Ja wij klussen lekker door, oudjaarswip, nieuwjaarswip. het komt allemaal goedquote:Op donderdag 31 december 2009 09:47 schreef Tierrr het volgende:
Sja, wie weet heb je dit keer wel een kortere cyclus, van 28 dagen.. het zou mijns inziens best kunnen. Maar ik zou voor de zekerheid gewoon nog even door blijven klussen!
Ik ben vanochtend bij de gyn geweest vanwege tussentijds bloedverlies. Ik was bang dat er na de curettage misschien nog wat was blijven zitten ofzo. Maar dat is dus niet het geval. Mijn cyclus is gewoon weer hartstikke van de regel... dag 23 vandaag en er waren nog geen follikels of iets dergelijks te zien. Het is dus weer feest... zucht.. nouja, 25 januari weer naar de fertiliteitsarts...
Ben dat hele verplichte klussen eigenlijk goed zat... er groeien toch geen eitjes, dus dan kan ik wel bezig blijven...quote:Op donderdag 31 december 2009 10:32 schreef charmed_angel het volgende:
Gelukkig maar, weer lekker doorklussen jij
Nou doorsexen danquote:Op donderdag 31 december 2009 11:03 schreef Tierrr het volgende:
[..]
Ben dat hele verplichte klussen eigenlijk goed zat... er groeien toch geen eitjes, dus dan kan ik wel bezig blijven...
Van dat temperaturen heb ik ook geen kaas gegeten.,., weet wel dat het bij mij geen zin heeft omdat mijn temperatuur teveel stuitert, dat heeft een oorzaak en arts gaf ook aan ( in het verleden) dat dit voor mij niet zoveel zin had helaas. Maar er ook van die ovulatie testen toch? wellicht erg handigquote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:45 schreef danic het volgende:
misschien een rare vraag, maar kan iemand mij misschien uitleggen hoe die temperatuurmethode nou precies werkt.
Ik lees er wel het een en ander over, maar de info is lekker verschillend.
Is het nou belangrijk dat je iedere dag om hetzelfde tijdstip temperatuurt? Ik weet wel dat het moet direct nadat je uit bed bent, maar ik werk 3 dagen per week en die dagen kom ik eerder mijn bedje uit dan op de andere dagen. Ik weet ook dat je moet beginnen op de eerste dag van je menstruatie dus voor nu ga ik er ook nog niet aan beginnen, maar mocht ik die beslissing maken, dan wil ik wel graag weten hoe het werkt.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Heb nu trouwens wel een hele rare menstruatie. Eerste dag was woe 30-12. Op oudejaarsdag (2e dag) had ik ontzettend veel pijn aan de kant van mijn linkerlies. Ook echt heel laag. Heb er echt een paar keer om zitten huilen. Gelukkig heeft de visite 's avonds de aandacht er vanaf kunnen leiden.
nieuwjaarsdag had ik ineens een megabloedprop bij het afvegen, dus misschien dat dat de pijn veroorzaakte??? echt geen idee. Nu op dag vier en menstruatie is al zo goed als voorbij, terwijl ik altijd het geluk heb dat ik er 6 dagen van mag genieten. Heel raar allemaal, maar het zal wel.......
Dan loop ik vanmiddag even langs, moet toch op poli zijn voor fysiotherapie (of moet ik meteen doorverwijskaart inleveren, die ligt nog thuis..) Maar zitten we nu dan officiee. In mmm of pas na bezoek gyn??quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:30 schreef flugeltje het volgende:
Klinkt goed cisco, heb in ieder geval wel het idee dat je huisarts e.e.a. serieus neemtIk zou gewoon alvast een afspraak maken bij gyn, dikke kans dat je over een maand of wat pas terecht kunt en dan zijn die uitslagen allang binnen. Hoop overigens wel dat het allemaal niet meer hoeft en je gewoon zwanger blijkt te zijn...
Verwijskaart moet je volgens mij bij je eerste bezoek meenemen... En de MMM tja, volgens mij zit je daar nu al in nu ze aan het bloedprikken enzo zijn....quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:42 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
Dan loop ik vanmiddag even langs, moet toch op poli zijn voor fysiotherapie (of moet ik meteen doorverwijskaart inleveren, die ligt nog thuis..)
Maar zitten we nu dan officiee. In mmm of pas na bezoek gyn??
Medische MalleMolenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
Wat is MMM? Die staat niet tussen de afkortingen
Paracetamol mag altijd (binnen voorgeschreven dosering natuurlijk). Ibuprofen mag niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:38 schreef charmed_angel het volgende:
En nu durf ik geen paracetamol of ibuprofen te nemen…Wat zouden jullie doen?
Voor NOD geen ibu's, serieus?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:09 schreef Asyniur het volgende:
Paracetamol mag altijd (binnen voorgeschreven dosering natuurlijk). Ibuprofen mag niet.
Lekker paracetamolletje nemen dus
gegoogled: Ibuprofen passeert de placenta. Teratogenese: Epidemiologisch onderzoek suggereert dat gebruik van prostaglandinesynthetaseremmers in de vroege fase van de zwangerschap het risico van miskramen, cardiale malformaties en gastroschisis vergroot.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 11:19 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Voor NOD geen ibu's, serieus?![]()
Wist ik niet.![]()
Als ik last van mijn nek heb (heb ik nogal eens) is dat het enige dat helpt.
Maar eens op zoek naar een nekkraag dan maar.
Succes met bloedprikken.Ik vind het zelf ook een vreselijke ramp en vraag gewoon altijd of ik mag liggen erbij. Dan gaat het meestal een stuk makkelijkerquote:Op dinsdag 5 januari 2010 10:49 schreef Ciscostar het volgende:
Morgen bloedprikken dus, ben echt als de dood voor naalden! Laatste keer bloedprikken heeft het half uur geduurd en iedereen hoorde dat ik er was.. En dan moet ik nog 2x ook.. Mijn man heeft mins erge test
Huisarts nam ons zeker serieus, legde ook dingen uit en belde in ons bijzijn de afdeling gyn op in ziekenhuis om voor zekerheid te vragen waar ik allemaal op getest moest worden zodat ik niet tig keer terug moet, en dingen niet compleet zijn.
Die zeiden toen ook dat ik morgen ook moet prikken en niet alleen op dag 3
Ben ik ook blij mee, was nooit zo blij met deze huisarts. En doordat hij ziek is/was (kanker) is hij tijd weg geweest en had ik regelmatig als ik ging invallers. Laatste keer was in oktober en was het een vrouw, daar toen al info gevraagd en zij toen al notitie gemaakt dat ik in december terug moest komen als er nog niks was. Hoopte dat zij er weer was, maar eigen huisarts was er, maar hij is veel aardiger en liever geworden.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:31 schreef Toverboom het volgende:
[..]
Succes met bloedprikken.Ik vind het zelf ook een vreselijke ramp en vraag gewoon altijd of ik mag liggen erbij. Dan gaat het meestal een stuk makkelijker
Fijn dat de huisarts jullie serieus nam.
Succes met de volgende stappen
Volgens mij toch eigenlijk echt niet eerder dan op die NOD. Pas dan heb je genoeg hcg in je lichaam om een test uit te doen laten slaan en dus ook om er misselijk van te kunnen worden hoewel bij de meeste mensen de echte misselijkheid pas toe slaat na een week of 6.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 14:41 schreef charmed_angel het volgende:
Nee me mol werkt niet, ik neem altijd ibuprofen. Vanavond heet bad.
Als je 16/17/18-01 je NOD, wanneer kan je dan al merken dat je zwanger ben? misselijk etc
Ok dan komt die misselijkheid van me nek en schouderpijn denk ikquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij toch eigenlijk echt niet eerder dan op die NOD. Pas dan heb je genoeg hcg in je lichaam om een test uit te doen laten slaan en dus ook om er misselijk van te kunnen worden hoewel bij de meeste mensen de echte misselijkheid pas toe slaat na een week of 6.
Het zaad heeft het eitje nu echt nauwelijks pas bereikt en als het al echt samengesmolten is, is het nog niet genesteld nog helemaal niks.
Dat is wel heul snelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:56 schreef Ciscostar het volgende:
Zo afspraak gemaakt; Dinsdag 19 Januari om 08.30 uur
Over 2 weken al, best snel al!
ik was ook verbaasdquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:07 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Dat is wel heul snel
Hier is het minimaal 6 weken als je nog niet zwanger bent...
Ik zou ze als ik jou was zelf effe ophalen en meenemen naar je afspraak met de gyn, die uitslagen gaan anders geheid verloren...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:44 schreef Ciscostar het volgende:
[..]
ik was ook verbaasdHad aan mijn man data gevraagd wanneer hij echt niet kon en hij vroeg naar welke weken moet ik kijken dus ik zei over week of 4 a 5.. Nu dus al over 2 weken en nog op zo'n gunstoge tijd ook! Alleen wel irritant dat uitslagen worden gestuurd naar huisarts en ik die weer moet bellen om alles door te sturen naar gyn in ziekenhuis.
Oh mag en kan dat?? Dan doe ik dat dan wel! Hoelang duurt uitslag zaadtest?? Bloed 3 a 5 dagen meestal tochquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:46 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik zou ze als ik jou was zelf effe ophalen en meenemen naar je afspraak met de gyn, die uitslagen gaan anders geheid verloren...
Jammerquote:Op dinsdag 5 januari 2010 19:04 schreef Mardis het volgende:
Ik las ergens dat ik melplicht heb
Nou, het was al niet meer zo spannend hoor, ik voelde het gisteren al aankomen en vandaag ben ik ongesteld geworden. Cyclus van 31 dagen deze keer, dat maakt het gemiddelde 33. Als ik daarvan uitga, kom ik uit op 7 februari. Wil iemand mijn NOD daar plaatsen?
Ik ga deze maand weer aan de slag met de ovulatietestjes.
Wat onzettend snelquote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:56 schreef Ciscostar het volgende:
Zo afspraak gemaakt; Dinsdag 19 Januari om 08.30 uur
Over 2 weken al, best snel al!
ik denk dat de meesten zich hier wel in zullen vinden. je wil het graag, maar wil je er niet te veel mee bezig te laten zijn... maar je bent gestopt met de pil, dus je hoopt binnen een paar maanden zwanger te zijn en het is heeeeeeel spannend... zeker in het begin voelde ik dat ook zo. nu is er bij ons meer dat stukje ongeloof, maar ik vind het heerlijk om te lezen dat er ook meiden zijn die dat stukje hoop en die "fijne" spanning van jullie geheimpje en echt begonnen met oefenen voor een kindje nog echt ervarenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:42 schreef danic het volgende:
Wauw, ben 1 dagje aan het werk en heb gelijk 2 pagina's om bij te lezen. Ga proberen overal even op te reageren.
Allereerst Cisco: superfijn voor je dat je al zo snel terecht kan. Ik heb makkelijk praten omdat ik prikken niet eng vindt, maar ik zou er lekker bij gaan liggen en de andere kant op kijken. Als je man meekan, kan die misschien ff met je praten om je af te leiden.... ik ben zeer benieuwd naar de uitkomsten!
C-A: Je hebt de eerste paar weken (4 tot 6) geen bloedband met je kindje en kan je dus veilig een pijnstiller innemen. Ook ibuprofen. Eigenlijk moet je het zien als met alcohol, dat kun je in die eerste maand ook veilig drinken. De eerste maand is namelijk al voorbij voordat je hebt getest. Vaak weet je dus ook nog niet dat je zwanger bent als je een drankje op hebt of een pijnstiller hebt genomen.
Toverboom: van harte welkom!
Boepie: als ik jou stukjes zo lees lijkt het alsof ik mijn eigen verhaal zit te lezen. Ik herken me heel erg in jou verhalen: dat je er niet mee bezig wilt zijn, maar het wel steeds bent enzo. Je wilt het rustig laten gebeuren en de natuur zijn gang laten gaan, maar aan de andere kant wil je gewoon NU! zwanger worden en niet hoeven wachten.Daarbij: mijn vent werkt ook onregelmatig, dus zit geregeld alles met zijn rooster te plannen (stiekem hè, anders lijkt het allemaal zo gepland en dan is de lol er af)
Ja idd, en er moet wel gewerkt worden natuurlijk centjes zijn ook wel erg prettigquote:
Dat lijkt me echt heel lastig, plannen maar toch ook weer niet plannen. Hopelijk hoef je niet lang te wachten tot het raak is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:42 schreef danic het volgende:
Daarbij: mijn vent werkt ook onregelmatig, dus zit geregeld alles met zijn rooster te plannen (stiekem hè, anders lijkt het allemaal zo gepland en dan is de lol er af)
Balen van je nek zegquote:Op woensdag 6 januari 2010 09:37 schreef charmed_angel het volgende:
Nog steeds last van nekNiks hekpt, ibuprofen niet, molletje niet, ga straks maar tijgerbalsem kopen
Fijn dat het goed gingquote:Op woensdag 6 januari 2010 11:59 schreef Ciscostar het volgende:
Ik leef nog!
35 dagen is dan inderdaad netjesquote:Op woensdag 6 januari 2010 14:30 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben vannacht ongesteld geworden, das dus 35 dagen. Daar ben ik al erg blij mee, het gaat de goede kant op 33-49-60-35. Ik wacht het nog een maandje af en dan starten we.
Hahaha nee dit is mijn 4de ronde laat maar zeggen, ik ben in september gestopt met de pil... Dus ik ben nog maar 4 maanden bezig om zwanger te wordenquote:Op woensdag 6 januari 2010 19:49 schreef Toverboom het volgende:
Balen van je nek zegJe werkt nog maar 4 maanden daar? Of op deze afdeling nog maar 4 maanden? Wel leuk voor je collega natuurlijk, al is met z'n 2-en met verlof natuurlijk wel gezellig (en onhandig op de afdeling).
Ik snap dat je sceptisch bent, maar ik had dus ook zowel bloedverlies bij mijn miskraam als bij mijn huidige zwangerschap en nu gaat het wel goed. Innestelingsbloed zou prima kunnen. Ik ben dus wel gematigd positiefquote:Op donderdag 7 januari 2010 19:58 schreef Mardis het volgende:
Oh en feliciteer nog maar niet hoor, ben dus wel een klein beetje bloed verloren en na die vroege miskraam van anderhalve maand geleden ben ik toch wat sceptisch
Dat had ik dus ook. Ik dacht op maandagochtend 'Oh, ik word ongesteld.' en dat was heel even, een ochtend ofzo met rood bloed en verder een paar dagen wat bruin maar niet noemenswaardig. En vrijdagavond was de test gewoon positief.quote:Op donderdag 7 januari 2010 20:07 schreef Mardis het volgende:
Bij die vroege miskraam was het bloedverlies overigens veel erger hoor, dat leek gewoon op een normale menstruatie, alleen wat korter. Nu heb ik hooguit een kwart inlegkruisje aan bloed verloren...
Morgen eerst maar eens testen met een zwangerschapstestje en dan zien we wel verder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |