abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76249529
Beste mensen,

Op 25 september 2008 heb ik een ACER laptop aangeschaft bij bol.com. Ik ben heel zuinig geweest op mijn laptop, helaas deed die de laatste paar maanden raar. Toendertijd heb ik opnieuw windows erop gezet. Tevens bleef er problemen hangen bij de laptop. Helaas paar weken terug, bleef die vasthangen en kreeg ik blauwe schermen.

Tot de heden van vandaag wou een vriend van mij het besturingssysteem Windows 7 erop gooien met geen succes wou het. Het is alweer een jaar geleden en nu is de garantie afgelopen. Naar mijn verwachting moet het levensduur van een pc of een laptop 5 jaar ermee doen toch?

Nu is mijn vraag:

Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?

Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!

met vriendelijke groet
pi_76249627
Denk niet dat je ergens recht op hebt. Je kunt contact met ze opnemen en je verhaal doen. Het lijkt me niet onredelijk dat ze iets voor je doen in ieder geval

HP was bij mij erg behulpzaam toen na iets meer dan 3 jaar de hinges van mijn laptop waren gebroken. Ik had daar 3 jaar garantie op en daar zat ik meen ik 2 maanden overheen. Zeker proberen. Een jaar voor een laptop is niet acceptabel
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249672
Wat is er kapot aan? Dat mis ik even. Verder heeft een laptop inderdaad een levensduur van 5 jaar. Garantie moet je sowieso claimen bij Bol.com maar dan moet je eerst weten wat er mis mee is.
pi_76249722
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:19 schreef Dennis101 het volgende:
Wat is er kapot aan? Dat mis ik even. Verder heeft een laptop inderdaad een levensduur van 5 jaar. Garantie moet je sowieso claimen bij Bol.com maar dan moet je eerst weten wat er mis mee is.
Geen van mijn 3 HP laptops heeft langer dan 4 jaar geleefd
Alleen mijn oude Toshiba is ouder geworden
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249763
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
  Redactie Frontpage donderdag 31 december 2009 @ 01:22:01 #6
38148 crew  Innisdemon
pi_76249778
Fabrieksgarantie kun je bij Acer gewoon opvragen. 2 jaar minimaal. Doen ze zelf ook niet moeilijk over.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_76249782
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
Waarom denk je dat
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249823
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:22 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waarom denk je dat
Omdat het zo is?
pi_76249845
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat het zo is?
Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terug Ben daar toch wel nieuwsgierig naar
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76249848
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:23 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat het zo is?
pi_76249859
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terug Ben daar toch wel nieuwsgierig naar
check de consumentenwijzer maar eens
pi_76249865
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef Stuart het volgende:

[..]

Waar haal je die informatie vandaan? Je kunt dat wel zeggen maar in welk wetsartikel vind ik dat terug Ben daar toch wel nieuwsgierig naar
Er zijn tig WGR topics volgeschreven met deze informatie en wetsartikelen en weet ik wat. Het is nu half 2, en heb niet zo'n om dat te gaan zoeken
pi_76249892
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:24 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

check de consumentenwijzer maar eens
Nee, ik ga niet op een wild goose chase
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250073
Wat voor OS stond er bij aankoop op?
pi_76250081
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250155
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar

acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
pi_76250182
quote:
Ja gein. Die lap lijkt vooralsnog helemaal niet kapot he?
pi_76250212
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:36 schreef Adames het volgende:

[..]

andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
Nee, je hebt sowieso die 2 jaar garantie. Die garantie claim je via je de winkelier. Of dat nou fabrieksgarantie is of niet is niet relevant.
pi_76250225
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:37 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja gein. Die lap lijkt vooralsnog helemaal niet kapot he?
Zeg ik dat dan? Stuart wil weten hoe de wet in elkaar zit.
pi_76250254
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:36 schreef Adames het volgende:

[..]

andersom toch?
1 jaar bij je verkoper en 2 jaar fabrieksgarantie.
Nee, andersom
pi_76250255
Hij deed het eerst normaal, daarna blauwe schermen tot ontdekking wilden we windows 7 erop zetten en wou niet installeren, dus gingen we naar een andere vriend om te problemen, hij start op, geeft beeld, na een minuut gaf die niks aan.

wat kan het liggen?
dank jullie wel voor de reacties
pi_76250280
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:39 schreef mandietjuh het volgende:
Hij deed het eerst normaal, daarna blauwe schermen tot ontdekking wilden we windows 7 erop zetten en wou niet installeren, dus gingen we naar een andere vriend om te problemen, hij start op, geeft beeld, na een minuut gaf die niks aan.

wat kan het liggen?
dank jullie wel voor de reacties
Dat kan aan van alles liggen, maar daarvoor moet je in DIG zijn vrees ik.
pi_76250289
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:39 schreef mandietjuh het volgende:

wat kan het liggen?


Dat kun je beter in DIG vragen, of beter nog, laat het de verkopende partij maar uitleggen.
pi_76250294
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan? Stuart wil weten hoe de wet in elkaar zit.
Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
pi_76250301
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:32 schreef Stali het volgende:
Wat voor OS stond er bij aankoop op?
er stond eerst vista op, na overleg met boyfriend zei die we gaan windows 7 erop zetten.
pi_76250314
Edit: te snel met oordelen.
pi_76250316
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
Ik ook niet? Ik wist niet dat dit mijn topic is? Reageer dan ook niet ook niet op mij
pi_76250348
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

er stond eerst vista op, na overleg met boyfriend zei die we gaan windows 7 erop zetten.

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
  donderdag 31 december 2009 @ 01:44:52 #30
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_76250379
Je moet ook niet de hele tijd porno downloaden! dat weet toch iedereen!.
How does it feel? To treat me like you do.
pi_76250389
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
home premium volgens mij,
pi_76250391
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:42 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ik ook niet? Ik wist niet dat dit mijn topic is? Reageer dan ook niet ook niet op mij
Anders reageer je gewoon op het probleem van TS, wijsneus.

En dit topic kan wrs. heel veel beter naar DIG.
pi_76250408
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:41 schreef Stali het volgende:

[..]

Ik wist niet dat dit het topic van Stuart is.
* Stuart stelde slechts een vraag die relevant leek
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250416
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef Stali het volgende:

[..]

Anders reageer je gewoon op het probleem van TS, wijsneus.

En dit topic kan wrs. heel veel beter naar DIG.
Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
pi_76250427
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef Stuart het volgende:

[..]

* Stuart stelde slechts een vraag die relevant leek
Was die ook.
pi_76250441
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:45 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

home premium volgens mij,
Vraag aan een mod of dit topic naar DIG kan. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen.
Maar het zit hem wel in dat Vista wat je bij aankoop op je lap had. Hij is dus absoluut niet kapot.
pi_76250474
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
pi_76250497
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:46 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Gaat lekker slapen ofzo, ze zit in WGR voor advies hoe de garantie aan te pakken, die krijgt ze.
Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
pi_76250500
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
Het ging in eerste instantie om een recht op garantie. Anders lees je de TT er even op na met je grote waffel tegen iemand die alleen maar probeert te helpen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250505
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:48 schreef Stali het volgende:

[..]

Nee, ze heeft een probleem met haar laptop.
En dan kan jij lekker snel met Google zijn maar dat is hier helemaal het probleem niet.
Welk deel van de TT snap je niet? En welk deel van de vraag van Stuart begreep je niet?
pi_76250533
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Stali heeft besloten dat je geen vragen meer mag stellen over garantie. Zij weet het immers beter en wat jouw vragen zijn blijken voor haar totaal irrelevant. Hoe gek het soms kan lopen in een topic
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250564
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Die laptop is niet kapot.

Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
pi_76250614
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

Stali heeft besloten dat je geen vragen meer mag stellen over garantie. Zij weet het immers beter en wat jouw vragen zijn blijken voor haar totaal irrelevant. Hoe gek het soms kan lopen in een topic
Omdat ik weet dat het probleem niet de garantie is maar het gepruts achter die laptop.

Maar weet je wat? Gaan jullie lekker over elkaar heen vallen wie het beste kan googlen en laat TS maar claimen.

Prima. .
pi_76250621
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Eerst moet je eens goed kijken of die laptop daadwerkelijk kapot is of dat alleen Windows 7 er niet op werkt voordat je naar Bol gaat om garantie te claimen voor iets wat niet hoeft.

Mocht het nu om iets gaan wat defect is (je moederbord om wat te noemen) heb jij recht op langere garantie. In die link naar google (die ik even snel heb ingetoetst omdat het nogal laat is) is de eerste hit naar consuwijzer waarin staat dat jij langer dan 1 jaar garantie hebt.

Mocht Bol.com dus stellen dat jij nergens recht op garantie gooi je dus eerst zoiets om hun hoofd en probeert er dan uit te komen.
pi_76250636
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Welk deel van de TT snap je niet? En welk deel van de vraag van Stuart begreep je niet?
Ik lees iets verder dan enkel de TT.
pi_76250641
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:

[..]

Die laptop is niet kapot.

Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Je bent heel behulpzaam geweest!
pi_76250650
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Omdat ik weet dat het probleem niet de garantie is maar het gepruts achter die laptop.

Maar weet je wat? Gaan jullie lekker over elkaar heen vallen wie het beste kan googlen en laat TS maar claimen.

Prima. .
Jij bent echt irritant dom zeg. Het doet niet ter zake of de laptop al dan niet stuk is. De gestelde vragen gaan over recht op garantie dus blijf niet zo dom uit je nek kakelen
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef mandietjuh het volgende:
Nu is mijn vraag:

Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?

Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!

met vriendelijke groet
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_76250684
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:54 schreef Stuart het volgende:

[..]

Jij bent echt irritant dom zeg. Het doet niet ter zake of de laptop al dan niet stuk is. De gestelde vragen gaan over recht op garantie dus blijf niet zo dom uit je nek kakelen
[..]


Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
pi_76250713
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
Dus, ik mag haar niet uit leggen hoe te handelen als dat ding daadwerkelijk defect is? Wat mij overigens ook stug lijkt, maar we zijn hier in WGR en niet in DIG.
pi_76250726
quote:
Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:

[..]

Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.

Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Heb je de antwoorden uberhaupt wel gelezen? Je hebt nog 2 jaar garantie....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')