abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76874336
Wachten op het tweede streepje 161

Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

NOD:

11 december Tierrr (10-2008)
23 januari Suuzzz
24 januari Taffie3d
27 januari danic (08-2009)
27 januari Boepie
02 februari Koningin Juliana (03-2009)
04 februari kaatjejannie (10-2009)
07 februari -nienna- (06-2009)
13 februari charmed_angel (09-2009)
14 februari Ciscostar (12-2008)
01 maart GreatWhiteSilence (2010)
03 maart Kolonia (04-2009)

Mijsje (08-2007)
prinseszondererwt (11-2007)
vrouwtje-theelepel (10-2009)
IslaBonita (12-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 47% gewijzigd door RockabeIIa op 04-02-2010 12:41:42 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 08:28:34 #2
239293 missCMS
neem je dromen mee de dag in..
pi_76882431
het was ff zoeken, maar heb de forum weer terug gevonden...
pfff... gisteren heel veel last gehad van mijn buik.. zwaar ( onder) gevoel.
collega's zagen dat ik mij neit ft voelde. Nog een heeeeeel klein beetje bruine slijmverlies gehad..
nu niks meer.
Kan pas de 23e waarschijnlijk testen als mijn regels dan nog niet zijn doorgekomen..
de 7e heb ik ( waarschijnlijk) mijn eisprong gehad en op dag 13 begon dus mijn buikpijn.....argggggg
wordt er gek van...
tijdens mijn eerste zwangerschap zijn mijn borsten heel erg gegroeid en heb ik striae eraan overgehouden.. dat was heel mooi weggetrokken, maar nu lijkt het net of het weer beter ziochtbaar is...
Wordt helemaal gek hier... span er helemaal niks meer van...
dacht net dat ik mijn lichaam naar een jaar onder controle had...
na hoeveel dagen na een eventuele innesteling zou je kunnen testen???
Veiligheid is voor een kind zijn vaders hand, die hem stevig vasthoudt.
pi_76883424
Spannend missCMS.. testen kun je iin principe het beste pas op of na je NOD doen. Jij hebt de 7e je eisprong gehad, dus 14 dagen later is je NOD. De 21e dus. Ik duim voor je!
pi_76883638
Ik denk niet dat je nu al veel kunt voelen misscms. De meeste klachten komen pas op of na je nod. Mijn borsten zijn altijd groter na de eisprong...
  zaterdag 16 januari 2010 @ 11:10:42 #5
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_76884093
OPgefixedtvpeetje
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_76884784
Thanks Rocka, je was me voor.
pi_76884816
missCMS, Ik hoop dat je vanwege een mooie reden buikpijn hebt, ik voor je!
Eerlijk gezegd denk ik dat ik juist zou genieten van die buikpijn als ik dacht dat het "raak" zou kunnen zijn.
pi_76889324
Rocka kun je mijn NOD nog veranderen naar 14 februari
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_76889775
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 14:06 schreef Ciscostar het volgende:
Rocka kun je mijn NOD nog veranderen naar 14 februari
Valentijnsdag.
Als dát geen goed voorteken is!
pi_76893457
Het is even rustig hier merk ik.

MissCMS, vervelend dat je zulke buikpijn hebt, of het moet inderdaad een mooie reden hebben.
Cisco, mooie NODdatum inderdaad
  zondag 17 januari 2010 @ 11:20:06 #11
239293 missCMS
pi_76916697
wil je mijn NOD er misschien ook bij zetten
NOD 21 jan.
suc 6 dames.. ik duim voor jullie allemaal
ik zet het nu aan de kant en wacht gewoon maar af.. denk dat ik er teveel mee bezig ben...
dus nu alleen maar afwachten
pi_76918962
Hier ongi..
pi_76919585
Jammer Tierr!
pi_76919856
Jammer Tierrr

Hier sind donderdag weer super auw borsten, zo vet irritant, hoef pas over een dag of 10 ongi te worden en normaal heb ik dat ongeveer een weekje van tevoren die pijnlijke borsten, verder geen andere rare klachtjes.
Ga er niet van uit dat ik zwanger ben want verder voelt alles "normaal" .
pi_76922514
Balen tierrr!

Ik begin een beetje te twijfelen over mijn eisprong en of ik die wel heb gehad Ik heb elke dag een ovulatie testje gedaan die van vorige week zaterdag was heel donker, maar net niet positief. Omdat de streepjes de dagen daarvoor al steeds iets donkerder werden en na het bijna positieve test er helemaal niets meer was te zien ben ik er vanuit gegaan dat ik mijn eisprong had. Nu ik terug denk aan die dagen heb ik helemaal geen "vruchtbaar" slijm gehad..... Zou dit kunnen komen daar mijn mk? En kan je zo'n behoorlijke piek hebben qua LH en geen eisprong?
hopelijk kunnen jullie me iets meer vertellen want ik kan er weinig over vinden op internet.

[ Bericht 0% gewijzigd door suuzzz op 17-01-2010 15:07:39 ]
pi_76924244
Tierr...
Hopelijk is jouw volgende cyclus een stuk korter.
Of beter nog: 9 maanden lang.
pi_76924821
Suuzz, als je 1 keer per dag een ovulatietest doet kan het zijn dat je de piek (en dus de positieve test) mist. Vruchtbaar slijm heb ik nog nooit gehad. Ik zou de dag van die bijna positieve test nemen en daar ruim 2 weken bij optellen voor de NOD. Als dan blijkt dat je niet ongesteld wordt en ook niet zwanger bent kun je altijd nog actie ondernemen. Of niet, want het kan zo zijn dat je wel een LH piek hebt en geen eisprong, dit kan zelfs meerdere keren per cyclus. Nog niet stressen hoor.
pi_76925613
Tierrr, hopelijk keert voor jou de regelmaat ook snel terug, of zoals Kolonia zegt, 9 maanden lang juist niet.
pi_76925881
Balen Tierr!

Ik heb iets vaags.

Woensdag ongesteld geworden, donderdag nog maar hele lichte bloeding. Vrijdag helemaal niks meer! Zaterdag beetje bruinige afscheiding, vandaag helemaal clean.

De afgelopen 3 keer heb ik een cyclus gehad van gemiddeld 32 dagen. Nu werd ik opeens 4 dagen eerder ongesteld. Normaal ben ik altijd 4-5 dagen ongesteld en nu maar 2 dagen.

zondag 17 januari 2010 @ 15:49:08 #20
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76926401
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:36 schreef charmed_angel het volgende:
Balen Tierr!

Ik heb iets vaags.

Woensdag ongesteld geworden, donderdag nog maar hele lichte bloeding. Vrijdag helemaal niks meer! Zaterdag beetje bruinige afscheiding, vandaag helemaal clean.

De afgelopen 3 keer heb ik een cyclus gehad van gemiddeld 32 dagen. Nu werd ik opeens 4 dagen eerder ongesteld. Normaal ben ik altijd 4-5 dagen ongesteld en nu maar 2 dagen.

Ik zou even een testje doen Met zo'n 'ongesteldheid' ben ik over zo'n 4,5 week uitgerekend Het kan innestelingsbloed geweest zijn.
pi_76926460
Vandaag zou eigenlijk me nod zijn. Als het een innesteling is geweest, kan ik nu dan al testen?

Ik heb er nog 1 staan
  zondag 17 januari 2010 @ 15:51:51 #22
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76926519
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:50 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag zou eigenlijk me nod zijn. Als het een innesteling is geweest, kan ik nu dan al testen?

Ik heb er nog 1 staan
Je zou ook eerst een ovutestje kunnen proberen, die heeft dan meestal ook 2 streepjes en zijn goedkoper (en vaak in grotere getalen aanwezig)
pi_76926624
die heb ik ook nog staan Maar heb al op een testje van de kruidvat geplast
pi_76926791
Helaas pindakaas... negatief
  zondag 17 januari 2010 @ 16:03:06 #25
57497 happyme28
I'm so happy
pi_76926969
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:58 schreef charmed_angel het volgende:
Nou moe Dan vind ik het wel vreemd dat je ongi maar zo kort was. Je leek zo regelmatig dus vandaar dat ik het dacht (overigens is dit nog niet onregelmatig te noemen hoor, maar je verwacht geen afwijking van 4 dagen ineens). Bij mij was het ook een paar dagen voor NOD en heel kort. Afwachten hoe de volgende maand dan verloopt.

Tierrrr, voor jou ook balen meis

Ik blijf voor jullie allemaal duimen op een snel 2e streepje!
pi_76927223
Ik vind het ook nog steeds vreemd. We zien volgende maand wel, misschien ben ik dan wel opeens 8-9 weken zwanger Collega van mij dacht ook aan een innesteling. Ik weet het niet, ik vind het vaag dat ik maar 2 dagen ongesteld ben geweest en op dag 28 van me cyclus.

Ik hou jullie op de hoogte. Ik ga weer flink klussen D
  zondag 17 januari 2010 @ 18:59:09 #27
190853 RockabeIIa
pi_76933346
Ik vind dat je ook effe over zo'n ovulatietestje heen moet plassen maarja, wie ben ik (die gaf bij mij, 51 weken geleden, veel eerder resultaat dan een 'gewone' zwangerschapstest)
pi_76936842
Ik duim weer voor vele streepjes hier.
pi_76937195
Jammer trierrr!
C_A wat rocka zegt, plas ff over een ovulatietestje.. Ipv zwangerschapstest. Wel apart zo'n korte menstruatie en nu dan negatieve test
  zondag 17 januari 2010 @ 21:31:44 #30
239293 missCMS
pi_76940591
Tierr. balen zeg......

Suusz, heb je wel eens je temp. bij gehouden dan... dan kun je heel duidelijk zien of je een eisprong hebt gehad...
Ik moest dat na mijn 2 miskramen ook gaan doen, ze dachten namelijk dat ik ook geen eisprongen meer had maar mijn temp geeft die wel duidelijk aan. Kan heel handig zijn!

charmed angel... Maybe moet je nog later nog eens testen..
Ik heb met mijn vorige zwangerschap ook eerst een menstruatie gehad.. die verliep ook heel anders dan normaal, daarom dacht ik toen ook dat ik niet zwanger was, maar bleek later wel zo te zijn...
Ik wist trouwes niet dat je met een ovutest ook zwangerschap kon testen??
ach zo leer je weer eens wat he

zijn er bij jullie ook zoveel zwangeren om je heen?
pi_76953742
Hoi meiden

Ik heb vanochtend een test gedaan met een ovulatietestje. En daar zag ik een tweede heel licht streepje. Ik zal vanavond even een foto plaatsen

Maar kan je echt met een zo'n test testen?
  maandag 18 januari 2010 @ 08:20:36 #32
190853 RockabeIIa
pi_76953804
CA, ik heb heel goeie hoop voor je alhoewel een ovutestje wel de hele maand door een 2e licht streepje kan geven. Misschien issie morgen wel donkerder! Dan heb je echt grote kans dat het raak is

en ja, ovulatietestjes kunnen een zwangerschap aangeven maar zwangerschapstestjes kunnen geen ovulatie aangeven.
  maandag 18 januari 2010 @ 08:32:39 #33
239293 missCMS
pi_76953923
charmed angel.. ik ben benieuwd....
ik hoop voor je dat het raak is!!!
pi_76953977
Wanneer zouden jullie weer testen? Met een zwangerschapstest? Heb nog 2 testen liggen van sensitest (die extra gevoelige)

Voor de rest voel ik me wel ok. Ben wel moe, met 2 goede nachtrusten. Borsten voel ik wel, geen extreem pijn.
Beneden heb ik het gevoel dat ik ongesteld moet worden.... maar tja, dat ben ik wel of niet geweest afgelopen dinsdag???

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-01-2010 08:38:36 ]
  maandag 18 januari 2010 @ 08:54:58 #35
190853 RockabeIIa
pi_76954301
Zwanger zijn lijkt wel een beetje op ongesteld zijn, CA. En zelfs geen klachten kan een klacht zijn.
Ik zou gewoon testen. Bij geen dubbele streep is het pech but keep your hopes up en bij wel een dubbele dan is het mooi dat je het al weet
pi_76954469
Denk dat ik vrijdag weer test, dan ben ik vrij. Vond het vanochtend zo gehaast
Maar ik hou jullie op de hoogte en ondertussen klussen we gewoon door
pi_76954505
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:58 schreef charmed_angel het volgende:
Aaahhh jammer.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_76954814
Oeh, je maakt het spannen Charmed_A!
Ik duim voor streepjes op de zwangerschapstest vrijdag.
  maandag 18 januari 2010 @ 12:12:06 #39
239293 missCMS
pi_76959784
spannend charmed...... ben heel benieuwd...
pi_76961533
Denk toch dat ik er morgen nog een test tegenaan gooi. Zwangerschapstest

Nu ben ik officeel 2 dagen overtijd (als vorige week woensdag een innesteling is geweest)
  maandag 18 januari 2010 @ 13:08:39 #41
239293 missCMS
pi_76961772
go girl!!!! spannend
ben benieuwd
pi_76961997
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:02 schreef charmed_angel het volgende:

Nu ben ik officeel 2 dagen overtijd (als vorige week woensdag een innesteling is geweest)
wow echt spannend
Ik duim mee hoor
pi_76962003
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:02 schreef charmed_angel het volgende:
Goed plan, dan duim ik vast even extra hard.
pi_76962183
Ik vind het gewoon eng Krijg gewoon kriebels in me buik
  maandag 18 januari 2010 @ 13:45:26 #45
239293 missCMS
pi_76963292
ben bang bang dat ik mijn regels vandaag of morgen ga krijgen.... voel de hele dag mijn buik al....
gatsie!!
dan maar hopen dat ze er snel zijn, kunnen we wer over nieuw beginnen....
pi_76963860
@C_A: Jeetje wat maak jij het spannend zeg! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het eng vindt.

@ Cisco: Balen dat je ongesteld bent geworden.

Ik kan niet wachten tot zaterdag. Dan ga ik testen, maar ik heb niet het gevoel dat het raak is. Dit weekend wel. Ik had gevoellig borsten, misselijk een opgeblazen gevoel enzo, maar dat is inmiddels helemaal weg. Toch vind ik het spannend. Ik hoop het zo!!

Mod: wil je me toevoegen in de OP? Mijn NOD is op 24 januari. Thanks!!
pi_76964138
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:00 schreef Taffie3d het volgende:
@C_A: Jeetje wat maak jij het spannend zeg! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het eng vindt.

@ Cisco: Balen dat je ongesteld bent geworden.

Ik kan niet wachten tot zaterdag. Dan ga ik testen, maar ik heb niet het gevoel dat het raak is. Dit weekend wel. Ik had gevoellig borsten, misselijk een opgeblazen gevoel enzo, maar dat is inmiddels helemaal weg. Toch vind ik het spannend. Ik hoop het zo!!

Mod: wil je me toevoegen in de OP? Mijn NOD is op 24 januari. Thanks!!
Raar he die klachten?
Ik heb dat sinds ik met de pil gestopt bent.. alleen nu heb ik veeeeel langer van te voren die zere borsten enzo.. maar ikzelf verwacht er ook niets van ofzo.

Succes enne ik duim mee.
pi_76964604
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:08 schreef Boepie het volgende:

[..]

Raar he die klachten?
Ik heb dat sinds ik met de pil gestopt bent.. alleen nu heb ik veeeeel langer van te voren die zere borsten enzo.. maar ikzelf verwacht er ook niets van ofzo.

Succes enne ik duim mee.
Hoe lang ben jij bezig? (ik heb geprobeerd het terug te lezen maar ik kon het niet vinden.) Ik had namelijk toen ik een maand of twee gestopt was met de pil echt onwijs pijnlijke borsten, en vooral constant keiharde tepels . Ik hoop natuurlijk dat dat er niks mee te maken heeft en dat je gewoon een tweede streepje gaat plassen.

Ik kwam tijdens het teruglezen Soneal tegen. Hoe zou het met haar gaan?
pi_76975023
Taffie3d ik vermoed dat het er wel mee te maken heeft hoor.. ben nu een maand of 3 zonder pil, ben ong een jaar aan de pil geweest en daarvoor echt jaren geen pil geslikt etc. toen had ik het trouwens niet na stoppen van de pil, vandaar dat ik het wel apart vind.
pi_76975584
Morgen naar de gyn.
Nog even bij de huisarts langs geweest en de uitslag van lijkt compleet...
Mijn bloedtest van afgelopen vrijdag was er al Ik heb er meteen een uitdraai van gehad en de assisent zei dat het wel goed was. Maar of het nou goed was aangekomen of uitslag goed, horen het morgen.

follikelstimulerende hormoon --> 6.0
lute.nizerend hormoon --> 3.2
oestradiol --> 0.05

Moest vandaag voor mijn knie naar het ziekenhuis en moet nu een mri scan maken, die hoef ik pas 9 februari. Hij vroeg of ik zwanger was, antwoord is nu nee.. maar dan misschien wel
Pff je moet een hoop laten voor zo'n mri scan zeg Alles van metaal af, bh uit, eigen cd met muziek mag mee, koptelefoon krijg je op voor het lawaai etc
pi_76975965
Succes morgen Cisco!
pi_76976726
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:13 schreef Ciscostar het volgende:
Morgen naar de gyn.
Nog even bij de huisarts langs geweest en de uitslag van lijkt compleet...
Mijn bloedtest van afgelopen vrijdag was er al Ik heb er meteen een uitdraai van gehad en de assisent zei dat het wel goed was. Maar of het nou goed was aangekomen of uitslag goed, horen het morgen.

follikelstimulerende hormoon --> 6.0
lute.nizerend hormoon --> 3.2
oestradiol --> 0.05

Moest vandaag voor mijn knie naar het ziekenhuis en moet nu een mri scan maken, die hoef ik pas 9 februari. Hij vroeg of ik zwanger was, antwoord is nu nee.. maar dan misschien wel
Pff je moet een hoop laten voor zo'n mri scan zeg Alles van metaal af, bh uit, eigen cd met muziek mag mee, koptelefoon krijg je op voor het lawaai etc
Pfff jeetje wat spannend allemaal. Heel veel succes morgen. Ik ga voor je duimen!
pi_76992084
Jemig, was jullie ineens kwijt!!! Begrijp nu pas dat je niet ongegeneerd door kunt kletsen met elkaar, maar dat er steeds een nieuw topic voor aangemaakt moet worden (blond hè, heb ook nog geen idee hoe ik een afbeelding bij mijn naam kan krijgen pffff lijk wel een bejaarde die voor het eerst achter een computer zit hihi)

C-A: spannend zeg allemaal! Vind het ook allemaal heel erg vreemd hoor. Klinkt toch goed zou ik zo denken. Ik zou lekker einde van de week er nog een test tegenaan gooien. Je leest wel vaker dat sommige testen pas positief geven als er al bijna een week voorbij is. Niet de moed laten zakken hoor!

Cisco: eerlijk gezegd zeggen die cijfers en onderwerpen mij helemaal niets, omdat ik nog niets met de MM te maken heb. Ik ben erg benieuwd wat ze morgen te vertellen hebben. En nog niet de moed opgeven als alle testen goed blijken te zijn en er dus medisch geen oorzaak is dat je nog niet zwanger bent.
Een vriendin van mij is ook 2 jaar bezig geweest en die loopt nu op alle dag (spannend!!). En dat is allemaal op de natuurlijke wijze gegaan.

Hou je ons op de hoogte?
pi_76998168
Succes Cisco!
pi_76998576
Gisteravond met extra gevoelig getest... negatief, en op de ovulatietestje bijna geen streepje.

Ik ga er dus maar van uit dat het niet raak is. En ga flink klussen deze maand, en dan zien we 13 februari wel weer
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:11:27 #56
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76998594
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:09 schreef charmed_angel het volgende:
Gisteravond met extra gevoelig getest... negatief, en op de ovulatietestje bijna geen streepje.

Ik ga er dus maar van uit dat het niet raak is. En ga flink klussen deze maand, en dan zien we 13 februari wel weer

he wat jammer CA; ik zat hier al steeds te lurken.... ik hoop dat ik voor je mag gaan jompelen op valentijnsdag!
(een errrg leuk cadeau zou dat zijn )
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76998676
Me moeder zegt... gewoon volgende week maandag weer testen....
Maar ik heb er gewoon geen zin in, omdat mijn gevoel zegt: niet zwanger Al vind ik die gekke ongesteldheid maar vaag.

Als ik zwanger ben, dan komt dat 13/14 febr wel zichtbaar hoor Hoef ik het ook minder lang voor me te houden
pi_76998836
Even een tvp van MinnieMin (mijn kloon voor hier). Want ik kom jullie even aanmoedigen en voor jullie duimen!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:46:45 #59
239293 missCMS
pi_76998954
ca: gatsie, das balen zeg, hopen dat je een super valentijscadeau krijgt!!!
Cisco: suc6!!!
Ik moet om half 11 bij de huisarts zijn... heb dus al zolang buikpijn en mijn zetten nog steeds niet door....
wil dus nu door worden verwezen naar de gyn... dus maar even afwachten wat zij zegt...
moest ook mijn urine meenemen, dus zal vast wel een tesje worden gedaan....
ga er toch vanuit dat het deze maand niet raak is, omdat ik al zolang ongigevoel houd.....
en het eigenlijk nog 2 dagen tevroeg is om te testen, maar ja.....
ff afwachten nog....
pi_77002066
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:46 schreef missCMS het volgende:
ca: gatsie, das balen zeg, hopen dat je een super valentijscadeau krijgt!!!
Cisco: suc6!!!
Ik moet om half 11 bij de huisarts zijn... heb dus al zolang buikpijn en mijn zetten nog steeds niet door....
wil dus nu door worden verwezen naar de gyn... dus maar even afwachten wat zij zegt...
moest ook mijn urine meenemen, dus zal vast wel een tesje worden gedaan....
ga er toch vanuit dat het deze maand niet raak is, omdat ik al zolang ongigevoel houd.....
en het eigenlijk nog 2 dagen tevroeg is om te testen, maar ja.....
ff afwachten nog....
Het zal me niks verbazen trouwens als je gewoon blaasontsteking hebt.. Hoop natuurlijk dat je zwanger bent maar als ik zo terug lees beetje: buikpijn,misselijk, pijn in liezen --> lijkt heel erg om mijn laatste keer blaasontsteking

@C_A: 13/14 feb ook mijn nieuwe nod, gaan we samen voor de 2 streepjes

Zal zo update plaatsen over ons bezoek, eerst ff eten
pi_77008629
Vanmorgen bij de gynaecoloog geweest, was een hele aardige vrouw.

Ze bekeek eerst de uitslagen van mijn en die zien er goed uit

Toen bekeek ze mijn bloeduitslagen en daar kon ze eigenlijk niet zo heel veel mee want op dag 3 had mijn huisarts me niet op alles laten testen wat zij nodig vind/heeft.
Dus ik mag op dag 3 van mijn volgende cyclus het volgende gaan testen: TSH, LH, FSH, Oestradiol, Prolactine en CA125. Was nu alleen getest op Oestradiol.

De huisarts had me op dag 26 laten testen op Progesteron, daar kon ze ook niet veel mee want dat soort testjes doen hun op dag 21. Dus ik mag op dag 21 terug komen om deze test te laten doen. Dat is dus woensdag 3 Februari Ook moet ik een bloedtestje doen om te kijken of ik ooit Glamidia heb gehad.

Verder moeten we een samenlevingtest doen, hier word gekeken of mijn zijn sperma het kan overleven in mijn baarmoeder. Dit moet getest worden op dag 14, dus volgende week woensdag moet ik er weer langs en dan nemen ze een monstertje van mijn baarmoederslijmvlies.
Dag/avond ervoor moet er dus wat achterlaten

Ik heb ook meteen een inwendig onderzoek/echo gehad. Ze kon mijn rechter eileider meteen goed zien, links was wat lastiger, maar dit komt vaker voor zei ze. Maar zo op het eerste gezicht zagen die er goed uit en rest van de baarmoeder ook. Best interessant zo'n inwendig onderzoek/echo, niet pijnlijk maar ook niet al te prettig.

Over 5 a 6 weken (eerst week van Maart) moeten we terug komen en krijgen we de uitslagen van alle bloedtesten, samenlevingstest en dan wil ze nog een onderzoek plannen om te kijken hoe open/toegankelijk mijn eileiders zijn.

Tot zover dus ons bezoek

[ Bericht 0% gewijzigd door Ciscostar op 19-01-2010 14:07:16 ]
pi_77008882
Wat een informatie he Cisco? Wel fijn dat er nu vlot actie gaat komen, huisartsen die onderzoekjes aansturen gaat vaak fout trouwens. Ze bedoelen het wel goed, maar weten toch niet precies waar de klepel hangt.
Fijn dat de uitslagen van je vent goed waren, dat is het halve werk. Verder een hoop op het programma, spannend of niet? Hopelijk brengt het snel duidelijkheid.

MissCMS al nieuws?
pi_77009256
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 13:57 schreef prinseszondererwt het volgende:
Wat een informatie he Cisco? Wel fijn dat er nu vlot actie gaat komen, huisartsen die onderzoekjes aansturen gaat vaak fout trouwens. Ze bedoelen het wel goed, maar weten toch niet precies waar de klepel hangt.
Fijn dat de uitslagen van je vent goed waren, dat is het halve werk. Verder een hoop op het programma, spannend of niet? Hopelijk brengt het snel duidelijkheid.

MissCMS al nieuws?
Spannend valt eigenlijk wel mee. Ik heb zoiets van ze nemen ons serieus en er moeten nu gewoon wat testen gedaan worden. En de uitslag krijgen we vanzelf wel.
Heb een hekel aan bloedprikken, was er tot 4 weken geleden echt doodsbang voor.. maar inmiddels al 2x gedaan en begint te wennen. Dus de komende 2x zullen geen probleem zijn.

MissCMS hoe was het bij de huisarts??
pi_77009494
Cisco, fijn dat de uitslag van de zwemmers goed was en dat er nu zo goed verder actie ondernomen wordt! Bloedprikken, samenlevingstest en HSG lijken me goede stappen... dan zijn de belangrijkste zaken direct bekend! Succes!!
pi_77009651
Zeker waar Tierrr, bij mij zijn dus 2 van die 3 nog altijd niet gedaan.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 14:33:51 #66
239293 missCMS
pi_77010168
zo daar ben ik weer...
hebben een test gedaan en uitslag was negatief... maar dit komt waarschijnlijk ook omdat mijn NOD nog niet gepasseerd is..
ook geen blaasontstekin of andere ontstekingen
inwendig onderzoek gehad en huisarts vond alles goed aanvoelen

wanneer ik deze week mijn duivels nog niet heb moet ik weer testen
blijft deze negatief dan wordt ik verwezen naar de gyn.
Ook wanneer mij duivels deze week wel komen wordt ik als nog doorverwezen naar de gyn
en dan maar afwachten wat zij zeggen...
dus afwachten maar weer....

alleen gaf mijn ovulatietest 2 dikke strepen aan???????? mijn huisarts zei dat ook tegen mij, probeer dat maar eens, als je ze nog hebt liggen
en die gaf dus 2 strepen aan..( evendik)
Ik snap er helemaal niks meer van
pi_77010222
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:33 schreef missCMS het volgende:
zo daar ben ik weer...
hebben een test gedaan en uitslag was negatief... maar dit komt waarschijnlijk ook omdat mijn NOD nog niet gepasseerd is..

Ook wanneer mij duivels deze week wel komen wordt ik als nog doorverwezen naar de gyn

alleen gaf mijn ovulatietest 2 dikke strepen aan???????? mijn huisarts zei dat ook tegen mij, probeer dat maar eens, als je ze nog hebt liggen
Dan maar hopen dat de pijn minder gaat worden en de duivels snel komen.. beter zekerheid dan onzekerheid
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:08:13 #68
239293 missCMS
pi_77011327
daarom!!!!
pi_77012744
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:20 schreef prinseszondererwt het volgende:
Zeker waar Tierrr, bij mij zijn dus 2 van die 3 nog altijd niet gedaan.
Haha, bij mij alledrie nog niet... dat bloedprikken en de HSG zouden net voor mijn zwangerschap gaan gebeuren, maar hoefde dus uiteindelijk niet.. en de HSG en de samenlevingstest zijn nu waarschijnlijk ook minder nodig omdat bewezen is dat er in elk geval een eileider open is en een zaadje een eitje heeft kunnen bevruchten...

Maar bij jou vind ik het wel vreemd dat dat nog niet gedaan is... heb je er al eens om gevraagd?
pi_77013368
Tierrr, in het andere topic kun je alles lezen over mijn recente second opinion. Is misschien een betere plaats voor gynpraat, anders wordt dit topic weer zo zwaar.
pi_77014298
Haha, ok, verhuis ik ff daarheen.
Ik kijk daar sowieso wel, maar het lukt me niet om alles precies bij te houden...
pi_77014495
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:33 schreef missCMS het volgende:
zo daar ben ik weer...

Kan het niet een hele late eisprong zijn? Misschien toch even lekker seksen vanavond?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 16:55:53 #73
239293 missCMS
pi_77015695
kan haast niet... heb begin jan. ook ovu test gedaan en die gaf positoef aan. toen goed geklust.
na een aantal dagen toen bruinige slijn verloren....
zit nu op dag 36.... zie anders andere topic als zwanger worden/blijven niet zo ......tpoic74
maar ja anders voor de zekerheid maar ff klussen vanavond
pi_77015914
Ik had hier toen ook een dikke postieve ovu test. En zie nu
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:08:02 #75
239293 missCMS
pi_77016237
bedoel je dat je de ovutest later had gebruikt, net voor je NOD of dat je en verlate ei had?
sorry hoor, wordt er nu een beetje van,,,, weet ff niet meer wat ik moet
pi_77016505
Ik had mezelf vergist. En dagen lang, bleven de strepen maar donker en donker van de ovu test.
Toen in mijn agenda gekeken, bleek dat mijn NOD was. Dus daarvoor en daarna, 2 dikke strepen op ovu test. En op zwagerschapstest uiteindelijk ook natuurlijk.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 17:21:39 #77
239293 missCMS
pi_77016775
kijk dat is natuurlijk super voor jou!!!!!!!!
en nu dus hoog zwanger... mooi zeg!!
Ik hoop natuurlijk dat het bij mij ook raak zou zijn, maar de zorgen zitten hem bij mij in die buikpijnen....
maar ik denk dat ik er ook ff teveel mee bezig ben en daarom ook alles voel....
morgen dan maar ff weer eens een testje er tegen an gooien..
pi_77017878
Ik duim voor je mee missCMS.
En sterkte, dit gevoel wat je zo onzeker maakt, is ook niet leuk.
Of zwanger óf ongesteld. Maar dit is niet leuk voor een vrouw.
pi_77021861
Cisco, fijn dat er nu duidelijk een plan is van de testen en fijn dat de zwemmers in ieder geval goed waren.

MissCMS, vervelend he, die onduidelijkheid...ik hoop dat je snel weet waar je aan toe bent.

Hier verder geen nieuws...ik heb geen idee wanneer ik mijn eisprong heb door die belachelijk lange cyclus van de laatste keer, dus we seksen maar veel en op goed geluk ;-)
Ik ben wel erg benieuwd hoe lang mijn cyclus deze keer is.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 19:33:12 #80
190853 RockabeIIa
pi_77022470
ik moet telkens zo lachen om dat hoog zwanger Sorry!

MissCMS, welk streepje is donkerder? Laat es zien je testje!
pi_77024567
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 14:15 schreef Tierrr het volgende:
Cisco, fijn dat de uitslag van de zwemmers goed was en dat er nu zo goed verder actie ondernomen wordt! Bloedprikken, samenlevingstest en HSG lijken me goede stappen... dan zijn de belangrijkste zaken direct bekend! Succes!!
Ik zie nergens staan dat ik HSG moet prikken.. Ah zal wel goed zijn, vertrouw mijn gyn
pi_77025285
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:15 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Ik zie nergens staan dat ik HSG moet prikken.. Ah zal wel goed zijn, vertrouw mijn gyn
Een HSG is een röntgenfoto die de baarmoeder en de eileiders zichtbaar kan maken. Ik nam aan dat je deze krijgt, omdat je zei dat de gyn nog een onderzoek wil plannen om te kijken hoe open/toegankelijk je eileiders zijn... kan het mis hebben hoor, maar dat leek me wel waarschijnlijk.
pi_77026493
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 17:21 schreef missCMS het volgende:
kijk dat is natuurlijk super voor jou!!!!!!!!
en nu dus hoog zwanger... mooi zeg!!
Ik hoop natuurlijk dat het bij mij ook raak zou zijn, maar de zorgen zitten hem bij mij in die buikpijnen....
maar ik denk dat ik er ook ff teveel mee bezig ben en daarom ook alles voel....
morgen dan maar ff weer eens een testje er tegen an gooien..
Hopelijk krijg je snel in ieder geval snel zekerheid, want dit is ook niets zo. Ik ben wel blij dat ik getempt heb de laatste maanden, ik dacht namelijk ook rond dag 21 al mijn eisprong te hebben gehad. Maar later bleek deze toch echt veel later te komen. En toen was het heel erg duidelijk. EN was ik eindelijk (vond ik dan, na dik 9 maanden) zwanger...
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:03:21 #84
239293 missCMS
pi_77026884
de foto staat wel op .....als zwanger raken/blijven moeilijk......
kijk daar maar ff
maar ik wacht nu gewoon ff af en ga morgen anders gewoon testen.. en anders dikke pech, op naar de volgende ronde.....
( dan maar eerst nieuwe batt. in mijn thermometer doen )

en ja hoog zwanger is ook een vreemd woord, maar wel prachtig om te zijn;-)
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:24:12 #85
190853 RockabeIIa
pi_77028144
MissCMS, het is ook 1 woord en niet twee. Ben benieuwd hoe hoog ze zwanger zit, zeg maar.
*andere topic opzoekt*
pi_77028994
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:33 schreef RockabeIIa het volgende:
ik moet telkens zo lachen om dat hoog zwanger Sorry!
Ik ook.

Spannend missCMS!
Ik duim voor je.
pi_77032122
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:31 schreef Tierrr het volgende:

[..]

Een HSG is een röntgenfoto die de baarmoeder en de eileiders zichtbaar kan maken. Ik nam aan dat je deze krijgt, omdat je zei dat de gyn nog een onderzoek wil plannen om te kijken hoe open/toegankelijk je eileiders zijn... kan het mis hebben hoor, maar dat leek me wel waarschijnlijk.
Ja die krijg ik inderdaad over week of 6, wist niet hoe de medische naam was
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:38:21 #88
239293 missCMS
pi_77053141
zelf ff naar de gyn gebeld...heb haar het hele verhaal uitgelgd, 3 feb kan ik terecht...ik kan nu niks anders doen dan afwachten....
pi_77053705
Test was negatief zag ik in het andere topic?
Maar je zit toch nog niet eens aan NOD, dus je kunt toch ook gewoon te vroeg getest hebben?
pi_77053853
Dat denk ik ook missCMS. Heb je niet gewoon te vroeg getest?
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:06:01 #91
239293 missCMS
pi_77056954
dat kan absoluut....daarom wacht ik ook ff....
werd gewoon zo onrustig van alles... maar merk nu dat ik beter gesteld ben na telefoon met gyn...
straks lekker uiteten met collega's, altijd goed
pi_77074030
Ik was dit topic helemaal vergeten....

Wat fijn dat de gynaecoloog zo goed doorpakt ciscostar. Jammer van de huisarts dat hij niet alles aangegeven had om te testen. Hopelijk komt er de komende maand wat uit.

Wat spannend missCMS, gelukkig hoef je niet al te lang te wachten voor je naar de gynaecoloog kan. Het is zo 3 februari.

Voor Isla en Suuzz worden het ook weer spannende dagen, ik duim voor jullie!!

Ik heb altijd in mijn achterhoofd het idee gehad dat het nooit zou lukken. Ik ben de afgelopen tijd erg druk geweest met mezelf. Heb een lang traject doorlopen bij een angsttandarts en mijn eigen tandarts. Dit is nu net afgelopen. Ik heb overleg gehad met de angsttandarts of het wel kon, een eventuele zwangerschap. Ze gaf aan dat het geen probleem was. Verdoven is veilig en bij foto's heb ik steeds een schort om gehad. Maar toch zat t me niet lekker. Ook omdat ik alles behalve mager ben (zeg maar gewoon dik eigenlijk) was ik toch bang dat het allemaal niet goed zat van binnen. Ik vond het al een lekker gevoel dat mijn menstruatie elke keer op tijd kwam.
Ik had al een maand of drie geleden ovulatietesten van clearblue gehaald. Maar durfde ze niet te gebruiken. Bang om te zien dat t inderdaad niet goed zat.
Deze maand toch maar getest. En wat zag ik zonet...

Ik ben dus best blij nu.. toch een teken
*poef* nu is het weg
pi_77087072
Wat fijn kaatje! Heb je goed gebruik van de test gemaakt??

@ciscostar Wat fijn dat alles goed onderzocht wordt! Die onzekerheid lijkt mij echt killing.

Hoe is het met de dames waarvan de NOD eraan komt?? Voelen jullie al wat?
pi_77088359
Ik verlies al 2 daagjes bruinig slijm. Niet veel en heel licht.

Ik heb dat normaal alleen een dag na mijn ongesteldheid. Pffffff. Raar lichaam
pi_77091968
Even weggeweest, heb weer heel wat bij te lezen...

CA en MissCMS, balen dat het allemaal zo verwarrend is... hoop op beiden van jullie op goed nieuws...

Cisco, mooi dat de onderzoeken in gang zijn gezet. Hopelijk is het in de tussentijd toch nog raak!

Dikke knuffel voor de dames bij wie het niet gelukt is afgelopen maand..

Hier buikpijn en wat licht bloedverlies, dus deze maand gaat hem ook niet worden. Heb de moed al een beetje opgegeven. Dus lief MODje, mag ik uit het bovenste lijstje? Ik weet mijn NOD meestal wel maar het heeft toch niet zoveel zin. Ik zou graag in het onderste lijstje willen. Thanks!

Suuzz en Taffie, ik duim voor jullie!!!

En KJ en de rest van de dames in de vruchtbare week: veel plezier!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:31:01 #96
190853 RockabeIIa
pi_77092225
kaatjejannie succes!

Volgens mij klopt het lijstje van de OP weer. Als het niet zo is lees ik het wel weer...
pi_77092288
Thanks RB!
pi_77094675
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:24 schreef IslaBonita het volgende:
Even weggeweest, heb weer heel wat bij te lezen...

- knip -

Cisco, mooi dat de onderzoeken in gang zijn gezet. Hopelijk is het in de tussentijd toch nog raak!

Dikke knuffel voor de dames bij wie het niet gelukt is afgelopen maand..

Hier buikpijn en wat licht bloedverlies, dus deze maand gaat hem ook niet worden. Heb de moed al een beetje opgegeven. Dus lief MODje, mag ik uit het bovenste lijstje? Ik weet mijn NOD meestal wel maar het heeft toch niet zoveel zin. Ik zou graag in het onderste lijstje willen. Thanks!

-knip -

Ik ken het gevoel.. moed opgeven. Ik doe die onderzoeken ook alleen maar om te zien of er wat mis is. En ergens denk ik van wel...

Succes meisje, ik weet zeker dat je heel snel zwanger bent!
pi_77097208
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 13:33 schreef Ciscostar het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel.. moed opgeven. Ik doe die onderzoeken ook alleen maar om te zien of er wat mis is. En ergens denk ik van wel...

Succes meisje, ik weet zeker dat je heel snel zwanger bent!
Je bent lief!

Als ik snel zwanger word...laten we dan zorgen dat we gelijktijdig een vreugdedansje kunnen maken!
pi_77100049
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 14:33 schreef IslaBonita het volgende:

[..]

Je bent lief!

Als ik snel zwanger word...laten we dan zorgen dat we gelijktijdig een vreugdedansje kunnen maken!
Hoop ik ook! Gaan we voor! Rond 16 februari tijd voor een dansje??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')