quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:20 schreef Boldface het volgende:
Kunnen we geen nationaal protestcomité beginnen, om de inzending van dit nummer te voorkomen? om te voorkomen dat nederland überhaupt meedoet
Yepquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:29 schreef Boldface het volgende:
Dit moet een grap zijn.... Within Temptation gaat "sja la lie, sja la la" staan zingen?
Aldus meneer Kartnerquote:Tijdens de show zal het publiek twee versies uitkiezen en ik zal dan uiteindelijk de definitieve keuze gaan maken"
Ik kijk er nu al naar uit.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:29 schreef Boldface het volgende:
Dit moet een grap zijn.... Within Temptation gaat "sja la lie, sja la la" staan zingen?
WTF, dat wil ik wel zien.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:29 schreef Boldface het volgende:
Zet het in je agenda! 7 Februari!quote:
Geweldigquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:28 schreef Greys het volgende:
Het is treurig, maar stiekem ook wel weer leuk juist omdát het zo treurig is.
En let wel:
Op zondag 7 februari op het Nationaal Songfestival geven zes andere artiesten hun eigen twist aan de versie van Kartner. Wende Snijders, Tiësto, Marianne Weber, Within Temptation en Alain Clark gaan er dan hun persoonlijke draai aan geven.
Daar ben ik dan stiekem weer heel erg nieuwsgierig naar, wat die van dat nummer gaan maken en in welk arrangement dan in godsnaam
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Zet het in je agenda! 7 Februari!
Dit wordt een historisch mooie tv uitzending
Dit is echt een kwestie van zó fout dat het weer leuk is.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:53 schreef cptmarco het volgende:
[..]ik heb er inderdaad even een notitie van gemaakt...
Shalalie shalala...
Wacht maar tot Within Temptation het gaat bewerken en zingen 7 februariquote:
wat dat betreft zitten we met onze inzending wel goed jaquote:Op zondag 17 januari 2010 14:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
acceptatie van minderheden en minder beperkten in de samenleving
Een soort tewerkstellingquote:Op zondag 17 januari 2010 14:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Sinds wanneer gaat 't ESF over winnen? Het gaat over acceptatie van minderheden en minder beperkten in de samenleving, en dat Europees gezien.
dat dusquote:Op zondag 17 januari 2010 15:26 schreef Mirjam het volgende:
volgens mij is dit nog helemaal niet zichtb aar voor de users
bummer...quote:De TROS gaat zes bekende Nederlandse artiesten benaderen om een talent naar voren te schuiven voor deelname aan het ESF 2010 in Oslo.
Zoals eerder bekend werd schrijft Pierre Kartner het lied voor het ESF 2010. De zes talentvolle artiesten mogen dit nummer muzikaal volledig naar hun hand zetten en brengen hun versie van het lied ten gehore op het NSF.
Uit de zes artiesten wordt één artiest gekozen die met het lied naar het ESF 2010 in Oslo zal gaan.
Daar was ik al bang voor iddquote:
ff crosspost want hoe anders zal het jasje zijn als dit de coaches worden:quote:Op zondag 17 januari 2010 20:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor idd![]()
Las het vanmiddag ook op songfestival.nl
Maar de genoemde artiesten hebben wel volledige vrijheid om met het nummer te doen wat ze willen toch? Dus ze gaan het nummer wel arrangeren en een ander jasje aantrekken.
quote:Marianne Weber, Jan Keizer, Frans Bauer, René Froger, Edsilia Rombley en Guus Meeuwis.
Tis in grote lijnen wel hetzelfde genré, zeker die eerste 4 verwacht ik niet veel van. Laatste twee dan wat meer. Maar voor mij is de lol wel nu al klaar eigenlijk![]()
Het leek me juist zo leuk als ze dus echt totaal andere artiesten als bv. een DJ, Rockband, en een rapper ofzo het nummer lieten bewerken. Wellicht kreeg je dan juist wel een geweldige bewerking. Dit is allemaal weer beetje ons-kent-ons en hetzelfde genre
En shalaliën!quote:Op zondag 17 januari 2010 20:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voor idd![]()
Las het vanmiddag ook op songfestival.nl
Maar de genoemde artiesten hebben wel volledige vrijheid om met het nummer te doen wat ze willen toch? Dus ze gaan het nummer wel arrangeren en een ander jasje aantrekken.
Want..? Gewoon benieuwd, hoor.quote:Op maandag 18 januari 2010 11:29 schreef Paul het volgende:
Gelukkig heb ik wel verstand van muziek en hits.
Ik heb het genoteerd, ik ben heeeel benieuwd hoe dit misbaksel tot leven gewerkt wordt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Zet het in je agenda! 7 Februari!
Dit wordt een historisch mooie tv uitzending
Veronica... dat is toch die omroep die ooit baanbrekende radio maakte, maar tegenwoordig alleen nog maar lafjes de hits van de afgelopen 3 decennia draait?quote:
Dat is inderdaad te hopen ja.quote:Op zondag 17 januari 2010 13:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Wacht maar tot Within Temptation het gaat bewerken en zingen 7 februari
You ain't seen nothing yet!
Wat overigens niet echt iets is om trots op te zijn.quote:Op zondag 17 januari 2010 15:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Let maar op dit gaat redelijk scoren in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, een hoog schlager gehalte.
Ach, da's in MUZ, en eigenlijk is dit liedje een belediging voor dat subforum.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:15 schreef Paul het volgende:
Dubbel
Pierre Kartner's songfestival liedje 2010
Naar verluidt in slechts twee uur geschrevenquote:Ik ben vergeten wat ik dit liedje heb gehoord in de zomerzon
Ik geloof dat het toen daar met jou op het strand was in Lissabon
Of was het daar toen in Parijs
Achter een coupe vers mokka-ijs
Het kan ook zijn dat het was met zijn tweeën overzee in die luchtballon
Shalali shalala shalali shalala,
het gaat niet uit m'n kop
Shalali shalala shalali shalala
ik sta d'r 's morgens mee op.
Ik ben verliefd op jou,
daarom vergeet ik alles gauw en weet ik het niet meer
zo gaat het ongeveer.
Ik ben verliefd, ik ben verliefd,
ik ben verliefd, dat kun je zo zien.
Het kan ook zijn dat ik hoog in de lucht in een vliegtuig naar Oslo zat
Of klonk het uit een café in zo'n straatje - ik was ooit in Trinidad
Of was het met een goed glas wijn
op dat terrasje in Berlijn
Misschien toen in de sneeuw op een arreslee in Leningrad
Hoe kan ik dat, hoe kan ik dat,
hoe kan ik dat, hoe kan ik dat nou vergeten
Ik ben verliefd op jou,
zo gaat het ongeveer.
Ik ben verliefd op jou,
zo gaat het ongeveer.
Ik ben verliefd op jou,
zo gaat het ongeveer.
zo gaat het ongeveer.
All the right go to Mr Pierre Kartner , i do not benefit of this viedeo in any other way
Oh dan maar 2 topicsquote:Op maandag 18 januari 2010 19:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, da's in MUZ, en eigenlijk is dit liedje een belediging voor dat subforum.
petitie: http://www.axci.nl/?ln=ned&id=18512quote:Deze petitie is in éérste instantie gericht aan de omroep bij wie nu de rechten van zowel het Nationaal als het Eurovisie Songfestival liggen. De TROS, hierna aangeduid als de organiserende omroep, verzuimt om met een positieve, moderne, financiëel daadkrachtige & serieuze insteek de Nederlandse inzending kansrijk te maken voor een 5e overwinning.
De TROS heeft het inmiddels allemaal alweer een beetje teruggedraaid, dus we moeten nog maar afwachten of Tiësto er uberhaupt nog tussen zit...quote:
Daar zijn we sowieso heul goed in.quote:Op maandag 18 januari 2010 20:46 schreef Knipoogje het volgende:
Nog nooit zoveel gezeik over een nummer gehoord...dat betekent dat we dus hoog gaan eindigen
Al zullen we uit die 6 uitvoeringen waarschijnlijk precies de internationaal meest kansloze versie kiezen
dat is wel een ding dat zeker is.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:19 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ach, da's in MUZ, en eigenlijk is dit liedje een belediging voor dat subforum.
Men dacht waarschijnlijk dat ie het internationale succes van de Smurfen en het Kleine Café aan de Haven kon evenaren? Ik vond het ook wel apart, dat gewoon al vast stond dat hij het nummer mocht maken en dat was dat...quote:Op maandag 18 januari 2010 21:23 schreef CarOnline het volgende:
Hoe komen ze eigenlijk bij Vader Abraham?
WIE bedenkt zoiets![]()
Wie vond dat een goed idee om hem een songfestivalnummer te laten maken?
Internationaal succes van "Het kleine cafe" ?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Men dacht waarschijnlijk dat ie het internationale succes van de Smurfen en het Kleine Café aan de Haven kon evenaren? Ik vond het ook wel apart, dat gewoon al vast stond dat hij het nummer mocht maken en dat was dat...
Ja! Maar welke men!quote:Op maandag 18 januari 2010 21:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Men dacht waarschijnlijk dat ie het internationale succes van de Smurfen en het Kleine Café aan de Haven kon evenaren? Ik vond het ook wel apart, dat gewoon al vast stond dat hij het nummer mocht maken en dat was dat...
quote:Op maandag 18 januari 2010 21:26 schreef JJH het volgende:
[..]
Internationaal succes van "Het kleine cafe" ?
quote:Als tekstdichter-componist-producer breekt Pierre Kartner in 1976 internationaal door met Het Kleine Café Aan De Haven. Dit lied wordt in 1976 in Nederland een hit in zijn eigen uitvoering. Daarna zetten talloze buitenlandse artiesten het op hun repertoire. Een kleine opsomming: België (Eddy Wally, Louis Neefs, Samson en Gert), Duitsland (Bernd Clüver, Freddie Quin, Heino, James Last, Klaus Wunderlich, Marianne Rosenberg, Peter Alexander, Tony Marshall), Frankrijk (Joe Dassin, Mireille Mathieu), Griekenland (Demis Roussos, Nana Mouskouri), Ierland (Davey Arthur and The Fureys), Japan (Malando), Oostenrijk, Polen, Scandinavië (Bobbysocks), Tsjechië (Zpiva Jaromir), Engeland (Engelbert Humperdinck, The Barron Knights), de Verenigde Staten (Audrey Landers - uit tv-serie Dallas, Carl Anderson - uit tv-serie Hill Street Blues en Hervé Village, de dwerg uit tv-serie Fantasy Island) en Zuid-Afrika.
Wow, daar ben ik heel benieuwd naarquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:28 schreef Greys het volgende:
En let wel:
Op zondag 7 februari op het Nationaal Songfestival geven zes andere artiesten hun eigen twist aan de versie van Kartner. Wende Snijders, Tiësto, Marianne Weber, Within Temptation en Alain Clark gaan er dan hun persoonlijke draai aan geven.
Daar ben ik dan stiekem weer heel erg nieuwsgierig naar, wat die van dat nummer gaan maken en in welk arrangement dan in godsnaam
quote:
Ach, Shine hield de gemoederen vorig jaar anders ook goed bezig. Dat was nou niet bepaald een succes te noemen....quote:Op maandag 18 januari 2010 20:46 schreef Knipoogje het volgende:
Nog nooit zoveel gezeik over een nummer gehoord...dat betekent dat we dus hoog gaan eindigen
Vind je het heel raar!quote:
Ik ben nog steeds niet helemaal van de schrik bekomenquote:Op maandag 18 januari 2010 21:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, de eerste keer dat ik het hoorde dacht ik ook echt 'Wàt????'
Die ervaring ben ik nu dus aan het beleven.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:43 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee, de eerste keer dat ik het hoorde dacht ik ook echt 'Wàt????'
En hij heeft ook echt talloze hits geschreven voor buitenlandse artiesten. Seriouslyquote:Op maandag 18 januari 2010 21:48 schreef JJH het volgende:
[..]
Die ervaring ben ik nu dus aan het beleven.
Ik ben een beetje ontgoocheld
Ik denk dat dat in de jaren 70 was.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:53 schreef cptmarco het volgende:
en dan schrijft hij dit gedrocht....?
hij kan het dus wel....
Ik hoop dat het een ultieme Bananasplitgrap is... al denk ik niet dat Pierre Kartner daar aan meewerkt... daar is ie te zelfgeilerig voorquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:51 schreef Greys het volgende:
Ik kan het gewoon bijna niet geloven dat het écht zo is dat die allemaal dat nummer gaan doen.
Maar 1 april is nog wel heel ver weg he?
Nou idd dat bedoel ik ook steeds... je kunt er nog zo'n flashy arrangement omheen gooien, maar van woorden als Shalalie en Shalala kom je niet mee af natuurlijkquote:Op maandag 18 januari 2010 22:07 schreef TheVulture het volgende:
De slechtste Nederlandse inzending ever... tenzij er een wonder gebeurt en er van dit absolute gedrocht door een topproducer nog iets gemaakt wordt... maar zo'n draak van een tekst kan feitelijk nooit leuk verpakt worden....
Als het iets met normale zang word is het ten dode opgeschreven, misschien kun je met een trancenummer waar de vocals gewoon van minder belang zijn nog enigzins iets maken wat te pruimen is.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:15 schreef Greys het volgende:
[..]
Nou idd dat bedoel ik ook steeds... je kunt er nog zo'n flashy arrangement omheen gooien, maar van woorden als Shalalie en Shalala kom je niet mee af natuurlijk
Dat is inmiddels alweer achterhaald inmiddels...quote:Op maandag 18 januari 2010 22:19 schreef Miasan het volgende:
Na van de schrik te zijn bekomen, lijkt het me best een heel aardig liedje als Within Temptation of Tiësto het uitvoeren7 februari is bij deze genoteerd.
Los van het songfestival, is dit zeker een pakkend liedje. Vooral als je het een en ander aanpast en het door een andere artiest laat zingen (noem een Nick & Simon, een Rene Schuurmans). Of dit scoort op het songfestival? Geen idee, aan de andere kant: de voorgaande inzendingen eindigden ook kansloos en daar waren we vooraf toch redelijk van overtuigd dat Europa daarvoor zou vallen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:00 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Meen je dat Urquhart? Nou, nee ik vind het helemaal niks. toch geen songfestivallied.
Nederland heeft deze eeuw helaas vaak afdankertjes gestuurd. Nummers die iemand nog ergens had liggen en niet goed genoeg waren. Dat is gewoon echt zo. Dat is dit in ieder geval niet... Maar we zijn er nog lang nietquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Los van het songfestival, is dit zeker een pakkend liedje. Vooral als je het een en ander aanpast en het door een andere artiest laat zingen (noem een Nick & Simon, een Rene Schuurmans). Of dit scoort op het songfestival? Geen idee, aan de andere kant: de voorgaande inzendingen eindigden ook kansloos en daar waren we vooraf toch redelijk van overtuigd dat Europa daarvoor zou vallen.
Rene Schuurmans!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Los van het songfestival, is dit zeker een pakkend liedje. Vooral als je het een en ander aanpast en het door een andere artiest laat zingen (noem een Nick & Simon, een Rene Schuurmans). Of dit scoort op het songfestival? Geen idee, aan de andere kant: de voorgaande inzendingen eindigden ook kansloos en daar waren we vooraf toch redelijk van overtuigd dat Europa daarvoor zou vallen.
Ik meen echt serieus Rene Schuurmansquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:08 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Rene Schuurmans!![]()
Of wat dacht je van Frans Duijts!
Als Rene Schuurmans er maar niet weer gelijk van die Griekse sirtaki-muziek van maakt dan ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik meen echt serieus Rene SchuurmansHij is een held met het zingen van dat soort teksten. Maak van dat nummer van Pierre Kartner gewoon een soort Hela Ho:
Vergeet ook het smurfenlied niet. Volgens mij ook 40 keer gecovered ofzo.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:52 schreef Greys het volgende:
[..]
En hij heeft ook echt talloze hits geschreven voor buitenlandse artiesten. Seriously
Voor wie de hele bio wil lezen:quote:Vader Abraham is de meest succesvolle artiest uit de geschiedenis van de Nederlandse top 40 en als zodanig ook officieel door de Stichting Top 40 bekroond. Pierre Kartner laat hiermee niet alleen Nederlandse grootheden als BZN en de Golden Earring achter zich, ook Michael Jackson mag ternauwernood 's mans schoenveters vast maken. En dan laten we liedjes die Pierre Kartner voor anderen schreef – en alle covers die er door de jaren heen van zijn repertoire gemaakt zijn – nog maar even buiten beschouwing.
Ja dat heb je ook gelijk met de voorgaande liedjes scoorde wij ook niet.Maar wie weet met deze wel..ik betwijfel of dit liedje in Europa wel scoort.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:56 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik klik zo eens op die link, en denk "iets dergelijks zou het nog best eens goed kunnen doen".quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik meen echt serieus Rene SchuurmansHij is een held met het zingen van dat soort teksten. Maak van dat nummer van Pierre Kartner gewoon een soort Hela Ho:
Wat is daar zo vreemd aan?quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach jee, hij ziet het als een van de hoogtepunten uit zijn leven.
Hij zou beter moeten weten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ach jee, hij ziet het als een van de hoogtepunten uit zijn leven.
Iemand die trouwens iets meer weet over die protestbeweging? Ik wil me aansluiten.quote:Yolanthe begrijpt kritiek songfestival
AMSTERDAM - Yolanthe Cabau van Kasbergen begrijpt alle commotie rond de Nederlandse inzending op het Eurovisie Songfestival. "Het nummer is heel volks en dat zijn wij Nederlanders ook."
Dit zegt de presentatrice van het nationale songfestival in Spits. Wel laat Yolanthe weten dat ze ontzettend veel vertrouwen heeft in het door Pierre Kartner geschreven nummer. "We hebben de laatste jaren de allerbeste popliedjes gestuurd, met veel glamour. Dit is eens iets anders."
Veel Nederlanders vinden de door de Tros geselecteerde inzending een aanfluiting. Er is zelfs een protestbeweging ontstaan die mensen oproept om de verloedering van het songfestival tegen te gaan. Ook Glennis Grace en Eric van Tijn zijn niet overtuigd.
WAT?!quote:Yolanthe begrijpt kritiek songfestival
AMSTERDAM - Yolanthe Cabau van Kasbergen begrijpt alle commotie rond de Nederlandse inzending op het Eurovisie Songfestival. "Het nummer is heel volks en dat zijn wij Nederlanders ook."
De laatste jaren hebben we de allerbeste popliedjes gestuurd... yeah right... als er in Nederland eens een goed nummer geschreven wordt dan wordt dat juist niet naar het songfestival gestuurd.quote:Dit zegt de presentatrice van het nationale songfestival in Spits. Wel laat Yolanthe weten dat ze ontzettend veel vertrouwen heeft in het door Pierre Kartner geschreven nummer. "We hebben de laatste jaren de allerbeste popliedjes gestuurd, met veel glamour. Dit is eens iets anders."
Dat vind ik dus ookquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:49 schreef Boldface het volgende:
Ik snap trouwens niet dat we hem dat nummer niet ZELF laten zingen. Noem me eens één reden waarom we dat NIET zouden doen.
Ten eerste is hij zelf voor dit wanproduct verantwoordelijk. Ten tweede is hij bekend in het buitenland vanwege zijn Smurfenlied. Ten derde is hij behoorlijk oud, wat doorgaans ook alleen maar sympathie opwekt bij de stemmers. En ten vierde kunnen mensen het nummer dan in de juiste context plaatsen.
Zij en Wesley natuurlijkquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Uit de post van Boldface:
[..]
WAT?!![]()
[..]
De tekst blijft echter om te janken... dat maak je met opgepimpte muziek echt niet goed ben ik bangquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:07 schreef ItaloDancer het volgende:
De muziek kan nog wel wat opgefrist worden, dat wel.
Dan kan het maar beter Nederlandstalig zijnquote:Op woensdag 20 januari 2010 16:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De tekst blijft echter om te janken... dat maak je met opgepimpte muziek echt niet goed ben ik bang
Maar de jury krijgt wel een vertaling te lezen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja ... ik vind de tekst niet slecht... en idd verstaan ze dat in Europa toch niet...
Zeker, en de laatste Nederlandse inzending die in de hoogste regionen eindigde was, jawel, in het Nederlands gezongen (Hemel En Aarde, van Edsilia Rombley, vierde in 1998). Daarna een reut Engelstalige inzendingen, en één in een brabbeltaal, maar zonder al te veel succes.quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:59 schreef heaven7 het volgende:
Vreselijk maar mag ik het wel leuk vinden stiekem dat er in het Nederlands gezongen wordt?
Zou dat zo blijven of mogen de artiesten ook van taal veranderen? Dan zou een leuk arrangement in een 'brabbeltaal' die zelf verzonnen is misschien nog enige kans hebben: 'Jaaaa, neeee, vader Abraham, er staat echt shalalie shalala hoor, maar u verstaat die taal gewoon niet'quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:59 schreef heaven7 het volgende:
Vreselijk maar mag ik het wel leuk vinden stiekem dat er in het Nederlands gezongen wordt?
Een inzending in de Nederlandse taal vind ik wel een goeie ontwikkeling... maar Hemel en Aarde was toch wel een meesterwerk vergeleken bij een rits wereldsteden en een coupe mokka-ijsquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Zeker, en de laatste Nederlandse inzending die in de hoogste regionen eindigde was, jawel, in het Nederlands gezongen (Hemel En Aarde, van Edsilia Rombley, vierde in 1998). Daarna een reut Engelstalige inzendingen, en één in een brabbeltaal, maar zonder al te veel succes.
"Hemel En Aarde" was gewoon een uitstekend nummer, net als "Vrede" van Ruth Jacott, dat een paar jaar eerder (1993) vijfde werd. Ik weet zeker dat die nummers nog hoger waren geëindigd als Nederland toen al in het Engels had mogen zingen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Ferdo het volgende:
Zeker, en de laatste Nederlandse inzending die in de hoogste regionen eindigde was, jawel, in het Nederlands gezongen (Hemel En Aarde, van Edsilia Rombley, vierde in 1998). Daarna een reut Engelstalige inzendingen, en één in een brabbeltaal, maar zonder al te veel succes.
quote:De 74-jarige zanger liet eerder weten dat hij op zoek is naar een combinatie van Demis Roussos en Piet Veerman. "Of als het een vrouw wordt een stem à la Dolly Parton. Een beetje warm geluid zoek ik", aldus Vader Abraham.
Maar hebben 'wij' de laatste jaren gestuurd wat 'wij' leuk vinden? De meeste liedjes die zijn ingezonden de afgelopen jaren komen nauwelijks uit de tipparade. Als Nederland de liedjes zelf niet eens leuk vindt, kun je moeilijk van de rest van Europa verwachten dat ze dolblij zijn met de Nederlandse inzending. Volgens mij zit daar al een probleem.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:37 schreef Boldface het volgende:
Los daarvan speelt nog eens de muzikale smaak EN het uiterlijk van de podiumact meer dan ooit een rol. In Oost-Europa heerst een wezenlijk andere muzikale smaak dan hier. Ze moeten daar echt niks hebben van liedjes die wij doorgaans sturen, of liedjes die wij goed vinden (veelal van landen uit onze eigen omgeving).
Als Cornald Maas ze maar leuk vindtquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hebben 'wij' de laatste jaren gestuurd wat 'wij' leuk vinden? De meeste liedjes die zijn ingezonden de afgelopen jaren komen nauwelijks uit de tipparade. Als Nederland de liedjes zelf niet eens leuk vindt, kun je moeilijk van de rest van Europa verwachten dat ze dolblij zijn met de Nederlandse inzending. Volgens mij zit daar al een probleem.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als Cornald Maas ze maar leuk vindt
Cornald was toch ook niet enthousiast over dit lied? Zoveel invloed heeft hij niet (meer?)quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:50 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Als Cornald Maas ze maar leuk vindt
Precies, zoiets zei ik ook al.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hebben 'wij' de laatste jaren gestuurd wat 'wij' leuk vinden? De meeste liedjes die zijn ingezonden de afgelopen jaren komen nauwelijks uit de tipparade. Als Nederland de liedjes zelf niet eens leuk vindt, kun je moeilijk van de rest van Europa verwachten dat ze dolblij zijn met de Nederlandse inzending. Volgens mij zit daar al een probleem.
Dat is dan tien jaar te laat wmbquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Cornald was toch ook niet enthousiast over dit lied? Zoveel invloed heeft hij niet (meer?)
Ik vond de nummers van Re-Union en vooral Glennis best leuk/goed eigenlijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 13:04 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Precies, zoiets zei ik ook al.
We sturen de laatste tijd enkel b-tracks en album fillers.
Als er een keer een goed nummer wordt gemaakt in Nederland dan weet je zeker dat het vooral niet naar het songfestival wordt gestuurd.
Het is redelijk simpel: hoe breder de opzet van de competitie, hoe groter het nationale draagvlak. In 2004 was de opzet enorm, met 24 artiesten en liedjes, voorrondes en uiteindelijk een finale. Verschillende goede liedjes hadden beslist niet slecht gescoord op het Songfestival. We stuurden Re-Union, dat de halve finale overleefde.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Om je bewering te stoelen, heb ik de hitparaderesultaten opgezocht die de Nederlandse inzendingen in eigen land behaalden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Over Michelle, van Wikipedia:quote:Het is drie jaar geleden dat er een Nederlandse inzending in de Top 40 heeft gestaan. De laatste was Michelle met "Out on my own". Ze scoorde hiermee een top 10 hit. In 2002 deden wij niet mee. Esther Hart wist met "One more night" in 2003 de Top 40 niet te halen.
2001: Michelle - Out On My Own: 9 (aantal weken onbekend)quote:Out On My Own behaalde in maart van dat jaar, ondersteund met een alarmschijf, nog een negende plaats in de Nederlandse Top 40; uniek voor een songfestivalnummer.
Within Temptation moet het dan maar wordenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 19:28 schreef Greys het volgende:
En let wel:
quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:21 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Within Temptation moet het dan maar worden
Nee... in de zomerzon is toch geen locatie! Die locaties komen verderop in het liedje... Oslo, Berlijn, luchtballon enz.quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef marcodej het volgende:
Onbegrijpelijke eerste zin ook: Ik ben vergeten waar ik dit liedje heb gehoord, in de zomerzon
Eerst is hij vergeten waar hij het liedje heeft gehoord, maar na de komma schiet het hem weer ineens te binnen ofzo? "Oh ja, in de zomerzon!"
Wat is de functie van "in de zomerzon" dan? Of had hij nog gewoon vijf lettergrepen nodig om die zin op te vullen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:20 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nee... in de zomerzon is toch geen locatie! Die locaties komen verderop in het liedje... Oslo, Berlijn, luchtballon enz.
Het is niet helemaal waterdicht maar ach daar is het het liedje ook niet naar.
Dat is nodig om het sfeertje van het nummer neer te zetten. Het is een vrolijk liedje, dan ga je natuurlijk niet zingen over motregenquote:Op donderdag 21 januari 2010 16:41 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat is de functie van "in de zomerzon" dan? Of had hij nog gewoon vijf lettergrepen nodig om die zin op te vullen.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 15:48 schreef marcodej het volgende:
Onbegrijpelijke eerste zin ook: Ik ben vergeten waar ik dit liedje heb gehoord, in de zomerzon
Eerst is hij vergeten waar hij het liedje heeft gehoord, maar na de komma schiet het hem weer ineens te binnen ofzo? "Oh ja, in de zomerzon!"
Jongens, wel een beetje respect he... het is echt niet zo makkelijk om binnen 10 minuten zo'n briljante tekst te schrijven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:29 schreef Tha_Erik het volgende:
Hij weet het gewoon niet zo. Het liedje gaat duidelijk over dementie.
Ja en je vergeet ook meteen waar je het voor het eerst gehoord hebt he. Zo onhandig!quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jongens, wel een beetje respect he... het is echt niet zo makkelijk om binnen 10 minuten zo'n briljante tekst te schrijven.
Ik heb het de afgelopen tien minuten ook geprobeerd boven een coupe Mokka-ijs.... allemaal gesmolten
quote:Op donderdag 21 januari 2010 23:36 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jongens, wel een beetje respect he...
[Geer] Whoehoehoeeeeeeeeeehoehoequote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:02 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben ondertussen ook van mening dat we die seniele ouwe gek zelf maar moeten sturen... inclusief draaiorgel om het zo truttig en authentiek mogelijk te houden, wellicht trappen er nog wat malloten in...
Een andere artiest gun je het gewoon niet om met dit gedrocht voor miljoenen mensen af te gaan
Dat respect van mij was ook cynisch bedoeld hequote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:03 schreef Greys het volgende:
[..]
[..]
[Geer] Whoehoehoeeeeeeeeeehoehoe[/Geer]
Dat was bekendquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:08 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat respect van mij was ook cynisch bedoeld he
Bij Vader Abraham komen veel gedachten tot me...de zomerzon is er niet één van... de apocalyps welquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was bekend
Maar het stond zo leuk zo vlak onder elkaar.
Alsof je je in drie seconden bedacht had....
Alsof de zomerzon ineens weer tot je kwam!
Er zijn twee topics gemergedquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:51 schreef Mikkie het volgende:
Ik snap het niet. PietjePuk staat als TS vermeld, maar de OP is van Paul
Ah, iek schnapquote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Er zijn twee topics gemerged
Paul had er in MUZ al een topic over geopend ook en dat is hierheen gehaald.
Vandaar dat er e.e.a. een beetje door elkaar staat.
Ik ben voorquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:25 schreef Oidale het volgende:
Die draaiorgel zie ik wel zitten.
Wat dat betreft vind ik dat als de kwaliteit tegenvalt, je ook echt FOUT moet gaan, net als vorig jaar. Vader Abraham met bolhoed, draaiorgel, een leuk oud vrouwtje in Volendams kostuum met een muntenbakje, en dat hij het dan voor haar zingt ofzo. Achtergrondkoortje met 3 vrouwen in een bepaald thema, enz
Dat dus... er valt toch niks fatsoenlijks van te maken dus dan maar all the wayquote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:25 schreef Oidale het volgende:
Wat dat betreft vind ik dat als de kwaliteit tegenvalt, je ook echt FOUT moet gaan, net als vorig jaar. Vader Abraham met bolhoed, draaiorgel, een leuk oud vrouwtje in Volendams kostuum met een muntenbakje, en dat hij het dan voor haar zingt ofzo. Achtergrondkoortje met 3 vrouwen in een bepaald thema, enz
Daarvoor moet je bij Zwitserland zijnquote:
Maar dan is het vooral: "Zijn oren!!!!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 13:12 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daarvoor moet je bij Zwitserland zijn
Dan hebben wij in ieder geval een leuke avond.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 11:25 schreef Oidale het volgende:
Dat is jammer. Heb het topic niet helemaal doorgelezen. Niks gezegd. Dan is het nu niet interessant meer en alleen maar diep triest.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:17 schreef TheVulture het volgende:
Within Temptation doet niet mee... da's oud nieuws
quote:Wie zingen 'Ik ben verliefd' op het NSF?
De TROS maakt vandaag tijdens een persconferentie de kandidaten bekend die op 7 februari zullen deelnemen aan het Nationaal Songfestival met het lied Ik ben verliefd (sha-la-lie) dat geschreven is door Pierre Kartner.
Inmiddels is duidelijk dat vijf kandidaten een poging gaan wagen. Iedere deelnemende artiest is gekoppeld aan een coach. Marianne Weber en Frans Bauer hebben tegenover de Telegraaf bevestigd dat ze ieder een artiest zullen coachen. Verder worden de namen van Albert West, Edsilia Rombley en Grad Damen genoemd als coach. Deze namen zijn echter nog niet bevestigd.
Onder de artiesten zit in ieder geval Sieneke die aan songfestival.web-log.nl heeft bevestigd één van de vijf deelnemers te zijn. Ook de 20-jarige Peggy Mays uit Nijmegen wordt op internet genoemd als één van de uitvoerende van het lied van Kartner. Het is echter tot eind van de middag wachten tot de TROS definitief de namen bekend maakt tijdens de persconferentie en op www.songfestival.nl. Songfestival.web-log is daarbij aanwezig en zal daar aan het begin van de avond verslag van uitbrengen.
omfgquote:Kandidaten NSF bekend
Drie zangeressen, één zanger en een meidentrio nemen deel aan het Nationaal Songfestival op 7 februari. De coaches maakten vandaag ook hun opwachting. Marianne Weber, Grad Damen, Corry Konings, Albert West en Frans Bauer zullen hun kandidaat ondersteunen.
* Sieneke (coach Marianne Weber)
* Vinzzent (coach Grad Damen)
* Marlous Oosting (coach Corry Konings)
* Peggy Mays (coach Albert West)
* LOEKZ (coach Frans Bauer)
quote:
http://songfestival.web-log.nlquote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:34 schreef Greys het volgende:
[..]Waar heb je dat vandaan, Songfestival.nl vermeldt het nog niet, ik keek echt nét
En ehm... mjah. Wat moet je daar nu op zeggen![]()
Dat wordt vijf keer hetzelfde arrangement als ik naar de coaches en hun genre kijk
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
http://songfestival.web-log.nl
ehhh, wie zeggen jullie....?quote:* Sieneke (coach Marianne Weber)
* Vinzzent (coach Grad Damen)
* Marlous Oosting (coach Corry Konings)
* Peggy Mays (coach Albert West)
* LOEKZ (coach Frans Bauer)
Gaat toch wel gebeuren als de TROS het blijft organiseren.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:43 schreef cptmarco het volgende:
het zou toch wat zijn dat heel per ongeluk dit nummer het wel goed gaat doen.... hebben we elk jaar zo'n nummer....
quote:En de rest van Europa gaat dan proberen om deze sound te kopieren... Dat moet toch briljant zijn...
Die houden we als troefkaart achter de hand voor volgend jaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:46 schreef marcodej het volgende:
Grootste teleurstelling voor mij: Geen Frans Duijts...
Ik kwam laatst dit tegen:quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:57 schreef TheVulture het volgende:
En als ze er dan toch perse een TROS-feest van willen maken hadden ze nog beter iets van de Volendam-clan kunnen sturen dan dit....
Nou inderdaad... of een liedje zoals Pak maar mijn Hand van Nick en Simon was ook prima geweest....quote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kwam laatst dit tegen:
Volgens mij had dit prima gewerkt op het songfestival
Dat verwacht je niet hé.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:24 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Naar verluidt in slechts twee uur geschreven
Ik vond het ook al knap lang voor zo'n prul.quote:
Dit is wel goed nieuws. Eerste alinea dan.quote:De uitvoering die de meidengroep LOEKZ zal brengen is geproduceerd door Jonh Marks, die ook verantwoordelijk was voor de eurovisieversie van Shine van de Toppers. Twee leden van de groep LOEKZ; Martine en Merel stonden al eerder op eurovisiepodium in 2006 als achtergrondzangeressen bij Edsilia Rombley. De overige leden zijn: Dessa, Elkse en Jezebel.
Het lied voor Oslo wordt gekozen door een vakjury die voor 4/5 inspraak heeft, voor 1/5 zal het aanwezige publiek een stem hebben. Er zal geen gebruik worden gemaakt van televoting. De vakjury zal ongeveer een week voor de uitzending bekend worden gemaakt.
http://lady-fierce.nl/ dus. Nah dat valt weer meequote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:07 schreef Fred_B het volgende:
Dit schijnen die dames trouwens te zijn (maar dan met 4 van de 5):
Die zijn ook wel het leukstequote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:46 schreef ItaloDancer het volgende:
Op songfestival.web-log.nl denken ze dat Loekz al vaststaat (ook omdat de uitslag voor 4/5e deel door een jury wordt bepaald). Lijkt me aannemelijk. En mogelijk acceptabel.
Albert West is volgens mij wel de enige met een Songfestival verleden. Al moet je wel de hele oude doos inquote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:01 schreef Greys het volgende:
Die Albert West heeft natuurlijk wel al ervaring met een Shalalie...
Oh nee, dat was een Shalala...
Wat een geplamuurd hoofd had dat kind trouwens.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:33 schreef Greys het volgende:
In RTL Boulevard zag je alle artiesten die dan voor de camera even een stukje Shalalie gingen zingen.
Nou.. erhm... hoe zeg ik dit netje...
Laat ik het zo zeggen: Marloes deed het als volgt:
Shalalie Shalala Shalalie Shalala.... lala... hoe gaat het verder ook alweer???![]()
Corry Koning wist het ook niet meer.
En toen Corry verder ging met het gewone gesprek gilde Marloes ineens Ik weet het weer!!!!!
Tsjah![]()
Dát klinkt eigenlijk best heel aardig.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Deze al gepost?want dit gaat 'm worden op 8 februari he
![]()
Nee nee... dat wat je half op de achtergrond hoort dat is de versie (van John Marks).quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:52 schreef Miasan het volgende:
[..]
Dát klinkt eigenlijk best heel aardig.
Maar het idee is nu dus helaas dat Frans Bauer ze gaat corrumperen met Schlagersound?
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Deze al gepost?want dit gaat 'm worden op 8 februari he
![]()
Heerlijk, ik zie het al weer helemaal gebeuren dat we de vooravond van de halve finale weer helemaal denken aan ESF-winstquote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:06 schreef Greys het volgende:
Het klinkt wel al heel anders als een stel jonge meiden dat nummer doen ipv Kartner.
(Hoor ons weer hoop krijgen)
Deze keer écht niet.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:22 schreef Oidale het volgende:
[..]
Heerlijk, ik zie het al weer helemaal gebeuren dat we de vooravond van de halve finale weer helemaal denken aan ESF-winst
I Lolledquote:Op vrijdag 22 januari 2010 17:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kwam laatst dit tegen:
Volgens mij had dit prima gewerkt op het songfestival
Marlousquote:
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:06 schreef Greys het volgende:
Het klinkt wel al heel anders als een stel jonge meiden dat nummer doen ipv Kartner.
(Hoor ons weer hoop krijgen)
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 16:43 schreef cptmarco het volgende:
het zou toch wat zijn dat heel per ongeluk dit nummer het wel goed gaat doen.... hebben we elk jaar zo'n nummer....
En de rest van Europa gaat dan proberen om deze sound te kopieren... Dat moet toch briljant zijn...
Behalve het feit dat de schrijver niet eens weet dat Edsilia in 2007 voor de tweede keer ging en niet in 2006quote:Op vrijdag 22 januari 2010 18:01 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dit is wel goed nieuws. Eerste alinea dan.
Ja ho hè. Wel vers ijs hè, niet die van een paar dagen oud.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 10:18 schreef CarOnline het volgende:
Of een coupe mokka ijs!
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja ho hè. Wel vers ijs hè, niet die van een paar dagen oud.
Die gast kan niet zingenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 07:37 schreef Bamba het volgende:
Vinzzent is welhoor!! Ben benieuwd wat hij ervan maakt, maar ik vrees het ergste met Grad Damen als coach
![]()
Vraag: Waarom vind je zo leuk om mee te doen...?quote:
Toch liever onbekende figuren dan van die B-artiesten imho. (Hind, wie?)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 09:58 schreef TheVulture het volgende:
Toch moeten we de TROS wel dankbaar zijn... dankzij hen is het mogelijk dat mensen die normaal achter de kassa ziiten om kaartjes te verkopen, achter de bar drankjes inschenken of de vloer na afloop mogen vegen gewoon mee kunnen doen aan het Songfestival.... heerlijk toch
Sorry hoor.... met dit zijn gewoon E-artiesten....quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:56 schreef Miasan het volgende:
[..]
Toch liever onbekende figuren dan van die B-artiesten imho. (Hind, wie?)
Wat een schaapquote:Op zaterdag 23 januari 2010 10:10 schreef cptmarco het volgende:
[..]
Vraag: Waarom vind je zo leuk om mee te doen...?
Wazige blik bij Marlous: "Hoe bedoel je...?"![]()
Hind B, en die Marlous? G, H? W?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:56 schreef Miasan het volgende:
[..]
Toch liever onbekende figuren dan van die B-artiesten imho. (Hind, wie?)
Bij RTL Boulevard meldde ze nog vol trots dat ze bij Idols, bij de laatste 80(!) van 11.000 deelnemers was geeindigd.quote:
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 14:13 schreef Boldface het volgende:
De titel Kneuzenparade is zonder meer van toepassing op het Nationaal Songfestival dit jaar....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |