Bronquote:als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren. we moeten klimaatsverandering aanpaken en de kust van de eilanden verbeteren.
quote:aanpaken
Vergeet minder vaak uitademen niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef Bastard het volgende:
Inderdaad, allemaal de auto laten staan, minder CO2 is minder aardbevingen.. en dat zit in het kabinet
Tja, dat probleem heb ik sowieso met een heleboel politici. Bij de meesten heb ik sowieso erg veel moeite om mezelf ervan te overtuigen dat die mensen capabel zijn, en ze doen er vaak ook alles aan om dat beeld in stand te houden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En dit soort mensen bestuurd ons land, het is toch om te janken.
Dat het onderwijs in NL al vele jaren weinig meer voorstelt, was al een tijdje bekend. Gewoon veel aanwezig zijn en je huiswerk doen, en je kunt bij de meeste opleidingen een mooie lijst diploma's enzo pakken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:53 schreef Sachertorte het volgende:
CV van mevrouw.
Onderwijs
Melanchton havo
Biologie/biotechnologie (ing.) Hogeschool Rotterdam te Delft
Master in Biotechnological Law & Ethics (Mable), SheffieldUniversity (VK)
Loopbaan
wetenschappelijk onderzoeker (sic!)afdeling Medische Ethiek en filosofie (promotieonderzoek) Erasmus Universiteit Rotterdam
projectontwikkelaar bij Mira Media
interventiemedewerker GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst) Rotterdam en omstreken
staffunctionaris Stichting Disck
emancipatiewerker Stichting Welzijn Hoogvliet
opbouwwerker Stichting Welzijn Feijenoord
mentor bij Centrum voor Dienstverlening (AMA-project)
Die handschoenen ook...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:55 schreef Strolie75 het volgende:
Tussen haar tanden zitten ook een flinke breuklijn.
[ afbeelding ]
Zeg nou zelf... dat zou er toch veel beter uitzien in een burka?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:55 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, alle bewondering voor Balkenende. Je gooit je kont tegen het krib, de hele media en kamer valt daarover, je geeft een beetje terrein en de rel is over. Maar, euh, dat rapport, en onze jongens die daar zitten, daar heeft niemand het meer over.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, dat probleem heb ik sowieso met een heleboel politici. Bij de meesten heb ik sowieso erg veel moeite om mezelf ervan te overtuigen dat die mensen capabel zijn, en ze doen er vaak ook alles aan om dat beeld in stand te houden.
Donderdagnacht dat 'debat' gevolgd: wat een partijtje 'begrijpend luisteren' was dat...
Nee dat is een mannenbaan, doe maar weer verkeerquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:50 schreef Yi-Long het volgende:
Goed, die chick zal over 10 jaar wel op het ministerie van justitie zitten ofzo.
Huh? Betaalt Danny jou niet!?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:57 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat is het toch fijn dat je in de politiek totaal niet gehinderd door enige kennis van zaken gewoon overal wat over kan roepen! 't Is net Fok, maar dan tegen 2 ton euro per jaar...
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:58 schreef sander-3 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)evingen_keihard.html
quote:We stellen u even voor aan Chantal Gill'ard, inderdaad met poepchic apostrofje in de naam. Lid der Tweede Kamer voor de PvdA. Laat u niks wijsmaken door deze nogal serieus aandoende OfficieelPagina van de Tweede Kamer. Chantal is IRL namelijk knetter- en knettergek. Niet zomaar exceptioneel malloot & kierewiet, maar echt zwaartotaal van de krankzinnigenpot gerukt. U kent de uitdrukking, zij is niet gek, zij is een vliegtuig? Welnu. Chantal is de Antonov 225 onder de geschifte lijpmensen. Wacht, we hebben beeld van Chantal Ret'ard. Leuke gekke foto's van deze toettoet fractiejoker: Rits. Rats. Klik. Jaaha. Lachen. Nu horen we u denken. Tut tut tut GeenStijl. Wat zijn we weer ongefundeerd en tendentieus aan het schelden op een volksvertegenwoordiger die zoveel goed werk doet voor onze samenleving. Kom nu eens met argumenten waarom Chantal Gill'ard dan zo'n volledig krankjoreme mesjogge imbeciele pias is. Oké. ALSTUBLIEFT. Wiehoei. Bliep bliep.
Ik ben blij dat daar nu eindelijk een man zit, want dat doet hij (afgezien van dat fiasco wat betreft het rekeningrijden) vrij aardig, vergeleken met zijn debiele voorgangsters ...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat is een mannenbaan, doe maar weer verkeer
Inderdaad, tijd voor meer vrouwen en allochtonen in de politiekquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Positieve discriminatie levert in ieder geval humor op![]()
.
die reacties ookquote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:58 schreef sander-3 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)evingen_keihard.html
Nu je het zegt!!!!! MAAR hoe kunnen we die Haïtianen duidelijk maken dat ze DAARMEE OP MOETEN HOUDEN?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:04 schreef Yi-Long het volgende:
Hadden de auto's in Haiti trouwens al roetfilters!?
Niet???? Ow, dan is die hele aardbeving dus gewoon hun eigen schuld!!!!
Ze zit niet in het kabinet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef Bastard het volgende:
Inderdaad, allemaal de auto laten staan, minder CO2 is minder aardbevingen.. en dat zit in het kabinet
Het is bestuurt, niet bestuurd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:
En dit soort mensen bestuurd ons land, het is toch om te janken.
Op de dag getwittert dat de aardbeving daar plaatsvond?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:05 schreef speknek het volgende:
Kuch, anderhalf jaar terug is Haiti verwoest door drie grote orkanen, het zou kunnen dat ze met deze grote rampen daarop doelt.
Is maar een gedachte eh. Schuimbekkers.
Oh ik dacht dat de PVDA meedeed.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:17 schreef knnth het volgende:
[..]
Ze zit niet in het kabinet.
[..]
Het is bestuurt, niet bestuurd.
Gill'ard:
Dit topic:
HAHAHA op naar een nieuwe crisisquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de PVDA meedeed.
Telegraaf heeft het ook opgepikt
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_aanpakken__.html
Ja het is een dom moment, maar het is niet helemaal een domme uitspraak.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de dag getwittert dat de aardbeving daar plaatsvond?
Mmmm?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja het is een dom moment, maar het is niet helemaal een domme uitspraak.
quote:"Nee niet tussen aardbeving en klimaatverandering maar tussen klimaatverandering en rampen in Haïti en de regio", schrijft ze later.
Zitten ook weer mooie reacties tussenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de PVDA meedeed.
Telegraaf heeft het ook opgepikt
http://www.telegraaf.nl/b(...)gen_aanpakken__.html
Om over het gebrek aan hoofdletters en leestekens nog maar te zwijgen.quote:toont weer eens aan wat de inteligentie van de pvda is ,kent ze het gezegde niet "let me keep my big mouth shut until i now wat i`m talking abaut"(laat mij mijn grootte mond houden tot ik weet waar ik over praat)maar ja dit komt tegenwoordig vaker voor bij politiecie.
koos, den helder | 13:02 | 15.01.10
Twitterberichtjes zijn maar kort en daardoor gaan de context nog al eens verloren, maar hier haar nadere toelichting:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de dag getwittert dat de aardbeving daar plaatsvond?
Mmmm?
http://twitter.com/ChantalGillard/statuses/7758832255quote:nee geen link tussen aardbeving en klimaatverandering maar tussen klimaatverandering en rampen in Haiti en landen in de regio.
Die diploma's heeft ze zeker in Haiti gekocht.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:53 schreef Sachertorte het volgende:
CV van mevrouw.
Onderwijs
Melanchton havo
Biologie/biotechnologie (ing.) Hogeschool Rotterdam te Delft
Master in Biotechnological Law & Ethics (Mable), SheffieldUniversity (VK)
Loopbaan
wetenschappelijk onderzoeker (sic!)afdeling Medische Ethiek en filosofie (promotieonderzoek) Erasmus Universiteit Rotterdam
projectontwikkelaar bij Mira Media
interventiemedewerker GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst) Rotterdam en omstreken
staffunctionaris Stichting Disck
emancipatiewerker Stichting Welzijn Hoogvliet
opbouwwerker Stichting Welzijn Feijenoord
mentor bij Centrum voor Dienstverlening (AMA-project)
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Twitterberichtjes zijn maar kort en daardoor gaan de context nog al eens verloren, maar hier haar nadere toelichting:
http://twitter.com/ChantalGillard/statuses/7758832255
Sjeezus, wat is dat voor aap daar rechts op die foto?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg niks, helemaal niks
JA DE PVDA KOMT TENMINSTE MET REALISTISCHE EN GENUANCEERDE OPLOSSINGEN IPV ALLEEN TE ROEPTOETEREN VANAF DE ZIJLIJN!quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:01 schreef MrX1982 het volgende:
Positieve discriminatie levert in ieder geval humor op![]()
.
OPEN JE OGEN EN STEM PVDA ZIJ PAKKEN AARDBEVINGEN ECHT AAN!!!!
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:33 schreef Strolie75 het volgende:
Maar goed, als ze nu gewoon even zegt dat ze met de huidige kennis van zaken niet nogmaals hetzelfde twitter-bericht zal intypen is het weer goed hoor. Zand erover.
Dat moet wel. Duur zal het zeker niet geweest zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:31 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Die diploma's heeft ze zeker in Haiti gekocht.
Ja dus? Handig is het niet, maar ook wel een beetje eigen aan Twitter. Dat is een beetje hardop denken en dan zeg je wel eens wat ongelukkigs. Maar de enorme overreactie met name van de kant ven GS en de Telegraaf vind ik eigenlijk nog veel dommer, alhoewel erg voorspelbaar.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef Strolie75 het volgende:
[..]Ze post haar bericht op de dag van de aardbeving. Reactie komt pas als mensen haar op haar domheid wijzen.
Gesproken als een echte spindoctor.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja het is een dom moment, maar het is niet helemaal een domme uitspraak.
Jij.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze beweert helemaal nergens dat aardbeving en klimaatverandering iets met elkaar te maken heeft.
Wie is hier nu eigenlijk achterlijk?
Nee, daar hebben we zo'n twittertje niet voor nodig. Het is wel een extra duwtje in de goede richting. Die van de 0 zetels.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:44 schreef Posdnous het volgende:
Ja, het is duidelijk dat de PvdA een slechte partij is, dat bewijst dit twittertje van 1 of ander lid wel.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we zo'n twittertje niet voor nodig. Het is wel een extra duwtje in de goede richting. Die van de 0 zetels.
Zich laten palen door een partijbaas.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:48 schreef Disorder het volgende:
Hoe komen dit soort mensen in de politiek?
Nee, het is een twitter die aantoont hoe dom sommige kamerleden zijnquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:44 schreef Posdnous het volgende:
Ja, het is duidelijk dat de PvdA een slechte partij is, dat bewijst dit twittertje van 1 of ander lid wel.
Allochtoon en vrouw zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:48 schreef Disorder het volgende:
Positieve discriminatie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:48 schreef Disorder het volgende:
In de Twitter staat niks over het aanpakken van aardbevingen. Dat maakt de Telegraaf ervan. Het is dit artikel en dit topic wat aantoont hoe zwakzinnig de Telegraaflezer is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, het is een twitter die aantoont hoe dom sommige kamerleden zijn
Het is een volksvertegenwoordiging, en grote delen van de Nederlandse bevolking is te dom om te poepen, die moeten ook een representatie hebben in de tweede kamer, net als Christenen en Milieugillers, of dierenknuffelaars, of onderbuikdenkers.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:48 schreef Disorder het volgende:
Nog een spindoctorquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de Twitter staat niks over het aanpakken van aardbevingen. Dat maakt de Telegraaf ervan. Het is dit artikel en dit topic wat aantoont hoe zwakzinnig de Telegraaflezer is.
Ik ben niet bepaald een fan van de PvdA (zacht uitgedrukt), maar haar uitspraak klopt gedeeltelijk, en iemand die schijnbaar toegelaten wordt tot promotieonderzoek is een stuk minder mongool dan 90% van de rukkertjes die over haar heen vallen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Gesproken als een echte spindoctor.
Partij van de Antiaanbakpan
Wie beweert er nou dan dat aardbevingen moeten worden aangepakt? Dat is de Telegraaf, wetend hoe simpel het eigen publiek is.quote:
Dit is pol niet B&H.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sjeezus, wat is dat voor aap daar rechts op die foto?
Die linkse (ja, PvdA) ken ik nu helaas wel, daar gaat dit topic over, maar die andere?
Hij is ook lelijk, trouwens. Zij ook.
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Ze legt overduidelijk, voor mij althans, een link tussen klimaatverandering en de aardbeving in Haïti.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wie beweert er nou dan dat aardbevingen moeten worden aangepakt? Dat is de Telegraaf, wetend hoe simpel het eigen publiek is.
Ik ben de eerste om over het niveau van kamerleden te klagen, zeker die van de PvdA, maar zij ziet in de verwoesting aanleiding om te pleiten voor het voorkomen van natuurrampen die te voorkomen zijn.
Maar kennelijk is bijna iedereen hier weer te stupide om te zien wat de Telegraaf schrijft en wat de persoon in kwestie schreef.
Er wordt haar iig de hand boven het hoofd gehouden.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:55 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat staat nergens expliciet.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Ze legt overduidelijk, voor mij althans, een link tussen klimaatverandering en de aardbeving in Haïti.
Doet ze ook. Op het moment dat er net een aardbeving is geweest schrijven dat "als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren." en vervolgens over "we moeten klimaatsverandering aanpaken" beginnen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vind het maar een vreemd verhaal. Ze legt overduidelijk, voor mij althans, een link tussen klimaatverandering en de aardbeving in Haïti.
Dat staat er wel. Wat staat er namelijk? 'als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren' Daar staat dus dat als we niets doen deze rampen (specifiek dus deze aardbeving) blijven gebeuren. En wat is de oplossing die dient ter voorkoming van dit soort rampen, specifiek aardbevingen dus, aldus mevrouw? 'we moeten klimaatsverandering aanpaken en de kust van de eilanden verbeteren.'quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de Twitter staat niks over het aanpakken van aardbevingen. Dat maakt de Telegraaf ervan. Het is dit artikel en dit topic wat aantoont hoe zwakzinnig de Telegraaflezer is.
Dan blijft het voor mij een raar verhaal om dit moment aan te grijpen om over orkanen te praten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat staat nergens expliciet.
En dat klopt. Dit bericht is uit de context gehaald. Al kan ik mij de eerste indruk wel voorstellen. maar de reacties daarop zijn te extreem. Net of die mensen zelf allemaal professor zijn.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zoals sommige van de users hier zullen weten wordt Haïti regelmatig getroffen door natuurrampen met verschillende oorzaken. Waar mevrouw op doelt zijn de Orkanen die op gezette tijden het eiland treffen.
Mede oorzaak van de omvang van deze ramp is dat het eiland nog aan het herstellen was van de vorige orkaan. Het land was al in slechte toestand.
Dat lijkt me wel mee te vallen. Afgezien van het gebrek aan interpunctie, valt het wel mee met de inhoud van de berichten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:03 schreef One_of_the_few het volgende:
Als je haar andere berichtjes ziet dan zijn die ook niet bijster briljant.
Als je nou gewoon even het topic leest had je kunnen zien dat ze dat heeft toegelicht en dat ze geen direct verband tussen klimaat en aardbeving wilde leggen. Maar goed ik snap het wel hoor, als je elke gelegenheid die je krijgt wil aangrijpen om op de PvdA te hakken dan is dit natuurlijk een leuke mug om een olifant van te maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat staat er wel. Wat staat er namelijk? 'als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren' Daar staat dus dat als we niets doen deze rampen (specifiek dus deze aardbeving) blijven gebeuren. En wat is de oplossing die dient ter voorkoming van dit soort rampen, specifiek aardbevingen dus, aldus mevrouw? 'we moeten klimaatsverandering aanpaken en de kust van de eilanden verbeteren.'
Iets anders valt er niet van te maken.
Dat mag je best vinden, als je dit bericht leest begrijp je het beter.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan blijft het voor mij een raar verhaal om dit moment aan te grijpen om over orkanen te praten.
Dat maak jij ervan. Over deze aarbeving zal ze het niet hebben, het gaat immers om rampen in meervoud. Zij heeft het over natuurrampen in het algemeen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat staat er wel. Wat staat er namelijk? 'als we niet ingrijpen blijven deze rampen op Haiti gebeuren' Daar staat dus dat als we niets doen deze rampen (specifiek dus deze aardbeving) blijven gebeuren.
Foutief gebruik van het woord 'dus', is ook een moeilijk woord.quote:En wat is de oplossing die dient ter voorkoming van dit soort rampen, specifiek aardbevingen dus, aldus mevrouw?
Dat zalquote:'we moeten klimaatsverandering aanpaken en de kust van de eilanden verbeteren.'
De telegraaf maakt ervan dat ze aardbevingen wil voorkomen, en dat is heel wat anders dan wat ze zegt. Maar dat achterlijke klootjesvolk aan wie alfebetisme niet besteed was en dat de Telegraaf leest blaat het allemaal vrolijk na.quote:Iets anders valt er niet van te maken.
Leuk hoor, even een 'onopvallend' ad hominempje. Ik kijk naar de tekst sec, en daar wordt overduidelijk een link gelegd tussen de aardbeving en klimaatverandering. Dat jij nu een onvoldoende voor Nederlands had kan ik ook niet helpen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even het topic leest had je kunnen zien dat ze dat heeft toegelicht en dat ze geen direct verband tussen klimaat en aardbeving wilde leggen. Maar goed ik snap het wel hoor, als je elke gelegenheid die je krijgt wil aangrijpen om op de PvdA te hakken dan is dit natuurlijk een leuke mug om een olifant van te maken.
Ze heeft het over deze rampen. Een duidelijke verwijzing naar de aardbevingquote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Over deze aarbeving zal ze het niet hebben, het gaat immers om rampen in meervoud. Zij heeft het over natuurrampen in het algemeen.
Inderdaad goed dat ze het eerdere bericht nader verklaart.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat mag je best vinden, als je dit bericht leest begrijp je het beter.
Ik begrijp best je verwarring. Maar op het moment dat je je iets meer verdiept in de situatie op Haiti en ook haar anders twitters leest zul je ook tot de conclusie komen dat ze iets andere bedoelde.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Leuk hoor, even een 'onopvallend' ad hominempje. Ik kijk naar de tekst sec, en daar wordt overduidelijk een link gelegd tussen de aardbeving en klimaatverandering. Dat jij nu een onvoldoende voor Nederlands had kan ik ook niet helpen.
Niet voor mensen die zich nog wel eens informeren ipv de Telegraaf zijn verdraaiingen na te blaten:quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:09 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ze heeft het over deze rampen. Een duidelijke verwijzing naar de aardbeving
quote:Opnieuw is Haïti getroffen door natuurgeweld. De aardbeving is de jongste in een serie van vele jobstijdingen die het straatarme Caraïbisch eilandstaatje treft. De voortdurende politieke en economische chaos vergroten de impact van het natuurgeweld.
Daags na de verwoestende aardbeving in Haïti is nog weinig duidelijk over de exacte omvang van de ramp. De ravage in de hoofdstad Port-au-Prince is enorm, weinig gebouwen staan overeind, en het aantal slachtoffers loopt snel op. Dat ook het presidentieel paleis onder het natuurgeweld is bezweken, belooft weinig goeds voor de gammele woningen die zijn opetrokken in de krottenwijken rondom de hoofdstad.
Aardbevingen van deze omvang zijn niet gangbaar in Haïti, tropische stormen wel. In 2008 werd het land geteisterd door een serie cyclonen. En Haïti is kwetsbaar voor klimaatverandering mede door menselijk toedoen, zegt de Franse Haiti-expert Amelie Gauthier. "Als gevolg van de ontbossing veroorzaakten de cyclonen en een orkaan in 2008 veel modderstromen en overstromingen, veel huizen liepen onder water en er vielen, veel doden."
geweld
Door het natuurgeweld ging de oogst goeddeels verloren, en kampte Haïti vervolgens met ernstige voedseltekorten. En kwam Haïti (9 miljoen inwoners) de afgelopen jaren niet in het nieuws vanwege honger of natuurgeweld, dan was het politiek geweld. Staatsgrepen en dictaturen zijn er meer regel dan uitzondering. In 1957 greep Francois ‘Papa doc’ Duvalier de macht, later opgevolgd door diens zoon Jean Claude -in de volksmond ‘Baby Doc’ genoemd. Onder de Duvalier dynastie zuchtte het land onder een schrikbewind, waarbij duizenden burgers door toedoen van speciale doodseskaders werden omgebracht.
Na een volksopstand ontvluchtten de Duvaliers het land in 1986, geholpen door Amerikaanse autoriteiten, die het regime steunden. De (min of meer) democratisch gekozen Jean Bertrand Aristide kon in de jaren negentig ook geen rust in de gelederen brengen. Hij werd snel afgezet door een militaire junta, keerde terug, werd herkozen en vervolgens opnieuw afgezet. Nog altijd duurt de stoelendans om het presidentschap voort, vertelt Amelie gaulthier. ''Na de dictatuur hadden ze veel problemen met de democratisering. De huidige premier is de eerste machthebber sinds 1986 die zijn termijn heeft kunnen uitdienen. Dus het is altijd een politieke chaos geweest sinds 1986."
machtstrijd
De voortdurende politieke machtsstrijd en economische malaise maakten Haiti wat het nu is: het armste land van het westelijk halfrond, met een torenhoge werkloosheid en een constante geweldspiraal, die in de hoofdstad wordt ingetoomd door een VN-vredesmissie. Haïti prijkt bovenaan de lijst van meest corrupte landen ter wereld. Bovendien belemmeren het inefficiente overheidsapparaat en de voortdurende regeringswisselingen de ontwikkeling van het land ernstig, zegt Amelie Gauthier.
"In de laatste vier jaar zijn er drie regeringswisselingen geweest met steeds nieuw beleid, dan is het moeilijk om iets op te bouwen. Coördinatie met donoren en ontwikkelingsbeleid worden hierdoor bemoeilijkt. Andere landen in het Caraibisch gebied hebben ook orkanen, maar ze zijn er beter op voorbereid. En hulp die in de economie wordt gestoken om het land wederop te bouwen wordt daar goed gebruikt. Maar Haïti loopt ver achter, en het zal maanden of jaren nodig hebben om de hoofdstad opnieuw op te bouwen."
Wat een ongelooflijk toeval! Ze besloot dus gewoo n juist op dat moment even te gaan orakelen over natuurrampen in zijn algemeenheid. Geen speld tussen te krijgen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Over deze aarbeving zal ze het niet hebben
Nee hoor, gewoon correct.quote:, het gaat immers om rampen in meervoud. Zij heeft het over natuurrampen in het algemeen.
[..]
Foutief gebruik van het woord 'dus', is ook een moeilijk woord.
Geef eens een linkje naar een andere wetenschapper die op deze wijze aardbevingen wil bestrijden?quote:[..]
Dat zal
Dat zal volgens haar rampen voorkomen, wat op zich een standpunt is wat door de wetenschap wordt ondersteund.
Het is alfabetisme. Ik lees De Telegraaf overigens nooit, zelfs niet op vakantie.quote:[..]
De telegraaf maakt ervan dat ze aardbevingen wil voorkomen, en dat is heel wat anders dan wat ze zegt. Maar dat achterlijke klootjesvolk aan wie alfebetisme niet besteed was en dat de Telegraaf leest blaat het allemaal vrolijk na.
Dat moet ze dan ook maar zo opschrijven. Uit deze tekst kan ik maar een conclusie trekken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik begrijp best je verwarring. Maar op het moment dat je je iets meer verdiept in de situatie op Haiti en ook haar anders twitters leest zul je ook tot de conclusie komen dat ze iets andere bedoelde.
In die regio ja.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:14 schreef Sachertorte het volgende:
Wat een ongelooflijk toeval! Ze besloot dus gewoo n juist op dat moment even te gaan orakelen over natuurrampen in zijn algemeenheid. Geen speld tussen te krijgen.
Nogmaals, het willen bestrijden van aardbevingen is volledig van de Telegraaf afkomstig.quote:Geef eens een linkje naar een andere wetenschapper die op deze wijze aardbevingen wil bestrijden?
Maar je blaat het maar wat graag na als het voorbij komt, ik weet niet wat ik sneuer vind.quote:Het is alfabetisme. Ik lees De Telegraaf overigens nooit, zelfs niet op vakantie.
Je moet op je hoede zijn voor de Telegraaf die het maar wat graag verdaait, omdat er altijd weer genoeg achterlijk klootjesvolk blijkt dat dat voor zoete koek slikt.quote:Deze mevrouw schrijft een onnozel twittertje, en daar wordt ze op afgerekend. Een lid van de TK, zelfs voor de PvdA, moet beseffen dat het verstandig is voordat je je kul de wereld inslingert, even na te denken of dat wel evrstandig is.
Het staat niet in de tekst. Het staat er gewoon niet. Ik begrijp wel dat je zelf dat verband legt, daar was die tweet ongelukkig genoeg voor. Daarom is het goed dat ze dat in een andere tweet nog even uitlegt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:09 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Leuk hoor, even een 'onopvallend' ad hominempje. Ik kijk naar de tekst sec, en daar wordt overduidelijk een link gelegd tussen de aardbeving en klimaatverandering. Dat jij nu een onvoldoende voor Nederlands had kan ik ook niet helpen.
Dat is nog wel de belangrijkste les. Politici als Chantal, maar ook als Boekestein en Verhagen, moeten gewoon weer op hun ivoren torentjes gaan zitten, en daar een fatsoenlijk boek of rapport lezen, in plaats van de hele dag nutteloze alinea's de wereld in te sturen richting nog nuttelozer volk. Met de pretentie de kloof te dichten.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:14 schreef Sachertorte het volgende:
Deze mevrouw schrijft een onnozel twittertje, en daar wordt ze op afgerekend. Een lid van de TK, zelfs voor de PvdA, moet beseffen dat het verstandig is voordat je je kul de wereld inslingert, even na te denken of dat wel evrstandig is. Maar dat verstand is nu net het probleem zo te zien.
Dat heeft ze ook gedaan. In een andere tweet heeft ze het toegelicht. Twitter is nu eenmaal een beetje hardop nadenken en dan worden er wel eens dingen wat ongelukkig opgeschreven.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:17 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat moet ze dan ook maar zo opschrijven. Uit deze tekst kan ik maar een conclusie trekken.
Maar de aanleiding is de aardbeving. En daar kun je echt niets tegen doen dmv het tegengaan van het wijzigen van het klimaat.quote:
Welnee, het staat er gewoon! Het is een zeer slecht geformuleerde twitter, als ze dit niet heeft willen zeggen.quote:[..]
Nogmaals, het willen bestrijden van aardbevingen is volledig van de Telegraaf afkomstig.
Ik heb geen hoge pet op van de PvdA, en dit twitterbericht doet me mijn mening niet herzien, integendeel. Zelfs in het gunstigste geval (wanneer we de tekst zeer vrij interpreteren mbv allerlei achtergrondinformatie en aannames omtrent de intelligentie en kennis van mevrouw), is het nog altijd zeer krom geschreven.quote:[..]
Maar je blaat het maar wat graag na als het voorbij komt, ik weet niet wat ik sneuer vind.
Het lijkt er op dat dat achterlijke klootjesvolk al voor de PvdA in de Kamer zit. Dat vind ik wel iets ernstiger dan wat een of ander dagblad schrijft.quote:[..]
Je moet op je hoede zijn voor de Telegraaf die het maar wat graag verdaait, omdat er altijd weer genoeg achterlijk klootjesvolk blijkt dat dat voor zoete koek slikt.
Juist. Politici moeten zich niet verheven voelen boven het volk, maar ze moeten wel intellectueel verheven zijn boven het volk. Twitteren is niets anders dan onnozele marketing, en daar heb ik een broertje dood aan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:23 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is nog wel de belangrijkste les. Politici als Chantal, maar ook als Boekestein en Verhagen, moeten gewoon weer op hun ivoren torentjes gaan zitten, en daar een fatsoenlijk boek of rapport lezen, in plaats van de hele dag nutteloze alinea's de wereld in te sturen richting nog nuttelozer volk. Met de pretentie de kloof te dichten.
Nu is het ook nog eens een fout nutteloos bericht, in plaats van alleen maar een nutteloos bericht.
Dan kan er nu wel een slotje op dit topic. Jij hebt even kunnen azijnzeiken, andere hebben je geholpen de boel in perspectief te kunnen zien. Een happy ending.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Juist. Politici moeten zich niet verheven voelen boven het volk, maar ze moeten wel intellectueel verheven zijn boven het volk. Twitteren is niets anders dan onnozele marketing, en daar heb ik een broertje dood aan.
Maar wat gaan we nu wel aan de aardbevingen doen? Ik houd er niet van als het probleem alleen wordt benoemd, er één of ander proefballonnetje over wordt opgelaten en er een rapport verschijnt dat in de prullenbak belandt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:38 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dan kan er nu wel een slotje op dit topic. Jij hebt even kunnen azijnzeiken, andere hebben je geholpen de boel in perspectief te kunnen zien. Een happy ending.
Wel tegen rampen. Het is ook een aanleiding, inderdaad, een aanleiding om een ander punt te maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:26 schreef Sachertorte het volgende:
Maar de aanleiding is de aardbeving. En daar kun je echt niets tegen doen dmv het tegengaan van het wijzigen van het klimaat.
Het is vrij slordig geformuleerd, maar het staat er echt niet. Het is volkomen helder dat ze dat niet wil zeggen.quote:Welnee, het staat er gewoon! Het is een zeer slecht geformuleerde twitter, als ze dit niet heeft willen zeggen.
Ik ook niet.quote:Ik heb geen hoge pet op van de PvdA,
Het is een twitter. Wat ik veel storender vind is dat een krant een artikel publiceert wat van geen kant klopt, en dat het nog wordt nageblaat ook. Wie is er nou dom dan?quote:en dit twitterbericht doet me mijn mening niet herzien, integendeel. Zelfs in het gunstigste geval (wanneer we de tekst zeer vrij interpreteren mbv allerlei achtergrondinformatie en aannames omtrent de intelligentie en kennis van mevrouw), is het nog altijd zeer krom geschreven.
Vaak wel ja.quote:Het lijkt er op dat dat achterlijke klootjesvolk al voor de PvdA in de Kamer zit.
Nee, want het is de cultuur van de domheid, het niet willen weten wat ze bedoelt maar zo graag willen schoppen dat begrijpen je daar niet bij mag hinderen. En de volgende tweede kamer is nog meer het product van het op een voetstuk zetten van domheid dan deze.quote:Dat vind ik wel iets ernstiger dan wat een of ander dagblad schrijft.
Ach ja. de mens wilde voor de aarde ook beslissen om niet meer dan 2 graden op te warmen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar wat gaan we nu wel aan de aardbevingen doen? Ik houd er niet van als het probleem alleen wordt benoemd, er één of ander proefballonnetje over wordt opgelaten en er een rapport verschijnt dat in de prullenbak belandt.
Ik eis oplossingen en wil internationale verdragen met strakke doelstellingen voor het verminderen van het aantal aardbevingen met minstens 30% in 2025.
quote:
Met de kennis van nu had ik toen toch PvdA gestemd.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
Met de kennis van nu had ik mijn uitspraak van net anders geformuleerd.
Op zich ben ik hier wel voor, maar als echte vrije marktfetisjist zie ik wel graag dat er handel gedreven kan worden in aardbevingsrisico's. Dan kan de markt een juiste prijs stellen op de te nemen maatregelen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Maar wat gaan we nu wel aan de aardbevingen doen? Ik houd er niet van als het probleem alleen wordt benoemd, er één of ander proefballonnetje over wordt opgelaten en er een rapport verschijnt dat in de prullenbak belandt.
Ik eis oplossingen en wil internationale verdragen met strakke doelstellingen voor het verminderen van het aantal aardbevingen met minstens 30% in 2025.
Helemaal mee eens, maar dat is geen reden om onzorgvuldig te gaan formuleren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel tegen rampen. Het is ook een aanleiding, inderdaad, een aanleiding om een ander punt te maken.
Nee, dat is mij niet helder. Wat er staat is zo bizar dat men gewoon niet wil geloven dat dat er staat. Was deze tekst echter van een 8-jarige geweest, had iedereen het zo gelezen als ik doe. Het vooroordeel dat volwassen leden van de PvdA niet zó dom kunnen zijn zit in de weg.quote:[..]
Het is vrij slordig geformuleerd, maar het staat er echt niet. Het is volkomen helder dat ze dat niet wil zeggen.
Mooi.quote:[..]
Ik ook niet.
De Telegraaf is altijd al een dom blad geweest, maar in dit geval zijn ze nuttige idioten.quote:[..]
Het is een twitter. Wat ik veel storender vind is dat een krant een artikel publiceert wat van geen kant klopt, en dat het nog wordt nageblaat ook. Wie is er nou dom dan?
Dat is toch ernstig?quote:[..]
Vaak wel ja.
Zo schrijven in zo'n functie is van een stuitende domheid. Ik ga niet op mijn knietjes om dat te begrijpen.quote:[..]
Nee, want het is de cultuur van de domheid, het niet willen weten wat ze bedoelt maar zo graag willen schoppen dat begrijpen je daar niet bij mag hinderen. En de volgende tweede kamer is nog meer het product van het op een voetstuk zetten van domheid dan deze.
Kom ik als PvdA'er hier een PvdA'ster bekritiseren, is het nog niet goed.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
De PvdA aanhang is gearriveerd in het topic. Weg plezier.
Ik was er al vroeg bij, hoor, mijn reactie staat op de eerste pagina bovenaan ergens. Ik vindt het van enorme domheid getuigen om zo'n bericht de wereld in te slingeren.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:48 schreef MrX1982 het volgende:
De PvdA aanhang is gearriveerd in het topic. Weg plezier.
Kun je niet een overstap naar de VVD overwegen? Iemand met jouw talenten kunnen ze bij de PvdA niet gebruiken zo te zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:30 schreef Pool het volgende:
[..]
Kom ik als PvdA'er hier een PvdA'ster bekritiseren, is het nog niet goed.
Na het vertrek van Boekestein kunnen ze daar wel een nieuwe "intellectueel" gebruiken bedoel je?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:41 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Kun je niet een overstap naar de VVD overwegen? Iemand met jouw talenten kunnen ze bij de PvdA niet gebruiken zo te zien.
Kan je mooi de portefeuille internet op je nemen, gooi er een Twitter tegenaan en zie daar, een nieuwe VVD sterquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:43 schreef Pool het volgende:
Na het vertrek van Boekestein kunnen ze daar wel een nieuwe "intellectueel" gebruiken bedoel je?
Inderdaad.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Na het vertrek van Boekestein kunnen ze daar wel een nieuwe "intellectueel" gebruiken bedoel je?
Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:57 schreef Metro2005 het volgende:
Ik voel een nieuw verbod aankomen.
Het beefverbod.
De wil om het te begrijpen was voldoende geweest, zonder onwil om te begrijpen wat ze bedoelt heb je alleen geen stok om de PvdA mee te slaan. Dat is het enige wat hier aan de hand is.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:21 schreef Sachertorte het volgende:
Zo schrijven in zo'n functie is van een stuitende domheid. Ik ga niet op mijn knietjes om dat te begrijpen.
Wel eerst even art. 1 GW afschaffen, want dit treft natuurlijk alleen de babyboomers en die zullen het wel weer op (indirecte) discriminatie gaan gooien.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.
Nordic Walking, huiverquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.
weet je zeker dat je niet racistisch bent?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sjeezus, wat is dat voor aap daar rechts op die foto?
http://chantalgillard.pvd(...)ering+en+rampen.htmlquote:Relatie klimaatverandering en rampen
Het feit dat men zo onthutst reageert op mijn tweet over de link tussen klimaat verandering en de ramp in Haïti geeft aan dat internationale solidariteit springlevend is in de Nederlandse samenleving. Daar ben ik blij om. Wat wel verbeterd dient te worden is de wijze van communiceren met mensen die in eerste instantie een tegengestelde mening is toegedaan. Het begint door te vragen naar nader uitleg, vooral als het gaat om summiere berichtjes via twitter.
In mijn tweet heb ik de link gemaakt tussen klimaatverandering en rampen. Dus niet tussen klimaatverandering en de aardbeving. Het is een essentieel verschil.
Het is een lang bekend maar weinig erkend probleem dat de landen in de Caribische regio steeds zwaarder worden getroffen door de klimaatsverandering. Verwarming van de aarde door CO2 uitstoot en stijging van de zeespiegel vormen een gevaar voor de eilanden in de regio en zo ook voor Haïti. Daarbij komt het feit dat ieder jaar deze landen, wiens economie veelal gebaseerd is op toerisme en landbouw, getroffen kunnen worden door orkanen. Door haar in elkaar gestorte economie en inadequate politieke structuur is Haïti minder weerbaar dan haar buurlanden. Veelal is het land getroffen door een combinatie van politieke revoluties, bodem erosie, en orkanen. De aardbeving komt nog eens daarbij. En mijn hart gaat uit naar de vele slachtoffers die tijdens de voortdurende rampspoed bleven geloven in hun land. Zo ook naar de vele hulpverleners, NGOs en particuliere initiatieven, die Haïti nooit in de steek hebben gelaten.
Mijn tweet was een oproep dat bij de wederopbouw van Haïti rekening wordt gehouden met de ecologische en politiek-economische factoren.
We zitten hier wel bij Haiti, daar is sprake van subductie. Isostasie en dergelijke fenomenen vinden nu plaats rond Scandinavie en Canada. Haiti heeft al net iets te lang geen ijskap over zich heen gehad..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef Monidique het volgende:
Het is niet helemaal gek wat ze zegt: Global Warming Might Spur Earthquakes and Volcanoes.
PI!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
We zitten hier wel bij Haiti, daar is sprake van subductie. Isostasie en dergelijke fenomenen vinden nu plaats rond Scandinavie en Canada. Haiti heeft al net iets te lang geen ijskap over zich heen gehad..
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar overheen had gelezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
PI!
Maar ze hebben het ook over een toename van de hoeveelheid water boven een plek, die zou kunnen zorgen voor meer druk.
Ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weet je zeker dat je niet racistisch bent?
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:49 schreef jantje1234 het volgende:
Maar zoals al aangegeven staat, de zee level is de afgelopen jaren helemaal niet zo erg gestegen als je dat vergelijkt met andere periodes.
Dat ontken ik ook niet. Ik beweer alleen dat de stijging niet van die aard is, dat het deze aardbeving kan veroorzaken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.
Nee.... de associatie met aap zit hum bij jou tussen de oren...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja.
Kijk zelf even goed naar dat plaatje. Met dat gezichtshaar en die grijnsbakkes lijkt het toch enorm op een aap, of niet soms?
Of de stijging toeneemt weet ik niet, maar de zeespiegel stijgt wel continu. Ik doe twee keer per dag waarnemingen, ongeveer om de twaalf uur, en tot nu toe heb ik de zeespiegel alleen maar zien stijgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.
Nee, natuurlijk niet, dat klopt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:38 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik beweer alleen dat de stijging niet van die aard is, dat het deze aardbeving kan veroorzaken.
Burgmann isn't too worried about sea level rise causing more earthquakes or volcanic eruptions though, noting that catastrophic rates of sea level rise in the future are uncertain and that the current rate of rise—about 0.12 inches per year (3 millimeters per year)—isn't enough to destabilize the crust.
"It would take a long time to add up to a significant amount," Burgmann said—so while it's an area of research to keep an eye on, it's unlikely to have any disastrous consequences, at least for now.
Omdat dit het gemiddelde niveau van een PvdA-er aangeeft?quote:
Is dat jouw werk ofzo, dat je dat 2x per dag doet?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of de stijging toeneemt weet ik niet, maar de zeespiegel stijgt wel continu. Ik doe twee keer per dag waarnemingen, ongeveer om de twaalf uur, en tot nu toe heb ik de zeespiegel alleen maar zien stijgen.
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:26 schreef huhggh het volgende:
[..]
Is dat jouw werk ofzo, dat je dat 2x per dag doet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |