abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82104259
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82104404
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Dat maakt dan toch niks uit?
Dan heb je iig geen gezeik meer met "ZIJ KREGEN 12 PUNTEN OMDAT HET BUURLANDEN ZIJN1?1!?" o.i.d. En als land x en y wel steeds op elkaar blijven stemmen, is het iig niet meer 'bewijsbaar'.
pi_82104534
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Het probleem is alleen dat in zo'n systeem met het totaal van de stemmen een land als Duitsland veel meer stemmen weggeeft aan andere landen dan een land als Estland.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:22:51 #154
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104541
Maar dan kunnen grote landen grotendeels de winnaar bepalen. Een land als Estland, met 1,3 miljoen mensen valt een beetje in het niet tegenover bijvoorbeeld Duitsland met 80 keer zo veel mensen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:23:20 #155
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104563
Fred . Precies dezelfde landen als voorbeeld.
Hoogachtend,
Erik.
pi_82104601
Haha, mooie timing
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_82104622
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar dan kunnen grote landen grotendeels de winnaar bepalen. Een land als Estland, met 1,3 miljoen mensen valt een beetje in het niet tegenover bijvoorbeeld Duitsland met 80 keer zo veel mensen.
Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:30:33 #158
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104853
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.
Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.
Hoogachtend,
Erik.
pi_82104940
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.
Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.
Alsnog lijkt dat me beter. Of de mensen mogen helemaal niet meer stemmen, en hebben ze gewoon een jury.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:33:49 #160
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104997
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.
Alsnog lijkt dat me beter. Of de mensen mogen helemaal niet meer stemmen, en hebben ze gewoon een jury.
Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijts ).

Maar het televoten levert denk ik een aardig bedrag op wat ze goed kunnen gebruiken.
Hoogachtend,
Erik.
pi_82105359
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:33 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijts ).

Maar het televoten levert denk ik een aardig bedrag op wat ze goed kunnen gebruiken.
Niks tegen Frans Duijts, dat is onze Trots hier in Tiel.

Ja, dat klopt ook weer. Zo lopen ze veel geld mis..
  zondag 30 mei 2010 @ 16:48:23 #162
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82105595
ESF sms-jes in NL kosten maar 35ct per bericht, daarvan houd je ongeveer 10ct over. Dat maakt de hele voting operatie misschien net kostendekkend, maar je verdient er geen geld mee.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82106206
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zolang je er in houdt dat je in land A niet op land A mag stemmen...
dag
  zondag 30 mei 2010 @ 17:41:04 #164
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_82107682
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.

Het nummer van Turkije was een middenmoter, die dankzij diaspora-voting tweede is geëindigd.
Dat IS het niet, dat vind jij.
Punt uit.

Verdiend tweede, dat VIND ik (en vele anderen trouwens ook ;P)

[ Bericht 2% gewijzigd door YouCanLeaveYourHeadOn op 30-05-2010 18:06:59 ]
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 30 mei 2010 @ 17:44:13 #165
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_82107812
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Precies.
Onzin. Bovendien heb je de vakjuries nog. Dus, heeeelaaas.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_82108984
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:41 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Dat IS het niet, dat vind jij.
Punt uit.

Verdiend tweede, dat VIND ik (en vele anderen trouwens ook ;P)
Yep, vind ik ook.
Maar er is wel sprake van Turkse (en Armeense) gemeenschappen in genoemde landen die ervoor zorgen dat 'hun' land -altijd- 8 tot 12 punten krijgt. Waardoor een goed nummer 2e wordt, en een -heel- slecht nummer toch altijd verzekerd is van een finaleplaats waarin het nooit onder de middenmoot zal eindigen.
Punt uit.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82115428
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Yep, vind ik ook.
Maar er is wel sprake van Turkse (en Armeense) gemeenschappen in genoemde landen die ervoor zorgen dat 'hun' land -altijd- 8 tot 12 punten krijgt. Waardoor een goed nummer 2e wordt, en een -heel- slecht nummer toch altijd verzekerd is van een finaleplaats waarin het nooit onder de middenmoot zal eindigen.
Punt uit.
Het geeft wellicht een vertekend beeld, maar je kunt de Turkse diaspora moeilijk kwalijk nemen dat zij wel stemmen. Het zijn de autochtone bevolkingen die, hoewel in overtal, zich laten overstemmen. Wie niet stemt, verliest zijn recht van klagen.

Daarnaast heeft vrijwel elk land wel een paar vriendjes. Zou Duitsland nog wel 10 punten gekregen hebben van Turkije, als de Turkse badplaatsen niet door tienduizenden Duitse gepensioneerden bewoond zouden worden? Ik denk het niet. Europa herbergt verschillende kleine culturele bondgenootschappen. Zo heb je de Scandinavische landen, de Rusland-gezindten, ex-Joegoslavië, Griekenland-Cyprus, Roemenië- Spanje/ Portugal, etc. Doordat zoveel verbonden aanwezig zijn, die geen van alle dominant aanwezig zijn, wordt het daarmee behaalde voordeel in wezen opgeheven. Bijna elk land ontvangt 'onverdiende punten'.

Nederland is eigenlijk één van de weinige landen dat geen culturele bondgenootschap heeft, terwijl 90% van Europa dat wel heeft. De discussie zou juist over de oorzaak van onze eenzaamheid moeten gaan. Ik bedenk mij nu dat daar een mooi lied uit gesmeden kan worden voor het volgende eurosongfestival: in een oerwoud van listige wolven dartelt een klein, eenzaam, naïef landje in den rondte...
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_82117228
Hoezo hebben Roemenië- Spanje een soort van bondgenootschap??
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82117354
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Burakius het volgende:
Hoezo hebben Roemenië- Spanje een soort van bondgenootschap??
Er wonen veel Roemenen in Spanje.
pi_82130177
Ja er zijn altijd wel politieke/culturele spelletjes, maar het wordt de laatste tijd wel iets minder.

Turkije had gewoon een lekker nummertje. Duitsland heeft terecht gewonnen en Turkije en Roemenie staan terecht 2 en 3.

Turkije kreeg zelfs punten van landen waar geen of nauwelijks Turken wonen. Get real and get over it.

Daarnaast moet bijvoorbeeld de jury in Duitsland Turkije minstens 8 punten hebben gegeven. Ik ga er van uit dat de televoting 12 punten heeft opgebracht en de jury waarschijnlijk een 8, waardoor Turkije 10 punten kreeg.

Krijgt Turkije soms teveel onverdiende punten? Ja, absoluut.
Kan je daarmee een EVS winnen? Nee, niet meer.

Puur op mijn muzieksmaak had ik een lijstje gemaakt van een mogelijke top 3 en top 10. Mijn top 3 was Duitsland, Turkije, Roemenie en van mijn top 10 had ik er 2 fout (Denemarken en Belgie had ik niet in de top 10, Servie en nog een land wel).

I.p.v. te zeiken over de punten aan Turkije kunnen jullie beter gaan zeiken over de puntenverdeling van Portugal<>Spanje en Griekenland<>Cyprus. Hoe komt het dat deze landen constant 12 punten krijgen? Vooral Cyprus was een schande dit jaar, maar toch krijgen ze weer 12 punten van Griekenland.

Terwijl Turkije punten geeft aan Griekenland, Armenie en Israel krijgen ze wel een dikke vette 0 van deze landen en nog eindigen ze netjes tweede.

Als we met een gekleurde bril gaan kijken kan ik dat ook hoor

Edit: De commentatoren die constant aan het klaarkomen waren op die gast van Belgie waren echt om te kotsen. Wat een overdreven zooi zeg, met zijn wannabe stemmetje van een 11-jarige. Daarnaast snap ik echt niet dat ook maar iemand dacht dat Nederland een kans maakte met een smurfenlied. Wake up en stuur een fatsoenlijke inzending. Duitsland heeft laten zien dat het kan.
pi_82130286
Hoe komt het steeds dat Turkije dan ook ongeacht hoe bagger het liedje ook is altijd 8-10 of 12 punten krijgt van landen waar het gerelateerd mee is (Azerbaycan, Duitsland, Holland, Frankrijk, Oostenrijk, Bosnie-Herzegovina)? Juist precies: men stemt niet op het liedje , maar op het land. Dat hele eurosongfestival gedoe gaat zijn hele doel voorbij.

En heel toevallig geeft Rusland dan weer 12 punten ofzo aan Georgië. Dacht jij dat de stemmers in Rusland dat zo hebben gedaan? Natuurlijk niet. Iemand kiest daar gewoon aan wie ze het gaan geven zodat het politiek beter uitkomt. Zo had ik al 0 punten voor Turkije uit Israël verwacht. En voor de rest verwachtte ik veel geslijm van de zuid-Europese landen bij Duitsland. Waarom?: Crisis en Duitsland is toch een beetje de grote baas van de EU.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82150813
Ik heb echt genoten van de commentatoren

Elke keer als de presentator van een land begint met complimentjes over de show (bij de puntentelling):

"Ja uh, schiet nou maar op, wij willen de punten horen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')