abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 01:23:20 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82087887
Gefeliciteerd aan de Turken met een goede tweede plaats

Ze hebben gedemonstreerd dat je ook ver kan komen met een nontraditioneel nummer. Geloofwaardige band en ze verdienen het om internationaal door te breken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82087975
Kroatië wil blijkbaar ook internationale relaties verbeteren, nu het ziet dat Turkije goede economische afspraken aan het maken is in de Balkanlanden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:26:39 #103
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_82087978
Leuk nummer, verdiend tweede!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_82088123
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:23 schreef eleusis het volgende:
Gefeliciteerd aan de Turken met een goede tweede plaats

Ze hebben gedemonstreerd dat je ook ver kan komen met een nontraditioneel nummer. Geloofwaardige band en ze verdienen het om internationaal door te breken.
Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.

Jaar in, jaar uit geeft Nederland veel punten aan Turkije en Armenië. De kwaliteit van het liedje doet niet of nauwelijks terzake.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:33:20 #105
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_82088164
Wat mij betreft is de DUitsland volstrekt onverdiend eerste geworden en is Turkije de morele winnaar en Roemenie de goede tweede Het was gewoon een lekker nummer dat ze dit jaar deden
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  zondag 30 mei 2010 @ 01:34:02 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82088182
Dit was geen slechte inzending hoor.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:34:37 #107
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_82088195
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:31 schreef Boldface het volgende:

[..]

Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.

Jaar in, jaar uit geeft Nederland veel punten aan Turkije en Armenië. De kwaliteit van het liedje doet niet of nauwelijks terzake.
normaal gesproken ben ik dat met je eens, maar dit jaar was deze plek volledig op eigen kracht. Het was gewoon goed
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  zondag 30 mei 2010 @ 01:41:33 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82088360
quote:

[..]

Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82088397
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:34 schreef Symphonic het volgende:
normaal gesproken ben ik dat met je eens, maar dit jaar was deze plek volledig op eigen kracht. Het was gewoon goed
Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald. Onderstaand hoe Nederland de afgelopen jaren stemde voor Turkije en Armenië. Het spreekt eigenlijk voor zich.

Turkije
2003: 12 punten
2004: 12 punten
2005: 12 punten
2006: 12 punten
2007: 12 punten
2008: 10 punten
2009: 8 punten
2010: 8 punten

Armenië
2006: 10 punten
2007: 10 punten
2008: 12 punten
2009: 5 punten
2010: 12 punten

Voor 2010 geldt: Bron: Welke punten gaf Nederland?
pi_82088407
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:41 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.
Dat systeem werkt echt niet zo. Of vond je het toevallig dat men steeds politieke punten geeft . Bijvoorbeeld dat Rusland "toevallig" punten krijgt van omringende landen, terwijl de rest van de landen het (terecht) geen punt willen geven. Systeem mijn ass.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82088442
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:41 schreef eleusis het volgende:
Zolang diaspora-voting nog op deze manier plaatsvindt, moet het probleem aan de orde worden gesteld. Het kan niet zo zijn dat Turkije en Armenië jaar in, jaar uit zulke voordelen ondervinden. Hun liedjes waren dit jaar allebei middelmatig; niks bijzonders.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:47:19 #112
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82088500
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat systeem werkt echt niet zo. Of vond je het toevallig dat men steeds politieke punten geeft . Bijvoorbeeld dat Rusland "toevallig" punten krijgt van omringende landen, terwijl de rest van de landen het (terecht) geen punt willen geven. Systeem mijn ass.
Dat is achtergrondruis en zorgt er hooguit voor dat een kansloos land niet een laatste plaats krijgt maar ergens in het nondescripte midden uitkomt. De winnaar is tegenwoordig breed gedragen, wat je ook ziet aan de enorme puntenverschillen tussen de nummers 1 en 2.
pi_82088579
maNga, mooi gedaan !
pi_82088615
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:47 schreef eleusis het volgende:
Dat is achtergrondruis en zorgt er hooguit voor dat een kansloos land niet een laatste plaats krijgt maar ergens in het nondescripte midden uitkomt. De winnaar is tegenwoordig breed gedragen, wat je ook ziet aan de enorme puntenverschillen tussen de nummers 1 en 2.
Dit geneuzel lees ik elk jaar weer. De winnaar zal vast wel terecht zijn, maar er worden meer plaatsen verdeeld dan alleen een eerste plaats. Een middelmatig liedje van Turkije werd tweede, ruim voor (bijvoorbeeld) België, dat een veel betere inzending had.

Landen als Turkije en Armenië gaan elk jaar met twee vingers in de neus naar de finale door. Niet omdat hun liedjes zo goed zijn, maar omdat Turken in Duitsland, Nederland, België, Frankrijk en andere landen massaal stemmen. Dit VERZIN ik niet, het zijn gewoon feiten. Ga op de Engelstalige Wikipedia het stemgedrag van de laatste jaren maar eens nakijken. Dat van Nederland heb ik al gegeven, kijk maar na hoe er is gestemd door de andere landen die ik net noemde.
pi_82088694
Iemand is jaloers

pi_82088744
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:56 schreef EchoAlpha het volgende:
Iemand is jaloers
Als ik ergens jaloers op ben, is het op de nederlaag voor de muziek. Mensen stemmen niet voor goede liedjes, maar stemmen op hun land. Niet dat we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn hoor. Hele volksstammen waren idolaat van het baggerproduct dat Nederland dit jaar stuurde.

Het publiek invloed geven betekent: ruim baan voor wansmaak, ruim baan voor diaspora-voting. En dat is gewoon een zakelijke constatering, die met statistieken is te onderbouwen.
pi_82088824
-edit-
Niet nodig.

[ Bericht 87% gewijzigd door Tha_Erik op 30-05-2010 02:04:28 ]
pi_82088845
Inhoudelijk reageren is er niet bij, zie ik. Veelzeggend.
pi_82089775
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:59 schreef Boldface het volgende:

[..]

Als ik ergens jaloers op ben, is het op de nederlaag voor de muziek. Mensen stemmen niet voor goede liedjes, maar stemmen op hun land. Niet dat we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn hoor. Hele volksstammen waren idolaat van het baggerproduct dat Nederland dit jaar stuurde.

Het publiek invloed geven betekent: ruim baan voor wansmaak, ruim baan voor diaspora-voting. En dat is gewoon een zakelijke constatering, die met statistieken is te onderbouwen.
Ga huilen . Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:05:07 #120
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_82090955
quote:

[..]

Hou nou een keer op met dat vriendjespolitiek argument. Echt een dom argument is dat; zet het uit je hoofd.
En Turkije was gewoon heel goed dit jaar, beter dan Denemarken en Romenië en dus een verdiende tweede plek. Vorig jaar werd Hadise 4e en dat was net zo terecht.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:07:16 #121
pi_82090971
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald. Onderstaand hoe Nederland de afgelopen jaren stemde voor Turkije en Armenië. Het spreekt eigenlijk voor zich.

Turkije
2003: 12 punten
2004: 12 punten
2005: 12 punten
2006: 12 punten
2007: 12 punten
2008: 10 punten
2009: 8 punten
2010: 8 punten

Armenië
2006: 10 punten
2007: 10 punten
2008: 12 punten
2009: 5 punten
2010: 12 punten

Voor 2010 geldt: Bron: Welke punten gaf Nederland?
Wat een onzin, man. Het nummer prachtig gecomponeerd in een hedendaagse, Linkin park achtige stijl. Heb het op mijn Ipod staan. En daarnaast erg goed uitgevoerd ook. Echt, wat een gewauwel weer
  zondag 30 mei 2010 @ 09:10:17 #122
pi_82090988
Terechte tweede plek voor Turkije.
Heeele mooie mix dat nummer.

Eigenlijk is heel de top 3 dit jaar terecht.
Alles is netjes op zijn plek gevallen; allemaal mooie moderne popliedjes in de top 3.
pi_82092181
Tweede plaats ik ben tevreden.
pi_82092480
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:04 schreef Boldface het volgende:
Inhoudelijk reageren is er niet bij, zie ik. Veelzeggend.
Inderdaad. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die denken dat het "eerlijk" verloopt etc. Men kan niet het verband inzien dat Holland al jaren hoge punten geeft aan Turkije hoe slecht of goed het liedje ook is.
pi_82092946
Er was echt nog wel politiek aanwezig. Zie Isreal.
Ik ben een pure Turk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')