In Assen zijn ieder jaar die truckdagen. Misschien een ideetje?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)?
Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens.
Da's om sukkels zoals jij te irriterenquote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Wupppie het volgende:
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen?
Om jou zoiets bij te brengen als geduld.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:50 schreef Wupppie het volgende:
He eikels, waarom moeten jullie altijd met 2 km/u verschil inhalen?
Een bevriende chauffeur eens vragen? Of anders eens kijken of bedrijven in de buurt binnenkort soms een open dag hebben? Anders gewoon eens bij een bedrijf in de buurt vragen of je op een zaterdagmorgen eens mag komen kijken? Een beetje welwillend bedrijf zou daar best aan meewerken denk ikquote:Op maandag 4 januari 2010 23:22 schreef willempjewever het volgende:
Even een vraagje aan de chauffeurs: zijn er ook dagen waarop je een vrachtwagen kan bekijken (ook voor kinderen)?
Zelf zou ik weleens een vrachtwagen van binnen willen zien en mijn zoon is er ook gek op. Waar kan zoiets? We wonen in Friesland trouwens.
Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 23:40 schreef RealZeus het volgende:
De eerste drie staan al jaren op mijn computer en de laatste (mijn bier, wat doe je) zag ik hier al vaker.
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:07 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mijn kwalitatief uitermate geweldige foto met een deel van mijn vinger staat al jaren op jouw computer?!
Wel een leuke OP ja
Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Heb jij die gemaakt??
![]()
Ik heb hem idd van FOK! geplukt destijds. Er was een topic waar meer van dat soort blunders in stonden.
Auto's die van autotrailers aflazerden na een noodstop en zulks.
Dat zou kunnen. Hij staat op mijn externe HD dus hij heeft zelfs op mijn vorige pc gestaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, toen was ik 16 ofzo en fietste ik van school naar huis, kwam ik dat tegenDie foto heb ik met een 0.3mp cameratelefoon gemaakt.
En toch he?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Om jou zoiets bij te brengen als geduld.
Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed misquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:14 schreef motaro het volgende:
tankwagens zijn toch ook begrensd op ongeveer 83 ?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:12 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En toch he?
Ik heb het met een collega eens uitgeprobeerd. Hij zou plankgas rijden, volgens zijn tomtom 89km/h, en ik zou me inhouden. Uiteindelijk heb ik op mijn tomtom 84km/h gereden. En dat dan op een rit van de immer pittoreske Achterhoek naar een gat in the fucking middle of niks een eindje voorbij Donauwörth. Heel bewust ook de pauzes precies even lang gehouden, en zo heb ik de hele dag achter hem aan gereden. We zijn tegelijk de poort uit gereden, en nou mag jij eens raden hoe veel later ik bij dat andere bedrijf de poort binnen reed dan hij.
Nou?
Wat denk je?
Drie!!! minuten!!! was ik later dan hij. Op 9 uur sturen! Met twee verder identieke auto's met identieke trailers erachter en zelfs exact dezelfde lading.
Dat inhalen met maar zo weinig snelheidsverschil ís ook zinloos, de winst die men daarmee denkt te behalen zit gewoon tussen de oren. Bovendien, bij de volgende afslag gaat die ander er toch af, of moet je er zelf af, dus why bother. Of je duikt 5 minuten later de file in en dan staat ie net zo mooi weer strak achter je, weg winst. Bovendien, je wordt toch per uur betaald? Zal het jou boeien dat je wel een hele minuut later komt?
Kijk, als er een tankwagen voor zit, dan blaas ik er ook voorbij. Maar. Die tankwagens rijden wel maar streep 80, en als ik er langs ga trap ik hem ook tegen de begrenzer. Dan is het verschil dus al gauw een km of 8, en dan ben je er in no time langsheen. En daarna ga ik vrolijk weer 85 rijden, ik moet de bekeuringen zelf betalen dus ik kijk wel uitEn nogmaals, ik wordt per uur betaald
Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus.quote:
Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nee hoor, ze kunnen gewoon 88 net zoals de rest. Alleen rijden die jongens dus met gevaarlijke stoffen, en hebben dus nogal wat verantwoordelijkheid in de nek. Om claims en aansprakelijkheid te vermijden mócht er iets mis gaan, houden ze zich heel strikt aan de regels. Want áls het misgaat, gaat het met die auto's ook góed mis
Vloeistoffen hebben over het algemeen ook andere 'bewegende' eigenschappen dan vaste ladingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:19 schreef motaro het volgende:
[..]
Hehe, totaal niet aan gedacht eigenlijk..
Dacht altijd dat ze zo laag begrensd waren, omdat je er echt geen een veel harder ziet rijden.
Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:17 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Boeiend, het zit niet in mijn mentaliteit als persoon om achter in de rij aan te sluiten als ik naar voren kan. Automobilisten moeten ook zo nodig met 125 inhalen als ik er voorbij wil met 150. Niet zeuren en gewoon wachten dus.
Mijn punt was juist dat ik doe wat ik zelf wil en niet omdat een ander dat perse doet. Dus als anderen in de sloot springen kan ik nog steeds nadenken of dat voor mij wel goed is. Waarschijnlijk spring ik dus niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:23 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus omdat die ander in de sloot springt, spring jij er maar achteraan? En als jouw collega's zoiets doen, en alle automobilisten moeten er voor op de rem, waardoor de laatste zowat stilstaat, en jij dus ook, wat vind je daar dan van? Of zijn het dan soms de kut-automobilisten die niet rijden kunnen?
We willen uiteindelijk toch met z'n allen zo snel mogelijk van A naar B? En dat bereik je toch alleen maar door een beetje samen te werken, inzicht te tonen en elkaar een beetje de ruimte te geven?
En al doen anderen het ook, wat dan nog, wie is hier nou de professional?
En als je zo graag voorop wil rijden, waarom ga je dan niet juist wat kalmer aan doen? Dan rijd je ook voorop. En de rest achter jou
Dat is ook zo..quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:22 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Vloeistoffen hebben over het algemeen ook andere 'bewegende' eigenschappen dan vaste ladingen.
Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topicsquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:30 schreef RealZeus het volgende:![]()
Met dank aan Snakey lopen wij een gezellig KPD-filmpje mis![]()
Mening over persoonlijke topics
En die 9e van die 10 vindt dat ook van de andere 8. En die 8e van die 10 weer van de voorgaande 7. En ga zo maar verder. Punt blijft dat je per saldo met het hele gedoe niks opschiet, en dat het voor jezelf als chauffeur een hele hoop energie en stress kost die je heel simpel zelf kunt wegnemen. Dat is een stukje bewustwording dat moet groeien. Hoe meer mensen de professionaliteit tonen om die discipline op te brengen, hoe minder hufters er dus zijn, hoe minder mensen als een hufter gaan reageren, en dus hoe beter we uiteindelijk van A naar B kunnen. En dat brengt ons meteen bij het volgende punt: de bijscholingsregeling. Ik ben dus van mening dat een cursus zuinig en bewust rijden op z'n tijd helemaal zo gek nog niet is en dat zoiets best verplicht mag worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Mijn punt was juist dat ik doe wat ik zelf wil en niet omdat een ander dat perse doet. Dus als anderen in de sloot springen kan ik nog steeds nadenken of dat voor mij wel goed is. Waarschijnlijk spring ik dus niet.
We willen allemaal zo snel mogelijk van A naar B, klopt. Maar 9 van de 10 auto's op de weg zijn hufters dus ik doe vrolijk mee. Zo los je inderdaad het probleem niet op maar het rijdt wel lekker.
En als ik kalmer aan doe houdt ik het verkeer nog verder op, en dat zit HELEMAAL niet in mijn mentaliteit...
Ik kan hier wel gaan proberen te verantwoorden dat inhalen snel is enzo, maar ik ben toch maar gewoon eerlijk.
Heb je ook juweeltjes dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:32 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topics
Het topic was compleet ruk maar ik dacht er wel een goede wending aan te geven.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:32 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb net een tr geplaatst en snakey bedankt voor het sluiten. Was duidelijk 1 van mijn mindere topics
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En die 9e van die 10 vindt dat ook van de andere 8. En die 8e van die 10 weer van de voorgaande 7. En ga zo maar verder. Punt blijft dat je per saldo met het hele gedoe niks opschiet, en dat het voor jezelf als chauffeur een hele hoop energie en stress kost die je heel simpel zelf kunt wegnemen. Dat is een stukje bewustwording dat moet groeien. Hoe meer mensen de professionaliteit tonen om die discipline op te brengen, hoe minder hufters er dus zijn, hoe minder mensen als een hufter gaan reageren, en dus hoe beter we uiteindelijk van A naar B kunnen. En dat brengt ons meteen bij het volgende punt: de bijscholingsregeling. Ik ben dus van mening dat een cursus zuinig en bewust rijden op z'n tijd helemaal zo gek nog niet is en dat zoiets best verplicht mag worden.
Kommaarrrrrrrrrrrrrrrrr
Voor de duidelijkheid: dit is maar mijn mening en mijn ervaring, en het is jouw goed recht om het daar niet mee eens te zijn uiteraard. Net zo goed dat ik het dus ook niet met jou eens ben wat betreft het inhalen. Even goeie vrienden
Die opmerking had ik speciaal er in gezet omdat ik wist hoe je zou reagerenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:26 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Zo los je inderdaad het probleem niet op maar het rijdt wel lekker.
Keiharde Porno voor Dannyquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD?
Nou, het is geen schande op KPD niet te kennen hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD?
Keiharde Porno voor Danny. Subforum hier ergens. Moet je toestemming voor vragen om erin te kunnen kijken/postenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Bartholomeus het volgende:
Nou loop ik toch al een paar jaartjes mee hier op FOK!, maarehmm.... KPD?
Hoh. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik krijg op zaterdag 150%. Mooi niet dat ik dan harder ga rijden/lopen/kruipen/schijten dan strikt noodzakelijk isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:37 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
Die opmerking had ik speciaal er in gezet omdat ik wist hoe je zou reageren
En ik ben geen full-time chauffeur dus dat beetje extra inspanning kan ik me op de zaterdagochtend wel veroorloven.
En dat je in theorie gelijk hebt weet ik ook wel, ik ben niet achterlijk, maar ik ben het praktisch gezien oneens met je
Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriendingquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:39 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Keiharde Porno voor Danny. Subforum hier ergens. Moet je toestemming voor vragen om erin te kunnen kijken/posten
Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelfquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:40 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hoh. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik krijg op zaterdag 150%. Mooi niet dat ik dan harder ga rijden/lopen/kruipen/schijten dan strikt noodzakelijk is
En dus kun je ineens geen porno meer kijken?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriending
Juist, je bent toch een vent of niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En dus kun je ineens geen porno meer kijken?
Hard en slecht betaald?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelf
VrienDING ?????????quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Oh. Te laat. Nu heb ik zo'n vriending
Ik typ dat altijd per ongeluk als ik "vriendin" wil typen. Ik denk dat het in mijn natuur zitquote:
quote:
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:45 schreef druppelkut het volgende:
Oh, en als mannen geen porno kijken zijn ze volgens mij niet gezond
Nou dat doe ik ook. Ik rijd rustig en bewust, wat er toe leidt dat ik als zaterdagbeunhaas structureel 10 tot 15% zuiniger rijd dan de vaste chauffeur op de betreffende auto. Dat scheelt de baas een hoop centen. Verder vul ik netjes mijn uren in zoals ik ze ook daadwerkelijk gedraaid heb. Een kwartiertje lossen en een kwartiertje koffie zuipen bij de klant streep ik dus niet aan als een kwartiertje wachten en dan een kwartiertje lossen. Verder zorg ik dat ik de boel weer netjes heel en compleet terug op de dam zet, en behandel ik de boel zoals ik zou doen als het van mezelf was. Binnen die grenzen doe ik wat ik kan om e.e.a. zo snel mogelijk te laten verlopen. Ook als dat betekent dat ik dus de rit een beetje omgooi, een hoop kilometers (en dus rijuren) uitspaar, en dus mezelf qua uren wat in de vingers snijdt. En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kuntquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nouja, ik kreeg inderdaad ook 150%. Het probleem met mij is dat ik voor mijn baas ook werk zoals ik zou hopen/verwachten dat mijn personeel ook voor mij werkt. Helaas is dat wel eens nadelig voor mezelf
Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:49 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kunt
Jah, ik kan nogsteeds niet helemaal aan het idee wennenquote:
Mjah maar dat hoeft zij niet te wetenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:45 schreef druppelkut het volgende:
Oh, en als mannen geen porno kijken zijn ze volgens mij niet gezond
10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baasquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:49 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou dat doe ik ook. Ik rijd rustig en bewust, wat er toe leidt dat ik als zaterdagbeunhaas structureel 10 tot 15% zuiniger rijd dan de vaste chauffeur op de betreffende auto. Dat scheelt de baas een hoop centen. Verder vul ik netjes mijn uren in zoals ik ze ook daadwerkelijk gedraaid heb. Een kwartiertje lossen en een kwartiertje koffie zuipen bij de klant streep ik dus niet aan als een kwartiertje wachten en dan een kwartiertje lossen. Verder zorg ik dat ik de boel weer netjes heel en compleet terug op de dam zet, en behandel ik de boel zoals ik zou doen als het van mezelf was. Binnen die grenzen doe ik wat ik kan om e.e.a. zo snel mogelijk te laten verlopen. Ook als dat betekent dat ik dus de rit een beetje omgooi, een hoop kilometers (en dus rijuren) uitspaar, en dus mezelf qua uren wat in de vingers snijdt. En ik denk dat je als transportondernemer niet heel veel meer dan dat van je chauffeurs verwachten kunt
Dat heet jatten van je personeel. De enige afspraak die wij hebben is dat van ieder vol uur wachten het laatste kwartier gestreept wordt in het kader van 'je zit immers dat volle uur koffie te zuipen'. Nouja, vrede mee, zo is het eigenlijk ook. Maar die tijd dat ik wat voor de baas aan het doen ben, als in laden of lossen, krijg ik netjes betaaldquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden.We deden immers niks.
Ik heb ooit eens op mijn kop gekregen dat ik in Schiedam 49 minuten stil had gestaan en toen pas ben gaan rijden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:51 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja hoor, van ons werd verwacht dat wij laden en lossen gedeeltelijk als rust registreerden.We deden immers niks.
Ik blijf er bij dat het minutenwerk is, op die paarhonderd km op een zaterdag scheelt dat écht geen vol uur. Zeker niet met een klant of 5, 6. En dan laat mij maar lekker 10% zuiniger rijdenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baas
Maar het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Personeel zijn nooit 100% engeltjes. Als ik later een bedrijf heb met 100 man in dienst waarvan er 50 jouw weg volgen en 50 mijn weg, dan kan ik al geen beter personeel dromen denk ik
Zulke lui moet je eens een dagje meenemen. Zo heb ik mijn baas ook al eens een dagje meegenomen, zo van, nou kom dan maar eens kijken hoe het werkelijk gaat als je het er niet mee eens bentquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:55 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens op mijn kop gekregen dat ik in Schiedam 49 minuten stil had gestaan en toen pas ben gaan rijden.
Alsof die containers vanzelf gewisseld zijn in die 49 minuten
Ben daar aangekomen, containers gewisseld en 49 minuten later weer gaan rijden. Ik kreeg dat niet in z'n hoofd.
Staat anders gewoon in de CAO dat je pauzes onbetaald zijn. Je zou als chauffeur de ballen moeten hebben om dat ook gewoon zo op te schrijven. En dan heb ik het niet over 3 minuten waarin je ff gauw een bak pleuâh naar binnen gooit, maar over een kwartiertje koffieleuten met de collega'squote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:58 schreef Barcaconia het volgende:
Tja, zo heb ik ook ooit bij een baas gezeten waar ik van mijn eerste collega geleerd heb dat je van het dock naar de parkeerplaats onder de 2kmpu moet rijden omdat de tacho dan niets registreert. Anders analyseren ze 's avonds je schijven en krijg je de koffieminuten niet betaald.
Daar heb ik niet lang gewerkt.
Stomme is dat hij 12 jaar chauffeur was daar. En toen planner is geworden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zulke lui moet je eens een dagje meenemen. Zo heb ik mijn baas ook al eens een dagje meegenomen, zo van, nou kom dan maar eens kijken hoe het werkelijk gaat als je het er niet mee eens bentEn mooi dat ik gelijk kreeg
Ik heb het over even uit het dock, je auto op de parkeerplaats, even naar binnen voor een bak koffie en weer naar buiten. 3/4 minuten hooguit. Pauzes werden uiteraard gewoon afgetrokken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Staat anders gewoon in de CAO dat je pauzes onbetaald zijn. Je zou als chauffeur de ballen moeten hebben om dat ook gewoon zo op te schrijven. En dan heb ik het niet over 3 minuten waarin je ff gauw een bak pleuâh naar binnen gooit, maar over een kwartiertje koffieleuten met de collega's
Edit: poh, bedtijd. Truste heren & dame![]()
Ja, daar ken ik toch helemaal niemand.quote:
En die ene keer dat je het probeerde was het niet toevallig ook slecht weer, files, ongelukken, verdwaalde dakduiven die te lang blijven staan bij het stoplicht, en noem maar op? Want die rit waar ik het over had is ook bijna 700km, maar aan 1 streep. En in principe doet een groter aantal adressen de behaalde winst juist tenietquote:Op dinsdag 5 januari 2010 03:58 schreef LoempiaLiza het volgende:
Over dat 80/90 rijden, ik heb dinsdags normaal een rit waarbij ik eerst vanuit Apeldoorn naar A'foort/H'wijk/Putten ga, dan in Alphen a/d Rijn laden voor A'doorn/A'doorn/Deventer/Meppel/Wolvega/Drachten, dan is 90 rijden het verschil tussen 9,5 rij-uren of 10,5. Een keer raden hoe hard ik rijd, het is trouwens een 600-650km met allemaal bekende adressen waarbij ik in Alphen nog wel eens een uur sta te laden. Heb het met toestemming uitgeprobeerd, dus het scheelt gewoon echt een rij-uur.
Kun jij niet gewoon wegblijven uit dit topic?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef Wupppie het volgende:
maar de gemiddelde domme vrachtwagenchauffeur denkt natuurlijk van wel.
Kom maar eens een dagje mee, kijken of de gemiddelde chauffeur zo dom isquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef Wupppie het volgende:
maar de gemiddelde domme vrachtwagenchauffeur denkt natuurlijk van wel.
Er zijn wel een paar gevalletjes meer gebeurd vandaagquote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef TommyGun het volgende:
Spareribs op de A67 Geldrophttp://www.nu.nl/binnenla(...)veel-ongelukken.html
Het belangrijkste is toch wel dat ze de weg volgen en niet zomaar afslaan waar helemaal geen bocht is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
10% zuiniger rijden en een uur langer opschrijven is alsnog duurder voor de baas
Maar het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad. Personeel zijn nooit 100% engeltjes. Als ik later een bedrijf heb met 100 man in dienst waarvan er 50 jouw weg volgen en 50 mijn weg, dan kan ik al geen beter personeel dromen denk ik
Ja, dan zou ik ook gek worden. Je moet niet te lang bij Prinsenbeek blijven natuurlijk.quote:
Met al die bedrijven die vorig jaar failliet zijn gaan acht ik de kans op werk ook vrij klein. Behalve bij die bedrijven waar niemand wil werken omdat ze de chauffeur structureel naaien. En daar zijn er helaas nog te veel van.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 01:44 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ja, daar ken ik toch helemaal niemand.![]()
En wat doet Wuppie het meesterbrein dan voor werk?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef Wupppie het volgende:
maar de gemiddelde domme vrachtwagenchauffeur denkt natuurlijk van wel.
Tja, in dat schuitje zitten helaas heel veel mensen tegenwoordig. Ik weet niet of verhuizen een optie is, maar dat werpt wel een verse blik op het probleem. Ik ben zelf een half jaar geleden naar het buitenland gegaan en dat is zo'n beetje mijn beste beslissing in tijden geweest.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Met al die bedrijven die vorig jaar failliet zijn gaan acht ik de kans op werk ook vrij klein. Behalve bij die bedrijven waar niemand wil werken omdat ze de chauffeur structureel naaien. En daar zijn er helaas nog te veel van.
Dank je, dat lijkt mij het leukste. Het was even zoeken op die vage site van ze, maar het is 24 en 25 juli 2010. Daar ga ik heen met mijn zoon.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:29 schreef druppelkut het volgende:
[..]
In Assen zijn ieder jaar die truckdagen. Misschien een ideetje?
Volgens mij het Truckstar Festival
Het is een heel leuk evenement, maar sommige dingen zijn niet echt voor kleine zoons geschiktquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:05 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Dank je, dat lijkt mij het leukste. Het was even zoeken op die vage site van ze, maar het is 24 en 25 juli 2010. Daar ga ik heen met mijn zoon.
Komen er helemaal geen kinderen? Van mij mag hij wel een naakte vrouw zien hoor, vind papa ook niet ergquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:06 schreef Barcaconia het volgende:
Het is een heel leuk evenement, maar sommige dingen zijn niet echt voor kleine zoons geschiktHet blijft een hoop chauffeurs bij elkaar natuurlijk
Ik mag er graag komen, dat wel!
Nee hoor, ik ga er niet om verhuizen. Home is where the heart is en zulks.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:04 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Tja, in dat schuitje zitten helaas heel veel mensen tegenwoordig. Ik weet niet of verhuizen een optie is, maar dat werpt wel een verse blik op het probleem. Ik ben zelf een half jaar geleden naar het buitenland gegaan en dat is zo'n beetje mijn beste beslissing in tijden geweest.
Tja, ik heb de vreemdste dingen voorbij zien komen. Vrouwen van 50 in bikini, topless vrouwen, dildo's op straat uitgestald voor de vrachtwagen, natuurfilms op TV in de cabine, etc.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:09 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Komen er helemaal geen kinderen? Van mij mag hij wel een naakte vrouw zien hoor, vind papa ook niet ergof bedoel je wat anders?
Tja, dat thuis nog altijd thuis is heb ik ook ondervonden. Er zijn veel Nederlandse (Brabantse) dingen die ik mis. Zoals het allersimpelste: Gewoon Brabants kunnen praten thuis. Maargoed, het is wel een hele leuke ervaring en om zomaar alles thuis achter te laten en opnieuw te beginnen in het buitenland is ook leuk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ga er niet om verhuizen. Home is where the heart is en zulks.
Of zoals Daniël Lohues zingt: Hier kom ik weg
Dan maar ander werk. Iets met meer zekerheid en minder genaai.
Bedankt voor de waarschuwingquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:12 schreef Barcaconia het volgende:
Vrouwen van 50 in bikini
Mwah, als hij nog zo jong is dat hij in een buggy zit valt het waarschijnlijk allemaal wel mee. Dat besef dat zoiets "raar" of "apart" of nog beter: "grappig" is komt volgens mij toch pas een paar jaar laterquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:16 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Bedankt voor de waarschuwing![]()
Ik zal wel even zien terzijnertijd. Ik kan het wel combineren met een bezoek aan vrienden in Emmen, dus als het niks is gaan we gewoon naar de dierentuin. Op foto's van de afgelopen jaren zie ik wel wat mannen met buggy's staan, dus we gaan er lekker heen en voor mij ook genoeg te zien dus. De vrouw laten we maar thuis![]()
Dan heb ik nu al medelijden met eventuele kinderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:24 schreef druppelkut het volgende:
Ik zat aan andere buggy's te denken
Je weet wel, die met een motor. Slechte vrouw ben ik
Die zoon van mij zou het niet verkeerd vinden hoorquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan heb ik nu al medelijden met eventuele kinderen.
Ik zie dat wel vaker. Vooral als ik in de spiegel kijkquote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:45 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Die zoon van mij zou het niet verkeerd vinden hoor
Ik zag vandaag trouwens een vrouwelijke vrachtwagenchauffeur bij Harlingen rijden, echt de 1e keer dat ik dat gezien heb (let er eigenljik normaal niet zo op).
[vooroordeel] Het verschil tussen een mannelijke en vrouwelijke chauffeur is nauwelijks zichtbaar.[/vooroordeel]quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:49 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik zie dat wel vaker. Vooral als ik in de spiegel kijk
Ik ben werkloos sinds de jaarwisseling dus nee.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:48 schreef glasbak het volgende:
Wat gaat dit hard zeg![]()
Hebben de chauffeurs niets te doen vandaag?
Zaterdagboer en vakantiehobbyist aan het werk hierquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:48 schreef glasbak het volgende:
Wat gaat dit hard zeg![]()
Hebben de chauffeurs niets te doen vandaag?
Lelijk maar vaak een waar vooroordeelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:08 schreef RealZeus het volgende:
[..]
[vooroordeel] Het verschil tussen een mannelijke en vrouwelijke chauffeur is nauwelijks zichtbaar.[/vooroordeel]
Conclusie: chauffeurs zijn vaak langharig werkschuw tuigquote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:00 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Lelijk maar vaak een waar vooroordeel
Kortom, jij hebt een tuinbroek aan, rookt zware shag, hebt ook zware shag op bepaalde plaatsen, stinkt naar zweet, loopt op klompen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:00 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Lelijk maar vaak een waar vooroordeel
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:24 schreef druppelkut het volgende:
fan
kan ongeveer elk liedje meezingen
en kleine neefjes helpen mee aan het fan worden
Hè, eindelijk. Een ontopic-postquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:35 schreef RealZeus het volgende:
[..]
! Weet je zeker dat je op een vrachtwagen mag rijden?
Zo, want er staan maar liefst 10 off topic posts inquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Hè, eindelijk. Een ontopic-post.
Hint.
Ijsmeisquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Hè, eindelijk. Een ontopic-post.
Hint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ps, lees je wel topicreports?
Blahblahblahblahvrachtwagensblahblahblahblahblahopleggersblahblahtrekkerblah.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Hè, eindelijk. Een ontopic-post.
Hint.
Da's niet de bedoelingquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:49 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zo, want er staan maar liefst 10 off topic posts in
Ik vind deze SC veul gezelliger.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:11 schreef Anne het volgende:
Da's niet de bedoeling. Dat mág (hoeft niet!) in de PTA SC af en toe.
andere mods zijn het niet eens met jequote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:11 schreef Anne het volgende:
Da's niet de bedoeling. Dat mág (hoeft niet!) in de PTA SC af en toe.
Met dank aan Klonk.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:15 schreef druppelkut het volgende:
[..]
andere mods zijn het niet eens met je
wij zijn zelfs uit andere topics weggejaagd omdat het vrachtwagentopics werden.
dus......
offtopic gaat zo nu en dan zeker wel gebeuren.
Zo, en nu weer over vrachtwagens en aanverwante zaken (en dat zijn er veel)
Ja, maar niet als mod.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Nee, maar als het jullie uitkomt, lullen jullie net zo hard mee
Kijk maar eens in US. Dat wordt bij elke letter die offtopic is doodgemod.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:19 schreef Anne het volgende:
Zo nu en dan is zeker niet erg, maar daarnet was het wel weer ff genoeg.
En ik weet niet wat "de Harajuku." is. Maar goedOntopic maar weer.
lolquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Hè, eindelijk. Een ontopic-post.
Hint.
Laten we het hier constant over het uiterlijk van knappe vrouwelijke chauffeurs hebbenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:24 schreef druppelkut het volgende:
[..]
lol
Ik heb even terug gekeken. Post 99 t/m 101 zijn offtopic en gaan over mijn avatar.
En ook dat te maken met vrachtwagens (zijdelings), over het uiterlijk van de vrouwelijke chauffeur.
Sorry Anne dat ik hierover doorga. Nu hou ik op
Jah waar blijven die foto's van de containerkoningin in kerstpakje!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:28 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Laten we het hier constant over het uiterlijk van knappe vrouwelijke chauffeurs hebben![]()
Op de containerkoningins computerquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:49 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Jah waar blijven die foto's van de containerkoningin in kerstpakje!
Das heul nie leuk!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:59 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Op de containerkoningins computer
Nahquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:59 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Op de containerkoningins computer
Dat is 1 afgeschreven trekker, en 1 afgeschreven oplegger, en 1 vrachtje knorretjes met een buitenkansje om van de slager te ontsnappenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:13 schreef TommyGun het volgende:
http://www.112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=3512 knor knor
En een stuk afgeschreven vangrail.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:03 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dat is 1 afgeschreven trekker, en 1 afgeschreven oplegger, en 1 vrachtje knorretjes met een buitenkansje om van de slager te ontsnappen
Mierenneukertquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En een stuk afgeschreven vangrail.
En beschadigd wegdek, en vervuilde grond, en extra slijtage vanwege het gebruik van de matrix borden, en...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En een stuk afgeschreven vangrail.
En een chauffeur die een half jaar lang niet meer in de kantine kan komen zonder uitgelachen te worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:09 schreef TommyGun het volgende:
[..]
En beschadigd wegdek, en vervuilde grond, en extra slijtage vanwege het gebruik van de matrix borden, en...
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:10 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En een chauffeur die een half jaar lang niet meer in de kantine kan komen zonder uitgelachen te worden.
En jij was het niet?quote:Op woensdag 6 januari 2010 09:48 schreef druppelkut het volgende:
Arghhh....
Een of andere knurft heeft voor de Drechttunnel de hoogtedriehoekjes aangetikt --> stoplichten aan
Nope. Kan niet eens.quote:
Ik dacht trouwens altijd dat dat met een touwtje ging. Een paar honderd meter voor de tunnels heb je dan een heeldun draadje tussen twee apparaatjes die wel een beetje op een negenoog lijken.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Nope. Kan niet eens.
Gisteren wel de van de Benelux aangetikt met een stukje ijzer. Zag het driehoekje bewegen maar er gebeurde verder niks
ff niet vergeten dat wij buiten onze eigen fora in PTA gewoon users zijn met een kleurtjequote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:20 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Nee, maar als het jullie uitkomt, lullen jullie net zo hard mee
Het is ook geen vrachtwagentopic, maar een vrachtwagenchauffeurstopic.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
ff niet vergeten dat wij buiten onze eigen fora in PTA gewoon users zijn met een kleurtje
maar een ding moet ik wel toegeven, helemaal in het begin ging het echt alleen maar over vrachtwagens, nu zeg maar heel wat minder
Bij mijn vorige werkgever hadden we een aantal city's die overgekocht waren van een ander bedrijf en die waren ook 4 meter hoog. Daar moesten ze heel vaak de luchtvering van afstellen omdat het ding dan net de hoogtemeter in de Velsertunnel triggerde.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:44 schreef Bartholomeus het volgende:
Onze koelers zijn 4 meter en 2,5 tot 3,5 cm, afhankelijk van welke trekker er voor staat. Vol wil dat wel, maar leeg is het wel eens peentjes zweten![]()
En wat te zeggen van de Fok! Motorclub.quote:Op woensdag 6 januari 2010 11:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
ff niet vergeten dat wij buiten onze eigen fora in PTA gewoon users zijn met een kleurtje
maar een ding moet ik wel toegeven, helemaal in het begin ging het echt alleen maar over vrachtwagens, nu zeg maar heel wat minder
Dan was dat ding gerust 4.05m want wij kúnnen door alle tunnels. Er moet alleen niet net ff iets op de weg liggen waardoor het apperoat iets omhoog komtquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:50 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Bij mijn vorige werkgever hadden we een aantal city's die overgekocht waren van een ander bedrijf en die waren ook 4 meter hoog. Daar moesten ze heel vaak de luchtvering van afstellen omdat het ding dan net de hoogtemeter in de Velsertunnel triggerde.
Het had ook met de verdeling van de lading te maken. Ze waren in elk geval belachelijk hoog, zeker voor een city en mijn baas snapte ook niet waarom die dingen zo hoog waren. Lekker handig in een centrum met vlaggemasten, lichtbakken en zonneschermen en zo.quote:Op donderdag 7 januari 2010 09:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan was dat ding gerust 4.05m want wij kúnnen door alle tunnels. Er moet alleen niet net ff iets op de weg liggen waardoor het apperoat iets omhoog komt
Nee, die rijden immers ook nooit met sneeuw. Dat wordt met een helicopter en dan droppen.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:44 schreef LoempiaLiza het volgende:
Wij hebben ook een paar van die gehuurde dingen. Allemaal Scania's ervoor, anders staan we elke keer voor de tunnel. Volvo is toch net een paar cm hoger blijkbaar. Ik moet dit weekend werken en hoorde net op t nieuws dat ze gladde wegen af gaan zetten omdat het strooizout op is. Zijn we lekker mee, moet ik het brood met de trein gaan brengen ofzo?
*tjoptjoptjoptjoptjoptjoptjop*quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:48 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nee, die rijden immers ook nooit met sneeuw. Dat wordt met een helicopter en dan droppen.
Ligt aan de uitvoering van het chassis en de bandenmaat van zowel de volvo als de zweedse hondehokken in kwestiequote:Op donderdag 7 januari 2010 17:44 schreef LoempiaLiza het volgende:
Wij hebben ook een paar van die gehuurde dingen. Allemaal Scania's ervoor, anders staan we elke keer voor de tunnel. Volvo is toch net een paar cm hoger blijkbaar. Ik moet dit weekend werken en hoorde net op t nieuws dat ze gladde wegen af gaan zetten omdat het strooizout op is. Zijn we lekker mee, moet ik het brood met de trein gaan brengen ofzo?
* doosje asperines er achteraan mikt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 17:57 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
*tjoptjoptjoptjoptjoptjoptjop*
KOMPTIEDANHE!
*duw*
*PLOF*
EN, HEDDENUM?
quote:Op donderdag 7 januari 2010 18:17 schreef LoempiaLiza het volgende:
Niks aspirine, zijn maar brabo's die het moeten hebben. Vannacht trouwens ook alweer erg koud hoorde ik, brrr.
Geef dan godnondeju ook GASquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:06 schreef TommyGun het volgende:
Goh. Ik heb met de auto vandaag ook een velg stuk gereden. Ik ben op m'n thuisbrengertje van Ehv naar Rd gereden. Wel opvallend, constant 90 km/u op de teller gereden (85 km/u werkelijk), en er was geen enkele vrachtwagen die achter me bleef...
Boefjes
Leer dan ook eens rijdenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:01 schreef druppelkut het volgende:
Heel 2009 1 lekke band gereden.
Nu in week 1 van 2010 al 2
Rij dan meteen 100, die laatste paar km/h doen het 'm echt nietquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Geef dan godnondeju ook GAS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met zo'n thuisbrengertje kun je heus gewoon 95 op je eigen teller rijden hoor, die laatste paar k/mh doen het hem écht niet :
Hey! Zo'n foto heb ik ook nog ergensquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:21 schreef motaro het volgende:
bij 120 komen sommige je nog voorbij dus
Nu ligt er overal sneeuw. En die sneeuw ligt dus ook bij ons op de werf. Soms zie je kleine scherpe stukjes ijzer niet liggen.quote:
de meeste wel denk ik haha..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:25 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Hey! Zo'n foto heb ik ook nog ergens
Tunnel in, 70 tonquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:28 schreef motaro het volgende:
[..]
de meeste wel denk ik haha..
zeker bergje af en koppeling in?
Als het om een personenauto gaat dan doen die paar kilometers er niet toe, maar voor de vrachtwagen doen ze er wel toe?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:10 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Geef dan godnondeju ook GAS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met zo'n thuisbrengertje kun je heus gewoon 95 op je eigen teller rijden hoor, die laatste paar k/mh doen het hem écht niet :
idd.quote:
Ja heel raar haha..quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:35 schreef druppelkut het volgende:
[..]
idd.
Is bij ons meer regel dan uitzondering.
Raar dat wij altijd de klos zijn bij verkeerscontroles.
Snap er niks van
Ja, jullie hebben namelijk geen tachograaf.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:31 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Als het om een personenauto gaat dan doen die paar kilometers er niet toe, maar voor de vrachtwagen doen ze er wel toe?
Technisch is het ook niet zo'n probleem. Wettelijk gezien wel.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:39 schreef motaro het volgende:
[..]
Ja heel raar haha..
en dat terwijl jullie genoeg assen eronder hebben hangen
Wettelijk gezien moeten ze niet zo zeiken, dat staal moet toch van A naar B?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:40 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Technisch is het ook niet zo'n probleem. Wettelijk gezien wel.
Je kunt beter 2 vrachten in 1 keer meenemen dan 2 keer rijden. Scheelt nogal wat tijd lijkt mijquote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:43 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wettelijk gezien moeten ze niet zo zeiken, dat staal moet toch van A naar B?
Werdt rondt?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:44 schreef motaro het volgende:
Ach, de wet.. die leeft nog in 1970 toen er nog met f88 en de 81 werdt rondt gereden..
Ahja, toen las ik het groene boekje nog niet!quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:44 schreef motaro het volgende:
Ach, de wet.. die leeft nog in 1970 toen er nog met F88 en 81's rondjes gereden werdt ..
quote:
Was ook erg simpel natuurlijk, stomme stickertjesquote:
Nouja, het past wel een beetje in de strekking van de strip. Maar je hebt eigenlijk gelijk. Calvin en Hobbes zijn behoorlijk geniaalquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:00 schreef druppelkut het volgende:
Vind het wel jammer dat ze Calvin voor die stickers misbruiken.
van de strip Calvin and Hobbes (Casper en Hobbes)
Lees nog ff die discussie over het inhalen terug, en denk dan nog eens na over hoe dat voorkomen kan worden. En als je toch bezig bent, denk dan ook even na over wat gemakkeljiker gaat: 1 personenwagen iets sneller laten rijden of een hele rij vrachtwagens laten bijremmen. Ohja. Dat deden die achterlijke honden niet. Nouja, dan maar eens nadenken hoe we met z'n allen toch die doorstroming op gang kunnen houden. En dáár gaat het om. Niet om die paar kilometers sneller of langzamer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:31 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Als het om een personenauto gaat dan doen die paar kilometers er niet toe, maar voor de vrachtwagen doen ze er wel toe?
En wat staat er op de landsticker? LV. Weer een Oostblokker dus, het zal ook eens niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:08 schreef boertie het volgende:
Ik weet niet of hij hier al eerder geplaatst is. Sommige chauffeurs zijn niet bang om in te halen op plaatsen waar het eigenlijk niet kan.![]()
filmpje
Volgens mij staat er LT op die sticker. Blijft wel een oostblokker.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En wat staat er op de landsticker? LV. Weer een Oostblokker dus, het zal ook eens niet.
Natuurlijk jongen, jullie mogen maar 80 km/u en ik ook met 't thuisbrengertje. Juist om de doorstroming niet al te veel te belemmeren ga ik 90 op de teller rijden. Meer zou niet goed zijn, die max. snelheid is er niet voor niets; anders wordt 't diff te heet vanwege 't kleine wieltje. Dus wie moet zich nou aanpassen? Houden jullie je maar aan de snelheidquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lees nog ff die discussie over het inhalen terug, en denk dan nog eens na over hoe dat voorkomen kan worden. En als je toch bezig bent, denk dan ook even na over wat gemakkeljiker gaat: 1 personenwagen iets sneller laten rijden of een hele rij vrachtwagens laten bijremmen. Ohja. Dat deden die achterlijke honden niet. Nouja, dan maar eens nadenken hoe we met z'n allen toch die doorstroming op gang kunnen houden. En dáár gaat het om. Niet om die paar kilometers sneller of langzamer.
Maar met jouw onmetelijke intelligentie had je dat natuurlijk allang bedacht
Ookquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:43 schreef Barcaconia het volgende:
Diff te heet vanwege het kleine wieltje?![]()
Denk je niet dat het te maken heeft met de kwaliteit band en structuur van het karkas van de band?
Ja, maar als jij op je teller 80 rijdt, rijdt je volgens de geijkte teller van een vrachtwagen krap aan 75.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Natuurlijk jongen, jullie mogen maar 80 km/u en ik ook met 't thuisbrengertje. Juist om de doorstroming niet al te veel te belemmeren ga ik 90 op de teller rijden. Meer zou niet goed zijn, die max. snelheid is er niet voor niets; anders wordt 't diff te heet vanwege 't kleine wieltje. Dus wie moet zich nou aanpassen? Houden jullie je maar aan de snelheid
Side note: Doorgaans neem ik 't altijd op voor vrachtwagenchauffeurs, vooral bij ongelukken; vaak zitten automobilisten ze dwars, maar nu zit jij gewoon grandioos fout. Daarnaast heb ik 'braaf' geknipperd voor ze, waar ook gewoon voor bedankt werd.
Daarom reed hij 90 op de tellerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, maar als jij op je teller 80 rijdt, rijdt je volgens de geijkte teller van een vrachtwagen krap aan 75.
In echte km's nogsteeds maar 80, laat het eens 82 zijn. Iets met kleiner wieltje dus. Ik blijf bij m'n verhaal, jij kunt makkelijker gas bijgeven dan de vrachtwagens met z'n allen op de rem. En wij streep 80 rijden? Jij rijdt dus met normale wielen ook streepje 120?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:03 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Daarom reed hij 90 op de teller
90 op de teller is in werkelijkheid 85 bij mij, niks minder. Maar zelfs dan zouden jullie nog 90 of meer hebben gereden; ECHTE kilometers.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In echte km's nogsteeds maar 80, laat het eens 82 zijn. Iets met kleiner wieltje dus. Ik blijf bij m'n verhaal, jij kunt makkelijker gas bijgeven dan de vrachtwagens met z'n allen op de rem. En wij streep 80 rijden? Jij rijdt dus met normale wielen ook streepje 120?
Natuurlijk kan een teller wel geijkt worden. Dat er na een tijdje een minimale afwijking ontstaat door de bandenslijtage is ook duidelijk, maar daarom moeten vrachtwagentellers ook elk jaar geijkt worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:32 schreef Wupppie het volgende:
denken dat een snelheidsmeter geijkt kan worden
Dat kan niet, die kan gecontroleerd zijn maar nooit geijkt.
Weet je wat? Laten we het de hele wereld gewoon lekker ijken noemen, noem jij het lekker kalibreren. Hebben we het allemaal over hetzelfdequote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:30 schreef Wupppie het volgende:
Dat is kalibreren, niet ijken.
een geijkte waarde is een waarde die altijd hetzelfde is, dat kan bij een snelheidsmeter niet, als de bandenspanning anders is dan gaat de waarde al onderuit.
En toch noemt de RDW het ijken. Raar he?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:30 schreef Wupppie het volgende:
Dat is kalibreren, niet ijken.
een geijkte waarde is een waarde die altijd hetzelfde is, dat kan bij een snelheidsmeter niet, als de bandenspanning anders is dan gaat de waarde al onderuit.
Ja, maar Wuppie heeft er natuurlijk heel veel verstand van: wij zijn maar domme chauffeurs.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En toch noemt de RDW het ijken. Raar he?
Mits de boel afgesteld is zoals het zou moeten zijn, staat de begrenzer op 88 echte kilometers, dus met 90 of meer zal het wel meevallen. Uiteraard zijn er altijd bij die moedwillig fout afgesteld zijn, en die lui mogen ze van mij ook gewoon opknopen, daar hebben we het niet over. Maar dat is wel een grote minderheidquote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:37 schreef TommyGun het volgende:
[..]
90 op de teller is in werkelijkheid 85 bij mij, niks minder. Maar zelfs dan zouden jullie nog 90 of meer hebben gereden; ECHTE kilometers.
Meer gas geven zou in mijn geval gevaarlijk zijn, en in jullie geval verboden. Kleine discrepantie.
En nee, meestal 125
Ik zeg niet dat het niet mág, ik zeg alleen dat het niet verstandig isquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:59 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang er geen inhaalverbod geldt mag ik gewoon andere vrachtwagens inhalen met 1kmpu verschil hoor Bart, jij hoeft mij niet te vertellen dat ik dat niet mag.
Overigens doe ik dat alleen als de weg voorlopig nog vrij is. Dan kan tegen het einde misschien een auto er last van hebben maar dat is niet zo erg. In "drukker" verkeer moet er toch wel wat meer snelheidsverschil inzitten.
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dus net zo goed dat vrachtwagens elkaar niet met 1km/h moeten inhalen
Misschien interpreteerde ik het fout, excuses danquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet mág, ik zeg alleen dat het niet verstandig is
quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:47 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
En toch noemt de RDW het ijken. Raar he?
En ik maar denken dat chauffeurs eigenwijs zijnquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:48 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Maar het is kalibreren, en niet ijken.
De officiele overheidsinstantie die het toezicht over deze "handeling" houdt noemt het ijken. De hele branche noemt het "ijken" maar jij noemt het kalibreren, dus jij hebt gelijk?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:48 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Maar het is kalibreren, en niet ijken.
I'm with stupidquote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De officiele overheidsinstantie die het toezicht over deze "handeling" houdt noemt het ijken. De hele branche noemt het "ijken" maar jij noemt het kalibreren, dus jij hebt gelijk?
Ik stop vanaf nu met op jouw posts reageren.
Er staat 50mp/h op, ofwel 80 km/h. Dat getal is er niet voor niks, en dan vind ik 90 km/h hard genoegquote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:56 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mits de boel afgesteld is zoals het zou moeten zijn, staat de begrenzer op 88 echte kilometers, dus met 90 of meer zal het wel meevallen. Uiteraard zijn er altijd bij die moedwillig fout afgesteld zijn, en die lui mogen ze van mij ook gewoon opknopen, daar hebben we het niet over. Maar dat is wel een grote minderheid
Over dat gevaarlijk zijn: stel nou jij bent een bandenfabrikant en uit tests blijkt dat een bepaald type thuisbrengertje zijn max heeft op 200km en 120km/h. En stel nou dat je dat dan gewoon op die band zet. Dan zijn er altijd van die naar beneden gekukelde dakduiven bij die toch verder en harder gaan rijden, en gaan dan lopen klagen. Dat wil je dan voor zijn, en je neemt dus een lekkere marge. Immers, de laatste paar km'h of kilometers afstand mogen het niet doen. Dus je zet er 150km afstand en 100km/h op, kan je nooit iemand wat maken.
Geen idee wat er precies op dat ding van jou staat, en dat maakt ook niet zo veel uit. Punt is dat op die waarde absoluut nog een flinke marge is, en daar had je in het kader van de doorstroming gráág een beetje gebruik van kunnen maken
Voor de duidelijkheid: ik keur te hard rijdende of inhalende vrachtwagens ook niet goed! Maar feit blijft wel dat we met z'n allen zijn en dat we allemaal met elkaar rekening moeten houden zo goed en zo kwaad als het gaat. Dus net zo goed dat vrachtwagens elkaar niet met 1km/h moeten inhalen, moet jij ook niet net een handje vol km/hs te langzaam gaan rijden als je zelf ziet dat dat de doorstroming belemmert. That's all
En daarom heb ik een schurft hekel aan jouw soort chauffeurs....quote:Op zaterdag 9 januari 2010 19:59 schreef Barcaconia het volgende:
Zo lang er geen inhaalverbod geldt mag ik gewoon andere vrachtwagens inhalen met 1kmpu verschil hoor Bart, jij hoeft mij niet te vertellen dat ik dat niet mag.
Je knipt voor het gemak het 2de deel van de quote maar even weg?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:45 schreef 2cvman het volgende:
[..]
En daarom heb ik een schurft hekel aan jouw soort chauffeurs....![]()
![]()
Vooral in de spits...
Doe altijd ff het internationale gebaar als er weer zo'n sukkel hem er voor drukt.
Wat mij betreft een algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens!
Maar gelukkig zijn er ook nog andere chauffeurs...hoop ik
Ik pleit voor een inhaalverbod voor personenwagens.quote:Op zondag 10 januari 2010 00:38 schreef 2cvman het volgende:
ok, laat ik dan anders zeggen, chauffeurs die dat in de spits doen. excuus.
maar goed, blijf erbij dat er een geheel inhaal verbod zou moeten komen voor vrachtwagens....
Graag!quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:32 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
De officiele overheidsinstantie die het toezicht over deze "handeling" houdt noemt het ijken. De hele branche noemt het "ijken" maar jij noemt het kalibreren, dus jij hebt gelijk?
Ik stop vanaf nu met op jouw posts reageren.
Waarom halen jullie je benodigdheden voortaan zelf niet op bij de fabriek?Jullie zijn ons toch liever kwijt dan rijk. En als we dan bij jullie gratie dan toch de weg op mogen,dan maar volgens jullie regels en dat noemen jullie dan rekening houden met elkaar. Ondertussen word ik nog steeds op een manier die doet denken aan kamikaze ingehaald en gooien jullie je auto letterlijk voor een aanstormende vrachtwagen.Je hebt niet half een idee hoeveel last wij van die kutautomobilist hebben,quote:Op zondag 10 januari 2010 00:38 schreef 2cvman het volgende:
ok, laat ik dan anders zeggen, chauffeurs die dat in de spits doen. excuus.
maar goed, blijf erbij dat er een geheel inhaal verbod zou moeten komen voor vrachtwagens....
Nee, die zijn uitgestorven, alleen grote klootzakken rijden grote hokken...quote:Op zaterdag 9 januari 2010 23:45 schreef 2cvman het volgende:
[..]
En daarom heb ik een schurft hekel aan jouw soort chauffeurs....![]()
![]()
Vooral in de spits...
Doe altijd ff het internationale gebaar als er weer zo'n sukkel hem er voor drukt.
Wat mij betreft een algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens!
Maar gelukkig zijn er ook nog andere chauffeurs...hoop ik
En dat snap ik dan ook weer niet, hij kon toch op de derde rijstrook.quote:Op zondag 10 januari 2010 08:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, die zijn uitgestorven, alleen grote klootzakken rijden grote hokken...
Althans, dat hoor ik op ieder verjaardagsfeestje...
En dan zeg ik dat ik chauffeur ben... "Ja maar ze zijn niet allemaal zo..."yeah right.
Een dag of twee terug ook een gevalletje 'middelvinger' meegemaakt. Ik inhalen, dat wil zeggen, bij trajectcontrole A20/A13 Op de middelste rijstrook gaan omdat men dan opeens streep 80 gaat rijden, wat altijd 75 geijkte (gecalibreerde/gecontroleerde voor onze mierenneuker) kilometers per uur oplevert. Komt een VW Bora op rijstrook 3 voorbij, met een hand uit het raam. Ik dacht 'wie steekt met -6 zijn hand uit het raam' en toen zag ik pas een enkele vinger opgestoken...
Ik heb maar teruggezwaaid. Volgens mij zat er nog minstens 25 meter tussen achterkant oplegger en neus Bora, maargoed. Frusti moest even laten zien dat hij het niet leuk vond.
Is het niet gewoon zo dat er een paar chauffeurs zijn die de hele meute de slechte naam geven en dat er ook een paar automobilisten zijn die de hele meute de slechte naam geven?quote:Op zondag 10 januari 2010 13:06 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En dat snap ik dan ook weer niet, hij kon toch op de derde rijstrook.
Echt, zullen we er met zijn alleen maar gewoon mee kappen? Kijken hoe lang het duurt voor men ons weer smeekt om het dagelijkse brood.
: je werkgevers proberen je te naaien, de overheid probeert je het leven zuur te maken en Jan Modaal loopt ook altijd op je te schelden, ik ben er wel klaar mee, hoe leuk ik rijden an sich ook vind
Al zou ik het misschien toch bevooroordeeld zien, heb ik toch het idee dat vaak chauffeurs in een vrachtwagen beter overzicht over een situatie hebben dan in de auto. Het verschil is dat automobilisten vaak makkelijk wegkomen met een foutje en denken dat ze het goed opgelost hebben. Een vrachtwagen die een foutje op moet lossen ligt al vlug op zijn kant.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:18 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Is het niet gewoon zo dat er een paar chauffeurs zijn die de hele meute de slechte naam geven en dat er ook een paar automobilisten zijn die de hele meute de slechte naam geven?
En ja, er zijn veel te veel mensen met een rijbewijs die niet eens de eigen auto normaal op de weg kunnen houden, laat staan dat ze dan ook nog rekening houden met een ander
Hij haalde je rechts in?quote:Op zondag 10 januari 2010 08:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Komt een VW Bora op rijstrook 3 voorbij, met een hand uit het raam. Ik dacht 'wie steekt met -6 zijn hand uit het raam' en toen zag ik pas een enkele vinger opgestoken...
Nee, er zijn ook snelwegen met drie rijstroken zoals de A12. Anders had hij wel vluchtstrook gezegd.quote:
Doe jij eens niet zo moeilijkquote:Op zondag 10 januari 2010 16:28 schreef Wupppie het volgende:
Je telt vanaf de middenberm, de meest linkse is rijstrook 1, degene daar rechts van is 2, enzovoort.
Als die bora hem op 3 inhaalde, dan reed de vrachtwagen op 2 of op 4.
Goed, dan zal ik me er verder niet meer mee bemoeienquote:Op zondag 10 januari 2010 16:43 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk nu in tegenstelling tot dat andere gevalletje.
Lijkt me verstandiger, dit topic wordt er niet gezelliger van.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:48 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
Goed, dan zal ik me er verder niet meer mee bemoeien
Nu heb ik het gedaan zekerquote:Op zondag 10 januari 2010 16:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Lijkt me verstandiger, dit topic wordt er niet gezelliger van.
Nee, ik meld het alleen maar algemeenquote:
Sommige mensenquote:Op zondag 10 januari 2010 16:53 schreef TommyGun het volgende:
Zojuist weer eentje die mij niet links voorbij wilde. Groot licht flitsen, dus ik ging zelf maar naar links
waarna hij rechts voorbij kwam en z'n duim opstak (terwijl ik naar m'n thuisbrengertje wees). Je maakt wat mee zo
Ik noem het net andersom.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:43 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Hij heeft wel gelijk nu in tegenstelling tot dat andere gevalletje.
Gelukkig, dan blijf ik wel meelezen hierquote:Op zondag 10 januari 2010 16:54 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Nee, ik meld het alleen maar algemeen
Hier sneeuwt het nu wel.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:53 schreef druppelkut het volgende:
Zou willen dat het ging sneeuwen. Kan ik morgen tot 7 uur uitslapen. Maar helaas is het hier aan het dooien
Kun je zelf niet bedenken dat ik de linker rijstrook bedoel. Een post daarvoor had ik het over een rechter rijstrook vol met automobilisten die 75 rijden.quote:Op zondag 10 januari 2010 16:28 schreef Wupppie het volgende:
Je telt vanaf de middenberm, de meest linkse is rijstrook 1, degene daar rechts van is 2, enzovoort.
Als die bora hem op 3 inhaalde, dan reed de vrachtwagen op 2 of op 4.
Hou je wel in de gaten dat een thuisbrengertje maar heel beperkt meegaat? Als in iets van 150 of 200km? En dat verder rijden minstens net zo gevaarlijk is dan 4km/h harder?quote:Op zondag 10 januari 2010 16:53 schreef TommyGun het volgende:
Zojuist weer eentje die mij niet links voorbij wilde. Groot licht flitsen, dus ik ging zelf maar naar links
waarna hij rechts voorbij kwam en z'n duim opstak (terwijl ik naar m'n thuisbrengertje wees). Je maakt wat mee zo
De getallen die jij noemt kan ik nergens terugvinden, maar ik snap uiteraard dat 't voor tijdelijk gebruik is. Daarentegen geloof ik niet dat je 'm na een paar honderd kilometer alweer weg kan gooien... Desalniettemin ga ik op zoek naar een volwaardige reserveband, en uiteraard zo min mogelijk rijden tot het spul weer gemaakt is.quote:Op zondag 10 januari 2010 23:21 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Hou je wel in de gaten dat een thuisbrengertje maar heel beperkt meegaat? Als in iets van 150 of 200km? En dat verder rijden minstens net zo gevaarlijk is dan 4km/h harder?
Is mij toendertijd tijdens de rijles wijsgemaakt, zo'n bandje schijnt dan ook geen drol te kostenquote:Op maandag 11 januari 2010 07:35 schreef TommyGun het volgende:
[..]
De getallen die jij noemt kan ik nergens terugvinden, maar ik snap uiteraard dat 't voor tijdelijk gebruik is. Daarentegen geloof ik niet dat je 'm na een paar honderd kilometer alweer weg kan gooien... Desalniettemin ga ik op zoek naar een volwaardige reserveband, en uiteraard zo min mogelijk rijden tot het spul weer gemaakt is.
dan zei je het dus verkeerdquote:Op zondag 10 januari 2010 23:09 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kun je zelf niet bedenken dat ik de linker rijstrook bedoel. Een post daarvoor had ik het over een rechter rijstrook vol met automobilisten die 75 rijden.
quote:Op zondag 10 januari 2010 08:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Komt een VW Bora op rijstrook 3 voorbij, met een hand uit het raam. Ik dacht 'wie steekt met -6 zijn hand uit het raam' en toen zag ik pas een enkele vinger opgestoken...
En toch snapte iedereen wat ie bedoelde. Grappig he?quote:
Hij is gewoon een mierenneuker.quote:Op maandag 11 januari 2010 18:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
En toch snapte iedereen wat ie bedoelde. Grappig he?
en ieder logisch denkend mens weet dat we in Nederland op de weg de meest rechter rijbaan aanhouden.quote:Op maandag 11 januari 2010 19:03 schreef Wupppie het volgende:
ieder logisch denkend mens weet dat we in Nederland van links naar rechts schrijven en tellen.
Maar goed, vrachtwagenvolk is een ster in het eigen regels bedenken, dus dat verbaast mij weer niet.
Zou wel verklaren waarom alle zichzelf als übermensch beschouwende vertegenwoordigers en andere omhooggevallen zakenmannetjes structureel op de linkerbaan blijven plakkenquote:Op maandag 11 januari 2010 19:04 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
[..]
en ieder logisch denkend mens weet dat we in Nederland op de weg de meest rechter rijbaan aanhouden.
Verkeer is niet hetzelfde als schrijven. Schrijven begint inderdaad links, maar in het verkeer begin je (in principe) rechts.
als je zoveel TEGEN hebt op vrachtwagenchauffeurs, wat doe je dan in godsnaam in dit subtopic?quote:Op maandag 11 januari 2010 19:03 schreef Wupppie het volgende:
ieder logisch denkend mens weet dat we in Nederland van links naar rechts schrijven en tellen.
Maar goed, vrachtwagenvolk is een ster in het eigen regels bedenken, dus dat verbaast mij weer niet.
quote:Op maandag 11 januari 2010 20:14 schreef Wupppie het volgende:
Niet fokken met vertegenwoordigers.
GMTAquote:Op maandag 11 januari 2010 20:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Aha, dus jij bent zo'n aso die structureel te hard rijdt, bumperkleeft, zit te bellen en te mailen tijdens het rijden en meent dat de weg van jou is.
En dan een grote bek over vrachtwagenchauffeurs. Iets met pot -> ketel.
Plan je afspraken maar beter dan hoef je ook niet zo belachelijk te rijden.
Wat! Doen we een keer ontopic, is het wéér niet goedquote:Op maandag 11 januari 2010 20:45 schreef druppelkut het volgende:
Bla bla bla bla bla.....
Daar gaan we weer
Ik doelde meer op dat bekvechten.quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wat! Doen we een keer ontopic, is het wéér niet goed
Moeten we het dan echt weer over mijn liefdesleven gaan hebben?
Krijg nou wat! Ik denk zelfs dat je gelijk hebt!quote:Op maandag 11 januari 2010 19:36 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zou wel verklaren waarom alle zichzelf als übermensch beschouwende vertegenwoordigers en andere omhooggevallen zakenmannetjes structureel op de linkerbaan blijven plakken
Dan zijn we snel uitgepraat toch?quote:Op maandag 11 januari 2010 21:41 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Wat! Doen we een keer ontopic, is het wéér niet goed
Moeten we het dan echt weer over mijn liefdesleven gaan hebben?
He asked for it, the cocksucking bastardquote:Op maandag 11 januari 2010 21:43 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dat bekvechten.
Mwah valt mee, ik ben er alleen wel achter dat mét ook niet altijd alles isquote:
Is goed, dan plan ik wat minder afspraken.quote:Op maandag 11 januari 2010 20:26 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Aha, dus jij bent zo'n aso die structureel te hard rijdt, bumperkleeft, zit te bellen en te mailen tijdens het rijden en meent dat de weg van jou is.
En dan een grote bek over vrachtwagenchauffeurs. Iets met pot -> ketel.
Plan je afspraken maar beter dan hoef je ook niet zo belachelijk te rijden.
Dat zijn juist zo ongeveer de ergste chauffeursquote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Is goed, dan plan ik wat minder afspraken.
Huur ik wel een pool in om onze goederen te vervoeren om de kosten wat te besparen.
Niet zo schoppen tegen de mensen die jullie monden voedt.
'zonder transport staat alles stil' yeah right.. moet je wel wat te vervoeren hebben...
Wat voor kantoor?quote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Wupppie het volgende:
Overigens, het geklaag over zoals jullie burgerlijke types 'luxe' wagens noemen, terwijl het gemiddelde IVBO kantoor op wielen over meer 'luxe' beschikt.
Gewoon lekker rechts houden jongens, ken je plaats, gewoon zo dicht mogelijk aan de kant waar alle andere pechgevallen uit de maatschappij ook staan!
En laat de mensen die er echt toe doen gewoon ongehinderd passeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt het over mensen. En mensen zijn er meer dan 1. En meer dan 1 is meervoud.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:21 schreef Wupppie het volgende:
Nee, het is "die jullie monden voedt"
Jij moet wel een gigantisch klein pikkie hebben dat je probeert als een grote lul over te komen.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Is goed, dan plan ik wat minder afspraken.
Huur ik wel een pool in om onze goederen te vervoeren om de kosten wat te besparen.
Niet zo schoppen tegen de mensen die jullie monden voedt.
'zonder transport staat alles stil' yeah right.. moet je wel wat te vervoeren hebben...
Overigens, het geklaag over zoals jullie burgerlijke types 'luxe' wagens noemen, terwijl het gemiddelde IVBO kantoor op wielen over meer 'luxe' beschikt.
Gewoon lekker rechts houden jongens, ken je plaats, gewoon zo dicht mogelijk aan de kant waar alle andere pechgevallen uit de maatschappij ook staan!
En laat de mensen die er echt toe doen gewoon ongehinderd passeren.
Taalkundig is mijn zin correct, maar dat zal jij met een beetje zoekwerk en je universitaire studie ook zo gevonden hebben.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:25 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen. En mensen zijn er meer dan 1. En meer dan 1 is meervoud.
Het meervoud van voedt is voeden.
Hemapakquote:Op maandag 11 januari 2010 23:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Besef dat zelfs jouw leaseautootje per vrachtwagen is afgeleverd, net als je HEMA pak, je duur uitziende plastic schoenen en je vreselijke aftershave waar je elke dag ongeveer een halve liter te veel van gebruikt.
Omhooggevallen eikel.
Kee, HEMA klopt dan niet blijkbaar. Rest wel?quote:Op maandag 11 januari 2010 23:34 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Hemapak
Het ligt even net iets genuanceerder vriend!
Maar dat is niet relevant.
Ik heb geen enkel respect voor jou of "een persoon zoals jij".quote:Op maandag 11 januari 2010 23:34 schreef Wupppie het volgende:Gezien je opmerking:
Je zou des te meer respect moeten hebben voor een persoon zoals de mijne, die vóórdat hij uberhaupt is gaan werken kennelijk al behoorlijk veel vrachtwagenchauffeurs aan het werk gezet heeft.
Volgens mij heb jij te eten dankzij ons. De boel dus niet gaan omdraaien.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:10 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Niet zo schoppen tegen de mensen die jullie monden voedt.
Da's het leuke, we hebben ook altijd wat te vervoeren. Alles wat jij hebt heeft in een vrachtwagen gezeten.quote:'zonder transport staat alles stil' yeah right.. moet je wel wat te vervoeren hebben...![]()
Helaas doen vertegenwoordigers er niet toe. Zonder jou en je collega's staat echt niets stil.quote:En laat de mensen die er echt toe doen gewoon ongehinderd passeren.
Dat komt uit de tijd dat een personenauto nog echt luxer was dan een vrachtwagen. En dat is blijven hangen om de reden die al eerder is uitgelegd.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:30 schreef Wupppie het volgende:
Waar komt dat gejank "luxewagen'' dan vandaan?
Het is ten eerste persoon zoals ik.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:34 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Je zou des te meer respect moeten hebben voor een persoon zoals de mijne, die vóórdat hij uberhaupt is gaan werken kennelijk al behoorlijk veel vrachtwagenchauffeurs aan het werk gezet heeft.
In deze moet ik je inderdaad gelijk geven. Vandaar ook dat geen enkele zichzelf respecterende garage die ondingen nog gebruikt dan wel verkoopt. Hopen dat 'ie 't houdt tot eind deze weekquote:Op maandag 11 januari 2010 10:01 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Is mij toendertijd tijdens de rijles wijsgemaakt, zo'n bandje schijnt dan ook geen drol te kosten
Wat voor auto heb je?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 07:46 schreef TommyGun het volgende:
[..]
In deze moet ik je inderdaad gelijk geven. Vandaar ook dat geen enkele zichzelf respecterende garage die ondingen nog gebruikt dan wel verkoopt. Hopen dat 'ie 't houdt tot eind deze week
Dat meen je niet.... Gaat het echt daarom?quote:
Volgens mij is het voor ons allen beter als je gebruik zou maken van het openbaar vervoer, of iemand achter het stuur zetten die wat minder gefrustreerd met het verkeer omgaat.quote:Op maandag 11 januari 2010 23:34 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Hemapak
Het ligt even net iets genuanceerder vriend!
Maar dat is niet relevant.
Gezien je opmerking:
Je zou des te meer respect moeten hebben voor een persoon zoals de mijne, die vóórdat hij uberhaupt is gaan werken kennelijk al behoorlijk veel vrachtwagenchauffeurs aan het werk gezet heeft.
Seat Cordoba SX uit '98. Maar ik ben ook zoek naar een volwaardig reservewiel. Dwz; gewoon een aluminium velg zoals ik die nu heb, en dan een extra bandje kopen voor erop. Dus ik wil zo meteen een aantal slopen bellen, kijken of ze ergens nog een velg van zo'n auto hebben. Niksquote:Op dinsdag 12 januari 2010 08:09 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Wat voor auto heb je?
Kan ik eens kijken in de sloopautos of er een goed thuisbrengertje in ligt
Zowel motorrijders als vrachtwagenchauffeurs zijn doorlopend bezig de kamikaze-acties van de brokkenpiloten a la Wuppie op te vangen op een dusdanige wijze dat er geen ongeluk van komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 03:25 schreef DoimeN het volgende:
Hebben jullie eigenlijk wat met motorrijders? In het algemeen heb ik het gevoel dat motorrijders en vchauffeurs wat samen spannen tegen de imbiciele koekblikrijders... Bij het stoplicht ff een knikje en soms geven ze voorrang..
Alleen bij Parijs e.o. is dat een drama, vooral op de periferique en de A86, in de rest van dat land is best goed te rijdenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:36 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Zowel motorrijders als vrachtwagenchauffeurs zijn doorlopend bezig de kamikaze-acties van de brokkenpiloten a la Wuppie op te vangen op een dusdanige wijze dat er geen ongeluk van komt.
Daardoor denken al die vertegenwoordigers ook dat ze heel goed kunnen rijden maar in feite zijn wij de bezemwagen.
In Frankrijk zijn motorrijders trouwens gewoon levensmoe. Ik werd ingehaald door een andere vrachtwagen en een motorrijder reed daar tussen door.
Dat zou zo zijn geweest als ik had gezegd: "een persoon zoals mij" maar dat zei ik niet, goed lezen knulletje.quote:
wel degelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 02:42 schreef RealZeus het volgende:
Ten tweede heb ik geen greintje respect voor je. Je bent arrogant en denkt dat de economie op jou leunt. Newsflash: dat is niet zo.
Ja, maar dan tegen een prijs dat niemand het wil hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 02:42 schreef RealZeus het volgende:
Vertegenwoordigers vertegenwoordigen een product van een bedrijf. Voor je bedrijf ben je belangrijk, voor de rest van de wereld niet. Dat product kunnen we namelijk ook bij jullie concurrent laden.
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 02:42 schreef RealZeus het volgende:
Het is ook niet dat afnemers het product niet kunnen vinden: jouw enige taak is om te zorgen dat ze dat product bij jouw bedrijf kopen en niet bij de concurrent. Daarom kan de wereld ook prima zonder vertegenwoordigers.
Daarom ben ik al lang gestopt met reageren. Sommige posts zijn zo ontzettend achterlijk dat het wel een troll moet zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:12 schreef druppelkut het volgende:
Mensen:
The obvious troll is being obvious
Met haarquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:12 schreef druppelkut het volgende:
Mensen:
The obvious troll is being obvious
Ach, we moeten 'm gewoon met z'n allen in z'n eigen sop gaar laten koken. Dat ie maar een keer een pool tegenkomt die zijn fouten niet weet op te vangen, is het probleem ook ineens opgelostquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:12 schreef druppelkut het volgende:
Mensen:
The obvious troll is being obvious
Ik ben zelf zowel chauffeur als vertegenwoordiger geweest (nu vertegenwoordiger) en dat soort arrogante omhooggevallen balletjes als hij leven over het algemeen met een ontzettende plaat voor de kop. Geen greintje respect naar anderen en verwachten dat iedereen naar hen opkijkt.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:15 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ach, we moeten 'm gewoon met z'n allen in z'n eigen sop gaar laten koken. Dat ie maar een keer een pool tegenkomt die zijn fouten niet weet op te vangen, is het probleem ook ineens opgelost
Hij vind het leuk dat wij op zijn provocaties ingaan, en dat geeft hem het idee dat hij de slimste van het kluppie is. Als we dat nou gewoon met z'n allen niet meer doen gaat voor hem de lol er ook vanzelf af
Welkom terug draak-met-geluidquote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:23 schreef Sounddragon het volgende:
Terug van een bannetje, even bijgelezen; het is weer gezellig hier![]()
We hebben 4 bedrijven. Ben pas op 1 geweest en daar ligt niks.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:39 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nog wat kunnen vinden, of niet op locatie?
'Oud' beestje natuurlijk, ik heb hier in de buurt niks kunnen vinden. Dankje!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:55 schreef druppelkut het volgende:
[..]
We hebben 4 bedrijven. Ben pas op 1 geweest en daar ligt niks.
Wel doorgegeven daar!
quote:
I wisj. Tets Josjequote:Op dinsdag 12 januari 2010 14:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leuke nieuwe ava; is that joe ??![]()
Jij lijkt er toch wel op zeker?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |