Whatquote:Op donderdag 31 december 2009 01:55 schreef Stali het volgende:
[..]
Recht op garantie gaat pas in gang als iets kapot is.
Weet je niet zeker. Kan goed kapot zijn. Blauwe schermen kunnen goed door hardware fouten komen.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Die laptop is niet kapot.
Het probleem is niet de garantie. Hij is niet stuk.
Je weet goed wat ze bedoelt. Kap evenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef Stuart het volgende:
[..]
What
Misschien het uitoefenen van je recht. De garantie gaat in op het moment dat je iets koopt
Anders zou je dus 2 jaar recht hebben op garantie als je laptop na een x aantal jaren breekt. Zou leuk zijn
Kap evenquote:Op donderdag 31 december 2009 01:59 schreef Adames het volgende:
[..]
Je weet goed wat ze bedoelt. Kap even
Vraag van TS is van juridische aard, niet van technische aard.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:58 schreef Adames het volgende:
Weet je niet zeker. Kan goed kapot zijn. Blauwe schermen kunnen goed door hardware fouten komen.
Verder wel inderdaad schopje DIG, voor eventueel probleem. Of TS opent zelf een ander topic daar zodat je hier over het WGR gedeelte kan hebben.
Recht hebben en je recht halen zijn helaas 2 verschillende dingen.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Heb je de antwoorden uberhaupt wel gelezen? Je hebt nog 2 jaar garantie....
Heb ik geschreven dat je dat niet mag uitleggen?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dus, ik mag haar niet uit leggen hoe te handelen als dat ding daadwerkelijk defect is? Wat mij overigens ook stug lijkt, maar we zijn hier in WGR en niet in DIG.
Als je nou wat minder selectief leest zie je mij ook stellen dat ik denk dat dat ding niet defect is, maar dat zoeken ze in DIG maar uit. Ik geef puur juridisch advies.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:01 schreef Stali het volgende:
[..]
Heb ik geschreven dat je dat niet mag uitleggen?
Ik probeer mee te denken in het probleem van TS en daar word ik niet voor betaald he?
Dus als ik opper dat dit topic beter naar DIG kan gaan omdat het probleem niet is dat de lap kapot is maar het gebruik ervan dan is daar helemaal niets mis mee, denk ik.
Maar het is me goed hoor. TS succes met claimen.
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?quote:Op donderdag 31 december 2009 02:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Vraag van TS is van juridische aard, niet van technische aard.
Sure, wij zijn autistisch en alleen jij begrijpt de gestelde vragen in de OP. Wij zijn allemaal infantielquote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?
Te-ring.!
God wat kramen we weer een stoere taal uit Staliquote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?
Te-ring.!
Zij vraagt, wij antwoorden.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:02 schreef Stali het volgende:
[..]
Zijn jullie hier zo autistisch dat als iets toch technisch blijkt te zijn toch door te blijven posten over een niet bestaande juridische kwestie?
Te-ring.!
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
Waar maak je dat uit op dan ?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:51 schreef Stali het volgende:
[..]
Die laptop is niet kapot.
Hij is niet stuk.
QFTquote:Op donderdag 31 december 2009 01:15 schreef mandietjuh het volgende:
Beste mensen,
Op 25 september 2008 heb ik een ACER laptop aangeschaft bij bol.com. Ik ben heel zuinig geweest op mijn laptop, helaas deed die de laatste paar maanden raar. Toendertijd heb ik opnieuw windows erop gezet. Tevens bleef er problemen hangen bij de laptop. Helaas paar weken terug, bleef die vasthangen en kreeg ik blauwe schermen.
Tot de heden van vandaag wou een vriend van mij het besturingssysteem Windows 7 erop gooien met geen succes wou het. Het is alweer een jaar geleden en nu is de garantie afgelopen. Naar mijn verwachting moet het levensduur van een pc of een laptop 5 jaar ermee doen toch?
Nu is mijn vraag:
Waar heb ik recht op?
Heb ik bij ACER fabrieksgarantie of niet? of is het verlopen met de garantie van bol.com.
Wat als je verwacht dat het laptop langer doet dan een jaar? Kan het kosteloos worden gerepareerd?
Help! heb geen idee wat voor soort recht ik heb!
met vriendelijke groet
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.quote:
Ik maak daaruit op dat de laptop in ieder geval niet stuk isquote:Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
Ik ga slapen, ik kan het niet meer aan. Ik ga het in 2010 nog wel een keer proberenquote:Op donderdag 31 december 2009 02:20 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik maak daaruit op dat de laptop in ieder geval niet stuk is
Windows opnieuw installeren door de verkopende partij kan ook gezien worden als een vraag over garantiequote:Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
Ok. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het aan Vista ligt?quote:Op donderdag 31 december 2009 01:47 schreef Stali het volgende:
[..]
Vraag aan een mod of dit topic naar DIG kan. Die mensen daar kunnen je veel beter helpen.
Maar het zit hem wel in dat Vista wat je bij aankoop op je lap had. Hij is dus absoluut niet kapot.
Als ze hem direct naar de winkel gaat brengen kan het topic in WGR blijven, want dan krijg je dus de vraag hoe Bol.com nu gaat handelen.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ok. Waar haal jij de wijsheid vandaan dat het aan Vista ligt?
Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.
Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
* negeert p.i.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:19 schreef Dennis101 het volgende:
Dat zijn natuurlijk vragen die lastig te interpreteren zijn, de één kan dat zien als vraag naar haar rechten, de ander kan dat zien als een vraag van hoe windows te installeren. Ik begrijp de confusie.
TS is stoekquote:Op donderdag 31 december 2009 02:34 schreef r_one het volgende:
TS vraagt onmiskenbaar naar haar rechten. Daarbij doet TS, terecht of onterecht, zelf de aanname dat de TS stuk is. En daar krijgt ze keurig antwoorden terzake op. Ik zie met jullie niet in waarom daarbij niet verschillende standpunten belicht mogen worden.
Je hebt er inderdaad niet veel verstand van.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:43 schreef Stali het volgende:
[..]
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik weet wel dat dit heel lastig gaat i.v.m. drivers.
Welke versie van Vista?
quote:Op donderdag 31 december 2009 02:28 schreef TheThirdMark het volgende:
Maar 1 ding heb je wel gelijk. Direct naar DIG. Vandaar uit kan je altijd nog terug naar WGR mocht het nodig zijn.
bol.com en "terugbrengen naar de winkel" gaan niet goed samen hequote:Ikzelf zou de laptop direct nog (ok, nu een beetje laat voor zo midden in de nacht) terug brengen naar de winkel waar je hem aangeschaft hebt. Zij zijn verantwoordelijk, binnen redelijke maat, voor het product tot het vervallen van de garantie.
Daar had ik helemaal overheen gelezen. Hoe kan iemand die er geen verstand van heeft concluderen dat een laptop niet kapot isquote:Op donderdag 31 december 2009 02:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt er inderdaad niet veel verstand van.
Terugzenden dan, jij je zin. (in vergelijkbare aankopen bij normale winkels terugbrengen).quote:Op donderdag 31 december 2009 02:39 schreef r_one het volgende:
[..]
bol.com en "terugbrengen naar de winkel" gaan niet goed samen he
Nou die geniale quote is wel vaker aangehaald in het topic hoor...quote:Op donderdag 31 december 2009 02:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar had ik helemaal overheen gelezen. Hoe kan iemand die er geen verstand van heeft concluderen dat een laptop niet kapot is
Ja ik had al door dat jij nog scherp bent op dit tijdstip. Ik dus nietquote:Op donderdag 31 december 2009 02:43 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Nou die geniale quote is wel vaker aangehaald in het topic hoor...
quote:Op donderdag 31 december 2009 02:45 schreef Stuart het volgende:
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.
Het gevoel bekruipt me hierdoor sterk dat ik werkelijk autistisch ben
Dat viel me ook al op ja, de juiste antwoorden had ze al meteen gekregen eigenlijk totdat de onzin van Stali werd neergekalkt en die krijgt dan als enige een bedankje... haha !quote:Op donderdag 31 december 2009 02:45 schreef Stuart het volgende:
* Stuart vind het wel grappig dat alleen Stali door TS is bedankt voor de gegeven antwoorden.
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:49 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Dat viel me ook al op ja, de juiste antwoorden had ze al meteen gekregen eigenlijk totdat de onzin van Stali werd neergekalkt en die krijgt dan als enige een bedankje... haha !
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
quote:Op donderdag 31 december 2009 02:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het leven op Fok kan zo oneerlijk zijn.
Waarom, ze wil toch niet luisteren....quote:Op donderdag 31 december 2009 02:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.
Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
Eerst laptop herstellen naar fabrieksinstellingen, dan kijken of dat die het nog niet doet. Als je hem dan echt niet aan de praat krijgt opsturen naar Bol.com. En dan is het even afwachten op reactie van wat het defect is. Je hebt dus langer dan 1 jaar garantie, maar als het een defect is wat TS zelf veroorzaakt heeft valt er natuurlijk weinig te verhalen onder de noemer garantie.quote:Op donderdag 31 december 2009 02:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, open er een topic over in KB.
Maar back to OT. Iemand een concrete samenvatting van de mogelijkheden die TS allemaal tot haar beschikking heeft?
Jij had daar in eerste instantie iets heul anders staanquote:
Wat er stond, staat er nog steedsquote:Op donderdag 31 december 2009 03:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Jij had daar in eerste instantie iets heul anders staan
quote:Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:21 schreef BountyHunter340 het volgende:
als consument heb je recht op een minimale wettelijke garantie van 2 jaar
acer geeft 1 jaar fabrieksgarantie, je moet dus terug naar het verkooppunt
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGLS_nlNL291NL304&aq=1&oq=wettelijke+g&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=wettelijke+garantietermijn
have fun.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:49 schreef mandietjuh het volgende:
[..]
Wat als ik bol.com bel en zegt ja: je hebt een jaar garantie en die is helaas op 25 september 2009 verlopen. Je hebt pech.
Ik wil voorkomen dat ik dadelijk bakken met geld aan reparatie moet betalen.
Niet per se, maar ze kan beter (ook) een topic in DIG openen.quote:Op donderdag 31 december 2009 09:37 schreef Artbij2 het volgende:
Ding geeft blauwe schermen dus is hij kapot.
Toch spreek je alleen je waardering uit voor de krankzinnige antwoorden die je krijgt die NIETS met jouw vragen te maken hebbenquote:Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.
Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.
Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
Maar juist dáárop kreeg je van enkele users (waaronder Dennis101) netjes en uitgebreid antwoord, toch?quote:Op donderdag 31 december 2009 08:51 schreef mandietjuh het volgende:
hoezo wil ik niet luisteren? Ik vraag heel netjes of er iemand mijn vraag kan beantwoorden en vraag ook niet hoe ik Windows kan installeren.
Mijn vraag was WAAR HEB IK RECHT OP qua garantie omdat het mij niet duidelijk was.
Mensen het gaat om garantie! niet om het installeren van een besturingssysteem. Als ik het wou installeren qua besturingssysteem dan had ik allang topic geopend bij DIG!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |