abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 01:49:44 #251
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78291188
quote:
Op zondag 21 februari 2010 22:08 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Wat als de OV-chipkaart apparatuur niet werkt?
Het kan voorkomen dat in de komende periode de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig vervoerbewijs te hebben. Dus als de apparatuur niet werkt moeten zij bij de chauffeur een vervoerbewijs kopen.

of kiezen we voor

Reiziger kan niet inchecken omdat apparatuur niet werkt
Het kan voorkomen dat de OV-chipkaart apparatuur in de bus niet volledig werkt. Dit betekent dat
reizigers met een OV-chipkaart niet kunnen in- en uitchecken. Toch zijn zij verplicht om een geldig
vervoerbewijs te hebben. Het kan voorkomen dat inchecken bij één van de apparaten niet lukt. In dat
geval moet de reiziger bij het andere apparaat proberen. Lukt dit niet dan hanteert Connexxion een
coulancebeleid en reist de reiziger gratis.


lekker duidelijk
Dat inderdaad.

Doen ze overigens bij het GVU en Connexxion in Utrecht ook
Tevens -purist.
  maandag 22 februari 2010 @ 12:04:18 #252
78498 classpc
I don't like change
pi_78298173
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?

De v-snaar slipten niet, dus dat hadden ze wel opgelost. Toen Arriva met dezelfde bussen reed slipten die v-snaren altijd.

Ik hoop trouwens dat ze blijven, want die oude dingen zitten een stuk beter dan die MAN Regioliners.
Die nieuwe Mercedes-Benz bussen van Qbuzz (beide in rood en blauw) zitten ook weer een stuk beter, maar dan moeten ze er niet te veel stoelen in proppen. Dan heb je tenminste ook een beetje fatsoenlijke beenruimte zoals in de oude MB's.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_78298200
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:

[..]

De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.


Oh, en ook Juijn kan op zoek naar een nieuwe bus:


Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
  maandag 22 februari 2010 @ 12:08:48 #254
78498 classpc
I don't like change
pi_78298309
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:05 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Ah, ik vroeg me al af waarom de 1e dienst van Lijn 164 nu een touringcar is
Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2010 @ 12:16:02 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78298563
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:04 schreef classpc het volgende:
Ik heb laatst een paar keer in een wat oudere Mercedes-Benz (enkele achteras) vanuit Heerenveen naar Drachten gezeten.
Heeft Qbuzz die dan overgenomen van Arriva ofzo?
Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78306180
quote:
Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe

[ link | afbeelding ]


raad de lijn ( bonus punten voor wie de richting ook nog weet )
Eerstvolgende update is dit opgelost. Ook op lijn 60
pi_78308726
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen
quote:
Streekbus Breng in brand in Groesbeek
zondag 21 februari 2010 | 22:27 | Laatst bijgewerkt op: maandag 22 februari 2010 | 12:35

GROESBEEK - Op de Hoge Horst in Groesbeek is zondagavond om half negen een streekbus van Breng in brand geraakt.

De chauffeur zag in zijn spiegels dat zijn voertuig in brand stond. Direct zette hij de bus aan de kant en waarschuwde de brandweer die de brandende motor heeft geblust. Er zaten geen passagiers in de bus. De weg was enige tijd afgesloten voor verkeer.
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/article6282504.ece

Groesbeek claimt er weer een. Op die weg zijn al meerdere Alliances en Amba's afgefikt.

Maar dit keer schijnt het een gloednieuwe aardgas Citaro te zijn geweest
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 februari 2010 @ 16:38:26 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78308978
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78309781
Zonde Ik had liever één van de 1700/1800 Amba's (ex-Hermes) in vlammen op zien gaan.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker maandag 22 februari 2010 @ 17:55:37 #260
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78311571


1800-Amba's
Tevens -purist.
pi_78312844
quote:
Op maandag 22 februari 2010 17:55 schreef NoBody122 het volgende:


1800-Amba's
Hebbe?

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111

Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.

Ow en de Volvo 8700's
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_78327749
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:08 schreef classpc het volgende:

[..]

Is Lijn 164 groepsvervoer o.i.d.?

Ik neem aan dat die gelede Berkhof niet meer het zware werk hoefde te doen?
Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
quote:
Lijn 164/165 is de lijn van 's Hertogenbosch naar Druten, was altijd spannend met dat gelede geval door alle kleine rotdorpjes heen
Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
pi_78328141
quote:
Op maandag 22 februari 2010 23:52 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Toen Arriva het vervoer van BBA overnam hadden ze gigantisch materieel en personeel tekort. Ze hebben toen Juijn en nog een paar andere vervoerders gevraagd om een aantal lijndiensten over te nemen; dat is nu nog steeds zo. Nu verzorgen ze lijn 164, 165, 166 en 49. Lijn 164 zijn de extra spitsritten van 165 met een ietswat kortere route.
Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route Scheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
quote:
Erg herkenbaar. Het probleem zit hem vaker in dat lokale bestuurders totaal geen inzicht hebben. Ik heb regelmatig een chauffeur zien facepalmen en ook zelfs al een keer meegemaakt dat de chauffeur bij een personenauto aan het raampje uit moest leggen wat hij moest doen
Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.

Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2010 @ 00:04:55 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78328220
Het overnemen van lijnen door andere bedrijven heeft vaak nog een reden. Het is namelijk zo dat de busbedrijven met zo weinig mogelijk stallingen willen zitten en door de concessies worden sommige lijnen geknipt of vallen ze ver buiten de stalling. Daarom besteedt Arriva dus ritten uit aan Juijn die een stalling veel dichter bij die lijnen heeft. Ook xx doet hij bijvoorbeeld in Zeeland met Van Oeveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78328292
Die taxibusjes die Arriva in het weekend op de streeklijnen hier inzet zijn ook leuk
Probeer daar maar eens met een ovchip op saldo te reizen.
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 00:58:01 #266
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78329650
quote:
Op maandag 22 februari 2010 18:35 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Hebbe?

http://www.busfoto.nl/foto/displayimage.php?pos=-23111

Zo ene dus, met oud display. Vraag me af wanneer die eindelijk vertrekken, ze zijn nl niet omgebouwd naar 2 rolstoelplaatsen.

Ow en de Volvo 8700's
Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân

Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
Tevens -purist.
pi_78329792
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:58 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Zolang ze niet 2 rolstoelers tegelijk hoeven te vervoeren, zijn het prima bussen. Referentiekader: slechts de 1851, momenteel de enige 1800-Amba in Fryslân

Hoewel ik eerder dacht dat de lagere 1800's allemaal verkocht dan wel verhuurd waren aan andere maatschappijen, zag ik afgelopen zaterdag de Cxx 1825 door het centrum van Leiden rijden. Tevens daar een 82xx-MAN op de lijn gezien. Verder alleen maar 8400-8700 Amba's daar
* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 01:09:31 #268
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78329878
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:05 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

* Ou-Tannu wil niet weten hoe ze 2 rolstoelers in een procity willen proppen
Simpel; zonder rolstoel.
Tevens -purist.
pi_78329918
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Simpel; zonder rolstoel.
das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
  Spellchecker dinsdag 23 februari 2010 @ 01:23:10 #270
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_78330071
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

das vervelend.. je rolstoel moeten achterlaten bij de bushalte
Dakrailing plaatsen.

Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
Tevens -purist.
pi_78330595
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 01:23 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dakrailing plaatsen.

Of de rolstoelplank uitgeklapt laten en daar één op meenemen.
dan zakt die rolstoel door t dak

en de rolstoelplank uitgeklapt laten.. hmm.. ja kan.. maar k denk dat je dan nog meer personen in een rolstoel helpt :p

( een rolstoel zal trouwens wel beter zitten dan die kut stoeltjes in een procity
pi_78332036
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 februari 2010 @ 10:14:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78334459
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 08:27 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

Het zou ook lijn 314 kunnen zijn (die rijdt Arriva Touring), want daar rijden nieuwe en oudere Integro's op...
Die rijden niet tussen Drachten en Heerenveen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:47:44 #274
78498 classpc
I don't like change
pi_78335462
quote:
Op maandag 22 februari 2010 12:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Klinkt als een Integro die Kubus gehuurd heeft van TCR.
Zou best kunnen dat dat het is hoor.

Is in principe hetzelfde model als waar Arriva ook tijden mee heeft gereden tussen Drachten en Groningen (alleen dan met enkele achteras) en tussen Groningen en Emmen.
Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.

Alleen omdat het model er niet op staat zoals bij de nieuwe modellen van MB weet ik het dus niet., maar het is in ieder geval een grote voor lange afstanden en zonder een gelijke vloer (trap bij in- en uitstap). Dus niet een MB voor in de stad (geen Citaro?).

Het maakt verder ook niet echt uit wat het nou is, maar het is jammer dat Qbuzz daar niet mij rijdt, maar met MAN Regioliner troep.
Je merkt echt het verschil in kwaliteit: deuren die open gaan onder het rijden, deurmotoren die niet goed werken, cabineverlichting die uitvalt of half brandt, stoelen die weinig comfort bieden, beenruimte... ze komen echt niet in de buurt van de MB's.

Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_78335848
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 00:02 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Meer een vervanging van een aantal 165 ritten met een compleet nutteloze kortere route Scheelt bijna niets op het eind en ik moet verder lopen met de 164.
[..]

Of wanneer ze doorrijden naar Nijmegen als 289 Vaak zat TomTom moeten spelen voorin.

Ik hoorde trouwens het gerucht dat Arriva de Juijn eruit schopt omdat ze niet genoeg bussen met een chipkaart lezer hebben
Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.

Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker

In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
pi_78336129
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 11:00 schreef Kyoshi het volgende:

[..]

Het voordeel van 164 is wel dat 42 naar Tiel in Druten te halen is, anders stap ik meestal maar in Boven Leeuwen uit om hem niet te missen.

Te weinig lezers? Sinds vorige week werken de lezers in alle Setra's (6 bussen denk ik?) en die Integro. Heel fijn trouwens, ze roepen nu dus ook automatisch de haltes om. Ligt ongeveer iedereen lekker de slapen: PING *onverstaanbaar*.....iedereen wakker

In december vertelde een chauffeur dat ze nog niet wisten of ze het contract nog kregen; aangezien ze er nog rijden is dat wel goed gekomen, voor dit jaar in ieder geval.
Ik dacht dat sowieso iedereen die 165-42 deed in Boven-Leeuwen overstapte

Dat omroepsysteem van Arriva (Albatros), die stem Net ma Flodder. Weer eens wat anders dan infoxx of de limburgse van Veolia
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  woensdag 24 februari 2010 @ 04:49:51 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78380804
Connexxion behoudt de regio Zaanstreek voor nog 8 jaren.

In tegenstelling tot vorige berichten wordt het wagenpark waarschijnlijk wel vernieuwd: er zijn bussen geëist die voor 20% op biodiesel rijden.
pi_78385466
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 10:47 schreef classpc het volgende:

[..]


Als ik me niet vergis heeft de provincie de eerste modellen daar ooit van aangekocht toen het nog FRAM heette. Dat waren toen de eerste Interliners.
De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
quote:
Het enige voordeel aan de Regioliners is de AdBlue, waardoor ze een schonere uitstoot zouden moeten hebben. Maarja, daardoor ruiken ze ook niet zo lekker als de oudere MB's of Den Oudstens.
Dat hebben de nieuwe MB's van Qbuzz ook.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:25:51 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78385594
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:22 schreef RealZeus het volgende:

[..]

De Fram heeft dat nooit mee gemaakt bij mijn weten. De eerste Integro's in het Noorden waren van Arriva/Noordned.
Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78386234
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat de GADO de eerste Integro's heeft aangeschaft. Deze kwamen bij Arriva in dienst als Aggloliners.


De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:43:52 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78386333
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78386700
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
Dan heb ik me vergist. Ik meende dat ze iets eerder gekomen waren.
Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.

* kijikt even in het boek "De Streekbus"

Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)

Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.

En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.

  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 11:56:10 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78386873
Ik weets

Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78387253
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:56 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weets

Ik zat namelijk te veel te denken aan de Berkhof Interliners met Mercedes-motor die ook in Groningen hebben gereden. Deze waren een heel stuk ouder en waren op het moment dat de Integro's in dienst kwamen zo ongeveer al afgeschreven.
Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.



En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 12:22:02 #285
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78387852
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:05 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Welke waren dat dan? Ik ken wel de Berhokf-Daf interliners.

[ afbeelding ]

En de DVM had destijds nog een ander model rondrijden: wel een Berkhof trouwens.
Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78388025
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest. Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Alliance met Mercedes-motor? Ik ken ze niet eerlijk gezegd. Wel gewoon Alliances met Daf-motor (was dat niet de 46-serie?)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 februari 2010 @ 12:33:07 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_78388238
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_78388484
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:33 schreef Peterselieman het volgende:
Nee, het waren echt bussen van 15 meter lengte
Ik weet wel dat er ook 15 meter Alliances waren maar met een mercedes motor?

Ik ken dus alleen deze interliners:





En de Berkhofs.
pi_78395631
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:41 schreef RealZeus het volgende:

[..]



De eerste Integro's kwamen in 2000 in dienst, toen was het allang geen Gado meer.
Inderdaad, eerste Integro's waren Arriva Aggloliners en die waren gewone arriva kleuren. Ze zijn later donkerblauw gespoten in Qliner kleuren
pi_78399438
Bij deze een pluim voor de Connexxion klantenservice

Hele nette, persoonlijke brief thuisgekregen met uitleg, ondernomen acties en excuses. Plus een geschenkdagkaart.

Alleen; het is een klacht over gedrag van een chauffeur, maar inmiddels al zolang geleden dat ik niet meer weet wat mijn klacht was
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  Redactie Sport woensdag 24 februari 2010 @ 17:24:03 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_78400197
Was het deze chauffeur?
quote:
Een buschauffeur is dinsdagmiddag in Enschede zo geïrriteerd geraakt dat hij niet meer wilde stoppen bij bushaltes. De man werd boos nadat er iemand op de stopknop had gedrukt en iedereen bleef zitten toen hij stopte.

In eerste instantie zette hij daarom de motor af en weigerde verder te rijden. Toen er nog steeds niemand uitstapte besloot hij zonder verdere stops door te rijden naar het eindpunt van de lijn. De chauffeur haalde zich daarmee de woede van zijn passagiers op de hals maar hield vast aan zijn plan. Aangekomen bij het eindpunt kon iedereen de bus alsnog verlaten. Connexxion betreurt het voorval. Volgens voorlichter Opmeer had de chauffeur gewoon moeten stoppen bij de haltes. Over de chauffeur zijn echter geen andere klachten bekend en dus is voor het busbedrijf na een goed gesprek de kous af.

Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=107842
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_78400254
Nee gelukkig niet. Regio Nijmegen. Nu ben ik toch wel erg benieuwd, misschien bel ik morgen de klantenservice wel even om erachter te komen
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_78401013
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, die 15 meter bakken hadden een BH kenteken.

* kijikt even in het boek "De Streekbus"

Ja, januari 200 nam Arriva 12 stuks in gebruik. (5810-5821)

Die waren in het begin ook nog in Arriva kleuren.

En nee, ik kon geen groter plaatje vinden.

[ afbeelding ]


Bron: BUSFOTO
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
pi_78402118
Die bedoelde ik ja. Mooie bussen, mooie kleurstelling. Mooier dan de qliner kleur. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Deze vond ik trouwens ook wel mooi:


(behalve dat stomme qliner bordje erop dan)
pi_78402165
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 17:46 schreef Mr.Jorn. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bron: BUSFOTO
Dat bedoel ik.
pi_78408695
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 12:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik meende dat die halverwege de jaren negentig waren. Bij mij slaat de twijfel nu ook wat toe, omdat ik er toen niet zo op lette. Dus het zou ook een Alliance met Mercedes-motor kunnen zijn geweest.
quote:
Uit mijn hoofd waren die bussen 15 meter lang en hadden een dubbele achteras. Bij mijn weten heeft de VEONN destijds enkele exemplaren voor lijn 350 gehuurd omdat de eigen bussen nog niet omgebouwd waren.
Is mij niks van bekend.
De eerste wagens voor 350 waren omgebouwde (streek) Alliance B89's (op MB230 chassis, herkenbaar aan de extra sleufjes in het front). De Fram wou de Mercedes O408 maar dat mocht niet van VSN. Die Alliances zijn later vervangen door 15 meter Berkhof Radial's. De NZH reed eerst met (handgeschakelde) BOVA's (ex Schiphol Shuttles) en die werden later vervangen door 15 m. Alliance B89's. Op 355(?) reden later nog heel kort een paar Alliance B89's (Interliner versie).

[ Bericht 1% gewijzigd door BeefRWijker op 26-02-2010 02:37:27 (MB230 ipv MB220) ]
Beef R. Wijker
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:08:43 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_78409223
Inderdaad lijn 355, maar dan ging het om 12m-B89 Interliners op een Volvo B10M-chassis.
pi_78409999
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima. De lijnen 181 t/m 184 die ik regelmatig gebruik zijn best goed te vertoeven alhoewel ik de Connexxion die voor Qbuzz hier reed mis. Nu maar hopen dat de RET de eerst volgende concessie overneemt want de RET vind ik veel betrouwbaarder overkomen dan de Qbuzz. Of anders de Connexxion. Maar het liefst geen Qbuzz.
Feyenoord Rotterdam
pi_78410298
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Wat vinden jullie van Qbuzz? Na een jaar dienst te hebben gereden hier in regio Rotterdam vind ik het wel prima.
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:24 schreef o.us het volgende:
Maar het liefst geen Qbuzz.
Huh?
pi_78410479
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 21:30 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]


[..]

Huh?
Geen klantenservice, stomme chauffeurs etc. Ik had het over de lijnen zelf. Het enige lijninhoudelijkverschil tussen CXX en Qbuzz is dat de 181 weer terug is gekomen en dat de 183 geen Barendrechtse oost-west lijn meer is.
Bij mij in de buurt heb ik een RET-punt waar ik lekker kan klagen, rustig vragen etc. Maar in de bus heb ik wel meer te klagen dan de tram die hier rijdt.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 24-02-2010 21:35:13 ]
Feyenoord Rotterdam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')