quote:
Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:Goedenmiddag,
Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderen

dus laat maar horen

Electrisch Gereedschap.
Cirekelzaag : Festool - AXT 50 LA
Decoupeerzaag : Festool - TRION PS 300
Bovenfrees : Festool - OF 2200 EB-Set
Accuboor : Panasonic - EY7440LN2S
Slagboor : Panasonic - EY7440LN2S ( zelde type alleen slagboor )
Slaboor op 220 : Hilti - TE 6-S Hamerboormachine
Handgereedschap.
Verder wil ik : Hamers / Bijtels / Waterpas / enz. van Stanley
Nou laat maar eens horen wat jullie van deze producten vinden ?
We zouden er nog even terug op komen dus hier komt hij:
Voor de invalzaag voor de festool ts55 of ts75 gaan, al dan niet met of zonder lineaals en tas etc (je moet zelf maar zien hoeveel geld je daar aan uit wil geven. Komt het probleem met cementgebonden platen e.d wat de andere wel kan zagen. jaja heo zal ik het zeggen, kun je daar niet een JET bouwzaag voor kopen oid? Kost iets van 3 a 400 is stationair te plaatsen(lijkt me wel handig als je met dat soort platen in de weer bent)
Decoupeer: heb ik het al over gehad
bovenfrees, als je veel werk in de timmerwerkplaats doet, zou ik de festool 1400 aanraden, de 2200 is een slag te ver. Das voor echt zwaar werk. is ook een forse machine natuurlijk.
Accuboor en accuslagboor: makita li-ion serie nemen. Makita heeft hele goede service(snelle roundabout tijden in tijden van panne. Wel via een van de dealers in NL kopen dan. Je hebt overigens wel garantie op machines van makita die je in het buitenland gekocht hebt. Ik heb mijzelf dat al eerder afgevraagd en daar per email antwoord op gehad dat het geen probleem was, maar dat het typenummer wel in Nl. gevoerd moest worden) Ik woon op Texel, en de lokale aannemers werken hier echt het meest met makita. Hitachi en milwaukee, bosch etc hebben ze ook geprobeerd hier aan de grond te krijgen maar t lukt niet of maar deels. Speciale machines die alleen maar een enkele fabrikant maakt(bijv, fein multitool) doen het hier wel weer goed, omdat er simpelweg geen alternatief voor is)
Slagboor , de hilti is een niet al te sterke boor machine. loopt nu een actie van de 35 jarige makita van een sds boorhamer met 35% korting
hamers:
stanley bluestrike. Heb ik zelf ook. prima hamer voor het geld. Her en der al gesignaleerd voor minder dan een 10,-. Dus de hele werled valt niet uit elkaar als je ergens je hamer vergeet....
bijtels: Irwin, ik vind nooit gedagt te duur voor wat ik ermee doe(wel mooi spul, en als je ze netjes behandeld kun ej er ook ontzettend lang mee voort. Stanley beitels, kosten meer dan irwins, maar kunnen zwaar bouwvakkersgebruik niet al te lang aan. Wij hebben al drie sets versleten bijv.)
Waterpas:
stabila(ligt wat moeilijk in de markt, is niet op zo heel veel plaatsen te koop. Wel mooi en degelijk spul). Sola is een alternatief hiervoor. Stanley waterpassen zijn prima, maar dan meer in het ruw werk. Vind de libelles niet fijn aflezen zelf.
Nog meer vragen?