Hmm, ja, een T120 kan best wat hebben maar op de bouw zou ik eerder een T50 kiezen http://www.fluke.nl/comx/show_product.aspx?pid=35298&locale=nlnl&product=ELT Daar gaat het eigenlijk alleen om spanning/geen spanning, en als je dan het onderscheid kunt maken tussen 230/400 en 42/24Volt (kelderlichten) dan ben je eigenlijk wel klaar.quote:Op maandag 22 februari 2010 22:30 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb een fluke T120 duspol gekocht speciaal om accuraat de spanning af te kunnen lezen.
Ik betwijfel of mijn fluke duspol in het ruwe bestaan op de bouw een leven lang mee gaat.
Een multimeter heeft nog altijd veel minder te lijden dan een duspol.
Ik heb voor mijn verbouwing een boorhamer bij de Multimate gehaald, merk: Economy by Ferm, kostte ¤ 35,00 incl koffer, 3 kromme boren en twee botte beitels.quote:Op dinsdag 23 februari 2010 08:16 schreef Osramp het volgende:
Nog tips trouwens voor een goedkope boorhamer met draaistop? Schoonbroer heeft eens een Kinzo hamer gekocht en nu een oud appartementje met veel werk. Na 1 dag was het met de Kinzo al gedaan.......Spring steeds uit de beitelstand en gaat dan boren. Nu even opgelost door de keuzeknop met een Ty-Rap vast te zetten. Geen gezicht maar werkt wel.
Ik zoek iets tot max 80 euro. Bij de Aldi was een Topcraft voor 49,95 in de aanbieding, is dat wat?
Dan ben ik toch weer blij met mijn AEG van 450gulden destijds.
In zo'n koffer heb je onderin nog een groot vak waar je vanalles en nog wat kwijt kan. Maar ik denk dat dat niet echt geweldig is op de ruwbouw.. zo'n koffer is meer voor service-monteurs.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:55 schreef bleiblei het volgende:Ik denk dat je met zoon koffer waar alles zijn eigen plekje heeft het beste is als je veel met je gereedschap sjouwt. Het nadeel is dan wel dat je alleen de spullen kwijt kan waar ruimte voor is gemaakt.
Weet je zeker dat je hem niet terugstuurt? Het is duidelijk niet de kwaliteit die je van makita mag verwachten?quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:53 schreef bleiblei het volgende:
Ah vandaar.
Ben vandaag trouwens weer aan het zagen geweest met de Makita zaagtafel en heb wel gemerkt dat ik nog iets moet verzinnen op de ripfence. Het ding is lastig op de mm nauwkeurig in te stellen (de mm aanduiding houdt geen rekening met de zaagsnede kwam ik achter vandaag. Heb een balk 3mm te smal gezaagd
) en daarnaast verschoof die ook nog eens op de helft
.
Naja, in het midden heb je 1 groot vakquote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo rammelt alles door elkaar? Een deel van de gereedschap staat overeind in een aparte vak? Wat in het midden ligt rammelt wel door elkaar maar erg is het niet. Ik zie er wel voordeel in want je vind snel je ene gereedschap en kan deze ook weer snel opbergen. Ook is hij licht vergeleken met zo een servicekoffer die jeffrey post. Het enige jammerige is dat er zo wel troep (puin, stof, regen) erin kan vallen vind ik.
Ja naja, ik ben daar wat eigenwijs in. Technisch gezien is ie nu goed dus dingen die mij niet aanstaan ga ik ff kijken hoe ik dat oplos. Wat wel jammer is voor Makita is dat ik momenteel sterk naar Bosch blauw neig in mijn orientatie naar een goeie excenter schuurmachinequote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je hem niet terugstuurt? Het is duidelijk niet de kwaliteit die je van makita mag verwachten?
Voornamelijk de tangen, meetgereedschap en de ring-steeksleutels hebben hun eigen plek; en dat scheelt al een hoop. In eerste instantie wou ik een gereedschapskoffer kopen zoals jij aangeeft maar aangezien deze koffers ¤ 200,- á ¤ 350 euro kosten voor een kale parat koffer zonder inhoud en ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn handgereedschap heb ik dat er niet voor over. Ook is een gereedschapskoffer mij veelste zwaar; zonder inhoud weegt zo'n koffer al snel een kilo of 5. Pak daar maar eens een beetje basis gereedschap in en kijk dan wat hij weegt en dan moet je indenken dat je het dagelijks mee moet slepenquote:Op zaterdag 27 februari 2010 20:55 schreef bleiblei het volgende:
Mooie muur op die onderste foto.
Wat ik me alleen afvraag over die tas, scheelt dat echt?
Het gereedschap rammelt nog steeds door elkaar. Ik denk dat je met zoon koffer waar alles zijn eigen plekje heeft het beste is als je veel met je gereedschap sjouwt. Het nadeel is dan wel dat je alleen de spullen kwijt kan waar ruimte voor is gemaakt.
Een koffer heeft als voordeel dat je meer gereedschap kwijt kunt en dat het geheel afsluitbaar is. Er is ook genoeg plek voor dingen als tekeningen en technische documentatie. En het straalt (bij een eerste indruk) wat meer professionaliteit uit. Ik werk meestal bij de wat kleinere installateurs en dan is er geen onderscheid meer in service monteur of monteur. Bij grote landelijke installateurs is dit vaak wat meer het geval.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:15 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
In zo'n koffer heb je onderin nog een groot vak waar je vanalles en nog wat kwijt kan. Maar ik denk dat dat niet echt geweldig is op de ruwbouw.. zo'n koffer is meer voor service-monteurs.
[ afbeelding ]
Tjah, ik had hiervoor ook een open gereedschap bak waar letterlijk alles door elkaar heen lag en die ook niet afsluitbaar was. Één keer in de zoveel tijd haalde ik al het gereedschap eruit om de bak weer mooi schoon te maken. En de plek op de bouw waar ik mijn gereedschap neerzet is meestal wel zo tactisch gekozen dat er nooit echt veel rotzooi in terecht komt.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:56 schreef SolidasRock het volgende:
Hoezo rammelt alles door elkaar? Een deel van de gereedschap staat overeind in een aparte vak? Wat in het midden ligt rammelt wel door elkaar maar erg is het niet. Ik zie er wel voordeel in want je vind snel je ene gereedschap en kan deze ook weer snel opbergen. Ook is hij licht vergeleken met zo een servicekoffer die jeffrey post. Het enige jammerige is dat er zo wel troep (puin, stof, regen) erin kan vallen vind ik.
Hoezo werk je niet voor een vaste werkgever? Grote kans dat je gereedschap + werkkleding van de baas krijgt. Ook is het loon vaak wat hoger dat bij een uitzendbureau.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 23:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik werk meestal bij de wat kleinere installateurs en dan is er geen onderscheid meer in service monteur of monteur.
ik heb de Makita excenter schuurmachine, prima dingquote:Op zaterdag 27 februari 2010 22:19 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja naja, ik ben daar wat eigenwijs in. Technisch gezien is ie nu goed dus dingen die mij niet aanstaan ga ik ff kijken hoe ik dat oplos. Wat wel jammer is voor Makita is dat ik momenteel sterk naar Bosch blauw neig in mijn orientatie naar een goeie excenter schuurmachine. Is er hier trouwens iemand met excenter schuurmachine ervaring?
Mochten er trouwens mensen op zoek zijn naar een goeie set schroevendraaiers. Bij toolstation hebben ze een mooie aanbieding. Een uitgebreide set Wera schroevendraaiers van 90 euro voor 45 euro.
http://www.toolstation.nl/shop/p90554
DeWalt in europa vind ik ook niet meer wat het 5 jaar geleden was. volgens mij zijn die fabrieken in EU overgenomen ofzo, daar is iets mee. de gereedschapsvakhandel weet daar wel wat meer over.quote:Op zondag 28 februari 2010 01:15 schreef bleiblei het volgende:
Festool vind ik voor een hobbyist wat prijzig.
Heb wel een tijdje geleden zitten kijken naar een CS70 zaagtafel, maar die ging niet door.
Nieuw vind ik dat gewoon echt te duur op dit moment. Zit nog echt op het niveau Bosch Blauw & Groen, DeWalt en Makita.
Bosch Groen een bovenfrees, multitool en cirkelzaag en Blauw accu boormachine en een slagschroefmachine zijn vooralsnog perfect bevallen, Makita zaagtafel wat minder en DeWalt, heb ik nog niets van. Van deWalt heb ik toch de indruk dat het echt bouwvakkers spul is. Weinig precisie en kan veel hebben. Kortom, ik hang nog een beetje in de hoek van Bosch en Makita.
Heb je de lotto gewonnen ofzo? vooral die cirkelzaag is echt overkill naar mijn idee. Dat kun je best met een gewone cirkelzaag doen maar dan met een speciaal blad erin. Voor deze zaag heb je nl. ook speciale geleiders nodig, de "standaard lineaal van festool past in ieder geval niet.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderendus laat maar horen
Electrisch Gereedschap.
Cirekelzaag : Festool - AXT 50 LA
Decoupeerzaag : Festool - TRION PS 300
Bovenfrees : Festool - OF 2200 EB-Set
Accuboor : Panasonic - EY7440LN2S
Slagboor : Panasonic - EY7440LN2S ( zelde type alleen slagboor )
Slaboor op 220 : Hilti - TE 6-S Hamerboormachine
Handgereedschap.
Verder wil ik : Hamers / Bijtels / Waterpas / enz. van Stanley
Nou laat maar eens horen wat jullie van deze producten vinden ?
waarom niet alles van Festool dan?quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Na heel wat uurtje over het net heb ik dan toch een beslising kunnen maken over mijn nieuw selectie gereedschap. Ik zou graag jullie mening over het apperaat willen hebben / ervaring, hierop kan ik misschien nog men selectie veranderendus laat maar horen
Electrisch Gereedschap.
Handgereedschap.
Wat ik heb begrepen is Stanley niet de oude Stanley meer.quote:Op zondag 28 februari 2010 15:03 schreef Bouwvaker het volgende:
Goedenmiddag,
Electrisch Gereedschap.
Handgereedschap.
Ff offtopic, je weet dat je nicknaam 1 k mist?quote:Op zondag 28 februari 2010 19:36 schreef Bouwvaker het volgende:
Waarom neit alles festool, Niet alles van festool kan even fijn mee werken,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |