Noem er eens ééntje?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:05 schreef ethiraseth het volgende:
Wij leggen toch ook seculiere regels op aan gelovigen? Of is dat opeens weer anders?
Nou eh, ze moeten abortus plegen hè, van ons. Ze mogen niet naar de kerk op zondag en zijn verplicht om te winkelen. Desnoods komt de ME naar Staphorst en sleurt iedereen de meubelboulevard op en de darkroom in. Ik heb gehoord van ongeneeslijk zieke gelovigen die rustig het einde wilden afwachten, maar die op last van de burgemeester zomaar zijn doodgespoten!quote:
Hier geef je idd mooi het verschil aan tussen religieuze partijen en liberale partijen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou eh, ze moeten abortus plegen hè, van ons. Ze mogen niet naar de kerk op zondag en zijn verplicht om te winkelen. Desnoods komt de ME naar Staphorst en sleurt iedereen de meubelboulevard op en de darkroom in. Ik heb gehoord van ongeneeslijk zieke gelovigen die rustig het einde wilden afwachten, maar die op last van de burgemeester zomaar zijn doodgespoten!
Ja, het religieuze deel van de samenleving zucht zwaar onder de seculiere regels.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:15 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nou eh, ze moeten abortus plegen hè, van ons. Ze mogen niet naar de kerk op zondag en zijn verplicht om te winkelen. Desnoods komt de ME naar Staphorst en sleurt iedereen de meubelboulevard op en de darkroom in. Ik heb gehoord van ongeneeslijk zieke gelovigen die rustig het einde wilden afwachten, maar die op last van de burgemeester zomaar zijn doodgespoten!
Ja, het religieuze deel van de samenleving zucht zwaar onder de seculiere regels.
Jawel, Je bent verplicht vrij op een aantal christelijke feestdagen, bij wet...wat een beperking van mijn vrijheid is dat!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:08 schreef Gia het volgende:
Er is geen enkele religieuze wet of regel die landelijk voor iedere burger geldt.
Heb je hoge koorts ofzo?quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:08 schreef Gia het volgende:
Er is geen enkele religieuze wet of regel die landelijk voor iedere burger geldt.
Dat dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Heb je hoge koorts ofzo?
Of volg je de actualiteiten niet? Wat dacht je van die CU burgemeester (plaatsnaam is me even ontschoten, maar er staat me iets bij van Oud Beijerland) die een privé feest liet stoppen door de politie? Omdat er strippers waren!
Het gaat om de tegenstelling tussen iemand vrijlaten (wat een beetje liberaal zoveel mogelijk probeert te doen) of het beperken van anderen in hun levensstijl (waar de meeste christenen zich echt niet tégen zullen uitspreken).
Eensch!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:20 schreef El_Matador het volgende:
De grootste islamisering is ZELFislamisering. Dhimmitude dus. Niet minder ernstig, maar we kunnen dat veel beter controleren.
Klopt, want dan mag niet. Maar wel tal van wetten die gebasseerd zijn op de Bijbel, al zullen ze dat natuurlijk nooit toegeven.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:08 schreef Gia het volgende:
Goed te zien dat we het toch nog eens kunnen worden.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:22 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Eensch!
Het zou tof zijn wanneer mensen dan ook boos worden op de ruggegraatlozen en later pas op de brutalen, als het dan toch moet.
De komende week zit ik "veilig" opgeborgen in een moslimland, dus dan zal ik wat minder bijdragen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:25 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ja, er zijn van die gekke dagen
1. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:08 schreef Gia het volgende:
Niet iedereen!! Dus.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Jawel, Je bent verplicht vrij op een aantal christelijke feestdagen, bij wet...wat een beperking van mijn vrijheid is dat!
10 is zelfs gemeengoed binnen linkse en extreem-rechtse partijen.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef JoaC het volgende:
[..]
1. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
2. Gij zult de naam van de Heer, uw God, niet zonder eerbied gebruiken.
3. Wees gedachtig dat gij de dag des Heren heiligt.
4. Eer uw vader en uw moeder.
5. Gij zult niet doden.
6. Gij zult geen onkuisheid doen.
7. Gij zult niet stelen.
8. Gij zult tegen uw naaste niet vals getuigen.
9. Gij zult geen onkuisheid begeren.
10. Gij zult niet onrechtvaardig begeren wat uw naaste toebehoort.
2 is ondertussen dode wet, maar probeer jij maar eens moordend te stelen in Nederland
Natuurlijk. Als er geen Christenen waren in Nederland, dan mocht je hier gewoon moorden en stelen!!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef JoaC het volgende:
[..]
1. Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.
5. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet stelen.
2 is ondertussen dode wet, maar probeer jij maar eens moordend te stelen in Nederland
Ja leuk taalspelletje. Wat er natuurlijk bedoeld werd was dat er geen enkele wet in Nederland geld voor idereen, omdat het een regel is in een bepaalde religie (dus omdat die religie van bijzondere waarde is, i.p.v. de wet zelf).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:44 schreef JoaC het volgende:
[..]
5. Gij zult niet doden.
7. Gij zult niet stelen.
En zoals ik eerder al betoogde is dat irrelevant.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:56 schreef Iago het volgende:
[..]
Ja leuk taalspelletje. Wat er natuurlijk bedoeld werd was dat er geen enkele wet in Nederland geld voor idereen, omdat het een regel is in een bepaalde religie (dus omdat die religie van bijzondere waarde is, i.p.v. de wet zelf).
Binnen gewoon rechts ook hoor. Alleen hebben ze het geinstitutionaliseerd en kapitalisme genoemd.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
10 is zelfs gemeengoed binnen linkse en extreem-rechtse partijen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |