abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:05:20 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198515
Haken!

hier wat handige sites:
haakpatronen poppen en knuffels
Hobbydoos.nl - Haken
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 1
Jessica Tromp - Haaksteken en hun symbolen pagina 2
amigurumi leren haken (incl. linkjes naar deel 2 en 3)
handige tips om (bijna onzichtbaar) te meerderen en minderen
haaknaalden
hier kun je je werk bijhouden
bloemen haken
zpagetti bollen kun je hier vinden
Ravelry

Klik voor leesbare versie!

Vorige delen:
Het grote haaktopic #1
Het grote haaktopic #2
Het grote haaktopic #3
Het grote haaktopic #4
Het grote haaktopic #5

---------
De laatste getoonde wonderschone creaties:

Manda-rijn liet 'm blozen

Wampi houdt haar appels warm

Mmascha maakte geniale cactussen

En ik sloot 'm met een uiteenzetting over hoe ik onthoud waar ik ben:
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:57 schreef Lemijn het volgende:
Ik tel vaak hardop en moet van mezelf dan dus geconcentreerd blijven tot een rondje weer af is. En bij meerderen, bijv. elke 5e eentje extra, onthoud ik dat dat moet bij 5-10-15 etc. En soms zit je een kwartier uit te zoeken waar je bent, omdat de telefoon ging ofzo
Oh ja, en ik print vaak het patroon uit en omcirkel steeds waar ik ben.
Game Hook on!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 30-12-2009 11:55:47 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:06:36 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198574
*wist zweet van voorhoofd

Zo, dat duurde even want ik open nooit topics. Maar nou zie ik dat er 2 zijn!
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_76198588
oo sorry Lemijn, geduld is niet mijn beste eigenschap dus ik had er ook al 1 gemaakt. ik zal vragen of de mijne dicht mag, jij hebt foto's geplakt
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_76198616
Waar koop jij de garen trouwens Wampi? Ik ben vanmiddag bij Pipoos geweest.

Mijn kuikentje wordt ook paars
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:09:30 #5
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_76198703
Ik houd ook op papier bij hoeveel toeren of steken ik heb gehad.
Mijn bal is nu net over de helft, dus morgen ga ik me verdiepen in het onzichtbaar minderen! (was toch van 2 steken alleen het eerste lusje pakken in 1 steek?)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:09:35 #6
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198708
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:06 schreef Wampi het volgende:
oo sorry Lemijn, geduld is niet mijn beste eigenschap dus ik had er ook al 1 gemaakt. ik zal vragen of de mijne dicht mag, jij hebt foto's geplakt
En dat terwijl ik zo mn best deed het snel te doen
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:55 schreef Wampi het volgende:
hahaha trui, jouw gechat tegen jezelf !!

ik heb in de trein aan Charly t zeepeerd zitten haken. dat werd enthousiast bekeken door twee oudere dames en hun mannen, best geinig, en zij vonden het ook leuk om een 'jong iemand' te zien haken geloof ik . Charly wordt trouwens paars, dat was toch geen kleur voor een zeepeerd zei een van de mannen. dat ik toevallig paars bij me had was geen excuus
Hee wat leuk dat je ook aan Charly werkt. De mijne wordt donkerrood en ik vind dat het zeker wel kan.
pi_76198717
Dus ik ben niet de enige die hardop als een idioot zit te tellen Heb er zelfs een Excel-sheet bij gepakt, maar het zou me niks verbazen als ik soms nog te veel/weinig steken heb
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
pi_76198761
Ik heb van mijn moeder een heleboel gekregen, dus daar kan ik mee vooruit, en ik werk in Utrecht waar een hele goede wolwinkel zit . Pipoos ben ik nog nooit geweest voor wol, maar ga ik zeker n keer doen! in winkelcentrum Maaspoort zit ook een fourniturenwinkel die wol verkoopt, weet niet of dat wat is eigenlijk, ga ik binnenkort ook een keer kijken..

Lemijn, ik tel als ik alleen thuis ben ook hardop . in de trein heb ik daar van die riedeltjes in m'n hoofd voor waardoor het ookniet mis kan, en als het wel misgaat haal ik het weer uit .
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:11:08 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76198775
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:09 schreef PM-girl het volgende:
Ik houd ook op papier bij hoeveel toeren of steken ik heb gehad.
Mijn bal is nu net over de helft, dus morgen ga ik me verdiepen in het onzichtbaar minderen! (was toch van 2 steken alleen het eerste lusje pakken in 1 steek?)
Dat vroeg ik ook net idd, ik haalde deze site aan:
quote:
Ik ga voor 't eerst iets decreasen... tot nu toe deed ik alleen increasen of vlak haken. Ik voel me weer helemaal een beginner. Gebruiken jullie deze decreasing invisible techniek? Of een andere?
zo, dat waren wel weer even genoeg posts
pi_76198867
O ja, dat onzichtbaar minderen doe ik volgens die link idd. Werkt erg mooi
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:12:58 #11
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76198869
Ik moet ook echt gaan tellen. Ik vergeet het altijd en kom dan altijd op een ander aantal steken uit dan waarop ik uit had moeten komen. Volgens mij is dat mijn grote probleem met patroontjes. Ik moet teveel opletten. Ik wil haken en tegelijkertijd ook andere dingen doen. Net als nu. Ik ben aan een pannenlap bezig en ik zit te fokken en ik ben een gruwelijk slechte film aan het kijken. Hoe bedoel je multitasken
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_76198989
mijn moeder heeft daar trouwens een telraam voor, voor het steken/ toeren tellen , misschien een handige tip..
pi_76199069
Heeft er iemand trouwens nog linkjes/goede filmpjes voor het afwerken? Ben bijna klaar met het lijfje van mijn allereerste kuikentje
pi_76199090
Gaat hard met het topic zo
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:26:54 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76199553
Een telraam, geniaal!
Ik zit ook vaak fout en vooral als het laat wordt en ik moet tot 72 tellen kom ik steeds op wat anders uit...

Eigenmeisje: ik haal meestal mn haakwerk door de lus en dat is 't dan.
pi_76199950
He hallo, alweer een nieuw topic.
Mooie creaties weer die er voorbij kwamen (heb wel gekeken, maar niet gereageerd deze week...)! Die cacdtussen vind ik wel heel tof, en die appelverwarming

Ik heb effe geen tijd gehad om te haken (iets met een kind krijgen en zo) maar zal het snel weer oppakken! Dan kan ik mijn kip afmaken en iets nieuws beginnen.

Oh en ik zal me ook es op ravelry gaan melden zsm.
pi_76200256
Lijnloos, gefeliciteerd met je dochter!! Leuk joh, kan je voor haar gaan haken!!

Zeg eh, we hadden het er al eerder over, maar: what about 'n haakmeet? Wie heeft serieus interesse, kan het nog steeds bij Troel, en doen we het ergens in februari/ maart volgend jaar?
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:46:37 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76200613
Hoi Lijnloos! Jij hebt een mooie Minke gehaakt, dat telt voorlopig wel hoor!

Haakmeet: voor!

Over dat decreasen: als je zo'n mindersteek maakt neem je dus alleen de buitenste lusjes, en de 'gewone' steken erna weer allebei de lusjes, klopt dat?
pi_76200641
Ik wil zo'n bal oid maken zoals Trui in het vorige topic (met meerdere kleurtjes). Moet ik dan bij de 2e kleur de draad van de 1e kleur afknippen of gewoon eraan laten en weer oppakken als ik met kleur 1 verder ga?
pi_76200694
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:47 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik wil zo'n bal oid maken zoals Trui in het vorige topic (met meerdere kleurtjes). Moet ik dan bij de 2e kleur de draad van de 1e kleur afknippen of gewoon eraan laten en weer oppakken als ik met kleur 1 verder ga?
Dat vroeg ik me ook al af.
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:51:49 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76200881
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:47 schreef Eigenmijsje het volgende:
Ik knipte ze wel steeds af, ook omdat je anders steeds aan al die bollen vast zit. en toen ik klaar was legde ik steeds met de naast elkaar liggende stukjes een knoopje dat aan de binnenkant kwam.
pi_76201051
hallo mede-ravelry-gangers
ik ben lekker aan de haak vandaag eerst al verder met het dekentje, maar doordat de wol op was, ben ik nieuwe gaan kopen en ook gelijk andere wol voor andere projecten maar toen ik thuis kwam, kwam ik erachter dat ik gewoon verkeerde wol had gekocht... gewone ipv babywol... balen, want dat verschil zie je wel... morgen maar even terug dus...
maar goed, daardoor ben ik nu bezig met een speldenkussen... (op ravelry is al iets te zien, maar nog niet veel... als ik wat verder ben, zal ik het laten zien )
  dinsdag 29 december 2009 @ 22:58:05 #23
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76201248
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:39 schreef Wampi het volgende:
Zeg eh, we hadden het er al eerder over, maar: what about 'n haakmeet? Wie heeft serieus interesse, kan het nog steeds bij Troel, en doen we het ergens in februari/ maart volgend jaar?
Zeg eh, niet om 't een of ander, maar waarom moeten meets altijd 3 maanden vooruit gepland? Want het lijkt alsof er dan meer mensen kunnen maar volgens mij is dat in praktijk nooit zo, in de laatste week haken ( ) er toch wel weer mensen af. Niet dat het erg is hoor! Maar ik heb er zin in en dan duurt het zo lang het valt me altijd op.

note to self: zie hier de reden dat je zo goed geoefend was in lurken, het post-aantal loopt gelijk uit de hand...
pi_76201477
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:58 schreef Lemijn het volgende:

[..]

note to self: zie hier de reden dat je zo goed geoefend was in lurken, het post-aantal loopt gelijk uit de hand...
Je postcount is onzichtbaar
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:04:39 #25
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76201578
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 23:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Je postcount is onzichtbaar
dank voor de tip! dat houden we dan zo!
pi_76201665
Wampi heb je jouw appeljasje van Ravelry? Snap namelijk niks van dat patroon daar
pi_76202548
Ik ga morgen ook eens op ravelry kijken. Mijn oudste is morgen de hele dag weg dus als de jongste slaapt ga ik eens aan de slag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 29 december 2009 @ 23:30:53 #28
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:41:09 #29
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76203496
Ja hoi, daar ben ik weer met een vraag over charly (en dus aan trui): heb je het hele lichaam gevuld toen je bij de staart was, of het hoofd toen je bij de kin was? Want daar ben ik nu en ik ga 't liefste gewoon door maar ben ook bang dat ik het er dan nooit meer in krijg...
  dinsdag 29 december 2009 @ 23:57:18 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76204322
En dan m laatste post voor het slapen gaan: ik ben van naam verschoten op ravelry, dat kan namelijk , zodat ik rustig offline mensen kan laten zien wat ik haak, zonder dat ik gelijk hier gevonden kan worden, ik heb tot nu toe altijd mn fok-naam 'geheim' kunnen houden namelijk.
Truste!
  woensdag 30 december 2009 @ 00:01:00 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76204472
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:55 schreef Lemijn het volgende:
Ik ga voor 't eerst iets decreasen... tot nu toe deed ik alleen increasen of vlak haken. Ik voel me weer helemaal een beginner. Gebruiken jullie deze decreasing invisible techniek? Of een andere?
ik gebruik die manier nu inderdaad.

en wat gaan we hard hier!
lijnloos, leuk dat je alweer om 't haakhoekje komt kijken. ook hier gefeliciteerd met minke daar moet voor gehaakt worden!

had iemand nog wat aan m'n vertaling van die pannelappeninstructie? of voegde 't weinig toe? 't moest nogal haastig vanmiddag.
in de haak.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:01:36 #32
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76204499
lemijn, ik dacht al dat ik je kwal herkende. prima hoor, ik doe niet moeilijk over nick-changes.
in de haak.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:02:24 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76204535
vicky, ik moet je waarschuwen: ravelry is heel leuk, maar 't kan wel ten koste van je haaktijd gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 30-12-2009 09:15:10 ]
in de haak.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:03:18 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76204571
over dat starten met een nieuwe kleur had mygurumi geloof ik ook aardige tips. even zoeken.

[edit]gevonden: zie hier

enne... kwartèt! [/edit]
in de haak.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:12:01 #35
3142 m@x
pi_76204959
Ik kon niet slapen dus ben nog even met mijn pannenlap verder gegaan. Wat een ondingen zijn dat om te maken zeg. Ik krijg het niet voor elkaar om een cirkel te maken die niet omkrult. Stom vind ik het
pi_76205150
Kun je die cirkel niet een nachtje onder een stapel boeken leggen zodat ie niet omkrult?
  woensdag 30 december 2009 @ 00:19:10 #37
3142 m@x
pi_76205230
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:16 schreef Eigenmijsje het volgende:
Kun je die cirkel niet een nachtje onder een stapel boeken leggen zodat ie niet omkrult?
Ik ga hem gewoon afmaken en dan strijken. Het is katoen, dus dat moet lukken. Kijken of dat onding dan nog steeds omkrult.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:27:17 #38
3142 m@x
pi_76205561
We moeten voor die meet trouwens wel coole shirtjes aanschaffen:

woensdag 30 december 2009 @ 00:50:01 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76206406
ja óf in eigengehaakte jurkjes komen. maar dan moeten we nog wel iets langer doorhaken voor de meeting plaats kan vinden vrees ik.
in de haak.
  woensdag 30 december 2009 @ 00:54:16 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76206552
KD, je idee van een muziekdoosje haken in 't crea-topic: geniaal! ik voeg er ook een aan m'n to-hook-list toe, als je 't niet erg vindt...
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 06:29:12 #41
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76209751
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:50 schreef trui het volgende:
ja óf in eigengehaakte jurkjes komen. maar dan moeten we nog wel iets langer doorhaken voor de meeting plaats kan vinden vrees ik.
als ik zo'n figuur had, zou ik er ook wel in durven lopen

is er al een datum voor die meeting?
pi_76210323
Nee er staat nog geen datum.
pi_76210378
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:02 schreef trui het volgende:
vicky, ik moet je waarschuwen: ravelry is heel leuk, maar 't kan wel ten kosten van je haaktijd gaan.
uhh das natuurlijk ook niet praktisch...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 30 december 2009 @ 08:49:18 #44
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76210498
Heb een muts haken tijdelijk opgegeven en ben eerst maar eens bezig met een iphone-hoesje.
Het wordt gewoon een rechte cilinder zegmaar waarvan ik dan uiteindelijk de onderkant dicht maak.
Gaat prima! Foto's volgen.
an urge to help mankind overcomes me
pi_76210690
quote:
Op woensdag 30 december 2009 08:49 schreef saaw het volgende:
Heb een muts haken tijdelijk opgegeven en ben eerst maar eens bezig met een iphone-hoesje.
Het wordt gewoon een rechte cilinder zegmaar waarvan ik dan uiteindelijk de onderkant dicht maak.
Gaat prima! Foto's volgen.
Oh wat suf van me. Cilindervormig is natuurlijk de netste oplossing, dan zit je niet met al die randjes. Ik vroeg me al steeds af hoe dat zo netjes kon.. Ik dacht aan een dubbelgevouwen lapje.
pi_76211064
tvp
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_76211235
Nog meer patronen

Wil nu beginnen met een kikker, maar ik snap niet wat ze met 'Begin with an adjustable ring, and make 6 sc in the ring' bedoelen

Moet ik gewoon 6 lossen beginnen en daarna in de 1e steek verder gaan?

[ Bericht 46% gewijzigd door Eigenmijsje op 30-12-2009 09:53:17 ]
pi_76214931
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:46 schreef Lemijn het volgende:
Over dat decreasen: als je zo'n mindersteek maakt neem je dus alleen de buitenste lusjes, en de 'gewone' steken erna weer allebei de lusjes, klopt dat?
Ik snap er eerlijk gezegd ook niet veel van en vind die foto's niet echt duidelijk... Dus is dat inderdaad het trucje? Of is het toch wat ingewikkelder?
En als je normaal nou alleen in 1 lusje haakt in plaats van in 2 (omdat het anders zo strak wordt), hoe moet je dan onzichtbaar minderen?
(Niet dat ik al toeben aan minderen, maar ik durf niet aan projecten te beginnen die meerderen en minderen omdat ik het dus niet snap *suf is* )
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 30 december 2009 @ 11:59:37 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76215143
Nieuw topic!

En ik heb hulp nodig!
Ik wil die lieve egeltjes gaan maken uit dat amigurumi boek dat jij ook hebt Trui, maar daar zegt ze 'kamgaren en haaknaald 4'
Maar het kamgaren dat ze bij de frobelzaak hier hebben is vrij dun en er staat 2,5-3,5 op.
Kan dat dan wel? Of moet ik op zoek naar ander garen?
Dan wordt het nl. online bestellen, heeft iemand een tip voor een goede winkel?
  woensdag 30 december 2009 @ 12:16:04 #50
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76215745
BE, ik heb eigenlijk nooit zo op dat 'kamgaren' gelet in het boekje. ik zie nu dat dat ook bij de uiltjes wordt genoemd, maar ik heb 'gewoon' katoen gebruikt (dat Muskat, 100% katoen). ik zou in elk geval iets kiezen dat geschikt is voor je haaknaald, het maakt op zich niet uit als 't iets kleiner of groter uitvalt, maar haken met een te kleine naald (of een te grote) is niet prettig en wordt vaak ook niet zo mooi. dus ik zou er niks extra's voor gaan aanschaffen, maar gewoon de spullen gebruiken die je hebt. tenzij je andere kleurtjes wil natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door trui op 30-12-2009 12:57:17 ]
in de haak.
  woensdag 30 december 2009 @ 12:18:16 #51
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76215830
dat 'onzichtbaar minderen' is een beetje anders dan 'gewoon' minderen. bij die mygurumi manier moet je dus je haaknaald alleen onder 't eerste lusje van de eerstvolgende twee steken doorsteken (zonder tussentijds de draad om te slaan) en daarna haak je 'm af alsof 't een gewone vaste is. dus: door lusje, door lusje, draad omslaan, door die twee voorste lusjes halen, draad omslaan, door de overgebleven 2 lussen op je naald halen.
in de haak.
pi_76216112
Ik heb vanmorgen geprobeerd een begin te maken maar ik snap er nog geen pepernoot van..
Ik ga maar eens wat filmpjes bekijken geloof iK
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 30 december 2009 @ 13:32:49 #53
74276 saaw
pi_76218550

bijna lang genoeg en dan een voering maken van katoen
pi_76218640
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:32 schreef saaw het volgende:
[ afbeelding ]
bijna lang genoeg en dan een voering maken van katoen
Dat doe je snel!

Laat je hem dan aan de onderkant open, of naai je één zijde dicht?!
  woensdag 30 december 2009 @ 13:49:18 #55
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76219219
jemig wat gaan jullie snel! Al weer 3 pagina's verder

Ben gisteravond vanacht begonnen aan het konijn. 1 Armpje is af.

Op Ravelry vroeg iemand of de mix van de zeeman (supersoft) wil haken. En , begin is alleen wat prutserig, maar het haakt verder wel enorm fijn!
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  woensdag 30 december 2009 @ 13:58:14 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76219537
Ik heb nog geen bruin Trui, dus ik dacht te switchen.
Ze hebben dus dat missisippi-spul, ander garen zelfde merk, ander type, anders gewikkeld zeg maar, en dat dunne glansspul.

Damn, irritant dat er in Gouda maar 1 winkeltje is waar je voor dat soort spul terecht kan...
  woensdag 30 december 2009 @ 13:58:18 #57
74276 saaw
pi_76219539
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:35 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat doe je snel!

Laat je hem dan aan de onderkant open, of naai je één zijde dicht?!
Laat 1 kant open ja zodat het een sokje wordt.
  woensdag 30 december 2009 @ 14:05:46 #58
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76219820
wat gebruiken jullie trouwens voor oogjes?
  woensdag 30 december 2009 @ 14:16:44 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76220305
Besteld!
Beige, donker bruin, oranje, oranjegeel, roze, en lichtblauw!
  woensdag 30 december 2009 @ 14:18:19 #60
3142 m@x
pi_76220369
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Besteld!
Beige, donker bruin, oranje, oranjegeel, roze, en lichtblauw!
Waar?
  woensdag 30 december 2009 @ 14:29:05 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76220827
Hobbydoos.nl
En dan de muskat in navolging van Trui! Ik vaar blind op haar oordeel!
pi_76220907
Hoi,

Heeft iemand een leuk model voor baby slofjes??
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  woensdag 30 december 2009 @ 14:57:27 #63
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76222071
zal ook via de hobbydoos wat bestellen.

Staat in het begin verzendkosten van 5 nogwat, wil ik bestelling afronden staat er eens 7 euro nogwat. Kwam over de 32 euro heen, dus dan kan ik evengoed nog wat voor 7 euro uitzoeken en dan geen verzendkosten
  woensdag 30 december 2009 @ 15:08:27 #64
3142 m@x
pi_76222524
Hier precies hetzelfde verhaal manda-rijn. Heb ook nog maar voor 7 euro oogjes en nog een mooi kleurtje wol erbij besteld
pi_76225126
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:30 schreef nieslief het volgende:
Hoi,

Heeft iemand een leuk model voor baby slofjes??
Ben ik ook wel benieuwd naar!
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 16:15:46 #66
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76225394
ik ben leuk aan de gang met de pannelap.

vanavond komtie af, denk ik, eerst nog even een avondje werken
pi_76225805
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:07 schreef Eigenmijsje het volgende:

[..]

Ben ik ook wel benieuwd naar!
Ik heb wel een patroontje uit een boekje maar daar loop ik mee vast dus ik ben maar aan de muts begonnen (da's breien met 4 naalden beetje lastig maar het lukt) voor daarna zoek ik dus een haakpatroon voor slofjes.

Het begint zeg maar zo:

Haak 8 (11) 14 l. en haak voor de zool aan beide kanten 20 (26) 32 v., haak daarbij in de 1e en laatste l. 4 st. voor de ronding.

Nou veeg mij maar op hoor ik kom niet verder. Ik snap het patroon wel maar al die vasten in die lossen daar loop ik op vast en moet ik dan na de 8 lossen nog 2 lossen maken om in de 8ste losse twee vasten te maken? En als ik dan rond ben moet ik dan weer in die 8 ste losse twee vaste maken en dat afronden met een halve vaste. Ik liep echt vast.
pi_76226032
Snap er niks van haha. Op Ravelry vond ik vanmorgen geloof ik ook een patroon, maar kon daar ook al niks van maken.
Ga zo maar 's aan m'n kikker beginnen
  woensdag 30 december 2009 @ 16:42:31 #69
3142 m@x
pi_76226471
Sidn3y heeft gewoon even snel tussendoor een dochter gekregen

Gefeliciteerd Dat wordt haken voor Claire
pi_76227110
Even spammen hoor mijn gebreide babyvestje met een gehaakt randje.

pi_76227260
mooi nieslief!!! ziet er schattig uit!
  woensdag 30 december 2009 @ 17:13:35 #72
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_76227667
Lady-wrb leuk je pannenlap! Die ga ik ook maken!
Nieslief, schattig truitje zeg.
Ik ben benieuwd naar jullie bestellingen. Ik mag niks meer bijkopen van mezelf, eerst maar eens meer maken met wat ik al heb...
pi_76229511
okay, wie gaat deze geweldige lippenbalsemhouders haken? http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=36659202
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_76231669
Heeft iemand een duidelijk filmpje over het onzichtbaar meerderen en minderen? Die link uit de OP is wat te hoog gegrepen voor mij geloof ik
  woensdag 30 december 2009 @ 21:22:54 #75
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76238583
volgens mij is mijn meerderen wel redelijk onzichtbaar, 2 vasten maken uit 1 vaste. Bij minderen sla ik een vaste over

Hier wil je alleen al een baby voor maken
pi_76238650
ik voel me echt dom.. maar ik snap er nog weinig van.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 30 december 2009 @ 21:26:09 #77
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76238748
wat snap je niet, vicky?
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 21:28:17 #78
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76238865
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:04 schreef Mirjam het volgende:
okay, wie gaat deze geweldige lippenbalsemhouders haken? http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=36659202
geweldig!

mijn vriend gebruikt veel lippenbalsem. dit is echt iets voor hem
maar hoe kom ik aan het patroon?
pi_76238981
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:26 schreef manda-rijn het volgende:
wat snap je niet, vicky?
ik ben nu een rijtje aan het maken maar ik krijg mijn haaknaald steeds niet door dat oogje..
trek ik m dan te strak aan ofzo??
en de draad is steeds heel snap terwijl ik m om mijn pink en om mijn wijsvinger houd (zoals in het filmpje)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 30 december 2009 @ 21:33:07 #80
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76239146
ik denk dat je hem dan inderdaad te strak maakt, als het niet meer past.

Als ik m midden in mijn haakwerk per ongeluk te strak trek, dan gebruik ik nog wel eens een schaartje met een scherpe punt om het gat weer wat uit te lubberen.
pi_76239591
Oke, ik ga eens kijken of ik het ook wat losser kan doen..

maakt het soort haaknaald nog verschil? Ik heb een bol katoen en een haaknaald van 3.0. Nu zie ik alleen dat er op de achterkant staat dat het een wolhaaknaald is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 30 december 2009 @ 21:45:56 #82
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76239741
Ik weet niet het verschil tussen een wolhaaknaald of een andere (wist niet eens dat er meerdere soorten waren!). Maar ik haak ook met katoen en haaknaald nr. 3 (nr. 4 is in bestelling)
pi_76240151
l
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:28 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

geweldig!

mijn vriend gebruikt veel lippenbalsem. dit is echt iets voor hem
maar hoe kom ik aan het patroon?
Al sla je me dood, maar als t gelukt is wil ik er ook 1!
pi_76240398
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:22 schreef manda-rijn het volgende:
volgens mij is mijn meerderen wel redelijk onzichtbaar, 2 vasten maken uit 1 vaste. Bij minderen sla ik een vaste over
Klopt, bij meerderen valt het niet zo op. Bij minderen maak ik bij de vaste die ik oversla wel een lusje en dan in de volgende steek een vaste (dan heb je dus 3 lusjes op je naald). Maar dat is wel zichtbaar.
Iemand nog andere manieren met filmpje
  woensdag 30 december 2009 @ 22:03:50 #85
94046 PM-girl
pi_76240454
Ik heb mijn babybal af! Laten we zeggen dat ik over de kleurencombi heel tevreden ben!
Trui, had jij ook een grote diagonale naad lopen over de bal?
*
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 22:17:30 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76241107
ik heb die pannenlap af. (nou ja, tis een probeerdinges, want volgens mij had ik hem dan van katoen moeten maken)
  woensdag 30 december 2009 @ 22:29:33 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76241686
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:22 schreef manda-rijn het volgende:

[ afbeelding ]
Hier wil je alleen al een baby voor maken

Ik wil dus zoiets gaan maken met egeltjes voor Oscar.
  † In Memoriam † woensdag 30 december 2009 @ 22:33:17 #88
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76241876
hadden we nou niet ergens data voor een haakmeet ?
pi_76246116
Dag dames, ik ga jullie verlaten voor dit jaar

Fijne jaarwisseling alvast!
pi_76248491
ook even een hele fijne jaarwisseling van deze kant! Ik heb het morgen ook loeidruk, dus denk dat ik morgen niet veel online ben...
Pas op de vingers met vuurwerk
tot volgend jaar!
pi_76252627
Mogguh Fijne jaarwisseling allemaal.
  donderdag 31 december 2009 @ 09:00:04 #92
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76253097
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
Hobbydoos.nl
En dan de muskat in navolging van Trui! Ik vaar blind op haar oordeel!
oei. ik hoop dat je er geen spijt van krijgt. het is nl wel vrij splijtgevoelig garen... daar moest ik wel even aan wennen. maar als je de slag een beetje te pakken hebt (op tijd aanvoelen als je een draadje teveel of te weinig meeneemt) gaat 't best. succes!

lady-wrb, wat goed die pannelap! je bent er dus uitgekomen, met 't patroon! leg nog maar een keer goed uit als je wilt, want ik snapte 'm nog niet helemaal.

een mooie laatste dag van 't jaar gewenst allemaal. enne... hou je haaks in 't nieuwe jaar!
in de haak.
  donderdag 31 december 2009 @ 09:04:51 #93
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76253150
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:03 schreef PM-girl het volgende:
Ik heb mijn babybal af! Laten we zeggen dat ik over de kleurencombi heel tevreden ben!
Trui, had jij ook een grote diagonale naad lopen over de bal?
nou, mijn naad slingert soms wat. ik vind 't wel lastig om 'm recht te laten lopen. je kunt er ook voor kiezen om niet steeds op dezelfde plek van kleur te wisselen, dus dat steeds 'willekeurig' laten verspringen.

fotooo!
in de haak.
  donderdag 31 december 2009 @ 09:35:22 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76253564
ik heb een nog kleiner uilskuikentje erbij gemaakt:

in de haak.
pi_76253774
wat superschattig trui!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_76267704
Hallo allemaal

Ik heb met kerst een boekje cadeau gekregen, "Creepy Cute Crochet" van Christen Haden... Maar ik heb nog NOOIT gehaakt. Wel gepunnikt en gebreit dus ik denk dat met een beginnerstutorial ik het wel kan leren en ik wil die poppetjes graag eens gaan maken.

Hebben jullie misschien een webshop die je zou aanbevelen om aan de juiste spulletjes te komen? In het boekje staan wel amerikaanse webshops maar ik wil graag eentje wat dichterbij ik heb twee haaknaalden nodig (3,5 mm en 2,75 mm) volgens het boek, een heleboel kleurtjes garen, en als het kan ook wat vilt en de 'poly pellet' vulling die het boekje noemt - ik heb wel gewoon basic naaispul in huis en ook wel wat normaal vullingspul maar ik zat te denken dat met die pellets de poppetjes beter zullen blijven zitten?

Ik heb zoiets van als het me niet wil lukken geef ik gewoon dat hele pakket incl. boekje weer aan een ander door dus kom maar op want ik heb ineens ernstig behoefte aan een gehaakte cthulhu
  donderdag 31 december 2009 @ 16:07:28 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76268212
Wat lief Trui!
En dat splijten doet dat mississipi spul ook bij vlagen heel erg, dus dat zal wel goed komen dan.
  donderdag 31 december 2009 @ 16:07:41 #98
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76268224
www.ruan.nl

Haaknaalden en Catania katoengaren.

Ik heb geen ervaring met hun webwinkel moet ik toegeven.
Als je nog vragen hebt, misschien kunnen wij je helpen. Veel plezier! Wel hier het resultaat tonen he?!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  donderdag 31 december 2009 @ 16:08:20 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76268252
Dipkip, een aantal van ons hebben katoen besteld bij 'hobbydoos.nl' en dat bevalt prima geloof ik.
(Mijn eerste levering moet nog binnen komen ).
  donderdag 31 december 2009 @ 16:20:06 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76268740
er zijn webshops te over hoor, waar je dit soort spullen kunt kopen. waar ik prima ervaringen mee heb: www.hobbydoos.nl
www.trendje.nl (iets minder handig opgezette webshop maar ze hadden er toevallig wel fijn garen dat ik wilde)
www.hobbygigant.nl

goede haaknaalden vind ik die ergonomische met een zachter handvat bijv. deze. naald 2,75 vraag ik me overigens af of je die kunt krijgen. heb je gekeken of het engelse maten betreft of amerikaanse/europese? dat kan ook voor de betekenis van de steken wel belangrijk zijn, zie elders in deze topic-reeks.
in de haak.
pi_76269210
Oh ik ben een onwijze fotospammert dus maak je geen zorgen, ik laat alles zien

Bedankt voor de linkjes allemaal!
quote:
Op donderdag 31 december 2009 16:20 schreef trui het volgende:
goede haaknaalden vind ik die ergonomische met een zachter handvat bijv. deze. naald 2,75 vraag ik me overigens af of je die kunt krijgen. heb je gekeken of het engelse maten betreft of amerikaanse/europese? dat kan ook voor de betekenis van de steken wel belangrijk zijn, zie elders in deze topic-reeks.
Er staat:
- U.S. size E (3,5 mm.)
- U.S. size 1 (2,75 mm.)
Die laatste is voor 'chain-stitch edgings' en het haar en andere details, staat er.

Wat zouden jullie dan aanraden om te kopen? En is het niet gewoon zoals met breien, dat als de naald iets dikker is ik gewoon een iets groter poppie krijg?
  donderdag 31 december 2009 @ 16:38:01 #102
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76269394
doorgaans wel hoor dipkip. zeker bij poppetjes komt 't niet zo nauw. (in tegenstelling tot mutsjes of andere kleren).

ik zou er 1 van 3,5 en 1 van 2,5 mm kopen (evt nog een van 3 ertussenin). maar let ook vooral op dat de maat van je naalden klopt bij het garen dat je koopt. daar staat als 't goed is ook een naald/pen dikte op aangegeven. dus misschien eerst garen uitkiezen en daar dan je naalden op aanpassen?
in de haak.
pi_76269557
Dat klinkt slim trui, dankjewel. Ik was nog niet eens naar garen aan het kijken - jeetje wat duur zeg! 7 euro per kleur, dat is wel veel als ik 4-5 kleurtjes wil.

Geen baby's hier dus ik denk dat het hier geen mutsjes enzo zullen worden. Zijn het dan grote bollen ofzo, die van 7 euro? Kan ik misschien ergens kleinere kopen? Ik was niet meteen 38 cthulhu's van plan
pi_76269829
Oh ik zie nu bij die hobbygigant dat het garen daar de helft goedkoper is. Kan ik dan beter daar het garen bestellen? Ik zie daar dan weer niet die ergonomische haaknaalden staan...
  donderdag 31 december 2009 @ 16:59:09 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76270213
7 euro per kleur?? da's inderdaad wel heel duur. er zijn bij hobbydoos ook wel goedkopere bollen wol/katoen te krijgen hoor. welk merk had je gekozen?
in de haak.
  donderdag 31 december 2009 @ 17:02:03 #106
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76270310
anderzijds kun je ook best haken met de gewone haaknaalden hoor, dus laat je keuze niet alleen afhangen van die ergonomische haaknaalden.
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 31 december 2009 @ 17:24:47 #107
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76271161
o en pannenlap ziet er nu zo uit:

ik vond het midden wat saai
  donderdag 31 december 2009 @ 17:26:42 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76271229
leuk lady!
in de haak.
pi_76271316
Leuk lady!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † donderdag 31 december 2009 @ 17:40:49 #110
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76271774
ik ga hem overigens niet als pannenlap gebruiken. ik wil hem gaan verwerken in een kussen ofzo.
  donderdag 31 december 2009 @ 19:29:41 #111
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76275110
Ik vind Catania katoen altijd prettig Dipkip. Die zijn meestal 2,10 per bol en in heel veel leuke kleuren te krijgen.

Hij is leuk geworden Lady!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_76275416
Die ergonomische wil ik wel heel graag trui, ik heb een aandoening aan de pezen van mn handen waardoor ik niet goed ben in de pincetgreep (heb ook dikke pennen enzo). Ik kan wel naaien enzo hoor, maar het gaat snel zeer doen, dus als ik een tijdje achter elkaar wil kunnen haken lijken me die ergonomische wel een goede investering.
quote:
Op donderdag 31 december 2009 19:29 schreef mmascha het volgende:
Ik vind Catania katoen altijd prettig Dipkip. Die zijn meestal 2,10 per bol en in heel veel leuke kleuren te krijgen.
Kijk dat zijn de prijzen waar ik op hoopte, dan ga ik daarnaar zoeken. We hebben ook een speciale handwerkwinkel in de stad, misschien moet ik gewoon eerst eens daar kijken en mezelf verzendkosten besparen.
  donderdag 31 december 2009 @ 20:52:42 #113
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76277153
quote:
Op donderdag 31 december 2009 19:42 schreef Dipkip het volgende:

Kijk dat zijn de prijzen waar ik op hoopte, dan ga ik daarnaar zoeken. We hebben ook een speciale handwerkwinkel in de stad, misschien moet ik gewoon eerst eens daar kijken en mezelf verzendkosten besparen.

Lekker neuzen. Kijken welke kleurtjes je bij elkaar vind passen. En ze kunnen je daar ook vast goed adviseren! En voor de rest kom je gewoon bij ons
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_76278163
Ik heb geen idee eigenlijk of spul voor haken makkelijk verkrijgbaar is, maar ik weet een winkel hier die geloof ik de breiwinkel heet dus ik verdenk hun ervan dat ze wel iets zullen hebben.
pi_76286746
in de handwerkwinkel waar ik was van de week, wilde een van de verkoopsters me haakkatoen proberen te verkopen, maar dat was zulke fijne katoen... dat haakt niet lekker vind ik. (nog fijner dan waarmee ik een tijdje terug m'n kleedje van hexagons gemaakt had) en de echte katoen die ze hadden, waren over het algemeen kleine bolletjes die best duur waren... ik ga dus nog wel een keer in de stad struinen in de winkels daar, maar ik ga geen 7 euro uitgeven aan 100 meter katoen... (in ieder geval niet om probeersels te maken...)
  vrijdag 1 januari 2010 @ 17:06:36 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76295804
dipkip, door mijsjes post realiseerde ik me dat die site van hobbydoos ook lijkt te suggereren dat je voor haken alleen maar van die dunne garens kunt gebruiken, maar dat is echt niet zo. als je 'winkel' hebt gekozen en dan 'haken' kiest krijg je alleen een selectie van dunne en relatief dure garens te zien. kijk liever bij 'garens alfabetisch' oid; dan krijg je 't overzicht van alle garens die ze hebben. veel meer keus, en ook genoeg minder dure.
uit dat lijstje vind ik zelf wel redelijk geschikt: catania, cotton eco, drops muskat, drops safran, jazz, magicline (allemaal katoen of katoen met acryl), en als je liever met wol werkt: drops baby merino bijvoorbeeld.

en ik heb echt geen aandelen maar zodra je bestelling boven de 32 euro uitkomt hoef je er geen verzendkosten meer te betalen, dat is ook wel aardig (want daar zit je zo aan.. ).

[ Bericht 10% gewijzigd door trui op 01-01-2010 22:13:02 ]
in de haak.
pi_76300979
Wat is nu eigenlijk het voordeel van een ergonomische haaknaald in vergelijking met een gewone?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:33:52 #118
94046 PM-girl
pi_76301856
Lady, ik vind hem leuk!

Hier is mijn bal. Ik vind hem niet zo geweldig gelukt, hij is immers niet goed rond. Ik heb geprobeerd hem goed vol te proppen, maar dat had een averechs effect.

En wat ik eerder schreef, ik kreeg zo'n lelijke naad door het starten van nieuwe toeren.
*
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:35:44 #119
94046 PM-girl
pi_76301938
trui, ik bedacht me dat de naad ontstaat door 'jouw patroon'. Het origineel is immers met maar twee kleuren, terwijl jouw bal (en mijn kopie) elke toer een andere kleur heeft. Daardoor valt die naad extra op denk ik.

Nouja, het is een leuk projectje geweest, nu op naar de diertjes!
*
pi_76301942
quote:
Op woensdag 30 december 2009 12:18 schreef trui het volgende:
dat 'onzichtbaar minderen' is een beetje anders dan 'gewoon' minderen. bij die mygurumi manier moet je dus je haaknaald alleen onder 't eerste lusje van de eerstvolgende twee steken doorsteken (zonder tussentijds de draad om te slaan) en daarna haak je 'm af alsof 't een gewone vaste is. dus: door lusje, door lusje, draad omslaan, door die twee voorste lusjes halen, draad omslaan, door de overgebleven 2 lussen op je naald halen.
Maar dan krijg je toch een groter gat dan wanneer je 'door lusje, door lusje, draad omslaan, door alledrie de lusjes' doet?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:29:24 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76304205
Hij is af, het meisjeshoedje!
Nog 'even' 2 bloemetjes haken en erop maken en dan foto's maken, maar ik was zo blij eindelijk weer eens iets af te hebben dat ik het even moest komen melden.
pi_76304573
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 22:10 schreef Wampi het volgende:
in winkelcentrum Maaspoort zit ook een fourniturenwinkel die wol verkoopt, weet niet of dat wat is eigenlijk, ga ik binnenkort ook een keer kijken..
Laat je weten of het iets is? Zag net dat verzendkosten bij Ruan ¤7,50 zijn
  vrijdag 1 januari 2010 @ 22:10:46 #123
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76306209
hoera voor BE's hoedje!

ik heb bijna een van de 3 koningen af. ook nog geen foto's, maar dat komt wel als ie helemaal af is. moet nu eerst nog wat andere dingen doen helaas.

PM, hij is leuk hoor, je bal! (zit er ook een belletje in?) en jij bent kennelijk steeds een beetje opgeschoven bij het op een nieuwe kleur overstappen, dat hoeft natuurlijk niet per se. maar dat gaat vaak ongemerkt wel zo, heb ik ook ervaren. om 'm recht te krijgen moet je telkens net iets eerder van kleur switchen.
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:35 schreef Eigenmijsje het volgende:
Maar dan krijg je toch een groter gat dan wanneer je 'door lusje, door lusje, draad omslaan, door alledrie de lusjes' doet?
ik weet niet zeker welke manier jij bedoelt maar de manier die ik als 'standaard' ken voor 't minderen met vasten is als volgt: door (dubbel) lusje, draad omslaan, doorhalen, door volgend (dubbel) lusje, weer draad omslaan en doorhalen, en dan nog een keer omslaan en de draad door alle 3 de lusjes halen.

de alternatieve manier (die echt veel minder zichtbaar is, is mijn ervaring): steek je haaknaald eerst achtereenvolgens door alleen de voorste lusjes van de eerstvolgende 2 steken (zonder tussendoor de draad om te slaan en erdoor te halen). daarna sla je de draad om, haalt 'm door die 2 voorste lusjes, zodat er nog 2 lussen op je naald blijven, dan nog 1x omslaan en door beide lusjes halen.
zie de illustraties van 'mygurumi':

het mooie is dat het lusje dat je overhoudt precies in 't midden zit van de twee samengehaakte steken. terwijl 't bij de oude manier een beetje scheef naar rechts zit, waardoor je dus een gat overhoudt tussen die geminderde steek en de volgende.

[ Bericht 3% gewijzigd door trui op 01-01-2010 22:20:38 ]
in de haak.
pi_76306444
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:06 schreef trui het volgende:
dipkip, door mijsjes post realiseerde ik me dat die site van hobbydoos ook lijkt te suggereren dat je voor haken alleen maar van die dunne garens kunt gebruiken, maar dat is echt niet zo. als je 'winkel' hebt gekozen en dan 'haken' kiest krijg je alleen een selectie van dunne en relatief dure garens te zien. kijk liever bij 'garens alfabetisch' oid; dan krijg je 't overzicht van alle garens die ze hebben. veel meer keus, en ook genoeg minder dure.
uit dat lijstje vind ik zelf wel redelijk geschikt: catania, cotton eco, drops muskat, drops safran, jazz, magicline (allemaal katoen of katoen met acryl), en als je liever met wol werkt: drops baby merino bijvoorbeeld.

en ik heb echt geen aandelen maar zodra je bestelling boven de 32 euro uitkomt hoef je er geen verzendkosten meer te betalen, dat is ook wel aardig (want daar zit je zo aan.. ).
Ooooh! Ik ga even klikken dan!! thnx
pi_76308114
Zo, ik heb een bestelling geplaatst:
- ergonomische haaknaald 2.5
- ergonomische haaknaald 3.5
- garen in doodskistzwart, bloedrood, cthulhu groen, knekelwit, zombiebeige, robotblauw, orkbruin, alienpaars oh ja en nog een neutraal licht kleurtje, en oranje en zo'n bol van dat spul met verschillende kleuren om aan het gratis verzenden bedrag te komen.

Dan kan ik eerst een lapje en een balletje maken met dat kleurtjesspul, ziet het er nog enigzins interessant uit en daarna nare beestjes haken hoop ik. Wel fijn dat ze die verzendkosten weglaten bij 32 euro, nu heb ik 3 extra bolletjes voor het geld wat ik anders aan verzenden uit zou geven.

vrijdag 1 januari 2010 @ 22:52:03 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76308195
Pfff, wat een bevalling zeg...
Dan weer verkeerd gehaakt, fout in het patroon, toen was het veeeeeeeeeeeel te groot etc. etc.

Maar hij is af!

pi_76308241
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:10 schreef trui het volgende:
ik weet niet zeker welke manier jij bedoelt maar de manier die ik als 'standaard' ken voor 't minderen met vasten is als volgt: door (dubbel) lusje, draad omslaan, doorhalen, door volgend (dubbel) lusje, weer draad omslaan en doorhalen, en dan nog een keer omslaan en de draad door alle 3 de lusjes halen.

de alternatieve manier (die echt veel minder zichtbaar is, is mijn ervaring): steek je haaknaald eerst achtereenvolgens door alleen de voorste lusjes van de eerstvolgende 2 steken (zonder tussendoor de draad om te slaan en erdoor te halen). daarna sla je de draad om, haalt 'm door die 2 voorste lusjes, zodat er nog 2 lussen op je naald blijven, dan nog 1x omslaan en door beide lusjes halen.
zie de illustraties van 'mygurumi':
[ afbeelding ]
het mooie is dat het lusje dat je overhoudt precies in 't midden zit van de twee samengehaakte steken. terwijl 't bij de oude manier een beetje scheef naar rechts zit, waardoor je dus een gat overhoudt tussen die geminderde steek en de volgende.
Ik snap em en zo is ie inderdaad veel minder zichtbaar

'sc in next 8 sts, 2 sc-dec in next stitch' hierbij moet ik toch 2 keer minderen he? dus 10 steken in totaal?
pi_76308273
Lief BE en die bloemetjes vind ik ook zo leuk
pi_76308509
Mijn pannenlap schiet ook al aardig op:

Hij is alleen vrij "luchtig", ik ben bang dat ik alsnog mijn vingers brand wanneer ik hem gebruik
pi_76308596
Oh Ophelia die vind ik leuk! Waar heb je het patroon vandaan?

Edit: al gevonden
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:01:24 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76308640
Die zijn idd leuk Ophelia!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:02:34 #132
3142 m@x
pi_76308685
Schattig dat mutsje BE

Wow, die pannenlap is een stuk mooier dan de mijne Ophelia. Die van mij vind ik ook te dun dus ik ga er een stuk vilt achter zetten. Vallen de lelijke kleurwisselingen aan de achterkant misschien ook wat minder op
pi_76308782
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:02 schreef m@x het volgende:
Schattig dat mutsje BE

Wow, die pannenlap is een stuk mooier dan de mijne Ophelia. Die van mij vind ik ook te dun dus ik ga er een stuk vilt achter zetten. Vallen de lelijke kleurwisselingen aan de achterkant misschien ook wat minder op
Vilt en dan als onderzetter is wel een goed plan eigenlijk.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:06:23 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76308874
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:52 schreef Eigenmijsje het volgende:
'sc in next 8 sts, 2 sc-dec in next stitch' hierbij moet ik toch 2 keer minderen he? dus 10 steken in totaal?
zo te zien minder je dan 1x. dus eerst 8 gewone vasten, en de 9e en 10e haak je samen tot 1 nieuwe vaste.
maar ik vind deze afkorting ook wel wat onduidelijk. om het zeker te weten kun je even kijken of het klopt met het totaal aantal steken van de toer.

BE, hartstikke goed gelukt zeg, dat mutsje! ik vind 't randje zo lief! en valt ie 'n beetje goed uit qua grootte denk je?

[ Bericht 5% gewijzigd door trui op 01-01-2010 23:23:19 ]
in de haak.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:08:27 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76308988
over pannenlappen/onderzetters: ik las ook dat men er vaak 2 haakt en ze dan tegen elkaar naait. dan zie je ook niet al die afwerkingsdingetjes aan de achterkant.

maar ze worden leuk! lady-wrb heb je nou dat patroon gevolgd of meer op eigen gevoel gewerkt? ik vind 't knap gelukt! alleen op een kussentje lijkt 't me ineens minder leuk dan als pannenlap maar dat ligt vast aan mij hoor.

eigenmijsje je vroeg geloof ik ook nog wat nou 't voordeel van die 'ergonomische' haaknaalden is. nou, ik merk dat ik ze veel fijner vast vind houden (het handvat is wat zachter). en ik krijg er minder snel zo'n verkrampt gevoel van. misschien is 't allemaal maar suggestie, maar ik zou nu niet graag meer terug willen.

[ Bericht 14% gewijzigd door trui op 01-01-2010 23:33:37 ]
in de haak.
pi_76309505
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef trui het volgende:

eigenmijsje je vroeg geloof ik ook nog wat nou 't voordeel van die 'ergonomische' haaknaalden is. nou, ik merk dat ik ze veel fijner vast vind houden (het handvat is wat zachter). en ik krijg er minder snel zo'n verkampt gevoel van. misschien is 't allemaal maar suggestie, maar ik zou nu niet graag meer terug willen.
Dan zijn ze zeker iets voor mij
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:32:56 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76310148
Ik wil ze eig. ook wel gaan proberen, maar het hangt er mss ook vanaf hoe je je naalden vast houdt. Ik heb ze vast zoals je een mes vast houdt en niet zoals je je lepel of een pen vast houdt zeg maar. Maar ik voel het uiteinde soms wel in mijn hand wringen ook.

Trui, ik had eerst de tussenmaat gedaan, 6-18 maanden, maar die viel zo groot uit dat Sasha hem ruim paste. Anne is nu 7 maanden en ik weet dat ze een klein koppie heeft dus ik heb de 1-3 maanden maat nu gemaakt en die is vlgs mij ruim genoeg. Hij ziet er op de foto kleiner uit dan hij is.
Ze komen zondag dus dan weten we het meteen. Als hij niet past dan maak ik een ander voor haar (als haar papa en mama het uberhaupt leuk vinden natuurlijk en dan gaat deze in het kadootjes-mandje.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:35:45 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76310304
wat stom dat die maten zo niet klopten blijkbaar. had je nog zo'n proeflapje gemaakt voor het checken van de 'gauge' (zoals dat zo mooi genoemd wordt op al die sites)? en had je de wol/katoen die ze aanbevelen in 't patroon?
in de haak.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:37:14 #139
3142 m@x
pi_76310378
@Trui, ik was in eerste instantie ook van plan om ze dubbel te maken maar de twee helften hadden op de een of andere manier zulke verschillende afmetingen dat dat niet ging lukken. Vandaar de viltoplossing. Maar ik twijfel wel of dat vilt goed blijft in de was. Ze moeten natuurlijk wel redelijk warm gewassen kunnen worden om de kookvlekken eruit te kunnen krijgen. Misschien toch maar eens denken over een alternatief voor het vilt. Misschien een stukje stof met een lollig motiefje ofzo.

Het gehaakte deel is trouwens af:

Het lijkt wel of de muizen er aan hebben geknabbeld
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:39:35 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76310496
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:35 schreef trui het volgende:
wat stom dat die maten zo niet klopten blijkbaar. had je nog zo'n proeflapje gemaakt voor het checken van de 'gauge' (zoals dat zo mooi genoemd wordt op al die sites)? en had je de wol/katoen die ze aanbevelen in 't patroon?
Ehm, nee, geen proeflapje, maar volgens mij haak ik veel strakker dan dat zij zouden doen.
Het kan nog wel aan het garen liggen, maar als ik naar de foto kijk is het niet het hele dunne spul, dus dat lijkt me ook niet.
Nou ja goed, zo op het oog kom je ook een heel eind.

m@x, mss een stukje fleece ofzo?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:51:37 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76311086
ooh m@x, ze zijn echt super! en die 'gaatjes' komen zeker door 't sluiten aan 't eind van de toer? dat gaat bij mij ook vaak zo. ik weet vaak niet aan welke steek ik 'm nou precies moet vastmaken.
en je wil ze inderdaad wel goed heet kunnen wassen, dus een leuk stofje is vast beter dan vilt. of je haakt er nog precies 2 passende bij, dan heb je 2 dubbele.
in de haak.
pi_76311440
Bij stokjes sluit ik de ring altijd in de 3e losse van de kantsteek.
pi_76312065
leuk max! ze zijn echt heel mooi, en ik vind die einde-toer-gaatjes helemaal niet storend!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:15:07 #144
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76312090
ophelia, ja, ik weet dat dat moet (als je 3 lossen gemaakt hebt dan) maar ik vind 't soms toch lastig om te zien welke de 3e is. en ook lastig: in welke steek maak je het eerste stokje van een toer (dus na zo'n opzetstukje van 2 of 3 lossen)? ik zit er altijd mee te prutsen in elk geval, 't wordt bij mij niet zo mooi.

oja m@x de kleurswitches per toer zijn trouwens echt heel netjes gelukt zeg!
in de haak.
pi_76312656
ow, ik was vandaag naar m'n vader, en onderweg heb ik een engeltje gemaakt. (staat al in m'n ravelry-lijst) eentje voor m'n moeder en eentje voor m'n vader

zaterdag 2 januari 2010 @ 10:00:55 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76317250
lief, mijsje!
in de haak.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:32:43 #147
3142 m@x
pi_76318649
Wat leuk, dat engeltje.

Ik heb de cirkels ook gesloten met een halfvaste in de derde steek van het eerste rijtje lossen van die toer. Maar toch die gaatjes dus Hopelijk vallen ze minder op met een lapje stof er achter. Heeft iemand toevallig nog een klein stukje fleece liggen? Ik vind het zo zonde om een heel stuk aan te schaffen terwijl ik maar een klein stukje nodig heb.

En nu verder met mijn schildpadje
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:36:13 #148
35189 Troel
scherp en bot
pi_76318773
TVP

Ik wil nieuwe kussens gaan haken voor op de bank en vind die spaggetidraad wel mooi, maar haakt dat nou een beetje prettig?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:08:31 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76321465
Nee, ik heb geen fleece m@x. Mss kan je kijken of Zeeman van die fleecedekens heeft, die kosten soms maar 1 euro ofzo.

Over dat sluiten, ik heb ze met het mutsje eerst keurig in de 3e gedaan, maar daar kreeg ik dus ook gaatjes mee.
Ik heb ze toen in de eerste echt vaste steek gedaan en toen ging het wel dicht. Ik tel dan die 3 lossen als het eerste stokje zeg maar.
  † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 13:11:38 #150
37843 lady-wrb
kortaf
pi_76321560
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:32 schreef m@x het volgende:
Wat leuk, dat engeltje.

Ik heb de cirkels ook gesloten met een halfvaste in de derde steek van het eerste rijtje lossen van die toer. Maar toch die gaatjes dus Hopelijk vallen ze minder op met een lapje stof er achter. Heeft iemand toevallig nog een klein stukje fleece liggen? Ik vind het zo zonde om een heel stuk aan te schaffen terwijl ik maar een klein stukje nodig heb.

En nu verder met mijn schildpadje
hoe groot moet het zijn, max.ik heb strookjes liggen. ik denk dat ze te smal voor je zijn, maar je weet maar nooit.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:16:46 #151
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76321707
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:36 schreef Troel het volgende:
TVP

Ik wil nieuwe kussens gaan haken voor op de bank en vind die spaggetidraad wel mooi, maar haakt dat nou een beetje prettig?
Dat hangt een beetje af welke kleur/soort/materiaal je hebt. En dat kan je niet kiezen. Ik heb een pakket met zwart en grijs. Zwart is heel elastisch en werkt superfijn maar dat grijze is net touw. Dat is echt hard werken. Mijn moeder had een pakket met donker- en lichtblauw en die vond mijn zwart zelfs nog stug.

Je kan denk ik het beste even kijken of er een winkel bij jou in de buurt zit. Dan kan je daar bekijken of de kleur die jij graag wilt ook lekker soepel is.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_76323468
Ik heb hier lichtblauw en rood liggen. Komt volgens mij van de Action, daar kost het bijna niks!
  zaterdag 2 januari 2010 @ 14:48:28 #153
3142 m@x
pi_76324500
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:11 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hoe groot moet het zijn, max.ik heb strookjes liggen. ik denk dat ze te smal voor je zijn, maar je weet maar nooit.
Ze zijn een beetje groot uitgevallen dus ik schat dat ik zo zeker een stuk van 15X15 nodig heb

De schildpad is af:

zaterdag 2 januari 2010 @ 14:49:59 #154
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76324558
goed gelukt!
in de haak.
pi_76324614
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 22:52 schreef Brighteyes het volgende:
Pfff, wat een bevalling zeg...
Dan weer verkeerd gehaakt, fout in het patroon, toen was het veeeeeeeeeeeel te groot etc. etc.

Maar hij is af!

[ afbeelding ]
BE wat mooi!! Wat een superschattig mutsje zeg!!

m@x wat een lief schildpadje
ik kom binnenkort bij je langs
ga ik bij je in de leer..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:57:40 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_76330749
ok, beetje offtopic maar toch leuk:

BREI(e)N van een brei-gek:

in de haak.
pi_76331172
Het kan aan mij liggen maar ik ben nu aan het minderen en het ziet er helemaal niet uit Moet na elke toer steeds 1 steek eerder minderen, maar dan krijg je die 'knoopjes' allemaal schuin onder elkaar.

Kan ik niet 2 losse delen aan elkaar maken met dus 2x meerderen ipv 1 deel meerderen en daarna minderen? Of blijf je die aanhechting dan zien?
pi_76335917
Aaahw, wat een leuk schildpadje
  zaterdag 2 januari 2010 @ 20:26:28 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76336202
m@x, wat een schatje zeg!
pi_76336561
Ik vind die haarband op Ravelry erg leuk, maar kom niet uit het patroon.
quote:
Ch 6, join to make ring with sl st.
Round 1: ch3 (count as dc), 15 dc in ring,sl st to third ch of beg. ch3. (16 dc)
Round 2: ch3 (count as dc), dc in same space as joining, *2dc in next dc*. Repeat from * around, sl st to third ch of beg. ch3. (32 dc)
Round 3: *ch4, skip next 2 dc, sc in next dc*. Repeat from * around ending with sl st to previous joining st.
Round 4: *7 dc in next ch4 space, sc in next sc*. Repeat from * around, ending with sl st to previous joining st
Eerst dus 6 steken, maar dan
pi_76337174
Een poging:

• 6 lossen sluiten tot een ring met een halve vaste
  • Ronde 1: 3 lossen (kantsteek) en dan 15 stokjes in de ring haken, sluiten met halve vaste in de 3e losse van de kantsteek (16 steken)
  • Ronde 2: 3 lossen, stokje haken in aanhechting van de lossen, in iedere volgende steek 2 stokjes haken, suiten in beginlosse (32 steken)
  • Ronde 3:*4 lossen, volgende 2 stokjes overslaan vaste in volgende stokje* Gedeelte tussen de ** herhalen sluiten met halve vaste in vorige sluitsteek.
  • Ronde 4: *7 stokjes in de volgende 4 lossen, vaste in vaste??* Gedeelte tussen de ** herhalen, sluiten met halve vasten in vorige sluitsteek
  •   zaterdag 2 januari 2010 @ 20:58:01 #162
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76337179
    OK eigenmijsje, volgens mij is 't als volgt:

dan sluit je die met een halve vaste aan de 1e losse zodat je een ring hebt.
    ronde 1: vervolgens 3 lossen (die tellen samen als het 1e stokje van deze toer), 15 stokjes haken IN de ring, dus gewoon allemaal in 't zelfde middengat en aan 't eind weer sluiten met een halve vaste aan de 3e losse die je in 't begin van die toer gehaakt hebt.
    ronde 2: weer beginnen met 3 lossen, eerst een stokje in dezelfde steek als die waarmee je 'm vast gemaakt had. dan 2 stokjes in elke steek die je tegenkomt.
    ronde 3: *4 lossen haken, sla 2 steken over en maak een vaste in de volgende*. herhaal dit tot je weer helemaal rond bent en maak 'm weer vast met een halve vaste op dezelfde plaats waar je de vorige keer de ring sloot.
    ronde 4: *7 stokjes in het eerstvolgende lusje dat je in de vorige ronde gemaakt hebt, en dan een vaste in de volgende steek.* herhaal dit tot je weer helemaal rond bent, eindig met een halve vaste (daarmee sluit je dus telkens de toer).
    in de haak.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 20:58:36 #163
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76337193
    oh haha ophelia, we waren tegelijk bezig.
    in de haak.
    pi_76337243
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 20:58 schreef trui het volgende:
    oh haha ophelia, we waren tegelijk bezig.
    Maar die van jou is veel meer Jip en Janneke-taal
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:05:06 #165
    3142 m@x
    pi_76337401
    Bedankt voor de vertaling. Daar kan ik morgen mee aan de slag. Nu eerst mijn speldenkussen afmaken. De produktie gaat hard nu ik niet mag roken en probeer zo min mogelijk te snoepen
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:07:13 #166
    94046 PM-girl
    pi_76337481
    BE, leuk geworden, het meisjesmutsje!

En M@x twee superresultaten!

Ik zag ook nog een klein engeltje, dat is een leuk project voor kerst 2010

Ik heb vandaag een muts gehaakt en weer uitgehaald, x5 Het lukte me niet om een recht, plat begin te maken, maar uiteindelijk wel (uren later)
    Maargoed, nu is hij bijna af en ik maak daarna voorlopig GEEN mutsjes meer!
    *
    pi_76337698
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:00 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar die van jou is veel meer Jip en Janneke-taal
    Met die van jullie beide moet ik er zeker uitkomen! Al weet ik niet eens hoe stokjes moeten, maar daar hebben we Hook and Needles voor

Thnx ladies
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:32:00 #168
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76338251

oh wacht, hook & needles heeft inderdaad ook een instructiefilmpje over double crochet. in de 3e tutorial.
    in de haak.
    pi_76338389
    Oh trui das eigenlijk heel simpel zie ik
      † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 21:44:06 #170
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_76338684
    ik heb een patroon van een kabouter op de kop getikt, iemand interesse?
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:45:01 #171
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76338712
    PM, dat heb ik dus ook. Ik maak nog 1 keer een aardbei, voor mijn moeder, althans, dat ga ik proberen en daarna ga ik heel lang geen mutsjes meer maken geloof ik.
    pi_76338721
    In "the Happy Hooker" staan alle steken supergoed uitgelegd. De patronen\ projectjes zijn niet zo interessant maar het boekje kost ook maar 5 euro bij Bol. (Ook te leen in de bieb natuurlijk )
    pi_76338740
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:44 schreef lady-wrb het volgende:
    ik heb een patroon van een kabouter op de kop getikt, iemand interesse?
    Kabouter met hoofpijn
      † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 21:46:07 #174
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_76338747
    wat een goed idee, de bieb, dat ik daar niet opgekomen ben
    ik moet toch al naar de bieb voor luca zijn spreekbeurt, ga ik meteen haakboeken kijken
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:47:01 #175
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76338775
    ladywrb, heb je een foto/plaatje van hoe hij eruit komt te zien?

ik vind platte rondjes inmiddels geen probleem meer, en ben nog veel mutsjes van plan. maar er zijn nog zoveel andere leuke dingen om te maken!
    in de haak.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:47:25 #176
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76338790
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:
    Kabouter met hoofpijn
    in de haak.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:48:00 #177
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76338811
    Ik haakte juist eerst steeds te plat voor die mutsjes.
    En ja, ze zijn wel leuk, maar nu wil ik eerst iets anders hoor!

Kreeg een mailtje dat de lichtblauw op was, dat hij besteld is en dat mijn bestelling daarna verzonden wordt...
    pi_76338836
    Ik wil ook nog een mutsje maken *is stiekem jaloers op Oscar*
      † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 21:48:51 #179
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_76338842
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Kabouter met hoofpijn
    dat is een spelletje op de pc dan moet je kabouters kapot slaan met een hamer.
    en dat is toch leuk joh
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:49:21 #180
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76338860
    BE, heb je m'n tip gezien op ravelry? (in je berichten). die moet je echt nog maken hoor!
    in de haak.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 21:52:46 #181
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76338969
    Whahahaha! Die is wel gaaf!
    Althans, het idee... hij kan vele malen mooier/beter denk ik. Oscar The Grouch heeft niet van die vrolijke ronde wenkbrouwen bijvoorbeeld. En ook geen brede smile. Maar het idee is echt super!
    Hij staat in mijn to hook.
      † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 21:56:59 #182
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_76339110
    voor mensen met katten heel herkenbaar:
    je legt je blad op tafel, knippert twee keer met je ogen en dan gebeurt dit:

ik heb de katten er even afgeveegd en dan hou je dit over:

pi_76339125
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:48 schreef Eigenmijsje het volgende:
    Ik wil ook nog een mutsje maken *is stiekem jaloers op Oscar*
    Elton het schaap (keek op Ravelry)
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:04:50 #184
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76339384
    ze zijn wel leuk, lady-wrb! maar ik weet nog niet of ze een keer bovenaan m'n 'tohooklist' zullen belanden.
    in de haak.
      † In Memoriam † zaterdag 2 januari 2010 @ 22:07:57 #185
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_76339517
    geeft toch niet? maar iedereen doet hier zo zijn best, dat ik ook niet achter wil blijven, al is het het maar met op de kop getikte kabouters
    pi_76340306
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 21:57 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Elton het schaap (keek op Ravelry)
    Ik vind hem ook helemaal geweldig Alleen jammer dat ie niet gratis is
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:42:25 #187
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76340891
    Die is echt heel gaaf!
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:47:59 #188
    3142 m@x
    pi_76341114
    Ik heb net echt shocking veel amigurumi-oogjes besteld op Ebay. Ik vond de hobbydoos-oogjes zo duur. 39 cent per oog, niet eens voor een setje, maar voor één enkel oog. Via Ebay heb ik nu 30 paar ogen (dus 60 oogjes in totaal) voor 11,25 dollar (omgerekend 7,85 euro) inclusief verzenden. Nu hoef ik niet meer zuinig te doen en te twijfelen over welk popje ik wil maken
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:49:28 #189
    3142 m@x
    pi_76341168
    Oh nee, hobbydoos vraagt 0,39 cent per paar. Nouja.heb ik toch nog steeds iets van 6 euro bespaard
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:49:33 #190
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76341172
    m@x, dat klinkt goed! heb je nu alle oogjes van die e-bay handelaar opgekocht of heb je een linkje voor ons zodat wij ze daar ook kunnen bestellen?
    in de haak.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 22:53:45 #191
    3142 m@x
    pi_76341333
    Haha, nee hoor. Er is nog genoeg: Glass Eyes Online

Ze hebben ook hele schattige roze neusjes in de vorm van hartjes. Die zag ik nu te laat. Als iemand hier nog een bestelling gaat doen dan wil ik ze wel graag mee bestellen
      zaterdag 2 januari 2010 @ 23:07:37 #192
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76341834
    ze hebben er in elk geval aardig wat keus, da's al fijn. ik zal 't je laten weten als ik iets bestel.
    in de haak.
      zaterdag 2 januari 2010 @ 23:54:15 #193
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76343504
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 18:11 schreef Eigenmijsje het volgende:
    Het kan aan mij liggen maar ik ben nu aan het minderen en het ziet er helemaal niet uit Moet na elke toer steeds 1 steek eerder minderen, maar dan krijg je die 'knoopjes' allemaal schuin onder elkaar.

Kan ik niet 2 losse delen aan elkaar maken met dus 2x meerderen ipv 1 deel meerderen en daarna minderen? Of blijf je die aanhechting dan zien?
    wat ben je aan 't maken dan? zo'n bal? die kun je inderdaad prima uit 2 helften maken. maar je kunt je minderingen ook een beetje verspreiden toch? bovendien krijg je nauwelijks 'knoopjes' te zien als je die mygurumi manier toepast.
    in de haak.
    pi_76344262
    quote:
    Op zaterdag 2 januari 2010 23:54 schreef trui het volgende:

[..]

wat ben je aan 't maken dan? zo'n bal? die kun je inderdaad prima uit 2 helften maken. maar je kunt je minderingen ook een beetje verspreiden toch? bovendien krijg je nauwelijks 'knoopjes' te zien als je die mygurumi manier toepast.
    Een kikker, amigaerumi op Ravelry
      zondag 3 januari 2010 @ 01:34:21 #195
    279296 manda-rijn
    Citrus reticulata
    pi_76346843

Komt op mijn to do lijst! Pffff koude stuur in de auto zeg
    (zijn driving gloves)

1 kan mooi wat groter gemaakt worden, zodat die over mijn spalk heen kan
      zondag 3 januari 2010 @ 01:45:25 #196
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_76347094
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 01:34 schreef manda-rijn het volgende:
    [ afbeelding ]

(zijn driving gloves)

ooh, mooi
      zondag 3 januari 2010 @ 01:45:37 #197
    67379 Mirjam
    ermahgerd
    pi_76347096
    en ja, ik lurk hier enkel
      zondag 3 januari 2010 @ 10:23:49 #198
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76350346
    mandarijn, die zijn inderdaad heel mooi! lijkt me nog best lastig, met al die afzonderlijke vingers.
    ik denk dat ik zelf eerst maar eens zo'n 'afgeknipte want' ga proberen. ik zag er wel hele mooie van trouwens.
    deze gebreide (en geborduurde) bijvoorbeeld:

of heel praktisch, zoals deze, speciaal voor een fotograaf-in-de-kou:

in de haak.
    pi_76351976
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 10:23 schreef trui het volgende:
    of heel praktisch, zoals deze, speciaal voor een fotograaf-in-de-kou:
    afbeelding

Ik dacht dat die speciaal voor iPhone-eigenaren was uitgevonden, zodat die niet hun want hoeven uit te doen als de telefoon gaat
    Geluk is een richting,
    geen punt
    ---Loesje---
      zondag 3 januari 2010 @ 12:45:13 #200
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76354075
    Whahahaha!
    pi_76359637
    my first haaksels:

Ik dacht dat plakoogjes een soort stickervel achterop hadden, maar je moest ze echt met lijm plakken. We hadden alleen industrielijm in huis, want het moest NU. Iemand een beter alternatief?
    pi_76359883
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 01:34 schreef manda-rijn het volgende:
    [ afbeelding ]

(zijn driving gloves)

Die wil ik
    pi_76359925
    Leuk Arual!
      zondag 3 januari 2010 @ 15:16:59 #204
    3142 m@x
    pi_76359954
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 15:08 schreef _Arual_ het volgende:
    my first haaksels:

[ afbeelding ]

Ik dacht dat plakoogjes een soort stickervel achterop hadden, maar je moest ze echt met lijm plakken. We hadden alleen industrielijm in huis, want het moest NU. Iemand een beter alternatief?
    Leuk! Ik ben toevallig met dezelfde bezig. Ook om als speldenkussen te gebruiken.

Kan je niet ipv de plakoogjes kraaltjes gebruiken die je vastnaait?
    pi_76359993
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 15:16 schreef m@x het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben toevallig met dezelfde bezig. Ook om als speldenkussen te gebruiken.

Kan je niet ipv de plakoogjes kraaltjes gebruiken die je vastnaait?
    Met mr. Cactus heb ik dat wel gedaan, maar ik vond die oogjes zo tof en toen heb ik ze dus gewoon gekocht.
      zondag 3 januari 2010 @ 15:44:03 #206
    12713 trui
    enorm aantrekkelijk!
    pi_76360939
    voor dingen die echt als knuffel gaan dienen is 't natuurlijk veiliger om van die veiligheidsoogjes te nemen, die met een pinnetje door 't haakwerk heen vastgezet worden. maar bij een speldenkussen is dat niet echt nodig lijkt me. leuke cactussen, arual! en waar heb je de blosjes nu mee gemaakt?
    in de haak.
    pi_76361096
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 15:44 schreef trui het volgende:
    voor dingen die echt als knuffel gaan dienen is 't natuurlijk veiliger om van die veiligheidsoogjes te nemen, die met een pinnetje door 't haakwerk heen vastgezet worden. maar bij een speldenkussen is dat niet echt nodig lijkt me. leuke cactussen, arual! en waar heb je de blosjes nu mee gemaakt?
    Ze zijn puur decoratief bedoeld! Ik ga knuffels haken, maar daar geldt hetzelfde voor.

De blosjes zijn van roze hema-oogschaduw. Waarschijnlijk ook niet knuffelproof, maakt dus ook niet uit. Ik gebruikte die oogschaduw zelf niet meer, omdat je 'm op mijn ogen niet kon zien. Dus toch nog een goede bestemming ervoor gevonden!
      zondag 3 januari 2010 @ 15:53:52 #208
    279296 manda-rijn
    Citrus reticulata
    pi_76361228
    zijn kraaltjes wel kinderproof?
    pi_76361492
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 15:53 schreef manda-rijn het volgende:
    zijn kraaltjes wel kinderproof?
    Zou ik niet doen.
      zondag 3 januari 2010 @ 16:01:28 #210
    279296 manda-rijn
    Citrus reticulata
    pi_76361526
    ai, dat word dus oogjes borduren
      zondag 3 januari 2010 @ 16:07:49 #211
    279296 manda-rijn
    Citrus reticulata
    pi_76361778

Mushroom

Winston
      zondag 3 januari 2010 @ 17:13:34 #212
    94046 PM-girl
    pi_76364307
    O, die zijn leuk Manda-rijn!

Ik wil dit gaan maken! Die stonden ook in mijn augurumiboek.
    *
      zondag 3 januari 2010 @ 17:21:54 #213
    3142 m@x
    pi_76364639
    Pacman Welk boek heb jij dan?

Er wordt hard gehaakt dit weekend. Leuk zijn ze manda-rijn. Er staan echt heel veel mario-spullen op ravelry. Grappig is dat.
      zondag 3 januari 2010 @ 17:33:17 #214
    94046 PM-girl
    pi_76365069
    In dit boek M@x, maar het patroon staat er niet bij. Het is meer ter inspiratie.
    *
      zondag 3 januari 2010 @ 17:36:37 #215
    3142 m@x
    pi_76365202
    Wooh, dat is een heel geheim boek zeker. Ik zie alleen de Van Stockum banner
    pi_76365537
    Ik heb m'n kikkerhoofdje waar ik mee bezig was weggedaan, ik kwam telkens niet uit met de steken Dus begin nu maar met een pootje
      zondag 3 januari 2010 @ 18:47:45 #217
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76367897
    Het linkje van het boek werkt wel: http://images.vanstockum.eu/1/0/6/4/10642547
    pi_76368067
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 18:47 schreef Brighteyes het volgende:
    Het linkje van het boek werkt wel: http://images.vanstockum.eu/1/0/6/4/10642547
    Ik krijg dezelfde banner?
      zondag 3 januari 2010 @ 18:58:22 #219
    3142 m@x
    pi_76368470
    Als je het linkje kopiert en in de adresbalk van je browser plakt kan je wel zien om welk boekje het gaat

MIjn cactus is ook af

Deze keer een 3-naald gebruikt ipv 3,5. Vind het resultaat zelf mooier geworden. Je ziet de vulling er minder doorheen als bij de schildpad.
    pi_76368601
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 18:58 schreef m@x het volgende:
    Als je het linkje kopiert en in de adresbalk van je browser plakt kan je wel zien om welk boekje het gaat

MIjn cactus is ook af

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Deze keer een 3-naald gebruikt ipv 3,5. Vind het resultaat zelf mooier geworden. Je ziet de vulling er minder doorheen als bij de schildpad.
    Het lijkt wel een kruising tussen mijn cacti!

Hoe kan het dat bij jou de steken recht onder mekaar zitten, bij mij lopen ze diagonaal? Of is dat gezichtsbedrog?
      zondag 3 januari 2010 @ 19:04:10 #221
    3142 m@x
    pi_76368699
    Volgens mij is het gezichtsbedrog.

Ik heb hetzelfde patroontje gebruikt maar vond Mr. Cactus zonder bloem wel heel fallus-achtig dus ik heb er maar een vrouwtje van gemaakt (of een travestiet)
    pi_76368756
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:04 schreef m@x het volgende:
    Volgens mij is het gezichtsbedrog.

Ik heb hetzelfde patroontje gebruikt maar vond Mr. Cactus zonder bloem wel heel fallus-achtig dus ik heb er maar een vrouwtje van gemaakt (of een travestiet)
    Die van mij werd ook al aangezien voor een of ander seksobject. Toen heb ik er knopspelden in gedaan en 'm laten blozen, maar dat heeft het alleen nog maar erger gemaakt.

Ik ga vanavond denk ik aan totoro beginnen.
      zondag 3 januari 2010 @ 19:09:24 #223
    3142 m@x
    pi_76368930
    Ik ga met de haarband aan de slag. Ziet er uit als een redelijk makkelijk projectje wat met een paar uurtjes af zou moeten zijn. Totoro staat ook nog op mijn to hook list maar ik ga nu voor de wat kleinere projectjes waarbij je snel resultaat ziet.
    pi_76369470
    mijsjes vlindermutsje

Snap alleen niks van het patroon dus moet daar maar eens aan gaan werken!

[ Bericht 17% gewijzigd door Eigenmijsje op 03-01-2010 19:22:01 (linkje toegevoegd) ]
      zondag 3 januari 2010 @ 19:31:31 #225
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_76369948
    Zooo iedereen is weer volop aan het haken zie alweer, leuke haaksels weer en ook leuke projectjes om aan te werken.

Eventjes geleden heb ik mijn superzachte pinguin afgehaakt met dat fleeceachtige materiaal. Het haakt echt heel erg rot omdat het draadje zelf heel dun is, maar dat zachte spul maakt dat je toch een grote/dikke haaknaald (bij mij nummer 8 ipv nummer 3 waar ik normaal mee haak) moet gebruiken omdat je ander de steken helemaal niet door de lussen kunt halen. Bovendien is een pinguin dus ook veel zwart en dan zie je dus niets. Ik heb het meeste dan ook op gevoel gehaakt (en af en toe dus ook gewoon steken overgeslagen of dubbel gedaan terwijl dat niet moest).
    Geluk is wel dat het zo dik en vol wordt dat je die foutjes helemaal niet ziet.
    Ik heb zelf alleen plak-wiebel oogjes en een paar veiligheidsogen met iris zeg maar en geen volledig zwarte oogjes dus ik heb het zwarte van het oog gewoon gehaakt. Door het fluffy-gebeuren worden de oogjes daar wat raar van vorm van lijkt het wel.
    Oh en ter vergelijking even een gewone pinguin ernaast:

Even voor de duidelijkheid, ik heb hetzelfde patroon gebruikt, dus niet vergroot ofzo, dit is gewoon het resultaat van een veel dikkere haaknaald en het materiaal!

Ook nog een popping hart gemaakt:

en een chubby fish:

klerkje
      zondag 3 januari 2010 @ 19:33:48 #226
    73348 mmascha
    Restaurant Odell
    pi_76370035
    Ow wat hebben jullie weer leuke dingen gemaakt! Lieve diertjes en leuke cactussen.

M@x: leuk die haarband!
    Bij Hoevelaken rechtsaf.
      zondag 3 januari 2010 @ 19:41:31 #227
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_76370331
    Wat haken jullie snel en leuk meiden!

Even showen hoor:

Zo cute!
    *rammel*
    pi_76370420
    Ha ladies!
    De beste (haak)wensen voor het nieuwe jaar! Superleuke dingen zag ik voorbij komen: pannenlappen, cactusjes, een schildpadje, vis.. Gaaf! Ik heb de afgelopen dagen flink wat bloemetjes gehaakt voor de kindjes van vrienden waarmee we in 4 appartementjes in n Friese boerderij zaten. En daarnaast nog verder gegaan met Charly t Zeepeerd, een nijlpaardje en een biggetje. En een begin gemaakt aan een cadeautje voor m'n moeder: zo'n ketting als de tide loop bracelet die hier al eens voorbij is gekomen is.. Ik post ze straks nog!
      zondag 3 januari 2010 @ 19:44:09 #229
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_76370444
    Oh en deze designer vind ik echte ge-wel-dig! op ravelry: http://www.ravelry.com/designers/paola-navarro of haar eigen pagina: www.deliciouscrochet.com.

Zo mooi, ik heb van haar het patroon van de Jinx kat gekocht, dat is deze:

en ook deze nog:

Ik ga eerst de kat proberen, ik ben benieuwd of het mij ook lukt het zo mooit te maken!
    klerkje
      zondag 3 januari 2010 @ 19:55:49 #230
    3142 m@x
    pi_76370926
    Die T-Rex die ze op haar site heeft staan is echt helemaal geweldig. Ik ken iemand hier thuis die daar geweldig blij mee zou zijn. Maar het ziet er allemaal nog even te moeilijk uit voor nu. Misschien later.
      zondag 3 januari 2010 @ 20:10:11 #231
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_76371535
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:55 schreef m@x het volgende:
    Die T-Rex die ze op haar site heeft staan is echt helemaal geweldig. Ik ken iemand hier thuis die daar geweldig blij mee zou zijn. Maar het ziet er allemaal nog even te moeilijk uit voor nu. Misschien later.
    Ja nou ik weet ook niet of ik dit wel kan hoor, maar ik vond mijn popping hart wel goed gelukt (zijn eigenlijk 2 halve bolletjes die je aan elkaar haakt) en ook de vis lukte wel goed. Ik snapte helemaal niets van die staartvin, maar uiteindelijk is ie wel geworden zoals het moest, de rugvin is echt niet zoals hij moest maar ik vind het wel kunnen zo. Daarom dacht ik, laat ik eens een uitdaging aangaan en die grotere projectjes eens proberen. Ik ben benieuwd.....
    klerkje
    pi_76371971
    Het is niet heel duidelijk, maar ik krijg bij minderen van die grote steken, hebben jullie dat ook?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zondag 3 januari 2010 @ 20:22:15 #233
    3142 m@x
    pi_76372137
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
    Het is niet heel duidelijk, maar ik krijg bij minderen van die grote steken, hebben jullie dat ook?
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Ja, en bij het meerderen ook Zou niet zo goed weten wat je er aan moet doen. Ik heb het onzichtbaar minderen hier al voorbij zien komen maar vond dat nog even te ingewikkeld om me in te verdiepen. Misschien is het hiervoor wel handig.

BE, wat schattig
    pi_76372599
    Meerderen ziet er gewoon uit, maar dit minderen is juist onzichtbaar gedaan Al is dit tot nu toe nog de beste manier.

Het is trouwens erg makkelijk: steek je naald door de helft van de eerstvolgende steek en haal de draad door zodat je een lusje krijgt. Steek je naald nu door de steek erna en maak hier ook een lusje. Je hebt nu 3 lusjes op je naald. Haak de draad door de 1e 2 lusjes zodat je 2 lusjes op je naald hebt en haal vervolgens de draad door deze beide lusjes en voilà u hebt onzichtbaar geminderd

Een stukje terug staat het ook uitgelegd met plaatjes en een toelichting van trui aan mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eigenmijsje op 03-01-2010 20:33:30 (verkeerde naam) ]
      zondag 3 januari 2010 @ 20:40:44 #235
    279296 manda-rijn
    Citrus reticulata
    pi_76373059
    bij mij zie je minderen niet? Ik sla gewoon een steek over. Alleen als je te snel minderd, dan zie je grote gaten
    pi_76373864
    Trek jij de draad strak aan dan manda-rijn?
    pi_76374703
    Charly het Zeepeerd, in progress

Nijlie

Biggetje Knor

Verjaardagscadeautje voor m'n mama, in progress: wordt een ketting..
    pi_76374733
    Is er belangstelling voor de volledige vertaling van het patroon voor de Gehaekelte Topflappen? Dan vul ik die van Trui aan.
    pi_76374869
    Graag Ophelia!!
      zondag 3 januari 2010 @ 21:12:37 #240
    3142 m@x
    pi_76374872
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 21:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
    Is er belangstelling voor de volledige vertaling van het patroon voor de Gehaekelte Topflappen? Dan vul ik die van Trui aan.
    Ja
    pi_76374903
    Hé ik ontdek nu ook dit topic. Ik doe ook sinds kort aan amigurumi, echt leuk :-) Heb al een octopus en een kikker gemaakt

Nu ben ik bezig met een konijntje maar zit wat vast met de pootjes. Maar ik vind die cactussen hier ook super! Ik hoop dat ik hier ook nog mag meeschrijven?

edit, ik zie dat de link van mijn kikkertje niet lukt, even zo proberen: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3044713&l=56969ac022&id=652332991
    pi_76374985
    Ok, dan zal ik die vandaag of morgen even uitschrijven. De mijne is trouwens klaar:

pi_76375364
    Hee Stefanie, tuurlijk mag je meeschrijven, leuk juist!! Schattige kikker en octopus heb je gemaakt!! Ben benieuwd naar t konijntje ook .
    pi_76375438
    Wampi's Nijltje

Natuurlijk kun je hier meeschrijven Stefanie! Op Ravelry vind je ook veel mooie patronen en hebben we een eigen FOK! groep
    pi_76375471
    Hihi super :-) De octopus moet nog ogen krijgen, bij de kikker moeten er ook nog zwarte parels op de ogen komen. Maar dat heb ik nog niet in huis. Met het konijntje zit ik even vast met de pootjes, het moeten ovaaltjes worden maar snap het patroon niet helemaal, moet het nog even beter gaan bekijken. Maar het konijntje komt er ook aan hoor :-)
    pi_76376431
    BE, dat mutsje staat inderdaad echt ubercute!!!
      zondag 3 januari 2010 @ 21:49:13 #247
    38674 Spiegelei
    sunny side up!
    pi_76377232
    @ Wampi: super leuke diertjes, vooral het nijlpaard. en zo klein! Vind je dat geen gepruts met die kleine pootjes? Ik vind dat altijd heel lastig.
    klerkje
    pi_76377310
    stefanie, dat zijn leuke figuurtjes! erg leuk! En op ravelry zijn inderdaad nog meer mensen hier uit dit topic, die ook daar bij elkaar kunnen gluren en kunnen kletsen (gezellig hier en daar kijken en kletsen, doe ik in ieder geval steeds ik merk wel dat sinds ik in ravelry ook kijk en weet hoe dat werkt, ik hier minder post, maar wel net zoveel meekijk nog )

wow Ophelia, wat een mooie onderzetter is het geworden!

Wampi, wat veel projecten tegelijkertijd leuk hoor, die diertjes!

Max, wat een mooie cactus!
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 19:20 schreef Eigenmijsje het volgende:
    mijsjes vlindermutsje

Snap alleen niks van het patroon dus moet daar maar eens aan gaan werken!
    is een heel makkelijk patroon op zich, heel veel stokjes en heel veel meerderen. (als er staat 2dc dan lees ik: doe twee stokjes in 1 steek...) en de vlinder te maken is heel makkelijk ik moet alleen nog een grotere haaknaald bestellen, want mijn haaknaald is 2,5 groot, en ik zag dat eigenlijk alle te haken mutsen met haaknaald nr 4,5 of groter gemaakt worden... zo krijg ik alleen maar poppenmutsjes natuurlijk...
      zondag 3 januari 2010 @ 21:56:02 #249
    279296 manda-rijn
    Citrus reticulata
    pi_76377671
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 20:55 schreef Eigenmijsje het volgende:
    Trek jij de draad strak aan dan manda-rijn?
    valt mee, de haaknaald moet er natuurlijk wel tussen passen bij de volgende toer
      zondag 3 januari 2010 @ 21:58:46 #250
    74276 saaw
    pi_76377858
    quote:
    Op zondag 3 januari 2010 21:13 schreef StefanieV het volgende:

Vind het nijlpaard en de penguins ook echt mega-cute!
    Damn ik moet snel beter leren haken
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')