Werdt rondt?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:44 schreef motaro het volgende:
Ach, de wet.. die leeft nog in 1970 toen er nog met f88 en de 81 werdt rondt gereden..
Ahja, toen las ik het groene boekje nog niet!quote:
quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:44 schreef motaro het volgende:
Ach, de wet.. die leeft nog in 1970 toen er nog met F88 en 81's rondjes gereden werdt ..
quote:
Was ook erg simpel natuurlijk, stomme stickertjesquote:
Nouja, het past wel een beetje in de strekking van de strip. Maar je hebt eigenlijk gelijk. Calvin en Hobbes zijn behoorlijk geniaalquote:Op vrijdag 8 januari 2010 21:00 schreef druppelkut het volgende:
Vind het wel jammer dat ze Calvin voor die stickers misbruiken.
van de strip Calvin and Hobbes (Casper en Hobbes)
Lees nog ff die discussie over het inhalen terug, en denk dan nog eens na over hoe dat voorkomen kan worden. En als je toch bezig bent, denk dan ook even na over wat gemakkeljiker gaat: 1 personenwagen iets sneller laten rijden of een hele rij vrachtwagens laten bijremmen. Ohja. Dat deden die achterlijke honden niet. Nouja, dan maar eens nadenken hoe we met z'n allen toch die doorstroming op gang kunnen houden. En dáár gaat het om. Niet om die paar kilometers sneller of langzamer.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 20:31 schreef Wupppie het volgende:
[..]
Als het om een personenauto gaat dan doen die paar kilometers er niet toe, maar voor de vrachtwagen doen ze er wel toe?
En wat staat er op de landsticker? LV. Weer een Oostblokker dus, het zal ook eens niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:08 schreef boertie het volgende:
Ik weet niet of hij hier al eerder geplaatst is. Sommige chauffeurs zijn niet bang om in te halen op plaatsen waar het eigenlijk niet kan.![]()
filmpje
Volgens mij staat er LT op die sticker. Blijft wel een oostblokker.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:33 schreef RealZeus het volgende:
[..]
En wat staat er op de landsticker? LV. Weer een Oostblokker dus, het zal ook eens niet.
Natuurlijk jongen, jullie mogen maar 80 km/u en ik ook met 't thuisbrengertje. Juist om de doorstroming niet al te veel te belemmeren ga ik 90 op de teller rijden. Meer zou niet goed zijn, die max. snelheid is er niet voor niets; anders wordt 't diff te heet vanwege 't kleine wieltje. Dus wie moet zich nou aanpassen? Houden jullie je maar aan de snelheidquote:Op vrijdag 8 januari 2010 23:06 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lees nog ff die discussie over het inhalen terug, en denk dan nog eens na over hoe dat voorkomen kan worden. En als je toch bezig bent, denk dan ook even na over wat gemakkeljiker gaat: 1 personenwagen iets sneller laten rijden of een hele rij vrachtwagens laten bijremmen. Ohja. Dat deden die achterlijke honden niet. Nouja, dan maar eens nadenken hoe we met z'n allen toch die doorstroming op gang kunnen houden. En dáár gaat het om. Niet om die paar kilometers sneller of langzamer.
Maar met jouw onmetelijke intelligentie had je dat natuurlijk allang bedacht
Ookquote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:43 schreef Barcaconia het volgende:
Diff te heet vanwege het kleine wieltje?![]()
Denk je niet dat het te maken heeft met de kwaliteit band en structuur van het karkas van de band?
Ja, maar als jij op je teller 80 rijdt, rijdt je volgens de geijkte teller van een vrachtwagen krap aan 75.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 14:40 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Natuurlijk jongen, jullie mogen maar 80 km/u en ik ook met 't thuisbrengertje. Juist om de doorstroming niet al te veel te belemmeren ga ik 90 op de teller rijden. Meer zou niet goed zijn, die max. snelheid is er niet voor niets; anders wordt 't diff te heet vanwege 't kleine wieltje. Dus wie moet zich nou aanpassen? Houden jullie je maar aan de snelheid
Side note: Doorgaans neem ik 't altijd op voor vrachtwagenchauffeurs, vooral bij ongelukken; vaak zitten automobilisten ze dwars, maar nu zit jij gewoon grandioos fout. Daarnaast heb ik 'braaf' geknipperd voor ze, waar ook gewoon voor bedankt werd.
Daarom reed hij 90 op de tellerquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ja, maar als jij op je teller 80 rijdt, rijdt je volgens de geijkte teller van een vrachtwagen krap aan 75.
In echte km's nogsteeds maar 80, laat het eens 82 zijn. Iets met kleiner wieltje dus. Ik blijf bij m'n verhaal, jij kunt makkelijker gas bijgeven dan de vrachtwagens met z'n allen op de rem. En wij streep 80 rijden? Jij rijdt dus met normale wielen ook streepje 120?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:03 schreef druppelkut het volgende:
[..]
Daarom reed hij 90 op de teller
90 op de teller is in werkelijkheid 85 bij mij, niks minder. Maar zelfs dan zouden jullie nog 90 of meer hebben gereden; ECHTE kilometers.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 17:08 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
In echte km's nogsteeds maar 80, laat het eens 82 zijn. Iets met kleiner wieltje dus. Ik blijf bij m'n verhaal, jij kunt makkelijker gas bijgeven dan de vrachtwagens met z'n allen op de rem. En wij streep 80 rijden? Jij rijdt dus met normale wielen ook streepje 120?
Natuurlijk kan een teller wel geijkt worden. Dat er na een tijdje een minimale afwijking ontstaat door de bandenslijtage is ook duidelijk, maar daarom moeten vrachtwagentellers ook elk jaar geijkt worden.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 18:32 schreef Wupppie het volgende:
denken dat een snelheidsmeter geijkt kan worden
Dat kan niet, die kan gecontroleerd zijn maar nooit geijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |