abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 19:33:48 #226
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_76370035
Ow wat hebben jullie weer leuke dingen gemaakt! Lieve diertjes en leuke cactussen.

M@x: leuk die haarband!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 3 januari 2010 @ 19:41:31 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_76370331
Wat haken jullie snel en leuk meiden!

Even showen hoor:

Zo cute!
*rammel*
pi_76370420
Ha ladies!
De beste (haak)wensen voor het nieuwe jaar! Superleuke dingen zag ik voorbij komen: pannenlappen, cactusjes, een schildpadje, vis.. Gaaf! Ik heb de afgelopen dagen flink wat bloemetjes gehaakt voor de kindjes van vrienden waarmee we in 4 appartementjes in n Friese boerderij zaten. En daarnaast nog verder gegaan met Charly t Zeepeerd, een nijlpaardje en een biggetje. En een begin gemaakt aan een cadeautje voor m'n moeder: zo'n ketting als de tide loop bracelet die hier al eens voorbij is gekomen is.. Ik post ze straks nog!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
  zondag 3 januari 2010 @ 19:44:09 #229
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_76370444
Oh en deze designer vind ik echte ge-wel-dig! op ravelry: http://www.ravelry.com/designers/paola-navarro of haar eigen pagina: www.deliciouscrochet.com.

Zo mooi, ik heb van haar het patroon van de Jinx kat gekocht, dat is deze:

en ook deze nog:

Ik ga eerst de kat proberen, ik ben benieuwd of het mij ook lukt het zo mooit te maken!
klerkje
  zondag 3 januari 2010 @ 19:55:49 #230
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_76370926
Die T-Rex die ze op haar site heeft staan is echt helemaal geweldig. Ik ken iemand hier thuis die daar geweldig blij mee zou zijn. Maar het ziet er allemaal nog even te moeilijk uit voor nu. Misschien later.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 3 januari 2010 @ 20:10:11 #231
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_76371535
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:55 schreef m@x het volgende:
Die T-Rex die ze op haar site heeft staan is echt helemaal geweldig. Ik ken iemand hier thuis die daar geweldig blij mee zou zijn. Maar het ziet er allemaal nog even te moeilijk uit voor nu. Misschien later.
Ja nou ik weet ook niet of ik dit wel kan hoor, maar ik vond mijn popping hart wel goed gelukt (zijn eigenlijk 2 halve bolletjes die je aan elkaar haakt) en ook de vis lukte wel goed. Ik snapte helemaal niets van die staartvin, maar uiteindelijk is ie wel geworden zoals het moest, de rugvin is echt niet zoals hij moest maar ik vind het wel kunnen zo. Daarom dacht ik, laat ik eens een uitdaging aangaan en die grotere projectjes eens proberen. Ik ben benieuwd.....
klerkje
pi_76371971
Het is niet heel duidelijk, maar ik krijg bij minderen van die grote steken, hebben jullie dat ook?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:22:15 #233
3142 m@x
pi_76372137
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:18 schreef Eigenmijsje het volgende:
Het is niet heel duidelijk, maar ik krijg bij minderen van die grote steken, hebben jullie dat ook?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, en bij het meerderen ook Zou niet zo goed weten wat je er aan moet doen. Ik heb het onzichtbaar minderen hier al voorbij zien komen maar vond dat nog even te ingewikkeld om me in te verdiepen. Misschien is het hiervoor wel handig.

BE, wat schattig
pi_76372599
Meerderen ziet er gewoon uit, maar dit minderen is juist onzichtbaar gedaan Al is dit tot nu toe nog de beste manier.

Het is trouwens erg makkelijk: steek je naald door de helft van de eerstvolgende steek en haal de draad door zodat je een lusje krijgt. Steek je naald nu door de steek erna en maak hier ook een lusje. Je hebt nu 3 lusjes op je naald. Haak de draad door de 1e 2 lusjes zodat je 2 lusjes op je naald hebt en haal vervolgens de draad door deze beide lusjes en voilà u hebt onzichtbaar geminderd

Een stukje terug staat het ook uitgelegd met plaatjes en een toelichting van trui aan mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eigenmijsje op 03-01-2010 20:33:30 (verkeerde naam) ]
Knowing is better than wondering, waking is better than sleeping, and even the biggest failure, even the worst, beat the hell out of never trying.
  zondag 3 januari 2010 @ 20:40:44 #235
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76373059
bij mij zie je minderen niet? Ik sla gewoon een steek over. Alleen als je te snel minderd, dan zie je grote gaten
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
pi_76373864
Trek jij de draad strak aan dan manda-rijn?
pi_76374703
Charly het Zeepeerd, in progress

Nijlie

Biggetje Knor

Verjaardagscadeautje voor m'n mama, in progress: wordt een ketting..
pi_76374733
Is er belangstelling voor de volledige vertaling van het patroon voor de Gehaekelte Topflappen? Dan vul ik die van Trui aan.
pi_76374869
Graag Ophelia!!
  zondag 3 januari 2010 @ 21:12:37 #240
3142 m@x
pi_76374872
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is er belangstelling voor de volledige vertaling van het patroon voor de Gehaekelte Topflappen? Dan vul ik die van Trui aan.
Ja
pi_76374903
Hé ik ontdek nu ook dit topic. Ik doe ook sinds kort aan amigurumi, echt leuk :-) Heb al een octopus en een kikker gemaakt

Nu ben ik bezig met een konijntje maar zit wat vast met de pootjes. Maar ik vind die cactussen hier ook super! Ik hoop dat ik hier ook nog mag meeschrijven?

edit, ik zie dat de link van mijn kikkertje niet lukt, even zo proberen: http://www.facebook.com/photo.php?pid=3044713&l=56969ac022&id=652332991
pi_76374985
Ok, dan zal ik die vandaag of morgen even uitschrijven. De mijne is trouwens klaar:

pi_76375364
Hee Stefanie, tuurlijk mag je meeschrijven, leuk juist!! Schattige kikker en octopus heb je gemaakt!! Ben benieuwd naar t konijntje ook .
pi_76375438
Wampi's Nijltje

Natuurlijk kun je hier meeschrijven Stefanie! Op Ravelry vind je ook veel mooie patronen en hebben we een eigen FOK! groep
pi_76375471
Hihi super :-) De octopus moet nog ogen krijgen, bij de kikker moeten er ook nog zwarte parels op de ogen komen. Maar dat heb ik nog niet in huis. Met het konijntje zit ik even vast met de pootjes, het moeten ovaaltjes worden maar snap het patroon niet helemaal, moet het nog even beter gaan bekijken. Maar het konijntje komt er ook aan hoor :-)
pi_76376431
BE, dat mutsje staat inderdaad echt ubercute!!!
  zondag 3 januari 2010 @ 21:49:13 #247
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_76377232
@ Wampi: super leuke diertjes, vooral het nijlpaard. en zo klein! Vind je dat geen gepruts met die kleine pootjes? Ik vind dat altijd heel lastig.
klerkje
pi_76377310
stefanie, dat zijn leuke figuurtjes! erg leuk! En op ravelry zijn inderdaad nog meer mensen hier uit dit topic, die ook daar bij elkaar kunnen gluren en kunnen kletsen (gezellig hier en daar kijken en kletsen, doe ik in ieder geval steeds ik merk wel dat sinds ik in ravelry ook kijk en weet hoe dat werkt, ik hier minder post, maar wel net zoveel meekijk nog )

wow Ophelia, wat een mooie onderzetter is het geworden!

Wampi, wat veel projecten tegelijkertijd leuk hoor, die diertjes!

Max, wat een mooie cactus!
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:20 schreef Eigenmijsje het volgende:
mijsjes vlindermutsje

Snap alleen niks van het patroon dus moet daar maar eens aan gaan werken!
is een heel makkelijk patroon op zich, heel veel stokjes en heel veel meerderen. (als er staat 2dc dan lees ik: doe twee stokjes in 1 steek...) en de vlinder te maken is heel makkelijk ik moet alleen nog een grotere haaknaald bestellen, want mijn haaknaald is 2,5 groot, en ik zag dat eigenlijk alle te haken mutsen met haaknaald nr 4,5 of groter gemaakt worden... zo krijg ik alleen maar poppenmutsjes natuurlijk...
  zondag 3 januari 2010 @ 21:56:02 #249
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_76377671
quote:
Op zondag 3 januari 2010 20:55 schreef Eigenmijsje het volgende:
Trek jij de draad strak aan dan manda-rijn?
valt mee, de haaknaald moet er natuurlijk wel tussen passen bij de volgende toer
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  zondag 3 januari 2010 @ 21:58:46 #250
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_76377858
quote:
Op zondag 3 januari 2010 21:13 schreef StefanieV het volgende:

Vind het nijlpaard en de penguins ook echt mega-cute!
Damn ik moet snel beter leren haken
an urge to help mankind overcomes me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')