abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77051667
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:56 schreef ItaloDancer het volgende:
Uit de post van Boldface:
[..]

WAT?!
[..]
Zij en Wesley natuurlijk
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 20 januari 2010 @ 14:05:31 #152
163650 Greys
pi_77051779
Ik ben er ook voor om het hem gewoon zelf te laten zingen!

Hmz. Maar dan wel dat dat besloten wordt nádat we al die andere topartiesten ( ) hun poging hebben zien wagen op 7 februari.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77051854
De muziek kan nog wel wat opgefrist worden, dat wel.
pi_77058131
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:07 schreef ItaloDancer het volgende:
De muziek kan nog wel wat opgefrist worden, dat wel.
De tekst blijft echter om te janken... dat maak je met opgepimpte muziek echt niet goed ben ik bang
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:37:51 #155
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_77058435
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De tekst blijft echter om te janken... dat maak je met opgepimpte muziek echt niet goed ben ik bang
Dan kan het maar beter Nederlandstalig zijn .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_77058543
Tja ... ik vind de tekst niet slecht... en idd verstaan ze dat in Europa toch niet...
pi_77058909
Oh ja, dat moet ik natuurlijk ook weer zien.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_77063303
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:40 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja ... ik vind de tekst niet slecht... en idd verstaan ze dat in Europa toch niet...
Maar de jury krijgt wel een vertaling te lezen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_77063806
Vreselijk maar mag ik het wel leuk vinden stiekem dat er in het Nederlands gezongen wordt?
pi_77072629
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:59 schreef heaven7 het volgende:
Vreselijk maar mag ik het wel leuk vinden stiekem dat er in het Nederlands gezongen wordt?
Zeker, en de laatste Nederlandse inzending die in de hoogste regionen eindigde was, jawel, in het Nederlands gezongen (Hemel En Aarde, van Edsilia Rombley, vierde in 1998). Daarna een reut Engelstalige inzendingen, en één in een brabbeltaal, maar zonder al te veel succes.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_77085323
Whehe mja Edsilia was wel duidelijk meer kwaliteit dan dit though.
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 10:03:30 #162
43556 miss_dynastie
pi_77086895
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:59 schreef heaven7 het volgende:
Zou dat zo blijven of mogen de artiesten ook van taal veranderen? Dan zou een leuk arrangement in een 'brabbeltaal' die zelf verzonnen is misschien nog enige kans hebben: 'Jaaaa, neeee, vader Abraham, er staat echt shalalie shalala hoor, maar u verstaat die taal gewoon niet'
pi_77088357
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zeker, en de laatste Nederlandse inzending die in de hoogste regionen eindigde was, jawel, in het Nederlands gezongen (Hemel En Aarde, van Edsilia Rombley, vierde in 1998). Daarna een reut Engelstalige inzendingen, en één in een brabbeltaal, maar zonder al te veel succes.
Een inzending in de Nederlandse taal vind ik wel een goeie ontwikkeling... maar Hemel en Aarde was toch wel een meesterwerk vergeleken bij een rits wereldsteden en een coupe mokka-ijs
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_77090146
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:57 schreef Ferdo het volgende:
"Hemel En Aarde" was gewoon een uitstekend nummer, net als "Vrede" van Ruth Jacott, dat een paar jaar eerder (1993) vijfde werd. Ik weet zeker dat die nummers nog hoger waren geëindigd als Nederland toen al in het Engels had mogen zingen.

Maar dat waren compleet andere tijden dan nu. In 1998 waren er slechts 25 deelnemers. Tegenwoordig loopt dat richting de 40. Verder is er een overmacht aan Slavische landen, die ook nog eens talen spreken die veel op elkaar lijken en onderling vrij goed verstaanbaar zijn.

Nederlands klinkt niet vriendelijk in de oren. Als je bijvoorbeeld als toerist naar Tsjechië gaat, doe je er goed aan om een Nederlands-Tsjechisch woordenboek op tafel te leggen als je in een restaurant zit. Anders denken ze dat je een Duitser bent. Onze taal wordt niet verstaan en begrepen door mensen in de Slavische landen en de Balkan. Verder hebben we ook nog eens een harde G die voor veel buitenlanders een obsessie is.

Los daarvan speelt nog eens de muzikale smaak EN het uiterlijk van de podiumact meer dan ooit een rol. In Oost-Europa heerst een wezenlijk andere muzikale smaak dan hier. Ze moeten daar echt niks hebben van liedjes die wij doorgaans sturen, of liedjes die wij goed vinden (veelal van landen uit onze eigen omgeving). En ook de podiumpresentatie en uitstraling van de act (het kan niet gek of sexy genoeg) heeft grote invloed op hoe er wordt gestemd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2010 11:38:14 ]
  FOK!fossiel donderdag 21 januari 2010 @ 12:36:15 #165
8443 cptmarco
it's captain...
pi_77092450
quote:
De 74-jarige zanger liet eerder weten dat hij op zoek is naar een combinatie van Demis Roussos en Piet Veerman. "Of als het een vrouw wordt een stem à la Dolly Parton. Een beetje warm geluid zoek ik", aldus Vader Abraham.
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 12:46:12 #166
43556 miss_dynastie
pi_77092895
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:37 schreef Boldface het volgende:
Los daarvan speelt nog eens de muzikale smaak EN het uiterlijk van de podiumact meer dan ooit een rol. In Oost-Europa heerst een wezenlijk andere muzikale smaak dan hier. Ze moeten daar echt niks hebben van liedjes die wij doorgaans sturen, of liedjes die wij goed vinden (veelal van landen uit onze eigen omgeving).
Maar hebben 'wij' de laatste jaren gestuurd wat 'wij' leuk vinden? De meeste liedjes die zijn ingezonden de afgelopen jaren komen nauwelijks uit de tipparade. Als Nederland de liedjes zelf niet eens leuk vindt, kun je moeilijk van de rest van Europa verwachten dat ze dolblij zijn met de Nederlandse inzending. Volgens mij zit daar al een probleem.
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 12:46:33 #167
43556 miss_dynastie
pi_77092910
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:36 schreef cptmarco het volgende:

[..]

In welke tijd leeft die man?
pi_77093058
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar hebben 'wij' de laatste jaren gestuurd wat 'wij' leuk vinden? De meeste liedjes die zijn ingezonden de afgelopen jaren komen nauwelijks uit de tipparade. Als Nederland de liedjes zelf niet eens leuk vindt, kun je moeilijk van de rest van Europa verwachten dat ze dolblij zijn met de Nederlandse inzending. Volgens mij zit daar al een probleem.
Als Cornald Maas ze maar leuk vindt
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 januari 2010 @ 12:59:01 #169
163650 Greys
pi_77093366
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:50 schreef Urquhart het volgende:

[..]

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 21 januari 2010 @ 13:02:46 #170
43556 miss_dynastie
pi_77093488
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:50 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Cornald was toch ook niet enthousiast over dit lied? Zoveel invloed heeft hij niet (meer?)
pi_77093552
quote:

[..]

Precies, zoiets zei ik ook al.

We sturen de laatste tijd enkel b-tracks en album fillers.
Als er een keer een goed nummer wordt gemaakt in Nederland dan weet je zeker dat het vooral niet naar het songfestival wordt gestuurd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 januari 2010 @ 14:28:43 #172
163650 Greys
pi_77097018
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:02 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Cornald was toch ook niet enthousiast over dit lied? Zoveel invloed heeft hij niet (meer?)
Dat is dan tien jaar te laat wmb
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 21 januari 2010 @ 14:30:19 #173
163650 Greys
pi_77097080
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:04 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Precies, zoiets zei ik ook al.

We sturen de laatste tijd enkel b-tracks en album fillers.
Als er een keer een goed nummer wordt gemaakt in Nederland dan weet je zeker dat het vooral niet naar het songfestival wordt gestuurd.
Ik vond de nummers van Re-Union en vooral Glennis best leuk/goed eigenlijk
Maar Glennis was weer teveel Whitney.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_77098906
quote:
Het is redelijk simpel: hoe breder de opzet van de competitie, hoe groter het nationale draagvlak. In 2004 was de opzet enorm, met 24 artiesten en liedjes, voorrondes en uiteindelijk een finale. Verschillende goede liedjes hadden beslist niet slecht gescoord op het Songfestival. We stuurden Re-Union, dat de halve finale overleefde.

In 2005 was de opzet al minder groot, met slechts één ronde van 12 liedjes. Glennis Grace won weliswaar overtuigend, maar het liedje scoorde slecht op het Songfestival (wel triest trouwens, in een deelnemersveld vol vals zingende acts die probleemloos naar de finale doorstuiterden). In 2006 gingen we terug naar 9 liedjes van slechts 3 acts. Door massaal heersende wansmaak stuurden we Treble (tot dit jaar de slechtste Nederlandse inzending ooit); we eindigden dan ook bijna onderaan.

In 2007 moest het weer anders. Edsilia Rombley wel al van tevoren als zangeres aangewezen en het publiek mocht kiezen uit 3 liedjes. Het resultaat was opnieuw ondermaats. In 2008 was het nog triester: helemaal geen Nationaal Songfestival en gewoon een aangewezen artiest met een zelf uitgezocht, zelfgekozen nummer: Hind. Resultaat: opnieuw gestrand in de halve finale.

In 2009 mocht het publiek dan weer stemmen en kiezen uit 6 liedjes van de Toppers. Het liedje was zo slecht nog niet (en won terecht), maar het oog wil ook wat. Dit jaar bereiken we een nieuw, triest dieptepunt, nog triester dan in 2008, toen het liedje ook al vaststond zonder dat het publiek daarin een keuze had. In 2008 was het liedje in elk geval nog luisterbaar, dit jaar staat al op voorhand vast dat we een wanproduct sturen.

Ik kom zo met een post waarin ik hitparaderesultaten opsom.
pi_77099294
quote:
Om je bewering te stoelen, heb ik de hitparaderesultaten opgezocht die de Nederlandse inzendingen in eigen land behaalden.

Eerst een fragment van een songfestival-weblog uit 2004, over de jaren tot 2004:
quote:
Het is drie jaar geleden dat er een Nederlandse inzending in de Top 40 heeft gestaan. De laatste was Michelle met "Out on my own". Ze scoorde hiermee een top 10 hit. In 2002 deden wij niet mee. Esther Hart wist met "One more night" in 2003 de Top 40 niet te halen.
Over Michelle, van Wikipedia:
quote:
Out On My Own behaalde in maart van dat jaar, ondersteund met een alarmschijf, nog een negende plaats in de Nederlandse Top 40; uniek voor een songfestivalnummer.
2001: Michelle - Out On My Own: 9 (aantal weken onbekend)
2003: Esther Hart - One More Night: tipparade
2004: Re-Union - Without You: 12 (aantal weken onbekend)
2005: Glennis Grace - My impossible dream: 26 (3)
2006: Treble - Amambanda: 33 (3) **
2007: Edsilia Rombley - Nooit meer zonder jou / On top of the world: 25 (8) (#14 in Single Top 100)
2008: Hind - Your heart belongs to me: 27 (4)
2009: De Toppers - Shine: 15 (8)

** Grappig detail: de nummer 2 van die avond, Behave - Heaven Knows kwam tot #47 in de hitparade.

Volgens mij geven die resultaten een vrij goede indicatie van de populariteit in eigen land. Die is HOGER naarmate het publiek meer invloed heeft gehad op de keuze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')