf maar uit, heb de auto ter plekke laten staan en ben naar huis gegaan ![]() Oh ja, de auto stond midden in een productiehal op de hoogovens ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 20:29 |
Uurtjes maken? ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 20:33 |
Ach, we hebben allemaal wel eens dingen gedaan die eigenlijk niet mogen ![]() ![]() | |
TommyGun | donderdag 28 januari 2010 @ 20:48 |
ROFL ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 20:50 |
quote:Daar waren we gisteren ook al achter ![]() [Centraal] Vrachtwagenchauffeurstopic Deel 7 | |
Sounddragon | donderdag 28 januari 2010 @ 20:51 |
quote:Jep, 37 uur aan een stuk, no sleep, wel regelmatig koffie en chowpauze's, en tussendoor lekker doorwerken, als je maar bezig bent gaat het allemaal best ![]() Maandag ochtend om 04.00 van huis, dinsdag avond 21.30 weer thuis.. en dan niet kunnen slapen he ![]() | |
TommyGun | donderdag 28 januari 2010 @ 20:54 |
quote: ![]() | |
Sounddragon | donderdag 28 januari 2010 @ 21:16 |
Hij kwam daarstraks zelfs in een of ander wannabee nieuwsprogramma langs zag ik, we wazze d´r wel rap bij ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 januari 2010 @ 21:32 |
quote: ![]() | |
RealZeus | donderdag 28 januari 2010 @ 21:33 |
quote:Dat en met wat sommige werkgevers je allemaal flikken. ![]() | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 21:46 |
quote:Jij had een beroerde baas ja, maar zo zijn ze niet allemaal he. Verre van zelfs, gelukkig maar ![]() | |
ShizzleMyDizzle | donderdag 28 januari 2010 @ 22:00 |
Hebben jullie eigenlijk nog tips voor woensdag? Mag dan dus meteen van 8 tot 16.30 lessen. Krijg dan natuurlijk alle nodige uitleg, maar heb er al zoveel zin in dat ik eigenlijk nauwelijks kan wachten! Nog handige hints, tips of trucs die jullie 'ervaren' (weet natuurlijk niet hoe ervaren iedereen hier is) chauffeurs voor mij hebben? | |
Bartholomeus | donderdag 28 januari 2010 @ 22:15 |
Overal rustig de tijd voor nemen. Ook al staan er 20 auto's te duwen, toeteren, middelvingers op te steken, en wat al niet meer zij. Gewoon doen of je neus bloedt, en lekker kalm blijven. Ze wachten toch wel, want jij bent groot en zij zijn klein. En als je wil dat ze ff op jou wachten, dat wil zeggen: ff gas inhouden zodat jij niet stil hoeft te gaan staan: gewoon alvast op die weghelft gaan rijden waar je heen moet, dan laten ze het wel uit hun hoofd ![]() Oh en ook niet denken dat iets niet kan ofzo, die vent die naast je zit kent die omgeving beter dan de rimpels in z'n eigen zak, dus hij weet heus wel wat wel en niet kan ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 22:20 |
Je kan er gif op innemen dat hij je op een gegeven moment in een situatie stuurt waarbij het dus niet kan en je daar zelf dus tijdig op moet ingrijpen.. bepaald verbod (inrijden, hoogte, gewicht...) onnoemelijke straatjes waar je amper in kunt komen enzo... Soms wel lachen ![]() | |
Barcaconia | donderdag 28 januari 2010 @ 22:30 |
Beste tip die je kunt geven inderdaad: Schijt hebben aan anderen. Je zult ongetwijfeld een keer tegen gaan komen dat jij ergens moet zijn waar je een automobilist hindert. Gewoon rustig blijven en het gekanker van de bestuurder negeren. Dat is het beste advies dat je kunt krijgen als je tot je 65e chauffeur wilt zijn. | |
vannelle | donderdag 28 januari 2010 @ 22:37 |
Verder vooruit kijken en denken dan dat je met de auto gewend bent en op tijd je maatregelen nemen. Voorbeeldje van iemand die dat niet gedaan heeft: ![]() ![]() | |
glasbak | donderdag 28 januari 2010 @ 22:45 |
http://www.leefbaar-delft.nl/touringcar_sebastiaansbrug.htm 6 Juni 2009, staat nu pas op nufoto ![]() | |
druppelkut | donderdag 28 januari 2010 @ 23:03 |
Haha! "Zonder omweg de beste!" Wel heel erg letterlijk genomen. ![]() En dat bordje met 2,5m zou wat verraden kunnen hebben. Toch gewoon proberen ![]() | |
vannelle | donderdag 28 januari 2010 @ 23:04 |
quote:Maakt mij niet uit, ik wou alleen maar een lompe actie laten zien. ![]() | |
Sounddragon | vrijdag 29 januari 2010 @ 00:44 |
quote: ![]() Nachtmens; ik ga er meestal in als jullie eruit komen, dus ik was vroeg vanochtend ![]() Ermm... gisterochtend that izz ![]() | |
druppelkut | vrijdag 29 januari 2010 @ 05:57 |
![]() | |
glasbak | vrijdag 29 januari 2010 @ 06:47 |
quote:Beetje laat antwoord maar: JA! ![]() | |
blup | vrijdag 29 januari 2010 @ 08:44 |
Delft ![]() | |
glasbak | vrijdag 29 januari 2010 @ 10:50 |
lelystad ![]() ![]() | |
druppelkut | vrijdag 29 januari 2010 @ 11:23 |
quote:Waarschijnlijk een reactie op de foto's van die bus (Delft) en een referentie aan wat hij eerder had geschreven over Delft en leiden. Wegblijven daar met je vrachtwagen. ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:12 |
Wat heeft een maximum hoogte van 2,5 meter precies te maken met de draaicirkel van die bus, kutje? ![]() | |
druppelkut | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:17 |
quote:Als ik een bordje zie met max 2,5m ga ik niet eens proberen om erdoor te rijden. Of ik wil m'n cabine couperen ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:21 |
Ja, maar bij die bus kan het WEL qua hoogte ![]() | |
druppelkut | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:40 |
Misschien hadden ze er idd een lengteverbod neer kunnen zetten ![]() | |
glasbak | vrijdag 29 januari 2010 @ 12:52 |
quote:Òf max 2.30 breed want dan hou je ook de meeste grote voertuigen tegen. | |
Sounddragon | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:04 |
Ik denk dat er verderop iets zit wat niet gaat passen.. maar voorlopig krijgt die prutser dat ding niet eens onder een poortje door ![]() | |
ShizzleMyDizzle | vrijdag 29 januari 2010 @ 14:52 |
quote:Lijkt me toch al een ervaren chauffeur (gezien zijn leeftijd, alhoewel dat niet per se iets betekent). En als ik zo op die drie foto's kijk is hij gewoon te vroeg en te ver naar rechts ingedraaid... Hij past echt wel hoor, met een beetje moeite ![]() Maarja, daar sta je dan met je bus ![]() | |
Bartholomeus | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:23 |
Beetje stuurmanskunst had 'm er zo doorheen gejoepst inderdaad. Morgen weer op pad met de afgekeurde aanhanger ![]() Zal eens een foto maken, dan weet je wat ik bedoel ![]() | |
Barcaconia | vrijdag 29 januari 2010 @ 16:29 |
Hij had die bocht veel ruimer moeten nemen. Als hij een beetje chauffeur was hield hij rekening met de stuuras die veel verder naar achter zit dan normaal. Je moet met je hele bus dus al rechter voor die poort staan dan bij een ander voertuig. Als je er alleen met je voorruit precies doorheen mikt kun je wachten op zo'n gevolg. edit: ik zie het nu pas, maar "Beuk-reizen" vraagt er natuurlijk ook wel om ![]() | |
glasbak | vrijdag 29 januari 2010 @ 17:15 |
Maar ja.. als je al met je achterwielen over de betonrand heengaat, dan vraag je om problemen he ![]() | |
vannelle | vrijdag 29 januari 2010 @ 18:21 |
En aan de schade op de zijkant te zien is hij al een stuk verder geweest en is weer achteruit gereden. Pas in z'n spiegels gekeken toen hij een geluid hoorde wat boven het geluid van z'n radio uit kwam? ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 30 januari 2010 @ 20:28 |
Men heeft mij toch maar een motorwagentje meegegeven. Wel zo lekker in de sneeuw ![]() Maar dus geen foto's van het apperoat dat wij liefkozend de afgekeurde aanhanger noemen ![]() | |
glasbak | zaterdag 30 januari 2010 @ 20:45 |
wees blij ![]() Ik heb trouwens het vca-basis examen gedaan en geslaagd ![]() | |
druppelkut | zaterdag 30 januari 2010 @ 20:57 |
Feli ![]() | |
glasbak | zaterdag 30 januari 2010 @ 21:01 |
Yeah, thanks... Moest jij niet te feesten in Groningen? ![]() | |
Bartholomeus | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:39 |
RealZeus zit al de hele avond trillend in een hoekje mentale voorbereidingen te treffen voor de real life encounter met zijn containerkoningin ![]() | |
glasbak | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:48 |
quote:[Singles] schreeuwen om stille hints! Dat is (voor zover ik het goed heb) zijn laatste post... Krap een uurtje geleden.. Nu weet ik niet waar hij vandaan moet komen.. maar ik vraag me af of hij er daadwerkelijk is ![]() | |
druppelkut | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:49 |
Wij gaan zo met de bus de stad in. 2 kratjes HJ zijn namelijk al leeg ![]() | |
druppelkut | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:49 |
RZ, here we come ![]() | |
RealZeus | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:51 |
quote:Ik ben nog thuis. Ik ga zo de auto in,geen zin om met de bus te gaan. ![]() | |
glasbak | zaterdag 30 januari 2010 @ 22:52 |
quote:Doe je wel verslag van je escapades met RZ? ![]() | |
druppelkut | zaterdag 30 januari 2010 @ 23:07 |
quote:Nee! What happend in Groningen stays in Groningen ![]() | |
glasbak | zaterdag 30 januari 2010 @ 23:10 |
Dat zal dan nooit veel goeds zijn ![]() Anyway.. veel plezier daar.. ![]() | |
druppelkut | zondag 31 januari 2010 @ 01:07 |
Ik heb RZ nog niet gespot. Hij mij ook niet! SPOILER | |
Sounddragon | zondag 31 januari 2010 @ 01:41 |
Nog steeds niet ?? ![]() | |
RealZeus | zondag 31 januari 2010 @ 02:22 |
quote:Nee,maar ik weet ook niet waar ze uithangt. ![]() | |
druppelkut | zondag 31 januari 2010 @ 02:26 |
quote:Dat was de kromme elleboog. Nu gaan we weg vanaf de groene draack ![]() | |
RealZeus | zondag 31 januari 2010 @ 02:31 |
quote:Ik heb geen idee waar de groene draack is. ![]() ![]() | |
Sounddragon | zondag 31 januari 2010 @ 03:00 |
quote:DE GROENE DRAECK Grote Kromme Elleboog 6, 9712 BK Groningen (nl) ![]() HIER verder met deel 8 ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door Sounddragon op 31-01-2010 03:08:05 ] |