abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76265163
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.
Nogmaals, ik had het hier (zoals ik in de zinnen daarna ook zei) over de fabrieksgarantie. Dat is wat anders dan je rechten op een deugdelijk product.
Dat zijn twee verschillende dingen. Dat Consuwijzer op de site en in zijn folders die twee dingen allebei garantie noemt, terwijl er in de wet alleen wordt gesproken over "recht op een deugdelijk product) maakt het er niet duidelijker op. Dat ben ik met je eens. Maar het zijn twee verschillende dingen:
- Garantie is iets wat je (vaak) krijgt van verkoper of fabrikant.
- Recht op een deugdelijk product komt voort uit de wet.

Wat is er mis met de rest van mijn post?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_76265214
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76265843
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je iemand aanraadt om ergens een beroep op te doen, lijkt het me wel zo handig om de goede termen te gebruiken. Anders krijg je heel snel nul op het rekest. Goed beslagen ten ijs komen is in dit soort gevallen belangrijk. Vandaar dat ik het verschil probeer duidelijk te maken. Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 31 december 2009 @ 15:21:15 #129
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76266268
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
SPOILER
Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.
A walk to Remember..
pi_76266415
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:09 schreef Pandora73 het volgende:
Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.
Ik ben de laatste die dat zal bestrijden
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76266684
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef Bekka90 het volgende:
Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.
Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeel

Je begrijpt de strekking van mijn post niet. Bottom line: met de term "garantie" word je het bos ingestuurd. Je hebt geen (fabrieks)garantie meer, wel recht op kosteloos herstel of vervanging. Het is helemaal niet zo belangrijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt, een laptop hoort het na 1.5 jaar nog probleemloos te doen. Na 3 jaar ook nog. Zo niet, is het een zgn. non-conform product (het product voldoet niet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen) en dáár kun je je op beroepen bij bol.com
.
pi_76270542
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeel

Je begrijpt de strekking van mijn post niet. Bottom line: met de term "garantie" word je het bos ingestuurd. Je hebt geen (fabrieks)garantie meer, wel recht op kosteloos herstel of vervanging. Het is helemaal niet zo belangrijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt, een laptop hoort het na 1.5 jaar nog probleemloos te doen. Na 3 jaar ook nog. Zo niet, is het een zgn. non-conform product (het product voldoet niet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen) en dáár kun je je op beroepen bij bol.com
Ik ben het grotendeels met je eens, op 1 ding na: het woordje "kostenloos", met name als je dat bedoelt in combinatie met vervanging. Na anderhalf jaar heb je, tenzij je ergens een bewijs hebt van officiële garantie (van fabriek of verkoper) inclusief dat kostenloze herstel of die kostenloze vervanging gedurende meer dan de eerdergenoemde 1 jaar, niet zomaar meer recht op kostenloos herstel, laat staan gratis vervanging.
Je hebt het product tenslotte al anderhalf jaar gebruikt, en als de gemiddelde redelijke levensduur van een laptop 3 jaar is, dan zou je na anderhalf jaar dus de helft van de kosten zelf moeten bijdragen (anderhalf is de helft van drie). Dát is de strekking van die wet. Die wet is ingesteld omdat veel mensen het bos in werden gestuurd direct na het verlopen van de fabrieks-/verkopersgarantie, en dat is dus niet redelijk. Je mag inderdaad redelijkerwijs bepaalde verwachtingen hebben bij een product over hoe lang je er gebruik van moet kunnen maken. Maar die wet zegt dus niet dat je het gedurende die gehele redelijkerwijs te verwachten levensduur gratis gerepareerd - laat staan vervangen - krijgt. Da's alles wat ik wilde zeggen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')