abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78534013
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:53 schreef bleiblei het volgende:
Ah vandaar .
Ben vandaag trouwens weer aan het zagen geweest met de Makita zaagtafel en heb wel gemerkt dat ik nog iets moet verzinnen op de ripfence. Het ding is lastig op de mm nauwkeurig in te stellen (de mm aanduiding houdt geen rekening met de zaagsnede kwam ik achter vandaag . Heb een balk 3mm te smal gezaagd ) en daarnaast verschoof die ook nog eens op de helft .
Weet je zeker dat je hem niet terugstuurt? Het is duidelijk niet de kwaliteit die je van makita mag verwachten?
  zaterdag 27 februari 2010 @ 22:19:45 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78534952
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo rammelt alles door elkaar? Een deel van de gereedschap staat overeind in een aparte vak? Wat in het midden ligt rammelt wel door elkaar maar erg is het niet. Ik zie er wel voordeel in want je vind snel je ene gereedschap en kan deze ook weer snel opbergen. Ook is hij licht vergeleken met zo een servicekoffer die jeffrey post. Het enige jammerige is dat er zo wel troep (puin, stof, regen) erin kan vallen vind ik.
Naja, in het midden heb je 1 groot vak
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:57 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je hem niet terugstuurt? Het is duidelijk niet de kwaliteit die je van makita mag verwachten?
Ja naja, ik ben daar wat eigenwijs in. Technisch gezien is ie nu goed dus dingen die mij niet aanstaan ga ik ff kijken hoe ik dat oplos. Wat wel jammer is voor Makita is dat ik momenteel sterk naar Bosch blauw neig in mijn orientatie naar een goeie excenter schuurmachine . Is er hier trouwens iemand met excenter schuurmachine ervaring?

Mochten er trouwens mensen op zoek zijn naar een goeie set schroevendraaiers. Bij toolstation hebben ze een mooie aanbieding. Een uitgebreide set Wera schroevendraaiers van 90 euro voor 45 euro .
http://www.toolstation.nl/shop/p90554
  Moderator zaterdag 27 februari 2010 @ 23:34:12 #103
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_78538313
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 20:55 schreef bleiblei het volgende:
Mooie muur op die onderste foto .

Wat ik me alleen afvraag over die tas, scheelt dat echt?
Het gereedschap rammelt nog steeds door elkaar. Ik denk dat je met zoon koffer waar alles zijn eigen plekje heeft het beste is als je veel met je gereedschap sjouwt. Het nadeel is dan wel dat je alleen de spullen kwijt kan waar ruimte voor is gemaakt.
Voornamelijk de tangen, meetgereedschap en de ring-steeksleutels hebben hun eigen plek; en dat scheelt al een hoop. In eerste instantie wou ik een gereedschapskoffer kopen zoals jij aangeeft maar aangezien deze koffers ¤ 200,- á ¤ 350 euro kosten voor een kale parat koffer zonder inhoud en ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn handgereedschap heb ik dat er niet voor over. Ook is een gereedschapskoffer mij veelste zwaar; zonder inhoud weegt zo'n koffer al snel een kilo of 5. Pak daar maar eens een beetje basis gereedschap in en kijk dan wat hij weegt en dan moet je indenken dat je het dagelijks mee moet slepen

Dan is de keuze wat mij betreft snel gemaakt.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:15 schreef _Jeffrey_ het volgende:

[..]

In zo'n koffer heb je onderin nog een groot vak waar je vanalles en nog wat kwijt kan. Maar ik denk dat dat niet echt geweldig is op de ruwbouw.. zo'n koffer is meer voor service-monteurs.

[ afbeelding ]
Een koffer heeft als voordeel dat je meer gereedschap kwijt kunt en dat het geheel afsluitbaar is. Er is ook genoeg plek voor dingen als tekeningen en technische documentatie. En het straalt (bij een eerste indruk) wat meer professionaliteit uit. Ik werk meestal bij de wat kleinere installateurs en dan is er geen onderscheid meer in service monteur of monteur. Bij grote landelijke installateurs is dit vaak wat meer het geval.
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo rammelt alles door elkaar? Een deel van de gereedschap staat overeind in een aparte vak? Wat in het midden ligt rammelt wel door elkaar maar erg is het niet. Ik zie er wel voordeel in want je vind snel je ene gereedschap en kan deze ook weer snel opbergen. Ook is hij licht vergeleken met zo een servicekoffer die jeffrey post. Het enige jammerige is dat er zo wel troep (puin, stof, regen) erin kan vallen vind ik.
Tjah, ik had hiervoor ook een open gereedschap bak waar letterlijk alles door elkaar heen lag en die ook niet afsluitbaar was. Één keer in de zoveel tijd haalde ik al het gereedschap eruit om de bak weer mooi schoon te maken. En de plek op de bouw waar ik mijn gereedschap neerzet is meestal wel zo tactisch gekozen dat er nooit echt veel rotzooi in terecht komt.
pi_78539216
Ik zie wel een aantal paratkoffers op marktplaats staan die voor gemiddeld 150 euro van eigenaar verwisselen met sleuteltjes, De mijne, een cimco kocht ik voor 25 euro (wel zonder sleutels)
pi_78541555
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 23:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik werk meestal bij de wat kleinere installateurs en dan is er geen onderscheid meer in service monteur of monteur.
Hoezo werk je niet voor een vaste werkgever? Grote kans dat je gereedschap + werkkleding van de baas krijgt. Ook is het loon vaak wat hoger dat bij een uitzendbureau.

Ik heb een parat koffer met wieltjes (van de baas).. dus tillen doe ik bijna niet aan
pi_78541690
De bosch blauw's doen het bijzonder prima.
Rustig in de hand en effectief in het schuren

Zelf ben ik ook wel gecharmeerd van de Rotex van Festo, kan je snel grof schuren, fijn schuren en polijsten, maar kost wel een hoop knaken
  zondag 28 februari 2010 @ 01:15:15 #107
36431 bleiblei
pi_78541885
Festool vind ik voor een hobbyist wat prijzig .
Heb wel een tijdje geleden zitten kijken naar een CS70 zaagtafel, maar die ging niet door.
Nieuw vind ik dat gewoon echt te duur op dit moment. Zit nog echt op het niveau Bosch Blauw & Groen, DeWalt en Makita.
Bosch Groen een bovenfrees, multitool en cirkelzaag en Blauw accu boormachine en een slagschroefmachine zijn vooralsnog perfect bevallen, Makita zaagtafel wat minder en DeWalt, heb ik nog niets van. Van deWalt heb ik toch de indruk dat het echt bouwvakkers spul is. Weinig precisie en kan veel hebben. Kortom, ik hang nog een beetje in de hoek van Bosch en Makita .
pi_78545055
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]

Ja naja, ik ben daar wat eigenwijs in. Technisch gezien is ie nu goed dus dingen die mij niet aanstaan ga ik ff kijken hoe ik dat oplos. Wat wel jammer is voor Makita is dat ik momenteel sterk naar Bosch blauw neig in mijn orientatie naar een goeie excenter schuurmachine . Is er hier trouwens iemand met excenter schuurmachine ervaring?

Mochten er trouwens mensen op zoek zijn naar een goeie set schroevendraaiers. Bij toolstation hebben ze een mooie aanbieding. Een uitgebreide set Wera schroevendraaiers van 90 euro voor 45 euro .
http://www.toolstation.nl/shop/p90554
ik heb de Makita excenter schuurmachine, prima ding

of hij beter of slechter is dan een bosch kan ik je niet vertellen.. geen ervaring met anderen.
wel zou ik die zaagtafel op deze manier absoluut niet accepteren. ik heb toch ook een paar keer met die zaagtafel mogen spelen, en bij mij klopte de afstelling wel. ook heb ik er nog geen ervaring mee gehad dat hij van me wegliep (het hout dan )
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_78545060
quote:
Op zondag 28 februari 2010 01:15 schreef bleiblei het volgende:
Festool vind ik voor een hobbyist wat prijzig .
Heb wel een tijdje geleden zitten kijken naar een CS70 zaagtafel, maar die ging niet door.
Nieuw vind ik dat gewoon echt te duur op dit moment. Zit nog echt op het niveau Bosch Blauw & Groen, DeWalt en Makita.
Bosch Groen een bovenfrees, multitool en cirkelzaag en Blauw accu boormachine en een slagschroefmachine zijn vooralsnog perfect bevallen, Makita zaagtafel wat minder en DeWalt, heb ik nog niets van. Van deWalt heb ik toch de indruk dat het echt bouwvakkers spul is. Weinig precisie en kan veel hebben. Kortom, ik hang nog een beetje in de hoek van Bosch en Makita .
DeWalt in europa vind ik ook niet meer wat het 5 jaar geleden was. volgens mij zijn die fabrieken in EU overgenomen ofzo, daar is iets mee. de gereedschapsvakhandel weet daar wel wat meer over.
en dank u meneer Dood,
pi_78547071
Een excentrische schuurmachine is wel een apparaat waar ik juist wat meer geld aan zou uitgeven, omdat je dit apparaat, in tegenstelling tot bv een boormachine, vaak uren achtereen in je handen hebt.

Een apparaat wat niet te zwaar is, rustig in de hand ligt, in balans is, niet rammelt, een fatsoenlijke stofafzuiging heeft ga je dan juist extra waarderen.

daarnaast zou ik zelf altijd gaan voor eentje met een voet van 150 mm mocht je van plan zijn grotere schuurklussen aan te willen pakken...
  zondag 28 februari 2010 @ 12:48:32 #111
36431 bleiblei
pi_78548652
Mja, maar een excenterschuurmachine ga ik een stuk minder gebruiken dan mijn accuboor .
Het verschil tussen 125mm en 150mm voet is daarnaast al gauw 30 euro. Dat is best fors...
pi_78552973
Goedenmiddag,

Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderen dus laat maar horen

Electrisch Gereedschap.

Cirekelzaag : Festool - AXT 50 LA
Decoupeerzaag : Festool - TRION PS 300
Bovenfrees : Festool - OF 2200 EB-Set
Accuboor : Panasonic - EY7440LN2S
Slagboor : Panasonic - EY7440LN2S ( zelde type alleen slagboor )
Slaboor op 220 : Hilti - TE 6-S Hamerboormachine

Handgereedschap.

Verder wil ik : Hamers / Bijtels / Waterpas / enz. van Stanley

Nou laat maar eens horen wat jullie van deze producten vinden ?
pi_78553464
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,

Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderen dus laat maar horen

Electrisch Gereedschap.

Handgereedschap.

Heb je de lotto gewonnen ofzo? vooral die cirkelzaag is echt overkill naar mijn idee. Dat kun je best met een gewone cirkelzaag doen maar dan met een speciaal blad erin. Voor deze zaag heb je nl. ook speciale geleiders nodig, de "standaard lineaal van festool past in ieder geval niet.

Koekepeerzaag: goede keuze, maar eentje op accu is ook erg makkelijk. Koekepeer gebruik je toch "ff", voor heel precies wordt het een zaagtafel of de cirkelzaag...

Vooor de rets kom ik er nog ff op terug
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78555743
@ Cybersijp

Nee heelaas niet , Ik ben gewoon goed spul nodig voor men werk Timmerman 4 life
pi_78560112
Kan ik als amateur dhz'er eigenlijk ook ergens Hilti spul kopen ?
pi_78560866
quote:
Goedenmiddag,

Electrisch Gereedschap.

Handgereedschap.

waarom niet alles van Festool dan?
  zondag 28 februari 2010 @ 19:26:00 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_78561949
.

[ Bericht 99% gewijzigd door SQ op 28-02-2010 19:26:21 ]
disclaimer
  zondag 28 februari 2010 @ 19:26:50 #118
36431 bleiblei
pi_78561983
quote:
Goedenmiddag,

Electrisch Gereedschap.

Handgereedschap.

Wat ik heb begrepen is Stanley niet de oude Stanley meer.
Er zijn betere alternatieven zoals beitels van Bahco, waterpas van Sola/Stabila, hamers... Zou ik toch voor Stanley kiezen, etc. etc. .
pi_78562364
Waarom neit alles festool, Niet alles van festool kan even fijn mee werken,
pi_78562630
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:36 schreef Bouwvaker het volgende:
Waarom neit alles festool, Niet alles van festool kan even fijn mee werken,
Ff offtopic, je weet dat je nicknaam 1 k mist?

Ontopic: Festool is goed spul maar ook erg prijzig. Cirkelzaag van Festool kan ik iedere timmerman wel aanraden. Accuboormachine Panasonic begrijp ik niet zo, hoor of zie nooit panasonic gereedschap. Vanwaar de keuze voor een panasonic?
pi_78563453
quote:
Op zondag 28 februari 2010 19:43 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ff offtopic, je weet dat je nicknaam 1 k mist?

Ontopic: Festool is goed spul maar ook erg prijzig. Cirkelzaag van Festool kan ik iedere timmerman wel aanraden. Accuboormachine Panasonic begrijp ik niet zo, hoor of zie nooit panasonic gereedschap. Vanwaar de keuze voor een panasonic?
als ik een nieuwe accuboor haal wordt het ook zeker een panasonic, die machines zijn echt super.
super sterk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zondag 28 februari 2010 @ 20:49:13 #122
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78565782
wrom kies je voor de 2200 bovenfrees van Festool? waarom niet de 1400? Een 1010 heeft nogal wat nadelen tov deze twee en is best licht voor profi gebruik. De 1400 echter heeft een behoorlijk vermogen en ook alles wat een profi nodig heeft.

Daarnaast denk ik dat de 1400 door zijn vorm beter te hanteren is.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78566222
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:02 schreef densmee het volgende:

[..]

als ik een nieuwe accuboor haal wordt het ook zeker een panasonic, die machines zijn echt super.
super sterk
Het enige wat ik hier heb liggen van panasonic is een koptelefoon. Echt heel erg goed voor die prijs, vergelijkbaar met een seinheiser dat 3 keer zo duur was.

Dus ik vind het niet een slecht merk of zo maar een schroeftol? Nou, ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden en zal er eens op letten. Ik heb momenteel een Makita 18v Li ion 3Ah accutol en zo lang die niet overlijdt koop ik geen andere.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2010 23:10:34 ]
pi_78566282
Inderdaad, Panasonic is heel erg makkelijk hanteerbaar lekker licht en oersterk, daarom kies ik voor Panasonic
  zondag 28 februari 2010 @ 21:00:51 #125
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78566499
festool heeft wel een erg handige haakse kop die j erop kunt zetten....
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  zondag 28 februari 2010 @ 21:58:48 #126
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_78570137
Ik heb gisteren een complete set nieuwe Nooitgedagt beitels van 6, 10, 12, 16, 20, 26, 30, 32 en 40 mm (allemaal nog in de verpakking) gekocht. Die van 40 mm is de extra dunne uitvoering. Heeft wel wat gekost (200 euries) maar ze zijn het meer dan waard. Het was echt puur geluk dat ik ze tegenkwam.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_78574617
quote:
Goedenmiddag,

Electrisch Gereedschap.

Handgereedschap.

We zouden er nog even terug op komen dus hier komt hij:

Voor de invalzaag voor de festool ts55 of ts75 gaan, al dan niet met of zonder lineaals en tas etc (je moet zelf maar zien hoeveel geld je daar aan uit wil geven. Komt het probleem met cementgebonden platen e.d wat de andere wel kan zagen. jaja heo zal ik het zeggen, kun je daar niet een JET bouwzaag voor kopen oid? Kost iets van 3 a 400 is stationair te plaatsen(lijkt me wel handig als je met dat soort platen in de weer bent)

Decoupeer: heb ik het al over gehad

bovenfrees, als je veel werk in de timmerwerkplaats doet, zou ik de festool 1400 aanraden, de 2200 is een slag te ver. Das voor echt zwaar werk. is ook een forse machine natuurlijk.

Accuboor en accuslagboor: makita li-ion serie nemen. Makita heeft hele goede service(snelle roundabout tijden in tijden van panne. Wel via een van de dealers in NL kopen dan. Je hebt overigens wel garantie op machines van makita die je in het buitenland gekocht hebt. Ik heb mijzelf dat al eerder afgevraagd en daar per email antwoord op gehad dat het geen probleem was, maar dat het typenummer wel in Nl. gevoerd moest worden) Ik woon op Texel, en de lokale aannemers werken hier echt het meest met makita. Hitachi en milwaukee, bosch etc hebben ze ook geprobeerd hier aan de grond te krijgen maar t lukt niet of maar deels. Speciale machines die alleen maar een enkele fabrikant maakt(bijv, fein multitool) doen het hier wel weer goed, omdat er simpelweg geen alternatief voor is)

Slagboor , de hilti is een niet al te sterke boor machine. loopt nu een actie van de 35 jarige makita van een sds boorhamer met 35% korting

hamers:
stanley bluestrike. Heb ik zelf ook. prima hamer voor het geld. Her en der al gesignaleerd voor minder dan een 10,-. Dus de hele werled valt niet uit elkaar als je ergens je hamer vergeet....

bijtels: Irwin, ik vind nooit gedagt te duur voor wat ik ermee doe(wel mooi spul, en als je ze netjes behandeld kun ej er ook ontzettend lang mee voort. Stanley beitels, kosten meer dan irwins, maar kunnen zwaar bouwvakkersgebruik niet al te lang aan. Wij hebben al drie sets versleten bijv.)

Waterpas:
stabila(ligt wat moeilijk in de markt, is niet op zo heel veel plaatsen te koop. Wel mooi en degelijk spul). Sola is een alternatief hiervoor. Stanley waterpassen zijn prima, maar dan meer in het ruw werk. Vind de libelles niet fijn aflezen zelf.

Nog meer vragen?
  maandag 1 maart 2010 @ 01:08:20 #128
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78577215
ik ben erg benieuwd wat hij met de frees op de planning heeft staan. Misschien is er wel een heel ander type frees dat beter is voro zijn werk dan de OF serie van Festool. iig ben ik het met Cyber eens dat de 1400 een erg goede krachtige & hanteerbare is. Kunnen diverse schachten gebruikt worden en je swapt eenvoudige van frees.
pi_78595507
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:56 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het enige wat ik hier heb liggen van panasonic is een koptelefoon. Echt heel erg goed voor die prijs, vergelijkbaar met een seinheiser dat 3 keer zo duur was.

Dus ik vind het niet een slecht merk of zo maar een schroeftol? Nou, ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden en zal er eens op letten. Ik heb momenteel een Makita 18v Li ion 3Ah accutol en zo lang die niet overlijdt koop ik geen andere.
Wat?

Die Panasonic's zijn zo ongeveer het beste wat er op het moment te krijgen is. Erg sterk, licht in gewicht. Je ziet ze nu bij bouwbedrijven dan ook heel veel gebruikt worden. Hangt helaas een stevig prijskaartje aan.
pi_78604348
2 kunststof duimstokken. Was vandaag iets te enthousiast tijdens het isoleren van een woning en brak m'n duimstok overmidden.
Gelijk maar 2 stuks gehaald, mocht het me weer gebeuren dan kan ik in ieder geval blijven meten

Op de verlanglijst staan nog een DeWALT afstandsmeter.

Heb er nu een van Stanley. Die werkt goed, maar de knoppen zijn niet fijn. Moet telkens kijken waar ik moet drukken omdat ze verzonken liggen. En dat beweegt teveel tijdens het meten.
De DeWALT heeft daar geen last van.

Verder nog een paar werkhandschoenen, zodra het weer wat beter wordt. Ik denk Ironclad of iets dergelijks.
Vooralsnog gebruik ik de winterhandschoenen van Snickers Workwear omdat deze waterdicht zijn.
Er zijn maar weinig waterdichte te vinden... en dat is wel zo fijn bij het pokkeweer van de afgelopen week.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:04:04 #131
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_78616909
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:28 schreef Cybersijp het volgende:
bijtels: Irwin, ik vind nooit gedagt te duur voor wat ik ermee doe(wel mooi spul, en als je ze netjes behandeld kun ej er ook ontzettend lang mee voort.
Je weet dat Nooitgedagt al jaren niet meer bestaat?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_78620014
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:04 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Je weet dat Nooitgedagt al jaren niet meer bestaat?
Ja duh! En als er nog wat "ligt"ergens betaal je de hoofdprijs, diegene die het nu nog hebben liggen kunnen het zich vast wel veroorloven om het nog ff te laten liggen.(soms kom je nog wel eens wat tegen in knappe staat, of als winkeldochter oid) Er gaan overigens weer geruchten dat het merk vanuit een lagelonenland weer opgestart gaat worden. De kwaliteit zal dan neem ik gemakshalve een stukkie minder zijn....
pi_78620379
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:25 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Wat?

Die Panasonic's zijn zo ongeveer het beste wat er op het moment te krijgen is. Erg sterk, licht in gewicht. Je ziet ze nu bij bouwbedrijven dan ook heel veel gebruikt worden. Hangt helaas een stevig prijskaartje aan.
Ik zie hoofdzakenlijk deWalt, Makita, en soms festool. Panasonic accutols heb ik nog nooit gezien in de bouw (of erbuiten). Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik ga er eens een keertje naar kijken en uitproberen want ik ben qua gereedschap graag op de hoogte van het beste spul.
pi_78622996
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:17 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik zie hoofdzakenlijk deWalt, Makita, en soms festool. Panasonic accutols heb ik nog nooit gezien in de bouw (of erbuiten). Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik ga er eens een keertje naar kijken en uitproberen want ik ben qua gereedschap graag op de hoogte van het beste spul.
ik zie ze tegenwoordig toch ook steeds meer bij de bouwvakkers die zo om me heen bezig zijn.. maar ook alleen als shroefboormachine, nooit haakse slijpers ofzo van die dingen.
en dank u meneer Dood,
pi_78624290
Sinds gisteren in mijn bezit.. De Bosch POF 1400..

Nu nog ff leren met dat ding om te gaan
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:26:46 #136
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78640988
ia eenvoudig hoor. Op knopje drukken en dan gaat er iets draaien. Iig gaat tie dan lawaai maken

tuurlijk wel op 1 voorwaarde.... die stekker, die moet je ergens in prikken...
pi_78648238
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:12 schreef rioohhh het volgende:
Sinds gisteren in mijn bezit.. De Bosch POF 1400..

[ afbeelding ]

Nu nog ff leren met dat ding om te gaan
Zodra je ermee overweg kan gaan zal hij vooraan bij het gereedschap komen. Frees is een vaak onbekend ding maar kan je super mee werken en mooie dingen mee maken. Grootste voordeel is dat je ook precies kan werken met het apperaat. Wel een gevoel voor krijgen. Ga zelf maar eens op wat oud hout je gang met verschillende frezen.

@klusfoobje, nu maar hopen dat daar stroom opstaat .
hihi haha :D
pi_78648742
Grappig dat alle merken voorbij komen behalve Milwaukee!

Nog niet zo bekend in europa maar het nr 1 merk in amerika!
Staat kwa kwaliteit boven De Walt ( is ook amerikaans uiteraard )
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:51:06 #139
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78666333
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef patenes het volgende:

Hier in Utrecht bij de autoboulevard zit zo'n gereedschappen boer. In het verleden was het geloof ik allemaal of voornamelijk Festool. Nu hebben ze een nieuw pand en zie je dat Milwaukee spul ook.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever voor die Deutsche grundlichkeit ga, dan voor het US rambam gedachte goed.
Maar ergens op baseren kan ik het niet...
  woensdag 3 maart 2010 @ 06:42:46 #140
67725 Dulk
Taweret
pi_78668430
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef patenes het volgende:

verkoopt hornbach dat niet?
namaste
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:12:54 #141
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78668957
nope
pi_78669192
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:51 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Hier in Utrecht bij de autoboulevard zit zo'n gereedschappen boer. In het verleden was het geloof ik allemaal of voornamelijk Festool. Nu hebben ze een nieuw pand en zie je dat Milwaukee spul ook.

Lekkerkerker, verkopen inderdaad een hoop Milwaukee spul.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:33:07 #143
36431 bleiblei
pi_78670612
In Eindhoven wordt het ook verkocht door v.d. Winkel .
Ik vind het spul er toch wat lompig uit zien en ga bij dergelijke grote aankopen toch al snel bij de wat bekendere (voor mij als hobbyist) merken kijken dan bij iets als Milwaukee.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:50:41 #144
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78673082
het kan aan mij liggen, maar toen ik onlangs dat milwaukee spul in een folder van , idd, lekkerkerker zag staan, was "huh, B&D?" de eerste gedachte die ik had...
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:26:57 #145
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_78676837

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:08:41 #146
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78678675
ook rood
ook om mee te te schroeven...

nah, zal wel hetzelfde zijn dan he
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:35:36 #147
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_78679885
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef klusfoobje het volgende:
ook rood
ook om mee te te schroeven...

nah, zal wel hetzelfde zijn dan he
of een Ferrari!
Ecosia
pi_78743633
black and decker is hobby-spul, milwaukee is professioneel!

En als hobbyist kan je idd beter wat anders nemen ( skill ofzo )

Bijna al het elektrisch gereedschap wat de hornbach verkoopt is bagger

Haakse slijper voor ¤ 12,50

Een set koolborstels is inkoop al ¤ 7,50
pi_78746673
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:46 schreef patenes het volgende:
black and decker is hobby-spul, milwaukee is professioneel!

En als hobbyist kan je idd beter wat anders nemen ( skill ofzo )

Bijna al het elektrisch gereedschap wat de hornbach verkoopt is bagger

Haakse slijper voor ¤ 12,50

Een set koolborstels is inkoop al ¤ 7,50
Hangt een beetje af wat het doel is van je aankoop.
Heb zo'n slijper voor 12,5¤ voor mij uitermate geschikt waarvoor ik hem gebruik. En daarbij een goede prijs kwaliteit verhouding. 2 uur gebruikt op betonspijkers waarvan ik met een klauwhamer/breekijzer de kop vanaf had getrokken.

Moet daarentegen wel veel schroeven en met een speedboortje gaatjes maken. Dus daar is mijn duurdere makita weer beter voor geschikt en heb daar een goede prijs kwaliteit verhouding op

Ontopic: Ben een beetje uitgekocht qua gereedschap (geld moet in de verbouwing niet in extra super gereedschap)
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:18:54 #150
36431 bleiblei
pi_78748189
ik heb een haakse slijper die ik gratis kreeg in een B&D aanbieding. het ding is perfect voor de zaken waarvoor ik em mishandel .
pi_78749014
Een gereedschapstas. Heb een koffer vol gereedschap, maar om die telkens mee te dragen is geen doen. Daarom een tas waar al het meest voorkomende gereedschap in gaat.

Verder nog een paar nieuwe handzagen, verstelbare moersleutel en wat ander klein spul besteld.
pi_78750829
Mijn 1e gedachte is gaafffff, 2e is ziet er zwaar uit, 3e is zeker duur die koffer.

Waar bestel je hem? Ik zie hier geen linkjes gepost worden waar je voor goede deals mooi spul kan kopen. Ik zie overigens nu wel voor het eerst reklames op tv van toolstation die op .nl eindigt geloof ik.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:15:31 #153
36431 bleiblei
pi_78751016
gewoon googlen op merk en type werkt het beste. in het algemeen kom ik bij zaken uit als toolstation.nl, toolmax.nl, toolnation.nl, goedkoopgereedschap.nl, handig.nl etc.
  donderdag 4 maart 2010 @ 22:19:06 #154
36431 bleiblei
pi_78751190
in de uk heb ik trouwens goede ervaringen met lawson his en axminster
pi_78751670
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 22:11 schreef SolidasRock het volgende:
Mijn 1e gedachte is gaafffff, 2e is ziet er zwaar uit, 3e is zeker duur die koffer.

Waar bestel je hem? Ik zie hier geen linkjes gepost worden waar je voor goede deals mooi spul kan kopen. Ik zie overigens nu wel voor het eerst reklames op tv van toolstation die op .nl eindigt geloof ik.
Als ik hem tot de rand toe vul dan zal ie wel zwaar zijn, maar alleen het hoognodige gaat erin.

De rest blijft lekker in deze koffer

Die is wel waterdicht, maar te lomp om telkens mee te slepen. Ding zit ook tot de rand toe vol.
denk je een grote koffer te hebben waar alles in past, is het toch altijd weer te klein

Ik heb deze bij tooltopper.nl besteld.
Haal er wel eens wat Stanley spul. Dat gaat op bestelling, want het staat niet op de website.
Maar zoals bovenstaande tip, even via google op merk en type zoeken en je vind altijd wel een shop.
o.a. ook bij gereedschapskist.nl te krijgen zag ik.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 16:05:57 #156
36431 bleiblei
pi_78778206
Heb vandaag een Bahco mes en een Wera schroevendraaierset + 2 losse kruis VDE schroevendraaiers binnen gekregen.
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik ooit voor het gereedschap wat ik veel gebruik, kwartjes spul gekocht heb. Dit werkt veel fijner .
pi_78779195
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:05 schreef bleiblei het volgende:
Heb vandaag een Bahco mes en een Wera schroevendraaierset + 2 losse kruis VDE schroevendraaiers binnen gekregen.
Ik begin me steeds meer af te vragen waarom ik ooit voor het gereedschap wat ik veel gebruik, kwartjes spul gekocht heb. Dit werkt veel fijner .
Ik vind het juist wel de goede aanpak. Zelf ook min of meer zo gedaan. Eerst gewoon allemaal super budget aldi/huismerk/c-merk (behalve van apparaten waarvan ik sowieso iets goeds wilde, zoals accutol e.d) spullen gekocht. En dan degene die je het meest gebruikt vervangen door mooi spul.
pi_78987097
Een paar nieuwe handschoenen

pi_79067541
een mobiele bankschroef en gereedschapstas

(Triton SuperJaws SJA200)

(Facom Probag)
pi_79074457

20 m trekveer
pi_79097715
De gereedschapstassen zijn in trek
  zaterdag 13 maart 2010 @ 19:28:17 #162
63722 z80
I fink you freaky
pi_79104743
vandaag aangeschaft
een ratel setje van tengtool
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 14 maart 2010 @ 03:16:57 #163
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79117893
net doosje zeg, lekker overzichtelijk
pi_79118424
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:11 schreef klaaskootstra het volgende:
[ afbeelding ]

20 m trekveer
Ik een 10 meter veer, zo'n cheapass nylon ding. Mijn Deka veer is door TNT vertraagd geleverd en krijg ik morgen pas. Noodgevalletje dus. Wat een prul, maar het trekken is er mee gelukt.
pi_79118741
ik heb 2 emmers gekocht van de week, 1 is er al naar de klote...

had trouwens ook een momentsleutel gekocht voor de auto, om bouten een keer aan te trekken bij wisselen van winter- naar zomerbanden.... voor 30 euro kan je je geen breuk lijden...
  zondag 14 maart 2010 @ 19:02:12 #166
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79137771
quote:
Op zondag 14 maart 2010 08:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ik heb 2 emmers gekocht van de week, 1 is er al naar de klote...

had trouwens ook een momentsleutel gekocht voor de auto, om bouten een keer aan te trekken bij wisselen van winter- naar zomerbanden.... voor 30 euro kan je je geen breuk lijden...
Die emmers, zijn dat van die zwarte ?? of toch gewoon rood ?
pi_79402001
En eindelijk mijn goeie Deka trekveer binnen gekregen.
pi_79402894

Al veel eerder moeten aanschaffen, werkt heerlijk.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 14:03:06 #169
92034 crew  Vonkenboer
pi_79403877

Eindelijk maar een complete set inbus en torx sleutels i.p.v. die 10 tal losse inbus sleutels aangeschaft.
Had ik achteraf veel eerder moeten doen

[ Bericht 49% gewijzigd door Vonkenboer op 21-03-2010 14:12:27 ]
  zondag 21 maart 2010 @ 14:18:28 #170
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79404399
Dopsleutelsetje:

Al klopt het plaatje van de site (Halfords) niet helemaal, inhoud wel.
  zondag 21 maart 2010 @ 14:51:47 #171
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79405403
ohja, een gamma haakse slijper

slijpen is mooi!
(moest een badkuip in stukken slijpen )
Ecosia
  Moderator zondag 21 maart 2010 @ 17:22:09 #172
92034 crew  Vonkenboer
pi_79410641
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:51 schreef Jumparound het volgende:
ohja, een gamma haakse slijper
[ afbeelding ]

slijpen is mooi!
(moest een badkuip in stukken slijpen )
Zolang je maar een veiligheidsbril en oorkappen gebruikt
  zondag 21 maart 2010 @ 17:55:58 #173
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79411889
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Zolang je maar een veiligheidsbril en oorkappen gebruikt
check, ik hoorde zelfs mn vriendin niet

Ecosia
  zondag 21 maart 2010 @ 18:37:39 #174
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_79413458
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:55 schreef Jumparound het volgende:

[..]

check, ik hoorde zelfs mn vriendin niet

*Noteert oorkleppen.
pi_79581565
quote:
Op zondag 21 maart 2010 14:03 schreef Vonkenboer het volgende:
[ afbeelding ]

Eindelijk maar een complete set inbus en torx sleutels i.p.v. die 10 tal losse inbus sleutels aangeschaft.
Had ik achteraf veel eerder moeten doen
Mooie setjes. Is dat wat, dat Rolson spul?
Kom het maar weinig tegen eerlijk gezegd.

Zelf vandaag een inbus set gehaald. De oude was incompleet door uitlenen (en niet terug krijgen) en verlies van de kleinste sleutels. Was ook een onhandig opbergmechanisme waardoor je ze snel kwijtraakt.

En het belangrijkste stuk gereedschap...

pi_79583027
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 19:06 schreef Cocktailprikker het volgende:
Gekregen van een kennis, altijd handig zeker aangezien de imbusdoppen nog ontbreken in mijn doppenset en de Tsleutels gesneuveld zijn:

[ afbeelding ]
update, eergister de sleutel uit elkaar gehaald bij gebrek aan imbusdoppen. Flinke schroevendraaier door #8 steken, meter pijp erop, en los en de sleutel nog kaarsrecht
  Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 21:42:30 #177
92034 crew  Vonkenboer
pi_79587684
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 19:32 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Mooie setjes. Is dat wat, dat Rolson spul?
Kom het maar weinig tegen eerlijk gezegd.

Zelf vandaag een inbus set gehaald. De oude was incompleet door uitlenen (en niet terug krijgen) en verlies van de kleinste sleutels. Was ook een onhandig opbergmechanisme waardoor je ze snel kwijtraakt.

[ afbeelding ]

En het belangrijkste stuk gereedschap...

[ afbeelding ]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat gereedschap niet alle dagen op mijn werk gebruik.
De kwaliteit is redelijk, het is allemaal solide het opbergsysteem is eenvoudig. Ik heb er de afgelopen dagen al plezier van gehad
  vrijdag 26 maart 2010 @ 09:35:41 #178
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79598502
ff spammen...
ik ZOEK nieuw klusgereedschap ;-)

[GEZ]Kolomboor / tafelboor.
Ecosia
  vrijdag 26 maart 2010 @ 16:57:07 #179
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_79615167
Ik overweeg de aanschaf van zo'n kijk om dehoek apparaat.

Nu was ik laatst ergens en daar werd Rigid gedemonstreerd. Voor 250 ex had men een apparaat met een 90 cm lange buigbare steel met daarop een 9,5 mm kop, voorzien van 2 led;s en een safier lens.
De steel is te verlengen tot max 9 meter en word geleverd met spiegeltje, haakje etc.

Voor 650 ex krijg je de versie met een iets groter scherm en naast een zoom functie ook de mogelijkheid om de beeldne op t enemen als avi of als JPeg.

Beidden overigens met kleuren scherm.

Heeft iemand ervaring met dit merk of apparaat? Misschien dat er nog andere opties zijn voor iets dergelijks ?
pi_79644316
Deze "toolnerd" heeft weer wat nieuws...

Stanley Fatmax XL Fubar III, sloophamer/koevoet/.....
(voor alles wat moet voldoen aan "Fucked Up Beyond All Recognition"

Een bats met glasvezelsteel. Zou 3x sterker zijn dan een houten steel. En die willen hier nog wel eens breken...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:36:44 #181
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79644956
verwacht je een zombieattack?

Ecosia
pi_79648505
Zombies en inbrekers.
Kan ik ze ook meteen begraven
  zaterdag 27 maart 2010 @ 18:55:46 #183
36431 bleiblei
pi_79650200
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:06 schreef Drexciyan het volgende:
Deze "toolnerd" heeft weer wat nieuws...

Stanley Fatmax XL Fubar III, sloophamer/koevoet/.....
(voor alles wat moet voldoen aan "Fucked Up Beyond All Recognition"
[ afbeelding ]

Een bats met glasvezelsteel. Zou 3x sterker zijn dan een houten steel. En die willen hier nog wel eens breken...
[ afbeelding ]
dat is pas gereedschap
pi_79697512
Ben op zoek naar een goede cirkelzaag.
Iemand ervaring met de Bosch GKS55 ?

Of iemand nog aanraders ?
pi_79699601

No you are not hallucinating.......Welcome to the Ghetto !!
  maandag 29 maart 2010 @ 11:27:34 #186
36431 bleiblei
pi_79700017
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:27 schreef SemPai het volgende:
Iemand ervaring met de Bosch GKS55 ?
[ afbeelding ]

wat is je budget en wat wil je der mee gaan doen?
pi_79709213
Zagen

Voornamelijk voor mdf, underlayment, etc tot ca 25mm
Qua budget zat ik te denken aan rond de e200,- , maar ik koop liever in 1 keer iets goeds dus het komt niet op een paar tientjes.
pi_79717374
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:36 schreef Jumparound het volgende:
verwacht je een zombieattack?

Btw, voor een zombieattack is een Annihilator van Dead-On Tools misschien handiger...

pi_79774979

Deze.
M'n oude hamer zei "krak" toen ik m met z'n koppie tegen een kapot te maken pallet smeet.
Mag toch eigenlijk niet gebeuren na ong. 3 jaar vrij weinig gebruik.

Dus nu maar een stalen steel ipv hout.
pi_79799817
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:27 schreef SemPai het volgende:
...
misschien een Hitachi C6UY (175excl.) of C7UY (185excl); beide met geleiderail 140cm
pi_79891046
Ik was op zoek naar een accuschroefmachine voor mijn vriendin, die is 1,53 en 41 kg, dus niet al te veel kracht....

Zijn er nog goede prijs/kwaliteitverhoudingen?
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:08:17 #192
36431 bleiblei
pi_79895110
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:46 schreef JohnB52 het volgende:
Ik was op zoek naar een accuschroefmachine voor mijn vriendin, die is 1,53 en 41 kg, dus niet al te veel kracht....

Is dit niet iets?

Maareh, de grote vraag is, wat wil ze der mee doen?
Als het alleen schroeven is, heb je van die schattige IXO schroevendraaiertjes:
http://www.bosch-do-it.nl(...)aier/95232/index.htm

Wil ze ook in hout boren dan kan je met de lichtere accuboormachines prima uit de voeten:
http://www.bosch-do-it.nl(...)8+LI/16225/index.htm

Maar moet het heftiger dan dat kom je al gauw bij de gewone range accuboormachines en zou ik gewoon met haar naar de bouwmarkt gaan om te kijken wat ze fijn in de hand vind liggen . Mijn ouwe B&D was een vrij licht ding wat het prima deed. Mijn huidige Bosch (is wel een professionele) is dermate heftig dat mijn vriendin er moeite mee heeft. Als in, boven der hoofd boren e.d. mist ze kracht om het ding in bedwang te houden.
pi_79895975
Ik had een koper voor een fatmax cantilever 19 inch maar de koper komt maar niet opdagen, heeft iemand hier interesse?
pi_79896250
Bedankt voor je reply!

Is alleen de bedoeling dat ze schroefjes los en vast kan draaien, voor de rest eigenlijk niks ( dat doe ik dan wel

Dan ga ik denk ik maar voor n Bosch, alhoewel er ook nog n goedkoop apparaatje in de aanbieding was bij ik meen praxis of karwei ( Vtools 24,95 met 3jr garantie)
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:11:22 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_79896395
Verkeerde account.
disclaimer
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:12:08 #196
36431 bleiblei
pi_79896415
Naja, de Bosch was maar een voorbeeldje. Al is voor schroefjesaandraaien dat IXO ding echt ideaal.
De kosten van dat ding vallen ook redelijk mee. Bij Pixmania hebben ze em in de aanbieding voor 60 euro.
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:19:04 #197
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_79914917

60 euro, ben er nu al blij mee
Ecosia
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:40:07 #198
36431 bleiblei
pi_79915647
oh! das niet duur! ik was een stuk meer kwijt voor een ferm. wat voor een werkbank heb je waar die op komt? ik bennog op zoek naar inspiratie . ik heb hier vandaag een knipex nijptang en wat veiligheids spul binnen gekregen (bril en oorkappen). dat laatste leek me wel handig met al die powertools die erbij komen .
pi_79916082
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:40 schreef bleiblei het volgende:
oh! das niet duur! ik was een stuk meer kwijt voor een ferm. wat voor een werkbank heb je waar die op komt? ik bennog op zoek naar inspiratie . ik heb hier vandaag een knipex nijptang en wat veiligheids spul binnen gekregen (bril en oorkappen). dat laatste leek me wel handig met al die powertools die erbij komen .
ik heb nog een hele zware king kolomboormachine,
en die heb ik op een losse bok gezet,
zelf in elkaar gelast van koker 40x40 met een kruisschoor erin van 30x40
vast gezet op de vloer met keilbouten.

ojaa koop aub een goede machineklem erbij en gebruik die ook.
want ik heb het een paar keer zonder gedaan en de laatste keer was ik bijna een paar vingers kwijt.
gelukkig alleen gekneusd. door een stukje platstaal waar de boor op vastliep
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  zaterdag 3 april 2010 @ 22:07:10 #200
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_79916362
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:46 schreef JohnB52 het volgende:

Kan dat niet ook met een elektrische tandenborstel
Ook daar heb je speciale opzetstukjes voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bespaart jou een paar lamme vingers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')