dat doet hij toch nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het vergelijk is al ziek. Een cartoon of een afslachting van miljoenen mensen
Hoe durf je een tekening te vergelijken met de Holocaust![]()
Wat zou je er van vinden als wij zouden spotten met de holocaust middels een karikatuur. Dat was mijn oorspronkelijke vraag.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:26 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het vergelijk is al ziek. Een cartoon of een afslachting van miljoenen mensen
Hoe durf je een tekening te vergelijken met de Holocaust![]()
Omdat er een nu een moskee op die plek staat. En die staat er al verdomd lang. Daarnaast sleept Israel de wereld dan mee in een verschrikkelijk groot conflict.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom mogen Joden van jou hun tempel niet bouwen ?
Duidelijk antwoordquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb geen kloontjes op fok nee.
Alsof dat niet gebeurd is. En hoeveel moppen bestaan daar wel niet overquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doet hij toch niet
hij vraagt zich af of je over de holocaust ook leuke tekeningen mag maken
Nee jij trekt een vergelijking met neo-nazi's:quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:30 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Now we are talking![]()
Noem eens een paar goede punten op van Moslims? Ik durf er om te wedden dat jij netzoveel goede punten van moslims als neo nazi's kan opnoemen.
Ik heb je daar vragen over gesteld en ik zie ze graag beantwoord.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat toch gewoon, want stel dat een neo-nazi een aanslag zou plegen dan zouden ook alle neo-nazi's verketterd worden.
Zijn alle argumenten van welk geloof dan ook een lulkoek-argument?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat er een nu een moskee op die plek staat. En die staat er al verdomd lang. Daarnaast sleept Israel de wereld dan mee in een verschrikkelijk groot conflict.
En waarom moet er een tempel komen op die locatie? Omdat sommige joden denken dat de messias dan terugkomt. Nou, wat een lulkoek-argument.
Oke, het is minder zwart-wit dan door mij gesteldquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Wat is dat voor kolder? Of zijn landen als China, Rusland, Pakistan, Iran en India westers?
Dat gebeurt al, en hoe afschuwelijk vele mensen dat ook vinden, je zal ze niet stiekem het huis van de tekenaar in zien kruipen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zou je er van vinden als wij zouden spotten met de holocaust middels een karikatuur. Dat was mijn oorspronkelijke vraag.²
Ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:33 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Zijn alle argumenten van welk geloof dan ook een lulkoek-argument?
Dan nog vind ik het vergelijk onvoorstelbaar. Je vergelijkt dan, weliswaar in een cartoon, een moord op miljoenen mensen. Als je nou Jezus als voorbeeld geeft begrijp ik het wel maar dit is een dwaas vergelijk in mijn ogenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat zou je er van vinden als wij zouden spotten met de holocaust middels een karikatuur. Dat was mijn oorspronkelijke vraag.²
Mensen die zich veel te erg vastklampen aan een geloof en het een deel van zichzelf maken. Zo erg dat het lijkt dat ze persoonlijk bedreigt worden met een pistool als hun geloof (wat als een lichaamsdeel aan ze vastzit) wordt bedreigd. Ik snap niet waarom dit bij de islam zo extreem is. Door alle commotie maken denk ik 9/10 mensen in nederland de connectie islam - terrorisme.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:31 schreef Stuart het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar wie reageert zo fel op een tekening
Dat gebeurt niet, want die cartoons zijn strafbaar.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:33 schreef Mdk het volgende:
[..]
Dat gebeurt al, en hoe afschuwelijk vele mensen dat ook vinden, je zal ze niet stiekem het huis van de tekenaar in zien kruipen.
QFT.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oke, het is minder zwart-wit dan door mij gesteldJe hebt gelijk.
Wij Moslims zijn diep gekwetst door dat soort "geintjes". De meesten weten hun emoties wel te bedwingen. Maar je zal heus wel een enkeling hebben die hier niet van gediend is en tot geweld zal overgaan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:32 schreef Re het volgende:
welk gedachtengoed zit er trouwens achter de wil om iemand te vermoorden voor een cartoon? of een stukje satire
ik denk dat hij het niet tof vind dat een van de belangrijkste figuren in zijn leven op een dergelijke manier neergezet wordquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:32 schreef Re het volgende:
welk gedachtengoed zit er trouwens achter de wil om iemand te vermoorden voor een cartoon? of een stukje satire
Het is ook mij een wonder waarom het zo extreem is. Zo'n connectie is daardoor een logisch gevolgquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Mensen die zich veel te erg vastklampen aan een geloof en het een deel van zichzelf maken. Zo erg dat het lijkt dat ze persoonlijk bedreigt worden met een pistool als hun geloof (wat als een lichaamsdeel aan ze vastzit) wordt bedreigd. Ik snap niet waarom dit bij de islam zo extreem is. Door alle commotie maken denk ik 9/10 mensen in nederland de connectie islam - terrorisme.
Wat een onzin, die cartoons die zijn er gewoon en worden nog steeds gemaakt. Een tijdje terug is er zelfs nog een heel congres van geweest in Iran waar allemaal van zulke cartoons tentoon werden gesteld.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat gebeurt niet, want die cartoons zijn strafbaar.
Dus emotie is een vrijbrief voor geweld?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wij Moslims zijn diep gekwetst door dat soort "geintjes". De meesten weten hun emoties wel te bedwingen. Maar je zal heus wel een enkeling hebben die hier niet van gediend is en tot geweld zal overgaan.²
En dat is dan een reden om een vergelijk te maken met de afslachting van meer dan 6 miljoen mensen (al dan niet in een cartoon)quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik denk dat hij het niet tof vind dat een van de belangrijkste figuren in zijn leven op een dergelijke manier neergezet word
Wie is wijquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wij Moslims zijn diep gekwetst door dat soort "geintjes". De meesten weten hun emoties wel te bedwingen. Maar je zal heus wel een enkeling hebben die hier niet van gediend is en tot geweld zal overgaan.²
Ga hier maar de verschillen tussen Jezus en Mohammed bekijken, dan zal je zien dat Jesus gebaseerd is op liefde en Mohammed gebaseerd is op haat.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee jij trekt een vergelijking met neo-nazi's:
[..]
Ik heb je daar vragen over gesteld en ik zie ze graag beantwoord.
Ik had het niet over Iran. In vele landen in Europa, en zeker in Nederland, zijn die cartoons verboden.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef Mdk het volgende:
[..]
Wat een onzin, die cartoons die zijn er gewoon en worden nog steeds gemaakt. Een tijdje terug is er zelfs nog een heel congres van geweest in Iran waar allemaal van zulke cartoons tentoon werden gesteld.
Is dat wat je uit de post haalt? Echt? Daadwerkelijk?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Dus emotie is een vrijbrief voor geweld?
Grappig, wanneer je relativeert ben je direct een moslim-knuffelaar. Je hebt liever dat ik mijn gal spuw over de moslims. Want ter informatie: ik draag het islamitische geloof geen warm hart toe. Maar je kunt de daden van enkele extremisten niet betrekken op een hele groep.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:34 schreef Barwurz het volgende:
[..]
Waarom dan in de verdediging schieten als het over de islam gaat?
In het licht van de (moderne) geschiedenis is het helemaal niet zo vreemd. Dit zijn naschokken van de jaren 1900-2000.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is ook mij een wonder waarom het zo extreem is. Zo'n connectie is daardoor een logisch gevolg
over mohammed ookquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:33 schreef Stuart het volgende:
[..]
Alsof dat niet gebeurd is. En hoeveel moppen bestaan daar wel niet over
Ziekelijke verering van een religieus sleutelfiguur zonder enige vorm van relativerend vermogen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:32 schreef Re het volgende:
Het zou mij pijn doen als Jood omdat ik weet dat veel mensen (laten we zeggen 95% van het midden-oosten) denkt dat het helemaal niet waar is en het hun gedachtegoed zal versterken. Maar ik zou niks aan doen, dit is een vrij land. Zolang er maar niet opgeroepen wordt tot geweld.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:31 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon heel vervelend. Marokkanen blijven zichzelf ook Marokkaan noemen terwijl ze al 3 generaties in Nederland wonen. Waarom moeten ze zich nou zo extreem hechten aan marokkaan/moslim. Op deze manier zien ze zichzelf ook alleen maar als moslim die constant bedreigd wordt VS. tegenstanders zoals mensen in dit topic. Het kat- en muis spelletje blijft zo maar doordraaienquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het is ook mij een wonder waarom het zo extreem is. Zo'n connectie is daardoor een logisch gevolg
Enorm laf dat je eerst een vergelijking tussen moslims en neo-nazi's maaktquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:38 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga hier maar de verschillen tussen Jezus en Mohammed bekijken, dan zal je zien dat Jesus gebaseerd is op liefde en Mohammed gebaseerd is op haat.
en daar geen uitleg over wilt geven ondanks dat het je wordt gevraagd.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja zo werkt dat toch gewoon, want stel dat een neo-nazi een aanslag zou plegen dan zouden ook alle neo-nazi's verketterd worden.
Wat een uitspraakquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, echter keur ik geweld per definitie af, tenzij het om zelfverdediging gaat. Daar verschillen wij dus van mening.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:38 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wie is wijWie vertegenwoordig jij in deze
Nee, ik vind het niet okay maar het gebeurd en er is nogal een verschil tussen een moord op miljoenen en een grap maken over Mohammed. Snap je dat verschil nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
over mohammed ook
jesnapt de vraag niet ... vind jij dat ok??
ik vind van niet namelijk
Neo nazi's staan voor vernietiging netzoals de moslims daar ook voor staan.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Enorm laf dat je eerst een vergelijking tussen moslims en neo-nazi's maakt
[..]
en daar geen uitleg over wilt geven ondanks dat het je wordt gevraagd.
geweld wat al voor tientallen slachtoffers heeft gezorgd in landen ver weg van Denemarken... hoe absurdistisch is dat dan wel niet?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat had ik een paar uur geleden al gepost, maar intussen is de discussie onmetelijk breed getrokken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef voyeur het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal van Mutant verwachten, maar dit lijkt me een stuk relevanter:
De Deense Moslim Unie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag met afschuw geregeerd op de moordpoging. ‘Wij nemen met klem afstand van deze aanval en van elke vorm van extremisme dat leidt tot zulke daden’, aldus een verklaring van de unie
jij bent de enige die die vergelijking maaktquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:37 schreef Stuart het volgende:
[..]
En dat is dan een reden om een vergelijk te maken met de afslachting van meer dan 6 miljoen mensen (al dan niet in een cartoon)
Ja, en in vele Islamitische landen is het beledigen van die profeet verboden. Je punt is?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:38 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik had het niet over Iran. In vele landen in Europa, en zeker in Nederland, zijn die cartoons verboden.
Je bent in Nederland en in vele andere Europese landen niet vrij om kwetsende cartoons te maken over de Holocaust.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef Roi het volgende:
[..]
Het zou mij pijn doen als Jood omdat ik weet dat veel mensen (laten we zeggen 95% van het midden-oosten) denkt dat het helemaal niet waar is en het hun gedachtegoed zal versterken. Maar ik zou niks aan doen, dit is een vrij land. Zolang er maar niet opgeroepen wordt tot geweld.
Punt is, is dat er zo over vrijheid gesproken wordt als het aankomt op de ene kwetsende cartoon. Terwijl men vergeet dat cartoons wel degelijk verboden kunnen zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:41 schreef Mdk het volgende:
[..]
Ja, en in vele Islamitische landen is het beledigen van die profeet verboden. Je punt is?
Ik vind het absurd dat je zo denkt maar je hebt in elk geval antwoord gegeven.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Neo nazi's staan voor vernietiging netzoals de moslims daar ook voor staan.
Het is niet voor niets dat Hitler vroeger samenwerkte met de moslims.
http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/index.html
Ik baseer dit enkel op feiten uit de geschiedenis.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het absurd dat je zo denkt maar je hebt in elk geval antwoord gegeven.
natuurlijk snap ik dat verschil welquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet okay maar het gebeurd en er is nogal een verschil tussen een moord op miljoenen en een grap maken over Mohammed. Snap je dat verschil niet
Omdat het deel uit maakt van je identiteit, dat is toch logisch? Hecht jij weinig waarde aan wat jij bent? Dat is toch vrij vreemd. Afgezien daarvan, in deze periode vind ik het al helemaal niet vreemd als men ook waarde hecht aan bijvoorbeeld het Marokkaanschap. In de zin van, mocht er wat vreemds gaan gebeuren in NL, dan heb ik nog altijd een ander thuis.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon heel vervelend. Marokkanen blijven zichzelf ook Marokkaan noemen terwijl ze al 3 generaties in Nederland wonen. Waarom moeten ze zich nou zo extreem hechten aan marokkaan/moslim. Op deze manier zien ze zichzelf ook alleen maar als moslim die constant bedreigd wordt VS. tegenstanders zoals mensen in dit topic. Het kat- en muis spelletje blijft zo maar doordraaien
Nou, om nou nog een aanslag op hem te plegen gaat toch echt te ver hoor. Die mensen kunnen dus niet echt veel hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 01:42 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Young offender shouted about "revenge" and "blood" when he tried to beat Jyllands-Posten cartoonists to death.
God wat houd jij er weerzinwekkende ideeën op na. Nu voeg je zelfs een site met een hakenkruis toe van een of andere onsmakelijke groepering.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ja, in moslimlanden staan dan ook massaal kampen om Joden en ongelovigen af te voeren.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Terecht.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je bent in Nederland en in vele andere Europese landen niet vrij om kwetsende cartoons te maken over de Holocaust.
[..]
Punt is, is dat er zo over vrijheid gesproken wordt als het aankomt op de ene kwetsende cartoon. Terwijl men vergeet dat cartoons wel degelijk verboden kunnen zijn.
ja maar dat telt natuurlijk nietquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef voyeur het volgende:
Ik weet niet wat jullie allemaal van Mutant verwachten, maar dit lijkt me een stuk relevanter:
De Deense Moslim Unie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag met afschuw geregeerd op de moordpoging. ‘Wij nemen met klem afstand van deze aanval en van elke vorm van extremisme dat leidt tot zulke daden’, aldus een verklaring van de unie
Daarmee tonen ze aan vrij extreem te zijn in mijn ogen. Het gaat van generatie op generatie. Als mensen zich zo verbonden voelen met Marokko moeten ze daar gaan wonen. Alleen hebben bijna al deze mensen 2 paspoorten en zijn ze Nederlander wanneer het uitkomt en andersomquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon heel vervelend. Marokkanen blijven zichzelf ook Marokkaan noemen terwijl ze al 3 generaties in Nederland wonen. Waarom moeten ze zich nou zo extreem hechten aan marokkaan/moslim. Op deze manier zien ze zichzelf ook alleen maar als moslim die constant bedreigd wordt VS. tegenstanders zoals mensen in dit topic. Het kat- en muis spelletje blijft zo maar doordraaien
Kijk in Nederland is er gewoon geschiedvervalsing gepleegd, want er is bijna niemand die weet dat de moslims de trouwste bondgenoten van Hitler waren, want dat wordt niet verteld op de scholen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:44 schreef Disana het volgende:
[..]
God wat houd jij er weerzinwekkende ideeën op na. Nu voeg je zelfs een site met een hakenkruis toe van een of andere onsmakelijke groepering.
Maar wat hier verboden is, is ergens anders niet verboden en andersom geld dat net zo hard. En voor zover ik weet zijn er geen westerlingen geweest die in Iran het huis van die tekenaars binnen hebben proberen te komen. Dus ik begrijp nog steeds niet wat je nou duidelijk probeerde te maken met je reacties zojuist.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:
Punt is, is dat er zo over vrijheid gesproken wordt als het aankomt op de ene kwetsende cartoon. Terwijl men vergeet dat cartoons wel degelijk verboden kunnen zijn.
Het telt kennelijk een stuk minder. Zie al eerder mijn post waar ik sprak over emmers stront veranderen in emmers Robijn.quote:
Hoe zou dat komen dat ze twee paspoorten hebben.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
Daarmee tonen ze aan vrij extreem te zijn in mijn ogen. Het gaat van generatie op generatie. Als mensen zich zo verbonden voelen met Marokko moeten ze daar gaan wonen. Alleen hebben bijna al deze mensen 2 paspoorten en zijn ze Nederlander wanneer het uitkomt en andersom
Vreemd antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, echter keur ik geweld per definitie af, tenzij het om zelfverdediging gaat. Daar verschillen wij dus van mening.²
moslims vochten net zo goed mee aan gallieerde kantquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er waren ook veel Nederlanders die zich aanmeldden voor de SS. Betekent dat dat Nederland een van de trouwste bondgenoten was van Hitler?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk in Nederland is er gewoon geschiedvervalsing gepleegd, want er is bijna niemand die weet dat de moslims de trouwste bondgenoten van Hitler waren, want dat wordt niet verteld op de scholen.
Nederlanders konden er ook wat van, wat is je punt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Kijk in Nederland is er gewoon geschiedvervalsing gepleegd, want er is bijna niemand die weet dat de moslims de trouwste bondgenoten van Hitler waren, want dat wordt niet verteld op de scholen.
Waarom vind jij het irrelevant in dezequote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk snap ik dat verschil wel
het is irrelevant in deze
het klopt dan ook niet zo goedquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op die site staan gewoon originele foto's van nazi's en moslims als brotherhood.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Nederlanders konden er ook wat van, wat is je punt.
Je bent, met name met je neo-nazivergelijking en je link naar een site met een hakenkruis, nu alleen maar bezig moslims zo zwart af te schilderen dat het lachwekkend zou worden als het niet zo enorm triest was.
Ik snap dat je een identiteit nodig hebt. Ik hecht daar liever minder waarde aan. Hoe meer je je identiteit hecht aan een gemeenschap, hoe agressiever je reageert als die gemeenschap geschaad wordt, het is immers een deel van identiteit die de grond in wordt geboord. Dit zie je bijv. ook bij voetbalhooligans.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Omdat het deel uit maakt van je identiteit, dat is toch logisch? Hecht jij weinig waarde aan wat jij bent? Dat is toch vrij vreemd. Afgezien daarvan, in deze periode vind ik het al helemaal niet vreemd als men ook waarde hecht aan bijvoorbeeld het Marokkaanschap. In de zin van, mocht er wat vreemds gaan gebeuren in NL, dan heb ik nog altijd een ander thuis.
Retorische vraag natuurlijk. Ik geef al aan dat ze dus ook in Marokko kunnen gaan wonenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe zou dat komen dat ze twee paspoorten hebben.
Ware het niet dat die handgroet al een eeuwigheid voor het bestaan van de nazi's uitgevonden was.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op die site staan gewoon originele foto's van nazi's en moslims als brotherhood.
Wat jou bewust niet geleerd werd op school, wordt hier verteld.
Ja, ik was abuis waarschijnlijk. Ik dacht dat één moslim een aanslag gepleegd had en alle georganiseerde Deense moslims hun afschuw uitgesproken hadden. Nu ik het topic beter lees zie ik dat alle moslims die aanslag gepleegd hebben. Sorry voor het misverstand.quote:
Nee, want dan liegen ze.quote:
omdat we het daar niet over hebbenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef Stuart het volgende:
[..]
Waarom vind jij het irrelevant in deze
JohnDope, ofwel je hebt een enorme moslim-angst, ofwel je hebt er baat bij moslims zo zwart mogelijk te maken.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Op die site staan gewoon originele foto's van nazi's en moslims als brotherhood.
Wat jou bewust niet geleerd werd op school, wordt op die site wel verteld.
En jij kan ook in Ijsland wonen. Vrij vreemd argument.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:48 schreef Stuart het volgende:
[..]
Retorische vraag natuurlijk. Ik geef al aan dat ze dus ook in Marokko kunnen gaan wonen
Geloof mij nou ik zal de laatste zijn die moslims slecht afschilderd. Ik benoem enkel de feiten zoals ze zijn.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:49 schreef Disana het volgende:
[..]
JohnDope, ofwel je hebt een enorme moslim-angst, ofwel je hebt er baat bij moslims zo zwart mogelijk te maken.
Roep ik dat ik mijzelf IJslander voel danquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En jij kan ook in Ijsland wonen. Vrij vreemd argument.
Het is een non-argument. Het is logisch dat iemand zich Marokkaan voelt, lees jij wel eens de kranten?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Roep ik dat ik mijzelf IJslander voel danMisschien even de andere berichten ook lezen
Ik snap het! Het wordt in de doofpot gestopt om zo de multiculti-samenleving te stabiel te houden. JohnDope bedankt! Hitler was niet verantwoordlelijk voor de holocaust, dat waren de moslims!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wat jou bewust niet geleerd werd op school, wordt op die site wel verteld.
En ik zal de laatste zijn die moslims slecht afschilderd. Ik benoem enkel de feiten.
Ik vind dat niet logisch. Er zijn mensen die dat roepen terwijl ze hier zijn geboren en daar nog nooit zijn geweest. Als datzelfde geldt voor hun ouders is het alles behalve logisch te noemenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is een non-argument. Het is logisch dat iemand zich Marokkaan voelt, lees jij wel eens de kranten?
Zoals half Nederland kwaad reageerde toen Maxima zei 'dé Nederlander bestaat niet'?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik snap dat je een identiteit nodig hebt. Ik hecht daar liever minder waarde aan. Hoe meer je je identiteit hecht aan een gemeenschap, hoe agressiever je reageert als die gemeenschap geschaad wordt, het is immers een deel van identiteit die de grond in wordt geboord. Dit zie je bijv. ook bij voetbalhooligans.
Bedoel je die 2 huurlingen die verzopen zijn in Zeeland?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
moslims vochten net zo goed mee aan gallieerde kant
Nogmaals ik doe helemaal niks, ik vertel alleen de feiten zoals ze zijn. Ik had ook liever gezien dat het anders was, maar het is nu eenmaal niet anders.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap het! Het wordt in de doofpot gestopt om zo de multiculti-samenleving te stabiel te houden. JohnDope bedankt! Hitler was niet verantwoordlelijk voor de holocaust, dat waren de moslims!
Grappig dat jij nu hetzelfde doet als Hitler. Die gek wist al het slechte te projecteren op de joden. Jij doet hetzelfde, alleen vervang jij joden door moslims.
Zijn er moordaanslagen op haar gepleegdquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zoals half Nederland kwaad reageerde toen Maxima zei 'dé Nederlander bestaat niet'?
Het is zeer logisch, aangezien ze worden aangekeken op het geboorteland van hun ouders. Daarmee verschilt het Europese continent aanzienlijk van het Amerikaanse continent. Ik zal stelselmatig worden gezien als Nederlandse Marokkaan, ongeacht wat ik zelf er van vind.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik vind dat niet logisch. Er zijn mensen die dat roepen terwijl ze hier zijn geboren en daar nog nooit zijn geweest. Als datzelfde geldt voor hun ouders is het alles behalve logisch te noemen
Ik weet ook dat de SS een moslimdivisie had. Die hebben ze ergens in de Balkan geformeerd. Echter, er zaten tientallen nationaliteiten en verschillende typen gelovigen bij de SS. Dus ja.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nogmaals ik doe helemaal niks, ik vertel alleen de feiten zoals ze zijn. Ik had ook liever gezien dat het anders was, maar het is nu eenmaal niet anders.
Je bent niet de laatste, je loopt opnieuw voorop. Je gooit moslims op één hoop en dicht ze de allerzwartste daden en eigenschappen toe die je maar kunt bedenken, tot en met het vergelijken met neo-nazi's aan toe. Dan denk ik dat je ofwel niet ziet hoe zwart je bezig bent, ofwel dat je echt van jezelf overtuigd bent.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Geloof mij nou ik zal de laatste zijn die moslims slecht afschilderd. Ik benoem enkel de feiten zoals ze zijn.
Ik wist niet dat de 2e wereldoorlog slechts beperkt was tot Zeeland.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Bedoel je die 2 huurlingen die verzopen zijn in Zeeland?
Ontkenning is strafbaar, grappen maken kan wel gewoon.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:41 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Je bent in Nederland en in vele andere Europese landen niet vrij om kwetsende cartoons te maken over de Holocaust.
[..]
Wat is jouw belang in deze discussie?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent niet de laatste, je loopt opnieuw voorop. Je gooit moslims op één hoop en dicht ze de allerzwartste daden en eigenschappen toe die je maar kunt bedenken, tot en met het vergelijken met neo-nazi's aan toe. Dan denk ik dat je ofwel niet ziet hoe zwart je bezig bent, ofwel dat je echt van jezelf overtuigd bent.
Dat is allemaal wel erg kortzichtig, want als jij had opgelet, dan kon je zien dat ik het had opgenomen voor Mohammed Faizel Ali Enait toen hij bij P&W een vlammend betoog hield tegen die elite racisten.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bent niet de laatste, je loopt opnieuw voorop. Je gooit moslims op één hoop en dicht ze de allerzwartste daden en eigenschappen toe die je maar kunt bedenken, tot en met het vergelijken met neo-nazi's aan toe. Dan denk ik dat je ofwel niet ziet hoe zwart je bezig bent, ofwel dat je echt van jezelf overtuigd bent.
Nee. Het is om aan te geven dat sommige mensen waarde hechten aan identiteit. Soms is dat voetbal, soms is dat wat anders. Dat men zichzelf graag ziet als een onderdeel van een groep, die ook gekwetst kan worden, lijkt me menselijk. Dat was alles.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Stuart het volgende:
[..]
Zijn er moordaanslagen op haar gepleegdOverigens vond ik haar uitspraak terecht
Dat is, nogmaals, feitelijk onjuist. De cartoon die de AEL onlangs publiceerde was verboden. De AEL werd daarom ook bestraft. Die cartoon ontkende niet de Holocaust, die cartoon impliceerden dat het niet allemaal Joden waren die stierven in de Holocaust.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:54 schreef Roi het volgende:
[..]
Ontkenning is strafbaar, grappen maken kan wel gewoon.
Het is wel erg jammer dat de holocaust hierbij betrokken is, dit gebeurd eigenlijk in elk topic over deze cartoons. De holocaust is een (goed gedocumenteerd) bewezen feit, Mohammed (alle religies) zijn verhalen duizenden jaren geleden geschreven door wat mannen waarvan we hun bedoelingen helemaal niet weten...
De holocaust wordt voor mij gevoel vooral telkens bij deze discussie betrokken omdat ze in Islamistische landen denken dat 'de Joden' hier heilig zijn. Dit antisemitische wordt aangewakkerd door hun haat tegen Israel.
De islamitische landen hebben daar wel enigszins gelijk in. Denk aan het Westerse beleid met betrekking tot Israel. Maar het is inderdaad onzinnig om dan maar over de holocaust te beginnen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:54 schreef Roi het volgende:
[..]
Ontkenning is strafbaar, grappen maken kan wel gewoon.
Het is wel erg jammer dat de holocaust hierbij betrokken is, dit gebeurd eigenlijk in elk topic over deze cartoons. De holocaust is een (goed gedocumenteerd) bewezen feit, Mohammed (alle religies) zijn verhalen duizenden jaren geleden geschreven door wat mannen waarvan we hun bedoelingen helemaal niet weten...
De holocaust wordt voor mij gevoel vooral telkens bij deze discussie betrokken omdat ze in Islamistische landen denken dat 'de Joden' hier heilig zijn. Dit antisemitische wordt aangewakkerd door hun haat tegen Israel.
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Misschien dat het hier (Londen) anders is dan in Nederland maar ik kan het me haast niet voorstellen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met gedragquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is zeer logisch, aangezien ze worden aangekeken op het geboorteland van hun ouders. Daarmee verschilt het Europese continent aanzienlijk van het Amerikaanse continent. Ik zal stelselmatig worden gezien als Nederlandse Marokkaan, ongeacht wat ik zelf er van vind.
Die mensen zie ik als even achterlijk eigenlijk. En ik denk dat hier op fok nauwlijks mensen een shit geven om zo'n opmerking, net als elk weldenkend mens in mijn ogen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Zoals half Nederland kwaad reageerde toen Maxima zei 'dé Nederlander bestaat niet'?
Wat is dan DE identiteit van iemand die zichzelf Nederlander en Marokkaan noemtquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:55 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Nee. Het is om aan te geven dat sommige mensen waarde hechten aan identiteit. Soms is dat voetbal, soms is dat wat anders. Dat men zichzelf graag ziet als een onderdeel van een groep, die ook gekwetst kan worden, lijkt me menselijk. Dat was alles.
Knap dat je dat zo leestquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de 2e wereldoorlog slechts beperkt was tot Zeeland.
Nee, heeft geen reet te maken met gedrag. Je bent een Marokkaan ongeacht gedrag. Sowieso zou het des te hypocrieter zijn als het te maken heeft met gedrag. Alle kutmensen Marokkanen noemen, en alle goed geintegreerde mensen zijn ineens Nederlanders. (immers Marokkanen = slecht, Nederlanders = goed).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:55 schreef Stuart het volgende:
[..]
Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Misschien dat het hier (Londen) anders is dan in Nederland maar ik kan het me haast niet voorstellen. Ik denk dat het vooral te maken heeft met gedrag
De identiteit, hoe bedoel je? Denk je dat de twee (Nederlander / Marokkaan) tegenstrijdig zijn?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:56 schreef Stuart het volgende:
[..]
Wat is dan DE identiteit van iemand die zichzelf Nederlander en Marokkaan noemt
Hoe Marokkaan ben je nou als je ouders ook in Nederland zijn geboren, je hier woont en alleen daar voor vakanties naartoe gaatquote:Op zaterdag 2 januari 2010 13:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, heeft geen reet te maken met gedrag. Je bent een Marokkaan ongeacht gedrag. Sowieso zou het des te hypocrieter zijn als het te maken heeft met gedrag. Alle kutmensen Marokkanen noemen, en alle goed geintegreerde mensen zijn ineens Nederlanders. (immers Marokkanen = slecht, Nederlanders = goed).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |