Weet je zeker dat je hem niet terugstuurt? Het is duidelijk niet de kwaliteit die je van makita mag verwachten?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:53 schreef bleiblei het volgende:
Ah vandaar.
Ben vandaag trouwens weer aan het zagen geweest met de Makita zaagtafel en heb wel gemerkt dat ik nog iets moet verzinnen op de ripfence. Het ding is lastig op de mm nauwkeurig in te stellen (de mm aanduiding houdt geen rekening met de zaagsnede kwam ik achter vandaag. Heb een balk 3mm te smal gezaagd
) en daarnaast verschoof die ook nog eens op de helft
.
Naja, in het midden heb je 1 groot vakquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo rammelt alles door elkaar? Een deel van de gereedschap staat overeind in een aparte vak? Wat in het midden ligt rammelt wel door elkaar maar erg is het niet. Ik zie er wel voordeel in want je vind snel je ene gereedschap en kan deze ook weer snel opbergen. Ook is hij licht vergeleken met zo een servicekoffer die jeffrey post. Het enige jammerige is dat er zo wel troep (puin, stof, regen) erin kan vallen vind ik.
Ja naja, ik ben daar wat eigenwijs in. Technisch gezien is ie nu goed dus dingen die mij niet aanstaan ga ik ff kijken hoe ik dat oplos. Wat wel jammer is voor Makita is dat ik momenteel sterk naar Bosch blauw neig in mijn orientatie naar een goeie excenter schuurmachinequote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je hem niet terugstuurt? Het is duidelijk niet de kwaliteit die je van makita mag verwachten?
Voornamelijk de tangen, meetgereedschap en de ring-steeksleutels hebben hun eigen plek; en dat scheelt al een hoop. In eerste instantie wou ik een gereedschapskoffer kopen zoals jij aangeeft maar aangezien deze koffers ¤ 200,- á ¤ 350 euro kosten voor een kale parat koffer zonder inhoud en ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn handgereedschap heb ik dat er niet voor over. Ook is een gereedschapskoffer mij veelste zwaar; zonder inhoud weegt zo'n koffer al snel een kilo of 5. Pak daar maar eens een beetje basis gereedschap in en kijk dan wat hij weegt en dan moet je indenken dat je het dagelijks mee moet slepenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:55 schreef bleiblei het volgende:
Mooie muur op die onderste foto.
Wat ik me alleen afvraag over die tas, scheelt dat echt?
Het gereedschap rammelt nog steeds door elkaar. Ik denk dat je met zoon koffer waar alles zijn eigen plekje heeft het beste is als je veel met je gereedschap sjouwt. Het nadeel is dan wel dat je alleen de spullen kwijt kan waar ruimte voor is gemaakt.
Een koffer heeft als voordeel dat je meer gereedschap kwijt kunt en dat het geheel afsluitbaar is. Er is ook genoeg plek voor dingen als tekeningen en technische documentatie. En het straalt (bij een eerste indruk) wat meer professionaliteit uit. Ik werk meestal bij de wat kleinere installateurs en dan is er geen onderscheid meer in service monteur of monteur. Bij grote landelijke installateurs is dit vaak wat meer het geval.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:15 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
In zo'n koffer heb je onderin nog een groot vak waar je vanalles en nog wat kwijt kan. Maar ik denk dat dat niet echt geweldig is op de ruwbouw.. zo'n koffer is meer voor service-monteurs.
[ afbeelding ]
Tjah, ik had hiervoor ook een open gereedschap bak waar letterlijk alles door elkaar heen lag en die ook niet afsluitbaar was. Één keer in de zoveel tijd haalde ik al het gereedschap eruit om de bak weer mooi schoon te maken. En de plek op de bouw waar ik mijn gereedschap neerzet is meestal wel zo tactisch gekozen dat er nooit echt veel rotzooi in terecht komt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo rammelt alles door elkaar? Een deel van de gereedschap staat overeind in een aparte vak? Wat in het midden ligt rammelt wel door elkaar maar erg is het niet. Ik zie er wel voordeel in want je vind snel je ene gereedschap en kan deze ook weer snel opbergen. Ook is hij licht vergeleken met zo een servicekoffer die jeffrey post. Het enige jammerige is dat er zo wel troep (puin, stof, regen) erin kan vallen vind ik.
Hoezo werk je niet voor een vaste werkgever? Grote kans dat je gereedschap + werkkleding van de baas krijgt. Ook is het loon vaak wat hoger dat bij een uitzendbureau.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik werk meestal bij de wat kleinere installateurs en dan is er geen onderscheid meer in service monteur of monteur.
ik heb de Makita excenter schuurmachine, prima dingquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja naja, ik ben daar wat eigenwijs in. Technisch gezien is ie nu goed dus dingen die mij niet aanstaan ga ik ff kijken hoe ik dat oplos. Wat wel jammer is voor Makita is dat ik momenteel sterk naar Bosch blauw neig in mijn orientatie naar een goeie excenter schuurmachine. Is er hier trouwens iemand met excenter schuurmachine ervaring?
Mochten er trouwens mensen op zoek zijn naar een goeie set schroevendraaiers. Bij toolstation hebben ze een mooie aanbieding. Een uitgebreide set Wera schroevendraaiers van 90 euro voor 45 euro.
http://www.toolstation.nl/shop/p90554
DeWalt in europa vind ik ook niet meer wat het 5 jaar geleden was. volgens mij zijn die fabrieken in EU overgenomen ofzo, daar is iets mee. de gereedschapsvakhandel weet daar wel wat meer over.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:15 schreef bleiblei het volgende:
Festool vind ik voor een hobbyist wat prijzig.
Heb wel een tijdje geleden zitten kijken naar een CS70 zaagtafel, maar die ging niet door.
Nieuw vind ik dat gewoon echt te duur op dit moment. Zit nog echt op het niveau Bosch Blauw & Groen, DeWalt en Makita.
Bosch Groen een bovenfrees, multitool en cirkelzaag en Blauw accu boormachine en een slagschroefmachine zijn vooralsnog perfect bevallen, Makita zaagtafel wat minder en DeWalt, heb ik nog niets van. Van deWalt heb ik toch de indruk dat het echt bouwvakkers spul is. Weinig precisie en kan veel hebben. Kortom, ik hang nog een beetje in de hoek van Bosch en Makita.
Heb je de lotto gewonnen ofzo? vooral die cirkelzaag is echt overkill naar mijn idee. Dat kun je best met een gewone cirkelzaag doen maar dan met een speciaal blad erin. Voor deze zaag heb je nl. ook speciale geleiders nodig, de "standaard lineaal van festool past in ieder geval niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderendus laat maar horen
Electrisch Gereedschap.
Cirekelzaag : Festool - AXT 50 LA
Decoupeerzaag : Festool - TRION PS 300
Bovenfrees : Festool - OF 2200 EB-Set
Accuboor : Panasonic - EY7440LN2S
Slagboor : Panasonic - EY7440LN2S ( zelde type alleen slagboor )
Slaboor op 220 : Hilti - TE 6-S Hamerboormachine
Handgereedschap.
Verder wil ik : Hamers / Bijtels / Waterpas / enz. van Stanley
Nou laat maar eens horen wat jullie van deze producten vinden ?
waarom niet alles van Festool dan?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderendus laat maar horen
Electrisch Gereedschap.
Handgereedschap.
Wat ik heb begrepen is Stanley niet de oude Stanley meer.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Electrisch Gereedschap.
Handgereedschap.
Ff offtopic, je weet dat je nicknaam 1 k mist?quote:Op zondag 28 februari 2010 19:36 schreef Bouwvaker het volgende:
Waarom neit alles festool, Niet alles van festool kan even fijn mee werken,
als ik een nieuwe accuboor haal wordt het ook zeker een panasonic, die machines zijn echt super.quote:Op zondag 28 februari 2010 19:43 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ff offtopic, je weet dat je nicknaam 1 k mist?
Ontopic: Festool is goed spul maar ook erg prijzig. Cirkelzaag van Festool kan ik iedere timmerman wel aanraden. Accuboormachine Panasonic begrijp ik niet zo, hoor of zie nooit panasonic gereedschap. Vanwaar de keuze voor een panasonic?
Het enige wat ik hier heb liggen van panasonic is een koptelefoon. Echt heel erg goed voor die prijs, vergelijkbaar met een seinheiser dat 3 keer zo duur was.quote:Op zondag 28 februari 2010 20:02 schreef densmee het volgende:
[..]
als ik een nieuwe accuboor haal wordt het ook zeker een panasonic, die machines zijn echt super.
super sterk
We zouden er nog even terug op komen dus hier komt hij:quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Electrisch Gereedschap.
Handgereedschap.
Wat?quote:Op zondag 28 februari 2010 20:56 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Het enige wat ik hier heb liggen van panasonic is een koptelefoon. Echt heel erg goed voor die prijs, vergelijkbaar met een seinheiser dat 3 keer zo duur was.
Dus ik vind het niet een slecht merk of zo maar een schroeftol? Nou, ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden en zal er eens op letten. Ik heb momenteel een Makita 18v Li ion 3Ah accutol en zo lang die niet overlijdt koop ik geen andere.
Je weet dat Nooitgedagt al jaren niet meer bestaat?quote:Op zondag 28 februari 2010 23:28 schreef Cybersijp het volgende:
bijtels: Irwin, ik vind nooit gedagt te duur voor wat ik ermee doe(wel mooi spul, en als je ze netjes behandeld kun ej er ook ontzettend lang mee voort.
Ja duh! En als er nog wat "ligt"ergens betaal je de hoofdprijs, diegene die het nu nog hebben liggen kunnen het zich vast wel veroorloven om het nog ff te laten liggen.(soms kom je nog wel eens wat tegen in knappe staat, of als winkeldochter oid) Er gaan overigens weer geruchten dat het merk vanuit een lagelonenland weer opgestart gaat worden. De kwaliteit zal dan neem ik gemakshalve een stukkie minder zijn....quote:Op maandag 1 maart 2010 23:04 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je weet dat Nooitgedagt al jaren niet meer bestaat?
Ik zie hoofdzakenlijk deWalt, Makita, en soms festool. Panasonic accutols heb ik nog nooit gezien in de bouw (of erbuiten). Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik ga er eens een keertje naar kijken en uitproberen want ik ben qua gereedschap graag op de hoogte van het beste spul.quote:Op maandag 1 maart 2010 16:25 schreef Patjakker het volgende:
[..]
Wat?
Die Panasonic's zijn zo ongeveer het beste wat er op het moment te krijgen is. Erg sterk, licht in gewicht. Je ziet ze nu bij bouwbedrijven dan ook heel veel gebruikt worden. Hangt helaas een stevig prijskaartje aan.
ik zie ze tegenwoordig toch ook steeds meer bij de bouwvakkers die zo om me heen bezig zijn.. maar ook alleen als shroefboormachine, nooit haakse slijpers ofzo van die dingen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 00:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik zie hoofdzakenlijk deWalt, Makita, en soms festool. Panasonic accutols heb ik nog nooit gezien in de bouw (of erbuiten). Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik ga er eens een keertje naar kijken en uitproberen want ik ben qua gereedschap graag op de hoogte van het beste spul.
Zodra je ermee overweg kan gaan zal hij vooraan bij het gereedschap komen. Frees is een vaak onbekend ding maar kan je super mee werken en mooie dingen mee maken. Grootste voordeel is dat je ook precies kan werken met het apperaat. Wel een gevoel voor krijgen. Ga zelf maar eens op wat oud hout je gang met verschillende frezen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 09:12 schreef rioohhh het volgende:
Sinds gisteren in mijn bezit.. De Bosch POF 1400..
[ afbeelding ]
Nu nog ff leren met dat ding om te gaan
Hier in Utrecht bij de autoboulevard zit zo'n gereedschappen boer. In het verleden was het geloof ik allemaal of voornamelijk Festool. Nu hebben ze een nieuw pand en zie je dat Milwaukee spul ook.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef patenes het volgende:
Grappig dat alle merken voorbij komen behalve Milwaukee!
Nog niet zo bekend in europa maar het nr 1 merk in amerika!
Staat kwa kwaliteit boven De Walt ( is ook amerikaans uiteraard )
verkoopt hornbach dat niet?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef patenes het volgende:
Grappig dat alle merken voorbij komen behalve Milwaukee!
Nog niet zo bekend in europa maar het nr 1 merk in amerika!
Staat kwa kwaliteit boven De Walt ( is ook amerikaans uiteraard )
Lekkerkerker, verkopen inderdaad een hoop Milwaukee spul.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:51 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Hier in Utrecht bij de autoboulevard zit zo'n gereedschappen boer. In het verleden was het geloof ik allemaal of voornamelijk Festool. Nu hebben ze een nieuw pand en zie je dat Milwaukee spul ook.
of een Ferrari!quote:Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef klusfoobje het volgende:
ook rood
ook om mee te te schroeven...
nah, zal wel hetzelfde zijn dan he
Hangt een beetje af wat het doel is van je aankoop.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:46 schreef patenes het volgende:
black and decker is hobby-spul, milwaukee is professioneel!
En als hobbyist kan je idd beter wat anders nemen ( skill ofzo )![]()
Bijna al het elektrisch gereedschap wat de hornbach verkoopt is bagger![]()
Haakse slijper voor ¤ 12,50
Een set koolborstels is inkoop al ¤ 7,50
Als ik hem tot de rand toe vul dan zal ie wel zwaar zijn, maar alleen het hoognodige gaat erin.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:11 schreef SolidasRock het volgende:
Mijn 1e gedachte is gaafffff, 2e is ziet er zwaar uit, 3e is zeker duur die koffer.
Waar bestel je hem? Ik zie hier geen linkjes gepost worden waar je voor goede deals mooi spul kan kopen. Ik zie overigens nu wel voor het eerst reklames op tv van toolstation die op .nl eindigt geloof ik.
Ik vind het juist wel de goede aanpak. Zelf ook min of meer zo gedaan. Eerst gewoon allemaal super budget aldi/huismerk/c-merk (behalve van apparaten waarvan ik sowieso iets goeds wilde, zoals accutol e.d) spullen gekocht. En dan degene die je het meest gebruikt vervangen door mooi spul.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:05 schreef bleiblei het volgende:
Heb vandaag een Bahco mes en een Wera schroevendraaierset + 2 losse kruis VDE schroevendraaiers binnen gekregen.
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik ooit voor het gereedschap wat ik veel gebruik, kwartjes spul gekocht heb. Dit werkt veel fijner.
Ik een 10 meter veer, zo'n cheapass nylon ding. Mijn Deka veer is door TNT vertraagd geleverd en krijg ik morgen pas. Noodgevalletje dus. Wat een prul, maar het trekken is er mee gelukt.quote:
Die emmers, zijn dat van die zwarte ?? of toch gewoon rood ?quote:Op zondag 14 maart 2010 08:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb 2 emmers gekocht van de week, 1 is er al naar de klote...
had trouwens ook een momentsleutel gekocht voor de auto, om bouten een keer aan te trekken bij wisselen van winter- naar zomerbanden.... voor 30 euro kan je je geen breuk lijden...
Zolang je maar een veiligheidsbril en oorkappen gebruiktquote:Op zondag 21 maart 2010 14:51 schreef Jumparound het volgende:
ohja, een gamma haakse slijper
[ afbeelding ]
slijpen is mooi!
(moest een badkuip in stukken slijpen)
check, ik hoorde zelfs mn vriendin nietquote:Op zondag 21 maart 2010 17:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Zolang je maar een veiligheidsbril en oorkappen gebruikt
*Noteert oorkleppen.quote:Op zondag 21 maart 2010 17:55 schreef Jumparound het volgende:
[..]
check, ik hoorde zelfs mn vriendin niet
Mooie setjes. Is dat wat, dat Rolson spul?quote:Op zondag 21 maart 2010 14:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk maar een complete set inbus en torx sleutels i.p.v. die 10 tal losse inbus sleutels aangeschaft.
Had ik achteraf veel eerder moeten doen![]()
update, eergister de sleutel uit elkaar gehaald bij gebrek aan imbusdoppen. Flinke schroevendraaier door #8 steken, meter pijp erop, en losquote:Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gekregen van een kennis, altijd handig zeker aangezien de imbusdoppen nog ontbreken in mijn doppenset en de Tsleutels gesneuveld zijn:
[ afbeelding ]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat gereedschap niet alle dagen op mijn werk gebruik.quote:Op donderdag 25 maart 2010 19:32 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Mooie setjes. Is dat wat, dat Rolson spul?
Kom het maar weinig tegen eerlijk gezegd.
Zelf vandaag een inbus set gehaald. De oude was incompleet door uitlenen (en niet terug krijgen) en verlies van de kleinste sleutels. Was ook een onhandig opbergmechanisme waardoor je ze snel kwijtraakt.
[ afbeelding ]
En het belangrijkste stuk gereedschap...![]()
[ afbeelding ]
dat is pas gereedschapquote:Op zaterdag 27 maart 2010 15:06 schreef Drexciyan het volgende:
Deze "toolnerd" heeft weer wat nieuws...
Stanley Fatmax XL Fubar III, sloophamer/koevoet/.....
(voor alles wat moet voldoen aan "Fucked Up Beyond All Recognition"
[ afbeelding ]
Een bats met glasvezelsteel. Zou 3x sterker zijn dan een houten steel. En die willen hier nog wel eens breken...
[ afbeelding ]
wat is je budget en wat wil je der mee gaan doen?quote:Op maandag 29 maart 2010 09:27 schreef SemPai het volgende:
Ben op zoek naar een goede cirkelzaag.
Iemand ervaring met de Bosch GKS55 ?
[ afbeelding ]
Of iemand nog aanraders ?
misschien een Hitachi C6UY (175excl.) of C7UY (185excl); beide met geleiderail 140cmquote:Op maandag 29 maart 2010 09:27 schreef SemPai het volgende:
Ben op zoek naar een goede cirkelzaag.
...
Of iemand nog aanraders ?
Is dit niet iets?quote:Op zaterdag 3 april 2010 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
Ik was op zoek naar een accuschroefmachine voor mijn vriendin, die is 1,53 en 41 kg, dus niet al te veel kracht....
Zijn er nog goede prijs/kwaliteitverhoudingen?
ik heb nog een hele zware king kolomboormachine,quote:Op zaterdag 3 april 2010 21:40 schreef bleiblei het volgende:
oh! das niet duur! ik was een stuk meer kwijt voor een ferm. wat voor een werkbank heb je waar die op komt? ik bennog op zoek naar inspiratie. ik heb hier vandaag een knipex nijptang en wat veiligheids spul binnen gekregen (bril en oorkappen). dat laatste leek me wel handig met al die powertools die erbij komen
.
Kan dat niet ook met een elektrische tandenborstelquote:Op zaterdag 3 april 2010 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
Ik was op zoek naar een accuschroefmachine voor mijn vriendin, die is 1,53 en 41 kg, dus niet al te veel kracht....
Zijn er nog goede prijs/kwaliteitverhoudingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En bespaart jou een paar lamme vingers![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |