Tsja, tegen te veel passagiers helpt niets behalve meer bussen in te zetten ...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:51 schreef busfoto.nl het volgende:
Leden,
een tijdje geleden heb ik in een Turkse thread van Skyscraperscity een vraag gesteld over de status van de Phileas bussen in Istanbul. Mij was bekend dat er een behoorlijk aantal bussen naar toe waren gegaan, maar op internet kom je nauwelijks foto's tegen van deze wagens op de lijndienst. Ik kreeg het volgende schokkende antwoord:
"In April it was said that 50 Phileas busses are in town, but they are in the garages, as they have proven themselves inadequate for service in Istanbul. They are projected for capacity of 200, but operate often with 300 passengers, as the highway express lane they operate on is the only rapid mass transit connection spanning most of the length of the town, and busses are mostly full. When being so crowded, they do not manage to climb up the slopes of this hilly city, eventhough they operate exclusively on a highway. Occasionally one sees the odd Phileas bus in operation, but it seems the technical problems are still not solved and the Istanbul municipality government has invested the public money into buses gathering dust in garages. "
Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
Bussentopic #30, waar alle bussen zonder strijkplank worden omgeruild.
(en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt)
[ afbeelding ]
Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 14 januari 2010 23:43 schreef NoBody122 het volgende:
En dan de busfoto's uit Nieuw-Zeeland (en een paar uit Seoul, Zuid-Korea), die ik, wegens de hoge resoluties, als link post:
Binnenkant Link-stadsbus Auckland
Buitenkant niet zelf op de foto gezet, maar het is er zoëen:
[ afbeelding ]
Bij toeval gespot tijdens een bezoek aan de Sky Tower, tevens in Auckland:
Busstalling Auckland
Metrolink lijnbus, Auckland
Kelly Tarlton's touring-bus, Auckland (let ook op de kentekenplaat )
Deze bus zat ik in tijdens een dagtour vanuit Paihia naar het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland (Cape Reinga), via 90 Mile Beach:
Binnenkant Dune Rider, Paihia
Buitenkant Dune Rider, 90 Mile Beach
Buitenkant Dune Rider, ergens aan highway 1 tijdens tussenstop
Bij Cape Reinga zelf kwamen ook deze bussen langs:
Sand Safaris touringbus, Cape Reinga
Dolphin Cruise touringbus, Cape Reinga
Een intercity-bus, waar ik het eerder over had, die we 's nachts in een steegje aantroffen:
Voorkant InterCity, Taupo
Achterkant InterCity, Taupo
Voorkant InterCity (iets dichterbij), Taupo
Tijdens een tour naar Milford Sound, zaten we in deze bus:
Binnenkant Milford Sound Select touringbus, Queenstown
Voorkant Milford Sound Select touringbus, tijdens tussenstop
Achterkant Milford Sound Select touringbus, zelfde tussenstop
Tijdens laatstgenoemde tussenstop kwam er ook een paar touringbussen van Real Journeys (van hetzelfde type bus) langs, die bezig waren met dezelfde dagtrip:
Achterkant Real Journeys touringbus
Voorkant Real Journeys touringbus
Voorkanten beide Real Journeys touringbussen
Een bus van KiwiExperience, de Milford Explorer, was ook bezig aan dezelfde trip, maar tijdens de vorige tussenstop kreeg ik de kans niet die goed op de foto te zetten. Bij een tussenstop later, voor de homer tunnel, kreeg ik die kans echter alsnog:
Achterkant Milford Explorer
Voorkant Milford Explorer
En dan nog een aantal (lijn)bussen, dat ik eergisteravond, tijdens een lange tussenstop in Seoul (Zuid-Korea), op het vliegveld heb gekiekt:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Helaas geen trucks voor Alexxx op de foto kunnen zetten, die kwam ik namelijk niet op fotogeschikte momenten tegen, waar ik de camera bij me had
Nee, dat is een oud barrel van TCR (zonder strijkplank dus).quote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:53 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Is dat de binnenzijde van die blauwe overijselse amba ?
Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Die foto's verdienen een langere leef-tijd in deze reeks, al zeg ik het zelf
Samengevat in het Nederlands: buschauffeur gisteren zomaar aangevallen door 4 mongolen, op het busstation in Leeuwarden. Mongolen zijn weggerend richting binnenstad en niet meer gevondenquote:15-01-2010 | 20:39
Op it stasjon fan Ljouwert is in bussjauffeur fan Connexxion mishannele. Hy krige klappen fan fjouwer jongens. Dy foelen de sjauffeur samar oan.
De dieders binne útnaaid yn de rjochting fan de Ljouwerter binnenstêd. De plysje hat in burgernetaksje op tou set. Der kamen in soad tips binnen mar de dieders binne net oantroffen. It is noch net dúdlik oft de jongens ek jild stellen ha.
Bron: Omrop Fryslan
Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetjequote:Op zaterdag 16 januari 2010 00:07 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze gaan in dit topic anders net zo lang mee als in het vorige, hoor. Na 20 posts staan ze toch weer op de vorige pagina. En waarom laat je ze niet gewoon zien, op deze manier is het een ongelooflijk gepruts.
Zo groot zijn ze nou ook weer niet. Die van Marcel, die zijn pas groot.
Ik heb mijn Fok gewoon zo ingesteld dat het hele topic gewoon op ene pagina verschijnt. De nieuwste kan ik met ene klik onderaan vinden en wil ik iets terugzien, dan scroll ik even naar boven.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 06:39 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Klopt, maar een gesloten topic wordt amper meer gelezen. De leesgrens is de OP zo'n beetje
Wat de pics betreft: met elke browser kan je ze tegenwoordig met een klik op de middelste muisknop openen in een nieuwe tab, je kan er dan alsnog makkelijk bij langs browsen
Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 18:25 schreef BeefRWijker het volgende:
(en waar alleen nog intelligente vragen/opmerkingen worden gesteld/gemaakt)
Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Wat is dit voor domme toevoeging? Ga je weer de zure betweter uithangen?
Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:17 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Bedankt voor je prachtig gesuikerde en uiterst intelligente opmerking, EchteGod.
Voelde je je aangesproken? Dan was die opmerking blijkbaar idd voor jou bedoeld, hè
Hij weet ook alles beter, net als ik.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:27 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, ik erger me meer aan jouw ik-weet-alles-beter-toontje.
www.sp.nl/verkeer/quote:Strippenkaart moet blijven totdat OV-chipkaart niet meer duurder is
15-01-2010 • De OV-Chipkaart maakt het openbaar vervoer fors duurder. Dat blijkt uit het SP-onderzoek 'De OV-Chipkaart, een kostbare onvoldoende'. Niet alleen de tarieven zijn sterk gestegen, maar ook falende systemen, onduidelijke procedures en een wirwar aan aanbieders zorgen voor extra kosten en problemen voor de reiziger. Van de elf eisen van de reizigersorganisaties waaraan reizen met de OV-chipkaart zou moeten voldoen wordt er geen gehaald. SP-Kamerlid Emile Roemer: “De reiziger is inmiddels compleet de weg kwijt en fors duurder uit. Daarom wil ik dat het overal mogelijk blijft om met de strippenkaart te blijven betalen totdat de OV-chipkaart zijn belofte waar maakt.”
In zes steden zijn voor bijna 2000 ritten de prijzen van OV-Chipkaart en de strippenkaart met elkaar vergeleken. Hieruit blijkt dat reizen met de OV-Chipkaart gemiddeld fors duurder is dan met de strippenkaart. In Amsterdam is de reiziger 5% duurder uit, en in de regio Arnhem zelfs 22%. In individuele gevallen bleken de reizen soms nog veel duurder te worden. Vanaf het begin van het project is echter altijd beloofd dat de OV-Chipkaart het reizen niet duurder zou maken. Roemer: “Wat mij betreft rijdt staatssecretaris Huizinga zelf alle ritjes nog een keer, maar ze kan niet meer ontkennen dat het reizen met de OV-chipkaart niet duurder wordt.
Naast de ritprijs zijn er nog veel andere problemen met de OV-chipkaart die de reiziger geld kosten. Zo is de overstaptijd met de OV-chipkaart veel korter dan bij de oude strippenkaart waardoor sneller extra 'instapgeld' moet worden betaald. Voordeelkaartjes zoals het retourtje verdwijnen, losse kaartjes worden duurder en wanneer men fout in- en uitcheckt, vaak door systemen die niet goed werken, is de procedure voor het terugvragen van het geld zo omslachtig dat de meeste reizigers het er maar bij laten zitten.
Roemer hekelt het feit dat er geen landelijke tarieven zijn, en de verschillende vervoersbedrijven allemaal verschillende systemen gebruiken. Roemer: “De kaart brengt de reiziger op dit moment geen enkel gemak, maar is hem vooral tot last. We hebben in ons onderzoek de elf eisen voor een goede OV-chipkaart langs de meetlat gelegd. Niet een eis is gehaald, terwijl de OV-chipkaart de reiziger inmiddels wel wordt opgedrongen. Als we zo doorgaan jagen we iedereen het OV uit, terwijl de kaart juist bedoeld was om het OV aantrekkelijker te maken.
Roemer doet in het rapport elf aanbevelingen om de OV-chipkaart uit het slop te trekken en de reiziger centraal te stellen. De vier belangrijkste:
1. Breng alle tarieven van de OV-Chipkaart volledig in kaart en vergelijk deze met de kosten van de strippenkaart. Indien blijkt dat de OV-Chipkaart het reizen duurder maakt dan moeten de tarieven worden verlaagd totdat onomstotelijk is aangetoond dat de reiziger er gemiddeld gezien niet op achteruit gaat.
2. Zorg voor één landelijk tarief voor de OV-Chipkaart net zoals nu bij de strippenkaart het geval is. Dit vergroot de duidelijkheid voor de reizigers.
3. Zolang er geen sprake is van een veilige chip en van aantoonbaar bewijs dat de OV-Chipkaart het reizen niet duurder maakt, wordt de OV-Chipkaart niet verplicht gesteld aan de reiziger.
4. De reiziger moet weer centraal staan. Daarom moeten de 11 eisen van de consumentenorganisaties formeel als einddoelen worden gesteld.
OViB/jandieterich/quote:RET401 EN 402 EN OVERIGE... en nu wachten op de 2 VDL Citeas die nog gaan komen ben benieuwd.
Op welk lijn?quote:Op zondag 17 januari 2010 11:06 schreef NoBody122 het volgende:
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165?
6 (Bilgaard), 3 (Camminghaburen), 5 (FEC), weer 6, weer 3. Daarna mocht een collega hem overnemenquote:
zul je weer net zien dat arriva touring dat gaat rijdenquote:Op zondag 17 januari 2010 12:56 schreef Zug-Chef het volgende:
Bij een 11-stedentocht komen ze vanzelf weer terug, die Alliances. Alleen komt die tocht er toch niet
Mja, het is een Benz, dus dan weet je wel dat het iets meer kwaliteit is dan zo'n Phileas die om de haverklap binnen staat voor onderhoud.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:13 schreef o.us het volgende:
RET is van plan om die lange bussen in te gaan zetten op de drukste buslijnen hier. Het zou heel prettig zijn als hij op de lijn 44 reed.
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_COOLSINGEL_13-01-2010.[4].jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_VASTELAND_13-01-2010.[2].jpg]afbeelding[/url] ]
Stiekem doet mij deze bus mij denken aan de Phileas.
Nee dus, Citaro G 9167 vanavond mee gehad naar Alkmaar. De 8849 stond de hele middag te niksen op de stalling, zij het wél op de Integro-rijquote:Op zondag 17 januari 2010 11:06 schreef NoBody122 het volgende:
Weet niet of het in het vorige topic al was opgemerkt, maar ik had gisterochtend MAN 8849 mee op de stadsdienst en men heeft daar een Wayfarer in gezet; zondags die MAN op lijn 350, ipv Citaro G 9165?
quote:<14-12-2008> [22:24] <JJdJ> je hebt het voor elkaar
<14-12-2008> [22:24] <JJdJ> ik ga een PSM fanclub voor je oprichten
<14-12-2008> [22:25] <PSM> Cool
Bij de voorzitter en dat is jjdj1984quote:
Ok.quote:Op maandag 18 januari 2010 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij de voorzitter en dat is jjdj1984
Qbuzz, for sure.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:05 schreef RubenK het volgende:
Vandaag een Lion's city gezien met blauwige stoelen bij station alkmaar iemand enig idee waar die origineel vandaan kwam?
Bussen topic #29, Waar de GD bussen in Fryslân rijden enzoquote:Op maandag 18 januari 2010 22:05 schreef RubenK het volgende:
Vandaag een Lion's city gezien met blauwige stoelen bij station alkmaar iemand enig idee waar die origineel vandaan kwam?
Ja en die Arriva Citea is vervolgens ook uit het straatbeeld verdwenen sinds 14 december 2009. Iemand enig idee of die nog steeds ergens rondrijdt ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
Hoeveel Citea's lopen er nu in Nederland? Op één Arriva Citea en twee VDL demo's na zijn alle Citea's die ik tot nu toe gezien heb richting Dubai gegaan? Niet echt een verkoopsucces...?
Die staat denk ik nog aan de steeds leger wordende Sontwegquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:24 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ja en die Arriva Citea is vervolgens ook uit het straatbeeld verdwenen sinds 14 december 2009. Iemand enig idee of die nog steeds ergens rondrijdt ?
die onderste is iig een demo... en de gel staat op handelarenkenteken zo te zien, dus ik gok ook een demo.. dikkans dat het dezelfde twee zijn als die ik bedoel, en die op Kortrijk stonden...quote:
Maar rijdt wel ergens in Duitsland op een lijn.quote:
Waar zie je dat aan?quote:en de gele staat op handelarenkenteken zo te zien,
Vast en zeker, die dubbelasser is denk ik gloedje nieuw.quote:dus ik gok ook een demo..
Zoals ik eerder al gemeld heb, er stond een foto van 3 Citea's op OViB bij de DezeWeek foto's, 2 weken terug of zo en er gaan binnenkort 2 naar de RET.quote:dikkans dat het dezelfde twee zijn als die ik bedoel, en die op Kortrijk stonden...
quote:
quote:
Kurzzeitkennzeichen sind für Fahrzeugüberführungen, Prüfungs- und Probefahrten vorgesehen.
Jammer, doch helaas, dat is een tijdelijke plaat. Probeer 't nog 's.quote:
Precies. Maar dat is ook een antwoord op je vraag, nl : andere foto's zijn niet te vinden.quote:en ik vroeg om Nederlandse in dienst zijnde Citea's, en jij komt met twee demo's op nota bene Duitse (handelaren!) platen staande bussen aankakken!
Oh nee?quote:Op woensdag 20 januari 2010 22:57 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben geen moddereter meer op PTA.
Maar die zijn niet maar hooguit 5 dagen geldig en niet overzetbaar.quote:En kentekenplaten voor proef- en testritten worden in de volksmond in Nederland gewoon 'handelarenplaten' genoemd
Dan hebben ze zeker een overschot aan streekbussen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef JDude het volgende:
Hallo.
In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst.
Groetjes,
JD.
Nee.quote:
Nou, daar zijn we dan maar mooi klaar mee ....quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Ben al een maand of 2 gestopt als PTA mod En een dag na mijn aftreden weer begonnen als elfstedenmod (samen met oa mijn 'goede vriend' peterselieman), maar in PTA zijn 2cv, Anne en ThaFreak de mods
Je had 't ook uit dit topic kunnen jatten: Bussentopic #28, plain and simple.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:46 schreef 2cv het volgende:
http://www.urbanadventures.eu/gallery/buskerkhof/index.html
Gejat uit dit topic.
En dan nog een vraag: wat is het nut van een 7700A op de Bredase stadsdienst? Of rijden er wel vaker gelede bussen daar?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef JDude het volgende:
Hallo.
In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst.
Groetjes,
JD.
Ik snap niet dat Istanbul niet alles heeft ingezet op de Mercedes CapaCity. Wat een prutsers.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:16 schreef Peterselieman het volgende:
Uit het vorige topic:
[..]
Tsja, tegen te veel passagiers helpt niets behalve meer bussen in te zetten ...
Herstel: De Citaro G Hybrids worden alleen ingezet op lijn 38 in het kader van testritten.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:13 schreef o.us het volgende:
RET is van plan om die lange bussen in te gaan zetten op de drukste buslijnen hier. Het zou heel prettig zijn als hij op de lijn 44 reed.
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_COOLSINGEL_13-01-2010.[4].jpg]afbeelding[/url] ]
[ [url=http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich/RET402_[BX-HL-23]_VASTELAND_13-01-2010.[2].jpg]afbeelding[/url] ]
Stiekem doet mij deze bus mij denken aan de Phileas.
Sjoof schijnt onwel te zijn geworden.quote:Op zondag 24 januari 2010 00:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
de 8208 is ook voorlopig uit de running
aanvaring gehad met een lantaarnpaal
http://www.112fryslan.nl/news/4512
Het was inderdaad een Ambassador 200quote:Op zondag 24 januari 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als een Amba. Die hebben idd twee koplampen aan elke zijde.
[..]
Sjoof schijnt onwel te zijn geworden.
tja naar voor de sjoof, hopen dattie er beter uit is gekomen dan zn busquote:Op zondag 24 januari 2010 20:13 schreef Peterselieman het volgende:
Klinkt als een Amba. Die hebben idd twee koplampen aan elke zijde.
[..]
Sjoof schijnt onwel te zijn geworden.
Ze zijn al druk aan het wassen, maar dat kan niet als het vriest.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
Arriva heeft ook de nieuwe Integro's voor de GD consessie (deels) rijden
en Qbuzz moet wat extra wasmuntjes kopen
ze hebben geld teveel bij CXX?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:44 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag zat Amba 8214 op lijn 350, voor zover ik van buiten kon zien zonder Wayfarer. Dat, terwijl MAN 8849, met Wayfarer, gewoon de hele dag op de stalling in Leeuwarden staat te niksen
dat geloof ik wel ja op je salaris strookje? :pquote:Op zondag 31 januari 2010 21:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dan heb ik liever dat ze dat anders spenderen
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 31 januari 2010 21:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dat geloof ik wel ja op je salaris strookje? :p
Geen idee maar ze zijn niet heel consequent in de schrijfwijze van Provinciale weg.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
[ link | afbeelding ]
raad de lijn ( bonus punten voor wie de richting ook nog weet )
lijn 92 richting Bolsward denk ikquote:Op maandag 1 februari 2010 14:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
hehe
[ link | afbeelding ]
raad de lijn ( bonus punten voor wie de richting ook nog weet )
Is die wel van Fryslân dan?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:44 schreef NoBody122 het volgende:
Vanmiddag zat Amba 8214 op lijn 350, voor zover ik van buiten kon zien zonder Wayfarer.
Dat, terwijl MAN 8849, met Wayfarer, gewoon de hele dag op de stalling in Leeuwarden staat te niksen
Nee, die Amba reed op een Alkmaarse omloop. Echter zou je dan alsnog in Leeuwarden even de 8849 op kunnen pakken (en die voor de laatste rit terug naar Alkmaar weer terugwisselen natuurlijk), aangezien de Alkmaarse omlopen ook gewoon in de Fryske Infoxx hangen.quote:Op maandag 1 februari 2010 16:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is die wel van Fryslân dan?
Alkmaar heeft namelijk ook 2 wagens te barsten en rijdt/reed ook met een Amba op 350 dit weekend.
(en ook vandaag nog)
Hoorde zaterdag dat de Volvo 5615 terug gekomen is als reserve voor grijze Integro 2945 nadat deze eerder eind vorig jaar bij Wieringerwerf (letterlijk) geheel in rook is opgegaan.
Kwam overigens tijdens de oversteek vanochtend (ruim een half uur vertraging) 3 Qliners 350 tegen op de afsluitdijk, richting Fryslân.
De laatste 2 reden zo goed als achtermekaar, de eerste reed er misschien 10 minuten voor.
't Moet bar en boos zijn geweest, daar boven Alkmaar, vanochtend.
nieuwe prijzen:quote:
http://www.flickr.com/photos/stokpic/4282228284/quote:grijze Integro 2945 nadat deze eerder eind vorig jaar bij Wieringerwerf (letterlijk) geheel in rook is opgegaan.
Nee, Wayfarers te weinig...quote:
Viesbuzz heeft ook geen wayfarers meer worden niet meer gemaaktquote:Op maandag 1 februari 2010 19:34 schreef estranged het volgende:
[..]
Nee, Wayfarers te weinig...
Er is geen enkele werkende meer op voorraad.
Afgelopen week zijn er 3 pallets met Wayfarers opgestuurd om te kijken of er van 2 WF's 1 WF te maken is...
!quote:Op maandag 1 februari 2010 19:12 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
nieuwe prijzen:
enkeltje lwd>alk: ¤11,70
dagkaart qliner: ¤11,-
[..]
http://www.flickr.com/photos/stokpic/4282228284/
http://www.flickr.com/photos/stokpic/4281485929/
Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bendequote:Op maandag 1 februari 2010 20:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Viesbuzz heeft ook geen wayfarers meer worden niet meer gemaakt
oftewel AFSCHAFTEN!
afschaffen dusquote:Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef estranged het volgende:
[..]
Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bende
Het bedrijf in NL wat ze kon repareren is ook failliet sinds vorig jaar, dus daar kunnen ze ook al niet heengestuurd worden. Vorig jaar nog een paar honderd chauffeurs-modules willen bijbestellen, bleken die krengen 330,- per stuk te kosten. en er waren er 300 nodig ofzo (dus die zijn toch maar niet besteld)
Ze zijn ook nog maar pas 15 jaar oud hè.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:06 schreef estranged het volgende:
[..]
Zoals die dingen er van binnen uit zien moet je ze volgens mij met kolen aan de praat houden... oude bende
Wat wil je, met 2 wagens stuk en ze rijden er graag mee.quote:Op maandag 1 februari 2010 17:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
[..]
Overigens heeft de 5616 (dacht ik) de afgelopen dagen steeds op de QLiner gereden.
Ik ook niet.quote:Ik wist niet dat de 2945 op is gefikt
Inderdaad, haal die Wayfarer maar uit de 8849 en zet hem in een Frysker, kan die mooi op lijn 350quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Ze zijn ook nog maar pas 15 jaar oud hè.
[..]
Wat wil je, met 2 wagens stuk en ze rijden er graag mee.
[..]
Ik ook niet.
De betreffende sjoof was overigens nog door de collegas bedankt: of ie er ook nog niet even een Frysker aan toe kon voegen .....
Eentje maar?quote:Op maandag 1 februari 2010 22:08 schreef BeefRWijker het volgende:
Ik ook niet.
De betreffende sjoof was overigens nog door de collegas bedankt: of ie er ook nog niet even een Frysker aan toe kon voegen .....
Hoe lang is Utrecht - barendrecht ( rijdt daar wel een lijn eigenlijk??)quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
Qua afstand is het lijn 315. Qua tijd gok ik op Qbuzz-lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk. totale reistijd 2 uur en 40 minuten.
Je bedoelt Utrecht-Dordrecht?quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:38 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe lang is Utrecht - barendrecht ( rijdt daar wel een lijn eigenlijk??)
En qua afstand is 315 de langste ( http://www.profnews.nl/90(...)s-650-000-passagiers )
nuttige lijn ook gezien de NS het zelfde stukkie kan scheuren in een klein half uur ( Intercity )quote:Op donderdag 4 februari 2010 14:27 schreef Peterselieman het volgende:
Qua afstand is het lijn 315. Qua tijd gok ik op Qbuzz-lijn 13 Leeuwarden - Steenwijk. totale reistijd 2 uur en 40 minuten.
Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet.quote:Op donderdag 4 februari 2010 19:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nuttige lijn ook gezien de NS het zelfde stukkie kan scheuren in een klein half uur ( Intercity )
Door de prijs die je er dan voor betaalt is dat dan ook voorbehouden aan de elite.quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet.
dan nog pak je toch gewoon de trein / snelbus naar een gat in de buurt waar je overstapt?quote:Op donderdag 4 februari 2010 23:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tsja, je kan natuurlijk altijd aan de noodrem trekken als je er halverwege bij een dorpje uit moet.
Hier in Arnhem zitten soms ook van die heeeul jonge meiden achter het stuur, wel grappig om te zienquote:Op donderdag 4 februari 2010 19:52 schreef Ou-Tannu het volgende:
en soms tref je zowat bejaarden aan achter t stuur, en soms ook dit:
[ link | afbeelding ]
niet zo naar als den haag of rotterdam, maar er zijn beter plaatsen om te vertoeven.quote:
Den Haag vind ik nog wel te doen, Rotterdam gaat Amsterdam achterna qua vertrutting.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
niet zo naar als den haag of rotterdam, maar er zijn beter plaatsen om te vertoeven.
Wat bedoel je precies, vertrutting ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Den Haag vind ik nog wel te doen, Rotterdam gaat Amsterdam achterna qua vertrutting.
Oh, .. je bedoeld Qbuzz lijn 13?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 10:46 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
dan nog pak je toch gewoon de trein / snelbus naar een gat in de buurt waar je overstapt?
Niemand ?quote:Op vrijdag 5 februari 2010 11:48 schreef GlenSpey het volgende:
Trouwens, weet iemand hier wat zo'n lichamelijke en psychologische test inhoudt die je krijgt als je solliciteert?
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.quote:
Beide burgemeesters proberen de stad in te richten voor yuppies, ten koste van de oorspronkelijke bewoners.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:29 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies, vertrutting ?
Ah, zo.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Beide burgemeesters proberen de stad in te richten voor yuppies, ten koste van de oorspronkelijke bewoners.
En dan ook de periodieke herzoneringen en herstructureringen in Rotterdam zelf. Ik denk niet dat je passagiers wint als je vaste tram- of buslijn elke zes maanden een nieuwe route krijgt.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:42 schreef marcel.nl het volgende:
[..]
Ah, zo.
Helemaal mee eens. Inrichten mag ook vrij vertaald worden door "verkloten."
Maar zolang er nog altijd geen gekozen burgemeesters zijn, krijg je dit soort taferelen. Ik sluit namelijk niet uit dat met name de Rotterdamse er ooit gekomen was door stemrecht.
Maar goed, meer ontopic. In Rotterdam en omstreken is het ov inmiddels zover uitgekleed dat er met name 's avonds niet fatsoenlijk meer te reizen is. Dat proces is echter al 15jaar gaande en moet inmiddels zijn dieptepunt wel bereikt hebben.
Dan hebben ze bij de provincie Groningen en Drenthe goed afgekeken bij de provincie Utrecht: een overkoepelende organisatie oprichten die alle OV-informatie coördineert.quote:Ik ben er qua Ov alleen maar op vooruit gegaan sinds ik uit die regio naar het dunbevolkte Noord Oost Groningen ben verhuisd. How bizar !
Ik vrees t ook niet, ben gewoon nieuwschierigquote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.
Nee hoor, maar ik heb die psychologische test nooit gehad, dus dan is het best wel lastig om daar wat zinnigs over te zeggen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 18:59 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De heren sjoofs hier krijgen er nog steeds de rillingen van.
[..]
www.9292ov.nl ?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:57 schreef Ofyles2 het volgende:
OV-reisinformatie op één centrale site.
Het gaat hier om goede reisinformatie.quote:
Dat is een reisplanner.quote:
nja 1700tjes zijn toch kutquote:Op zondag 7 februari 2010 14:04 schreef Peterselieman het volgende:
Bus 8208 die in Leeuwarden tegen een ANWB-paal knalde krijgt een nieuw front. Deze is afkomstig van de 1762 die laatst een motorbrand heeft gehad. Die bus zal afgevoerd gaan worden.
dat ook :pquote:Op zondag 7 februari 2010 16:59 schreef NoBody122 het volgende:
Ik begreep afgelopen week, dat de 17xx-en weg gaan ivm geen rolstoelplank. Die frontwisseling past ook daarom in de planning i guess
Viel mij ook op ja, opeens zo'n VDL als lijn 2quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:21 schreef JDude het volgende:
Hallo.
In Breda is een tekort aan stadsbussen. Want er rijden nu streekbussen in de stadsdienst.
Groetjes,
JD.
Nee, helaas niet.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef o.us het volgende:
Speelt hier iemand ook Bus Driver? Een leuke buschauffeurspel. Is weliswaar geen 100% simulatie maar het is toch wel grappig om als buschauffeur te spelen.
JDude zag een tijdje geleden een Volvo 7700A op de Bredase stadsdienst (lijn 8).quote:Op zondag 7 februari 2010 17:54 schreef Hugo__Boss het volgende:
[..]
Viel mij ook op ja, opeens zo'n VDL als lijn 2
Waar kun je die halen?quote:Op zondag 7 februari 2010 17:55 schreef o.us het volgende:
Speelt hier iemand ook Bus Driver? Een leuke buschauffeurspel. Is weliswaar geen 100% simulatie maar het is toch wel grappig om als buschauffeur te spelen.
Ja hoor, lijn 8 gaat naar de Avans en dat zijn echt Japanse taferelen af en toe.. stampvol, helft moet vaak buiten blijven... net zoals de andere lijnen die kant op, 8, 10, 11, 12, 131... vaak vechten om een plaatsje te bemachtigen hoewel het sinds de nieuwe dienstregeling wel iets verbeterd is, met elke tien minuten lijn 8 als verlengde busquote:Op zondag 7 februari 2010 17:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, helaas niet.
Bovendien moet ik dan mijn laptop volledig ombouwen. Ik heb Vista er namelijk uitgegooid.
[..]
JDude zag een tijdje geleden een Volvo 7700A op de Bredase stadsdienst (lijn 8).
Zijn er nou drukke lijnen in Breda die gelede bussen benodigen (afgezien van carnaval)?
Ik heb hem (hele versie) gedownload en sommige lijnen zijn echt gaaf om te berijden.quote:Op zondag 7 februari 2010 18:01 schreef Peter het volgende:
[..]
Waar kun je die halen?
oeh ,hebbes: www.busdrivergame.com + gratis trial ( werkt niet bij win7 zie ik.. )
zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen.quote:Op zondag 7 februari 2010 17:02 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu hoopt op een extra stapel wagens uit de MAN schuur :p
dat zijn ook wel puike waggels ja!quote:Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen.
Eensch, rijden best fijnquote:Op zondag 7 februari 2010 20:57 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
zo mogen best nog wat Caetano's naar frl sturen.
de accus zitten dus voorin ergensquote:Op maandag 8 februari 2010 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Filmpje van de busbrand van juijn rossum op de snelweg vorige week.
Let ook op de ruitenwissers die nog gewoon aan het werk zijn.
weet ik, maar je zou toch ergens kortsluiting verwachtenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de accus zitten dus voorin ergens
och.. een beetje bus heeft wel accusquote:Op maandag 8 februari 2010 14:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet ik, maar je zou toch ergens kortsluiting verwachten
ja... als t een procity barrel was... haddie um van mij mogen mee nemenquote:Op maandag 8 februari 2010 14:35 schreef RealZeus het volgende:
Echt, sommige mensen.
Fckng buschauffeuse
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja... als t een procity barrel was... haddie um van mij mogen mee nemen
heel dom?quote:Op maandag 8 februari 2010 14:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Gezien hij het heeft over het knopje achter de ruitewisser gok ik op een Citaro.
Maar buiten dat: hoe dom kan je zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |