abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 21:58:48 #126
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_78570137
Ik heb gisteren een complete set nieuwe Nooitgedagt beitels van 6, 10, 12, 16, 20, 26, 30, 32 en 40 mm (allemaal nog in de verpakking) gekocht. Die van 40 mm is de extra dunne uitvoering. Heeft wel wat gekost (200 euries) maar ze zijn het meer dan waard. Het was echt puur geluk dat ik ze tegenkwam.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_78574617
quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,

Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderen dus laat maar horen

Electrisch Gereedschap.

Cirekelzaag : Festool - AXT 50 LA
Decoupeerzaag : Festool - TRION PS 300
Bovenfrees : Festool - OF 2200 EB-Set
Accuboor : Panasonic - EY7440LN2S
Slagboor : Panasonic - EY7440LN2S ( zelde type alleen slagboor )
Slaboor op 220 : Hilti - TE 6-S Hamerboormachine

Handgereedschap.

Verder wil ik : Hamers / Bijtels / Waterpas / enz. van Stanley

Nou laat maar eens horen wat jullie van deze producten vinden ?
We zouden er nog even terug op komen dus hier komt hij:

Voor de invalzaag voor de festool ts55 of ts75 gaan, al dan niet met of zonder lineaals en tas etc (je moet zelf maar zien hoeveel geld je daar aan uit wil geven. Komt het probleem met cementgebonden platen e.d wat de andere wel kan zagen. jaja heo zal ik het zeggen, kun je daar niet een JET bouwzaag voor kopen oid? Kost iets van 3 a 400 is stationair te plaatsen(lijkt me wel handig als je met dat soort platen in de weer bent)

Decoupeer: heb ik het al over gehad

bovenfrees, als je veel werk in de timmerwerkplaats doet, zou ik de festool 1400 aanraden, de 2200 is een slag te ver. Das voor echt zwaar werk. is ook een forse machine natuurlijk.

Accuboor en accuslagboor: makita li-ion serie nemen. Makita heeft hele goede service(snelle roundabout tijden in tijden van panne. Wel via een van de dealers in NL kopen dan. Je hebt overigens wel garantie op machines van makita die je in het buitenland gekocht hebt. Ik heb mijzelf dat al eerder afgevraagd en daar per email antwoord op gehad dat het geen probleem was, maar dat het typenummer wel in Nl. gevoerd moest worden) Ik woon op Texel, en de lokale aannemers werken hier echt het meest met makita. Hitachi en milwaukee, bosch etc hebben ze ook geprobeerd hier aan de grond te krijgen maar t lukt niet of maar deels. Speciale machines die alleen maar een enkele fabrikant maakt(bijv, fein multitool) doen het hier wel weer goed, omdat er simpelweg geen alternatief voor is)

Slagboor , de hilti is een niet al te sterke boor machine. loopt nu een actie van de 35 jarige makita van een sds boorhamer met 35% korting

hamers:
stanley bluestrike. Heb ik zelf ook. prima hamer voor het geld. Her en der al gesignaleerd voor minder dan een 10,-. Dus de hele werled valt niet uit elkaar als je ergens je hamer vergeet....

bijtels: Irwin, ik vind nooit gedagt te duur voor wat ik ermee doe(wel mooi spul, en als je ze netjes behandeld kun ej er ook ontzettend lang mee voort. Stanley beitels, kosten meer dan irwins, maar kunnen zwaar bouwvakkersgebruik niet al te lang aan. Wij hebben al drie sets versleten bijv.)

Waterpas:
stabila(ligt wat moeilijk in de markt, is niet op zo heel veel plaatsen te koop. Wel mooi en degelijk spul). Sola is een alternatief hiervoor. Stanley waterpassen zijn prima, maar dan meer in het ruw werk. Vind de libelles niet fijn aflezen zelf.

Nog meer vragen?
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  maandag 1 maart 2010 @ 01:08:20 #128
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78577215
ik ben erg benieuwd wat hij met de frees op de planning heeft staan. Misschien is er wel een heel ander type frees dat beter is voro zijn werk dan de OF serie van Festool. iig ben ik het met Cyber eens dat de 1400 een erg goede krachtige & hanteerbare is. Kunnen diverse schachten gebruikt worden en je swapt eenvoudige van frees.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78595507
quote:
Op zondag 28 februari 2010 20:56 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Het enige wat ik hier heb liggen van panasonic is een koptelefoon. Echt heel erg goed voor die prijs, vergelijkbaar met een seinheiser dat 3 keer zo duur was.

Dus ik vind het niet een slecht merk of zo maar een schroeftol? Nou, ik ben er wel nieuwsgierig naar geworden en zal er eens op letten. Ik heb momenteel een Makita 18v Li ion 3Ah accutol en zo lang die niet overlijdt koop ik geen andere.
Wat?

Die Panasonic's zijn zo ongeveer het beste wat er op het moment te krijgen is. Erg sterk, licht in gewicht. Je ziet ze nu bij bouwbedrijven dan ook heel veel gebruikt worden. Hangt helaas een stevig prijskaartje aan.
pi_78604348
2 kunststof duimstokken. Was vandaag iets te enthousiast tijdens het isoleren van een woning en brak m'n duimstok overmidden.
Gelijk maar 2 stuks gehaald, mocht het me weer gebeuren dan kan ik in ieder geval blijven meten

Op de verlanglijst staan nog een DeWALT afstandsmeter.

Heb er nu een van Stanley. Die werkt goed, maar de knoppen zijn niet fijn. Moet telkens kijken waar ik moet drukken omdat ze verzonken liggen. En dat beweegt teveel tijdens het meten.
De DeWALT heeft daar geen last van.

Verder nog een paar werkhandschoenen, zodra het weer wat beter wordt. Ik denk Ironclad of iets dergelijks.
Vooralsnog gebruik ik de winterhandschoenen van Snickers Workwear omdat deze waterdicht zijn.
Er zijn maar weinig waterdichte te vinden... en dat is wel zo fijn bij het pokkeweer van de afgelopen week.
  maandag 1 maart 2010 @ 23:04:04 #131
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_78616909
quote:
Op zondag 28 februari 2010 23:28 schreef Cybersijp het volgende:
bijtels: Irwin, ik vind nooit gedagt te duur voor wat ik ermee doe(wel mooi spul, en als je ze netjes behandeld kun ej er ook ontzettend lang mee voort.
Je weet dat Nooitgedagt al jaren niet meer bestaat?
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_78620014
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:04 schreef PalmRoyale het volgende:

[..]

Je weet dat Nooitgedagt al jaren niet meer bestaat?
Ja duh! En als er nog wat "ligt"ergens betaal je de hoofdprijs, diegene die het nu nog hebben liggen kunnen het zich vast wel veroorloven om het nog ff te laten liggen.(soms kom je nog wel eens wat tegen in knappe staat, of als winkeldochter oid) Er gaan overigens weer geruchten dat het merk vanuit een lagelonenland weer opgestart gaat worden. De kwaliteit zal dan neem ik gemakshalve een stukkie minder zijn....
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_78620379
quote:
Op maandag 1 maart 2010 16:25 schreef Patjakker het volgende:

[..]

Wat?

Die Panasonic's zijn zo ongeveer het beste wat er op het moment te krijgen is. Erg sterk, licht in gewicht. Je ziet ze nu bij bouwbedrijven dan ook heel veel gebruikt worden. Hangt helaas een stevig prijskaartje aan.
Ik zie hoofdzakenlijk deWalt, Makita, en soms festool. Panasonic accutols heb ik nog nooit gezien in de bouw (of erbuiten). Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik ga er eens een keertje naar kijken en uitproberen want ik ben qua gereedschap graag op de hoogte van het beste spul.
pi_78622996
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 00:17 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik zie hoofdzakenlijk deWalt, Makita, en soms festool. Panasonic accutols heb ik nog nooit gezien in de bouw (of erbuiten). Maar ik geloof jullie wel hoor. Ik ga er eens een keertje naar kijken en uitproberen want ik ben qua gereedschap graag op de hoogte van het beste spul.
ik zie ze tegenwoordig toch ook steeds meer bij de bouwvakkers die zo om me heen bezig zijn.. maar ook alleen als shroefboormachine, nooit haakse slijpers ofzo van die dingen.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_78624290
Sinds gisteren in mijn bezit.. De Bosch POF 1400..

Nu nog ff leren met dat ding om te gaan
  dinsdag 2 maart 2010 @ 16:26:46 #136
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78640988
ia eenvoudig hoor. Op knopje drukken en dan gaat er iets draaien. Iig gaat tie dan lawaai maken

tuurlijk wel op 1 voorwaarde.... die stekker, die moet je ergens in prikken...
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_78648238
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 09:12 schreef rioohhh het volgende:
Sinds gisteren in mijn bezit.. De Bosch POF 1400..

[ afbeelding ]

Nu nog ff leren met dat ding om te gaan
Zodra je ermee overweg kan gaan zal hij vooraan bij het gereedschap komen. Frees is een vaak onbekend ding maar kan je super mee werken en mooie dingen mee maken. Grootste voordeel is dat je ook precies kan werken met het apperaat. Wel een gevoel voor krijgen. Ga zelf maar eens op wat oud hout je gang met verschillende frezen.

@klusfoobje, nu maar hopen dat daar stroom opstaat .
hihi haha :D
pi_78648742
Grappig dat alle merken voorbij komen behalve Milwaukee!

Nog niet zo bekend in europa maar het nr 1 merk in amerika!
Staat kwa kwaliteit boven De Walt ( is ook amerikaans uiteraard )
  woensdag 3 maart 2010 @ 00:51:06 #139
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78666333
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef patenes het volgende:

Hier in Utrecht bij de autoboulevard zit zo'n gereedschappen boer. In het verleden was het geloof ik allemaal of voornamelijk Festool. Nu hebben ze een nieuw pand en zie je dat Milwaukee spul ook.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever voor die Deutsche grundlichkeit ga, dan voor het US rambam gedachte goed.
Maar ergens op baseren kan ik het niet...
  woensdag 3 maart 2010 @ 06:42:46 #140
67725 Dulk
Taweret
pi_78668430
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 19:38 schreef patenes het volgende:

verkoopt hornbach dat niet?
namaste
  woensdag 3 maart 2010 @ 08:12:54 #141
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78668957
nope
pi_78669192
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 00:51 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

Hier in Utrecht bij de autoboulevard zit zo'n gereedschappen boer. In het verleden was het geloof ik allemaal of voornamelijk Festool. Nu hebben ze een nieuw pand en zie je dat Milwaukee spul ook.

Lekkerkerker, verkopen inderdaad een hoop Milwaukee spul.
  woensdag 3 maart 2010 @ 09:33:07 #143
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78670612
In Eindhoven wordt het ook verkocht door v.d. Winkel .
Ik vind het spul er toch wat lompig uit zien en ga bij dergelijke grote aankopen toch al snel bij de wat bekendere (voor mij als hobbyist) merken kijken dan bij iets als Milwaukee.
  woensdag 3 maart 2010 @ 10:50:41 #144
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78673082
het kan aan mij liggen, maar toen ik onlangs dat milwaukee spul in een folder van , idd, lekkerkerker zag staan, was "huh, B&D?" de eerste gedachte die ik had...
  woensdag 3 maart 2010 @ 12:26:57 #145
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_78676837

Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:08:41 #146
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78678675
ook rood
ook om mee te te schroeven...

nah, zal wel hetzelfde zijn dan he
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:35:36 #147
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_78679885
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 13:08 schreef klusfoobje het volgende:
ook rood
ook om mee te te schroeven...

nah, zal wel hetzelfde zijn dan he
of een Ferrari!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_78743633
black and decker is hobby-spul, milwaukee is professioneel!

En als hobbyist kan je idd beter wat anders nemen ( skill ofzo )

Bijna al het elektrisch gereedschap wat de hornbach verkoopt is bagger

Haakse slijper voor ¤ 12,50

Een set koolborstels is inkoop al ¤ 7,50
pi_78746673
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 19:46 schreef patenes het volgende:
black and decker is hobby-spul, milwaukee is professioneel!

En als hobbyist kan je idd beter wat anders nemen ( skill ofzo )

Bijna al het elektrisch gereedschap wat de hornbach verkoopt is bagger

Haakse slijper voor ¤ 12,50

Een set koolborstels is inkoop al ¤ 7,50
Hangt een beetje af wat het doel is van je aankoop.
Heb zo'n slijper voor 12,5¤ voor mij uitermate geschikt waarvoor ik hem gebruik. En daarbij een goede prijs kwaliteit verhouding. 2 uur gebruikt op betonspijkers waarvan ik met een klauwhamer/breekijzer de kop vanaf had getrokken.

Moet daarentegen wel veel schroeven en met een speedboortje gaatjes maken. Dus daar is mijn duurdere makita weer beter voor geschikt en heb daar een goede prijs kwaliteit verhouding op

Ontopic: Ben een beetje uitgekocht qua gereedschap (geld moet in de verbouwing niet in extra super gereedschap)
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:18:54 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_78748189
ik heb een haakse slijper die ik gratis kreeg in een B&D aanbieding. het ding is perfect voor de zaken waarvoor ik em mishandel .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')