abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 mei 2010 @ 01:23:20 #101
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82087887
Gefeliciteerd aan de Turken met een goede tweede plaats

Ze hebben gedemonstreerd dat je ook ver kan komen met een nontraditioneel nummer. Geloofwaardige band en ze verdienen het om internationaal door te breken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82087975
Kroatië wil blijkbaar ook internationale relaties verbeteren, nu het ziet dat Turkije goede economische afspraken aan het maken is in de Balkanlanden.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:26:39 #103
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_82087978
Leuk nummer, verdiend tweede!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_82088123
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:23 schreef eleusis het volgende:
Gefeliciteerd aan de Turken met een goede tweede plaats

Ze hebben gedemonstreerd dat je ook ver kan komen met een nontraditioneel nummer. Geloofwaardige band en ze verdienen het om internationaal door te breken.
Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.

Jaar in, jaar uit geeft Nederland veel punten aan Turkije en Armenië. De kwaliteit van het liedje doet niet of nauwelijks terzake.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:33:20 #105
249756 Symphonic
Look o Look
pi_82088164
Wat mij betreft is de DUitsland volstrekt onverdiend eerste geworden en is Turkije de morele winnaar en Roemenie de goede tweede Het was gewoon een lekker nummer dat ze dit jaar deden
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 30 mei 2010 @ 01:34:02 #106
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82088182
Dit was geen slechte inzending hoor.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:34:37 #107
249756 Symphonic
Look o Look
pi_82088195
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:31 schreef Boldface het volgende:

[..]

Snap je niks van het Songfestival of doe je alsof? Turkije krijgt een shitload aan punten dankzij diaspora-voting. Zeker uit landen als Nederland, waar kijkers afhaken omdat de Nederlandse inzending toch niet in de finale staat. Turkse migranten bellen massaal voor hun thuisland. Hetzelfde verhaal voor Armenië.

Jaar in, jaar uit geeft Nederland veel punten aan Turkije en Armenië. De kwaliteit van het liedje doet niet of nauwelijks terzake.
normaal gesproken ben ik dat met je eens, maar dit jaar was deze plek volledig op eigen kracht. Het was gewoon goed
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 30 mei 2010 @ 01:41:33 #108
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82088360
quote:

[..]

Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_82088397
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:34 schreef Symphonic het volgende:
normaal gesproken ben ik dat met je eens, maar dit jaar was deze plek volledig op eigen kracht. Het was gewoon goed
Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald. Onderstaand hoe Nederland de afgelopen jaren stemde voor Turkije en Armenië. Het spreekt eigenlijk voor zich.

Turkije
2003: 12 punten
2004: 12 punten
2005: 12 punten
2006: 12 punten
2007: 12 punten
2008: 10 punten
2009: 8 punten
2010: 8 punten

Armenië
2006: 10 punten
2007: 10 punten
2008: 12 punten
2009: 5 punten
2010: 12 punten

Voor 2010 geldt: Bron: Welke punten gaf Nederland?
pi_82088407
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:41 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat zure gewauwel over diaspora-voting hoort ook bij het ESF. Alleen met die factor win je niet in het nieuwe systeem. En Turkije heeft dit jaar gewoon een Engelstalig nummer van internationale kwaliteit gestuurd en totaal niet iets dat gericht is op die Turkse doelgroep.
Dat systeem werkt echt niet zo. Of vond je het toevallig dat men steeds politieke punten geeft . Bijvoorbeeld dat Rusland "toevallig" punten krijgt van omringende landen, terwijl de rest van de landen het (terecht) geen punt willen geven. Systeem mijn ass.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82088442
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:41 schreef eleusis het volgende:
Zolang diaspora-voting nog op deze manier plaatsvindt, moet het probleem aan de orde worden gesteld. Het kan niet zo zijn dat Turkije en Armenië jaar in, jaar uit zulke voordelen ondervinden. Hun liedjes waren dit jaar allebei middelmatig; niks bijzonders.
  zondag 30 mei 2010 @ 01:47:19 #112
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82088500
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:43 schreef Burakius het volgende:

[..]

Dat systeem werkt echt niet zo. Of vond je het toevallig dat men steeds politieke punten geeft . Bijvoorbeeld dat Rusland "toevallig" punten krijgt van omringende landen, terwijl de rest van de landen het (terecht) geen punt willen geven. Systeem mijn ass.
Dat is achtergrondruis en zorgt er hooguit voor dat een kansloos land niet een laatste plaats krijgt maar ergens in het nondescripte midden uitkomt. De winnaar is tegenwoordig breed gedragen, wat je ook ziet aan de enorme puntenverschillen tussen de nummers 1 en 2.
pi_82088579
maNga, mooi gedaan !
pi_82088615
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:47 schreef eleusis het volgende:
Dat is achtergrondruis en zorgt er hooguit voor dat een kansloos land niet een laatste plaats krijgt maar ergens in het nondescripte midden uitkomt. De winnaar is tegenwoordig breed gedragen, wat je ook ziet aan de enorme puntenverschillen tussen de nummers 1 en 2.
Dit geneuzel lees ik elk jaar weer. De winnaar zal vast wel terecht zijn, maar er worden meer plaatsen verdeeld dan alleen een eerste plaats. Een middelmatig liedje van Turkije werd tweede, ruim voor (bijvoorbeeld) België, dat een veel betere inzending had.

Landen als Turkije en Armenië gaan elk jaar met twee vingers in de neus naar de finale door. Niet omdat hun liedjes zo goed zijn, maar omdat Turken in Duitsland, Nederland, België, Frankrijk en andere landen massaal stemmen. Dit VERZIN ik niet, het zijn gewoon feiten. Ga op de Engelstalige Wikipedia het stemgedrag van de laatste jaren maar eens nakijken. Dat van Nederland heb ik al gegeven, kijk maar na hoe er is gestemd door de andere landen die ik net noemde.
pi_82088694
Iemand is jaloers

pi_82088744
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:56 schreef EchoAlpha het volgende:
Iemand is jaloers
Als ik ergens jaloers op ben, is het op de nederlaag voor de muziek. Mensen stemmen niet voor goede liedjes, maar stemmen op hun land. Niet dat we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn hoor. Hele volksstammen waren idolaat van het baggerproduct dat Nederland dit jaar stuurde.

Het publiek invloed geven betekent: ruim baan voor wansmaak, ruim baan voor diaspora-voting. En dat is gewoon een zakelijke constatering, die met statistieken is te onderbouwen.
pi_82088824
-edit-
Niet nodig.

[ Bericht 87% gewijzigd door Tha_Erik op 30-05-2010 02:04:28 ]
pi_82088845
Inhoudelijk reageren is er niet bij, zie ik. Veelzeggend.
pi_82089775
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:59 schreef Boldface het volgende:

[..]

Als ik ergens jaloers op ben, is het op de nederlaag voor de muziek. Mensen stemmen niet voor goede liedjes, maar stemmen op hun land. Niet dat we hier in Nederland ook maar een haar beter zijn hoor. Hele volksstammen waren idolaat van het baggerproduct dat Nederland dit jaar stuurde.

Het publiek invloed geven betekent: ruim baan voor wansmaak, ruim baan voor diaspora-voting. En dat is gewoon een zakelijke constatering, die met statistieken is te onderbouwen.
Ga huilen . Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:05:07 #120
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_82090955
quote:

[..]

Hou nou een keer op met dat vriendjespolitiek argument. Echt een dom argument is dat; zet het uit je hoofd.
En Turkije was gewoon heel goed dit jaar, beter dan Denemarken en Romenië en dus een verdiende tweede plek. Vorig jaar werd Hadise 4e en dat was net zo terecht.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  zondag 30 mei 2010 @ 09:07:16 #121
pi_82090971
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald. Onderstaand hoe Nederland de afgelopen jaren stemde voor Turkije en Armenië. Het spreekt eigenlijk voor zich.

Turkije
2003: 12 punten
2004: 12 punten
2005: 12 punten
2006: 12 punten
2007: 12 punten
2008: 10 punten
2009: 8 punten
2010: 8 punten

Armenië
2006: 10 punten
2007: 10 punten
2008: 12 punten
2009: 5 punten
2010: 12 punten

Voor 2010 geldt: Bron: Welke punten gaf Nederland?
Wat een onzin, man. Het nummer prachtig gecomponeerd in een hedendaagse, Linkin park achtige stijl. Heb het op mijn Ipod staan. En daarnaast erg goed uitgevoerd ook. Echt, wat een gewauwel weer
  zondag 30 mei 2010 @ 09:10:17 #122
pi_82090988
Terechte tweede plek voor Turkije.
Heeele mooie mix dat nummer.

Eigenlijk is heel de top 3 dit jaar terecht.
Alles is netjes op zijn plek gevallen; allemaal mooie moderne popliedjes in de top 3.
pi_82092181
Tweede plaats ik ben tevreden.
pi_82092480
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:04 schreef Boldface het volgende:
Inhoudelijk reageren is er niet bij, zie ik. Veelzeggend.
Inderdaad. Er zijn blijkbaar nog steeds mensen die denken dat het "eerlijk" verloopt etc. Men kan niet het verband inzien dat Holland al jaren hoge punten geeft aan Turkije hoe slecht of goed het liedje ook is.
pi_82092946
Er was echt nog wel politiek aanwezig. Zie Isreal.
Ik ben een pure Turk.
pi_82093108
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
Er was echt nog wel politiek aanwezig. Zie Isreal.
Mijn vader en ik hebben alles op een blaadje gezet VOOR dat het stemmen begon. We hadden 90% goed . Alleen kroatië was een verrassing. De rest niet
pi_82093186
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Mijn vader en ik hebben alles op een blaadje gezet VOOR dat het stemmen begon. We hadden 90% goed . Alleen kroatië was een verrassing. De rest niet
Het was ook wel erg voorspelbaar. Gaf Nederland nou 12 punten aan Israel? Normaal gesproken altijd 12 aan Turkije (uitspraak: "combinatie van migranten en jury") Isreal kreeg volgens mij ook alleen 12 punten van NL
Ik ben een pure Turk.
pi_82093346
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Wat een onzin, man. Het nummer prachtig gecomponeerd in een hedendaagse, Linkin park achtige stijl. Heb het op mijn Ipod staan. En daarnaast erg goed uitgevoerd ook. Echt, wat een gewauwel weer
Jongen, als je serieus gaat lopen ontkennen dat Turkije en Armenië standaard zoveel punten krijgen bedeeld van de westerse landen door de grote groepen Turken en Armeniërs in die landen dan heb je echt een plaat voor je kop.
Het lijstje dat je daar quote is gewoon het bewijs.
En een dergelijk lijstje kan je ook maken voor Engeland, Duitsland, België, Frankrijk en Zwitserland.

Ik vond het nummer overigens leuk dit jaar. Maar dat doet niet af aan bovenstaande feiten.

Edit:
Van wikipedia:

History 1975 - 2010: Turkey has received the most points from...
Rank Country Points
1 Germany 162
2 France 146
3 Netherlands 128
4 Switzerland 101
= Belgium 101

Goh.... wat toevallig! Precies de landen die ik noem met de grootste turkse gemeenschappen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82093360
Turkije kreeg van 26 verschillende landen punten, dus die 8 van Nederland hebben het verschil echt niet gemaakt

Het was gewoon het enige goede rocknummer in deze finale, die beheerst werd door ballads en popdeuntjes, en daarvan heeft het duidelijk geprofiteerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_82094913
ik vond het best een leuk nummer maar waarom doet turkije sowieso mee?? net als israel..

ik heb niet het hele topic gelezen maar waarom voelen bep personen zich altijd meteen zo aangevallen....??
pi_82095023
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:25 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het was ook wel erg voorspelbaar. Gaf Nederland nou 12 punten aan Israel? Normaal gesproken altijd 12 aan Turkije (uitspraak: "combinatie van migranten en jury") Isreal kreeg volgens mij ook alleen 12 punten van NL

armenie kreeg 12 punten god knows why zo goed was het ook weer niet..multi cultie knuffelen ?? of hebben de armenen hier echt zoveel geld aan uitgegeven..(smsen) zonde vh geld dus want het is niet gelukt ...hoeven ze volgend jr ook niet meer te doen.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:36:26 #132
285682 Squirrel.D
Mensen die niet weten.
pi_82097392

Hoe oo hoe kan Duitsland toch winnen,

Politika
Aw gosh you got no Nuts.
pi_82098781
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:54 schreef Ik-Slim het volgende:

[..]

Ga huilen . Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
Je hebt grotendeels wel gelijk, het is het bekende verhaal maar zo zwart wit is het niet allemaal, volgens wikipedia hebben Turkije en Armenië elkaar in de semi final van vorig jaar 10 punten gegeven
Lang niet altijd zo
pi_82098822
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[ afbeelding ]

Politika
Ach heel recent werden ze ook nog laatste geloof ik, of iig bij de alleronderste.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82100962
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[ afbeelding ]

Politika
duitsland heeft helemaal niet zulke hoge score gehad van zijn buurlanden... en er deden er ook een paar niet mee dus geen politiek spelletje hier..

duitsland is gewoon duitsland...je moet ze nooit onderschatten
pi_82101434
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald.
Pardon? !!!!!!!!!!

We Could Be The Same was één van de weinige nummers die echt goed was. MaNga is sowieso een erg sterke band. Dat waren ze al voor ze mee deden aan het EFS en dat vond ik ook al voordat ik wist dat ze mee zouden doen aan het EFS.

Lena is in mijn ogen een onterechte winnaar. Geen goed nummer, geen goed Engels en het 'dansen' was helemaal bagger. Quasi-schattig, bah.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 mei 2010 @ 15:19:14 #137
163650 Greys
pi_82101589
Ik vond Turkije in Oslo véél beter en aanstekelijker dan ik van te voren had gedacht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82101845
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:54 schreef Ik-Slim het volgende:
Ontken ik dat dan? Allerlei sentimenten spelen mee in het stemgedrag; het liedje speelt een ondergeschikte rol. Griekenland gaf weer eens 12 punten aan Cyprus, omgekeerd ook.
pi_82101967
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hou nou een keer op met dat vriendjespolitiek argument. Echt een dom argument is dat; zet het uit je hoofd.
En Turkije was gewoon heel goed dit jaar, beter dan Denemarken en Romenië en dus een verdiende tweede plek. Vorig jaar werd Hadise 4e en dat was net zo terecht.
Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.

Het nummer van Turkije was een middenmoter, die dankzij diaspora-voting tweede is geëindigd.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 mei 2010 @ 15:27:06 #140
163650 Greys
pi_82101969
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:24 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ontken ik dat dan? Allerlei sentimenten spelen mee in het stemgedrag; het liedje speelt een ondergeschikte rol. Griekenland gaf weer eens 12 punten aan Cyprus, omgekeerd ook.
Georgië 12 punten aan Belarus, die verder 0 punten had en echt een afgrijselijk nummer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82102067
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:32 schreef UltraR het volgende:
Jongen, als je serieus gaat lopen ontkennen dat Turkije en Armenië standaard zoveel punten krijgen bedeeld van de westerse landen door de grote groepen Turken en Armeniërs in die landen dan heb je echt een plaat voor je kop. Het lijstje dat je daar quote is gewoon het bewijs.
Precies. Het valt niet eens te ontkennen, het zijn gewoon aantoonbare feiten.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:32 schreef UltraR het volgende:
History 1975 - 2010: Turkey has received the most points from...
Rank Country Points
1 Germany 162
2 France 146
3 Netherlands 128
4 Switzerland 101
= Belgium 101

Goh.... wat toevallig! Precies de landen die ik noem met de grootste turkse gemeenschappen.
Precies. En dat zegt eigenlijk alles wel.
pi_82103116
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Georgië 12 punten aan Belarus, die verder 0 punten had en echt een afgrijselijk nummer
Dat is dan weer een slecht voorbeeld want er ligt zo'n duizend kilometer Rusland en Oekraïne tussen Wit-Rusland en Georgië.

Over Turkije. Het was mijn nummer 3 van de avond. Dus ik vond het een sterk nummer. Maar dat neemt niet weg dat ze ontiegelijk veel punten krijgen van de Turkse gemeenschappen in het buitenland.

Poolse deelnemer paar jaar terug sloeg de spijker boven op de kop: "Turkije zou nog in de top 10 eindigen als ze alleen maar een Turkse vlag op het podium leggen en verder niets."
pi_82103234
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Pardon? !!!!!!!!!!

We Could Be The Same was één van de weinige nummers die echt goed was. MaNga is sowieso een erg sterke band. Dat waren ze al voor ze mee deden aan het EFS en dat vond ik ook al voordat ik wist dat ze mee zouden doen aan het EFS.
En zo zijn ze niet door Europa beloond
quote:
Lena is in mijn ogen een onterechte winnaar. Geen goed nummer, geen goed Engels en het 'dansen' was helemaal bagger. Quasi-schattig, bah.
En toch heeft ze gewonnen, tot zover jouw smaak..
dag
pi_82103385
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:51 schreef UltraR het volgende:
Poolse deelnemer paar jaar terug sloeg de spijker boven op de kop: "Turkije zou nog in de top 10 eindigen als ze alleen maar een Turkse vlag op het podium leggen en verder niets."
Precies.
pi_82103520
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:53 schreef Peter het volgende:

[..]

En zo zijn ze niet door Europa beloond
[..]
Tom Dice (België) was ook sterk, die is ook niet genoeg beloond.
quote:
En toch heeft ze gewonnen, tot zover jouw smaak..
Mwoah, niet alleen mijn smaak.
pi_82103697
Ik stel voor om bij de finale alleen nog vakjury's te hebben. En dat men via vertrapte verkiezingen die jury mag vaststellen in elk land
dag
  zondag 30 mei 2010 @ 16:05:30 #147
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_82103801
En vakjury's zijn gelukkig niet corrupt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_82103870
Vorig jaar 4e, dit jaar 2e, volgend jaar 1e??
can't you see this is the land of confusion
pi_82103946
Misschien moeten ze het helemaal afschaffen dat 'landen' punten geven? Gewoon tellen hoeveel stemmen x heeft, hoeveel stemmen y heeft, hoeveel stemmen z heeft etc.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:14:05 #150
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104170
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Misschien moeten ze het helemaal afschaffen dat 'landen' punten geven? Gewoon tellen hoeveel stemmen x heeft, hoeveel stemmen y heeft, hoeveel stemmen z heeft etc.
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Hoogachtend,
Erik.
pi_82104259
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
pi_82104404
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:14 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat maakt dan toch niks uit?
Dan heb je iig geen gezeik meer met "ZIJ KREGEN 12 PUNTEN OMDAT HET BUURLANDEN ZIJN1?1!?" o.i.d. En als land x en y wel steeds op elkaar blijven stemmen, is het iig niet meer 'bewijsbaar'.
pi_82104534
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan telt elke stem van iedereen even zwaar, ongeacht in welk land je woont.
Nu is het juist oneerlijk dat Duitsland evenveel punten kan verdelen als bijv. België, terwijl ze 8x zoveel inwoners hebben.
Het probleem is alleen dat in zo'n systeem met het totaal van de stemmen een land als Duitsland veel meer stemmen weggeeft aan andere landen dan een land als Estland.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:22:51 #154
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104541
Maar dan kunnen grote landen grotendeels de winnaar bepalen. Een land als Estland, met 1,3 miljoen mensen valt een beetje in het niet tegenover bijvoorbeeld Duitsland met 80 keer zo veel mensen.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:23:20 #155
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104563
Fred . Precies dezelfde landen als voorbeeld.
Hoogachtend,
Erik.
pi_82104601
Haha, mooie timing
pi_82104622
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:
Maar dan kunnen grote landen grotendeels de winnaar bepalen. Een land als Estland, met 1,3 miljoen mensen valt een beetje in het niet tegenover bijvoorbeeld Duitsland met 80 keer zo veel mensen.
Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:30:33 #158
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104853
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:24 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Al die 1,3 mensen zullen toch niet op een bepaald nummer stemmen? Hooguit de helft, meer niet.
Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.
Hoogachtend,
Erik.
pi_82104940
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:30 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat is niet het punt dat ik wil maken. Al kan het wel mooi illustreren wat ik bedoel. Stel er stemmen 650.000 mensen uit Estland op (laten we zeggen) Frankrijk. Dat is de helft. Als de helft van Duitsland (40.000.000) op Finland stemt dan wint Finland met gemak. Dat vind ik niet eerlijk, dat dan de stemmen van dunner bevolkte landen minder invloed hebben.
Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.
Alsnog lijkt dat me beter. Of de mensen mogen helemaal niet meer stemmen, en hebben ze gewoon een jury.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:33:49 #160
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104997
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:32 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je wil zeggen, hoor.
Alsnog lijkt dat me beter. Of de mensen mogen helemaal niet meer stemmen, en hebben ze gewoon een jury.
Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijts ).

Maar het televoten levert denk ik een aardig bedrag op wat ze goed kunnen gebruiken.
Hoogachtend,
Erik.
pi_82105359
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:33 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Dat lijkt me het beste (al moet er dan wel een goede jury komen, niet dat er net zoals in Nederland zanger Vinzzent in zit, en de manager van Frans Duijts ).

Maar het televoten levert denk ik een aardig bedrag op wat ze goed kunnen gebruiken.
Niks tegen Frans Duijts, dat is onze Trots hier in Tiel.

Ja, dat klopt ook weer. Zo lopen ze veel geld mis..
  zondag 30 mei 2010 @ 16:48:23 #162
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_82105595
ESF sms-jes in NL kosten maar 35ct per bericht, daarvan houd je ongeveer 10ct over. Dat maakt de hele voting operatie misschien net kostendekkend, maar je verdient er geen geld mee.
pi_82106206
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:16 schreef UltraR het volgende:

[..]

Zolang je er in houdt dat je in land A niet op land A mag stemmen...
dag
  zondag 30 mei 2010 @ 17:41:04 #164
pi_82107682
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.

Het nummer van Turkije was een middenmoter, die dankzij diaspora-voting tweede is geëindigd.
Dat IS het niet, dat vind jij.
Punt uit.

Verdiend tweede, dat VIND ik (en vele anderen trouwens ook ;P)

[ Bericht 2% gewijzigd door YouCanLeaveYourHeadOn op 30-05-2010 18:06:59 ]
  zondag 30 mei 2010 @ 17:44:13 #165
pi_82107812
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:56 schreef Boldface het volgende:

[..]

Precies.
Onzin. Bovendien heb je de vakjuries nog. Dus, heeeelaaas.
pi_82108984
quote:
Op zondag 30 mei 2010 17:41 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Dat IS het niet, dat vind jij.
Punt uit.

Verdiend tweede, dat VIND ik (en vele anderen trouwens ook ;P)
Yep, vind ik ook.
Maar er is wel sprake van Turkse (en Armeense) gemeenschappen in genoemde landen die ervoor zorgen dat 'hun' land -altijd- 8 tot 12 punten krijgt. Waardoor een goed nummer 2e wordt, en een -heel- slecht nummer toch altijd verzekerd is van een finaleplaats waarin het nooit onder de middenmoot zal eindigen.
Punt uit.
pi_82115428
quote:
Op zondag 30 mei 2010 18:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Yep, vind ik ook.
Maar er is wel sprake van Turkse (en Armeense) gemeenschappen in genoemde landen die ervoor zorgen dat 'hun' land -altijd- 8 tot 12 punten krijgt. Waardoor een goed nummer 2e wordt, en een -heel- slecht nummer toch altijd verzekerd is van een finaleplaats waarin het nooit onder de middenmoot zal eindigen.
Punt uit.
Het geeft wellicht een vertekend beeld, maar je kunt de Turkse diaspora moeilijk kwalijk nemen dat zij wel stemmen. Het zijn de autochtone bevolkingen die, hoewel in overtal, zich laten overstemmen. Wie niet stemt, verliest zijn recht van klagen.

Daarnaast heeft vrijwel elk land wel een paar vriendjes. Zou Duitsland nog wel 10 punten gekregen hebben van Turkije, als de Turkse badplaatsen niet door tienduizenden Duitse gepensioneerden bewoond zouden worden? Ik denk het niet. Europa herbergt verschillende kleine culturele bondgenootschappen. Zo heb je de Scandinavische landen, de Rusland-gezindten, ex-Joegoslavië, Griekenland-Cyprus, Roemenië- Spanje/ Portugal, etc. Doordat zoveel verbonden aanwezig zijn, die geen van alle dominant aanwezig zijn, wordt het daarmee behaalde voordeel in wezen opgeheven. Bijna elk land ontvangt 'onverdiende punten'.

Nederland is eigenlijk één van de weinige landen dat geen culturele bondgenootschap heeft, terwijl 90% van Europa dat wel heeft. De discussie zou juist over de oorzaak van onze eenzaamheid moeten gaan. Ik bedenk mij nu dat daar een mooi lied uit gesmeden kan worden voor het volgende eurosongfestival: in een oerwoud van listige wolven dartelt een klein, eenzaam, naïef landje in den rondte...
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_82117228
Hoezo hebben Roemenië- Spanje een soort van bondgenootschap??
pi_82117354
quote:
Op zondag 30 mei 2010 21:10 schreef Burakius het volgende:
Hoezo hebben Roemenië- Spanje een soort van bondgenootschap??
Er wonen veel Roemenen in Spanje.
pi_82130177
Ja er zijn altijd wel politieke/culturele spelletjes, maar het wordt de laatste tijd wel iets minder.

Turkije had gewoon een lekker nummertje. Duitsland heeft terecht gewonnen en Turkije en Roemenie staan terecht 2 en 3.

Turkije kreeg zelfs punten van landen waar geen of nauwelijks Turken wonen. Get real and get over it.

Daarnaast moet bijvoorbeeld de jury in Duitsland Turkije minstens 8 punten hebben gegeven. Ik ga er van uit dat de televoting 12 punten heeft opgebracht en de jury waarschijnlijk een 8, waardoor Turkije 10 punten kreeg.

Krijgt Turkije soms teveel onverdiende punten? Ja, absoluut.
Kan je daarmee een EVS winnen? Nee, niet meer.

Puur op mijn muzieksmaak had ik een lijstje gemaakt van een mogelijke top 3 en top 10. Mijn top 3 was Duitsland, Turkije, Roemenie en van mijn top 10 had ik er 2 fout (Denemarken en Belgie had ik niet in de top 10, Servie en nog een land wel).

I.p.v. te zeiken over de punten aan Turkije kunnen jullie beter gaan zeiken over de puntenverdeling van Portugal<>Spanje en Griekenland<>Cyprus. Hoe komt het dat deze landen constant 12 punten krijgen? Vooral Cyprus was een schande dit jaar, maar toch krijgen ze weer 12 punten van Griekenland.

Terwijl Turkije punten geeft aan Griekenland, Armenie en Israel krijgen ze wel een dikke vette 0 van deze landen en nog eindigen ze netjes tweede.

Als we met een gekleurde bril gaan kijken kan ik dat ook hoor

Edit: De commentatoren die constant aan het klaarkomen waren op die gast van Belgie waren echt om te kotsen. Wat een overdreven zooi zeg, met zijn wannabe stemmetje van een 11-jarige. Daarnaast snap ik echt niet dat ook maar iemand dacht dat Nederland een kans maakte met een smurfenlied. Wake up en stuur een fatsoenlijke inzending. Duitsland heeft laten zien dat het kan.
pi_82130286
Hoe komt het steeds dat Turkije dan ook ongeacht hoe bagger het liedje ook is altijd 8-10 of 12 punten krijgt van landen waar het gerelateerd mee is (Azerbaycan, Duitsland, Holland, Frankrijk, Oostenrijk, Bosnie-Herzegovina)? Juist precies: men stemt niet op het liedje , maar op het land. Dat hele eurosongfestival gedoe gaat zijn hele doel voorbij.

En heel toevallig geeft Rusland dan weer 12 punten ofzo aan Georgië. Dacht jij dat de stemmers in Rusland dat zo hebben gedaan? Natuurlijk niet. Iemand kiest daar gewoon aan wie ze het gaan geven zodat het politiek beter uitkomt. Zo had ik al 0 punten voor Turkije uit Israël verwacht. En voor de rest verwachtte ik veel geslijm van de zuid-Europese landen bij Duitsland. Waarom?: Crisis en Duitsland is toch een beetje de grote baas van de EU.
pi_82150813
Ik heb echt genoten van de commentatoren

Elke keer als de presentator van een land begint met complimentjes over de show (bij de puntentelling):

"Ja uh, schiet nou maar op, wij willen de punten horen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')