Geen van mijn 3 HP laptops heeft langer dan 4 jaar geleefdquote:Op donderdag 31 december 2009 01:19 schreef Dennis101 het volgende:
Wat is er kapot aan? Dat mis ik even. Verder heeft een laptop inderdaad een levensduur van 5 jaar. Garantie moet je sowieso claimen bij Bol.com maar dan moet je eerst weten wat er mis mee is.
Waarom denk je datquote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar
acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terugquote:
check de consumentenwijzer maar eensquote:Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terugBen daar toch wel nieuwsgierig naar
Er zijn tig WGR topics volgeschreven met deze informatie en wetsartikelen en weet ik wat. Het is nu half 2, en heb niet zo'n om dat te gaan zoekenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Stuart het volgende:
[..]
Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terugBen daar toch wel nieuwsgierig naar
Nee, ik ga niet op een wild goose chasequote:Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
check de consumentenwijzer maar eens
http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGLS_nlNL291NL304&aq=1&oq=wettelijke+g&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=wettelijke+garantietermijnquote:Op donderdag 31 december 2009 01:25 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet op een wild goose chase
Cheersquote:Op donderdag 31 december 2009 01:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGLS_nlNL291NL304&aq=1&oq=wettelijke+g&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=wettelijke+garantietermijn
have fun.
andersom toch?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
Ja gein. Die lap lijkt vooralsnog helemaal niet kapot he?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGLS_nlNL291NL304&aq=1&oq=wettelijke+g&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=wettelijke+garantietermijn
have fun.
Nee, je hebt sowieso die 2 jaar garantie. Die garantie claim je via je de winkelier. Of dat nou fabrieksgarantie is of niet is niet relevant.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:36 schreef Adames het volgende:
[..]
andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
Zeg ik dat dan? Stuart wil weten hoe de wet in elkaar zit.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:37 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja gein. Die lap lijkt vooralsnog helemaal niet kapot he?
Nee, andersomquote:Op donderdag 31 december 2009 01:36 schreef Adames het volgende:
[..]
andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
Dat kan aan van alles liggen, maar daarvoor moet je in DIG zijn vrees ik.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:39 schreef mandietjuh het volgende:
Hij deed het eerst normaal, daarna blauwe schermen tot ontdekking wilden we windows 7 erop zetten en wou niet installeren, dus gingen we naar een andere vriend om te problemen, hij start op, geeft beeld, na een minuut gaf die niks aan.
wat kan het liggen?
dank jullie wel voor de reacties
Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zeg ik dat dan? Stuart wil weten hoe de wet in elkaar zit.
Ik ook niet? Ik wist niet dat dit mijn topic is? Reageer dan ook niet ook niet op mijquote:Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
er stond eerst vista op, na overleg met boyfriend zei die we gaan windows 7 erop zetten.
home premium volgens mij,quote:Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
Anders reageer je gewoon op het probleem van TS, wijsneus.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:42 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik ook niet? Ik wist niet dat dit mijn topic is? Reageer dan ook niet ook niet op mij
* Stuart stelde slechts een vraag die relevant leekquote:Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef Stali het volgende:
[..]
Anders reageer je gewoon op het probleem van TS, wijsneus.
En dit topic kan wrs. heel veel beter naar DIG.
Was die ook.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef Stuart het volgende:
[..]
* Stuart stelde slechts een vraag die relevant leek
Vraag aan een mod of dit topic naar DIG kan. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen.quote:
Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:46 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
Het ging in eerste instantie om een recht op garantie. Anders lees je de TT er even op na met je grote waffel tegen iemand die alleen maar probeert te helpenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
Welk deel van de TT snap je niet? En welk deel van de vraag van Stuart begreep je niet?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:48 schreef Stali het volgende:
[..]
Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
Stali heeft besloten dat je geen vragen meer mag stellen over garantie. Zij weet het immers beter en wat jouw vragen zijn blijken voor haar totaal irrelevant. Hoe gek het soms kan lopen in een topicquote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.
Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Die laptop is niet kapot.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.
Omdat ik weet dat het probleem niet de garantie is maar het gepruts achter die laptop.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Stali heeft besloten dat je geen vragen meer mag stellen over garantie. Zij weet het immers beter en wat jouw vragen zijn blijken voor haar totaal irrelevant. Hoe gek het soms kan lopen in een topic
Eerst moet je eens goed kijken of die laptop daadwerkelijk kapot is of dat alleen Windows 7 er niet op werkt voordat je naar Bol gaat om garantie te claimen voor iets wat niet hoeft.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
Ik lees iets verder dan enkel de TT.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Welk deel van de TT snap je niet? En welk deel van de vraag van Stuart begreep je niet?
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Je bent heel behulpzaam geweest!quote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Die laptop is niet kapot.
Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
Jij bent echt irritant dom zeg. Het doet niet ter zake of de laptop al dan niet stuk is. De gestelde vragen gaan over recht op garantie dus blijf niet zo dom uit je nek kakelenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Omdat ik weet dat het probleem niet de garantie is maar het gepruts achter die laptop.
Maar weet je wat? Gaan jullie lekker over elkaar heen vallen wie het beste kan googlen en laat TS maar claimen.
Prima..
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef mandietjuh het volgende:
Nu is mijn vraag:
Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?
Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!
met vriendelijke groet
Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:54 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jij bent echt irritant dom zeg. Het doet niet ter zake of de laptop al dan niet stuk is. De gestelde vragen gaan over recht op garantie dus blijf niet zo dom uit je nek kakelen
[..]
Dus, ik mag haar niet uit leggen hoe te handelen als dat ding daadwerkelijk defect is? Wat mij overigens ook stug lijkt, maar we zijn hier in WGR en niet in DIG.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
Heb je de antwoorden uberhaupt wel gelezen? Je hebt nog 2 jaar garantie....quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
Whatquote:Op donderdag 31 december 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
Weet je niet zeker. Kan goed kapot zijn. Blauwe schermen kunnen goed door hardware fouten komen.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
Je weet goed wat ze bedoelt. Kap evenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
What
Misschien het uitoefenen van je recht. De garantie gaat in op het moment dat je iets koopt
Anders zou je dus 2 jaar recht hebben op garantie als je laptop na een x aantal jaren breekt. Zou leuk zijn
Kap evenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Je weet goed wat ze bedoelt. Kap even
Vraag van TS is van juridische aard, niet van technische aard.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:58 schreef Adames het volgende:
Weet je niet zeker. Kan goed kapot zijn. Blauwe schermen kunnen goed door hardware fouten komen.
Verder wel inderdaad schopje DIG, voor eventueel probleem. Of TS opent zelf een ander topic daar zodat je hier over het WGR gedeelte kan hebben.
Recht hebben en je recht halen zijn helaas 2 verschillende dingen.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Heb je de antwoorden uberhaupt wel gelezen? Je hebt nog 2 jaar garantie....
Heb ik geschreven dat je dat niet mag uitleggen?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus, ik mag haar niet uit leggen hoe te handelen als dat ding daadwerkelijk defect is? Wat mij overigens ook stug lijkt, maar we zijn hier in WGR en niet in DIG.
Als je nou wat minder selectief leest zie je mij ook stellen dat ik denk dat dat ding niet defect is, maar dat zoeken ze in DIG maar uit. Ik geef puur juridisch advies.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb ik geschreven dat je dat niet mag uitleggen?
Ik probeer mee te denken in het probleem van TS en daar word ik niet voor betaald he?
Dus als ik opper dat dit topic beter naar DIG kan gaan omdat het probleem niet is dat de lap kapot is maar het gebruik ervan dan is daar helemaal niets mis mee, denk ik.
Maar het is me goed hoor. TS succes met claimen.
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?quote:Op donderdag 31 december 2009 02:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Vraag van TS is van juridische aard, niet van technische aard.
Sure, wij zijn autistisch en alleen jij begrijpt de gestelde vragen in de OP. Wij zijn allemaal infantielquote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?
Te-ring.!
God wat kramen we weer een stoere taal uit Staliquote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?
Te-ring.!
Zij vraagt, wij antwoorden.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Te-ring.!
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
Waar maak je dat uit op dan ?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Hij is niet stuk.
QFTquote:Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef mandietjuh het volgende:
Beste mensen,
Op 25 september 2008 heb ik een ACER laptop aangeschaft bij bol.com. Ik ben heel zuinig geweest op mijn laptop, helaas deed die de laatste paar maanden raar. Toendertijd heb ik opnieuw windows erop gezet. Tevens bleef er problemen hangen bij de laptop. Helaas paar weken terug, bleef die vasthangen en kreeg ik blauwe schermen.
Tot de heden van vandaag wou een vriend van mij het besturingssysteem Windows 7 erop gooien met geen succes wou het. Het is alweer een jaar geleden en nu is de garantie afgelopen. Naar mijn verwachting moet het levensduur van een pc of een laptop 5 jaar ermee doen toch?
Nu is mijn vraag:
Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?
Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!
met vriendelijke groet
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.quote:
Ik maak daaruit op dat de laptop in ieder geval niet stuk isquote:Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
Ik ga slapen, ik kan het niet meer aan. Ik ga het in 2010 nog wel een keer proberenquote:Op donderdag 31 december 2009 02:20 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik maak daaruit op dat de laptop in ieder geval niet stuk is
Windows opnieuw installeren door de verkopende partij kan ook gezien worden als een vraag over garantiequote:Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
Ok. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het aan Vista ligt?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Vraag aan een mod of dit topic naar DIG kan. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen.
Maar het zit hem wel in dat Vista wat je bij aankoop op je lap had. Hij is dus absoluut niet kapot.
Als ze hem direct naar de winkel gaat brengen kan het topic in WGR blijven, want dan krijg je dus de vraag hoe Bol.com nu gaat handelen.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ok. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het aan Vista ligt?
Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.
Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
* negeert p.i.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
TS is stoekquote:Op donderdag 31 december 2009 02:34 schreef r_one het volgende:
TS vraagt onmiskenbaar naar haar rechten. Daarbij doet TS, terecht of onterecht, zelf de aanname dat de TS stuk is. En daar krijgt ze keurig antwoorden terzake op. Ik zie met jullie niet in waarom daarbij niet verschillende standpunten belicht mogen worden.
Je hebt er inderdaad niet veel verstand van.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Welke versie van Vista?
quote:Op donderdag 31 december 2009 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.
bol.com en "terugbrengen naar de winkel" gaan niet goed samen hequote:Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
Daar had ik helemaal overheen gelezen. Hoe kan iemand die er geen verstand van heeft concluderen dat een laptop niet kapot isquote:Op donderdag 31 december 2009 02:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt er inderdaad niet veel verstand van.
Terugzenden dan, jij je zin. (in vergelijkbare aankopen bij normale winkels terugbrengen).quote:Op donderdag 31 december 2009 02:39 schreef r_one het volgende:
[..]
bol.com en "terugbrengen naar de winkel" gaan niet goed samen he
Nou die geniale quote is wel vaker aangehaald in het topic hoor...quote:Op donderdag 31 december 2009 02:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar had ik helemaal overheen gelezen. Hoe kan iemand die er geen verstand van heeft concluderen dat een laptop niet kapot is
Ja ik had al door dat jij nog scherp bent op dit tijdstip. Ik dus nietquote:Op donderdag 31 december 2009 02:43 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Nou die geniale quote is wel vaker aangehaald in het topic hoor...
quote:Op donderdag 31 december 2009 02:45 schreef Stuart het volgende:
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.
Het gevoel bekruipt me hierdoor sterk dat ik werkelijk autistisch ben
Dat viel me ook al op ja, de juiste antwoorden had ze al meteen gekregen eigenlijk totdat de onzin van Stali werd neergekalkt en die krijgt dan als enige een bedankje... haha !quote:Op donderdag 31 december 2009 02:45 schreef Stuart het volgende:
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:49 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Dat viel me ook al op ja, de juiste antwoorden had ze al meteen gekregen eigenlijk totdat de onzin van Stali werd neergekalkt en die krijgt dan als enige een bedankje... haha !
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
quote:Op donderdag 31 december 2009 02:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
Waarom, ze wil toch niet luisteren....quote:Op donderdag 31 december 2009 02:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.
Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
Eerst laptop herstellen naar fabrieksinstellingen, dan kijken of dat die het nog niet doet. Als je hem dan echt niet aan de praat krijgt opsturen naar Bol.com. En dan is het even afwachten op reactie van wat het defect is. Je hebt dus langer dan 1 jaar garantie, maar als het een defect is wat TS zelf veroorzaakt heeft valt er natuurlijk weinig te verhalen onder de noemer garantie.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.
Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
Jij had daar in eerste instantie iets heul anders staanquote:
Wat er stond, staat er nog steedsquote:Op donderdag 31 december 2009 03:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Jij had daar in eerste instantie iets heul anders staan
quote:Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
have fun.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
Niet per se, maar ze kan beter (ook) een topic in DIG openen.quote:Op donderdag 31 december 2009 09:37 schreef Artbij2 het volgende:
Ding geeft blauwe schermen dus is hij kapot.
Toch spreek je alleen je waardering uit voor de krankzinnige antwoorden die je krijgt die NIETS met jouw vragen te maken hebbenquote:Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.
Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.
Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
Maar juist dáárop kreeg je van enkele users (waaronder Dennis101) netjes en uitgebreid antwoord, toch?quote:Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.
Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
Ik was zelfs Dennis nog voorquote:Op donderdag 31 december 2009 12:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar juist dáárop kreeg je van enkele users (waaronder Dennis101) netjes en uitgebreid antwoord, toch?
En vervolgens ga je degene die die "autisten" reacties compleet loopt af te zeiken, helemaal de hemel inprijzen![]()
![]()
Ja ik ga hier geen kuddo's lopen uitdelen hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ik was zelfs Dennis nog voor
Zullen we nog even ruzie gaan maken over wie hier het beste advies gaf?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ik was zelfs Dennis nog voor
Nee daar zijn we het al over eens, dat was Stalin.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we nog even ruzie gaan maken over wie hier het beste advies gaf?
Klopt, Stali is oppermachtig. Misschien dat wij in R&P over ons autisme moeten gaan pratenquote:Op donderdag 31 december 2009 12:50 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Nee daar zijn we het al over eens, dat was Stalin.
Je beroepen op de 2 garantie die je hebt als consument zijnde zoals al 10x gezegdquote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Ze kunnen toch geen 2 garanties doen op 1 jaar? Dat is toch belachelijk of niet? Vind ik eigenlijk wel.
Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?
Ah oké, dat veranderd zaak wel enigszins. Tja, kijk je hebt recht op garantie, maar om deze te halen zal het wat lastiger worden. Bol.com hoort dat ding sowieso na te kijken, als zij echter tot de conclusie dat het bijvoorbeeld een defect is wat door jezelf gekomen is mag jij gaan aantonen dat dat niet zo is. Als je dat lukt heb je dus recht op kosteloos herstel.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:44 schreef Bekka90 het volgende:
Nou, zal het zo zeggen. We hebben een nieuwe hdd gekocht voor de zekerheid, maar hij zit er nog neit in. We wilden eerst kijken of het inderdaad aan mijn hdd ligt en of het lukte om windows 7 er op te zetten, als hij dan nog door blijft crashen.
Hier heb je redelijk duidelijk dat er dus een hardware matig probleem zit. Vervolgens is de juiste stap om dit te bespreken met Bol.com. Je hebt recht op garantie/reparatie binnen de termijn dat het redelijk is dat een laptop werkt (3-5 jaar). Misschien dat je dan een deel ook zelf moet betalen, maar wel naar redelijkheid.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Hallo mensen,
Wow, vele reacties.
Mandie heeft deze forum voor mij gemaakt om er achter te komen wat jullie zouden doen etc. De laptop is trouwens niet van haar, maar van mij. En omdat ik zie dat ze niet zo goed antwoord kan geven vertel ik het jullie.
Voor een paar maanden terug kreeg ik te maken met crashes, en een blauw scherm. Niet wetend wat het was (ik heb zo ook geen verstand van die dingen, als ik maar kan gamen) ging ik gewoon door. Het gebeurde ook maar 1 keer in een maand of zo. Maar nu in december gebeurde het vaker en op een gegeven moment werkte niks meer. Om de 5 minuten chrashde hij al.
Oh wacht, voor dat ik verder ga. Ik heb in november al eens opnieuw Vista geinstalleerd om te kijken het dan stopt, maar nee. In december gebeurd het dus echt.
Hier zit je fout! Fout! Fout! Als je toch probeert om je laptop zelf te repareren, laat het dan doen door iemand die er verstand van heeft. Een laptops draaien het beste op de OS waar ze mee begonnen zijn (Vista dus) vanwege de drivers of anders zet je d'r Linux op. Maar je gaat dus echt niet Windows 7 erop gooien omdat dat 'het nieuwste is' en 'vast ook wel werkt'.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Ik heb hem aan een vriend mee gegeven zo dat hij mijn laptop eens kan gaan nakijken. Hij zei dat het zou kunnen liggen aan mijn hardeschijf. Dus hebben we een nieuwe gekocht. Na mijn oude schijf te hebben nagekeken kwamen we op de conclusie dat hij echt kapot was (hdd health of zo iets heette dat programmatje) We hebben er dus een nieuwe hdd ingedaan, maar op een of andere manier lukte het ons niet om windows 7 er op te zetten.
Dus bracht ik hem naar een andere vriend (boyfriend van Mandie) die kei veel er vanaf weet om hem nog eens goed na te laten kijken. We konden windows 7 wel installeren, half in ieder geval en toen poef viel hij uit en ging niet meer aan. Hij heeft hem nog mee genomen naar zijn werk om hem daar nog eens na te kijken met een nieuwe adapter etc. om dat we dachten dat het misschien daar ook kon liggen.
Ik vind dat je je garantievoorwaarden hebt verpest, dus zowel Bol.com als Acer gaan je niet meer helpen. Succes met het vinden van een professional die dit wel wil doen en het betalen daarvan.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?
Zoals ik al zei, dit zijn 55 euro onderzoekskosten om alleen te kijken hoe het komt.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.
Van wie hoorde je dat?quote:Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw![]()
Maar dan nog.
Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Dan moet je toch echt bij Bol.com zijn en niet bij Acer.quote:
Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
Ja, je mag hem opsturen naar Acer en dan betaal je zeker de onderzoekskosten (55 euro) en daarna een deel van de reparatie kosten. Als je hem niet gerepareerd wil hebben vanwege de kosten, moet je nog betalen om hem weer terug te laten sturen.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.
Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw![]()
Maar dan nog.
Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
Dus een gast verteld jou dat Acer jou een gratis moederbord gaat geven? Moet ik hier nog verder op reageren of snap je wel waar ik heen wil?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:58 schreef Bekka90 het volgende:
Die gast, bij wie ik het heb laten doen die heeft er wel degelijk verstand van.
En we hebben er zelfs nog linux of gegooid. Maar na dat niet aan de praat te krijgen hebben we gelezen dat he mogelijk zou zijn verholpen door windows 7 er op te gooien.
Dus moet je naar Bol.com om je garantie te claimen. Het enige wat Acer doet is repareren en niet onder garantie. Het hele idee van garantie is dat het (deels) gratis is.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:00 schreef Bekka90 het volgende:
Het hoeft voor mij niet eens gratis te zijn. Tuurlijk wil ik er voor betalen in dien nodig.
Waar het ons alleen om ging is dat we het raar vinden dat ze 2 garanties geven op 1 jaar, terwijl Bol.com zegt dat ik 2 jaar Acer garantie heb.
En dat we weten dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt komt omdat hij dus totaal neit meer aan gaat. Ook niet met een nieuwe adapter etc.
Van wie ga je dat moederbord dan gratis krijgen?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Nou ja, ik (en meerdere mensen hier) heb heel duidelijk uitgelegd wat jouw rechten met betrekking tot de garantie zijn. Wat je daar mee wil doen moet je zelf weten, ik snap het in ieder geval jaquote:Op donderdag 31 december 2009 14:06 schreef Bekka90 het volgende:
Klopt, dat zei ik ook. Het maakt mij niet uit wat de kosten zijn, want maybe koop ik wel een nieuwe. Waar het mij alleen om gaat is, dat ik niet snap waarom ze 2 garantie op 1 jaar zetten, en dan Bol.com tegen mij zegt dta ik nog een jaar garantie heb bij Acer en bij Acer meot zijn voor alles te regelen. Niet bij Bol.com. Want hun taken zijn 25 september 2009 afgehandeld. En bij Acer zeggen ze weer dat het garantie maar 1 jaar is en die is dus vervallen op 25 september, die hebben dus ook weer niks met Bol.com te maken.
In ieder geval. Snap jij het? Ik laat hem zowiezo bij Acer maken. Maar ik wil weten wat mijn status voor garantie is. Meer niet.
Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:29 schreef Pandora73 het volgende:
Er is geen sprake meer van garantie, dat lijkt me duidelijk. Die garantie is 1 jaar na aankoop verlopen.
Nogmaals, ik had het hier (zoals ik in de zinnen daarna ook zei) over de fabrieksgarantie. Dat is wat anders dan je rechten op een deugdelijk product.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....![]()
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....Als je iemand aanraadt om ergens een beroep op te doen, lijkt het me wel zo handig om de goede termen te gebruiken. Anders krijg je heel snel nul op het rekest. Goed beslagen ten ijs komen is in dit soort gevallen belangrijk. Vandaar dat ik het verschil probeer duidelijk te maken. Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....![]()
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A walk to Remember..
Ik ben de laatste die dat zal bestrijdenquote:Op donderdag 31 december 2009 15:09 schreef Pandora73 het volgende:
Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.
Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeelquote:Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef Bekka90 het volgende:
Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.
Ik ben het grotendeels met je eens, op 1 ding na: het woordje "kostenloos", met name als je dat bedoelt in combinatie met vervanging. Na anderhalf jaar heb je, tenzij je ergens een bewijs hebt van officiële garantie (van fabriek of verkoper) inclusief dat kostenloze herstel of die kostenloze vervanging gedurende meer dan de eerdergenoemde 1 jaar, niet zomaar meer recht op kostenloos herstel, laat staan gratis vervanging.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeel![]()
Je begrijpt de strekking van mijn post niet. Bottom line: met de term "garantie" word je het bos ingestuurd. Je hebt geen (fabrieks)garantie meer, wel recht op kosteloos herstel of vervanging. Het is helemaal niet zo belangrijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt, een laptop hoort het na 1.5 jaar nog probleemloos te doen. Na 3 jaar ook nog. Zo niet, is het een zgn. non-conform product (het product voldoet niet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen) en dáár kun je je op beroepen bij bol.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |