Tsja, tegen te veel passagiers helpt niets behalve meer bussen in te zetten ...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef busfoto.nl het volgende:
Leden,
een tijdje geleden heb ik in een Turkse thread van Skyscraperscity een vraag gesteld over de status van de Phileas bussen in Istanbul. Mij was bekend dat er een behoorlijk aantal bussen naar toe waren gegaan, maar op internet kom je nauwelijks foto's tegen van deze wagens op de lijndienst. Ik kreeg het volgende schokkende antwoord:
"In April it was said that 50 Phileas busses are in town, but they are in the garages, as they have proven themselves inadequate for service in Istanbul. They are projected for capacity of 200, but operate often with 300 passengers, as the highway express lane they operate on is the only rapid mass transit connection spanning most of the length of the town, and busses are mostly full. When being so crowded, they do not manage to climb up the slopes of this hilly city, eventhough they operate exclusively on a highway. Occasionally one sees the odd Phileas bus in operation, but it seems the technical problems are still not solved and the Istanbul municipality government has invested the public money into buses gathering dust in garages. "
Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
Bussentopic #30, waar alle bussen zonder strijkplank worden omgeruild.
(en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt)![]()
[ afbeelding ]
Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
En dan de busfoto's uit Nieuw-Zeeland (en een paar uit Seoul, Zuid-Korea), die ik, wegens de hoge resoluties, als link post:
Binnenkant Link-stadsbus Auckland
Buitenkant niet zelf op de foto gezet, maar het is er zoëen:
[ afbeelding ]
Bij toeval gespot tijdens een bezoek aan de Sky Tower, tevens in Auckland:
Busstalling Auckland
Metrolink lijnbus, Auckland
Kelly Tarlton's touring-bus, Auckland (let ook op de kentekenplaat)
Deze bus zat ik in tijdens een dagtour vanuit Paihia naar het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland (Cape Reinga), via 90 Mile Beach:
Binnenkant Dune Rider, Paihia
Buitenkant Dune Rider, 90 Mile Beach
Buitenkant Dune Rider, ergens aan highway 1 tijdens tussenstop
Bij Cape Reinga zelf kwamen ook deze bussen langs:
Sand Safaris touringbus, Cape Reinga
Dolphin Cruise touringbus, Cape Reinga
Een intercity-bus, waar ik het eerder over had, die we 's nachts in een steegje aantroffen:
Voorkant InterCity, Taupo
Achterkant InterCity, Taupo
Voorkant InterCity (iets dichterbij), Taupo
Tijdens een tour naar Milford Sound, zaten we in deze bus:
Binnenkant Milford Sound Select touringbus, Queenstown
Voorkant Milford Sound Select touringbus, tijdens tussenstop
Achterkant Milford Sound Select touringbus, zelfde tussenstop
Tijdens laatstgenoemde tussenstop kwam er ook een paar touringbussen van Real Journeys (van hetzelfde type bus) langs, die bezig waren met dezelfde dagtrip:
Achterkant Real Journeys touringbus
Voorkant Real Journeys touringbus
Voorkanten beide Real Journeys touringbussen
Een bus van KiwiExperience, de Milford Explorer, was ook bezig aan dezelfde trip, maar tijdens de vorige tussenstop kreeg ik de kans niet die goed op de foto te zetten. Bij een tussenstop later, voor de homer tunnel, kreeg ik die kans echter alsnog:
Achterkant Milford Explorer
Voorkant Milford Explorer
En dan nog een aantal (lijn)bussen, dat ik eergisteravond, tijdens een lange tussenstop in Seoul (Zuid-Korea), op het vliegveld heb gekiekt:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Helaas geen trucks voor Alexxx op de foto kunnen zetten, die kwam ik namelijk niet op fotogeschikte momenten tegen, waar ik de camera bij me had
Nee, dat is een oud barrel van TCR (zonder strijkplank dus).quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:53 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ?
Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelf
Samengevat in het Nederlands: buschauffeur gisteren zomaar aangevallen door 4 mongolen, op het busstation in Leeuwarden. Mongolen zijn weggerend richting binnenstad en niet meer gevondenquote:15-01-2010 | 20:39
Op it stasjon fan Ljouwert is in bussjauffeur fan Connexxion mishannele. Hy krige klappen fan fjouwer jongens. Dy foelen de sjauffeur samar oan.
De dieders binne útnaaid yn de rjochting fan de Ljouwerter binnenstêd. De plysje hat in burgernetaksje op tou set. Der kamen in soad tips binnen mar de dieders binne net oantroffen. It is noch net dúdlik oft de jongens ek jild stellen ha.
Bron: Omrop Fryslan
Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetjequote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts.
Zo groot zijn ze nou ook weer niet. Die van Marcel, die zijn pas groot.
Ik heb mijn Fok gewoon zo ingesteld dat het hele topic gewoon op ene pagina verschijnt. De nieuwste kan ik met ene klik onderaan vinden en wil ik iets terugzien, dan scroll ik even naar boven.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 06:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetje
Wat de pics betreft: met elke browser kan je ze tegenwoordig met een klik op de middelste muisknop openen in een nieuwe tab, je kan er dan alsnog makkelijk bij langs browsen
Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
(en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt)![]()
Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen?
Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod.
Voelde je je aangesproken? Dan was die opmerking blijkbaar idd voor jou bedoeld, hè
Hij weet ook alles beter, net als ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje.
www.sp.nl/verkeer/quote:Strippenkaart moet blijven totdat OV-chipkaart niet meer duurder is
15-01-2010 • De OV-Chipkaart maakt het openbaar vervoer fors duurder. Dat blijkt uit het SP-onderzoek 'De OV-Chipkaart, een kostbare onvoldoende'. Niet alleen de tarieven zijn sterk gestegen, maar ook falende systemen, onduidelijke procedures en een wirwar aan aanbieders zorgen voor extra kosten en problemen voor de reiziger. Van de elf eisen van de reizigersorganisaties waaraan reizen met de OV-chipkaart zou moeten voldoen wordt er geen gehaald. SP-Kamerlid Emile Roemer: “De reiziger is inmiddels compleet de weg kwijt en fors duurder uit. Daarom wil ik dat het overal mogelijk blijft om met de strippenkaart te blijven betalen totdat de OV-chipkaart zijn belofte waar maakt.”
In zes steden zijn voor bijna 2000 ritten de prijzen van OV-Chipkaart en de strippenkaart met elkaar vergeleken. Hieruit blijkt dat reizen met de OV-Chipkaart gemiddeld fors duurder is dan met de strippenkaart. In Amsterdam is de reiziger 5% duurder uit, en in de regio Arnhem zelfs 22%. In individuele gevallen bleken de reizen soms nog veel duurder te worden. Vanaf het begin van het project is echter altijd beloofd dat de OV-Chipkaart het reizen niet duurder zou maken. Roemer: “Wat mij betreft rijdt staatssecretaris Huizinga zelf alle ritjes nog een keer, maar ze kan niet meer ontkennen dat het reizen met de OV-chipkaart niet duurder wordt.
Naast de ritprijs zijn er nog veel andere problemen met de OV-chipkaart die de reiziger geld kosten. Zo is de overstaptijd met de OV-chipkaart veel korter dan bij de oude strippenkaart waardoor sneller extra 'instapgeld' moet worden betaald. Voordeelkaartjes zoals het retourtje verdwijnen, losse kaartjes worden duurder en wanneer men fout in- en uitcheckt, vaak door systemen die niet goed werken, is de procedure voor het terugvragen van het geld zo omslachtig dat de meeste reizigers het er maar bij laten zitten.
Roemer hekelt het feit dat er geen landelijke tarieven zijn, en de verschillende vervoersbedrijven allemaal verschillende systemen gebruiken. Roemer: “De kaart brengt de reiziger op dit moment geen enkel gemak, maar is hem vooral tot last. We hebben in ons onderzoek de elf eisen voor een goede OV-chipkaart langs de meetlat gelegd. Niet een eis is gehaald, terwijl de OV-chipkaart de reiziger inmiddels wel wordt opgedrongen. Als we zo doorgaan jagen we iedereen het OV uit, terwijl de kaart juist bedoeld was om het OV aantrekkelijker te maken.
Roemer doet in het rapport elf aanbevelingen om de OV-chipkaart uit het slop te trekken en de reiziger centraal te stellen. De vier belangrijkste:
1. Breng alle tarieven van de OV-Chipkaart volledig in kaart en vergelijk deze met de kosten van de strippenkaart. Indien blijkt dat de OV-Chipkaart het reizen duurder maakt dan moeten de tarieven worden verlaagd totdat onomstotelijk is aangetoond dat de reiziger er gemiddeld gezien niet op achteruit gaat.
2. Zorg voor één landelijk tarief voor de OV-Chipkaart net zoals nu bij de strippenkaart het geval is. Dit vergroot de duidelijkheid voor de reizigers.
3. Zolang er geen sprake is van een veilige chip en van aantoonbaar bewijs dat de OV-Chipkaart het reizen niet duurder maakt, wordt de OV-Chipkaart niet verplicht gesteld aan de reiziger.
4. De reiziger moet weer centraal staan. Daarom moeten de 11 eisen van de consumentenorganisaties formeel als einddoelen worden gesteld.
OViB/jandieterich/quote:RET401 EN 402 EN OVERIGE... en nu wachten op de 2 VDL Citeas die nog gaan komen ben benieuwd.
Op welk lijn?quote:Op zondag 17 januari 2010 11:06 schreef NoBody122 het volgende:
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165?
6 (Bilgaard), 3 (Camminghaburen), 5 (FEC), weer 6, weer 3. Daarna mocht een collega hem overnemenquote:
zul je weer net zien dat arriva touring dat gaat rijdenquote:Op zondag 17 januari 2010 12:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij een 11-stedentocht komen ze vanzelf weer terug, die Alliances. Alleen komt die tocht er toch niet
Mja, het is een Benz, dus dan weet je wel dat het iets meer kwaliteit is dan zo'n Phileas die om de haverklap binnen staat voor onderhoud.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:13 schreef o.us het volgende:
RET is van plan om die lange bussen in te gaan zetten op de drukste buslijnen hier. Het zou heel prettig zijn als hij op de lijn 44 reed.
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_COOLSINGEL_13-01-2010.[4].jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_VASTELAND_13-01-2010.[2].jpg]afbeelding[/url] ]
Stiekem doet mij deze bus mij denken aan de Phileas.
Nee dus, Citaro G 9167 vanavond mee gehad naar Alkmaar. De 8849 stond de hele middag te niksen op de stalling, zij het wél op de Integro-rijquote:Op zondag 17 januari 2010 11:06 schreef NoBody122 het volgende:
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165?
quote:<14-12-2008> [22:24] <JJdJ> je hebt het voor elkaar
<14-12-2008> [22:24] <JJdJ> ik ga een PSM fanclub voor je oprichten
<14-12-2008> [22:25] <PSM> Cool
Ok.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de voorzitter en dat is jjdj1984
Qbuzz, for sure.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:05 schreef RubenK het volgende:
Vandaag een Lion's city gezien met blauwige stoelen bij station alkmaariemand enig idee waar die origineel vandaan kwam?
Bussen topic #29, Waar de GD bussen in Fryslân rijden enzoquote:Op maandag 18 januari 2010 22:05 schreef RubenK het volgende:
Vandaag een Lion's city gezien met blauwige stoelen bij station alkmaariemand enig idee waar die origineel vandaan kwam?
Ja en die Arriva Citea is vervolgens ook uit het straatbeeld verdwenen sinds 14 december 2009. Iemand enig idee of die nog steeds ergens rondrijdt ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel Citea's lopen er nu in Nederland? Op één Arriva Citea en twee VDL demo's na zijn alle Citea's die ik tot nu toe gezien heb richting Dubai gegaan?Niet echt een verkoopsucces...?
Die staat denk ik nog aan de steeds leger wordende Sontwegquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en die Arriva Citea is vervolgens ook uit het straatbeeld verdwenen sinds 14 december 2009. Iemand enig idee of die nog steeds ergens rondrijdt ?
die onderste is iig een demo... en de gel staat op handelarenkenteken zo te zien, dus ik gok ook een demo.. dikkans dat het dezelfde twee zijn als die ik bedoel, en die op Kortrijk stonden...quote:
Maar rijdt wel ergens in Duitsland op een lijn.quote:
Waar zie je dat aan?quote:en de gele staat op handelarenkenteken zo te zien,
Vast en zeker, die dubbelasser is denk ik gloedje nieuw.quote:dus ik gok ook een demo..
Zoals ik eerder al gemeld heb, er stond een foto van 3 Citea's op OViB bij de DezeWeek foto's, 2 weken terug of zo en er gaan binnenkort 2 naar de RET.quote:dikkans dat het dezelfde twee zijn als die ik bedoel, en die op Kortrijk stonden...
Jammer, doch helaas, dat is een tijdelijke plaat. Probeer 't nog 's.quote:
Precies. Maar dat is ook een antwoord op je vraag, nl : andere foto's zijn niet te vinden.quote:en ik vroeg om Nederlandse in dienst zijnde Citea's, en jij komt met twee demo's op nota bene Duitse (handelaren!) platen staande bussen aankakken!
Oh nee?quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben geen moddereter meer op PTA.
Maar die zijn niet maar hooguit 5 dagen geldig en niet overzetbaar.quote:En kentekenplaten voor proef- en testritten worden in de volksmond in Nederland gewoon 'handelarenplaten' genoemd
Dan hebben ze zeker een overschot aan streekbussen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef JDude het volgende:
Hallo.
In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst.
Groetjes,
JD.
Nee.quote:
Nou, daar zijn we dan maar mooi klaar mee ....quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ben al een maand of 2 gestopt als PTA modEn een dag na mijn aftreden weer begonnen als elfstedenmod (samen met oa mijn 'goede vriend' peterselieman), maar in PTA zijn 2cv, Anne en ThaFreak de mods
Je had 't ook uit dit topic kunnen jatten: Bussentopic #28, plain and simple.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:46 schreef 2cv het volgende:
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
Gejat uit dit topic.
En dan nog een vraag: wat is het nut van een 7700A op de Bredase stadsdienst? Of rijden er wel vaker gelede bussen daar?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef JDude het volgende:
Hallo.
In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst.
Groetjes,
JD.
Ik snap niet dat Istanbul niet alles heeft ingezet op de Mercedes CapaCity. Wat een prutsers.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Tsja, tegen te veel passagiers helpt niets behalve meer bussen in te zetten ...
Herstel: De Citaro G Hybrids worden alleen ingezet op lijn 38 in het kader van testritten.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:13 schreef o.us het volgende:
RET is van plan om die lange bussen in te gaan zetten op de drukste buslijnen hier. Het zou heel prettig zijn als hij op de lijn 44 reed.
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_COOLSINGEL_13-01-2010.[4].jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_VASTELAND_13-01-2010.[2].jpg]afbeelding[/url] ]
Stiekem doet mij deze bus mij denken aan de Phileas.
Sjoof schijnt onwel te zijn geworden.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 8208 is ook voorlopig uit de running
aanvaring gehad met een lantaarnpaal
http://www.112fryslan.nl/news/4512
Het was inderdaad een Ambassador 200quote:Op zondag 24 januari 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als een Amba. Die hebben idd twee koplampen aan elke zijde.
[..]
Sjoof schijnt onwel te zijn geworden.
tja naar voor de sjoof, hopen dattie er beter uit is gekomen dan zn busquote:Op zondag 24 januari 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als een Amba. Die hebben idd twee koplampen aan elke zijde.
[..]
Sjoof schijnt onwel te zijn geworden.
Ze zijn al druk aan het wassen, maar dat kan niet als het vriest.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft ook de nieuwe Integro's voor de GD consessie (deels) rijden
en Qbuzz moet wat extra wasmuntjes kopen
ze hebben geld teveel bij CXX?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:44 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag zat Amba 8214 op lijn 350, voor zover ik van buiten kon zien zonder Wayfarer. Dat, terwijl MAN 8849, met Wayfarer, gewoon de hele dag op de stalling in Leeuwarden staat te niksen
dat geloof ik wel jaquote:Op zondag 31 januari 2010 21:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat ze dat anders spenderen
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat geloof ik wel jaop je salaris strookje? :p
Geen idee maar ze zijn niet heel consequent in de schrijfwijze van Provinciale weg.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
[ link | afbeelding ]
raad de lijn( bonus punten voor wie de richting ook nog weet
)
lijn 92 richting Bolsward denk ikquote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
[ link | afbeelding ]
raad de lijn( bonus punten voor wie de richting ook nog weet
)
Is die wel van Fryslân dan?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:44 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag zat Amba 8214 op lijn 350, voor zover ik van buiten kon zien zonder Wayfarer.
Dat, terwijl MAN 8849, met Wayfarer, gewoon de hele dag op de stalling in Leeuwarden staat te niksen
Nee, die Amba reed op een Alkmaarse omloop. Echter zou je dan alsnog in Leeuwarden even de 8849 op kunnen pakken (en die voor de laatste rit terug naar Alkmaar weer terugwisselen natuurlijk), aangezien de Alkmaarse omlopen ook gewoon in de Fryske Infoxx hangen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is die wel van Fryslân dan?
Alkmaar heeft namelijk ook 2 wagens te barsten en rijdt/reed ook met een Amba op 350 dit weekend.
(en ook vandaag nog)
Hoorde zaterdag dat de Volvo 5615 terug gekomen is als reserve voor grijze Integro 2945 nadat deze eerder eind vorig jaar bij Wieringerwerf (letterlijk) geheel in rook is opgegaan.
Kwam overigens tijdens de oversteek vanochtend (ruim een half uur vertraging) 3 Qliners 350 tegen op de afsluitdijk, richting Fryslân.
De laatste 2 reden zo goed als achtermekaar, de eerste reed er misschien 10 minuten voor.
't Moet bar en boos zijn geweest, daar boven Alkmaar, vanochtend.
nieuwe prijzen:quote:
http://www.flickr.com/photos/stokpic/4282228284/quote:grijze Integro 2945 nadat deze eerder eind vorig jaar bij Wieringerwerf (letterlijk) geheel in rook is opgegaan.
Nee, Wayfarers te weinig...quote:
Viesbuzz heeft ook geen wayfarers meerquote:Op maandag 1 februari 2010 19:34 schreef estranged het volgende:
[..]
Nee, Wayfarers te weinig...
Er is geen enkele werkende meer op voorraad.![]()
Afgelopen week zijn er 3 pallets met Wayfarers opgestuurd om te kijken of er van 2 WF's 1 WF te maken is...
quote:Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
nieuwe prijzen:
enkeltje lwd>alk: ¤11,70
dagkaart qliner: ¤11,-
[..]
http://www.flickr.com/photos/stokpic/4282228284/
http://www.flickr.com/photos/stokpic/4281485929/
Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bendequote:Op maandag 1 februari 2010 20:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Viesbuzz heeft ook geen wayfarers meerworden niet meer gemaakt
oftewel AFSCHAFTEN!
afschaffen dusquote:Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef estranged het volgende:
[..]
Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bende![]()
Het bedrijf in NL wat ze kon repareren is ook failliet sinds vorig jaar, dus daar kunnen ze ook al niet heengestuurd worden. Vorig jaar nog een paar honderd chauffeurs-modules willen bijbestellen, bleken die krengen 330,- per stuk te kosten. en er waren er 300 nodig ofzo(dus die zijn toch maar niet besteld)
Ze zijn ook nog maar pas 15 jaar oud hè.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef estranged het volgende:
[..]
Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bende![]()
Wat wil je, met 2 wagens stuk en ze rijden er graag mee.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Overigens heeft de 5616 (dacht ik) de afgelopen dagen steeds op de QLiner gereden.
Ik ook niet.quote:Ik wist niet dat de 2945 op is gefikt
Inderdaad, haal die Wayfarer maar uit de 8849 en zet hem in een Frysker, kan die mooi op lijn 350quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze zijn ook nog maar pas 15 jaar oud hè.
[..]
Wat wil je, met 2 wagens stuk en ze rijden er graag mee.
[..]
Ik ook niet.
De betreffende sjoof was overigens nog door de collegas bedankt: of ie er ook nog niet even een Frysker aan toe kon voegen .....
Eentje maar?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik ook niet.
De betreffende sjoof was overigens nog door de collegas bedankt: of ie er ook nog niet even een Frysker aan toe kon voegen .....
Hoe lang is Utrecht - barendrecht ( rijdt daar wel een lijn eigenlijk??)quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
Qua afstand is het lijn 315. Qua tijd gok ik op Qbuzz-lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk. totale reistijd 2 uur en 40 minuten.
Je bedoelt Utrecht-Dordrecht?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang is Utrecht - barendrecht ( rijdt daar wel een lijn eigenlijk??)
En qua afstand is 315 de langste ( http://www.profnews.nl/90(...)s-650-000-passagiers )
nuttige lijn ookquote:Op donderdag 4 februari 2010 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
Qua afstand is het lijn 315. Qua tijd gok ik op Qbuzz-lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk. totale reistijd 2 uur en 40 minuten.
Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nuttige lijn ookgezien de NS het zelfde stukkie kan scheuren in een klein half uur ( Intercity )
Door de prijs die je er dan voor betaalt is dat dan ook voorbehouden aan de elite.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet.
dan nog pak je toch gewoon de trein / snelbus naar een gat in de buurt waar je overstapt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet.
Hier in Arnhem zitten soms ook van die heeeul jonge meiden achter het stuur, wel grappig om te zienquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
en soms tref je zowat bejaarden aan achter t stuur, en soms ook dit:
[ link | afbeelding ]
Den Haag vind ik nog wel te doen, Rotterdam gaat Amsterdam achterna qua vertrutting.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
niet zo naar als den haag of rotterdam, maar er zijn beter plaatsen om te vertoeven.
Wat bedoel je precies, vertrutting ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Den Haag vind ik nog wel te doen, Rotterdam gaat Amsterdam achterna qua vertrutting.
Oh, .. je bedoeld Qbuzz lijn 13?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog pak je toch gewoon de trein / snelbus naar een gat in de buurt waar je overstapt?
Niemand ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:48 schreef GlenSpey het volgende:
Trouwens, weet iemand hier wat zo'n lichamelijke en psychologische test inhoudt die je krijgt als je solliciteert?
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.quote:
Beide burgemeesters proberen de stad in te richten voor yuppies, ten koste van de oorspronkelijke bewoners.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:29 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, vertrutting ?
Ah, zo.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Beide burgemeesters proberen de stad in te richten voor yuppies, ten koste van de oorspronkelijke bewoners.
En dan ook de periodieke herzoneringen en herstructureringen in Rotterdam zelf. Ik denk niet dat je passagiers wint als je vaste tram- of buslijn elke zes maanden een nieuwe route krijgt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ah, zo.
Helemaal mee eens. Inrichten mag ook vrij vertaald worden door "verkloten."
Maar zolang er nog altijd geen gekozen burgemeesters zijn, krijg je dit soort taferelen. Ik sluit namelijk niet uit dat met name de Rotterdamse er ooit gekomen was door stemrecht.
Maar goed, meer ontopic. In Rotterdam en omstreken is het ov inmiddels zover uitgekleed dat er met name 's avonds niet fatsoenlijk meer te reizen is. Dat proces is echter al 15jaar gaande en moet inmiddels zijn dieptepunt wel bereikt hebben.
Dan hebben ze bij de provincie Groningen en Drenthe goed afgekeken bij de provincie Utrecht: een overkoepelende organisatie oprichten die alle OV-informatie coördineert.quote:Ik ben er qua Ov alleen maar op vooruit gegaan sinds ik uit die regio naar het dunbevolkte Noord Oost Groningen ben verhuisd. How bizar !
Ik vrees t ook niet, ben gewoon nieuwschierigquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.
Nee hoor, maar ik heb die psychologische test nooit gehad, dus dan is het best wel lastig om daar wat zinnigs over te zeggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.
[..]
www.9292ov.nl ?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
OV-reisinformatie op één centrale site.
Het gaat hier om goede reisinformatie.quote:
Dat is een reisplanner.quote:
nja 1700tjes zijn toch kutquote:Op zondag 7 februari 2010 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bus 8208 die in Leeuwarden tegen een ANWB-paal knalde krijgt een nieuw front. Deze is afkomstig van de 1762 die laatst een motorbrand heeft gehad. Die bus zal afgevoerd gaan worden.
dat ook :pquote:Op zondag 7 februari 2010 16:59 schreef NoBody122 het volgende:
Ik begreep afgelopen week, dat de 17xx-en weg gaan ivm geen rolstoelplank. Die frontwisseling past ook daarom in de planning i guess
Viel mij ook op ja, opeens zo'n VDL als lijn 2quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef JDude het volgende:
Hallo.
In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst.
Groetjes,
JD.
Nee, helaas niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef o.us het volgende:
Speelt hier iemand ook Bus Driver? Een leuke buschauffeurspel.Is weliswaar geen 100% simulatie maar het is toch wel grappig om als buschauffeur te spelen.
JDude zag een tijdje geleden een Volvo 7700A op de Bredase stadsdienst (lijn 8).quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Viel mij ook op ja, opeens zo'n VDL als lijn 2
Waar kun je die halen?quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef o.us het volgende:
Speelt hier iemand ook Bus Driver? Een leuke buschauffeurspel.Is weliswaar geen 100% simulatie maar het is toch wel grappig om als buschauffeur te spelen.
Ja hoor, lijn 8 gaat naar de Avans en dat zijn echt Japanse taferelen af en toe.. stampvol, helft moet vaak buiten blijven... net zoals de andere lijnen die kant op, 8, 10, 11, 12, 131... vaak vechten om een plaatsje te bemachtigenquote:Op zondag 7 februari 2010 17:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, helaas niet.
Bovendien moet ik dan mijn laptop volledig ombouwen. Ik heb Vista er namelijk uitgegooid.
[..]
JDude zag een tijdje geleden een Volvo 7700A op de Bredase stadsdienst (lijn 8).
Zijn er nou drukke lijnen in Breda die gelede bussen benodigen (afgezien van carnaval)?
Ik heb hem (hele versie) gedownload en sommige lijnen zijn echt gaaf om te berijden.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar kun je die halen?
oeh ,hebbes: www.busdrivergame.com + gratis trial ( werkt niet bij win7 zie ik.. )
zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu hoopt op een extra stapel wagens uit de MAN schuur :p
dat zijn ook wel puike waggels ja!quote:Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen.
Eensch, rijden best fijnquote:Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen.
de accus zitten dus voorin ergensquote:Op maandag 8 februari 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Filmpje van de busbrand van juijn rossum op de snelweg vorige week.
Let ook op de ruitenwissers die nog gewoon aan het werk zijn.
weet ik, maar je zou toch ergens kortsluiting verwachtenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de accus zitten dus voorin ergens
och.. een beetje bus heeft wel accusquote:Op maandag 8 februari 2010 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet ik, maar je zou toch ergens kortsluiting verwachten
ja... als t een procity barrel was... haddie um van mij mogen mee nemenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:35 schreef RealZeus het volgende:
Echt, sommige mensen.
Fckng buschauffeuse
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja... als t een procity barrel was... haddie um van mij mogen mee nemen
heel dom?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.
Maar buiten dat: hoe dom kan je zijn.
Zit ie bij de Amba daar ook niet?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.
Volgen mij wel jaquote:Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zit ie bij de Amba daar ook niet?
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
Juist bij de Citaro, althans degenen die ik ken, zit ie daar niet...
Knap gejat hoor. Hè, ... Deuks Sjevo?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Filmpje van de busbrand van juijn rossum op de snelweg vorige week.
quote:Let ook op de ruitenwissers die nog gewoon aan het werk zijn.
Jullie twee zijn vast nog heel erg jong?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.zich zelf binnen gelaten.]
heel dom?
Als ge van 'portugeesche' Ambassadors houdt, ja.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:38 schreef NoBody122 het volgende:
[.Caetanos.]
Eensch, rijden best fijn
Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:03 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wat hebben de alkmaarders eigenlijk tegen de integro's?
quote:Chr. J. Flikweert, directeur van de Gomarus Scholengemeenschap, zei zaterdagmiddag „nog geen enkel idee” te hebben welke schade leerlingen van zijn school vrijdagmiddag hebben opgelopen een busbrand op de A15.
quote:Naast de enorme schrik bij leerlingen, ouders en personeel en bestuur van de school mag er volgens Flikweert ook dankbaarheid zijn dat er zich geen persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. „Het zijn gebeurtenissen die diep ingrijpend zijn en heel begrijpelijk veel schrik en angst met zich mee brengen.”
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/kienwaiwongquote:Op zondag 7 februari 2010 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bus 8208 die in Leeuwarden tegen een ANWB-paal knalde krijgt een nieuw front. Deze is afkomstig van de 1762 die laatst een motorbrand heeft gehad. Die bus zal afgevoerd gaan worden.
Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking.
Een in de regel slecht trekkende 250 pk Integro met ook nog eens een slechte zit achter 't stuur vinden ze dus twee keer helemaal niks. Bovendien staan ze om de haverklap in de garage.
Dit:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen.
Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pkquote:Specificaties van de BX-FN-20
Aantal cilinders 6
Aantal staanplaatsen 25
Aantal zitplaatsen 48
Brandstof Diesel
Cilinderinhoud 11967 cm3
Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-01-2010 (13 dagen geleden) *
Datum eerste afgifte Nederland 16-10-2009 (3 maanden, 24 dagen geleden)
Datum eerste toelating 16-10-2009 (3 maanden, 24 dagen geleden)
Euroklasse 5
Handelsbenaming INTEGRO
Kenteken bus BXFN20, BX–FN–20, BX FN 20
Massa leeg voertuig 12.400 kg
Massa rijklaar 12.500 kg
Omschrijving van de inrichting bus
Roetfilter Nee
Toegestane maximum massa voertuig 18.600 kg
Vermogen 220 kW/299 pk
Vervaldatum APK 16-10-2010 (over 8 maanden, 7 dagen)
Voertuigsoort bedrijfsauto
Wacht op keuren Nee
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Laatst bijgewerkt 09-02-2010
Nee, klopt, maar het is niet voor niets dat dat tegenwoordig niet zo is. Mensen gaan tegenwoordig dan ook even voor de fun achter het stuur zitten en ze kunnen niet met hun tengels van de knopjes afblijven. Bovendien blijft het feit dat het de bedoeling niet is dat de mensen zichzelf binnenlaten, anders had het knopje wel ergens anders gezeten.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jullie twee zijn vast nog heel erg jong?
't Was nog niet zo heel lang geleden heel normaal om je zelf binnen te laten als de bus op de halte stond en de sjofeur een bakkie doen. Alleen stond de deur destijds gewoon los en kon je die dan eenvoudig met de hand open trekken (en ook weer dichtdoen).
[..]
Een taxibedrifj die chartert op stadsdienst Oss heeft een paar (ik dacht 4?) Pro Citys gekocht, ook vlak na introductie... (Oh wacht... hij is alleen maar vlak na introductie te kop geweestquote:
Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:32 schreef BeefRWijker het volgende:
Geen probleem bij Qbuzz: Qbuzz 3600
[..]
Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pk
* Is die bus soms al weer door geschoven?
De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam)quote:
Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam)
Huh?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk.
Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services.
En hier is die van Drenthe Tours nog eens, maar dit keer dus ook in de GD kleuren:
[ afbeelding ]
[..]
Huh?
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond.
NIets mis mee toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat.quote:
Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x.quote:Ik zie OV-bedrijven geregeld nieuw materieel kopen dat technisch verschilt van de catalogus.
Qbuzz leased hun wagens :wquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussenquote:Miljoenen voor meer Friese bussen
Provinciale staten trekken ¤15 miljoen extra uit voor het Friese openbaar vervoer. Op het platteland zullen meer bussen rijden. Ook wordt geld gestoken in het rijden op biobrandstoffen.
Verder komen er onderzoeken naar nieuwe vormen van openbaar vervoer. De PvdA kreeg steun van de coalitiepartners voor dit oude plan.
Lees donderdag in de papieren krant hoe de coalitiepartners PvdA, CDA en ChristenUnie elkaar wegen- en vervoersplannen toespeelden. Met dank aan de VVD-oppositie.
zolang ze maar geen procitys aanschaffen!!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws:
[..]
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
Nou, ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws:
[..]
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
Oké, jij wint. Ik zag iets over het hoofd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat.
[..]
Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x.
Hier staat overigens dat de huidige zwakste versie die van 299 pk (220kW) is.
Die 354pk is juist de zwaarste voor de 12 meter versie (als dat niet de klinkers uit de straat trekt).
Edit: Eigenlijk is die 299pk dus de standaard (=serie) versie en de 354pk de versie op speciale aanvraag (SA) .
Waarschijnlijk heb je dat over het hoofd gezien, het staat er inderdaad een beetje rottig.
quote:In Nijmegen wordt een vervanger voor een veerpont gebouwd. Het bijzondere aan de vervanger is dat het geen pont is, maar een bus. De amfibiebus kan zowel rijden als varen.
De bus zal gedurende drie weekenden dienst doen op de Waal tussen Wamel en Tiel. Daarna gaat de bus aan het werk in Rotterdam. Hier zullen toertochten georganiseerd worden die zowel over het land als over het water gaan.
De bus wordt ook aan Schotland geleverd, hier wordt wel echt een veerpont vervangen door de bus.
roflquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef NoBody122 het volgende:
Nederlandse amfibiebus vervangt pont
[..]
kan ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, dat wordt lijn 66Z
met de z van zwemmen
quote:De bussen van GVU en een deel van de Connexxionbussen zijn woensdagavond uitgevallen. Rond 21.45 uur meldde GVU dat alle bussen naar de garage zijn gereden. In Amersfoort en Zeist rijden de bussen van Connexxion niet meer. Elders in de provincie is de dienstregeling aangepast.
Bron: RTV Utrecht
Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers.quote:Nederlandse bus kopje onder in Schotse rivier Clyde
De veerboot over de Schotse rivier de Clyde stopt er mee. Vandaar dat Schotten in de toekomst in een Nederlandse bus vervoerd zullen worden. Herhaal: bus!
Het betreft hier de amfibiebus van Splashtours (Rederij Tonissen) die vanaf de weg zo het water induikt. Niet voor niets kreeg Splashtours in 2007 de Ketelbinkieprijs voor meest innovatieve Rotterdamse ondernemer. Probleem is wel dat sinds 2007 nog nooit een bus lang genoeg heeft gedreven om in gebruik genomen te worden. En de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook de amfibiebus in Schotland zich na een paar testritten al weer in de garage bevindt, of op de werf, één van beide.
zuchtquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zo'n Kwibus?
[ afbeelding ]
Of zo'n:
[ afbeelding ]
Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid.. Hij doet het dus echtquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Eerst zien, dan geloven:
[..]
Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers.
Hier meer fotos (overzicht) en browser
Hier dus, afgelopen woensdag nog ('t origineel van dat FOK! nieuwsbericht):quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid..
Maar nog een lange weg te gaan als je ziet hoe die Iris bus in Budapest 't water induikt en er met 't grootste gemak ook weer uit rijdt.quote:Hij doet het dus echt![]()
Hier nog eentje van 't prille begin:quote:
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
lachen!
* Ou-Tannu zit nu in de TCR 76 die een ritje stadskanaal doet.. en wat staat er op het scherm in de bus? :/ Arriva meuk?!
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
Wie niet, vraag je je af:quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
(OV-Bureau, nieuwsarchief)quote:Sinds eind vorig jaar is het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe vernieuwd. Acht vervoerders zetten hun beste beentje voor, om de kwaliteit van het openbaar vervoer nog verder te verbeteren. We bieden u nu de mogelijkheid om dit zelf te ontdekken!
de 99quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:50 schreef NoBody122 het volgende:
Leuk, volgende week zaterdag na dik een jaar weer eens op lijn 98/99 (Harlingen <-> Heerenveen).. Dat wordt weer even uitzoeken hoe het ook weer zat
Jup, echter is het op zaterdagavonden kennelijk gecombineerd; van Heerenveen -> Joure lijn 98, daarna over in 99.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 99![]()
de 98 doet heerenveen cs - makkum camping hollepoarte :p
Neen.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:29 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wie niet, vraag je je af:
[..]
(OV-Bureau, nieuwsarchief)
En zouden ze niet ook gewoon nog steeds zoals voorheen in opdracht van Arriva kunnen rijden?
Daarbij heeft Qbuzz al zeker honderd bussen met schade door gladheid.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 10:46 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Neen.
Het is eigenlijk erg simpel. Qbuzz huurt bussen van TCR omdat er nog niet genoeg bussen zijn omdat alles in 3 maanden gebouwd moest worden. Arriva had daarentegen net een concessie verloren waardoor er 400 bussen vrijkwamen. Oftewel, die konden de inhuurbussen in Waterland vervangen. En toevallig heeft qbuzz een aantal oud-Waterlandbussen gefixt.
Arriva (Touring) rijdt in Groningen alleen nog maar op 305 (Emmen- Groningen vv), 314 (Drachten - Groningen vv sneldienst) en 327 (Emmen - Hoogeveen vv).
Dus de bussen zijn echt in dienst van Qbuzz(gehuurd van TCR), maar momenteel hebben ze nog zoveel te doen dat zulke kleine dngetjes, als een reclame over Xzibit in december nog niet oplossen
De onderste zag ik net rijdenquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zo'n Kwibus?
[ afbeelding ]
Of zo'n:
[ afbeelding ]
gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOFquote:Op maandag 15 februari 2010 19:25 schreef marcel.nl het volgende:
Dacht ik: leuk, enkel nog Mercedes, toen kwam ik dit tegen..... .
[ afbeelding ]
Hij 's fijn ja.quote:Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOF
ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebiedquote:Op maandag 15 februari 2010 21:07 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Hij 's fijn ja.
Nee, de Grooth Winschoten, die het vraagafhankelijk vervoer en de belbussen en dunbevolkte lijnen rijdt, kocht een Arriva Ambassador (8010) over en rijdt er nu dus mee in de GD kleurstelling. Vooralsnog dus ene unieke bus.
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebied
dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :pquote:Op dinsdag 16 februari 2010 05:35 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
Waarschijnlijk houden de Grunnigers zich in, omdat wij Friezen ons ook inhouden met de 9165, waar nog altijd reclame voor Groningen op zitquote:Op dinsdag 16 februari 2010 11:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :p
Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vindenquote:Op dinsdag 16 februari 2010 05:35 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv?quote:Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vinden
Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv?
die blijven voor zover ik weet toch echt binnen fryslan?
geen idee?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:01 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren.
quote:
quote:hoogeveen/meppel -
Het vervoer met stadsbussen door Hoogeveen en Meppel moet snel beter. Komt daar volgende week onvoldoende zicht op, dan volgen acties. Dat stelt FNV-bestuurder Ed van Eijbergen, daarin gesteund door de chauffeurs van Connexxion Taxi Services (CTS).
Sinds CTS dit vervoer op 13 december overnam, vallen regelmatig bussen uit en lukt het onvoldoende op tijd te rijden. Chauffeurs klagen over slechte arbeidsomstandigheden. Eijbergen praat volgende week met de directie van CTS.
En voor de oorspronkelijke prijs van die andere (2de hands Frysker).quote:Op vrijdag 19 februari 2010 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Te Koop: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1131832&languageid=2
Zo te zien die 2 die oorspronkelijk nog in Fryslân begonnen zijn.quote:Dit zijn wel leuke dingen: http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp?vehicleid=1175171&languageid=2
Het kan ook nog zijn dat die lijn door Oosterwolde wordt gereden. Die hebben ook beide soorten bussen. Er rijden regelmatig op lijn 85 (Oosterwolde - Leek - Groningen) ZOF bussen. Het zou beide kunnenquote:
Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 14:16 schreef marcel.nl het volgende:
Zojuist gespot in Groningen; ik was even naar Ikea en zoals de meesten weten is de Arriva garage daarnaast. Er stond buiten een arriva citaro g zonder arriva logo's, een Dennis in originele staat, een Midi P+R city zonder kentekenplaat (Iveco Iris) en een Man P+R gasbus zonder logo's en reclame (ofwel donkerblauw, witte omlijsting en dak, oranje achterklep).
Groot was mijn verbazing toen die Man bus even later de Sontweg opdraaide en de rit op lijn 22 begon !
Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede opquote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:12 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen?
Ik denk dat hetzelfde probleem ook speelt bij de gelede CItaro's op de Groningse stadsdienst. Genoeg Citaro GÜ's daar te bespeuren.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 17:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede op
Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 18:34 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Inderdaad, er zijn te weinig gelede bussen bij Qbuzz, die komen nog.
heb je gezien dat de bus passagiers meenam?quote:Op zaterdag 20 februari 2010 19:52 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ?
Ja zeker, en 22 op de achter display. Zonder twijfel. (en dat lijnnummer stond er eerder niet op toen die bus op parkeerterrein stond)quote:Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
heb je gezien dat de bus passagiers meenam?
Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens.quote:Op zondag 21 februari 2010 11:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Toch vind ik het maar apart dat een Arriva-man op lijn 22 gaat rijden.
mja vind ik ookquote:Op zondag 21 februari 2010 07:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik moest zelf de drukke Sontweg opdraaien en rechtsaf, de andere kant op, ik kon onmogelijk een foto schieten met bijvoorbeeld mijn telefoon. Ik hoop dat er ergens op het net nog een reportage opduikt met iemand die foto's schoot op bijvoorbeeld Groningen CS.
Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat in september/oktober 2008 een aantal man gasbussen met veel poeha worden geintroduceerd door het ov-bureau en Arriva, om die net een jaar later weer buiten dienst te stellen.
Kan het niet zijn dat QBuzz (of de provincie/gemeente) die bus overgenomen hebben heeft en hem, in afwachting op z'n nieuwe jasje, maar vast in gebruik hebben heeft genomen wegens tekorten aan materieel?quote:Op zondag 21 februari 2010 12:05 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens.
Dus zogezegd witte omlijsting, blauwe zijkant, oranje achterklep.
Geen logo's enzovoort.
Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aanquote:Wat als u niet kunt inchecken ...
... omdat u uw kaart kwijt bent
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Bent u een persoonlijke OV-chipkaart kwijt, laat deze dan blokkeren via 0900 - 0980 (0,10 euro p/m).
... omdat de kaartlezers niet werken
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Reist u op een reisproduct, dan kunt u reizen op uw zichtkaart. Deze toont u aan de chauffeur of aan een controleur als deze om uw vervoerbewijs vraagt.
... omdat u een foutmelding krijgt
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Er is een aantal foutmeldingen mogelijk
mee eensquote:Op zondag 21 februari 2010 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Je vergeet VDL Jonckheere, maar Van Hool levert kwalitatief betere bussen.
Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?quote:Op zondag 21 februari 2010 20:43 schreef RubenK het volgende:
Van de connexxion site:
[..]
Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aan
Het wordt toch steeds gekker met die ov-shitkaart zooi.
Alleen jammer dat de Nederlandse vervoerders steeds minder vaak voor Van Hool gaan.quote:
Dat inderdaad.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?
Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen.
of kiezen we voor
Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt
Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat
reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig
vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat
geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een
coulancebeleid en reist de reiziger gratis.
lekker duidelijk
Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar isquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.
Oh, en ook Juijn kan op zoek naar een nieuwe bus:
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:05 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:04 schreef classpc het volgende:
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?
Eerstvolgende update is dit opgelost. Ook op lijn 60quote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
[ link | afbeelding ]
raad de lijn( bonus punten voor wie de richting ook nog weet
)
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:
[..]
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?
Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6282504.ecequote:Streekbus Breng in brand in Groesbeek
zondag 21 februari 2010 | 22:27 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 februari 2010 | 12:35
GROESBEEK - Op de Hoge Horst in Groesbeek is zondagavond om half negen een streekbus van Breng in brand geraakt.
De chauffeur zag in zijn spiegels dat zijn voertuig in brand stond. Direct zette hij de bus aan de kant en waarschuwde de brandweer die de brandende motor heeft geblust. Er zaten geen passagiers in de bus. De weg was enige tijd afgesloten voor verkeer.
Hebbe?quote:
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:
[..]
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?
Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
quote:Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen![]()
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere routequote:Op maandag 22 februari 2010 23:52 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289quote:Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslânquote:Op maandag 22 februari 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hebbe?
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111
Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.
Ow en de Volvo 8700's
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân
Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
Simpel; zonder rolstoel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
Dakrailing plaatsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
dan zakt die rolstoel door t dakquote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dakrailing plaatsen.
Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Die rijden niet tussen Drachten en Heerenveenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
Zou best kunnen dat dat het is hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:02 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere routeScheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
[..]
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.
Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstaptequote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.
Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker![]()
In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef classpc het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.
Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook.quote:Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weets![]()
Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.
[ afbeelding ]
En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?)quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleurenquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
quote:Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte.
In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn. De chauffeur haalde zich daarmee de woede van zijn passagiers op de hals maar hield vast aan zijn plan. Aangekomen bij het eindpunt kon iedereen de bus alsnog verlaten. Connexxion betreurt het voorval. Volgens voorlichter Opmeer had de chauffeur gewoon moeten stoppen bij de haltes. Over de chauffeur zijn echter geen andere klachten bekend en dus is voor het busbedrijf na een goed gesprek de kous af.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=107842
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.
* kijikt even in het boek "De Streekbus"
Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)
Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.
En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest.
Is mij niks van bekend.quote:Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima.
Huh?quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Maar het liefst geen Qbuzz.
Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.quote:
Sssst.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |