abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76944706
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:47 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Wat is de reden waarom ze een vliegdekschip sturen en geen 'normale' vrachtschepen?
Dat zeg ik net, die kunnen niet als uitvalsbasis dienen voor luchtvervoer.

Maar je beantwoordt een vraag met een vraag, dus ik probeer het nogmaals; Wat sinisters denk je dat ze van plan zijn met dat schip?
  zondag 17 januari 2010 @ 22:49:54 #102
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76944759
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:48 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Maar je beantwoordt een vraag met een vraag, dus ik probeer het nogmaals; Wat sinisters denk je dat ze van plan zijn met dat schip?
basis voor cuba natuurlijk.
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_76944791
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:49 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

basis voor cuba natuurlijk.
Want een basis op Cuba hebben ze nog niet nee... Oh wacht
  zondag 17 januari 2010 @ 22:52:27 #104
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76944886
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:50 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Want een basis op Cuba hebben ze nog niet nee... Oh wacht
alsof het nog allemaal koek en ei is daar
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_76944946
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:52 schreef FunkyHomosapien het volgende:

[..]

alsof het nog allemaal koek en ei is daar
Waar heb je het over? Volgens mij was je gewoon te stom om te weten dat ze daar al meer dan een eeuw een enorme basis hebben.
pi_76945328
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:48 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Het zou mogelijk zijn dat ze het puur uit militair oogpunt is. Wellicht handig om druk op de ketel te zetten bij Venezuela ofzo?
"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed"
  zondag 17 januari 2010 @ 23:02:08 #107
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76945437
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:53 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Volgens mij was je gewoon te stom om te weten dat ze daar al meer dan een eeuw een enorme basis hebben.
nee dus.
pi_76945547
quote:
Op zondag 17 januari 2010 23:00 schreef Reuzelbek het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Het zou mogelijk zijn dat ze het puur uit militair oogpunt is. Wellicht handig om druk op de ketel te zetten bij Venezuela ofzo?
Dat is nog steeds meer dan 1000 km verderop. Hoewel ik zeker niet zou beweren dat ze nooit zoiets zouden misbruiken zie ik nu echt niet in dat er iets anders achter zou moeten steken. Het is ook Obama die nu Commander-in-Chief is, en dit past precies bij zijn verkiezingsbeloftes.
pi_76951341
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Islamitische landen:

* Marokko: 1 miljoen dollar + 2 vrachtvliegtuigen hulpgoederen
* Libanon: Tenten + Medicijnen
* UAE: Airbridge + 1 vrachtvliegtuig + Medische teams
* Turkije: 1 miljoen dollar + 50 ton aan hulpgoederen
* Indonesie: 30 ton aan hulpgoederen + leger + medische teams

En dan hebben we het over landen die 10 tot 20 x armer zijn.
Indonesie is geen Islamitisch land, slechts een land met veel Islamieten, zo ook Turkijke dat seculier is.
  maandag 18 januari 2010 @ 02:35:12 #110
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_76952039
quote:
Op zondag 17 januari 2010 11:34 schreef Klopkoek het volgende:

Zelfs als in eigen land een orkaantje over waait bijvoorbeeld.
Waar dan nota bene door Chávez ontwikkelingshulp werd aangeboden
quote:
Venezuela offers fuel, food to hurricane-hit US
Mon Aug 29, 7:56 PM ET
Venezuelan President Hugo Chavez offered to send food and fuel to the United States after the powerful Hurricane Katrina pummeled the US south, ravaging US crude production.

The leftist leader, a frequent critic of the United States and a target himself of US disapproval, said Venezuela could send aid workers with drinking water, food and fuel to US communities hit by the hurricane.

"We place at the disposition of the people of the United States in the event of shortages -- we have drinking water, food, we can provide fuel," Chavez told reporters.

Chavez said fuel could be sent to the United States via a Citgo refinery that has not been affected by the hurricane. Citgo is owned by Venezuela's state-owned oil company, Petroleos de Venezuela (PDVSA).

In the Gulf of Mexico, which accounts for a quarter of total US oil output, 92 percent of crude and 83 percent of natural gas production were shut down due to Hurricane Katrina, which slammed Louisiana and Mississippi, according to US government data.

Venezuela is the fourth-largest provider of oil to the United States, supplying some 1.5 million barrels a day.

Last week, Chavez offered discount gasoline to poor Americans suffering from high oil prices and on Sunday offered free eye surgery for Americans without access to health care.

Copyright © 2005 Agence France Presse. All rights reserved. The information contained in the AFP News report may not be published, broadcast, rewritten or redistributed without the prior written authority of Agence France Presse.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_76953426
quote:

[..]

Wat is de reden waarom ze een vliegdekschip sturen en geen 'normale' vrachtschepen?
Een vliegdekschip is een drijvende stad met vaak meer dan 5000 getrainde bemanningsleden waar ook nog eens zeer geavanceerde medische apparatuur, operatiekamers en dito artsen en verpleging aanwezig zijn.
pi_76954687
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:24 schreef Confetti het volgende:
Amerika is natuurlijk niet het perfecte land maar ik walg wel van al die Amerika haters die overal opduiken.

Bij dit soort rampen kun je zien dat Amerika een superieure cultuur en waarden heeft als je het vergelijkt met China, Zuid-Amerika etc.

Amerika en het Westen

De rest :
Ik las net dat Venezuela ook een vrachtvliegtuig die kant op stuurt. Dat is ook niet gratis. En bepaald geen welvarend land, dus een uitgave die voor hen moeilijker te doen is dan voor de VS. Beetje lame om dan te zeggen dat Zuid Amerika niets doet. En China gaf volgens mij ook flink wat geld.
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 18 januari 2010 @ 11:13:20 #113
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76957690
Het schijnt dat de VS erg arrogant te werk gaat in Haiti. Dat ze gewoon lukraak checkpoints instellen enzo.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76957729
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
Het schijnt dat de VS erg arrogant te werk gaat in Haiti. Dat ze gewoon lukraak checkpoints instellen enzo.
Prima toch? Of heb je liever dat het nog een paar dagen langer duurt voor de infrastructuur op gang komt terwijl de VN overlegt?
  maandag 18 januari 2010 @ 11:25:57 #115
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76958156
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:14 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Prima toch? Of heb je liever dat het nog een paar dagen langer duurt voor de infrastructuur op gang komt terwijl de VN overlegt?
Nee, niet prima dus. De VS verstoort een snelle en adequate hulpverlening.

En je opmerking over de VN verraadt andermaal dat je een gitzwarte neocon bent, de VN kan blijkbaar niets goeds doen in jou ogen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76958428
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Die is er niet
quote:
En je opmerking over de VN verraadt andermaal dat je een gitzwarte neocon bent, de VN kan blijkbaar niets goeds doen in jou ogen.
Heil Cheney!
  maandag 18 januari 2010 @ 11:36:06 #117
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76958488
Meen je nou echt dat je Cheney tof vind?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 11:36:22 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76958498
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:34 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Die is er niet
Mede dankzij de VS
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76958522
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
Meen je nou echt dat je Cheney tof vind?
Ben jij contactgestoord of iets dergelijks?
  maandag 18 januari 2010 @ 11:38:46 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76958575
quote:
ROTFLMAO
Nee, dat moet je aan de VN over laten, we hebben in de Soedan wel gezien hoe snel en effectief die een humanitaire ramp aanpakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76959161
quote:
Op zondag 17 januari 2010 12:37 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wie geven er in de kroeg altijd gul rondjes, zonder direct een wederdienst te verwachten? De rechtsen. De linksen daarentegen zijn tot achter de komma aan het berekenen wat ieder moet bijdragen, waarbij ze het liefst zelf een beetje minder betalen.
Bij jou gaat het als volgt als je jezelf voortsteld of niet soms?
Aangenaam kennis te maken, ik ben sachertorte en ik ben rechts, wat is jouw naam en jouw kant?

Ben je werkelijk zoveel bezig met dat rechts en links bij ek mens, tjezus, wat lijkt me dat vermoeiend...

Oh ja, ontopic nog, tja, nederland geeft op papier ook veel uit aan hulp, maar ik kan niet zeggen dat daarom nederland zo goed is, zo geweldig is, dat doet namelijk niets af aan de fouten die gemaakt worden en de nare dingen.
Zo werkt het ook voor amerika, het is echt niet het grote kwaad dat alleen maar duivelse dingen doet, het is een mix van vele dingen, van hele goede dingen en hele slechte dingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_76959257
De ingreep van de VS kan ik me wel voorstellen. Straks ontstaan er ziektes en verspreiden die zich. Naar de VS bijvoorbeeld.
  maandag 18 januari 2010 @ 11:59:55 #123
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76959339
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:57 schreef DrWolffenstein het volgende:
De ingreep van de VS kan ik me wel voorstellen. Straks ontstaan er ziektes en verspreiden die zich. Naar de VS bijvoorbeeld.
Laat dat a.u.b. gebeuren. Dat zou prachtig zijn en evenredige boetedoening voor wat zij in 20 jaar in haiti hebben aangericht. Hoewel de rijkelui in de VS vast altijd weer een vaccin zullen vinden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76959467
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Laat dat a.u.b. gebeuren. Dat zou prachtig zijn en evenredige boetedoening voor wat zij in 20 jaar in haiti hebben aangericht. Hoewel de rijkelui in de VS vast altijd weer een vaccin zullen vinden.
Maar KlopKoek wat zeg je me daar nou toch? In de VS barst het ook van de uitkeringstrekkers, kanslozen en profiteurs. Precies het volk waarvan jij vindt dat ze hulp nodig hebben Je zou toch zeker niet willen dat deze mensen ook ziek worden?
  maandag 18 januari 2010 @ 12:03:36 #125
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76959489
quote:

[..]

kom nou, klopkoek.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:06:06 #126
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76959576
Oog om oog, tand om tand is een leerstuk van DrWolffenstein nota bene!

(nee ik wil het niet echt natuurlijk )
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 18 januari 2010 @ 12:26:05 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76960235
Axioma van Kloppie: Alles wat de VS doet is fout, ook al doen ze wat goeds, dan is het nog fout
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76961556
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:19 schreef StefanP het volgende:

[..]

Dan is Europa en de rest van de wereld blijkbaar . Jullie hebben niets voor een ander over..
Jullie?

Meneertje StefanP voelt zich ook op en top Amerikaantje hoor !
Wat loop je hier nu steeds popie jopie te doen over de VS? Je bent echt niet bijzonder hoor, kerel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 18 januari 2010 @ 14:31:28 #129
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76965054
quote:

[..]

Omdat vrachtschepen niet zijn ingericht voor luchtoperaties?

Oh wacht, er was nog een pagina
pi_76966809
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:35 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Indonesie is geen Islamitisch land, slechts een land met veel Islamieten, zo ook Turkijke dat seculier is.
Islamitische landen zijn landen met een Islamitische meerderheid en een gevestigde Islamitische cultuur. Een islamitische staat is een land waar de gehele staatsconstructie islamitisch is en die bestaat strict genomen niet op deze planeet. Als we een ruime interpretatie hanteren, dan vallen onder een "Islamitische staat" een stuk of 5 landen, waaronder Iran, Saoedie Arabie, Pakistan en Afghanistan. Verder raad ik je aan om vooral niet inhoudelijk te reageren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mutant01 op 18-01-2010 15:21:31 ]
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 januari 2010 @ 15:25:50 #131
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_76967387
quote:
Alsof er op dat eiland iemand anders capabel genoeg is om te bepalen hoe de beveiliging georganiseerd moet worden in korte tijd.
  maandag 18 januari 2010 @ 18:30:39 #132
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76976333
quote:
Omdat een vliegdekschip standaard 19 helikopters aan boord heeft om goederen af te kunnen werpen daar waar nodig, en tevens op zee bevoorraad kan worden door andere schepen. Onderweg naar Haiti hebben ze extra helikopters aan boord genomen, en blijven de straaljagers gewoon lekker onder het dek, opgeslagen..... want die zijn niet nodig.

Wat ze dus meenemen is eigenlijk een groot mobiel helikopterplatform, plus de mogelijkheid die helikopters weer te voorzien van brandstof, en de mogelijkheid om goederen op te slaan en aan boord te nemen in het water.

Een vrachtschip heeft geen helikopterplatforms, kan niet midden op zee bevoorraad worden, en zelfs al is er plek voor 1 helikopter op de allergrootste vrachtschepen.... dan nog hebben ze gewoon de middelen niet om daarmee een effectieve bevooradingsoperatie mee uit te voeren.

Wat raar trouwens dat je dat zelf niet kon bedenken? Dit is toch geen geheime wetenschap lijkt me
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 18 januari 2010 @ 18:33:20 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76976466
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 21:19 schreef StefanP het volgende:
Dan is Europa en de rest van de wereld blijkbaar . Jullie hebben niets voor een ander over...
Joh, doe eens normaal....

De VS mag dan inderdaad een hoop geven voor Haïti, maar voor Sudan hebben ze niets gedaan.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 18 januari 2010 @ 18:37:45 #134
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76976711
quote:
Wat heeft de VS precies gedaan dat Europa niet kon voorkomen?
-
pi_76977906
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, ga maar eens vragen in Vietnam, Italië na de aardbeving, Joegoslavië, Irak en Afghanistan. With friends like that, who needs enemies?
Het ligt er maar net aan met welke Vietnamezen, Joegoslaviërs, Irakezen en Afghanen je spreekt.

Het probleem met jouw soort mensen is dat jullie altijd sympathiseren met de bevolkingsgroepen in die landen die anti-Amerikaans zijn. Zo negeer je de 222 duizend Zuid-Vietnamezen die hun leven hebben gegeven en zij aan zij met de VS hebben gevochten tegen de commies. En hoe zit het met Joegoslavië? Is het erg dat de bevolkingsgroepen die onderdrukt werden door de Serviërs, bevrijd zijn? Waarom focus je in het geval van Irak op de anti-Amerikaanse Arabische soennieten (minderheid) die er op achteruit zijn gegaan na de val van hun geliefde massamoordenaar Uncle Saddam, maar negeer je de dikke meerderheid sjiieten en Koerden in Irak die wel blij zijn dat ze verlost zijn van de dictator? Idem voor Afghanistan waar je sympathie alleen uitgaat naar de anti-Amerikaanse Pashtoen-bevolking en niet naar de andere Afghaanse bevolkingsgroepen die blij zijn dat ze verlost zijn van de Taliban-terreur.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:02:32 #136
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76977915
quote:
Op zondag 17 januari 2010 22:28 schreef Reuzelbek het volgende:
Wel dubieus dat ze trouwens een vliegdekschip, begeleid door andere oorlogsschepen sturen.
Ik zal je uitleggen waarom. Een vliegdekschip kan op het water, zelfs varend, langszij opnieuw worden bevoorraad door andere schepen. De Nederlandse marine doet dit trouwens ook met haar schepen, al zij het op minder grootse wijze natuurlijk. De hangars van een vliegdekschip kunnen honderden, zo niet duizenden pallets met voorraden opslaan, vervolgens met een lift naar het dek gebracht worden, en dan per helikopter naar overal in Haïti, ook de meest onbegaanbare gebieden.

De oorlogsschepen die meegaan bevatten naast voorraden voor Haiti, ook brandstof voor de helikopters, die naar verloop van tijd naar het vliegdekschip kunnen worden gepompt. Ook zijn oorlogsschepen ook perfect uitgerust - zoals de USS Bataan die vandaag aankomt - om met hoovercrafts en landingsvaartuigen voorraden te droppen op stranden etc, aangezien de haven in puin ligt.

Verder vervoeren oorlogsschepen soldaten en mariniers, want die 10,000 militairen die de VS stuurt komen niet allemaal, en kunnen niet allemaal via het vliegveld binnenkomen, gezien de drukte aldaar.

Een "Carrier Group", met de schepen die daarbij horen naast het vliegdekschip zelf kan zichzelf als groep onderhouden, en is uitermate geschikt voor hulpverlening daar waar de infrastructuur aan gort ligt. Ze nemen in weze een eigen vliegveldje mee.

Zo word de USS Carl Vinson momenteel gebruikt:

Als mobiele helikopterbasis dus.

En hier:

Een vliegtuig met goederen komt aan op het vliegdek.

Een helikopter wordt volgeladen met hulpgoederen en water.

Een gewonde word opgehaald en teruggebracht naar de USS Carl Vinson.

Maar ja, dan heb je natuurlijk van die gekken als Hugo Chavez die beweren dat de VS misbruikt maakt van de situatie om Haïti te bezetten.

En om nog even een voorbeeld te geven waarom een vliegdekschip handig is:

USS Carl Vinson (CVN 70) The young Hatian girl flown aboard the other night needed emergency brain surgery. Dr Sanjay Gupta, CNN's medical correspondent and a practicing neurosurgeon, was tracked down in Haiti and flown to the ship. After a brief consult, the girl went directly to surgery where Dr Henri Ford from LA Children's Hospital and Dr Gupta removed a piece of concrete from her brain. She's doing great after a successful surgery.

En dan zeg ik: Hulde

Jammer dat mensen als Reuzelbek dan niet helemaal inzien dat zo'n krachtig militair apparaat ook heel goed voor humanitaire doeleinden kan worden ingezet.
-
  maandag 18 januari 2010 @ 19:10:30 #137
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76978325
quote:
Om orde op zaken te stellen, en zoveel mogelijk rellen te voorkomen is dat gewoon nodig.
-
pi_76978436
Noem je nou express alleen Saoedie Arabië omdat die niks doet, of weet je gewoon echt niet dat Marokko, overwegend moslim, ook een rescueteam heeft gestuurd?
  maandag 18 januari 2010 @ 19:16:13 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76978611
Ik kom er trouwens net achter dat arme StefanP voor 2 weken gebanned is.
-
  maandag 18 januari 2010 @ 19:16:50 #140
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_76978640
Hoe kan dat nou?
[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 18 januari 2010 @ 19:21:51 #141
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76978895
quote:
Op maandag 18 januari 2010 11:25 schreef Klopkoek het volgende:
De VS verzorgt juist een snelle en adequate hulpverlening. De VS hebben een complete mobiele radiotoren ingevlogen, en een compleet team van de U.S. airforce, want Haiti (en de al aanwezige VN trouwens) hadden geen enkele mogelijkheid om dat te doen.

En de VN is een enorm bureaucratisch apparaat..... als de VS thuis had moeten blijven, wachtend op VN instructies, dan was alles een heel stuk langzamer op gang gekomen dan nu. De VN deed enorm goed werk in Haiti, maar voor "immediate response" type acties, zijn ze gewoon veel te traag.

Al die internationale teams, ook vanuit Nederland, zijn ook niet vanuit de VN gestuurd, maar gewoon vanuit de landen zelf.

Dat betekend niet dat de VN geen goed werk verricht natuurlijk, ook zij zijn gecoördineerd bezig, maar zouden zonder de onmiddellijke en enorme hulptoevoer uit de VS ook compleet hulpeloos hebben gestaan.
-
  maandag 18 januari 2010 @ 20:21:37 #142
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76982103
goede uitleg maartena.

maar je bent het toch wel met me eens als ik zeg dat dit topic een zeer sterk vleugje "kijk ons eens veel geld geven en daardoor zijn we superieur" heeft?
pi_76982276
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
goede uitleg maartena.

maar je bent het toch wel met me eens als ik zeg dat dit topic een zeer sterk vleugje "kijk ons eens veel geld geven en daardoor zijn we superieur" heeft?
Europeane mogen nu ook meeschreeuwen
quote:
EU helpt Haïti met 420 miljoen euro

` De EU-landen en de Europese Commissie
steunen Haïti met 420 miljoen euro.In
Brussel hebben de EU-ministers voor
Ontwikkelingssamenwerking daarover
afspraken gemaakt.De commissie stelt
zo'n 330 miljoen euro beschikbaar,de
lidstaten zelf 90 miljoen euro.

In dat laatste bedrag zit ook het geld
dat Nederland geeft.Minister Koenders
stelde namens Nederland twee miljoen
beschikbaar.Ook heeft Nederland de
kosten betaald van een reddingsteam en
het marineschip De Pelikaan.

De regering verdubbelt het bedrag dat
binnenkomt op giro 555.Op donderdag is
de grote radio- en televisie-actie.
pi_76982333
Toch altijd wel grappig om te zien.

Ex-rokers worden de meest fanatieke anti-rokers.
Tot de Islam bekeerde Westerlingen worden de meest extremistische moslims.
Geëmigreerde Nederlanders worden de meest in de vlag klaarkomende Amerikanen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 18 januari 2010 @ 20:25:47 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76982339
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:21 schreef FunkyHomosapien het volgende:
goede uitleg maartena.

Eens. Maar StefanP is dan ook een idioot.
-
  maandag 18 januari 2010 @ 20:26:27 #146
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_76982376
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:25 schreef maartena het volgende:

[..]

Eens. Maar StefanP is dan ook een idioot.
pi_76982436
StefanP is ooit misbruikt door een niet-Amerikaan, je kan het hem niet kwalijk nemen.
  maandag 18 januari 2010 @ 20:55:42 #148
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76983995
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:21 schreef maartena het volgende:

[..]

De VS verzorgt juist een snelle en adequate hulpverlening. De VS hebben een complete mobiele radiotoren ingevlogen, en een compleet team van de U.S. airforce, want Haiti (en de al aanwezige VN trouwens) hadden geen enkele mogelijkheid om dat te doen.

En de VN is een enorm bureaucratisch apparaat..... als de VS thuis had moeten blijven, wachtend op VN instructies, dan was alles een heel stuk langzamer op gang gekomen dan nu. De VN deed enorm goed werk in Haiti, maar voor "immediate response" type acties, zijn ze gewoon veel te traag.

Al die internationale teams, ook vanuit Nederland, zijn ook niet vanuit de VN gestuurd, maar gewoon vanuit de landen zelf.

Dat betekend niet dat de VN geen goed werk verricht natuurlijk, ook zij zijn gecoördineerd bezig, maar zouden zonder de onmiddellijke en enorme hulptoevoer uit de VS ook compleet hulpeloos hebben gestaan.
Waar heb je dat gelezen van de radiotoren?

Ik zeg niet dat de VS niks goeds doet maar ik zeg wel dat volgens de berichten de VS hulpverlening blokkeert.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76984204
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:35 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Rrrrrrright

Bosnia USD 67,000
Iran USD 675,000
Kuwait USD 100M
Qatar USD 25M
Saudi Arabia USD 30M
Senegal USD 200,000
Turkey 37.6M
United Arab Emirates USD 20M
Pakistan USD 200,000
Oman USD 3M
Islamic Relief Worldwide USD 5M
International Federation of Red Crescent Societies 3.3M

$225.000.000 is het geldbedrag uit de islamitische wereld exclusief olie en andere hulpgoederen.

Misschien niet veel vergeleken met rijke kapitalistische westerse landen maar dat bedrag is altijd welkom op mijn bankrekening
pi_76984677
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen van de radiotoren?

Ik zeg niet dat de VS niks goeds doet maar ik zeg wel dat volgens de berichten de VS hulpverlening blokkeert.
Ze houden geen hulpverleners tegen omdat ze zo graag hulpverleners willen tegenhouden, maar omdat het vliegveld simpelweg niet alles kan verwerken.
quote:
At the airport, American military officials said that waiting times for landing had declined, while traffic had increased. Each day, there are 100 slots for incoming planes — well exceeding the 30 to 35 flights that the airport handled before the earthquake. But in a sign of both Haiti’s needs and the response, even that is not close to handling the number of planes waiting to come in.

“There is certainly more demand than 100 a day,” said Maj. Matthew Jones of the Air Force, operations officer of the joint task force running the airport. “However, no one has been denied a slot, but there may be a delay. Sometimes if it’s not today, it’s tomorrow.”

The military has established a priority list for providing slots, Major Jones said. At the top are planes bringing in water. Next is equipment for distributing supplies, followed by food and then medical personnel and medicine.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')