Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Dat maakt dan toch niks uit?quote:Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Het probleem is alleen dat in zo'n systeem met het totaal van de stemmen een land als Duitsland veel meer stemmen weggeeft aan andere landen dan een land als Estland.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar dan kunnen grote landen grotendeels de winnaar bepalen. Een land als Estland, met 1,3 miljoen mensen valt een beetje in het niet tegenover bijvoorbeeld Duitsland met 80 keer zo veel mensen.
Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.
Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.
Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijtsquote:Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.
Alsnog lijkt dat me beter. Of de mensen mogen helemaal niet meer stemmen, en hebben ze gewoon een jury.
Niks tegen Frans Duijts, dat is onze Trots hier in Tiel.quote:Op zondag 30 mei 2010 16:33 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijts).
Maar het televoten levert denk ik een aardig bedrag op wat ze goed kunnen gebruiken.
Zolang je er in houdt dat je in land A niet op land A mag stemmen...quote:Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:
[..]
Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Dat IS het niet, dat vind jij.quote:Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.
Het nummer van Turkije was een middenmoter, die dankzij diaspora-voting tweede is geëindigd.
Onzin. Bovendien heb je de vakjuries nog. Dus, heeeelaaas.quote:
Yep, vind ik ook.quote:Op zondag 30 mei 2010 17:41 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Dat IS het niet, dat vind jij.
Punt uit.
Verdiend tweede, dat VIND ik (en vele anderen trouwens ook ;P)
Het geeft wellicht een vertekend beeld, maar je kunt de Turkse diaspora moeilijk kwalijk nemen dat zij wel stemmen. Het zijn de autochtone bevolkingen die, hoewel in overtal, zich laten overstemmen. Wie niet stemt, verliest zijn recht van klagen.quote:Op zondag 30 mei 2010 18:17 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yep, vind ik ook.
Maar er is wel sprake van Turkse (en Armeense) gemeenschappen in genoemde landen die ervoor zorgen dat 'hun' land -altijd- 8 tot 12 punten krijgt. Waardoor een goed nummer 2e wordt, en een -heel- slecht nummer toch altijd verzekerd is van een finaleplaats waarin het nooit onder de middenmoot zal eindigen.
Punt uit.
Er wonen veel Roemenen in Spanje.quote:Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Burakius het volgende:
Hoezo hebben Roemenië- Spanje een soort van bondgenootschap??
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |