heel dom?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.
Maar buiten dat: hoe dom kan je zijn.
Zit ie bij de Amba daar ook niet?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.
Volgen mij wel jaquote:Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zit ie bij de Amba daar ook niet?
quote:Op maandag 8 februari 2010 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
Juist bij de Citaro, althans degenen die ik ken, zit ie daar niet...
Knap gejat hoor. Hè, ... Deuks Sjevo?quote:Op maandag 8 februari 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Filmpje van de busbrand van juijn rossum op de snelweg vorige week.
quote:Let ook op de ruitenwissers die nog gewoon aan het werk zijn.
Jullie twee zijn vast nog heel erg jong?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.zich zelf binnen gelaten.]
heel dom?
Als ge van 'portugeesche' Ambassadors houdt, ja.quote:Op maandag 8 februari 2010 01:38 schreef NoBody122 het volgende:
[.Caetanos.]
Eensch, rijden best fijn
Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:03 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wat hebben de alkmaarders eigenlijk tegen de integro's?
quote:Chr. J. Flikweert, directeur van de Gomarus Scholengemeenschap, zei zaterdagmiddag „nog geen enkel idee” te hebben welke schade leerlingen van zijn school vrijdagmiddag hebben opgelopen een busbrand op de A15.
quote:Naast de enorme schrik bij leerlingen, ouders en personeel en bestuur van de school mag er volgens Flikweert ook dankbaarheid zijn dat er zich geen persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. „Het zijn gebeurtenissen die diep ingrijpend zijn en heel begrijpelijk veel schrik en angst met zich mee brengen.”
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/kienwaiwongquote:Op zondag 7 februari 2010 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bus 8208 die in Leeuwarden tegen een ANWB-paal knalde krijgt een nieuw front. Deze is afkomstig van de 1762 die laatst een motorbrand heeft gehad. Die bus zal afgevoerd gaan worden.
Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen.quote:Op maandag 8 februari 2010 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking.
Een in de regel slecht trekkende 250 pk Integro met ook nog eens een slechte zit achter 't stuur vinden ze dus twee keer helemaal niks. Bovendien staan ze om de haverklap in de garage.
Dit:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen.
Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pkquote:Specificaties van de BX-FN-20
Aantal cilinders 6
Aantal staanplaatsen 25
Aantal zitplaatsen 48
Brandstof Diesel
Cilinderinhoud 11967 cm3
Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-01-2010 (13 dagen geleden) *
Datum eerste afgifte Nederland 16-10-2009 (3 maanden, 24 dagen geleden)
Datum eerste toelating 16-10-2009 (3 maanden, 24 dagen geleden)
Euroklasse 5
Handelsbenaming INTEGRO
Kenteken bus BXFN20, BX–FN–20, BX FN 20
Massa leeg voertuig 12.400 kg
Massa rijklaar 12.500 kg
Omschrijving van de inrichting bus
Roetfilter Nee
Toegestane maximum massa voertuig 18.600 kg
Vermogen 220 kW/299 pk
Vervaldatum APK 16-10-2010 (over 8 maanden, 7 dagen)
Voertuigsoort bedrijfsauto
Wacht op keuren Nee
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Laatst bijgewerkt 09-02-2010
Nee, klopt, maar het is niet voor niets dat dat tegenwoordig niet zo is. Mensen gaan tegenwoordig dan ook even voor de fun achter het stuur zitten en ze kunnen niet met hun tengels van de knopjes afblijven. Bovendien blijft het feit dat het de bedoeling niet is dat de mensen zichzelf binnenlaten, anders had het knopje wel ergens anders gezeten.quote:Op maandag 8 februari 2010 22:39 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jullie twee zijn vast nog heel erg jong?
't Was nog niet zo heel lang geleden heel normaal om je zelf binnen te laten als de bus op de halte stond en de sjofeur een bakkie doen. Alleen stond de deur destijds gewoon los en kon je die dan eenvoudig met de hand open trekken (en ook weer dichtdoen).
[..]
Een taxibedrifj die chartert op stadsdienst Oss heeft een paar (ik dacht 4?) Pro Citys gekocht, ook vlak na introductie... (Oh wacht... hij is alleen maar vlak na introductie te kop geweestquote:
Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 17:32 schreef BeefRWijker het volgende:
Geen probleem bij Qbuzz: Qbuzz 3600
[..]
Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pk
* Is die bus soms al weer door geschoven?
De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam)quote:
Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam)
Huh?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk.
Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services.
En hier is die van Drenthe Tours nog eens, maar dit keer dus ook in de GD kleuren:
[ afbeelding ]
[..]
Huh?
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond.
NIets mis mee toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat.quote:
Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x.quote:Ik zie OV-bedrijven geregeld nieuw materieel kopen dat technisch verschilt van de catalogus.
Qbuzz leased hun wagens :wquote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussenquote:Miljoenen voor meer Friese bussen
Provinciale staten trekken ¤15 miljoen extra uit voor het Friese openbaar vervoer. Op het platteland zullen meer bussen rijden. Ook wordt geld gestoken in het rijden op biobrandstoffen.
Verder komen er onderzoeken naar nieuwe vormen van openbaar vervoer. De PvdA kreeg steun van de coalitiepartners voor dit oude plan.
Lees donderdag in de papieren krant hoe de coalitiepartners PvdA, CDA en ChristenUnie elkaar wegen- en vervoersplannen toespeelden. Met dank aan de VVD-oppositie.
zolang ze maar geen procitys aanschaffen!!quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws:
[..]
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
Nou, ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws:
[..]
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
Oké, jij wint. Ik zag iets over het hoofd.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat.
[..]
Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x.
Hier staat overigens dat de huidige zwakste versie die van 299 pk (220kW) is.
Die 354pk is juist de zwaarste voor de 12 meter versie (als dat niet de klinkers uit de straat trekt).
Edit: Eigenlijk is die 299pk dus de standaard (=serie) versie en de 354pk de versie op speciale aanvraag (SA) .
Waarschijnlijk heb je dat over het hoofd gezien, het staat er inderdaad een beetje rottig.
quote:In Nijmegen wordt een vervanger voor een veerpont gebouwd. Het bijzondere aan de vervanger is dat het geen pont is, maar een bus. De amfibiebus kan zowel rijden als varen.
De bus zal gedurende drie weekenden dienst doen op de Waal tussen Wamel en Tiel. Daarna gaat de bus aan het werk in Rotterdam. Hier zullen toertochten georganiseerd worden die zowel over het land als over het water gaan.
De bus wordt ook aan Schotland geleverd, hier wordt wel echt een veerpont vervangen door de bus.
roflquote:Op woensdag 10 februari 2010 20:38 schreef NoBody122 het volgende:
Nederlandse amfibiebus vervangt pont
[..]
kan ookquote:Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, dat wordt lijn 66Z
met de z van zwemmen
quote:De bussen van GVU en een deel van de Connexxionbussen zijn woensdagavond uitgevallen. Rond 21.45 uur meldde GVU dat alle bussen naar de garage zijn gereden. In Amersfoort en Zeist rijden de bussen van Connexxion niet meer. Elders in de provincie is de dienstregeling aangepast.
Bron: RTV Utrecht
Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers.quote:Nederlandse bus kopje onder in Schotse rivier Clyde
De veerboot over de Schotse rivier de Clyde stopt er mee. Vandaar dat Schotten in de toekomst in een Nederlandse bus vervoerd zullen worden. Herhaal: bus!
Het betreft hier de amfibiebus van Splashtours (Rederij Tonissen) die vanaf de weg zo het water induikt. Niet voor niets kreeg Splashtours in 2007 de Ketelbinkieprijs voor meest innovatieve Rotterdamse ondernemer. Probleem is wel dat sinds 2007 nog nooit een bus lang genoeg heeft gedreven om in gebruik genomen te worden. En de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook de amfibiebus in Schotland zich na een paar testritten al weer in de garage bevindt, of op de werf, één van beide.
zuchtquote:Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zo'n Kwibus?
[ afbeelding ]
Of zo'n:
[ afbeelding ]
Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid.. Hij doet het dus echtquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Eerst zien, dan geloven:
[..]
Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers.
Hier meer fotos (overzicht) en browser
Hier dus, afgelopen woensdag nog ('t origineel van dat FOK! nieuwsbericht):quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:30 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid..
Maar nog een lange weg te gaan als je ziet hoe die Iris bus in Budapest 't water induikt en er met 't grootste gemak ook weer uit rijdt.quote:Hij doet het dus echt![]()
Hier nog eentje van 't prille begin:quote:
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
lachen!
* Ou-Tannu zit nu in de TCR 76 die een ritje stadskanaal doet.. en wat staat er op het scherm in de bus? :/ Arriva meuk?!
quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
Wie niet, vraag je je af:quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
(OV-Bureau, nieuwsarchief)quote:Sinds eind vorig jaar is het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe vernieuwd. Acht vervoerders zetten hun beste beentje voor, om de kwaliteit van het openbaar vervoer nog verder te verbeteren. We bieden u nu de mogelijkheid om dit zelf te ontdekken!
de 99quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:50 schreef NoBody122 het volgende:
Leuk, volgende week zaterdag na dik een jaar weer eens op lijn 98/99 (Harlingen <-> Heerenveen).. Dat wordt weer even uitzoeken hoe het ook weer zat
Jup, echter is het op zaterdagavonden kennelijk gecombineerd; van Heerenveen -> Joure lijn 98, daarna over in 99.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de 99![]()
de 98 doet heerenveen cs - makkum camping hollepoarte :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |