abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:03:38 #221
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77146771
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 13:05 schreef ethiraseth het volgende:
Wij leggen toch ook seculiere regels op aan gelovigen? Of is dat opeens weer anders?
Noem er eens ééntje?
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 17:15:22 #222
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_77147211
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Noem er eens ééntje?
Nou eh, ze moeten abortus plegen hè, van ons. Ze mogen niet naar de kerk op zondag en zijn verplicht om te winkelen. Desnoods komt de ME naar Staphorst en sleurt iedereen de meubelboulevard op en de darkroom in. Ik heb gehoord van ongeneeslijk zieke gelovigen die rustig het einde wilden afwachten, maar die op last van de burgemeester zomaar zijn doodgespoten!
Ja, het religieuze deel van de samenleving zucht zwaar onder de seculiere regels.
pi_77148757
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nou eh, ze moeten abortus plegen hè, van ons. Ze mogen niet naar de kerk op zondag en zijn verplicht om te winkelen. Desnoods komt de ME naar Staphorst en sleurt iedereen de meubelboulevard op en de darkroom in. Ik heb gehoord van ongeneeslijk zieke gelovigen die rustig het einde wilden afwachten, maar die op last van de burgemeester zomaar zijn doodgespoten!
Ja, het religieuze deel van de samenleving zucht zwaar onder de seculiere regels.
Hier geef je idd mooi het verschil aan tussen religieuze partijen en liberale partijen.
-
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:08:32 #224
3542 Gia
User under construction
pi_77149225
Er is geen enkele religieuze wet of regel die landelijk voor iedere burger geldt.
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 18:09:37 #225
236264 crew  capricia
pi_77149259
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Frollo het volgende:

[..]

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator vrijdag 22 januari 2010 @ 18:10:36 #226
236264 crew  capricia
pi_77149297
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:08 schreef Gia het volgende:
Er is geen enkele religieuze wet of regel die landelijk voor iedere burger geldt.
Jawel, Je bent verplicht vrij op een aantal christelijke feestdagen, bij wet...wat een beperking van mijn vrijheid is dat!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:11:03 #227
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77149313
quote:
Heb je hoge koorts ofzo?

Of volg je de actualiteiten niet? Wat dacht je van die CU burgemeester (plaatsnaam is me even ontschoten, maar er staat me iets bij van Oud Beijerland) die een privé feest liet stoppen door de politie? Omdat er strippers waren!

Het gaat om de tegenstelling tussen iemand vrijlaten (wat een beetje liberaal zoveel mogelijk probeert te doen) of het beperken van anderen in hun levensstijl (waar de meeste christenen zich echt niet tégen zullen uitspreken).
pi_77149674
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Heb je hoge koorts ofzo?

Of volg je de actualiteiten niet? Wat dacht je van die CU burgemeester (plaatsnaam is me even ontschoten, maar er staat me iets bij van Oud Beijerland) die een privé feest liet stoppen door de politie? Omdat er strippers waren!

Het gaat om de tegenstelling tussen iemand vrijlaten (wat een beetje liberaal zoveel mogelijk probeert te doen) of het beperken van anderen in hun levensstijl (waar de meeste christenen zich echt niet tégen zullen uitspreken).

Dat dus.

Gristenen zijn veel hardnekkiger in hun vrijheidsberovingen.
De grootste islamisering is ZELFislamisering. Dhimmitude dus. Niet minder ernstig, maar we kunnen dat veel beter controleren.

In beide gevallen is het stemadvies duidelijk: niet meer op de PvdA stemmen. Die stappen kritiekloos met de polderTaliban in een regering en zijn de grootste zelfislamiseerders (ik noem een knettergekke ex-minister) van allemaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:22:29 #229
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77149734
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:20 schreef El_Matador het volgende:
De grootste islamisering is ZELFislamisering. Dhimmitude dus. Niet minder ernstig, maar we kunnen dat veel beter controleren.

Eensch!

Het zou tof zijn wanneer mensen dan ook boos worden op de ruggegraatlozen en later pas op de brutalen, als het dan toch moet.
pi_77149750
quote:
Klopt, want dan mag niet. Maar wel tal van wetten die gebasseerd zijn op de Bijbel, al zullen ze dat natuurlijk nooit toegeven.
-
pi_77149810
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Eensch!

Het zou tof zijn wanneer mensen dan ook boos worden op de ruggegraatlozen en later pas op de brutalen, als het dan toch moet.
Goed te zien dat we het toch nog eens kunnen worden.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 22 januari 2010 @ 18:25:31 #232
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77149838
Ja, er zijn van die gekke dagen
pi_77149880
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja, er zijn van die gekke dagen
De komende week zit ik "veilig" opgeborgen in een moslimland, dus dan zal ik wat minder bijdragen.

vrijdag 22 januari 2010 @ 18:44:59 #234
177885 JoaC
Het is patat
pi_77150500
quote:
1. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
2. Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
4. Eer uw vader en uw moeder.
5. Gij zult niet doden.
6. Gij zult geen onkuisheid doen.
7. Gij zult niet stelen.
8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
9. Gij zult geen onkuisheid begeren.
10. Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.

2 is ondertussen dode wet, maar probeer jij maar eens moordend te stelen in Nederland

[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:46:25 #235
3542 Gia
User under construction
pi_77150554
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Jawel, Je bent verplicht vrij op een aantal christelijke feestdagen, bij wet...wat een beperking van mijn vrijheid is dat!
Niet iedereen!! Dus.
pi_77150627
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef JoaC het volgende:

[..]

1. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
5. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet stelen.

2 is ondertussen dode wet, maar probeer jij maar eens moordend te stelen in Nederland

10 is zelfs gemeengoed binnen linkse en extreem-rechtse partijen.

vrijdag 22 januari 2010 @ 18:49:03 #237
3542 Gia
User under construction
pi_77150631
quote:

[..]

5. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet stelen.

Natuurlijk. Als er geen Christenen waren in Nederland, dan mocht je hier gewoon moorden en stelen!!
Alle anderen gelden absoluut niet als wet voor iedere Nederlander.
pi_77150878
quote:

[..]

5. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet stelen.

Ja leuk taalspelletje. Wat er natuurlijk bedoeld werd was dat er geen enkele wet in Nederland geld voor idereen, omdat het een regel is in een bepaalde religie (dus omdat die religie van bijzondere waarde is, i.p.v. de wet zelf).

Zo kun je nog wel ff door gaan door gelijkenissen tussen de realiteit en welk heilig boek dan ook op te sommen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 18:59:51 #239
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_77150993
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:56 schreef Iago het volgende:

[..]

Ja leuk taalspelletje. Wat er natuurlijk bedoeld werd was dat er geen enkele wet in Nederland geld voor idereen, omdat het een regel is in een bepaalde religie (dus omdat die religie van bijzondere waarde is, i.p.v. de wet zelf).

En zoals ik eerder al betoogde is dat irrelevant.

Nu ga ik ook nog even betogen dat het onjuist is. In Elburg probeert men iedereen (als in winkels, kroegen, etc) te verplichten op zondag gesloten te zijn.

Maar Elburg hoort gewoon bij Nederland en behoort de christenen niet meer toe dan bijvoorbeeld mijn EIGEN LIJF mij toebehoort.

Ga het nou niet opnemen voor dat schorem alsjeblieft, want dat is een strijd die je gaat verliezen.
  vrijdag 22 januari 2010 @ 19:47:39 #240
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_77152780
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 18:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

10 is zelfs gemeengoed binnen linkse en extreem-rechtse partijen.
Binnen gewoon rechts ook hoor. Alleen hebben ze het geinstitutionaliseerd en kapitalisme genoemd.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')