Dat inderdaad.quote:Op zondag 21 februari 2010 22:08 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?
Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen.
of kiezen we voor
Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt
Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat
reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig
vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat
geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een
coulancebeleid en reist de reiziger gratis.
lekker duidelijk
Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar isquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.
Oh, en ook Juijn kan op zoek naar een nieuwe bus:
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?quote:Op maandag 22 februari 2010 12:05 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:04 schreef classpc het volgende:
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?
Eerstvolgende update is dit opgelost. Ook op lijn 60quote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
[ link | afbeelding ]
raad de lijn( bonus punten voor wie de richting ook nog weet
)
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heenquote:Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:
[..]
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?
Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6282504.ecequote:Streekbus Breng in brand in Groesbeek
zondag 21 februari 2010 | 22:27 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 februari 2010 | 12:35
GROESBEEK - Op de Hoge Horst in Groesbeek is zondagavond om half negen een streekbus van Breng in brand geraakt.
De chauffeur zag in zijn spiegels dat zijn voertuig in brand stond. Direct zette hij de bus aan de kant en waarschuwde de brandweer die de brandende motor heeft geblust. Er zaten geen passagiers in de bus. De weg was enige tijd afgesloten voor verkeer.
Hebbe?quote:
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:
[..]
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?
Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
quote:Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen![]()
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere routequote:Op maandag 22 februari 2010 23:52 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289quote:Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslânquote:Op maandag 22 februari 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Hebbe?
http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111
Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.
Ow en de Volvo 8700's
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:58 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân
Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
Simpel; zonder rolstoel.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:05 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
Dakrailing plaatsen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
dan zakt die rolstoel door t dakquote:Op dinsdag 23 februari 2010 01:23 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dakrailing plaatsen.
Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Die rijden niet tussen Drachten en Heerenveenquote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
Zou best kunnen dat dat het is hoor.quote:Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 00:02 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere routeScheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
[..]
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.
Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstaptequote:Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef Kyoshi het volgende:
[..]
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.
Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker![]()
In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef classpc het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.
Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook.quote:Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:22 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weets![]()
Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.
[ afbeelding ]
En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?)quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor?quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleurenquote:Op woensdag 24 februari 2010 11:41 schreef RealZeus het volgende:
[..]
De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
quote:Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte.
In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn. De chauffeur haalde zich daarmee de woede van zijn passagiers op de hals maar hield vast aan zijn plan. Aangekomen bij het eindpunt kon iedereen de bus alsnog verlaten. Connexxion betreurt het voorval. Volgens voorlichter Opmeer had de chauffeur gewoon moeten stoppen bij de haltes. Over de chauffeur zijn echter geen andere klachten bekend en dus is voor het busbedrijf na een goed gesprek de kous af.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=107842
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:52 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.
* kijikt even in het boek "De Streekbus"
Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)
Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.
En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest.
Is mij niks van bekend.quote:Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima.
Huh?quote:Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Maar het liefst geen Qbuzz.
Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |