Een blauwe Bosch koop je niet voor dat geld, althans niet met dat toerental/koppel. En een groene Bosch hoef ik niet. Makita koop je wel voor dat geld, maar dan heb je ook een minder sterke machine. Niet zo belangrijk voor alleen schroefwerk, maar ik moet ook wel eens boren op plekken waar (nog) geen netspanning is. Hoog koppel is dus wel belangrijk. AEG is wel een geod merk, en maakt geen onderscheid tussen profi en consumentenspul zoals blauwe/groene Bosch.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:57 schreef bleiblei het volgende:
de accu's van mijn bosch zijn tegen diep ontladen beveiligd hoor. maar goed die was idd een stuk duurder. ik heb zelf geen ervaring met aeg maar voor die prijs kan je mooie boormachines krijgen met nimh accu's van bosch of makita. zit aeg in dezelfde range qua kwaliteit? het model oogt namelijk wel wat goedkoop
mooie set! zeker voor dat geld nieuw en via een reguliere zaak gekocht te hebben is het een knappe prijs . Via het buitenland kun je evt. basis li-ion tools kopen om je set qua gebruiksgemak uit te breiden(accu cirkel 610, en de accu koekepeerzaag zijn aanradersquote:Op dinsdag 26 januari 2010 21:40 schreef KeimpeLwd het volgende:
Heb net deze mooie set gekocht, Makita accuboor en slagschroevendraaier 18v en 3 Ah! Als timmerman hecht ik vooral waarde aan de fabrikant, de prijs en die 3 amperebatterij. Geen idee hoe jullie die foto's erbij krijgen, maar hier een linkje naar eenzelfde set:
www.toolsxl.nl/makita-lxt309-combiset-18-volt-liion-accuboor-slagschroevendr-bml-p-4035.html?cPath=1043
ik heb er trouwens ¤390 excl. btw voor gegeven ipv wat op die site staat. Ik gebruik het setje nu een week in de houtskeletmontage (woninkje met -12 celsius) en vooral dat rammelmachientje draait super in het zwaardere werk en natuurlijk gaat de good old schroefmachien ok als de brandweer, maar da's nieuwigheid..
Hier precies hetzelfde verhaal ben ook veelste blij met me 18v set.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 23:14 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
mooie set! zeker voor dat geld nieuw en via een reguliere zaak gekocht te hebben is het een knappe prijs . Via het buitenland kun je evt. basis li-ion tools kopen om je set qua gebruiksgemak uit te breiden(accu cirkel 610, en de accu koekepeerzaag zijn aanraders)
en idd zou nooit meer mijn slagschroevert in willen ruilen, ben er veel te blij meeDing draait echt haast alles erin(en weer weer uit , ook als het onnoemelijk vast blijk te zitten....)
Mooi spul maar het is jammer dat je er mee werken moetquote:Op woensdag 27 januari 2010 18:10 schreef KeimpeLwd het volgende:
goed gereedschap is het halve werk jongeuh!
Vandaag de AEG getest met klussen bij schoonbroer. Die heeft een appartement gekocht van 45 jaar, en daar is niks aan gedaan in die tijd. Wel, die AEG doet het prima, zat vermogen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 22:07 schreef Osramp het volgende:
[..]
Een blauwe Bosch koop je niet voor dat geld, althans niet met dat toerental/koppel. En een groene Bosch hoef ik niet. Makita koop je wel voor dat geld, maar dan heb je ook een minder sterke machine. Niet zo belangrijk voor alleen schroefwerk, maar ik moet ook wel eens boren op plekken waar (nog) geen netspanning is. Hoog koppel is dus wel belangrijk. AEG is wel een geod merk, en maakt geen onderscheid tussen profi en consumentenspul zoals blauwe/groene Bosch.
Mooi ding die 2704 x, heb er zelf laatst naar staan kijken. T is wel een bere stevig ding hoor! Maar aangezien het geld niet tot in de bomen groeit en ik nog een eh... groot wensen lijstje heb liggen heb ik met de op dit moment voor aanschaf van gereedschap beschikbare fondsen gekocht:quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:03 schreef bleiblei het volgende:
Zo een sleuvenfrees is wel ideaal als je veel leidingen in de muur moet frezen.
Ik heb het hier gedaan met een haakse slijper en een boorhamer en heb me voorgenomen het nooit meer op die manier te doen.
Maar... Ik heb mijn zaagtafel terug.
[ afbeelding ]
Nu helemaal perfect. Kan niet wachten om hem te gebruiken. Ik heb vanmiddag ook een Kanefusa zaagblad gehaald voor massief hout. Hopelijk voldoet die aan de verwachtingen, dan haal ik ook het zaagblad van hun voor gelamineerd materiaal.
Zou eigenlijk niet mogen gebeuren zo mat die zaagtafel die breuk zeg. was me zeg maar ff ontgaan. Iets wat ik zeker niet verwacht van een merk als makita. Wel alles netjes tot in de puntjes opgelost?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:03 schreef bleiblei het volgende:
Zo een sleuvenfrees is wel ideaal als je veel leidingen in de muur moet frezen.
Ik heb het hier gedaan met een haakse slijper en een boorhamer en heb me voorgenomen het nooit meer op die manier te doen.
[ afbeelding ]
Nu helemaal perfect. Kan niet wachten om hem te gebruiken. Ik heb vanmiddag ook een Kanefusa zaagblad gehaald voor massief hout. Hopelijk voldoet die aan de verwachtingen, dan haal ik ook het zaagblad van hun voor gelamineerd materiaal.
Ben jij datquote:Op donderdag 28 januari 2010 12:52 schreef Sloomstroom het volgende:
Telt dit ook als klus gereedschap??
[ afbeelding ]
Zo ja, die is dus nieuw in de collectie.
super, ik heb ook zitten twijfelen over dat ding, maar kan me simpelweg niets voorstellen wat ik ermee wil zagen tijdens mijn verbouwing, tis ook een cirkelzaag met extra geleider geworden.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:03 schreef bleiblei het volgende:
[ afbeelding ]
ja, ik heb die 2300x, wat een goed ding is dat zeg...quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:17 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Verder net als nog een paar hier op k&w wat geïnvesteerd in een frees , t is een makita geworden de rp1800fx. Wat een bakbeest van een ding zeg. Mooiste zou zijn met toerentalinstelling, maar dat was een "slag"te ver zeg maarHele fijne breedtegeleider met fijn afstelling zit erbij(een draai is 1mm bijv., dus precies in te stellen. Je kan uitaard wel sneller maar voor heel precies werk een fijn iets) Frees heeft wel een schacht van 12mm, en er zit standaard 1 frees bij(wel die ik nu nodig heb overigens
) Dus het volgende spaarproject is al gevonden. Ik heb er overigens ook verlopen bij zitten hoor van 12 naar 10 en van 12 naar 8. Ik had een paar jaar terug al eens een goedkopie frees gekocht waar wat freesjes 8mm schacht bijzaten. Ik zit nu dus nog niet helemaal zonder. En anders is er altijd nog vaders magazijn, maar om eerlijk te zijn gebeurt t nu steeds vaker dat hij bij mij komt ipv andersom
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Het is allemaal netjes opgelost door Makita UK.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 00:23 schreef Cybersijp het volgende:
[..]
Zou eigenlijk niet mogen gebeuren zo mat die zaagtafel die breuk zeg. was me zeg maar ff ontgaan. Iets wat ik zeker niet verwacht van een merk als makita. Wel alles netjes tot in de puntjes opgelost?
Over de kanefusa zaagbladen, op woodworking al wel wat goede commentaren gelezen over dat merk. Hoop dat ze het waarmaken. De normale zaagbladen(ook van makita zelf, jammer maar helaas t is wel waar.... ) van gereedschapfabrikanten zijn wel een beetje overpriced zeg maar.
Van de week moest ik ff snel een nieuw zaagblad hebben, had iets uitgeleend maar de zaag was bot toen ik hem nodig had natuurlijk.... 165 mm, 48 tanbs, 8% spoed, 20mm asgat en 2,2 mm dik ¤40,- exclusief. Nou ja kan hem bij mijn kameraad terug vangen die heb hem tenslotte ook gebruikt....
Afgelopen jaar gebruikt als afzuiger tijdens schuren en bij het leggen en schuren van houten vloeren en ook bij de verbouwing van een vriend van mij. Ook bij mijn eigen verbouwing de machine gebruikt om een sleuvenfrees af te zuigen. Dat vond de machine wat minder leuk, maar ook dat heeft de machine overleefd.quote:Op maandag 1 september 2008 16:28 schreef Gurb het volgende:
ff dit oude topic leven in blazen, want vandaag is er nieuw gereedschap afgeleverd bij mij:
[ afbeelding ]
incl een verloop om mijn schuurmachine erop aan te sluiten:
[ afbeelding ]
Ik ben namelijk bezig met het schuren van een eikenhouten tafel, en dat stoft nogal
Mooi ding! wel wat "logger"dan eentje op compressor, maar ding tackt nog best wel wat weg hoor. Bevriende schilder gebruikt hem veel bij het glaszetten(en dus ook hardhouten glaslatten bevestigen). Heb je toevallig een "bare"tool gekocht? Dingen zijn los nl. niet al te duur, de accu's en lader maken het een best prijzig geheel. En dat is met elk merk zo natuurlijk, daar is Dewalt geen uitzondering inquote:Op dinsdag 16 februari 2010 17:56 schreef KeimpeLwd het volgende:
Dewalt aftimmertacker op accu! Geen gas, geen slangen, als een speer aftimmeren zelfs met vorst!
Er kan niks tippen aan Fluke. Een Fluke koop je voor het leven. Andere merken zijn zeker goedkoper, maar die worden in minder tijd afgeschreven. Ik heb oa een Fluke multimeter van ruim 25 jaar oud, die doet het nog prima en is nauwkeuriger dan een standaard Elro (die zijn off the shelf al aardig accuraat).quote:Op maandag 22 februari 2010 19:48 schreef SolidasRock het volgende:
Is er overigens verschil in kwaliteit tussen een weidmuller combicheck 1.3 en een fluke duspol?
Ik heb een fluke T120 duspol gekocht speciaal om accuraat de spanning af te kunnen lezen.quote:Op maandag 22 februari 2010 20:10 schreef Osramp het volgende:
[..]
Er kan niks tippen aan Fluke. Een Fluke koop je voor het leven. Andere merken zijn zeker goedkoper, maar die worden in minder tijd afgeschreven. Ik heb oa een Fluke multimeter van ruim 25 jaar oud, die doet het nog prima en is nauwkeuriger dan een standaard Elro (die zijn off the shelf al aardig accuraat).
Fluke is nergens mee te vergelijken. Duur maar ongeëvenaard goed. Ik heb al eens vol aan de 220V gehangen omdat zo'n Weidmuller "Duspol" stuk was.
Zoiets ?quote:Op maandag 22 februari 2010 22:39 schreef pascalheister het volgende:
ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goedkope decoupeerzaag (¤ 50 tot ¤ 75) voor het klussen in m'n huis, heb momenteel een lidl exemplaar maar die heeft het nu begeven na de 2e keer.
Iemand tips?
Hmm, ja, een T120 kan best wat hebben maar op de bouw zou ik eerder een T50 kiezen http://www.fluke.nl/comx/show_product.aspx?pid=35298&locale=nlnl&product=ELT Daar gaat het eigenlijk alleen om spanning/geen spanning, en als je dan het onderscheid kunt maken tussen 230/400 en 42/24Volt (kelderlichten) dan ben je eigenlijk wel klaar.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb een fluke T120 duspol gekocht speciaal om accuraat de spanning af te kunnen lezen.
Ik betwijfel of mijn fluke duspol in het ruwe bestaan op de bouw een leven lang mee gaat.
Een multimeter heeft nog altijd veel minder te lijden dan een duspol.
Ik heb voor mijn verbouwing een boorhamer bij de Multimate gehaald, merk: Economy by Ferm, kostte ¤ 35,00 incl koffer, 3 kromme boren en twee botte beitels.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:16 schreef Osramp het volgende:
Nog tips trouwens voor een goedkope boorhamer met draaistop? Schoonbroer heeft eens een Kinzo hamer gekocht en nu een oud appartementje met veel werk. Na 1 dag was het met de Kinzo al gedaan.......Spring steeds uit de beitelstand en gaat dan boren. Nu even opgelost door de keuzeknop met een Ty-Rap vast te zetten. Geen gezicht maar werkt wel.
Ik zoek iets tot max 80 euro. Bij de Aldi was een Topcraft voor 49,95 in de aanbieding, is dat wat?
Dan ben ik toch weer blij met mijn AEG van 450gulden destijds.
In zo'n koffer heb je onderin nog een groot vak waar je vanalles en nog wat kwijt kan. Maar ik denk dat dat niet echt geweldig is op de ruwbouw.. zo'n koffer is meer voor service-monteurs.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:55 schreef bleiblei het volgende:Ik denk dat je met zoon koffer waar alles zijn eigen plekje heeft het beste is als je veel met je gereedschap sjouwt. Het nadeel is dan wel dat je alleen de spullen kwijt kan waar ruimte voor is gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |