abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82093108
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
Er was echt nog wel politiek aanwezig. Zie Isreal.
Mijn vader en ik hebben alles op een blaadje gezet VOOR dat het stemmen begon. We hadden 90% goed . Alleen kroatië was een verrassing. De rest niet
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_82093186
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:22 schreef Burakius het volgende:

[..]

Mijn vader en ik hebben alles op een blaadje gezet VOOR dat het stemmen begon. We hadden 90% goed . Alleen kroatië was een verrassing. De rest niet
Het was ook wel erg voorspelbaar. Gaf Nederland nou 12 punten aan Israel? Normaal gesproken altijd 12 aan Turkije (uitspraak: "combinatie van migranten en jury") Isreal kreeg volgens mij ook alleen 12 punten van NL
Ik ben een pure Turk.
pi_82093346
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:07 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Wat een onzin, man. Het nummer prachtig gecomponeerd in een hedendaagse, Linkin park achtige stijl. Heb het op mijn Ipod staan. En daarnaast erg goed uitgevoerd ook. Echt, wat een gewauwel weer
Jongen, als je serieus gaat lopen ontkennen dat Turkije en Armenië standaard zoveel punten krijgen bedeeld van de westerse landen door de grote groepen Turken en Armeniërs in die landen dan heb je echt een plaat voor je kop.
Het lijstje dat je daar quote is gewoon het bewijs.
En een dergelijk lijstje kan je ook maken voor Engeland, Duitsland, België, Frankrijk en Zwitserland.

Ik vond het nummer overigens leuk dit jaar. Maar dat doet niet af aan bovenstaande feiten.

Edit:
Van wikipedia:

History 1975 - 2010: Turkey has received the most points from...
Rank Country Points
1 Germany 162
2 France 146
3 Netherlands 128
4 Switzerland 101
= Belgium 101

Goh.... wat toevallig! Precies de landen die ik noem met de grootste turkse gemeenschappen.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82093360
Turkije kreeg van 26 verschillende landen punten, dus die 8 van Nederland hebben het verschil echt niet gemaakt

Het was gewoon het enige goede rocknummer in deze finale, die beheerst werd door ballads en popdeuntjes, en daarvan heeft het duidelijk geprofiteerd.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_82094913
ik vond het best een leuk nummer maar waarom doet turkije sowieso mee?? net als israel..

ik heb niet het hele topic gelezen maar waarom voelen bep personen zich altijd meteen zo aangevallen....??
pi_82095023
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:25 schreef Bilmiyorem het volgende:

[..]

Het was ook wel erg voorspelbaar. Gaf Nederland nou 12 punten aan Israel? Normaal gesproken altijd 12 aan Turkije (uitspraak: "combinatie van migranten en jury") Isreal kreeg volgens mij ook alleen 12 punten van NL

armenie kreeg 12 punten god knows why zo goed was het ook weer niet..multi cultie knuffelen ?? of hebben de armenen hier echt zoveel geld aan uitgegeven..(smsen) zonde vh geld dus want het is niet gelukt ...hoeven ze volgend jr ook niet meer te doen.
  zondag 30 mei 2010 @ 13:36:26 #132
285682 Squirrel.D
Mensen die niet weten.
pi_82097392

Hoe oo hoe kan Duitsland toch winnen,

Politika
Aw gosh you got no Nuts.
pi_82098781
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:54 schreef Ik-Slim het volgende:

[..]

Ga huilen . Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
Je hebt grotendeels wel gelijk, het is het bekende verhaal maar zo zwart wit is het niet allemaal, volgens wikipedia hebben Turkije en Armenië elkaar in de semi final van vorig jaar 10 punten gegeven
Lang niet altijd zo
pi_82098822
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[ afbeelding ]

Politika
Ach heel recent werden ze ook nog laatste geloof ik, of iig bij de alleronderste.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_82100962
quote:
Op zondag 30 mei 2010 13:36 schreef Squirrel.D het volgende:
[ afbeelding ]

Politika
duitsland heeft helemaal niet zulke hoge score gehad van zijn buurlanden... en er deden er ook een paar niet mee dus geen politiek spelletje hier..

duitsland is gewoon duitsland...je moet ze nooit onderschatten
pi_82101434
quote:
Op zondag 30 mei 2010 01:42 schreef Boldface het volgende:

[..]

Het nummer van Turkije was niks bijzonders. Op eigen kracht had het amper de finale gehaald.
Pardon? !!!!!!!!!!

We Could Be The Same was één van de weinige nummers die echt goed was. MaNga is sowieso een erg sterke band. Dat waren ze al voor ze mee deden aan het EFS en dat vond ik ook al voordat ik wist dat ze mee zouden doen aan het EFS.

Lena is in mijn ogen een onterechte winnaar. Geen goed nummer, geen goed Engels en het 'dansen' was helemaal bagger. Quasi-schattig, bah.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 mei 2010 @ 15:19:14 #137
163650 Greys
pi_82101589
Ik vond Turkije in Oslo véél beter en aanstekelijker dan ik van te voren had gedacht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82101845
quote:
Op zondag 30 mei 2010 02:54 schreef Ik-Slim het volgende:
Ga huilen . Zo zijn er ook landen die nooit op Turkije stemmen omdat ze hun haten zoals Armenië, griekenland, cyprus etc.
Ontken ik dat dan? Allerlei sentimenten spelen mee in het stemgedrag; het liedje speelt een ondergeschikte rol. Griekenland gaf weer eens 12 punten aan Cyprus, omgekeerd ook.
pi_82101967
quote:
Op zondag 30 mei 2010 09:05 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Hou nou een keer op met dat vriendjespolitiek argument. Echt een dom argument is dat; zet het uit je hoofd.
En Turkije was gewoon heel goed dit jaar, beter dan Denemarken en Romenië en dus een verdiende tweede plek. Vorig jaar werd Hadise 4e en dat was net zo terecht.
Ik hou niet op met dat argument want het IS een argument. En het wordt elk jaar weer opnieuw bewezen; zo ook dit jaar. Fijn dat "jouw waarheid" is dat Turkije "verdiend tweede" is geworden, een groot deel van de punten komt vanuit de Turkse gemeenschap in de al genoemde landen, die massaal op hun thuisland stemmen, ongeacht de kwaliteit van het liedje.

Het nummer van Turkije was een middenmoter, die dankzij diaspora-voting tweede is geëindigd.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 30 mei 2010 @ 15:27:06 #140
163650 Greys
pi_82101969
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:24 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ontken ik dat dan? Allerlei sentimenten spelen mee in het stemgedrag; het liedje speelt een ondergeschikte rol. Griekenland gaf weer eens 12 punten aan Cyprus, omgekeerd ook.
Georgië 12 punten aan Belarus, die verder 0 punten had en echt een afgrijselijk nummer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_82102067
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:32 schreef UltraR het volgende:
Jongen, als je serieus gaat lopen ontkennen dat Turkije en Armenië standaard zoveel punten krijgen bedeeld van de westerse landen door de grote groepen Turken en Armeniërs in die landen dan heb je echt een plaat voor je kop. Het lijstje dat je daar quote is gewoon het bewijs.
Precies. Het valt niet eens te ontkennen, het zijn gewoon aantoonbare feiten.
quote:
Op zondag 30 mei 2010 11:32 schreef UltraR het volgende:
History 1975 - 2010: Turkey has received the most points from...
Rank Country Points
1 Germany 162
2 France 146
3 Netherlands 128
4 Switzerland 101
= Belgium 101

Goh.... wat toevallig! Precies de landen die ik noem met de grootste turkse gemeenschappen.
Precies. En dat zegt eigenlijk alles wel.
pi_82103116
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Georgië 12 punten aan Belarus, die verder 0 punten had en echt een afgrijselijk nummer
Dat is dan weer een slecht voorbeeld want er ligt zo'n duizend kilometer Rusland en Oekraïne tussen Wit-Rusland en Georgië.

Over Turkije. Het was mijn nummer 3 van de avond. Dus ik vond het een sterk nummer. Maar dat neemt niet weg dat ze ontiegelijk veel punten krijgen van de Turkse gemeenschappen in het buitenland.

Poolse deelnemer paar jaar terug sloeg de spijker boven op de kop: "Turkije zou nog in de top 10 eindigen als ze alleen maar een Turkse vlag op het podium leggen en verder niets."
pi_82103234
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Pardon? !!!!!!!!!!

We Could Be The Same was één van de weinige nummers die echt goed was. MaNga is sowieso een erg sterke band. Dat waren ze al voor ze mee deden aan het EFS en dat vond ik ook al voordat ik wist dat ze mee zouden doen aan het EFS.
En zo zijn ze niet door Europa beloond
quote:
Lena is in mijn ogen een onterechte winnaar. Geen goed nummer, geen goed Engels en het 'dansen' was helemaal bagger. Quasi-schattig, bah.
En toch heeft ze gewonnen, tot zover jouw smaak..
dag
pi_82103385
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:51 schreef UltraR het volgende:
Poolse deelnemer paar jaar terug sloeg de spijker boven op de kop: "Turkije zou nog in de top 10 eindigen als ze alleen maar een Turkse vlag op het podium leggen en verder niets."
Precies.
pi_82103520
quote:
Op zondag 30 mei 2010 15:53 schreef Peter het volgende:

[..]

En zo zijn ze niet door Europa beloond
[..]
Tom Dice (België) was ook sterk, die is ook niet genoeg beloond.
quote:
En toch heeft ze gewonnen, tot zover jouw smaak..
Mwoah, niet alleen mijn smaak.
pi_82103697
Ik stel voor om bij de finale alleen nog vakjury's te hebben. En dat men via vertrapte verkiezingen die jury mag vaststellen in elk land
dag
  zondag 30 mei 2010 @ 16:05:30 #147
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_82103801
En vakjury's zijn gelukkig niet corrupt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_82103870
Vorig jaar 4e, dit jaar 2e, volgend jaar 1e??
can't you see this is the land of confusion
pi_82103946
Misschien moeten ze het helemaal afschaffen dat 'landen' punten geven? Gewoon tellen hoeveel stemmen x heeft, hoeveel stemmen y heeft, hoeveel stemmen z heeft etc.
  zondag 30 mei 2010 @ 16:14:05 #150
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_82104170
quote:
Op zondag 30 mei 2010 16:08 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Misschien moeten ze het helemaal afschaffen dat 'landen' punten geven? Gewoon tellen hoeveel stemmen x heeft, hoeveel stemmen y heeft, hoeveel stemmen z heeft etc.
Hebben dan de landen met veel inwoners niet meer stemmen te verdelen?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')