quote:maNga is a Turkish rap rock band. Their music is mainly a fusion of alternative rock and hip hop music, with a touch of Anatolian melodies; with electronic elements. In 2009 they both won the Best Turkish Act award from MTV Turkey and consequently the Best European Act award from MTV Networks Europe in MTV Europe Music Awards 2009. They will represent Turkey at the Eurovision Song Contest 2010.
Bron: Wikipedia
Dit liedje kon je horen in het spel Fifa 2006quote:
Ik ook niet hoor. Ik vind alleen de drie nummers in de OP nog om aan te horen. De rest ken ik niet/vind ik niks.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 16:25 schreef Ayca het volgende:
Als ik eerlijk ben heb ik niets met manga maar ik denk dat ze toch wel weer hoog zullen eindigen
Hadise was ziek en nog best goedquote:Op dinsdag 19 januari 2010 15:54 schreef Bortecinem het volgende:
Manga.![]()
Nu maar hopen dat ze ook een goed optreden geven en niet zo falen als Hadise.
Dat klopt. Dan maar hopen dat de maNga leden gezond blijven.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Hadise was ziek en nog best goed![]()
Dit moet ik even luisteren, morgen. Ken het niet...
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 00:58 schreef Eierdop het volgende:
Huh??? Ik wist dat er 5 finalisten waren voor het EurovisieSongfestival maar daar zat Manga niet tussen.
En ik was zo'n voorstander van Sebnem Ferah.... Ik dacht eindelijk kan men eens een echte zuivere stem horen...Helaas zit dat er niet in voor Sebnem maar Manga is ook absoluut een goede keus!
Hoewel Turkije standaard een paar plaatsen te hoog uitkomt, vind ik dat er de laatste jaren geen enkel nummer is geweest dat geen goede score zou hebben verdiend.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:44 schreef TheVulture het volgende:
Hoewel Turkije altijd veel voordeel had/heeft van de Diaspora weten zij ook wel telkens hippe eigentijdse acts te selecteren
Vind 'm niks.quote:Op woensdag 3 maart 2010 20:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Dit is 'em: MaNga - We Could Be The Same
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:19 schreef Wereldman het volgende:
maNga komt op 24 april hun lied voor het Songfestival laten horen in Lexion Zaandam.
Zie hier voor meer info.
Ben je Turkse?quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:19 schreef AyAy het volgende:
Ik ben gek op maNga... maar dit lied? nee 't kon beter!
ze zou collectante moeten worden.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:44 schreef Bortecinem het volgende:
Hahahah Ayca omg ben je forummers aan het ronselen voor het turken topic.
Echt he.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:45 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
ze zou collectante moeten worden.
We hebben vers bloed nodigquote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:44 schreef Bortecinem het volgende:
Hahahah Ayca omg ben je forummers aan het ronselen voor het turken topic.
Turkijke krijgt altijd een 10 of 12 van minstens belgie, nederland, duitsland, frankrijk en oostenrijk ; en haast altijd onterechtquote:Op zaterdag 23 januari 2010 08:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel Turkije standaard een paar plaatsen te hoog uitkomt, vind ik dat er de laatste jaren geen enkel nummer is geweest dat geen goede score zou hebben verdiend.
Toch wel handig als je als land eigenlijk al met een voorsprong van zo'n 40 punten voorsprong begint op de rest. Dat kan zomaar het verschil tussen winst , verlies en een finaleplaats uitmaken. Turkije is in ieder geval altijd zeker van een top 10 notering.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
Turkijke krijgt altijd een 10 of 12 van minstens belgie, nederland, duitsland, frankrijk en oostenrijk ; en haast altijd onterecht![]()
, alleen sinds die landen met nog grotere troep uit armenie overladen wordt lijkt het tij zich wat te keren.
Bullshit. Turkije heeft de laatste paar jaar juist hele leuke liedjes ingezonden. Mor ve Otesi, Athena, Hadise.quote:Op maandag 29 maart 2010 15:54 schreef misteriks het volgende:
[..]
Turkijke krijgt altijd een 10 of 12 van minstens belgie, nederland, duitsland, frankrijk en oostenrijk ; en haast altijd onterecht![]()
, alleen sinds die landen met nog grotere troep uit armenie overladen wordt lijkt het tij zich wat te keren.
de enige keer dat ze die imho wel verdienden, waren ze nogal slecht bedeeld, met het liedje "superstarr" of zoiets, van 'n paar jaartjes terug. de rest was vaak nog meer over het paard getild dan de gemiddelde griekse inzending
Kalm aan he, het gaat hier maar over het songfestivalquote:Op zondag 4 april 2010 23:36 schreef Merve33 het volgende:
Ik luister alleen maar Turks.
Turkse Rock Klassiek Trance Zigeuner Folk Rap Pop Soefie muziek..POWER!! Veel meer Ziel!!!
Turken moeten integreren in de Hollandse cultuur?? Dikke vinger voor Verdonk en Wilders aanhangers.
Heb je de inzendingen van de laatste paar jaar wel gehoord/gezien? Een paar voorbeelden:quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:24 schreef UltraR het volgende:
Blijf de uitspraak van de Poolse deelnemer een paar jaar terug helemaal terecht vinden:
"Zelfs al bestaat de Turkse inzending enkel en alleen uit een Turkse vlag die op het podium ligt, dan zouden ze nog 12 punten uit vrijwel alle westerse landen krijgen."
QFT.
Kansloos volkje.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 08:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hoewel Turkije standaard een paar plaatsen te hoog uitkomt, vind ik dat er de laatste jaren geen enkel nummer is geweest dat geen goede score zou hebben verdiend.
Dan slaat het nog steeds nergens op.quote:Op maandag 5 april 2010 12:04 schreef Bortecinem het volgende:
11e vind ik nou niet bepaald hoog, maar goed.
Ja, het klopt dat Turkije, terecht of onterecht, veel punten krijgt uit West-Europa. Maar doe niet alsof Turken de enige zijn die op hun eigen land stemmen. Het is nou eenmaal zo dat Turken verspreid zitten over heel Europa, en daarmee extra punten krijgen. Maar het had ook net zo goed een ander volk kunnen zijn. De Armeniërs bijvoorbeeld, zij zijn daar een goed voorbeeld van, Armenië kreeg namelijk elk jaar 12 punten van Turkije. Denk je nou echt dat het Turken zijn die stemmen op Armenië? Nee. Dat waren Armeniërs in Turkije die stemmen op hun vaderland. Net zoals Turken in West-Europa stemmen op Turkije. Je opmerking ('triest volk') slaat dus nergens op (tenzij je een racist bent natuurlijk).
Het is dan ook goed dat er sinds vorig jaar een jury de helft van de uitslag bepaald.
turken kunnen op een heel erg enge manier nationalistisch zijn,quote:
Wat een debiele reactie zeg. Idioot.quote:Op zondag 16 mei 2010 02:28 schreef misteriks het volgende:
[..]
turken kunnen op een heel erg enge manier nationalistisch zijn,
daarmee is hun sterkste eigenschap ook gezegd....
turken en rocken!
dat geluid van die clips is ook echt slechtquote:Op maandag 24 mei 2010 01:58 schreef Greys het volgende:
De 2e repetitie van maNga in Oslo:
Ik vind het persoonlijk echt hélemaal niets
Deze bijvoorbeeld .... lekker nummertje + duidelijke Turkse invloedenquote:Op maandag 26 april 2010 11:03 schreef RoW_0 het volgende:
[..]
Dan slaat het nog steeds nergens op.
En ze moeten trouwens Pentagram Mezarkabul derin pleuren. En een keer geen gay-rockbandjes.
Jaaquote:Op dinsdag 25 mei 2010 16:23 schreef Theoden het volgende:
[..]
Deze bijvoorbeeld .... lekker nummertje + duidelijke Turkse invloeden
Mwoah. Live heeft Ferman echt goed Engels gezongen. Ik vind het Engelse ook wel wat hebben, maar dit nummer is.. anders dan ik gewend ben van MaNga.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:00 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
vind het eigenlijk in het Turks beter
Hopelijk in het finale veel beter terwijl dit al goed wasquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:06 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Mwoah. Live heeft Ferman echt goed Engels gezongen. Ik vind het Engelse ook wel wat hebben, maar dit nummer is.. anders dan ik gewend ben van MaNga.
quote:
Ik zit niet 24/7 achter fok, geri zekali.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:10 schreef Squirrel.D het volgende:
[..]
24/7 achter fok als mijn zus... en nog steeds kennen jullie elkaar niet
. geef me een dag en je weet alles over mij
laten we het leuk houdenquote:Op vrijdag 28 mei 2010 22:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zit niet 24/7 achter fok, geri zekali.En ik volg niet iedere reactie die Ayca plaatst.
Zelfs Duitsland gaf maar 10 punten. Ik bedoel maar.quote:Op zondag 30 mei 2010 00:28 schreef Bortecinem het volgende:
Tweede.
Oh en dude, 12 punten van Kroatië. Wtf was dat.![]()
![]()
Het is eigenlijk 12 punten maar dat word 10 door de juryquote:Op zondag 30 mei 2010 00:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zelfs Duitsland gaf maar 10 punten. Ik bedoel maar.
Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:23 schreef eleusis het volgende:
Gefeliciteerd aan de Turken met een goede tweede plaats
Ze hebben gedemonstreerd dat je ook ver kan komen met een nontraditioneel nummer. Geloofwaardige band en ze verdienen het om internationaal door te breken.
normaal gesproken ben ik dat met je eens, maar dit jaar was deze plek volledig op eigen kracht. Het was gewoon goedquote:Op zondag 30 mei 2010 01:31 schreef Boldface het volgende:
[..]
Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.
Jaar in, jaar uit geeft Nederland veel punten aan Turkije en Armenië. De kwaliteit van het liedje doet niet of nauwelijks terzake.
Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:31 schreef Boldface het volgende:
[..]
Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.
Jaar in, jaar uit geeft Nederland veel punten aan Turkije en Armenië. De kwaliteit van het liedje doet niet of nauwelijks terzake.
Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald. Onderstaand hoe Nederland de afgelopen jaren stemde voor Turkije en Armenië. Het spreekt eigenlijk voor zich.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:34 schreef Symphonic het volgende:
normaal gesproken ben ik dat met je eens, maar dit jaar was deze plek volledig op eigen kracht. Het was gewoon goed![]()
Dat systeem werkt echt niet zo. Of vond je het toevallig dat men steeds politieke punten geeftquote:Op zondag 30 mei 2010 01:41 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.
Zolang diaspora-voting nog op deze manier plaatsvindt, moet het probleem aan de orde worden gesteld. Het kan niet zo zijn dat Turkije en Armenië jaar in, jaar uit zulke voordelen ondervinden. Hun liedjes waren dit jaar allebei middelmatig; niks bijzonders.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:41 schreef eleusis het volgende:
Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.
Dat is achtergrondruis en zorgt er hooguit voor dat een kansloos land niet een laatste plaats krijgt maar ergens in het nondescripte midden uitkomt. De winnaar is tegenwoordig breed gedragen, wat je ook ziet aan de enorme puntenverschillen tussen de nummers 1 en 2.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dat systeem werkt echt niet zo. Of vond je het toevallig dat men steeds politieke punten geeft. Bijvoorbeeld dat Rusland "toevallig" punten krijgt van omringende landen, terwijl de rest van de landen het (terecht) geen punt willen geven. Systeem mijn ass.
Dit geneuzel lees ik elk jaar weer. De winnaar zal vast wel terecht zijn, maar er worden meer plaatsen verdeeld dan alleen een eerste plaats. Een middelmatig liedje van Turkije werd tweede, ruim voor (bijvoorbeeld) België, dat een veel betere inzending had.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:47 schreef eleusis het volgende:
Dat is achtergrondruis en zorgt er hooguit voor dat een kansloos land niet een laatste plaats krijgt maar ergens in het nondescripte midden uitkomt. De winnaar is tegenwoordig breed gedragen, wat je ook ziet aan de enorme puntenverschillen tussen de nummers 1 en 2.
Als ik ergens jaloers op ben, is het op de nederlaag voor de muziek. Mensen stemmen niet voor goede liedjes, maar stemmen op hun land. Niet dat we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn hoor. Hele volksstammen waren idolaat van het baggerproduct dat Nederland dit jaar stuurde.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:56 schreef EchoAlpha het volgende:
Iemand is jaloers
Ga huilenquote:Op zondag 30 mei 2010 01:59 schreef Boldface het volgende:
[..]
Als ik ergens jaloers op ben, is het op de nederlaag voor de muziek. Mensen stemmen niet voor goede liedjes, maar stemmen op hun land. Niet dat we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn hoor. Hele volksstammen waren idolaat van het baggerproduct dat Nederland dit jaar stuurde.
Het publiek invloed geven betekent: ruim baan voor wansmaak, ruim baan voor diaspora-voting. En dat is gewoon een zakelijke constatering, die met statistieken is te onderbouwen.
Hou nou een keer op met dat vriendjespolitiek argument. Echt een dom argument is dat; zet het uit je hoofd.quote:Op zondag 30 mei 2010 01:31 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat een onzin, man. Het nummer prachtig gecomponeerd in een hedendaagse, Linkin park achtige stijl. Heb het op mijn Ipod staan. En daarnaast erg goed uitgevoerd ook. Echt, wat een gewauwel weerquote:Op zondag 30 mei 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald. Onderstaand hoe Nederland de afgelopen jaren stemde voor Turkije en Armenië. Het spreekt eigenlijk voor zich.
Turkije
2003: 12 punten
2004: 12 punten
2005: 12 punten
2006: 12 punten
2007: 12 punten
2008: 10 punten
2009: 8 punten
2010: 8 punten
Armenië
2006: 10 punten
2007: 10 punten
2008: 12 punten
2009: 5 punten
2010: 12 punten
Voor 2010 geldt: Bron: Welke punten gaf Nederland?
Inderdaad. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die denken dat het "eerlijk" verloopt etc. Men kan niet het verband inzien dat Holland al jaren hoge punten geeft aan Turkije hoe slecht of goed het liedje ook is.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:04 schreef Boldface het volgende:
Inhoudelijk reageren is er niet bij, zie ik. Veelzeggend.
Mijn vader en ik hebben alles op een blaadje gezet VOOR dat het stemmen begon. We hadden 90% goedquote:Op zondag 30 mei 2010 11:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
Er was echt nog wel politiek aanwezig. Zie Isreal.
Het was ook wel erg voorspelbaar. Gaf Nederland nou 12 punten aan Israel? Normaal gesproken altijd 12 aan Turkije (uitspraak: "combinatie van migranten en jury") Isreal kreeg volgens mij ook alleen 12 punten van NLquote:Op zondag 30 mei 2010 11:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
Mijn vader en ik hebben alles op een blaadje gezet VOOR dat het stemmen begon. We hadden 90% goed. Alleen kroatië was een verrassing. De rest niet
Jongen, als je serieus gaat lopen ontkennen dat Turkije en Armenië standaard zoveel punten krijgen bedeeld van de westerse landen door de grote groepen Turken en Armeniërs in die landen dan heb je echt een plaat voor je kop.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Wat een onzin, man. Het nummer prachtig gecomponeerd in een hedendaagse, Linkin park achtige stijl. Heb het op mijn Ipod staan. En daarnaast erg goed uitgevoerd ook. Echt, wat een gewauwel weer
quote:Op zondag 30 mei 2010 11:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Het was ook wel erg voorspelbaar. Gaf Nederland nou 12 punten aan Israel? Normaal gesproken altijd 12 aan Turkije (uitspraak: "combinatie van migranten en jury") Isreal kreeg volgens mij ook alleen 12 punten van NL
Je hebt grotendeels wel gelijk, het is het bekende verhaal maar zo zwart wit is het niet allemaal, volgens wikipedia hebben Turkije en Armenië elkaar in de semi final van vorig jaar 10 punten gegevenquote:Op zondag 30 mei 2010 02:54 schreef Ik-Slim het volgende:
[..]
Ga huilen. Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
Ach heel recent werden ze ook nog laatste geloof ik, of iig bij de alleronderste.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe oo hoe kan Duitsland toch winnen,
Politika![]()
duitsland heeft helemaal niet zulke hoge score gehad van zijn buurlanden... en er deden er ook een paar niet mee dus geen politiek spelletje hier..quote:Op zondag 30 mei 2010 13:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe oo hoe kan Duitsland toch winnen,
Politika![]()
Pardon?quote:Op zondag 30 mei 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:
[..]
Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald.
Ontken ik dat dan? Allerlei sentimenten spelen mee in het stemgedrag; het liedje speelt een ondergeschikte rol. Griekenland gaf weer eens 12 punten aan Cyprus, omgekeerd ook.quote:Op zondag 30 mei 2010 02:54 schreef Ik-Slim het volgende:
Ga huilen. Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.quote:Op zondag 30 mei 2010 09:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hou nou een keer op met dat vriendjespolitiek argument. Echt een dom argument is dat; zet het uit je hoofd.
En Turkije was gewoon heel goed dit jaar, beter dan Denemarken en Romenië en dus een verdiende tweede plek. Vorig jaar werd Hadise 4e en dat was net zo terecht.
Georgië 12 punten aan Belarus, die verder 0 punten had en echt een afgrijselijk nummerquote:Op zondag 30 mei 2010 15:24 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ontken ik dat dan? Allerlei sentimenten spelen mee in het stemgedrag; het liedje speelt een ondergeschikte rol. Griekenland gaf weer eens 12 punten aan Cyprus, omgekeerd ook.
Precies. Het valt niet eens te ontkennen, het zijn gewoon aantoonbare feiten.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:32 schreef UltraR het volgende:
Jongen, als je serieus gaat lopen ontkennen dat Turkije en Armenië standaard zoveel punten krijgen bedeeld van de westerse landen door de grote groepen Turken en Armeniërs in die landen dan heb je echt een plaat voor je kop. Het lijstje dat je daar quote is gewoon het bewijs.
Precies. En dat zegt eigenlijk alles wel.quote:Op zondag 30 mei 2010 11:32 schreef UltraR het volgende:
History 1975 - 2010: Turkey has received the most points from...
Rank Country Points
1 Germany 162
2 France 146
3 Netherlands 128
4 Switzerland 101
= Belgium 101
Goh.... wat toevallig! Precies de landen die ik noem met de grootste turkse gemeenschappen.![]()
Dat is dan weer een slecht voorbeeld want er ligt zo'n duizend kilometer Rusland en Oekraïne tussen Wit-Rusland en Georgië.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Georgië 12 punten aan Belarus, die verder 0 punten had en echt een afgrijselijk nummer
En zo zijn ze niet door Europa beloondquote:Op zondag 30 mei 2010 15:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Pardon?!!!!!!!!!!
We Could Be The Same was één van de weinige nummers die echt goed was. MaNga is sowieso een erg sterke band. Dat waren ze al voor ze mee deden aan het EFS en dat vond ik ook al voordat ik wist dat ze mee zouden doen aan het EFS.
En toch heeft ze gewonnen, tot zover jouw smaak..quote:Lena is in mijn ogen een onterechte winnaar. Geen goed nummer, geen goed Engels en het 'dansen' was helemaal bagger. Quasi-schattig, bah.
Precies.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:51 schreef UltraR het volgende:
Poolse deelnemer paar jaar terug sloeg de spijker boven op de kop: "Turkije zou nog in de top 10 eindigen als ze alleen maar een Turkse vlag op het podium leggen en verder niets."
Tom Dice (België) was ook sterk, die is ook niet genoeg beloond.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:53 schreef Peter het volgende:
[..]
En zo zijn ze niet door Europa beloond
[..]
Mwoah, niet alleen mijn smaak.quote:En toch heeft ze gewonnen, tot zover jouw smaak..
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Misschien moeten ze het helemaal afschaffen dat 'landen' punten geven? Gewoon tellen hoeveel stemmen x heeft, hoeveel stemmen y heeft, hoeveel stemmen z heeft etc.
Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Dat maakt dan toch niks uit?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Het probleem is alleen dat in zo'n systeem met het totaal van de stemmen een land als Duitsland veel meer stemmen weggeeft aan andere landen dan een land als Estland.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar dan kunnen grote landen grotendeels de winnaar bepalen. Een land als Estland, met 1,3 miljoen mensen valt een beetje in het niet tegenover bijvoorbeeld Duitsland met 80 keer zo veel mensen.
Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.
Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.
Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijtsquote:Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.
Alsnog lijkt dat me beter. Of de mensen mogen helemaal niet meer stemmen, en hebben ze gewoon een jury.
Niks tegen Frans Duijts, dat is onze Trots hier in Tiel.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijts).
Maar het televoten levert denk ik een aardig bedrag op wat ze goed kunnen gebruiken.
Zolang je er in houdt dat je in land A niet op land A mag stemmen...quote:Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Dat IS het niet, dat vind jij.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.
Het nummer van Turkije was een middenmoter, die dankzij diaspora-voting tweede is geëindigd.
Onzin. Bovendien heb je de vakjuries nog. Dus, heeeelaaas.quote:
Yep, vind ik ook.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:41 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dat IS het niet, dat vind jij.
Punt uit.
Verdiend tweede, dat VIND ik (en vele anderen trouwens ook ;P)
Het geeft wellicht een vertekend beeld, maar je kunt de Turkse diaspora moeilijk kwalijk nemen dat zij wel stemmen. Het zijn de autochtone bevolkingen die, hoewel in overtal, zich laten overstemmen. Wie niet stemt, verliest zijn recht van klagen.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:17 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yep, vind ik ook.
Maar er is wel sprake van Turkse (en Armeense) gemeenschappen in genoemde landen die ervoor zorgen dat 'hun' land -altijd- 8 tot 12 punten krijgt. Waardoor een goed nummer 2e wordt, en een -heel- slecht nummer toch altijd verzekerd is van een finaleplaats waarin het nooit onder de middenmoot zal eindigen.
Punt uit.
Er wonen veel Roemenen in Spanje.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Burakius het volgende:
Hoezo hebben Roemenië- Spanje een soort van bondgenootschap??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |