abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 8 februari 2010 @ 15:01:54 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77769346
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.
Zit ie bij de Amba daar ook niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 8 februari 2010 @ 15:56:46 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_77771292
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zit ie bij de Amba daar ook niet?
Volgen mij wel ja
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Spellchecker maandag 8 februari 2010 @ 16:56:34 #154
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77773911
Juist bij de Citaro, althans degenen die ik ken, zit ie daar niet...
Tevens -purist.
pi_77776003
quote:
Op maandag 8 februari 2010 16:56 schreef NoBody122 het volgende:
Juist bij de Citaro, althans degenen die ik ken, zit ie daar niet...
Bij de nieuwe wel. Toen ik met mijn vader mee was heb ik het gezien.
pi_77789787
quote:
Op maandag 8 februari 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:


Filmpje van de busbrand van juijn rossum op de snelweg vorige week.
Knap gejat hoor. Hè, ... Deuks Sjevo?
quote:
Let ook op de ruitenwissers die nog gewoon aan het werk zijn.
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:59 schreef Ou-Tannu het volgende:

[.zich zelf binnen gelaten.]

heel dom?
Jullie twee zijn vast nog heel erg jong?
't Was nog niet zo heel lang geleden heel normaal om je zelf binnen te laten als de bus op de halte stond en de sjofeur een bakkie doen. Alleen stond de deur destijds gewoon los en kon je die dan eenvoudig met de hand open trekken (en ook weer dichtdoen).
quote:
Op maandag 8 februari 2010 01:38 schreef NoBody122 het volgende:

[.Caetanos.]

Eensch, rijden best fijn
Als ge van 'portugeesche' Ambassadors houdt, ja.

[ Bericht 31% gewijzigd door BeefRWijker op 08-02-2010 23:32:20 ]
Beef R. Wijker
  maandag 8 februari 2010 @ 23:03:52 #157
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_77791039
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:39 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Als je van Ambassadors houdt.
wat hebben de almaarders eigenlijk tegen de integro's?
pi_77792213
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:03 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

wat hebben de alkmaarders eigenlijk tegen de integro's?
Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking.

Een in de regel slecht trekkende 250 pk Integro met ook nog eens een slechte zit achter 't stuur vinden ze dus twee keer helemaal niks. Bovendien staan ze om de haverklap in de garage.
Beef R. Wijker
  Spellchecker maandag 8 februari 2010 @ 23:39:29 #159
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77792530
Geef mij maar iedere keer een Citaro G mee naar Alkmaar

In fact, geef mij maar gewoon altijd een Citaro G mee.
Tevens -purist.
pi_77793649
Schade busongeval Gomarus nog onduidelijk
quote:
Chr. J. Flikweert, directeur van de Gomarus Scholengemeenschap, zei zaterdagmiddag „nog geen enkel idee” te hebben welke schade leerlingen van zijn school vrijdagmiddag hebben opgelopen een busbrand op de A15.
quote:
Naast de enorme schrik bij leerlingen, ouders en personeel en bestuur van de school mag er volgens Flikweert ook dankbaarheid zijn dat er zich geen persoonlijke ongelukken hebben voorgedaan. „Het zijn gebeurtenissen die diep ingrijpend zijn en heel begrijpelijk veel schrik en angst met zich mee brengen.”

Arme kinderzieltjes, daar komen ze nooit meer overheen.

bron: Reformatorisch dagblad
Beef R. Wijker
pi_77793945
quote:
Op zondag 7 februari 2010 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bus 8208 die in Leeuwarden tegen een ANWB-paal knalde krijgt een nieuw front. Deze is afkomstig van de 1762 die laatst een motorbrand heeft gehad. Die bus zal afgevoerd gaan worden.
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/kienwaiwong



Beef R. Wijker
  dinsdag 9 februari 2010 @ 01:16:57 #162
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77794908
quote:
Op maandag 8 februari 2010 23:31 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Als ze nooit geen 15m B12 Volvo's met 340pk trekkracht achterin hadden gehad - waarschijnlijk helemaal niks, met alleen hun 220 PK Berkhof Premier's als normaal gereedschap ter vergelijking.

Een in de regel slecht trekkende 250 pk Integro met ook nog eens een slechte zit achter 't stuur vinden ze dus twee keer helemaal niks. Bovendien staan ze om de haverklap in de garage.
Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen.
  Spellchecker dinsdag 9 februari 2010 @ 14:49:40 #163
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77808626
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 01:16 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom de Nederlandse vervoerders niet direct voor de 299pk-versie gingen.
Dit:

Tevens -purist.
pi_77814868
Geen probleem bij Qbuzz: Qbuzz 3600
quote:
Specificaties van de BX-FN-20

Aantal cilinders 6
Aantal staanplaatsen 25
Aantal zitplaatsen 48
Brandstof Diesel
Cilinderinhoud 11967 cm3
Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-01-2010 (13 dagen geleden) *
Datum eerste afgifte Nederland 16-10-2009 (3 maanden, 24 dagen geleden)
Datum eerste toelating 16-10-2009 (3 maanden, 24 dagen geleden)
Euroklasse 5
Handelsbenaming INTEGRO
Kenteken bus BXFN20, BX–FN–20, BX FN 20
Massa leeg voertuig 12.400 kg
Massa rijklaar 12.500 kg
Omschrijving van de inrichting bus
Roetfilter Nee
Toegestane maximum massa voertuig 18.600 kg
Vermogen 220 kW/299 pk
Vervaldatum APK 16-10-2010 (over 8 maanden, 7 dagen)
Voertuigsoort bedrijfsauto
Wacht op keuren Nee
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Laatst bijgewerkt 09-02-2010
Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pk

* Is die bus soms al weer door geschoven?

[ Bericht 15% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2010 18:44:26 ]
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 februari 2010 @ 17:36:46 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77815011
Doorgeschoven naar Fryslân misschien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77816908
quote:
Op maandag 8 februari 2010 22:39 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]


Jullie twee zijn vast nog heel erg jong?
't Was nog niet zo heel lang geleden heel normaal om je zelf binnen te laten als de bus op de halte stond en de sjofeur een bakkie doen. Alleen stond de deur destijds gewoon los en kon je die dan eenvoudig met de hand open trekken (en ook weer dichtdoen).
[..]
Nee, klopt, maar het is niet voor niets dat dat tegenwoordig niet zo is. Mensen gaan tegenwoordig dan ook even voor de fun achter het stuur zitten en ze kunnen niet met hun tengels van de knopjes afblijven. Bovendien blijft het feit dat het de bedoeling niet is dat de mensen zichzelf binnenlaten, anders had het knopje wel ergens anders gezeten.
pi_77817243
'Freisker'?


[ Bericht 29% gewijzigd door BeefRWijker op 09-02-2010 19:41:23 ]
Beef R. Wijker
  Spellchecker dinsdag 9 februari 2010 @ 19:11:29 #168
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77818596
QBuzz-Frysker?

Tevens -purist.
pi_77818894
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:39 schreef BeefRWijker het volgende:
Freisker?
[ afbeelding ]
Een taxibedrifj die chartert op stadsdienst Oss heeft een paar (ik dacht 4?) Pro Citys gekocht, ook vlak na introductie... (Oh wacht... hij is alleen maar vlak na introductie te kop geweest )
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:35:08 #170
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77819498
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:32 schreef BeefRWijker het volgende:
Geen probleem bij Qbuzz: Qbuzz 3600
[..]

Blijkbaar is die 12 liter motor ook nog begrensd met maar 299 pk

* Is die bus soms al weer door geschoven?
Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk.
pi_77819597
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:39 schreef BeefRWijker het volgende:
Freisker?
[ afbeelding ]
De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam)
pi_77820057
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:37 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

De inrichting lijkt mij connexxion groen en wat staat daar op die achterdeur ? Connexxion ? Ik kan het niet goed lezen. Het is niet zo zeer een Qbuzz kleur, maar een kleurstelling gekozen door de provincies Drenthe en Groningen. Kan dus heel goed zijn dat andere maatschappijen ook die kleurstelling moeten aannemen (zie Twents, Breng en Ret+Qbuzz Rotterdam)
Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services.

En hier is die van Drenthe Tours nog eens, maar dit keer dus ook in de GD kleuren:

quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Inmiddels geverifieerd. De 'zwakste' Integro heeft een motorvermogen van 354 pk.
Huh?
Beef R. Wijker
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:06:48 #173
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77820849
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:48 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Jup, hij is inderdaad van Connexxion Taxi Services.

En hier is die van Drenthe Tours nog eens, maar dit keer dus ook in de GD kleuren:

[ afbeelding ]
[..]

Huh?
Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond.
pi_77821198
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:06 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik had gekeken op de site van Mercedes-Benz en de 354 pk-versie is de laagste die ik vond.
Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
Beef R. Wijker
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:23:59 #175
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77821593
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
NIets mis mee toch?

Ik zie OV-bedrijven geregeld nieuw materieel kopen dat technisch verschilt van de catalogus.
pi_77822727
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

NIets mis mee toch?
Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat.
quote:
Ik zie OV-bedrijven geregeld nieuw materieel kopen dat technisch verschilt van de catalogus.
Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x.

Hier staat overigens dat de huidige zwakste versie die van 299 pk (220kW) is.

Die 354pk is juist de zwaarste voor de 12 meter versie (als dat niet de klinkers uit de straat trekt).

Edit: Eigenlijk is die 299pk dus de standaard (=serie) versie en de 354pk de versie op speciale aanvraag (SA) .
Waarschijnlijk heb je dat over het hoofd gezien, het staat er inderdaad een beetje rottig.

[ Bericht 11% gewijzigd door BeefRWijker op 10-02-2010 15:40:06 ]
Beef R. Wijker
pi_77839302
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:14 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Dan heeft Qbuzz zeker de uitverkoop versie.
Qbuzz leased hun wagens :w
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 15:43:31 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77847806
Goed nieuws:
quote:
Miljoenen voor meer Friese bussen
Provinciale staten trekken ¤15 miljoen extra uit voor het Friese openbaar vervoer. Op het platteland zullen meer bussen rijden. Ook wordt geld gestoken in het rijden op biobrandstoffen.

Verder komen er onderzoeken naar nieuwe vormen van openbaar vervoer. De PvdA kreeg steun van de coalitiepartners voor dit oude plan.

Lees donderdag in de papieren krant hoe de coalitiepartners PvdA, CDA en ChristenUnie elkaar wegen- en vervoersplannen toespeelden. Met dank aan de VVD-oppositie.
http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77849528
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws:
[..]

http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
zolang ze maar geen procitys aanschaffen!!
  Spellchecker woensdag 10 februari 2010 @ 19:28:16 #180
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77855939
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 15:43 schreef Peterselieman het volgende:
Goed nieuws:
[..]

http://www.leeuwardercour(...)r-meer-Friese-bussen
Nou, ik ben benieuwd.
Tevens -purist.
  woensdag 10 februari 2010 @ 19:52:07 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77856889
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:51 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wel als jij impliciet zegt dat ie niet bestaat.
[..]

Maar dat zei je dus niet. Bovendien is de huidige catalogus/bus gewoon niet vergelijkbaar met die van eerste helft 200x.

Hier staat overigens dat de huidige zwakste versie die van 299 pk (220kW) is.

Die 354pk is juist de zwaarste voor de 12 meter versie (als dat niet de klinkers uit de straat trekt).

Edit: Eigenlijk is die 299pk dus de standaard (=serie) versie en de 354pk de versie op speciale aanvraag (SA) .
Waarschijnlijk heb je dat over het hoofd gezien, het staat er inderdaad een beetje rottig.
Oké, jij wint. Ik zag iets over het hoofd.
  Spellchecker woensdag 10 februari 2010 @ 20:38:45 #182
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77858892
Nederlandse amfibiebus vervangt pont
quote:
In Nijmegen wordt een vervanger voor een veerpont gebouwd. Het bijzondere aan de vervanger is dat het geen pont is, maar een bus. De amfibiebus kan zowel rijden als varen.

De bus zal gedurende drie weekenden dienst doen op de Waal tussen Wamel en Tiel. Daarna gaat de bus aan het werk in Rotterdam. Hier zullen toertochten georganiseerd worden die zowel over het land als over het water gaan.

De bus wordt ook aan Schotland geleverd, hier wordt wel echt een veerpont vervangen door de bus.
Tevens -purist.
pi_77861045
quote:
rofl dat wordt grappig.. met de bus naar the UK.. gewoon hop zo de noordzee over..

of wat dacht je van naar de waddeneilanden?

lijn 539 Leeuwarden - Nes ofzo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 februari 2010 @ 21:21:59 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77861099
Nee, dat wordt lijn 66Z

met de z van zwemmen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77861298
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, dat wordt lijn 66Z

met de z van zwemmen
kan ook

rjid alleen in de zomer!
  Spellchecker woensdag 10 februari 2010 @ 23:31:10 #186
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77868114
Het GVU en een deel van de Connexxion-vloot hier in Utrecht e.o. houden het voor gezien voor vanavond..
quote:
De bussen van GVU en een deel van de Connexxionbussen zijn woensdagavond uitgevallen. Rond 21.45 uur meldde GVU dat alle bussen naar de garage zijn gereden. In Amersfoort en Zeist rijden de bussen van Connexxion niet meer. Elders in de provincie is de dienstregeling aangepast.

Bron: RTV Utrecht
Tevens -purist.
pi_77869059
Eerst zien, dan geloven:
quote:
Nederlandse bus kopje onder in Schotse rivier Clyde
De veerboot over de Schotse rivier de Clyde stopt er mee. Vandaar dat Schotten in de toekomst in een Nederlandse bus vervoerd zullen worden. Herhaal: bus!
Het betreft hier de amfibiebus van Splashtours (Rederij Tonissen) die vanaf de weg zo het water induikt. Niet voor niets kreeg Splashtours in 2007 de Ketelbinkieprijs voor meest innovatieve Rotterdamse ondernemer. Probleem is wel dat sinds 2007 nog nooit een bus lang genoeg heeft gedreven om in gebruik genomen te worden. En de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ook de amfibiebus in Schotland zich na een paar testritten al weer in de garage bevindt, of op de werf, één van beide.
Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers.

Hier meer fotos (overzicht) en browser

[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 11-02-2010 16:04:36 ]
Beef R. Wijker
pi_77872066
welke kwibus wagen heeft gister een botsing met een auto gehad eiks?
pi_77886729
Zo'n Kwibus?



Of zo'n:

Beef R. Wijker
pi_77893975
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zo'n Kwibus?

[ afbeelding ]

Of zo'n:

[ afbeelding ]
zucht
pi_77895231
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[.kwibussen.]

zucht
Ok, even alle gekheid op een stokje: Die met een deuk erin.

Beter zo?
Beef R. Wijker
pi_77901943
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 23:53 schreef BeefRWijker het volgende:
Eerst zien, dan geloven:
[..]

Splash Tours staat sinds 2007 nog steeds in de stijgers.

Hier meer fotos (overzicht) en browser
Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid.. Hij doet het dus echt



dag
pi_77921046
lachen!

* Ou-Tannu zit nu in de TCR 76 die een ritje stadskanaal doet.. en wat staat er op het scherm in de bus? :/ Arriva meuk?!
pi_77926258
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 22:30 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik heb die gele bus al eens zien varen in een item op TV. Klokhuis of jeugdjournaal oid..
Hier dus, afgelopen woensdag nog ('t origineel van dat FOK! nieuwsbericht):

http://www.rtl.nl/(/actue(...)us_vervangt_pont.xml
quote:
Hij doet het dus echt
Maar nog een lange weg te gaan als je ziet hoe die Iris bus in Budapest 't water induikt en er met 't grootste gemak ook weer uit rijdt.

quote:
Hier nog eentje van 't prille begin:



[ Bericht 5% gewijzigd door BeefRWijker op 13-02-2010 01:17:29 ]
Beef R. Wijker
  vrijdag 12 februari 2010 @ 18:23:07 #195
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_77927575
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 15:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
lachen!

* Ou-Tannu zit nu in de TCR 76 die een ritje stadskanaal doet.. en wat staat er op het scherm in de bus? :/ Arriva meuk?!
TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
pi_77928316
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
Zoewel met de 76 als de 77 en in beide gevallen met informatieschermen voor Arriva Waterland.
  Spellchecker vrijdag 12 februari 2010 @ 18:50:29 #197
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77928353
Leuk, volgende week zaterdag na dik een jaar weer eens op lijn 98/99 (Harlingen <-> Heerenveen).. Dat wordt weer even uitzoeken hoe het ook weer zat
Tevens -purist.
pi_77942377
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

TCR rijdt blijkbaar ook in opdracht van Qbuzz.
Wie niet, vraag je je af:
quote:
Sinds eind vorig jaar is het openbaar vervoer in Groningen en Drenthe vernieuwd. Acht vervoerders zetten hun beste beentje voor, om de kwaliteit van het openbaar vervoer nog verder te verbeteren. We bieden u nu de mogelijkheid om dit zelf te ontdekken!
(OV-Bureau, nieuwsarchief)

En zouden ze niet ook gewoon nog steeds zoals voorheen in opdracht van Arriva kunnen rijden?
Beef R. Wijker
pi_77942990
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 18:50 schreef NoBody122 het volgende:
Leuk, volgende week zaterdag na dik een jaar weer eens op lijn 98/99 (Harlingen <-> Heerenveen).. Dat wordt weer even uitzoeken hoe het ook weer zat
de 99

de 98 doet heerenveen cs - makkum camping hollepoarte :p
  Spellchecker zaterdag 13 februari 2010 @ 07:54:04 #200
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_77947069
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 00:52 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de 99

de 98 doet heerenveen cs - makkum camping hollepoarte :p
Jup, echter is het op zaterdagavonden kennelijk gecombineerd; van Heerenveen -> Joure lijn 98, daarna over in 99.

Het stuk 98 tussen Bolsward en Holle Poarte kan ik wel dromen
Tevens -purist.
pi_77948353
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 00:29 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

Wie niet, vraag je je af:
[..]

(OV-Bureau, nieuwsarchief)

En zouden ze niet ook gewoon nog steeds zoals voorheen in opdracht van Arriva kunnen rijden?
Neen.
Het is eigenlijk erg simpel. Qbuzz huurt bussen van TCR omdat er nog niet genoeg bussen zijn omdat alles in 3 maanden gebouwd moest worden. Arriva had daarentegen net een concessie verloren waardoor er 400 bussen vrijkwamen. Oftewel, die konden de inhuurbussen in Waterland vervangen. En toevallig heeft qbuzz een aantal oud-Waterlandbussen gefixt.
Arriva (Touring) rijdt in Groningen alleen nog maar op 305 (Emmen- Groningen vv), 314 (Drachten - Groningen vv sneldienst) en 327 (Emmen - Hoogeveen vv).
Dus de bussen zijn echt in dienst van Qbuzz(gehuurd van TCR), maar momenteel hebben ze nog zoveel te doen dat zulke kleine dngetjes, als een reclame over Xzibit in december nog niet oplossen

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Jorn. op 13-02-2010 10:51:36 ]
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_77951683
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 10:46 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Neen.
Het is eigenlijk erg simpel. Qbuzz huurt bussen van TCR omdat er nog niet genoeg bussen zijn omdat alles in 3 maanden gebouwd moest worden. Arriva had daarentegen net een concessie verloren waardoor er 400 bussen vrijkwamen. Oftewel, die konden de inhuurbussen in Waterland vervangen. En toevallig heeft qbuzz een aantal oud-Waterlandbussen gefixt.
Arriva (Touring) rijdt in Groningen alleen nog maar op 305 (Emmen- Groningen vv), 314 (Drachten - Groningen vv sneldienst) en 327 (Emmen - Hoogeveen vv).
Dus de bussen zijn echt in dienst van Qbuzz(gehuurd van TCR), maar momenteel hebben ze nog zoveel te doen dat zulke kleine dngetjes, als een reclame over Xzibit in december nog niet oplossen
Daarbij heeft Qbuzz al zeker honderd bussen met schade door gladheid.
pi_77956597
Kan iemand mij uitleggen waarom er in al die nieuwe Qbuzz buzzen in Groningen nog geen chipkaart apparatuur is ? Okay, het is hier nog niet ingevoerd, maar het lijkt me dat het efficienter was geweest om toen de bussen uit de fabriek rolden en er allerlei apparaten in gestouwd werd, dit ook direct maar was mee genomen.

Of misschien nog makkelijker: maak de bus altijd gratis, net als dit weekend
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 februari 2010 @ 16:21:38 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_77956741
Het kan de tijdsdruk zijn geweest.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_77957816
omdat t ook allemaal leasebakken zijn bij Qbuzz?

ook briljant dat er nog steeds een GD Citaro stelselmatig tussen Leeuwarden en heerenveen ritten rijd

hoezo bussies teweinig bij qbuzz?
pi_77961267
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 15:59 schreef BeefRWijker het volgende:
Zo'n Kwibus?

[ afbeelding ]

Of zo'n:

[ afbeelding ]
De onderste zag ik net rijden
dag
pi_78027388
Dacht ik: leuk, enkel nog Mercedes, toen kwam ik dit tegen..... .

pi_78031042
quote:
Op maandag 15 februari 2010 19:25 schreef marcel.nl het volgende:
Dacht ik: leuk, enkel nog Mercedes, toen kwam ik dit tegen..... .

[ afbeelding ]
gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOF
pi_78032073
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:46 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gelukkig verdwalen er regelmatig ook citaro's in de omloop van ZOF
Hij 's fijn ja.

Nee, de Grooth Winschoten, die het vraagafhankelijk vervoer en de belbussen en dunbevolkte lijnen rijdt, kocht een Arriva Ambassador (8010) over en rijdt er nu dus mee in de GD kleurstelling. Vooralsnog dus ene unieke bus.
pi_78033382
Nice. Weer een nieuwe variant van de Amba
pi_78036088
quote:
Op maandag 15 februari 2010 21:07 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Hij 's fijn ja.

Nee, de Grooth Winschoten, die het vraagafhankelijk vervoer en de belbussen en dunbevolkte lijnen rijdt, kocht een Arriva Ambassador (8010) over en rijdt er nu dus mee in de GD kleurstelling. Vooralsnog dus ene unieke bus.
ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebied
pi_78046289
quote:
Op maandag 15 februari 2010 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja de lions citys van ZOF verdwalen niet zo makkelijk in het GD gebied
Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
pi_78049869
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 05:35 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :p
  Spellchecker dinsdag 16 februari 2010 @ 11:14:22 #214
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78050087
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dat ze dan niet afgetuigt werden omdat er een fryse bestikkering op zit :p
Waarschijnlijk houden de Grunnigers zich in, omdat wij Friezen ons ook inhouden met de 9165, waar nog altijd reclame voor Groningen op zit
Tevens -purist.
pi_78056778
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 05:35 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Wel worden ze ingezet op de lijnen naar Groningen stad. Al een paar keer zo'n nieuwe Man gasbus gezien bij Martiniziekenhuis richting centraal station.
Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vinden
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78092136
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:37 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Dat is lijn 604 (Drachten - Martiniziekenhuis of busbaan Peizerweg - Groningen C.S vv) Er worden alleen ZOF bussen ingezet op lijnen die vanuit Drachten rijden. Maar de provincies schijnen het niet zo leuk te vinden
wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv?

die blijven voor zover ik weet toch echt binnen fryslan?
pi_78098005
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

wat doen de GD wagens dan met regelmaat op lijn 20/21 heerenveen ( via drachten ) leeuwarden vv?

die blijven voor zover ik weet toch echt binnen fryslan?
Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78114974
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:01 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het andersom zit, maar kan lijn 20/21 niet gereden worden door stalling Drachten? Dat zou het verklaren.
geen idee?
pi_78169175
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:39 schreef BeefRWijker het volgende:
'Freisker'?
[ afbeelding ]

De chauffeurs van die Freiskers zijn 't trouwens zat.
quote:
hoogeveen/meppel -
Het vervoer met stadsbussen door Hoogeveen en Meppel moet snel beter. Komt daar volgende week onvoldoende zicht op, dan volgen acties. Dat stelt FNV-bestuurder Ed van Eijbergen, daarin gesteund door de chauffeurs van Connexxion Taxi Services (CTS).

Sinds CTS dit vervoer op 13 december overnam, vallen regelmatig bussen uit en lukt het onvoldoende op tijd te rijden. Chauffeurs klagen over slechte arbeidsomstandigheden. Eijbergen praat volgende week met de directie van CTS.
Beef R. Wijker
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 19 februari 2010 @ 20:31:15 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78208553
quote:
En voor de oorspronkelijke prijs van die andere (2de hands Frysker).
Die staat er ook nog steeds maar nu 20 mille goedkoper.
quote:
Zo te zien die 2 die oorspronkelijk nog in Fryslân begonnen zijn.

A propos, wat betrefd langer dan normale bussen:

Ook 14-en-een-half-meter Volvo 8700BLE -Connexxion 5614- stond afgelopen maandag weer bij de garage in Alkmaar.
Beef R. Wijker
  Spellchecker zaterdag 20 februari 2010 @ 03:57:26 #222
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78217796
Dat terwijl zijn broer, de 5615, afgelopen zondag weer op lijn 350 reed.

Vanmiddag (gistermiddag, if you must) rond 12:30 stond Cxx Alliance 2879 op 't busstation in Utrecht te niksen. Zal wel opleiding zijn geweest, er stond in ieder geval niets op de filmkast.
Tevens -purist.
pi_78224734
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 20:44 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

geen idee?
Het kan ook nog zijn dat die lijn door Oosterwolde wordt gereden. Die hebben ook beide soorten bussen. Er rijden regelmatig op lijn 85 (Oosterwolde - Leek - Groningen) ZOF bussen. Het zou beide kunnen
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78228554
Zojuist gespot in Groningen; ik was even naar Ikea en zoals de meesten weten is de Arriva garage daarnaast. Er stond buiten een arriva citaro g zonder arriva logo's, een Dennis in originele staat, een Midi P+R city zonder kentekenplaat (Iveco Iris) en een Man P+R gasbus zonder logo's en reclame (ofwel donkerblauw, witte omlijsting en dak, oranje achterklep).

Groot was mijn verbazing toen die Man bus even later de Sontweg opdraaide en de rit op lijn 22 begon !
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:12:20 #225
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78233620
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 14:16 schreef marcel.nl het volgende:
Zojuist gespot in Groningen; ik was even naar Ikea en zoals de meesten weten is de Arriva garage daarnaast. Er stond buiten een arriva citaro g zonder arriva logo's, een Dennis in originele staat, een Midi P+R city zonder kentekenplaat (Iveco Iris) en een Man P+R gasbus zonder logo's en reclame (ofwel donkerblauw, witte omlijsting en dak, oranje achterklep).

Groot was mijn verbazing toen die Man bus even later de Sontweg opdraaide en de rit op lijn 22 begon !
Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 17:16:58 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78233825
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:12 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zouden de P+R-Citaro's met een verhoogd defectenstand kampen?
Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede op
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 20 februari 2010 @ 17:31:12 #227
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78234345
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 17:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Mja, Kubus heeft er niet genoeg. Zit vaak ook een andere Citaro Gelede op
Ik denk dat hetzelfde probleem ook speelt bij de gelede CItaro's op de Groningse stadsdienst. Genoeg Citaro GÜ's daar te bespeuren.
pi_78236261
Inderdaad, er zijn te weinig gelede bussen bij Qbuzz, die komen nog.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78238871
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:34 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Inderdaad, er zijn te weinig gelede bussen bij Qbuzz, die komen nog.
Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 20 februari 2010 @ 20:08:03 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78239413
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:52 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dat zal zijn, maar je begrijpt toch wel dat ik verbaasd kijk als ik van het arriva terrein een bus de lijndienst op zie gaan ?
heb je gezien dat de bus passagiers meenam?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78242487
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

heb je gezien dat de bus passagiers meenam?
Ja zeker, en 22 op de achter display. Zonder twijfel. (en dat lijnnummer stond er eerder niet op toen die bus op parkeerterrein stond)
pi_78250893
mischien issie wel tijdelijk bijgehuurt?
weet jij veel
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2010 @ 01:36:11 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78250944
Het lijkt me nog steeds een heel sterk verhaal, hoewel het in het begin wel voorgekomen is dat er nog een Arrivabarrel op een Kubusdienst zat
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78251283
je weet t maar nooit.. he lijkt XX wel.. je weet nooit wat je treffen gaat
pi_78255839
Ik moest zelf de drukke Sontweg opdraaien en rechtsaf, de andere kant op, ik kon onmogelijk een foto schieten met bijvoorbeeld mijn telefoon. Ik hoop dat er ergens op het net nog een reportage opduikt met iemand die foto's schoot op bijvoorbeeld Groningen CS.

Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat in september/oktober 2008 een aantal man gasbussen met veel poeha worden geintroduceerd door het ov-bureau en Arriva, om die net een jaar later weer buiten dienst te stellen.
pi_78257943
Toch vind ik het maar apart dat een Arriva-man op lijn 22 gaat rijden.
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78258526
quote:
Op zondag 21 februari 2010 11:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Toch vind ik het maar apart dat een Arriva-man op lijn 22 gaat rijden.
Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens.
Dus zogezegd witte omlijsting, blauwe zijkant, oranje achterklep.
Geen logo's enzovoort.
pi_78261003
quote:
Op zondag 21 februari 2010 07:39 schreef marcel.nl het volgende:
Ik moest zelf de drukke Sontweg opdraaien en rechtsaf, de andere kant op, ik kon onmogelijk een foto schieten met bijvoorbeeld mijn telefoon. Ik hoop dat er ergens op het net nog een reportage opduikt met iemand die foto's schoot op bijvoorbeeld Groningen CS.

Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat in september/oktober 2008 een aantal man gasbussen met veel poeha worden geintroduceerd door het ov-bureau en Arriva, om die net een jaar later weer buiten dienst te stellen.
mja vind ik ook

maar goed een dieselblok is best gemakkelijk om te bouwen naar CNG
  Spellchecker zondag 21 februari 2010 @ 14:58:09 #239
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78264356
quote:
Op zondag 21 februari 2010 12:05 schreef marcel.nl het volgende:

[..]

Dat is het ook, maar vergeet niet: er stond geen arriva meer op. Helemaal niets trouwens.
Dus zogezegd witte omlijsting, blauwe zijkant, oranje achterklep.
Geen logo's enzovoort.
Kan het niet zijn dat QBuzz (of de provincie/gemeente) die bus overgenomen hebben heeft en hem, in afwachting op z'n nieuwe jasje, maar vast in gebruik hebben heeft genomen wegens tekorten aan materieel?

[ Bericht 0% gewijzigd door NoBody122 op 22-02-2010 01:47:46 ]
Tevens -purist.
pi_78273291
ze hebben even een weekje om achterstallige wasbeurten in te halen
pi_78273455
mag de Belgische bus ook?
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 21 februari 2010 @ 19:35:41 #242
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_78273492
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:34 schreef sararaats het volgende:
mag de Belgische bus ook?
alleen van vanhool
pi_78273686
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:35 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

alleen van vanhool
komt eraan !!!!

Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_78276283
Van de connexxion site:
quote:
Wat als u niet kunt inchecken ...
... omdat u uw kaart kwijt bent

Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Bent u een persoonlijke OV-chipkaart kwijt, laat deze dan blokkeren via 0900 - 0980 (0,10 euro p/m).
... omdat de kaartlezers niet werken
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Reist u op een reisproduct, dan kunt u reizen op uw zichtkaart. Deze toont u aan de chauffeur of aan een controleur als deze om uw vervoerbewijs vraagt.
... omdat u een foutmelding krijgt
Betaal uw reis met een ander vervoerbewijs. Er is een aantal foutmeldingen mogelijk
Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aan

Het wordt toch steeds gekker met die ov-shitkaart zooi.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 februari 2010 @ 20:45:29 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78276387
Ou-Tannu en de niet werkende lezer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78277586
Buslezer ?

  zondag 21 februari 2010 @ 22:03:41 #247
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78280811
quote:
Op zondag 21 februari 2010 19:35 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

alleen van vanhool
Je vergeet VDL Jonckheere, maar Van Hool levert kwalitatief betere bussen.
pi_78281031
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Je vergeet VDL Jonckheere, maar Van Hool levert kwalitatief betere bussen.
mee eens
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  zondag 21 februari 2010 @ 22:08:25 #249
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_78281111
quote:
Op zondag 21 februari 2010 20:43 schreef RubenK het volgende:
Van de connexxion site:
[..]

Voorheen was het zo dat bij niet-werkende lezers je gewoon mee mocht behalve bij een aantal chauffeurs die vonden dat dat niet zo was. Eerder deze week weer zo eentje, met wie ik fel in discussie ging. Hij wees me op de cxx site, dus ik kijken en dan tref ik dit aan

Het wordt toch steeds gekker met die ov-shitkaart zooi.
Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?
Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen.

of kiezen we voor

Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt
Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat
reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig
vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat
geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een
coulancebeleid en reist de reiziger gratis.


lekker duidelijk
  zondag 21 februari 2010 @ 23:01:32 #250
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78284178
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:07 schreef sararaats het volgende:

[..]

mee eens
Alleen jammer dat de Nederlandse vervoerders steeds minder vaak voor Van Hool gaan.

Kwantiteit wint het weer eens van kwaliteit.
  Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 01:49:44 #251
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78291188
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:08 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?
Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen.

of kiezen we voor

Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt
Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat
reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig
vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat
geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een
coulancebeleid en reist de reiziger gratis.


lekker duidelijk
Dat inderdaad.

Doen ze overigens bij het GVU en Connexxion in Utrecht ook
Tevens -purist.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:04:18 #252
78498 classpc
I don't like change
pi_78298173
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?

De v-snaar slipten niet, dus dat hadden ze wel opgelost. Toen Arriva met dezelfde bussen reed slipten die v-snaren altijd.

Ik hoop trouwens dat ze blijven, want die oude dingen zitten een stuk beter dan die MAN Regioliners.
Die nieuwe Mercedes-Benz bussen van Qbuzz (beide in rood en blauw) zitten ook weer een stuk beter, maar dan moeten ze er niet te veel stoelen in proppen. Dan heb je tenminste ook een beetje fatsoenlijke beenruimte zoals in de oude MB's.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_78298200
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.


Oh, en ook Juijn kan op zoek naar een nieuwe bus:


Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
  maandag 22 februari 2010 @ 12:08:48 #254
78498 classpc
I don't like change
pi_78298309
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:05 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2010 @ 12:16:02 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78298563
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:04 schreef classpc het volgende:
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78306180
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe

[ link | afbeelding ]


raad de lijn ( bonus punten voor wie de richting ook nog weet )
Eerstvolgende update is dit opgelost. Ook op lijn 60
pi_78308726
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen
quote:
Streekbus Breng in brand in Groesbeek
zondag 21 februari 2010 | 22:27 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 februari 2010 | 12:35

GROESBEEK - Op de Hoge Horst in Groesbeek is zondagavond om half negen een streekbus van Breng in brand geraakt.

De chauffeur zag in zijn spiegels dat zijn voertuig in brand stond. Direct zette hij de bus aan de kant en waarschuwde de brandweer die de brandende motor heeft geblust. Er zaten geen passagiers in de bus. De weg was enige tijd afgesloten voor verkeer.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6282504.ece

Groesbeek claimt er weer een. Op die weg zijn al meerdere Alliances en Amba's afgefikt.

Maar dit keer schijnt het een gloednieuwe aardgas Citaro te zijn geweest
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2010 @ 16:38:26 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78308978
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78309781
Zonde Ik had liever één van de 1700/1800 Amba's (ex-Hermes) in vlammen op zien gaan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 17:55:37 #260
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78311571


1800-Amba's
Tevens -purist.
pi_78312844
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:55 schreef NoBody122 het volgende:


1800-Amba's
Hebbe?

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111

Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.

Ow en de Volvo 8700's
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_78327749
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
quote:
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen
Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
pi_78328141
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:52 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route Scheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
quote:
Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.

Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2010 @ 00:04:55 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78328220
Het overnemen van lijnen door andere bedrijven heeft vaak nog een reden. Het is namelijk zo dat de busbedrijven met zo weinig mogelijk stallingen willen zitten en door de concessies worden sommige lijnen geknipt of vallen ze ver buiten de stalling. Daarom besteedt Arriva dus ritten uit aan Juijn die een stalling veel dichter bij die lijnen heeft. Ook xx doet hij bijvoorbeeld in Zeeland met Van Oeveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78328292
Die taxibusjes die Arriva in het weekend op de streeklijnen hier inzet zijn ook leuk
Probeer daar maar eens met een ovchip op saldo te reizen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 00:58:01 #266
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78329650
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hebbe?

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111

Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.

Ow en de Volvo 8700's
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân

Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
Tevens -purist.
pi_78329792
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân

Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 01:09:31 #268
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78329878
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
Simpel; zonder rolstoel.
Tevens -purist.
pi_78329918
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Simpel; zonder rolstoel.
das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 01:23:10 #270
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78330071
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
Dakrailing plaatsen.

Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
Tevens -purist.
pi_78330595
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:23 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dakrailing plaatsen.

Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
dan zakt die rolstoel door t dak

en de rolstoelplank uitgeklapt laten.. hmm.. ja kan.. maar k denk dat je dan nog meer personen in een rolstoel helpt :p

( een rolstoel zal trouwens wel beter zitten dan die kut stoeltjes in een procity
pi_78332036
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2010 @ 10:14:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78334459
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
Die rijden niet tussen Drachten en Heerenveen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:47:44 #274
78498 classpc
I don't like change
pi_78335462
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Zou best kunnen dat dat het is hoor.

Is in principe hetzelfde model als waar Arriva ook tijden mee heeft gereden tussen Drachten en Groningen (alleen dan met enkele achteras) en tussen Groningen en Emmen.
Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.

Alleen omdat het model er niet op staat zoals bij de nieuwe modellen van MB weet ik het dus niet., maar het is in ieder geval een grote voor lange afstanden en zonder een gelijke vloer (trap bij in- en uitstap). Dus niet een MB voor in de stad (geen Citaro?).

Het maakt verder ook niet echt uit wat het nou is, maar het is jammer dat Qbuzz daar niet mij rijdt, maar met MAN Regioliner troep.
Je merkt echt het verschil in kwaliteit: deuren die open gaan onder het rijden, deurmotoren die niet goed werken, cabineverlichting die uitvalt of half brandt, stoelen die weinig comfort bieden, beenruimte... ze komen echt niet in de buurt van de MB's.

Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_78335848
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:02 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route Scheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
[..]

Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.

Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.

Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker

In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
pi_78336129
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.

Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker

In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstapte

Dat omroepsysteem van Arriva (Albatros), die stem Net ma Flodder. Weer eens wat anders dan infoxx of de limburgse van Veolia
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 24 februari 2010 @ 04:49:51 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78380804
Connexxion behoudt de regio Zaanstreek voor nog 8 jaren.

In tegenstelling tot vorige berichten wordt het wagenpark waarschijnlijk wel vernieuwd: er zijn bussen geëist die voor 20% op biodiesel rijden.
pi_78385466
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef classpc het volgende:

[..]


Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
quote:
Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:25:51 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78385594
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78386234
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.


De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:43:52 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78386333
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78386700
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.

* kijikt even in het boek "De Streekbus"

Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)

Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.

En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:56:10 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78386873
Ik weets

Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78387253
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weets

Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.



En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 12:22:02 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78387852
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.

[ afbeelding ]

En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78388025
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 12:33:07 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78388238
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78388484
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor?

Ik ken dus alleen deze interliners:





En de Berkhofs.
pi_78395631
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]



De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleuren
pi_78399438
Bij deze een pluim voor de Connexxion klantenservice

Hele nette, persoonlijke brief thuisgekregen met uitleg, ondernomen acties en excuses. Plus een geschenkdagkaart.

Alleen; het is een klacht over gedrag van een chauffeur, maar inmiddels al zolang geleden dat ik niet meer weet wat mijn klacht was
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Sport woensdag 24 februari 2010 @ 17:24:03 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78400197
Was het deze chauffeur?
quote:
Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte.

In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn. De chauffeur haalde zich daarmee de woede van zijn passagiers op de hals maar hield vast aan zijn plan. Aangekomen bij het eindpunt kon iedereen de bus alsnog verlaten. Connexxion betreurt het voorval. Volgens voorlichter Opmeer had de chauffeur gewoon moeten stoppen bij de haltes. Over de chauffeur zijn echter geen andere klachten bekend en dus is voor het busbedrijf na een goed gesprek de kous af.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=107842
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78400254
Nee gelukkig niet. Regio Nijmegen. Nu ben ik toch wel erg benieuwd, misschien bel ik morgen de klantenservice wel even om erachter te komen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_78401013
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.

* kijikt even in het boek "De Streekbus"

Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)

Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.

En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.

[ afbeelding ]


Bron: BUSFOTO
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78402118
Die bedoelde ik ja. Mooie bussen, mooie kleurstelling. Mooier dan de qliner kleur. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Deze vond ik trouwens ook wel mooi:


(behalve dat stomme qliner bordje erop dan)
pi_78402165
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:46 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron: BUSFOTO
Dat bedoel ik.
pi_78408695
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest.
quote:
Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Is mij niks van bekend.
De eerste wagens voor 350 waren omgebouwde (streek) Alliance B89's (op MB230 chassis, herkenbaar aan de extra sleufjes in het front). De Fram wou de Mercedes O408 maar dat mocht niet van VSN. Die Alliances zijn later vervangen door 15 meter Berkhof Radial's. De NZH reed eerst met (handgeschakelde) BOVA's (ex Schiphol Shuttles) en die werden later vervangen door 15 m. Alliance B89's. Op 355(?) reden later nog heel kort een paar Alliance B89's (Interliner versie).

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 26-02-2010 02:37:27 (MB230 ipv MB220) ]
Beef R. Wijker
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:08:43 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78409223
Inderdaad lijn 355, maar dan ging het om 12m-B89 Interliners op een Volvo B10M-chassis.
pi_78409999
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
Feyenoord Rotterdam
pi_78410298
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Maar het liefst geen Qbuzz.
Huh?
pi_78410479
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]


[..]

Huh?
Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 24-02-2010 21:35:13 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_78411445
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]


[..]

Huh?
Sssst.

(Shit, topic vol. Iemand nog een nieuwe titel?)

Ja dus, hier verder:
Bussentopic #31 - De kleintjes proberen groot te worden.

[ Bericht 12% gewijzigd door BeefRWijker op 25-02-2010 01:33:38 (+nieuwe topic) ]
Beef R. Wijker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')