Ik was zelfs Dennis nog voorquote:Op donderdag 31 december 2009 12:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Maar juist dáárop kreeg je van enkele users (waaronder Dennis101) netjes en uitgebreid antwoord, toch?
En vervolgens ga je degene die die "autisten" reacties compleet loopt af te zeiken, helemaal de hemel inprijzen![]()
![]()
Ja ik ga hier geen kuddo's lopen uitdelen hoorquote:Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ik was zelfs Dennis nog voor
Zullen we nog even ruzie gaan maken over wie hier het beste advies gaf?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:12 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ik was zelfs Dennis nog voor
Nee daar zijn we het al over eens, dat was Stalin.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:39 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zullen we nog even ruzie gaan maken over wie hier het beste advies gaf?
Klopt, Stali is oppermachtig. Misschien dat wij in R&P over ons autisme moeten gaan pratenquote:Op donderdag 31 december 2009 12:50 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Nee daar zijn we het al over eens, dat was Stalin.
Je beroepen op de 2 garantie die je hebt als consument zijnde zoals al 10x gezegdquote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Ze kunnen toch geen 2 garanties doen op 1 jaar? Dat is toch belachelijk of niet? Vind ik eigenlijk wel.
Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?
Ah oké, dat veranderd zaak wel enigszins. Tja, kijk je hebt recht op garantie, maar om deze te halen zal het wat lastiger worden. Bol.com hoort dat ding sowieso na te kijken, als zij echter tot de conclusie dat het bijvoorbeeld een defect is wat door jezelf gekomen is mag jij gaan aantonen dat dat niet zo is. Als je dat lukt heb je dus recht op kosteloos herstel.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:44 schreef Bekka90 het volgende:
Nou, zal het zo zeggen. We hebben een nieuwe hdd gekocht voor de zekerheid, maar hij zit er nog neit in. We wilden eerst kijken of het inderdaad aan mijn hdd ligt en of het lukte om windows 7 er op te zetten, als hij dan nog door blijft crashen.
Hier heb je redelijk duidelijk dat er dus een hardware matig probleem zit. Vervolgens is de juiste stap om dit te bespreken met Bol.com. Je hebt recht op garantie/reparatie binnen de termijn dat het redelijk is dat een laptop werkt (3-5 jaar). Misschien dat je dan een deel ook zelf moet betalen, maar wel naar redelijkheid.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Hallo mensen,
Wow, vele reacties.
Mandie heeft deze forum voor mij gemaakt om er achter te komen wat jullie zouden doen etc. De laptop is trouwens niet van haar, maar van mij. En omdat ik zie dat ze niet zo goed antwoord kan geven vertel ik het jullie.
Voor een paar maanden terug kreeg ik te maken met crashes, en een blauw scherm. Niet wetend wat het was (ik heb zo ook geen verstand van die dingen, als ik maar kan gamen) ging ik gewoon door. Het gebeurde ook maar 1 keer in een maand of zo. Maar nu in december gebeurde het vaker en op een gegeven moment werkte niks meer. Om de 5 minuten chrashde hij al.
Oh wacht, voor dat ik verder ga. Ik heb in november al eens opnieuw Vista geinstalleerd om te kijken het dan stopt, maar nee. In december gebeurd het dus echt.
Hier zit je fout! Fout! Fout! Als je toch probeert om je laptop zelf te repareren, laat het dan doen door iemand die er verstand van heeft. Een laptops draaien het beste op de OS waar ze mee begonnen zijn (Vista dus) vanwege de drivers of anders zet je d'r Linux op. Maar je gaat dus echt niet Windows 7 erop gooien omdat dat 'het nieuwste is' en 'vast ook wel werkt'.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Ik heb hem aan een vriend mee gegeven zo dat hij mijn laptop eens kan gaan nakijken. Hij zei dat het zou kunnen liggen aan mijn hardeschijf. Dus hebben we een nieuwe gekocht. Na mijn oude schijf te hebben nagekeken kwamen we op de conclusie dat hij echt kapot was (hdd health of zo iets heette dat programmatje) We hebben er dus een nieuwe hdd ingedaan, maar op een of andere manier lukte het ons niet om windows 7 er op te zetten.
Dus bracht ik hem naar een andere vriend (boyfriend van Mandie) die kei veel er vanaf weet om hem nog eens goed na te laten kijken. We konden windows 7 wel installeren, half in ieder geval en toen poef viel hij uit en ging niet meer aan. Hij heeft hem nog mee genomen naar zijn werk om hem daar nog eens na te kijken met een nieuwe adapter etc. om dat we dachten dat het misschien daar ook kon liggen.
Ik vind dat je je garantievoorwaarden hebt verpest, dus zowel Bol.com als Acer gaan je niet meer helpen. Succes met het vinden van een professional die dit wel wil doen en het betalen daarvan.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:35 schreef Bekka90 het volgende:
Maar ja, wat vinden/denken jullie nu?
Zoals ik al zei, dit zijn 55 euro onderzoekskosten om alleen te kijken hoe het komt.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.
Van wie hoorde je dat?quote:Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw![]()
Maar dan nog.
Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Dan moet je toch echt bij Bol.com zijn en niet bij Acer.quote:
Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
Ja, je mag hem opsturen naar Acer en dan betaal je zeker de onderzoekskosten (55 euro) en daarna een deel van de reparatie kosten. Als je hem niet gerepareerd wil hebben vanwege de kosten, moet je nog betalen om hem weer terug te laten sturen.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik doe het niet bij Bol.com
Ik ga hem gelijk opsturen naar Acer.
Daar kost het eerst 55 euro om het opsturen en dat ze er naar kijken waar door het komt.
Zelf kan ik het echt niet hebben, want ik ga er echt enorm zuinig mee om.
Dat ding ziet er nog uit als nieuw![]()
Maar dan nog.
Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Maar aan de ene kant, daar gaat het mij niet om.
Het gaat mijn om die garantie, want niet alleen het moederbord zal en kan kapot zijn.
Dus een gast verteld jou dat Acer jou een gratis moederbord gaat geven? Moet ik hier nog verder op reageren of snap je wel waar ik heen wil?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:58 schreef Bekka90 het volgende:
Die gast, bij wie ik het heb laten doen die heeft er wel degelijk verstand van.
En we hebben er zelfs nog linux of gegooid. Maar na dat niet aan de praat te krijgen hebben we gelezen dat he mogelijk zou zijn verholpen door windows 7 er op te gooien.
Dus moet je naar Bol.com om je garantie te claimen. Het enige wat Acer doet is repareren en niet onder garantie. Het hele idee van garantie is dat het (deels) gratis is.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:00 schreef Bekka90 het volgende:
Het hoeft voor mij niet eens gratis te zijn. Tuurlijk wil ik er voor betalen in dien nodig.
Waar het ons alleen om ging is dat we het raar vinden dat ze 2 garanties geven op 1 jaar, terwijl Bol.com zegt dat ik 2 jaar Acer garantie heb.
En dat we weten dat het waarschijnlijk aan mijn moederbord ligt komt omdat hij dus totaal neit meer aan gaat. Ook niet met een nieuwe adapter etc.
Van wie ga je dat moederbord dan gratis krijgen?quote:Op donderdag 31 december 2009 13:53 schreef Bekka90 het volgende:
Ik hoorde dat als het aan mijn moederbord ligt, en we denken van wel. Dat ik het wel geheel gratis krijg.
Nou ja, ik (en meerdere mensen hier) heb heel duidelijk uitgelegd wat jouw rechten met betrekking tot de garantie zijn. Wat je daar mee wil doen moet je zelf weten, ik snap het in ieder geval jaquote:Op donderdag 31 december 2009 14:06 schreef Bekka90 het volgende:
Klopt, dat zei ik ook. Het maakt mij niet uit wat de kosten zijn, want maybe koop ik wel een nieuwe. Waar het mij alleen om gaat is, dat ik niet snap waarom ze 2 garantie op 1 jaar zetten, en dan Bol.com tegen mij zegt dta ik nog een jaar garantie heb bij Acer en bij Acer meot zijn voor alles te regelen. Niet bij Bol.com. Want hun taken zijn 25 september 2009 afgehandeld. En bij Acer zeggen ze weer dat het garantie maar 1 jaar is en die is dus vervallen op 25 september, die hebben dus ook weer niks met Bol.com te maken.
In ieder geval. Snap jij het? Ik laat hem zowiezo bij Acer maken. Maar ik wil weten wat mijn status voor garantie is. Meer niet.
Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:29 schreef Pandora73 het volgende:
Er is geen sprake meer van garantie, dat lijkt me duidelijk. Die garantie is 1 jaar na aankoop verlopen.
Nogmaals, ik had het hier (zoals ik in de zinnen daarna ook zei) over de fabrieksgarantie. Dat is wat anders dan je rechten op een deugdelijk product.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:35 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Om even verder niet in te gaan op de rest van je post, deze stelling is dus onjuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....![]()
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....Als je iemand aanraadt om ergens een beroep op te doen, lijkt het me wel zo handig om de goede termen te gebruiken. Anders krijg je heel snel nul op het rekest. Goed beslagen ten ijs komen is in dit soort gevallen belangrijk. Vandaar dat ik het verschil probeer duidelijk te maken. Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
quote:Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef r_one het volgende:
Mensen mensen .... wat maken jullie het onnodig moeilijk ....![]()
Wel of geen "officiële" garantie meer, het zal een rotzorg zijn ....Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A walk to Remember..
Ik ben de laatste die dat zal bestrijdenquote:Op donderdag 31 december 2009 15:09 schreef Pandora73 het volgende:
Het is tenslotte WGR, niet KLB of ONZ.
Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeelquote:Op donderdag 31 december 2009 15:21 schreef Bekka90 het volgende:
Voor jou is het misschien een rot zorg, maar voor mij niet. Anders maakte ik en mijn vriendin deze topic niet. En als het je neit intereseerd dan antwoord ook niet op deze topic. Sorry hoor.
Ik ben het grotendeels met je eens, op 1 ding na: het woordje "kostenloos", met name als je dat bedoelt in combinatie met vervanging. Na anderhalf jaar heb je, tenzij je ergens een bewijs hebt van officiële garantie (van fabriek of verkoper) inclusief dat kostenloze herstel of die kostenloze vervanging gedurende meer dan de eerdergenoemde 1 jaar, niet zomaar meer recht op kostenloos herstel, laat staan gratis vervanging.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het MIJ een rotzorg is hoor. Integendeel![]()
Je begrijpt de strekking van mijn post niet. Bottom line: met de term "garantie" word je het bos ingestuurd. Je hebt geen (fabrieks)garantie meer, wel recht op kosteloos herstel of vervanging. Het is helemaal niet zo belangrijk of je 1 of 2 jaar garantie hebt, een laptop hoort het na 1.5 jaar nog probleemloos te doen. Na 3 jaar ook nog. Zo niet, is het een zgn. non-conform product (het product voldoet niet aan de verwachtingen die je eraan mag stellen) en dáár kun je je op beroepen bij bol.com
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |