abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76183647
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:44 schreef RandyK het volgende:
Goh veel gezeur hier over de regeltjes, maar ze zijn er nu eenmaal...
Om de stand van zaken wat betreft plaatsing en kansen op plaatsing duidelijk te maken, misschien wel even leuk om te kijken wat de afstanden van vandaag kunnen betekenen voor schaatsers die vandaag op de tribune zitten...

HEREN
Geplaatst Olympische Spelen:
1) Kramer (5000m+10000m)
2) Groothuis (1000m)*
3) Kuipers (500m+1000m)
4) Tuitert (1000m)*
5) De Jong (5000m)

De 'wachtrij' bestaat nog uit 6 plekken en kan kleiner worden naarmate reeds geplaatste schaatsers zich voor een extra afstand weten te plaatsen. Directe plaatsing voor de OLS 1500m is gebaseerd op de eerste twee gekwalificeerde schaatsers van vandaag. Zodra één of meerdere van bovenstaande heren zich voor de 1500meter plaatst komen er achtereenvolgens plekken vrij voor onderstaande schaatsers. Dit geldt ook morgen voor de 10km.

Wachtrij:
1) Winnaar AKT II 5000 meter (Verheijen/ Verweij/ De Vries)
Plaatst zich wanneer één van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatst voor de OLS (top 2 rijdt vandaag).
2) Smeekens (500m)
Plaatst zich wanneer twee van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatsen voor de OLS (top 2 rijden vandaag).
3) Nr. 3 1500meter
Plaatst zich vandaag direct mist reeds geplaatst voor een andere afstand (Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers). Plaatst zich anders indien één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
4) Bos (500m+1000m)
Plaatst zich alleen indien drie van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich vandaag plaatsen voor de OLS (top 3 rijden vandaag), EN één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
5) Nr. 4 1500meter
Plaatst zich vandaag direct mist reeds geplaatst voor een andere afstand (Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers). Plaatst zich anders indien Bos gekwalificeerd raakt EN de AKT II 5km wordt gewonnen door iemand die al een startplek heeft voor een andere afstand. Bijvoorbeeld wanneer Bob de Vries zich voor zowel de 5km als de 10km weet te plaatsen.
6) Mulder (500m)**
Plaatst zich alleen indien Bos zich weet te plaatsen en de nr.4 van de 1500m zich vandaag al plaatst voor de OLS. Dit is in de praktijk alleen mogelijk als Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers in willekeurige volgorde de vier geplaatsten voor de 1500m worden, Bob de Jong zich plaatst op de 10km en ten slotte op het AKT II de 5000m gewonnen wordt door iemand die zich ook al op een andere afstand (de 10km) heeft geplaatst. Al met al waarschijnlijk vandaag dus al byebye Mulder. Klein detail is dat Bos met zijn plaatsing voor de 1000m, de 500m ook zal mogen rijden op de OLS, terwijl hij achter Mulder finishte.

Al met al zit het er dik in dat de nummer 2 van de AKT II 5000m de aanwijsplek zal krijgen voor de ploegenachtervolging. Alleen Bob de Vries zal hier waarschijnlijk niet voor in aanmerking komen n.a.v. zijn presteren in Salt Lake City.

* Indien Bos en/of Mulder niet mee gaan naar Vancouver, dan komen achtereenvolgens Groothuis en Tuitert in aanmerking om toch te starten op de Olympische 500 meter. Zelfs Erben Wennemars heeft nog een beetje uitzicht op deelname aan de 1000 meter indien hij zich vandaag plaatst voor de 1500 meter en Jan Bos niet naar Vancouver gaat.
** De enige onduidelijkheid die er nog heerst is of Mulder telt als de nummer 2 of de nummer 3 van de 500 meter, aangezien Kuipers geen kwalificatie had. Als hij als de nummer 2 van de 500 meter gezien wordt, dan komt Mulder nog vóór de nr.4 van de 1500meter in het lijstje. In dat geval hoeft de nr.4 van vandaag niet al geplaatst te zijn voor een andere afstand.

DAMES
1) Wüst (1500m+3000m)
2) Gerritsen (1500m)
3) Van Riessen (1500m)

Bij de vrouwen zich het er al naar uit dat zelfs Groenewold alsnog naar de OLS kan. De 500m van vandaag kan in ieder geval alvast drie namen opleveren, de vierde wordt waarschijnlijk pas bekend op een AKT II, mits Timmer deze wil gaan rijden. In het uiterste geval kan de wachtlijst vandaag zelfs al tot aan Renate Groenewold weggewerkt worden.

Wachtrij:
1) Winnaar 5000m van woensdag
Plaatst zich vandaag mits Boer, Gerritsen of Van Riessen vandaag top3 rijdt en er geen andere ongekwalificeerde schaatster een AKT afdwingt middels top2.
2) Diane Valkenburg (3000m)
Plaatst zich vandaag mits twee van Boer, Gerritsen en Van Riessen vandaag top3 rijdt en er geen andere ongekwalificeerde schaatster een AKT afdwingt middels top2.
3) Nr.2 5000m van woensdag
Plaatst zich vandaag mits drie van Boer, Gerritsen en Van Riessen vandaag top3 rijdt en er geen andere ongekwalificeerde schaatster een AKT afdwingt middels top2.
4) Boer (1500m)
Plaatst zich vandaag mits ze op de 500m top3 rijdt.
5) Timmer of Nr.4 500m, mits TImmer een AKT II wenst. Groenewold indien TImmer toch afziet van een AKT II.
Plaatst zich morgen indien Boer, Gerritsen, Van Riessen en Wust samen in totaal 4 van de 6 startbewijzen pakken op de 500m en 1000m samen.
6) Groenewold (3000m) of Nr.4 500m.
Plaatst zich morgen indien Boer, Gerritsen, Van Riessen en Wust samen in totaal 5 van de 6 startbewijzen pakken op de 500m en 1000m samen.

Aangezien van Boer en Gerritsen toch verwacht mag worden dat zij zich zowel op de 500m als de 1000m zullen plaatsen, kan van Riessen of Wust dus alsnog Groenewold een startplek cadeau doen. Zou toch mooi zijn als Wust morgen op de 1000m haar ploeggenote naar Vancouver weet te sturen... Overigens zou de Vries, als ze zich plaatst voor de 5000m, een logische vervanger kunnen zijn voor Groenewold op de OLS 3000m.

Al met al zal er na vanavond een stuk meer duidelijkheid zijn voor de wachtrijen, en ook voor de gegadigden voor de ploegenachtervolging. Waarschijnlijk zullen Wust, Valkenburg en De Vries nog aangevuld kunnen worden met de aanwijsplek, wat (mits in vorm) ook Groenewold zou kunnen zijn. Misschien zelfs Van Deutekom mits ze op het EK aantoont de vorm terug te hebben gevonden. Al met al lijken er zich dus geen 'problemen' voor te doen wat betreft de inzendlimiet voor de vrouwen.
Dinsdag (vanaf 17:30 uur):
500m Vrouwen, gekwalificeerd: Margot Boer, Annette Gerritsen, Laurine van Riessen, Marianne Timmer, Thijsje Oenema
1500m Mannen, gekwalificeerd: Stefan Groothuis, Mark Tuitert, Rhian Ket, Remco Olde Heuvel, Simon Kuipers, Erben Wennemars, Sven Kramer

Woensdag (vanaf 14:50 uur):
1000m Vrouwen, gekwalificeerd: Margot Boer, Annette Gerritsen, Laurine van Riessen, Ireen Wust, Marianne Timmer, Natasja Bruintjes
5000m Vrouwen, gekwalificeerd: Elma de Vries
10000m Mannen, gekwalificeerd: Bob de Jong, Carl Verheijen, Wouter Olde Heuvel, Arjen vd Kieft.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:50:35 #2
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_76183726
Het Aegon Kwalificatietoernooi wordt al spottend Arie Koops' toernooi genoemd.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:32 schreef RandyK het volgende:

[..]

Op de 5000m heeft alleen De Vries een kwalificatie en plaatst alleen zij zich direct mits ze morgen wint. Wint iemand anders de 5000m, dan dwingt diegene een OKT 2 af voor die afstand. Wat dat betreft is het jammer dat De Vries zich niet voor de 3000m heeft geplaatst, want dan had ze eigenlijk sowieso al op de 5000m kunnen starten en zouden ze de winnares op de 5000m van morgen ook al direct aan kunnen wijzen. Overigens is De Vries de enige met een kwalificatie omdat Groenewold, Kleinsman, van der Weijden en Gretha Smit daartoe gefaald hebben in Hamar. Andere rijdsters hebben niet eens de kans gekregen in een WC om zich een kwalificatie toe te eigenen. Overigens was De Vries daar ook niet in de voorhoede te bekennen (11e/12e tijd van de dag toen) en moeten we ons eigenlijk gaan afvragen of we uberhaupt wat te zoeken hebben op die afstand...

Timmer in ieder geval op OKT 2 500m. Hoe het op de 1000m zit zullen we woensdag wel horen van de NOS, in principe heeft ze er wel een kwalificatie voor dus zou ze wel een OKT 2 kunnen opeisen. Ze heeft geen kwalificatie voor de 1500m, dus geen OKT 2 voor die afstand.
Ja, als je met 10 schaatsters in de problemen komt, dan de plekken verdelen over de kortere afstanden en ploegenachtervolging. Met rijdsters die zich hebben geplaatst voor een individuele afstand!

Timmer op de 1500m dus niet zo goed in de wereldbeker. Dan was dat alleen Gerritsen?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:37 schreef Barca het volgende:
Maar ... Groenewold gaat die vorm niet halen. En Bos in vorm heeft inderdaad meer kansen, maar als je hem, terwijl hij zo ver achter ligt ... zo wilt bevoordelen. Hou dan geen okt!

Wat betreft Mulder: redelijk tot goed gepresteerd in de wereldbekerwedstrijden. Nederlands record. Die zou in mijn ogen samen met Smeekens én Groothuis, Kuipers en Bos moeten meedoen aan de OS op de 500m. Overigens hebben in de weredlberk Tuiter en Michel Mulder beter gepresteerd dan Bos.

Groothuis was 5e op de 500m en Tuitert 6e. Zij zullen zich waarschijnlijk plaatsen voor de 1000m en 1500m.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_76183791
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef RandyK het volgende:
Wat ik wel grappig vindt is de tegenstelling in de zienswijze van de KNSB en alle mensen op dit soort fora. De KNSB focust op het uitzenden van potentiële medaillewinnaars maar hier ligt de focus meer op het 'eerlijk' behandelen van de AKT uitslag... En natuurlijk gaat Groenewold niet naar de OLS als ze niet in vorm is, maar als ze dan wél de vorm te pakken heeft, dan is haar medaillekans op de 3000meter toch veel groter dan van een Voorhuis? Hetzelfde geldt voor de Nuis discussie, een Jan Bos heeft met een topdag kans op een medaille, maar een Nuis toch zeker niet?
Dit is dus precies de reden waarom schaatsers die in het verleden niet hebben aangetoond serieuze kans te hebben op een medaille in Vancouver, op het AKT moeten winnen om uberhaupt een kans te maken op de OLS, en eigenlijk vind ik dat ook wel logisch; waarom zou je de nummer 3 van een afstand die toevallig vandaag met een topdag derde van NEDERLAND is geworden, naar de OLS sturen waar hij in een WERELDVELD nog moet bidden voor top20? Waarom dan niet iemand sturen die de potentie heeft om een medaille te halen maar op het AKT een missertje heeft gemaakt?

Willen jullie nou echt op de OLS liever de eendagsvliegen van het AKT zien dan potentiële medaillekandidaten? :S

PS: En gek genoeg reageert met over Mulder juist weer omgekeerd, die zou naar de OLS moeten terwijl hij slechts 3e is van Nederland? Die moet juist wel zijn slechte eerste 500 meter vergeven worden omdat hij de afgelopen weken heeft laten zien met een uitschieter met de top mee te kunnen? Als je op de OLS 3e Nederlander bent, heb je echt gegarandeerd geen medaille...
Er is niets, maar dan ook niets wat er op wijst dat Groenewold en Bos hun topvorm van de voorgaande jaren nog gaan halen.

Het verschil met Mulder is natuurlijk dat het zijn eerste slechte 500 meter dit jaar is, terwijl Bos en Groenewold dit jaar nog helemaal niets hebben laten zien. Om er op te hopen dat zij op de OS wel opeens hun vorm halen, is niet veel meer dan hopen. Vooral omdat Bos en Groenewold in het verleden juist wel eerder in het jaar altijd goede momenten hadden. Nu heeft Groenewold nog veel tegenslag gehad, dus die kun je (heel) misschien nog het voordeel van de twijfel gunnen. Maar Bos? Wat heeft die nu laten zien dit jaar?
pi_76183883
In deze verder dus? Dan pleur ik diegene die eerder was op slot
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:56:55 #5
30220 Barca
pi_76183943
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er is niets, maar dan ook niets wat er op wijst dat Groenewold en Bos hun topvorm van de voorgaande jaren nog gaan halen.

Het verschil met Mulder is natuurlijk dat het zijn eerste slechte 500 meter dit jaar is, terwijl Bos en Groenewold dit jaar nog helemaal niets hebben laten zien. Om er op te hopen dat zij op de OS wel opeens hun vorm halen, is niet veel meer dan hopen. Vooral omdat Bos en Groenewold in het verleden juist wel eerder in het jaar altijd goede momenten hadden. Nu heeft Groenewold nog veel tegenslag gehad, dus die kun je (heel) misschien nog het voordeel van de twijfel gunnen. Maar Bos? Wat heeft die nu laten zien dit jaar?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:37 schreef Barca het volgende:
Maar ... Groenewold gaat die vorm niet halen. En Bos in vorm heeft inderdaad meer kansen, maar als je hem, terwijl hij zo ver achter ligt ... zo wilt bevoordelen. Hou dan geen okt!

Wat betreft Mulder: redelijk tot goed gepresteerd in de wereldbekerwedstrijden. Nederlands record. Die zou in mijn ogen samen met Smeekens én Groothuis, Kuipers en Bos moeten meedoen aan de OS op de 500m. Overigens hebben in de weredlberk Tuiter en Michel Mulder beter gepresteerd dan Bos.

Groothuis was 5e op de 500m en Tuitert 6e. Zij zullen zich waarschijnlijk plaatsen voor de 1000m en 1500m.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:55 schreef Olga het volgende:
Ja, doe dat maar. Wilde ik net gaan vragen (maar druk met posten)!
pi_76184009
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:52 schreef Wombcat het volgende:

Het verschil met Mulder is natuurlijk dat het zijn eerste slechte 500 meter dit jaar is, terwijl Bos en Groenewold dit jaar nog helemaal niets hebben laten zien.
Bos staat 9e in de 1000m WC ranking, is daarmee 2e Nederlander achter Tuitert en voor Kuipers, Elgersma, Groothuis en Nijenhuis. Hij werd gedeeld 4e (met Tuitert) op de 1000m tijdens de WorldCup in Heerenveen, slechts 13 hondersten verwijderd van de zilveren plak die dag. Hoezo heeft Bos nog niets laten zien?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:50 schreef Barca het volgende:Timmer op de 1500m dus niet zo goed in de wereldbeker. Dan was dat alleen Gerritsen?
WC Stand 1500m:
3. Wust
9. Valkenburg
13. De Vries
14. Boer
21. Gerritsen
25. Van Riessen

[ Bericht 19% gewijzigd door RandyK op 29-12-2009 16:04:37 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:03:07 #7
30220 Barca
pi_76184145
Dan Bos wél op de 1000m maar niet op de 500m! Maar dan dus Bos ten koste van Nuis en niet ten koste van Ronald Mulder.
pi_76184297
Bos rijdt niet ten koste van Mulder de 500meter. Als Mulder recht heeft op de 500meter rijdt hij hem. Bos krijgt de 500m er alleen bij cadeau als hij mee mag voor de 1000m, omdat er nu eenmaal 4 startplekken zijn op de 500m.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:11:42 #9
30220 Barca
pi_76184408
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:08 schreef RandyK het volgende:
Bos rijdt niet ten koste van Mulder de 500meter. Als Mulder recht heeft op de 500meter rijdt hij hem. Bos krijgt de 500m er alleen bij cadeau als hij mee mag voor de 1000m, omdat er nu eenmaal 4 startplekken zijn op de 500m.
Maar Mulder en Smeekens waren 3e en 2e. Toch hebben zij nog geen startbewijs. Het kan in theorie dus zijn dat Bos (samen met Kuipers) de 500m mag rijden ten koste van Smeekens en Mulder. Slechte zaak!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2009 @ 16:12:24 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76184425
Zo om 17.30 weer
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:13:43 #11
67205 Colplay
How you doin??
pi_76184454
Bos mag van mij wel mee, heeft op de 500 laten zien dat de vorm best goed is. Maar vandaag wordt er in ieder geval meer duidelijk over de dubbele bezetting op 1000 en 1500 en dan kan er serieus geteld gaan worden hoeveel mensen we hebben en hoeveel plaatsen we over hebben.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_76184515
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:58 schreef RandyK het volgende:

[..]

Bos staat 9e in de 1000m WC ranking, is daarmee 2e Nederlander achter Tuitert en voor Kuipers, Elgersma, Groothuis en Nijenhuis. Hij werd gedeeld 4e (met Tuitert) op de 1000m tijdens de WorldCup in Heerenveen, slechts 13 hondersten verwijderd van de zilveren plak die dag. Hoezo heeft Bos nog niets laten zien?
[..]

WC Stand 1500m:
3. Wust
9. Valkenburg
13. De Vries
14. Boer
21. Gerritsen
25. Van Riessen
OK. Dan zit ik er naast met Bos. Maar Groenewold heeft nog weinig laten zien, en ook geen opgaande lijn. Sterker nog: een afgaande lijn: 13e, 14e en 18e in de WC op de 3000 meter. Nu is ze ook nergens. Op basis waarvan moet zij dan naar de OS? Omdat ze vorig jaar zo goed reed? Kan best zijn, maar de OS zijn dit jaar, niet vorig jaar.
pi_76184541
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:55 schreef Olga het volgende:
Ja, doei.
is ok
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:18:08 #14
30220 Barca
pi_76184562
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef Colplay het volgende:
Bos mag van mij wel mee, heeft op de 500 laten zien dat de vorm best goed is. Maar vandaag wordt er in ieder geval meer duidelijk over de dubbele bezetting op 1000 en 1500 en dan kan er serieus geteld gaan worden hoeveel mensen we hebben en hoeveel plaatsen we over hebben.
Maar hij was niet zo goed dat ik zeg dat hij de voorkeur moet krijgen boven Mulder en Smeekens. Als je al met dubbelen zit, en de 500m staat laag in de matrix, dan kan je ook Tuitert laten rijden. Die rijdt in de worldcup beter. Groothuis ook. (Die is nog beter dan Tuitert.)
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

OK. Dan zit ik er naast met Bos. Maar Groenewold heeft nog weinig laten zien, en ook geen opgaande lijn. Sterker nog: een afgaande lijn: 13e, 14e en 18e in de WC op de 3000 meter. Nu is ze ook nergens. Op basis waarvan moet zij dan naar de OS? Omdat ze vorig jaar zo goed reed? Kan best zijn, maar de OS zijn dit jaar, niet vorig jaar.
Als haar vorm terugkomt dan ... maar dat gaat, helaas, niet gebeuren.
pi_76184602
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:11 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar Mulder en Smeekens waren 3e en 2e. Toch hebben zij nog geen startbewijs. Het kan in theorie dus zijn dat Bos (samen met Kuipers) de 500m mag rijden ten koste van Smeekens en Mulder. Slechte zaak!
Smeekens was eerste! Die theorie die jij hier schetst gaat niet gebeuren. Als Bos en Kuipers de 500 mogen rijden betekent dat zij zich op andere afstanden gekwalificeerd hebbenen is er sowieso wel ruimte om Smeekens mee te nemen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_76184673
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:18 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar hij was niet zo goed dat ik zeg dat hij de voorkeur moet krijgen boven Mulder en Smeekens. Als je al met dubbelen zit, en de 500m staat laag in de matrix, dan kan je ook Tuitert laten rijden. Die rijdt in de worldcup beter. Groothuis ook. (Die is nog beter dan Tuitert.)
Die voorkeur zal hij ook niet krijgen. Hij mag hooguit de 3e of 4e plek van de 500m opvullen omdat hij toch al aanwezig is omdat hij zich gekwalificeerd heeft op een andere afstand.
The way you rock'n'roll
pi_76184679
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:11 schreef Barca het volgende:

[..]

En Mulder staat 8e in het WC-klassement op de 500, met een podiumplaats, Smeekens 9e, ook met een podiumplaats. Bos staat 9e op de 1000, zonder podiumplaats.

Mulder en Smeekens rijden op het OKT top 3 op de 500, Bos wordt 6e op de 1000.

Hm. Wie heeft het dan de beste kansen op een medaille, afgaande op de prestaties dit seizoen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:23:12 #18
30220 Barca
pi_76184716
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Smeekens was eerste! Die theorie die jij hier schetst gaat niet gebeuren. Als Bos en Kuipers de 500 mogen rijden betekent dat zij zich op andere afstanden gekwalificeerd hebbenen is er sowieso wel ruimte om Smeekens mee te nemen.
Dacht net op teletekst te hebben gezien dat Kuipers eerste was. Maar goed ... de kans is echt aanwezig dat we door de lange afstanden geen plek over houden voor 4 rijders op de 500m en we door dubbele bezetting toch moeten kiezen voor Bos i.p.v. Mulder.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die voorkeur zal hij ook niet krijgen. Hij mag hooguit de 3e of 4e plek van de 500m opvullen omdat hij toch al aanwezig is omdat hij zich gekwalificeerd heeft op een andere afstand.
Volgens mij wél als we niet alle plekken op de 500m kunnen opvullen.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Mulder staat 8e in het WC-klassement op de 500, met een podiumplaats, Smeekens 9e, ook met een podiumplaats. Bos staat 9e op de 1000, zonder podiumplaats.

Hm. Wie heeft het dan de beste kansen op een medaille, afgaande op de prestaties dit seizoen?
Niet Bos, maar dát is dus het probleem van maar 10 mannen mogen sturen. De 1000m scoort hoger dan de 500m en dus moet de houder van het Nederlands record mogelijk thuis blijven, en mag in zijn plaats iemand starten die op die afstand nog helemaal niets heeft gepresteerd.

[ Bericht 26% gewijzigd door Barca op 29-12-2009 16:28:41 ]
pi_76184895
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bos.
pi_76184922
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef Barca het volgende:

[..]

Dacht net op teletekst te hebben gezien dat Kuipers eerste was. Maar goed ... de kans is echt aanwezig dat we door de lange afstanden geen plek over houden voor 4 rijders op de 500m en we door dubbele bezetting toch moeten kiezen voor Bos i.p.v. Mulder.
[..]

Volgens mij wél als we niet alle plekken op de 500m kunnen opvullen.
Op de 5 kilometer en de 10 kilometer zullen wel de zelfde schaatser worden.
- Kramer, De Jong, Verheijen.
Dan heb je op de 2 lange afstanden maar 3 dezelfde schaatser, dus zijn er genoeg dubbele bezittingen. Mulder zal er echt wel aan de pas komen.
pi_76184986
Als dit zodadelijk de top 4 wordt van de 1500 meter wordt (niet waarschijnlijk, maar ook zeker niet onmogelijk) kunnen we lachen;

1. Rian Ket
2. Remco Olde Heuvel
3. Erben Wennemars
4. Kjeld Nuis.

Echter als van het groepje Kramer, Groothuis, Kuipers, Tuitert er 3 bij de eerste 4 rijden, zijn er volgens mij helemaal geen problemen en kunnen alle "logische" mensen gaan (er vanuit gaande dat uiteindelijk Kramer, Verheijden, de Jong uiteindelijk de beste 3 blijken op de twee langste afstanden). Het zou dan zoiets worden

500: Smeekens (1), Mulder (2), Kuipers (3), Bos (4)
1000: Kuipers, Bos, Groothuis (5), Tuitert (6)
1500: Kuipers, Tuitert, Kramer, Wennemars/Ket/Olde Heuvel (7)
5000: Kramer (8), de Jong (9), Verheijden (10)
10000: Kramer, de Jong, Verheijden

In dit scenario hoop ik dat Wennemars zich er bij schaatst, dan is de team pursuit compleet; Verheijden, Kramer, Tuitert, Wennemars,

Bovenstaande komt ook vrijwel overeen met de ideale ploeg als ik zou mogen kiezen.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_76185024
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef Barca het volgende:

[..]

Kwalificatie gaat op basis van het klassement. Smeekens won de eerste omloop. Kuipers de tweede maar Smeekens staat in het klassement bovenaan. Ook op teletekst
The way you rock'n'roll
pi_76185045
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef Gangster-Engel het volgende:
Als dit zodadelijk de top 4 wordt van de 1500 meter wordt (niet waarschijnlijk, maar ook zeker niet onmogelijk) kunnen we lachen;

1. Rian Ket
2. Remco Olde Heuvel
3. Erben Wennemars
4. Kjeld Nuis.

Echter als van het groepje Kramer, Groothuis, Kuipers, Tuitert er 3 bij de eerste 4 rijden, zijn er volgens mij helemaal geen problemen en kunnen alle "logische" mensen gaan (er vanuit gaande dat uiteindelijk Kramer, Verheijden, de Jong uiteindelijk de beste 3 blijken op de twee langste afstanden). Het zou dan zoiets worden

In dit scenario hoop ik dat Wennemars zich er bij schaatst, dan is de team pursuit compleet; Verheijden, Kramer, Tuitert, Wennemars,

Bovenstaande komt ook vrijwel overeen met de ideale ploeg als ik zou mogen kiezen.
De beste man heet Verheijen
The way you rock'n'roll
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:34:48 #24
67205 Colplay
How you doin??
pi_76185103
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:18 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Als haar vorm terugkomt dan ... maar dat gaat, helaas, niet gebeuren.
Smeekens is eerste op 500. En Bos zou ik graag plek 4 op de 1000 zien krijgen. Dan kan hij gelijk dubbel rijden op de 500 meter. Bos krijgt sowieso niet op 500 de voorkeur boven Mulder. Mulder had het zichzelf en Nederland zoveel makkelijker kunnen maken als hij gewoon tweede was geworden.

Aan de andere kans wist hij dat het hier moest gebeuren en hij kon de druk blijkbaar niet aan. Geen garantie dus dat hij op de OS, nog belangrijker, alles wel goed gaat. Mulder heeft nog steeds geen grote wedstrijd gereden, dus dat is afwachten.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:36:52 #25
30220 Barca
pi_76185172
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Op de 5 kilometer en de 10 kilometer zullen wel de zelfde schaatser worden.
- Kramer, De Jong, Verheijen.
Dan heb je op de 2 lange afstanden maar 3 dezelfde schaatser, dus zijn er genoeg dubbele bezittingen. Mulder zal er echt wel aan de pas komen.
Maar de kans bestaat dat dat niet zo zal zijn!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Kwalificatie gaat op basis van het klassement. Smeekens won de eerste omloop. Kuipers de tweede maar Smeekens staat in het klassement bovenaan. Ook op teletekst
Dat het op basis van een klassement over 2 series gaat weet ik ook wel! Meende echt dat ik net zag dat Kuipers algemeen klassement won voor Smeekens. En Mulder als 3e. Blijkbaar een vergissing.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:34 schreef Colplay het volgende:

[..]

Smeekens is eerste op 500. En Bos zou ik graag plek 4 op de 1000 zien krijgen. Dan kan hij gelijk dubbel rijden op de 500 meter. Bos krijgt sowieso niet op 500 de voorkeur boven Mulder. Mulder had het zichzelf en Nederland zoveel makkelijker kunnen maken als hij gewoon tweede was geworden.

Aan de andere kans wist hij dat het hier moest gebeuren en hij kon de druk blijkbaar niet aan. Geen garantie dus dat hij op de OS, nog belangrijker, alles wel goed gaat. Mulder heeft nog steeds geen grote wedstrijd gereden, dus dat is afwachten.
Hoe noem je het dan als Smeekens en Mulder niet mogen meedoen aan de 500m op deOS en Kuipers en Bos wél?

Smeekens is namelijk nog niet zeker van een startbewijs. Ook al werd hij 1e.

[ Bericht 23% gewijzigd door Barca op 29-12-2009 16:43:20 ]
pi_76185677
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef Gangster-Engel het volgende:

1. Rian Ket
2. Remco Olde Heuvel
3. Erben Wennemars
4. Kjeld Nuis.

Dan heb je zeker een mooi team voor de ploegenachtervolging.
pi_76185750
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar de kans bestaat dat dat niet zo zal zijn!
[..]
Dat is wel een hele kleine kans.

Verheijen en de Jong zie ik ook op de 10 kilometer plaatsen en Verheijen wint wel de skate of voor de 5 kilometer.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:53:23 #28
67205 Colplay
How you doin??
pi_76185823
quote:

Hoe noem je het dan als Smeekens en Mulder niet mogen meedoen aan de 500m op deOS en Kuipers en Bos wél?

Bos en Kuipers rijden de 500 alleen maar als ze zich op een andere afstand hebben geplaatst. Op een afstand waar we in ieder geval een grotere kans op goud hebben. Smeekens en Mulder kunnen maar een afstand rijden en zijn misschien een outsider voor brons. Dan is het zonde om daar een startplek aan te wijden, terwijl er andere schaatsers meer kans maken op een medaille of nodig zijn voor de achtervolging. Maar helaas is de TP geen onderdeel van de prestatiematrix. Een belachelijke beslissing trouwens, want na de 5000 en 10000 de beste kans op goud.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:57:05 #29
30220 Barca
pi_76185979
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:51 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Dat is wel een hele kleine kans.

Verheijen en de Jong zie ik ook op de 10 kilometer plaatsen en Verheijen wint wel de skate of voor de 5 kilometer.
Nou ... wat als rijders als Bob de Vries zich plaatsen op de 5km ten koste van Verheijen én er zich iemand plaatst op de 10km ten koste van Bob de Jong?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:53 schreef Colplay het volgende:

[..]

Bos en Kuipers rijden de 500 alleen maar als ze zich op een andere afstand hebben geplaatst. Op een afstand waar we in ieder geval een grotere kans op goud hebben. Smeekens en Mulder kunnen maar een afstand rijden en zijn misschien een outsider voor brons. Dan is het zonde om daar een startplek aan te wijden, terwijl er andere schaatsers meer kans maken op een medaille of nodig zijn voor de achtervolging. Maar helaas is de TP geen onderdeel van de prestatiematrix. Een belachelijke beslissing trouwens, want na de 5000 en 10000 de beste kans op goud.
Maar heeft Bos als nummer 4 op de 500m, nummer 6 op de 1000m en wellicht nummer 4 op de 1500m nou echt meer kans op een medaille op de OS dán Smeekens (1e op de 500m) en Ronald Mulder (3e op de 500m)?!

[ Bericht 46% gewijzigd door Barca op 29-12-2009 17:02:09 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:59:36 #30
67205 Colplay
How you doin??
pi_76186088
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Nou ... wat als rijders als Bob de Vries zich plaatsen op de 5km ten koste van Verheijen én er zich iemand plaatst op de 10km ten koste van Bob de Jong?
Nou dan gebruiken we de prestatiematrix en sturen we de mensen met de beste kansen op een medaille en heeft de rest pech en hadden ze deze week wat harder moeten rijden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:01:07 #31
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_76186141
Wat een gedoe allemaal met die prestatiematrix
Ik kijk wel naar het definitieve lijstje als die er straks is.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_76186248
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:01 schreef automatic_ het volgende:
Wat een gedoe allemaal met die prestatiematrix
Ik kijk wel naar het definitieve lijstje als die er straks is.
Eigenlijk is de prestatiematrix heel simpel, alleen types als Barca maken het veel moeilijker dan dat het is.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:03:56 #33
30220 Barca
pi_76186250
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:59 schreef Colplay het volgende:

[..]

Nou dan gebruiken we de prestatiematrix en sturen we de mensen met de beste kansen op een medaille en heeft de rest pech en hadden ze deze week wat harder moeten rijden.
Ja, en op basis van die prestatiematrix krijgt Bos wellicht de voorkeur boven Smeekens en Mulder.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

Eigenlijk is de prestatiematrix heel simpel, alleen types als Barca maken het veel moeilijker dan dat het is.
De kans op een medaille op de 1500m voor de nummer 4 op het okt is groter dan de kans op een medaille op de 500m voor de winnaar van het okt of de nummer 3 op het okt. Heel simpel, ja! Maar in mijn ogen niet realistisch.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:04:37 #34
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76186278
Zometeen de 1500m heren.
De sleutelafstand voor plaatsing OS 1500m, de ploegenachtrvolging (Wennemars, Blokhuijsen), plaatsing EK Allround, of Kramer nog voor 4 keer goud kan gaan, of Ket zijn carriere vervolgt en belangrijk voor eventuele deelname Bos en Mulder aan de OS.
Géén kloon van tvlxd!
pi_76186387
Ben zeer benieuwd naar de 1500M.
Mijn favourieten zijn Kramer en Wennemars.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:07:40 #36
67205 Colplay
How you doin??
pi_76186409
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef Barca het volgende:

[..]

Ja, en op basis van die prestatiematrix krijgt Bos wellicht de voorkeur boven Smeekens en Mulder.
[..]

De kans op een medaille op de 1500m voor de nummer 4 op het okt is groter dan de kans op een medaille op de 500m voor de winnaar van het okt of de nummer 3 op het okt. Heel simpel, ja! Maar in mijn ogen niet realistisch.
Bos krijgt nooit de voorkeur boven Smeekens, alleen boven Mulder.
pi_76186639
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef TheArt het volgende:

[..]

Dat idd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:13:47 #38
67205 Colplay
How you doin??
pi_76186647
Smeekens gaat wel naar de OS, dat is voor 99 procent trouwens zeker.

Kuipers, Groothuis, Tuitert en Kramer zijn al zeker. Dan blijven alleen Ket, Olde Heuvel en Wennemars over als gekwalificeerden zonder ticket. Dus als iemand zonder nominatie top 2 rijdt en Ket, Olde Heuvel en Wennemars de rest van de top vier vullen zou er een skate-off komen voor de laatste plaats en is Smeekens nog niet zeker na vandaag.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:20:25 #39
30220 Barca
pi_76186895
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:13 schreef Colplay het volgende:
Smeekens gaat wel naar de OS, dat is voor 99 procent trouwens zeker.

Kuipers, Groothuis, Tuitert en Kramer zijn al zeker. Dan blijven alleen Ket, Olde Heuvel en Wennemars over als gekwalificeerden zonder ticket. Dus als iemand zonder nominatie top 2 rijdt en Ket, Olde Heuvel en Wennemars de rest van de top vier vullen zou er een skate-off komen voor de laatste plaats en is Smeekens nog niet zeker na vandaag.
Ik zie het gebeuren dat Smeekens niet meedoet aan de OS. Echt.
pi_76187088
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:20 schreef Barca het volgende:

[..]

Ik zie het gebeuren dat Smeekens niet meedoet aan de OS. Echt.
En ik zie het gebeuren dat jij weer geband wordt, echt. En nee, ik scheld je niet uit.
pi_76187129
quote:

quote:
Wachtrij:
1) Winnaar AKT II 5000 meter (Verheijen/ Verweij/ De Vries)
Plaatst zich wanneer één van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatst voor de OLS (top 2 rijdt vandaag).
2) Smeekens (500m)
Plaatst zich wanneer twee van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatsen voor de OLS (top 2 rijden vandaag).
3) Nr. 3 1500meter
Plaatst zich vandaag direct mist reeds geplaatst voor een andere afstand (Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers). Plaatst zich anders indien één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
4) Bos (500m+1000m)
Plaatst zich alleen indien drie van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich vandaag plaatsen voor de OLS (top 3 rijden vandaag), EN één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
Zoals je had kunnen lezen staat Smeekens sowieso vóór Bos in de wachtrij, dus als Bos naar Vancouver gaat gaat Smeekens ook sowieso mee. En inderdaad is Mulder waarschijnlijk het (enige?) kind van de rekening voor deze Olympische Spelen, jammer maar helaas... Hadtie maar moeten winnen.
pi_76187182
Ik ben er ook weer bij
pi_76187198
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:25 schreef RandyK het volgende:

[..]

[..]

Zoals je had kunnen lezen staat Smeekens sowieso vóór Bos in de wachtrij, dus als Bos naar Vancouver gaat gaat Smeekens ook sowieso mee. En inderdaad is Mulder waarschijnlijk het (enige?) kind van de rekening voor deze Olympische Spelen, jammer maar helaas... Hadtie maar moeten winnen.
Echt, ga er nou niet meer serieus op in. Barca is er op dit forum alleen maar geweest om de trollen en niets anders. En mocht dat niet het geval zijn, dan heeft hij een IQ nog lager dan Bonnie St. Clair en dan heeft het sowieso geen zin om in discussie te gaan.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:31:08 #44
30220 Barca
pi_76187337
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:25 schreef RandyK het volgende:

[..]

[..]

Oh, nou dan scheelt dan! Dat Bos als eventuele nummer 3 of 4 op de 1500m niet voor de nummer 1 op de 500m komt. Iets wat ik wel dacht te hebben gelezen.

Terechte kritiek van Bart. Een nummer 1 maakt minder kans dan een nummer 16!
pi_76187482
De Control-ploeg
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_76187548
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:31 schreef Barca het volgende:

Oh, nou dan scheelt dan! Dat Bos als eventuele nummer 3 of 4 op de 1500m niet voor de nummer 1 op de 500m komt. Iets wat ik wel dacht te hebben gelezen.

Terechte kritiek van Bart. Een nummer 1 maakt minder kans dan een nummer 16!
Bos rijdt de 1500 meter helemaal niet en kan zich dus ook niet via deze afstand kwalificeren...

Maar we zijn begonnen! Ben benieuwd of Oenema nog wat roet in het eten van bijvoorbeeld Groenewolds mogelijke ticket gaat gooien!
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:38:04 #47
30220 Barca
pi_76187577
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:35 schreef marcodej het volgende:
De Control-ploeg
Ja, die doen het beter dan TVM!
pi_76187626
Waarom hebben ze eigenlijk op alle afstanden een oneven aantal deelnemers?
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:39:46 #49
30220 Barca
pi_76187645
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:37 schreef RandyK het volgende:

[..]

Bos rijdt de 1500 meter helemaal niet en kan zich dus ook niet via deze afstand kwalificeren...

Maar we zijn begonnen! Ben benieuwd of Oenema nog wat roet in het eten van bijvoorbeeld Groenewolds mogelijke ticket gaat gooien!
Dan maakt 'ie als nummer 6 op de 1000m meer kans op deelname dan de nummer 3 op de 500m. Daar waar Bos zelf 4e werd. Schande!

Smeekens en dubbelstarts ...
pi_76187714
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:39 schreef Barca het volgende:

[..]

Dan maakt 'ie als nummer 6 op de 1000m meer kans op deelname dan de nummer 3 op de 500m. Daar waar Bos zelf 4e werd. Schande!

Smeekens en dubbelstarts ...
Smeekens is er gewoon. Herbert zit ook maar wat te lullen en is daar eigenlijk totaal niet op zijn plek, aangezien de beste man er veel te weinig verstand van heeft.
pi_76187850
Wat een tijd voor Van Beek zeg Die maakt echt gigantische stappen, race na race.
pi_76187922
Herbert ziet wel even een NR gereden worden
pi_76188107
Herbert, DAT ZEGT HIJ NET
pi_76188144
Gerritsen, lekkere tijd hoor
pi_76188151
Gerritsen
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_76188164
Gewoon voor Wust langskruisen
pi_76188215
OMG Boer
pi_76188219
Boer

37.94
pi_76188221
Boer
pi_76188228
Yes Oenema Timmer skate off
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_76188240
Die had ik niet verwacht
pi_76188259
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:56 schreef Wilskracht het volgende:
't gaat over 2 keer de 500 meter
pi_76188265
quote:
Er komt nog een race.
pi_76188270
VIRTUEEL NA EERSTE 500 METER:

DAMES
1) Wüst (1500m+3000m)
2) Gerritsen (500m+1500m)
3) Van Riessen (500m+1500m)
4) Boer (500m+1500m)
5) Valkenburg (3000m)

Wachtrij
1) Timmer/Oenema, mits TImmer een AKT II wenst. Groenewold indien TImmer toch afziet van een AKT II.
Plaatst zich morgen indien Boer, Gerritsen, Van Riessen of Wust zich plaatst voor de OLS 1000m.
2) Groenewold (3000m) of Nr.4 500m.
Plaatst zich morgen indien twee van Boer, Gerritsen, Van Riessen en Wust zich plaatsen voor de OLS 1000m.
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:57:33 #65
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76188273
Wow, Boer
pi_76188289
Aangezien Oenema altijd de tweede omloop langzamer rijd
quote:
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:58:09 #67
30220 Barca
pi_76188295
Zo, zo ... Boer. Hm ... alleen nummer 1 en 2 zeker. Maar eh ... als Boer en Gerritsen 1 en 2 worden, en Van Riessen 3e (en Oenema 4e) dan zal zij / zullen zij toch ook wel gaan? (Behoudens het aantal van 10 vrouwen.)
  dinsdag 29 december 2009 @ 17:58:42 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76188313
Leuk weer. Al die experts die vooraf unaniem Gerritsen als winnares tipten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_76188359
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:35 schreef marcodej het volgende:
De Control-ploeg
pi_76188378
Zowaar ook nog erg leuk om naar te kijken deze 500 meter behoorlijk niveau
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:00:55 #71
30220 Barca
pi_76188388
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef golfer het volgende:
Over 2 ritten gezien kan dat nog steeds.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:04:29 #72
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76188503
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:00 schreef Remzz het volgende:
Zowaar ook nog erg leuk om naar te kijken deze 500 meter behoorlijk niveau
Waar is de tijd geleden dat we daar alleen nog van konden dromen?
pi_76188542
Boer en Gerritsen Internationale toptijden dit.
pi_76188547
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:04 schreef Hankster het volgende:

[..]

Waar is de tijd geleden dat we daar alleen nog van konden dromen?
Inderdaad in de tijd van Timmer/Nuyt was er verder helemaaal niets de rest werd zo op anderhalve seconden gereden.
pi_76188554
quote:
Wat normaal gesproken ook zo is, en de tweede omloop moet nog komen.
pi_76188578
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef Barca het volgende:
Zo, zo ... Boer. Hm ... alleen nummer 1 en 2 zeker. Maar eh ... als Boer en Gerritsen 1 en 2 worden, en Van Riessen 3e (en Oenema 4e) dan zal zij / zullen zij toch ook wel gaan? (Behoudens het aantal van 10 vrouwen.)
Die zullen naar OKTII gaan.
pi_76188612
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:05 schreef Remzz het volgende:

[..]

Inderdaad in de tijd van Timmer/Nuyt was er verder helemaaal niets de rest werd zo op anderhalve seconden gereden.
Nou ja, het gat tussen de eerste twee en de rest is ook flink hoor.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:08:29 #78
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76188648
Wat een toeval, hij komt net aanlopen!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:09:33 #79
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76188676
Een gespannen Wennemars ... Schaatsen, jong, SCHAATSEN! Niet harken.

Hopelijk zien wij je in Vancouver nog een paar rondjes doen
pi_76188681
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:07 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nou ja, het gat tussen de eerste twee en de rest is ook flink hoor.
Terwijl ik het typte bedacht ik het me ja... maar toch is dat wat hoopgevender dan pakweg 5/6 jaar terug.
pi_76188705
Ik zou trouwens haast willen zeggen dat Wennemars te belangrijk is voor de ploegenachtervolging om thuis te latne.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:10:36 #82
30220 Barca
pi_76188710
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:06 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die zullen naar OKTII gaan.
Tegen wie? Toch niet tegen rijdsters die hier lager gaan eindigen?

Ah, Keessie Roeiboot!
pi_76188727
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:10 schreef Barca het volgende:

[..]

Tegen wie? Toch niet tegen rijdsters die hier lager gaan eindigen?
Timmer.
pi_76188792
Word vuurwerk zo op de 1500
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:13:15 #85
30220 Barca
pi_76188798
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:11 schreef marcodej het volgende:

[..]

Timmer.
Dat is verplicht? Of is dat afhankelijk van Timmer? En, voor hoeveel plekken is nog niet duidelijk hè?
pi_76188838
Wat verlaat maar toch: Boer (en Gerritsen ook erg goed natuurlijk).
pi_76188839
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Dat is verplicht? Of is dat afhankelijk van Timmer? En, voor hoeveel plekken is nog niet duidelijk hè?
dat laatste dat wordt waarschijnlijk 1 plek. Als timmer fit is voor AKTII dan wordt ie verreden, anders niet (mits er geen gekke dingen gebeuren in rit twee)
pi_76188856
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:13 schreef Barca het volgende:

[..]

Is afhankelijk van Timmer ja. Als die besluit er geen heil in te zien, dan is dat OKT overbodig. Maar vooralsnog wil ze daaraan meedoen, en ze heeft er gewoon recht op.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:15:23 #89
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76188880
Wanneer Kramer vandaag 4de wordt, dan gaat hij naar de WOS volgens mij?
Omdat hij al geplaatst is op de 5 en 10 km?
pi_76188885
Go Erben Al ben ik bang dat het weinig helpt....
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_76188886
De 1.500 meter
pi_76188911
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:15 schreef GotenSSJ het volgende:
Wanneer Kramer vandaag 4de wordt, dan gaat hij naar de WOS volgens mij?
Omdat hij al geplaatst is op de 5 en 10 km?
lijkt me wel ja
pi_76188921
1500 m
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:19:24 #94
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_76189000
1500m
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:21:13 #95
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189054
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:14 schreef franklop het volgende:

[..]

dat laatste dat wordt waarschijnlijk 1 plek. Als timmer fit is voor AKTII dan wordt ie verreden, anders niet (mits er geen gekke dingen gebeuren in rit twee)
Valpartijen en diskwalificaties hebben toch geen invloed op OKT II?
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:21:20 #96
30220 Barca
pi_76189056
Ja, ja. Ik vind ook wel dat ze er recht op heeft. Maar dus mogelijk geen okt 2 als Timmer zich niet goed voelt. Ik zag het er al van komen dat een half invalide Timmer door de knsb gedwongen wordt om te schaatsen. Onder het motto: "Er MOET een okt 2 worden gehouden. Desnoods rijden Van Riessen en Oenema met zijn tweeën om twee plekken."
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:21 schreef Colplay het volgende:

[..]

Daarover staat niks in de regels maar wat als bijvoorbeeld Groothuis en Tuitert ten val komen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:21:43 #97
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76189066
Haha, Bloemen is bijna altijd tevreden.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76189096
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:21 schreef Colplay het volgende:

[..]

bedoelde meer op dat een nieuw gekwalificeerde opeens tweede wordt in eind klassement, dat zie ik nooit gebeuren, maar geod
pi_76189152
Goede tijd wel van WOH.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:24:44 #100
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189164
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:22 schreef franklop het volgende:

[..]

bedoelde meer op dat een nieuw gekwalificeerde opeens tweede wordt in eind klassement, dat zie ik nooit gebeuren, maar geod
Bedenk mij ook ineens dat dat nog had gekund. Was zondag bang dat we overal nog een skate-off zouden krijgen, maar dat lijkt me mee te vallen.

500 m + v, 5000 m, 1000 v.

Dit is wat tot nu toe een realistische verwachting is toch?
pi_76189204
denk dat gerritsen en boer met val in rit twee ook nog wel aangewezen worden voor vancouver
pi_76189212
Mooi dat Olde Heuvel een goede tijd rijdt, zou voor de ploegenachtervolging toch ook een goede toevoeging zijn.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:27:20 #103
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_76189242
Haha, die Elgersma staat in het publiek alsof het een verdwaalde dichter is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_76189265
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:27 schreef I.R.Baboon het volgende:
Haha, die Elgersma staat in het publiek alsof het een verdwaalde dichter is.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:28:36 #105
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189273
Verheijen is wel wanhopig op zoek naar OS-deelname. Kan zich toch beter richten op de 10 k van morgen?
pi_76189289
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:28 schreef Colplay het volgende:
Verheijen is wel wanhopig op zoek naar OS-deelname. Kan zich toch beter richten op de 10 k van morgen?
die wil ook naar het EK (denk ik), daarvoor moet hij ook een 1.500 hier neerzetten
pi_76189292
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:28 schreef Colplay het volgende:
EK
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:30:31 #108
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189334
Kramer gaat toch ook? En rijdt hier toch ook niet.

Bij EK moet toch niet je prioriteit liggen op zo'n toernooi.

Dit is wel slecht geregeld door KNSB.
pi_76189374
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:30 schreef Colplay het volgende:

Kramer heeft zich genoeg bewezen om direct te worden aangewezen voor EK, evenals wust bij de vrouwen.

En aangezien de schaatsers er toch zijn, waarom dan niet? Anders moet er weer een extra skateoff komen
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:31:59 #110
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189377
quote:

Kramer rijdt juist wel. Hij is juist samen met Erben de reden dat ik zo benieuwd ben naar deze 1500.

Speaking of ...
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:32:02 #111
30220 Barca
pi_76189380
quote:

Het is de knsb hè.
pi_76189382
quote:

Het zou ook onzin zijn om Kramer zich daarvoor te laten kwalificeren. Daarachter moet je toch op een of andere manier een selectie maken.
pi_76189387
Hup Erben.
pi_76189389
Hup Erben
-Oh vals..
pi_76189412
Kramer,Wouter Olde Heuvel en Verheyen naar EK
Blokhuisen wordt vermoedelijk aangewezen
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:33:27 #116
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189420
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:32 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Het zou ook onzin zijn om Kramer zich daarvoor te laten kwalificeren. Daarachter moet je toch op een of andere manier een selectie maken.
Hebben aan het begin toch al een NK gehad waar WC-tickets verdeeld werden. Hadden daar toch gelijk EK ook kunnen doen in plaats van mensen in zo'n belangrijke week met extra wedstrijden op te zadelen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:34:15 #117
30220 Barca
pi_76189447
Als ik Kramer was, dan ging ik niet naar het EK.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:34:21 #118
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189451
Nee
pi_76189453
matige opening voor erben!
pi_76189465
Come on!
pi_76189490
Erben wat doe je..
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:35:28 #122
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189491
Hmpff
pi_76189492
Niet slecht, maar zeker niet goed genoeg.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:35:35 #124
135281 Brahimov
pi_76189495
Erben
pi_76189501
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:35:55 #126
30220 Barca
pi_76189511
Nee Roeibootje. Helaas.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:36:04 #127
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189514
Geen OS voor Erben
pi_76189516
matig van erben, jammer voor hem
pi_76189521
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:33 schreef Colplay het volgende:

[..]

Hebben aan het begin toch al een NK gehad waar WC-tickets verdeeld werden. Hadden daar toch gelijk EK ook kunnen doen in plaats van mensen in zo'n belangrijke week met extra wedstrijden op te zadelen.
De meesten rijden hier toch al.
pi_76189533
Als Erben 4e wordt op de 1500m gaat hij naar de spelen want hij wordt dan aangewezen voor de ploegenachtervolging.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:37:33 #131
135281 Brahimov
pi_76189573
25,5. Ejmig.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:37:46 #132
135281 Brahimov
pi_76189583
En jemig
pi_76189587
zozo lekkere ronde van stefan !
pi_76189610
Lekkere tijden hoor van beiden
pi_76189613
Groothuis
23,4
48.99 - 25,5
1,16.09 - 27,1
1,45,74 - 29,6

Kuipers was sneller
pi_76189622
Groothuis heeft steeds net niet genoeg inhoud om dat laatste rondje door te trekken. Wel goed weer van beiden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:39:07 #137
30220 Barca
pi_76189633
Hm ... neem aan dat Erben geen 4e wordt.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:39:32 #138
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189654
Daar was geen ondertiteling voor nodig, tijdens de herhaling van Erben...
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:39:34 #139
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76189656
Jammer voor Erben, maar hij heeft een mooie carrière gehad.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_76189658
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:39 schreef Barca het volgende:
Hm ... neem aan dat Erben geen 4e wordt.
Dat zit er idd niet in.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:40:18 #141
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189687
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:39 schreef golfer het volgende:
Jammer voor Erben, maar hij heeft een mooie carrière gehad.
Heel erg mooi, ja!
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:40:26 #142
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189691
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meesten rijden hier toch al.
Verheijen had anders een dag voor zijn 10000 echt niet gereden vandaag. Moet nu helaas wel.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:41:05 #143
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189718
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat zit er idd niet in.
Maar dat was al meteen wel duidelijk...

Of iedereen moet stilvallen en vallen. Maarja..
pi_76189720
de tijden zijn nog niet super scherp, ik zie kansen voor kramer
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:41:12 #145
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189721
Smeekens trouwens nu zeker van OS
pi_76189737
Ket en ROH ook niet
pi_76189750
APPM weet hun goede seizoenstart geen vervolg te geven.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:42:24 #148
30220 Barca
pi_76189774
Nou ... denk dat Tuitert én Kramer de top 4 gaan halen. Dan mag ik er vanuit gaan dat de volledige top 4 gaat?
pi_76189792
Ohja, Tuitert had toen Gerritsen van Kramer afgepakt
pi_76189802
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:42 schreef Barca het volgende:
Nou ... denk dat Tuitert én Kramer de top 4 gaan halen. Dan mag ik er vanuit gaan dat de volledige top 4 gaat?
uiteraard, want ze hebben alle 4 dan ticket al op een andere afstand
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:44:04 #151
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189842
Kramer
pi_76189844
23.3 wat een baas
pi_76189847
WOH naar de Spelen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:44:27 #154
135281 Brahimov
pi_76189858
Kramer is aan het harken
pi_76189876
Kramer geen 4e

Laat maar maakt niet uit
pi_76189879
Kramer grijpt er helemaal niet naast Pino.
pi_76189881
Naomi van As
pi_76189882
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:44 schreef Brahimov het volgende:
Kramer is aan het harken
Nogal ja.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:45:07 #159
30220 Barca
pi_76189886
Kramer ondanks 5e toch zeker.
pi_76189888
Kramer
24,32
51,04 - 26,7
1,18,32 - 27,2
1,46,66

Tuitert

23,36
49,33 -25,9
1,16,89 - 27,5
1,46.47 - 29,5
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:45:19 #161
67205 Colplay
How you doin??
pi_76189896
Kramer als vijfde toch een startplek. Wennemars toch heel dichtbij.

Kans voor Mulder ook wel groot
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:45:33 #162
135281 Brahimov
pi_76189905
Kramer harkt zich wel naar Vancouver
pi_76189908
Arme Erben op 1 honderdste
pi_76189927
HEREN
1) Kramer (1500m+5000m+10000m)
2) Groothuis (1000m+1500m)*
3) Kuipers (500m+1000m+1500m)
4) Tuitert (1000m+1500m)*
5) De Jong (5000m)
6) Smeekens (500m)
7) Winnaar AKT II 5000m

Wachtrij:
1) Bos (500m+1000m)
Plaatst zich alleen indien één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
2) Mulder (500m)**
Plaatst zich alleen indien Bob de Jong zich plaatst op de 10km en ten slotte op het AKT II de 5000m gewonnen wordt door iemand die zich ook al op een andere afstand (de 10km) heeft geplaatst.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:46:20 #165
30220 Barca
pi_76189931
Iemand die al weet hoe het zit met positie van Ronald Mulder?
pi_76189943
Wennemars op 1 honderdste als ik het goed zie: 1.46.66 om 1.46.67.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:46:52 #167
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76189952
Als het zo doorgaat heb je niemand over voor de TP denk ik zo?

Kramer - Tuitert ?

Verheijen zal zich dan wel plaatsen voor de 10k, maar Wennemars zou toch handig zijn denk ik.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:47:18 #168
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76189968
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:46 schreef marcodej het volgende:
Wennemars op 1 honderdste als ik het goed zie: 1.45.66 om 1.45.67.
Ultiem zuur einde van z'n carrière.
pi_76189971
quote:
Wennemars op 1 honderdste als ik het goed zie: 1.45.66 om 1.45.67.
Lullig idd, zeker omdat Kramer sowieso al naar Vancouver mocht.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:48:17 #170
135281 Brahimov
pi_76189992
Een honderdste
pi_76189994
Wie gaan nu de ploegenachtervolging doen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:49:23 #172
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76190037
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:48 schreef DiegoRibasdaCunha het volgende:
De grote vraag van de komende maanden.

Nou, ik verheug mij daar nu al op
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:49:48 #173
67205 Colplay
How you doin??
pi_76190055
Misschien houden we nog een plek over

500 Smeekens, Mulder, Kuipers, Bos
1000 Groothuis, Tuitert, Kuipers, Bos
1500 Groothuis, Tuitert, Kuipers, Kramer
5000 Kramer, De Jong, Verheijen
10000 Kramer, De Jong, Verheijen

Wennemars mee voor TP

Dus aan De Jong en Verheijen om dit te realiseren
pi_76190057
Lullig voor Erben, en ik zie Sven gewoon geen goud halen op de 1500m.
Al zal ik het tegendeel graag zien.
pi_76190078
quote:
Zou lullig zijn als daar straks niemand meer voor over is

Maar in principe Kramer-Verheijen-Tuitert. Moet Verheijen zich wel plaatsen natuurlijk.
pi_76190093
quote:
Wat dat betreft verpert Kramer het wel een beetje. WOH en Erben hadden goede kandidaten geweest, maar vallen allebei buiten de boot door Kramer.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:50:41 #177
30220 Barca
pi_76190102
quote:
Kramer, Tuitert en Groothuis / Kuipers?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar in principe Kramer-Verheijen-Tuitert. Moet Verheijen zich wel plaatsen natuurlijk.
Als Verheijen zich niet plaatst?
pi_76190121
er blijft miss zelfs 1 plek over zo aan het schema te zien

aanwijspplek voor TP dus
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:51:15 #179
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76190124
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:49 schreef Bruce117 het volgende:
Lullig voor Erben, en ik zie Sven gewoon geen goud halen op de 1500m.
Al zal ik het tegendeel graag zien.
Haalt-ie ook niet. Klaar.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:51:20 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76190131
Kramer, Verheyen en....?
Poef.....gone! ©golfer
pi_76190139
Wat loopt iedereen nou te roepen dat Wennemars op 1 honderdste de OLS mist, dat is helemaal niet zo... Als 16e op de matrixlijst had hij het waarschijnlijk niet gehaald namelijk. De enige reden dat Kramer daar wel zeker van is is omdat hij al een ticket voor Vancouver had... Wel op blijven letten heh...
Hij mist het uiteindelijk op twee tienden...
pi_76190142
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:49 schreef Colplay het volgende:

Wennemars mee voor TP

Zou mooi zijn als je nog een plekje over kan houden. Maar dan zou ik niet automatisch kiezen voor Erben. WOH zou net zo goed kunnen, misschien wel eerder.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:52:01 #183
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76190150
Kan Kuipers een beetje 3k aan?

Die doet het wel aardig op alle afstanden tot nu toe waar die aan mee doet.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:52:09 #184
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76190156
quote:

Wennemars mee voor TP

Het ideale scenario, inderdaad.
  Trouwste user 2022 dinsdag 29 december 2009 @ 18:52:17 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_76190161
quote:
Wennemars op 1 honderdste als ik het goed zie: 1.46.66 om 1.46.67.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:52:30 #186
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76190168
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Barca het volgende:

[..]

Met Kuipers ... hmmm ... kweenie.
pi_76190169
Als de Jong en Verheijen zich 'gewoon' kwalificeren blijft er toch een plek over, dan kan Wennemars toch mee voor de TP? Geen idee wie die anders moet rijden. Apart dat de commentatoren daar niets over zeiden...
pi_76190191
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:46 schreef RandyK het volgende:
HEREN
1) Kramer (1500m+5000m+10000m)
2) Groothuis (1000m+1500m)
3) Kuipers (500m+1000m+1500m)
4) Tuitert (1000m+1500m)
5) De Jong (5000m+10000m)
6) Smeekens (500m)
7) Verheijden (5000m+10000m)
8) Bos (500m+1000m)
9) Mulder (500m)

Wachtrij:
1) Bos (500m+1000m)
Plaatst zich alleen indien één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
2) Mulder (500m)**
Plaatst zich alleen indien Bob de Jong zich plaatst op de 10km en ten slotte op het AKT II de 5000m gewonnen wordt door iemand die zich ook al op een andere afstand (de 10km) heeft geplaatst.
FF speculeren....Er is dus nog een plek over voor de ploegenachtervolging: Wennemars, WOH, Blokhuijsen. Ik zou voor WOH gaan, ondanks dat ik het doodzonde voor Wennemars vind.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_76190199
Lullig voor Wennemars maar hij is in ieder geval strijdend ten onder gegaan, dit was geen afgang.
pi_76190212
quote:

[..]

[..]

Als Verheijen zich niet plaatst?
Groothuis en Kuipers gaan daar ook echt zin in hebben.
Die hebben wel de snelheid, maar niet de inhoud. Is dus zeer de vraag of je daar wat aan hebt.
pi_76190227
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:52 schreef Hankster het volgende:

[..]

Met Kuipers ... hmmm ... kweenie.
Hij heeft hem wel eens een keer gereden geloof ik. Het ging, maar ook niet meer dan dat (als ik het me goed herinner).

Maar Kuipers zal dat zelf niet willen. Het beste is dat je WOH of Erben kan aanwijzen. Dan heb je met Kramer, Verheijen en Erben/WOH een mooi team, met Tuitert als goeie reserve.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:53:54 #192
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76190232
Wennemars voor de TP?

Als je individueel niet goed genoeg meer bent, wat heb je dan op de TP te zoeken?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:54:30 #193
67205 Colplay
How you doin??
pi_76190248
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:51 schreef marcodej het volgende:

[..]

Zou mooi zijn als je nog een plekje over kan houden. Maar dan zou ik niet automatisch kiezen voor Erben. WOH zou net zo goed kunnen, misschien wel eerder.
Mag uiteraard ook, maar alleen even om aan te geven dat er voor de TP nog mogelijkheden zijn. En dat Erben de spelen echt op 1 honderdste dreigt te missen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:54:43 #194
30220 Barca
pi_76190263
Ben toch benieuwd hoe ze het gaan doen als Verheijen niet mee gaat én er geen aanwijsplek over blijft.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Groothuis en Kuipers gaan daar ook echt zin in hebben.
Die hebben wel de snelheid, maar niet de inhoud. Is dus zeer de vraag of je daar wat aan hebt.
pi_76190276
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:52 schreef Helly het volgende:
Als de Jong en Verheijen zich 'gewoon' kwalificeren blijft er toch een plek over, dan kan Wennemars toch mee voor de TP? Geen idee wie die anders moet rijden. Apart dat de commentatoren daar niets over zeiden...
Op de 10 km zijn er 4 gekwalificeerden. Dus dan moeten De Jong en Verheijen wel de beste twee tijden rijden, en niet één van de andere gekwalificeerden.

En dan wordt er op de 5 nog een skate-off geschaatst. Het is dus nog niet zeker dat er een plek overblijft. Morgen weten we wel wat meer
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:55:15 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76190285
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Barca het volgende:
Bentoch benieuwd hoe ze het gaan doen als Verheijen niet mee gaat én er geen aanwijsplek over blijft.
Verheijen gaat echt wel mee hoor.
Poef.....gone! ©golfer
pi_76190305
Uiteindelijk gaat iedereen dit ook verdient te gaan.

Rare matrix is het toch he
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_76190306
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:51 schreef RandyK het volgende:
Wat loopt iedereen nou te roepen dat Wennemars op 1 honderdste de OLS mist, dat is helemaal niet zo... Als 16e op de matrixlijst had hij het waarschijnlijk niet gehaald namelijk. De enige reden dat Kramer daar wel zeker van is is omdat hij al een ticket voor Vancouver had... Wel op blijven letten heh...
Hij mist het uiteindelijk op twee tienden...
Hmz, is ook zo ja.
pi_76190350
quote:

Wennemars mee voor TP

Dat zou ideaal zijn ja
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:57:13 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76190363
Jammer dat Kramer het gered heeft. Had hem hier graag op zijn bek willen gaan.

Misschien wordt de druk op hem opgevoerd om er van af te zien. Maar één honderste voor Wennemars is niks. Ook Kramer had door de kwalificatie te veel bescherming te meer omdat hij hem bij een pak wc-papier cadeau heeft gekregen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:57:21 #201
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76190369
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Op de 10 km zijn er 4 gekwalificeerden. Dus dan moeten De Jong en Verheijen wel de beste twee tijden rijden, en niet één van de andere gekwalificeerden.
En dan wordt er op de 5 nog een skate-off geschaatst. Het is dus nog niet zeker dat er een plek overblijft. Morgen weten we wel wat meer
De Jong moet top 4 rijden toch? Omdat die al geplaatst is voor de 5k.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:57:23 #202
30220 Barca
pi_76190371
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:55 schreef golfer het volgende:

[..]

Verheijen gaat echt wel mee hoor.
Maar áls hij niet mee kan?
pi_76190396
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Heb je Tuitert over het laatste rechte stuk zien klunen vandaag

Bij Wennemars hetzelfde natuurlijk, maar op de een of andere manier lost die nooit in de pursuit.
pi_76190407
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Barca het volgende:
Ben toch benieuwd hoe ze het gaan doen als Verheijen niet mee gaat én er geen aanwijsplek over blijft.
[..]

Dan heb je echt een probleem.
Maar Verheijen heeft nog twee kansen, de 5 en 10 km. Moet wel heel raar gaan als 'ie zich op beide niet kwalificeert.
pi_76190409
quote:

[..]

[..]

pi_76190423
Grappig, dat we uiteindelijk de matrix dus niet nodig hebben als het op 10k en 5k gaat zoals het hoort te gaan.

Wordt dan TP met gouden trio WOH, Kramer en Verheijen, niks geen wennemars
pi_76190439
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer dat Kramer het gered heeft. Had hem hier graag op zijn bek willen gaan.

Misschien wordt de druk op hem opgevoerd om er van af te zien. Maar één honderste voor Wennemars is niks. Ook Kramer had door de kwalificatie te veel bescherming te meer omdat hij hem bij een pak wc-papier cadeau heeft gekregen.
9e in SLC inclusief B-groep.
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:58:59 #208
30220 Barca
pi_76190446
Hij is wel eerlijk, onze vriend uut Dalfsuh!
  dinsdag 29 december 2009 @ 18:59:39 #209
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_76190474
Gerechtvaardigde conclusie: Het is niet meer goed genoeg bij Erben ...
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_76190478
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar áls hij niet mee kan?
Aan die discussies heb je voorlopig nog niks.
pi_76190485
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

De Jong moet top 4 rijden toch? Omdat die al geplaatst is voor de 5k.
WOH en V.d. Kieft hebben een kwalificatie. Als die 1 en 2 eindigen, zijn ze toch gewoon geplaatst?
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:00:40 #212
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76190522
Mooi van hem dat ie geen cadeau aanneemt van Kramer.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:00:48 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76190526
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:58 schreef Remzz het volgende:

[..]

9e in SLC inclusief B-groep.
bij een pak wc-papier dus
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76190532
Erben

HELD!
pi_76190549
Ben wel benieuwd hoe hij dan tegen de TP aankijkt?
pi_76190552
Als Verheijen zich niet direct weet te plaatsen wordt hem het kaas van het brood gegeten door iemand die ook wel met de ploegenachtervolging mee kan doen (Verweij bijvoorbeeld), en er blijft SOWIESO een aanwijsplek over. Slechts 9 namen kwalificeren zich via het toernooi, de 10e wordt sowieso aangewezen. Dus als Verheijen zich niet plaatst dan is het waarschijnlijk jammer voor Mulder... Aanwijsplek zal dan alsnog wel naar Verheijen gaan trouwens...
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:01:20 #217
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76190553
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

WOH en V.d. Kieft hebben een kwalificatie. Als die 1 en 2 eindigen, zijn ze toch gewoon geplaatst?
En dan zijn Verheijen en De Jong niet geplaatst?
Ook al worden ze 3 en 4? Hm ok
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:01:50 #218
30220 Barca
pi_76190567
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:59 schreef marcodej het volgende:

[..]

Aan die discussies heb je voorlopig nog niks.
Regeren is vooruitzien!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 18:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan heb je echt een probleem.
Maar Verheijen heeft nog twee kansen, de 5 en 10 km. Moet wel heel raar gaan als 'ie zich op beide niet kwalificeert.
Maar het kan.
pi_76190578
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

En dan zijn Verheijen en De Jong niet geplaatst?
Ook al worden ze 3 en 4? Hm ok
Mag ik toch aannemen. Anders zijn die kwalificaties van WOH en vdKieft niets waard.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:03:17 #220
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_76190618
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Mag ik toch aannemen. Anders zijn die kwalificaties van WOH en vdKieft niets waard.
Ja ik ben ook weer niet zo erg thuis erin, maar Nederland mag dus 3 personen sturen op de 10k?

Dan lijkt het me inderdaad plaats 1 en 2
pi_76190636
Als vd Kieft en WOH morgen 1 en 2 worden dan gaan zij naar de OLS en blijven Bos en Mulder allebei thuis.
pi_76190637
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef RandyK het volgende:
Als Verheijen zich niet direct weet te plaatsen wordt hem het kaas van het brood gegeten door iemand die ook wel met de ploegenachtervolging mee kan doen (Verweij bijvoorbeeld), en er blijft SOWIESO een aanwijsplek over. Slechts 9 namen kwalificeren zich via het toernooi, de 10e wordt sowieso aangewezen. Dus als Verheijen zich niet plaatst dan is het waarschijnlijk jammer voor Mulder... Aanwijsplek zal dan alsnog wel naar Verheijen gaan trouwens...
Werk je bij de KNSB ofzo, dat je de regels zo goed uit je hoofd kent?
pi_76190665
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef Barca het volgende:

[..]

Regeren is vooruitzien!
Gelukkig regeer jij niet.
pi_76190836
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef RandyK het volgende:
Schitterend inderdaad wat Bob de Vries liet zien op de pursuit.
pi_76190873
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Werk je bij de KNSB ofzo, dat je de regels zo goed uit je hoofd kent?
De KNSB heeft een vrij duidelijk document vervaardigd over de volgorde waarin schaatsers kunnen inschuiven, onderdeel daarvan is dat de nummers 1 en 2 van de 10km zich plaatsen (samen met Kramer), mits een kwalificatie op zak. En heb me er wel in verdiept ja, toch interessant om al dit geneuzel een beetje goed te kunnen volgen... Voor Bos is het morgen hopen dat in ieder geval De Jong of Verheijen zich plaatst, bij De Jong issie zeker van de OLS, bij Verheijen moet hij het AKT 2 afwachten want daar moet Verheijen dan dubbelen. Mulder gaat dus alleen als De Jong en nog iemand dubbelen op de 5km+10km, ik heb nog niet gezien wie er morgen allemaal rijden maar Verheijen lijkt me de enige optie, zoals al eerder aangegeven... Ik denk dat Mulder slecht slaapt vannacht, ondanks dat de 1500 meter voor hem het perfecte scenario is geweest...
pi_76190890
Doen ze op de OS trouwens ook de 500 m 2x op dezelfde dag? Meestal doen ze dat toch niet?
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:10:12 #227
30220 Barca
pi_76190918
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:04 schreef marcodej het volgende:

[..]

Gelukkig regeer jij niet.
Ik bespreek graag alle mogelijke scenario's.
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:10:51 #228
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76190943
In principe weet Mulder toch pas na OKT II of hij naar de OS gaat?
pi_76190961
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:09 schreef Wombcat het volgende:
Doen ze op de OS trouwens ook de 500 m 2x op dezelfde dag? Meestal doen ze dat toch niet?
tegenwoordig wel, vanwege de toevoeging van de TP
pi_76191049
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:10 schreef Reya het volgende:
Is afhankelijk van Verheijen (ervan uitgaande dat De Jong zich ook plaatst op de 10) ja. Die moet op zowel op de 5 en de 10 naar Vancouver gaan. En uitsluitsel daarover heb je pas na OKTII.
pi_76191160
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:10 schreef Reya het volgende:
Als de Jong en Verheijen zich "gewoon" plaatsen op de 10 km, is Mulder zeker van de Spelen, dacht ik. Dan wordt Mulder nummer 9 (of 10, als de winnaar van OKTII niet Verheijen is). Blijft toch vreemd dat ze bij die hele prestatiematrix niet hebben gedacht aan de ploegenachtervolging.

edit: oh, dus dan kunnen ze nog altijd iemand voor de ploegenachtervolging aanwijzen ipv Mulder? Vreemd..
pi_76191179
Even een tussendoortje: raar dat de Canadezen hun trials in Calgary en niet in Vancouver houden. Je gaat je kwalificeren voor een toernooi op een laaglandbaan, maar daarvoor gebruik je een hooglandbaan? Het lijkt me dat je de rijders wilt sturen die goed op een laaglandbaan uit de voeten kunnen.

Nu zullen voor een groot deel de namen hetzelfde zijn, maar raar vind ik het wel.
pi_76191234
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Als de Jong en Verheijen zich "gewoon" plaatsen op de 10 km, is Mulder zeker van de Spelen, dacht ik. Dan wordt Mulder nummer 9 (of 10, als de winnaar van OKTII niet Verheijen is).
Dat dacht ik eigenlijk ook.
pi_76191272
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef marcodej het volgende:
Even een tussendoortje: raar dat de Canadezen hun trials in Calgary en niet in Vancouver houden. Je gaat je kwalificeren voor een toernooi op een laaglandbaan, maar daarvoor gebruik je een hooglandbaan? Het lijkt me dat je de rijders wilt sturen die goed op een laaglandbaan uit de voeten kunnen.

Nu zullen voor een groot deel de namen hetzelfde zijn, maar raar vind ik het wel.
Dat is precies wat ik dacht.. in Amerika rijden ze op Salt Lake, ipv een laaglandbaan..
pi_76191412
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:17 schreef franklop het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik dacht.. in Amerika rijden ze op Salt Lake, ipv een laaglandbaan..
Vreemd ja.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:21:42 #236
66825 Reya
Fier Wallon
pi_76191424
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Als de Jong en Verheijen zich "gewoon" plaatsen op de 10 km, is Mulder zeker van de Spelen, dacht ik. Dan wordt Mulder nummer 9 (of 10, als de winnaar van OKTII niet Verheijen is). Blijft toch vreemd dat ze bij die hele prestatiematrix niet hebben gedacht aan de ploegenachtervolging.

edit: oh, dus dan kunnen ze nog altijd iemand voor de ploegenachtervolging aanwijzen ipv Mulder? Vreemd..
Wellicht dat dan inderdaad al bij voorbaat de aanwijsplek naar Mulder gaat, alhoewel ik deze eigenlijk zou bewaren voor iemand die geschikt is voor de achtervolging. Alhoewel Verheijen in dat geval sowieso ook al meegaat (anders komt Mulder sowieso niet in aanmerking).
pi_76191483
Gerritsen is gewoon constant op niveau. Goed!
pi_76191558
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:21 schreef Reya het volgende:

[..]

Wellicht dat dan inderdaad al bij voorbaat de aanwijsplek naar Mulder gaat, alhoewel ik deze eigenlijk zou bewaren voor iemand die geschikt is voor de achtervolging. Alhoewel Verheijen in dat geval sowieso ook al meegaat (anders komt Mulder sowieso niet in aanmerking).
Mulder zit toch niet op een aanwijsplek, maar in de matrix?
pi_76191589
Boer 38,44
pi_76191591
Gerritsen wint dus.
pi_76191599
Gerritsen, Boer en Van Riessen dus rechtstreeks.

Oenema naar AKT2 tegen Timmer.
pi_76191600
Dus toch gewoon Gerritsen
pi_76191620
Heel groot verschil tussen de 1ste en 2de 500 meter bij Boer zeg..

En van Riessen nu ook zeker van de 500, mogelijk een skate-off tussen Timmer en Oenema.
pi_76191678
quote:
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:28:06 #245
30220 Barca
pi_76191718
Nou, 1/tm 3 zeker en Oenema skate-off tegen Timmertje?

De komende dag(en) zien wat er verder gebeurt.
pi_76191842
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef marcodej het volgende:

In Vancouver zijn onderhoudswerkzaamheden bezig, vandaar dat de trials daar verplaatst zijn naar Calgary.
pi_76191881
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

In Vancouver zijn onderhoudswerkzaamheden bezig, vandaar dat de trials daar verplaatst zijn naar Calgary.
Ah, ok. Dan til ik mn argument over naar de Amerikanen.
pi_76191886
Die mandarijn reclame
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:32:36 #249
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76191910
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:31 schreef wimderon het volgende:

[..]

Sterk stukje timing
pi_76191938
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:32 schreef Hankster het volgende:

[..]

Sterk stukje timing
Beter nu dan tijdens de spelen
pi_76191965
Van der Sar, Smeets?
sig verwijderd door FA
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:34:34 #252
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76191981
Ja joh, blijf lekker met je camera voor haar giegel hangen joh. Pauper
pi_76191990
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:34 schreef Ambrosius het volgende:
Van der Sar, Smeets?
De zus van Edwin toch?
pi_76192144
Iemand een idee trouwens over de megaubersupergeheime revolutie waar over gesproken werd voor wat betreft de pakken die bij de Spelen gebruikt gaan worden door Nederland?
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:38:42 #255
30220 Barca
pi_76192158
Ah, onze babe! Ze gaat voor de 500m, 1000m en 1500m. Haar ploeg doet het inderdaad goed.

Verklaring? Hard trainen, maar niet te veel (zoals bij TVM). Goede sfeer!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef wimderon het volgende:
Iemand een idee trouwens over de megaubersupergeheime revolutie waar over gesproken werd voor wat betreft de pakken die bij de Spelen gebruikt gaan worden door Nederland?
Materiaal en constructie?
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:39:32 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76192191
Wat een belachelijke bezetting ook bij de NOS. Smeets, twee 'deskundigen' en dan ook wat verslaggevertjes die de schaatsers aan het janken moeten maken. Vervolgens doe je radio1 aan en zitten daar ook een stuk of vier pipo's te ouwehoeren over het schaatsen. Tsjonge jonge.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76192291
quote:
Ze nemen denk ik de pakken over van de zwemmers
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:42:41 #258
30220 Barca
pi_76192318
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een belachelijke bezetting ook bij de NOS. Smeets, twee 'deskundigen' en dan ook wat verslaggevertjes die de schaatsers aan het janken moeten maken. Vervolgens doe je radio1 aan en zitten daar ook een stuk of vier pipo's te ouwehoeren over het schaatsen. Tsjonge jonge.
Koek en soapie - niveau. Heel toepasselijk.
pi_76192361
Verheijen niet naar het EK. Waarom heeft 'ie dan de 1500 gereden vandaag?
pi_76192378
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:42 schreef Barca het volgende:

[..]

Koek en soapie - niveau. Heel toepasselijk.
Word het niet eens tijd dat jullie lekker met z'n tweeen een eigen topic ergens in ONZ openen en daar verder gaan keuvelen. De tering wat een kansloos volk
pi_76192612
Zo ook net thuis.... wat sneu voor Wennemars... maar ik denk dat hij de aanwijsplek krijgt voor de TP... verder mooi dat ook Mulder nog is opgevist

Gerritsen en Boer maken toch wel kans op een bronzen plak op de Spelen op de 500m in deze vorm
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:50:43 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_76192650
quote:
Er zit een klein straaljagermotortje in. Sssst.
Poef.....gone! ©golfer
pi_76192844
Is Elma de Vries eigenlijk al zeker van de 5 km op de Spelen nu, omdat ze als enige een kwalificatie heeft?

(zal vast al eens gevraagd zijn)
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:55:57 #264
30220 Barca
pi_76192881
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:49 schreef TheVulture het volgende:
Zo ook net thuis.... wat sneu voor Wennemars... maar ik denk dat hij de aanwijsplek krijgt voor de TP... verder mooi dat ook Mulder nog is opgevist

Gerritsen en Boer maken toch wel kans op een bronzen plak op de Spelen op de 500m in deze vorm
Vrouwen in ieder geval de meeste kans op een plak op de korte afstanden.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef Marcoss het volgende:
Is Elma de Vries eigenlijk al zeker van de 5 km op de Spelen nu, omdat ze als enige een kwalificatie heeft?

Afhankelijk van resultaat op 5km?
pi_76192910
quote:

Als ze hem wint wel, als ze hem niet wint komt er een AKT 2
pi_76192912
quote:

Nee. Als iemand haar klopt morgen, krijgen we een AKT2 tussen die winnaar en Elma de Vries. De winnaar daarvan mag dan naar Vancouver. Als De Vries morgen zelf wint, gaat zij natuurlijk.
pi_76192967
quote:
Ene Bert weet er meer van...
http://twitpic.com/v45xc
http://twitter.com/JacOrie/status/6998509940
pi_76192969
Ik zou eigenlijk niet weten wie morgen die 5k bij de dames moet gaan winnen... Valkenburg misschien, De Vries is gewoon niet goed genoeg op dit moment helaas
  dinsdag 29 december 2009 @ 19:59:22 #269
30220 Barca
pi_76193023
En ... of we 10 verschillende vrouwen krijgen moeten we nog afwachten, toch?
pi_76193060
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:59 schreef Barca het volgende:
En ... of we 10 verschillende vrouwen krijgen moeten we nog afwachten, toch?
Die gaan we echt niet halen....
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:06:26 #271
30220 Barca
pi_76193307
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Die gaan we echt niet halen....
Gaan we straks mensen aanwijzen die niks presteren.
pi_76193472
Ik denk wel dat Wennemars de aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging zodat hij waardig afscheid kan nemen met Olympisch Goud. Daarbij vind ik hem net iets beter voor de ploegenachtervolging dan Olde Heuvel/ Blokhuisen.
Ideaal zal zijn als morgen Verheijen 1 wordt en Olde Heuvel 2. Maar dat zal wel niet gebeuren.
pi_76193618
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:10 schreef tennisboy het volgende:
Ik denk wel dat Wennemars de aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging zodat hij waardig afscheid kan nemen met Olympisch Goud. Daarbij vind ik hem net iets beter voor de ploegenachtervolging dan Olde Heuvel/ Blokhuisen.
Ideaal zal zijn als morgen Verheijen 1 wordt en Olde Heuvel 2. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Wennemars gaat voor het Ritsma-scenario van 4 jaar geleden
pi_76194295
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:10 schreef tennisboy het volgende:
Ik denk wel dat Wennemars de aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging zodat hij waardig afscheid kan nemen met Olympisch Goud.
Erben moet aangewezen omdat 'ie goed genoeg is, niet 'om waardig afscheid te kunnen nemen'. Er valt veel te zeggen voor Erben, maar voor WOH valt net zoveel (zo niet meer) te zeggen.

Bovendien is dat goud lang niet zeker.
pi_76195053
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 19:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee. Als iemand haar klopt morgen, krijgen we een AKT2 tussen die winnaar en Elma de Vries. De winnaar daarvan mag dan naar Vancouver. Als De Vries morgen zelf wint, gaat zij natuurlijk.
Maar er zijn toch 2 plekken op de 5 km? En bij de vrouwen komen we waarschijnlijk ook niet aan 10 deelneemsters en dan neem ik aan dat er ook 2 gaan. Maar als de Vries dus morgen 2de wordt, krijgen we een OKTII waar de nummer 1 en de Vries (+ nog anderen dus) aan meedoen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:49:32 #276
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76195224
Vreemd dat de commentatoren Wennemars zo vroeg al afschreven omdat hij achter WOH eindigde. Ze snappen na 3 dagen nog steeds niets van de regels.
Maar uiteindelijk toch misgelopen, erg jammer.

Wennemars trager op de 1500m dan WOH, dus ook oor de achtervolging denk ik niet dat Wennemars in aanmerking komt. Jammer genoeg niet kunnen zien wat Blokhuijsen waard was, dus verwacht ik dat WOH zal worden aangewezen voor de achtervolging. En dat is echt nodig, want van onze 5 topmensen voor de achtervolging (Kramer, Verheijen, WOH, Wennemars, Blokhuijsen) is alleen Kramer zeker. Wat een armoe. Verheijen komt daar nog bij, en Tuitert kan als 4e man (in de eerste ronde tegen de Zweden of Koreanen), maar een aanwijsplek is zeker nodig. We moeten immers geen goede kans op goud laten ontlopen door te kiezen voor Mulder die misschien kans op brons heeft. Maar zolang Van der Kieft niets vreemds doet op de 10km krijgen we uiteindelijk geen problemen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_76195259
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar er zijn toch 2 plekken op de 5 km? En bij de vrouwen komen we waarschijnlijk ook niet aan 10 deelneemsters en dan neem ik aan dat er ook 2 gaan. Maar als de Vries dus morgen 2de wordt, krijgen we een OKTII waar de nummer 1 en de Vries (+ nog anderen dus) aan meedoen?
Nr.1 heeft geen kwalificatie dus komt er een skate 0ff. Volgens NOC NSF is er maar 1 startplek te verdienen. de 2de 5000M rijdt dan iemand die ook de 3 kilometer rijdt.
pi_76195317
Ja, de commentatoren weten helaas ook niet veel van de regels af. Over het algemeen weten de Fokkers hier er ondertussen meer van af.
pi_76195519
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:50 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Nr.1 heeft geen kwalificatie dus komt er een skate 0ff. Volgens NOC NSF is er maar 1 startplek te verdienen. de 2de 5000M rijdt dan iemand die ook de 3 kilometer rijdt.
Oké, duidelijk

Belangrijk nadeel voor de ploegenachtervolging bij de mannen is natuurlijk ook dat Verheijen vlak voor de Spelen nog een keer moet pieken..
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:57:14 #280
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76195528
Loting 10km
Van der Kieft - Bob de Jong in de voorlaatste rit.
Verheijen - WOH in de laatste. Goed nieuws voor het TVM-kamp, Mulder en de ploegenachtervolging.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:57:40 #281
106690 MiLalaa
como una manana de verano
pi_76195548
Zo, ben er ook weer.

Morgen voor de 1e keer in m'n leven duimen dat Bob zich direct plaatst. Dan hoeft Mulder zich niet meer veel zorgen te maken.
En schaf alsjeblieft het AKT2 voor de 5km af, stuur Verheijen.
Alleen AKT2-en voor Timmer, en verder een relaxte voorbereiding naar OS.
Tot slot WOH aanwijzen voor team pursuit. Erg jammer voor Erben dat wel. Maar WOH lost ook niet zomaar bij Sven.

Poeh, ik zie het weer best positief in. Gunstig, niet kijken.

Hopelijk houdt Control de vorm trouwens wel vast. En is het niet zoals bij de zwemclub in Peking. Maar ze zijn nu lekker bezig. Boer en Gerritsen
Be sure to wear some flowers in your hair
pi_76195742
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Oké, duidelijk

Belangrijk nadeel voor de ploegenachtervolging bij de mannen is natuurlijk ook dat Verheijen vlak voor de Spelen nog een keer moet pieken..
ja dat klopt, Hij zal zich ook wel morgen plaatsen voor de 10km. Zodat hij zeker is van de 10 km.
pi_76195799
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef Montov het volgende:
Loting 10km
Van der Kieft - Bob de Jong in de voorlaatste rit.
Verheijen - WOH in de laatste. Goed nieuws voor het TVM-kamp, Mulder en de ploegenachtervolging.
Mooie loting voor Verheijen. Verheijen als rekenwonder plaats hij zich wel. Hopelijk kan hij WOH mee nemen.
pi_76196275
Wie hebben er naast Verheijen en De Jong nog meer een kwalificatie voor de 10km.... en gaan de nummers 1 en 2 naar Vancouver
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:17:19 #285
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76196365
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:14 schreef TheVulture het volgende:
Wie hebben er naast Verheijen en De Jong nog meer een kwalificatie voor de 10km.... en gaan de nummers 1 en 2 naar Vancouver
WOH en Van der Kieft hebben een kwalificatie. Gekwalificeerden in de top2 plaatsen zicht direct.
Géén kloon van tvlxd!
pi_76196427
Ok maar als WOH zich plaatst dan gooit hij de deur voor Wennemars definitief in het slot dus
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:20:46 #287
30220 Barca
pi_76196480
Wanneer plaatst Gerritsen zich voor de Playboy?
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:21:52 #288
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76196540
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:18 schreef TheVulture het volgende:
Ok maar als WOH zich plaatst dan gooit hij de deur voor Wennemars definitief in het slot dus
Ja. Maar ik weet niet op basis waarvan Wennemars voor de achtervolging zal worden aangewezen. Zijn sterkste argument, de 1500m, verliest hij van WOH. En WOH heeft meer duurvermogen en is net zo ervaren en betrouwbaar op de achtervolging de afgelopen jaren.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:23:12 #289
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_76196590
quote:
Tsja, ik zeg het als Erbenfan met toch wel wat pijn in het hart ; Maar WOH heeft meer in Vancouver te zoeken dan Erben.
pi_76196654
quote:
Klopt, al verwacht ik niet dat hij Verheijen of de Jong kan kloppen op dit moment.
  dinsdag 29 december 2009 @ 21:30:26 #291
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_76196906
http://www.nusport.nl/sch(...)ervolgingsploeg.html

Kuipers, Gerritsen en Van Riessen in de achtervolgingsploeg. Het succes is Orie nu al naar het hoofd gestegen.

Nee, vooral doen als je de goede naam van je team wil verkwanselen...
Géén kloon van tvlxd!
pi_76197019
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:30 schreef Montov het volgende:
http://www.nusport.nl/sch(...)ervolgingsploeg.html

Kuipers, Gerritsen en Van Riessen in de achtervolgingsploeg. Het succes is Orie nu al naar het hoofd gestegen.

Nee, vooral doen als je de goede naam van je team wil verkwanselen...
Lijkt me een slecht plan idd.
pi_76197240
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:21 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja. Maar ik weet niet op basis waarvan Wennemars voor de achtervolging zal worden aangewezen. Zijn sterkste argument, de 1500m, verliest hij van WOH. En WOH heeft meer duurvermogen en is net zo ervaren en betrouwbaar op de achtervolging de afgelopen jaren.
Je zou de keuze voor Wennemars nog enigszins kunnen verdedigen omdat je anders wellicht wat pure snelheid tekort komt, uitgaande van sowieso Kramer en Verheijen, maar in feite is Olde Heuvel de logische keuze nu inderdaad.
pi_76197299
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:33 schreef Butterfly91 het volgende:

[..]

Lijkt me een slecht plan idd.
Inderdaad, zowel bij de mannen als bij de vrouwen een belachelijk plan

Wennemars is zo'n beetje de enige 1500 meter rijder met sprintachtergrond ter wereld die de pursuit echt heel goed aankan.
pi_76197485
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

Wennemars is zo'n beetje de enige 1500 meter rijder met sprintachtergrond ter wereld die de pursuit echt heel goed aankan.
Precies en dat heeft hij al meerdere malen bewezen.
Als je sprinters als Kuipers, Gerritsen en Van Riessen toevoegt help je eigenhandig een medaille (mannen) en een eventuele medaillekans (vrouwen) om zeep.
pi_76197490
Tuitert heb ik nog wel hoog zitten voor de TP..... Kuipers mist uithouding denk ik
pi_76197568
Tuitert zouden ze moeten gebruiken als het echt niet anders kan, ik zie liever Wennemars of WOH.
pi_76197753
Tuitert als 4de man, die is er toch. Probleem is nu wie je als 3de man er bij haalt.
pi_76198331
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

Nou ja, Tuitert is nu al sowieso de vierde man en kan het ook. Kuipers heeft ook al een (of meerdere?) TP gereden, die kan het ook. Hij zal niet lossen (ben ik met Orie eens), maar daar is ook alles mee gezegd denk ik. Groothuis heeft echter wel te weinig inhoud denk ik. Op de 1500m valt hij steeds de laatste ronde stil.

Dus op zich kan het. Maar het ideale team zou inderdaad Kramer, Verheijen en WOH zijn (met Tuitert als vierde man).
pi_76198474
Ik heb liever Kramer, Verheijen, Wennemars, tuitert
pi_76198492
haha Orie vind Gerritsen, Riessen geschrikt voor de ploegenachervolging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')