abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76258361
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar juist dáárop kreeg je van enkele users (waaronder Dennis101) netjes en uitgebreid antwoord, toch?
En vervolgens ga je degene die die "autisten" reacties compleet loopt af te zeiken, helemaal de hemel inprijzen
Ik was zelfs Dennis nog voor
pi_76258739
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Ik was zelfs Dennis nog voor
Ja ik ga hier geen kuddo's lopen uitdelen hoor
Die eer valt TS ten beurt
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76259523
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Ik was zelfs Dennis nog voor
Zullen we nog even ruzie gaan maken over wie hier het beste advies gaf?
pi_76260069
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zullen we nog even ruzie gaan maken over wie hier het beste advies gaf?
Nee daar zijn we het al over eens, dat was Stalin.
pi_76260115
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:50 schreef BountyHunter340 het volgende:

[..]

Nee daar zijn we het al over eens, dat was Stalin.
Klopt, Stali is oppermachtig. Misschien dat wij in R&P over ons autisme moeten gaan praten
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  donderdag 31 december 2009 @ 13:35:57 #106
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76261880
Hallo mensen,

Wow, vele reacties.

Mandie heeft deze forum voor mij gemaakt om er achter te komen wat jullie zouden doen etc. De laptop is trouwens niet van haar, maar van mij. En omdat ik zie dat ze niet zo goed antwoord kan geven vertel ik het jullie.

Voor een paar maanden terug kreeg ik te maken met crashes, en een blauw scherm. Niet wetend wat het was (ik heb zo ook geen verstand van die dingen, als ik maar kan gamen ) ging ik gewoon door. Het gebeurde ook maar 1 keer in een maand of zo. Maar nu in december gebeurde het vaker en op een gegeven moment werkte niks meer. Om de 5 minuten chrashde hij al.

Oh wacht, voor dat ik verder ga. Ik heb in november al eens opnieuw Vista geinstalleerd om te kijken het dan stopt, maar nee. In december gebeurd het dus echt.

Ik heb hem aan een vriend mee gegeven zo dat hij mijn laptop eens kan gaan nakijken. Hij zei dat het zou kunnen liggen aan mijn hardeschijf. Dus hebben we een nieuwe gekocht. Na mijn oude schijf te hebben nagekeken kwamen we op de conclusie dat hij echt kapot was (hdd health of zo iets heette dat programmatje).

Dus bracht ik hem naar een andere vriend (boyfriend van Mandie) die kei veel er vanaf weet om hem nog eens goed na te laten kijken. We konden windows 7 wel installeren, half in ieder geval en toen poef viel hij uit en ging niet meer aan. Hij heeft hem nog mee genomen naar zijn werk om hem daar nog eens na te kijken met een nieuwe adapter etc. om dat we dachten dat het misschien daar ook kon liggen.

Dat was het probleem met mijn laptop, nu Bol.com of Acer.

Ik heb hun allebei vandaag opgebeld. Bol.com zeg dat ik geen garantie meer heb. Alleen mijn garantie nog bij Acer. Bol.com garantie is op 25 september 2009 verlopen. Heb Acer ook opgebeld, en die zeggen dat mijn garantie dus ook verlopen is op 25 september 2009.

Ze kunnen toch geen 2 garanties doen op 1 jaar? Dat is toch belachelijk of niet? Vind ik eigenlijk wel.

Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?

Met vriendelijke groet,

Bekka

RIP Laptop

[ Bericht 2% gewijzigd door Bekka90 op 31-12-2009 13:45:44 ]
A walk to Remember..
pi_76262060
Bol.com lult ten eerste uit hun nek, zij zijn aanspreekpunt, niet Acer. Daarnaast heb jij recht op langere garantie dan 1 jaar.

Nu is er wel een probleem, jullie hebben aan die laptop zitten kloten (HDD vervangen), dat kan een reden zijn om de garantie te laten vervallen.

Klik even op die google link van mij in het begin van het topic en lees de eerste 3 hits eens. Daar staat redelijk duidelijk uitgelegd dat jij garantie hebt die gelijk is aan de levensduur van een laptop.

Maar nogmaals, dat jullie zelf die HDD hebben vervangen was geen goed idee.
pi_76262154
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:

Ze kunnen toch geen 2 garanties doen op 1 jaar? Dat is toch belachelijk of niet? Vind ik eigenlijk wel.

Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?
Je beroepen op de 2 garantie die je hebt als consument zijnde zoals al 10x gezegd

En verder wat Dennis zegt....
  donderdag 31 december 2009 @ 13:44:33 #109
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76262276
Nou, zal het zo zeggen. We hebben een nieuwe hdd gekocht voor de zekerheid, maar hij zit er nog neit in. We wilden eerst kijken of het inderdaad aan mijn hdd ligt en of het lukte om windows 7 er op te zetten, als hij dan nog door blijft crashen.
A walk to Remember..
pi_76262473
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:44 schreef Bekka90 het volgende:
Nou, zal het zo zeggen. We hebben een nieuwe hdd gekocht voor de zekerheid, maar hij zit er nog neit in. We wilden eerst kijken of het inderdaad aan mijn hdd ligt en of het lukte om windows 7 er op te zetten, als hij dan nog door blijft crashen.
Ah oké, dat veranderd zaak wel enigszins. Tja, kijk je hebt recht op garantie, maar om deze te halen zal het wat lastiger worden. Bol.com hoort dat ding sowieso na te kijken, als zij echter tot de conclusie dat het bijvoorbeeld een defect is wat door jezelf gekomen is mag jij gaan aantonen dat dat niet zo is. Als je dat lukt heb je dus recht op kosteloos herstel.

Lukt je dat niet zal het rond de 75 euro kosten om die laptop terug te krijgen van bol.com (onderzoekskosten, opsturen en dat soort ongein) zonder dat er ook maar iets aan gedaan is.
pi_76262604
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Hallo mensen,

Wow, vele reacties.

Mandie heeft deze forum voor mij gemaakt om er achter te komen wat jullie zouden doen etc. De laptop is trouwens niet van haar, maar van mij. En omdat ik zie dat ze niet zo goed antwoord kan geven vertel ik het jullie.

Voor een paar maanden terug kreeg ik te maken met crashes, en een blauw scherm. Niet wetend wat het was (ik heb zo ook geen verstand van die dingen, als ik maar kan gamen ) ging ik gewoon door. Het gebeurde ook maar 1 keer in een maand of zo. Maar nu in december gebeurde het vaker en op een gegeven moment werkte niks meer. Om de 5 minuten chrashde hij al.

Oh wacht, voor dat ik verder ga. Ik heb in november al eens opnieuw Vista geinstalleerd om te kijken het dan stopt, maar nee. In december gebeurd het dus echt.
Hier heb je redelijk duidelijk dat er dus een hardware matig probleem zit. Vervolgens is de juiste stap om dit te bespreken met Bol.com. Je hebt recht op garantie/reparatie binnen de termijn dat het redelijk is dat een laptop werkt (3-5 jaar). Misschien dat je dan een deel ook zelf moet betalen, maar wel naar redelijkheid.
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:

Ik heb hem aan een vriend mee gegeven zo dat hij mijn laptop eens kan gaan nakijken. Hij zei dat het zou kunnen liggen aan mijn hardeschijf. Dus hebben we een nieuwe gekocht. Na mijn oude schijf te hebben nagekeken kwamen we op de conclusie dat hij echt kapot was (hdd health of zo iets heette dat programmatje) We hebben er dus een nieuwe hdd ingedaan, maar op een of andere manier lukte het ons niet om windows 7 er op te zetten.

Dus bracht ik hem naar een andere vriend (boyfriend van Mandie) die kei veel er vanaf weet om hem nog eens goed na te laten kijken. We konden windows 7 wel installeren, half in ieder geval en toen poef viel hij uit en ging niet meer aan. Hij heeft hem nog mee genomen naar zijn werk om hem daar nog eens na te kijken met een nieuwe adapter etc. om dat we dachten dat het misschien daar ook kon liggen.
Hier zit je fout! Fout! Fout! Als je toch probeert om je laptop zelf te repareren, laat het dan doen door iemand die er verstand van heeft. Een laptops draaien het beste op de OS waar ze mee begonnen zijn (Vista dus) vanwege de drivers of anders zet je d'r Linux op. Maar je gaat dus echt niet Windows 7 erop gooien omdat dat 'het nieuwste is' en 'vast ook wel werkt'.

Vervolgens gaat dat niet goed (duh!) en nu heb je een niet werkende laptop. Het is maar de vraag of het deze keer een hardware probleem is, want als tijdens je Windows Install je laptop uitvalt heb je altijd een groot probleem. Vanwege de boottables etc. Het beste zou nu zijn om via een andere laptop de harde schijf te installeren op Vista en dan te bekijken of je hem er weer in kan hangen. Adapter kan ook best kapot zijn hoor, daar niet van, maar een half geinstalleerde schijf geeft altijd problemen.
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:

Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?

Ik vind dat je je garantievoorwaarden hebt verpest, dus zowel Bol.com als Acer gaan je niet meer helpen. Succes met het vinden van een professional die dit wel wil doen en het betalen daarvan.

Het is zuur, maar als jij zelf gaat lopen kloten, dan betaal je daar ook de prijs voor. Als je er niets aan gedaan had, dan had je je kunnen beroepen op het feit dat Bol.com je moet helpen om je laptop weer werkend te krijgen.

Kahlie
  donderdag 31 december 2009 @ 13:53:57 #112
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76262691
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.

Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw

Maar dan nog.

Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.

Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
A walk to Remember..
pi_76262797
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.
Zoals ik al zei, dit zijn 55 euro onderzoekskosten om alleen te kijken hoe het komt.
quote:
Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw

Maar dan nog.

Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Van wie hoorde je dat?
quote:


Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
Dan moet je toch echt bij Bol.com zijn en niet bij Acer.
pi_76262837
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.

Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw

Maar dan nog.

Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.

Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
Ja, je mag hem opsturen naar Acer en dan betaal je zeker de onderzoekskosten (55 euro) en daarna een deel van de reparatie kosten. Als je hem niet gerepareerd wil hebben vanwege de kosten, moet je nog betalen om hem weer terug te laten sturen.

Misschien moet je eerst even de voorwaarden doorspreken voordat je er vanuit gaat dat het gratis is..
  donderdag 31 december 2009 @ 13:58:18 #115
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76262913
Die gast, bij wie ik het heb laten doen die heeft er wel degelijk verstand van.

En we hebben er zelfs nog linux of gegooid. Maar na dat niet aan de praat te krijgen hebben we gelezen dat he mogelijk zou zijn verholpen door windows 7 er op te gooien.
A walk to Remember..
pi_76262954
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:58 schreef Bekka90 het volgende:
Die gast, bij wie ik het heb laten doen die heeft er wel degelijk verstand van.

En we hebben er zelfs nog linux of gegooid. Maar na dat niet aan de praat te krijgen hebben we gelezen dat he mogelijk zou zijn verholpen door windows 7 er op te gooien.
Dus een gast verteld jou dat Acer jou een gratis moederbord gaat geven? Moet ik hier nog verder op reageren of snap je wel waar ik heen wil?
  donderdag 31 december 2009 @ 14:00:39 #117
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76263027
Het hoeft voor mij niet eens gratis te zijn. Tuurlijk wil ik er voor betalen in dien nodig.

Waar het ons alleen om ging is dat we het raar vinden dat ze 2 garanties geven op 1 jaar, terwijl Bol.com zegt dat ik 2 jaar Acer garantie heb.

En dat we weten dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt komt omdat hij dus totaal neit meer aan gaat. Ook niet met een nieuwe adapter etc.
A walk to Remember..
  donderdag 31 december 2009 @ 14:02:21 #118
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76263101
[quote]Op donderdag 31 december 2009 13:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus een gast verteld jou dat Acer jou een gratis moederbord gaat geven? Moet ik hier nog verder op reageren of snap je wel waar ik heen wil?
[/quote


Uhm, ik totaal niet gezegt dat ik van Acer een gratis moederbord wil hebben.
A walk to Remember..
pi_76263110
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:00 schreef Bekka90 het volgende:
Het hoeft voor mij niet eens gratis te zijn. Tuurlijk wil ik er voor betalen in dien nodig.

Waar het ons alleen om ging is dat we het raar vinden dat ze 2 garanties geven op 1 jaar, terwijl Bol.com zegt dat ik 2 jaar Acer garantie heb.

En dat we weten dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt komt omdat hij dus totaal neit meer aan gaat. Ook niet met een nieuwe adapter etc.
Dus moet je naar Bol.com om je garantie te claimen. Het enige wat Acer doet is repareren en niet onder garantie. Het hele idee van garantie is dat het (deels) gratis is.

Nu zeg je dat je hem gewoon gerepareerd wil hebben en dat de kosten niet uitmaken.
pi_76263157
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Van wie ga je dat moederbord dan gratis krijgen?
  donderdag 31 december 2009 @ 14:06:14 #121
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76263295
Klopt, dat zei ik ook. Het maakt mij niet uit wat de kosten zijn, want maybe koop ik wel een nieuwe. Waar het mij alleen om gaat is, dat ik niet snap waarom ze 2 garantie op 1 jaar zetten, en dan Bol.com tegen mij zegt dta ik nog een jaar garantie heb bij Acer en bij Acer meot zijn voor alles te regelen. Niet bij Bol.com. Want hun taken zijn 25 september 2009 afgehandeld. En bij Acer zeggen ze weer dat het garantie maar 1 jaar is en die is dus vervallen op 25 september, die hebben dus ook weer niks met Bol.com te maken.

In ieder geval. Snap jij het? Ik laat hem zowiezo bij Acer maken. Maar ik wil weten wat mijn status voor garantie is. Meer niet.
A walk to Remember..
pi_76263380
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:06 schreef Bekka90 het volgende:
Klopt, dat zei ik ook. Het maakt mij niet uit wat de kosten zijn, want maybe koop ik wel een nieuwe. Waar het mij alleen om gaat is, dat ik niet snap waarom ze 2 garantie op 1 jaar zetten, en dan Bol.com tegen mij zegt dta ik nog een jaar garantie heb bij Acer en bij Acer meot zijn voor alles te regelen. Niet bij Bol.com. Want hun taken zijn 25 september 2009 afgehandeld. En bij Acer zeggen ze weer dat het garantie maar 1 jaar is en die is dus vervallen op 25 september, die hebben dus ook weer niks met Bol.com te maken.

In ieder geval. Snap jij het? Ik laat hem zowiezo bij Acer maken. Maar ik wil weten wat mijn status voor garantie is. Meer niet.
Nou ja, ik (en meerdere mensen hier) heb heel duidelijk uitgelegd wat jouw rechten met betrekking tot de garantie zijn. Wat je daar mee wil doen moet je zelf weten, ik snap het in ieder geval ja
  donderdag 31 december 2009 @ 14:11:02 #123
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76263499
Oke dan...

In ieder geval bedankt iedereen.
A walk to Remember..
pi_76264219
Er is geen sprake meer van garantie, dat lijkt me duidelijk. Die garantie is 1 jaar na aankoop verlopen. MAAR: dan hebben we het over de volledige garantie. Dus dat ze het ofwel repareren, of je een nieuw apparaat moeten geven.

Waar anderen het over hadden met 2 jaar en consuwijzer, heeft te maken met de verwachte levensduur. Je hebt dan weliswaar recht op reparatie of vervanging, maar dat hoeft niet altijd gratis te zijn. Voor een wasmachine heb je (bijvoorbeeld, ik noem even een getal, ik heb het niet opgezocht maar het is een voorbeeld) een verwachte levensduur van 5 jaar. Als je wasmachine dan na 4 jaar kapot gaat, heb je wel recht dat ze ernaar kijken en eventueel repareren, maar dan moet je maximaal 4/5 van de reparatie of vervanging wel zelf betalen. Je hebt er immers al 4/5 van de verwachte levensduur opzitten. Als je dan een gratis nieuwe wasmachine zou krijgen, ga je er flink op vooruit. Dat is ook niet de bedoeling.
Dus als een laptop 2 jaar verwachte levensduur heeft, zoals wordt gesteld in dit topic (wat ik op zich wel wat kort vind, ik zou eerder 3 jaar hebben verwacht, maar goed), moet je na die termijn evengoed nog zelf betalen.

Overigens hebben we het hier dan inderdaad over hardware-problemen, niet over software. Dat is heel wat anders. Ook dingen als zelf laten vallen, vochtschade, onoordeelkundig gebruik en dergelijke, vallen niet onder die garantie.
Je zal dus zelf aan moeten tonen dat het een gebrek is dat uit het apparaat zelf komt, en niet door jouzelf is veroorzaakt (in het voorbeeld van de wasmachine bijvoorbeeld door hem regelmatig volledig vol te stouwen met handdoeken of spijkerbroeken waardoor de motor doorbrandt omdat hij niet op dat gewicht berekend is)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_76264523
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:29 schreef Pandora73 het volgende:
Er is geen sprake meer van garantie, dat lijkt me duidelijk. Die garantie is 1 jaar na aankoop verlopen.
Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.
pi_76265163
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.
Nogmaals, ik had het hier (zoals ik in de zinnen daarna ook zei) over de fabrieksgarantie. Dat is wat anders dan je rechten op een deugdelijk product.
Dat zijn twee verschillende dingen. Dat Consuwijzer op de site en in zijn folders die twee dingen allebei garantie noemt, terwijl er in de wet alleen wordt gesproken over "recht op een deugdelijk product) maakt het er niet duidelijker op. Dat ben ik met je eens. Maar het zijn twee verschillende dingen:
- Garantie is iets wat je (vaak) krijgt van verkoper of fabrikant.
- Recht op een deugdelijk product komt voort uit de wet.

Wat is er mis met de rest van mijn post?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_76265214
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76265843
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als je iemand aanraadt om ergens een beroep op te doen, lijkt het me wel zo handig om de goede termen te gebruiken. Anders krijg je heel snel nul op het rekest. Goed beslagen ten ijs komen is in dit soort gevallen belangrijk. Vandaar dat ik het verschil probeer duidelijk te maken. Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 31 december 2009 @ 15:21:15 #129
281172 Bekka90
A walk to Remember..
pi_76266268
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.
A walk to Remember..
pi_76266415
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:09 schreef Pandora73 het volgende:
Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.
Ik ben de laatste die dat zal bestrijden
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76266684
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef Bekka90 het volgende:
Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.
Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeel

Je begrijpt de strekking van mijn post niet. Bottom line: met de term "garantie" word je het bos ingestuurd. Je hebt geen (fabrieks)garantie meer, wel recht op kosteloos herstel of vervanging. Het is helemaal niet zo belangrijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt, een laptop hoort het na 1.5 jaar nog probleemloos te doen. Na 3 jaar ook nog. Zo niet, is het een zgn. non-conform product (het product voldoet niet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen) en dáár kun je je op beroepen bij bol.com
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_76270542
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeel

Je begrijpt de strekking van mijn post niet. Bottom line: met de term "garantie" word je het bos ingestuurd. Je hebt geen (fabrieks)garantie meer, wel recht op kosteloos herstel of vervanging. Het is helemaal niet zo belangrijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt, een laptop hoort het na 1.5 jaar nog probleemloos te doen. Na 3 jaar ook nog. Zo niet, is het een zgn. non-conform product (het product voldoet niet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen) en dáár kun je je op beroepen bij bol.com
Ik ben het grotendeels met je eens, op 1 ding na: het woordje "kostenloos", met name als je dat bedoelt in combinatie met vervanging. Na anderhalf jaar heb je, tenzij je ergens een bewijs hebt van officiële garantie (van fabriek of verkoper) inclusief dat kostenloze herstel of die kostenloze vervanging gedurende meer dan de eerdergenoemde 1 jaar, niet zomaar meer recht op kostenloos herstel, laat staan gratis vervanging.
Je hebt het product tenslotte al anderhalf jaar gebruikt, en als de gemiddelde redelijke levensduur van een laptop 3 jaar is, dan zou je na anderhalf jaar dus de helft van de kosten zelf moeten bijdragen (anderhalf is de helft van drie). Dát is de strekking van die wet. Die wet is ingesteld omdat veel mensen het bos in werden gestuurd direct na het verlopen van de fabrieks-/verkopersgarantie, en dat is dus niet redelijk. Je mag inderdaad redelijkerwijs bepaalde verwachtingen hebben bij een product over hoe lang je er gebruik van moet kunnen maken. Maar die wet zegt dus niet dat je het gedurende die gehele redelijkerwijs te verwachten levensduur gratis gerepareerd - laat staan vervangen - krijgt. Da's alles wat ik wilde zeggen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')