abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76183647
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 14:44 schreef RandyK het volgende:
Goh veel gezeur hier over de regeltjes, maar ze zijn er nu eenmaal...
Om de stand van zaken wat betreft plaatsing en kansen op plaatsing duidelijk te maken, misschien wel even leuk om te kijken wat de afstanden van vandaag kunnen betekenen voor schaatsers die vandaag op de tribune zitten...

HEREN
Geplaatst Olympische Spelen:
1) Kramer (5000m+10000m)
2) Groothuis (1000m)*
3) Kuipers (500m+1000m)
4) Tuitert (1000m)*
5) De Jong (5000m)

De 'wachtrij' bestaat nog uit 6 plekken en kan kleiner worden naarmate reeds geplaatste schaatsers zich voor een extra afstand weten te plaatsen. Directe plaatsing voor de OLS 1500m is gebaseerd op de eerste twee gekwalificeerde schaatsers van vandaag. Zodra één of meerdere van bovenstaande heren zich voor de 1500meter plaatst komen er achtereenvolgens plekken vrij voor onderstaande schaatsers. Dit geldt ook morgen voor de 10km.

Wachtrij:
1) Winnaar AKT II 5000 meter (Verheijen/ Verweij/ De Vries)
Plaatst zich wanneer één van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatst voor de OLS (top 2 rijdt vandaag).
2) Smeekens (500m)
Plaatst zich wanneer twee van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatsen voor de OLS (top 2 rijden vandaag).
3) Nr. 3 1500meter
Plaatst zich vandaag direct mist reeds geplaatst voor een andere afstand (Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers). Plaatst zich anders indien één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
4) Bos (500m+1000m)
Plaatst zich alleen indien drie van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich vandaag plaatsen voor de OLS (top 3 rijden vandaag), EN één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
5) Nr. 4 1500meter
Plaatst zich vandaag direct mist reeds geplaatst voor een andere afstand (Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers). Plaatst zich anders indien Bos gekwalificeerd raakt EN de AKT II 5km wordt gewonnen door iemand die al een startplek heeft voor een andere afstand. Bijvoorbeeld wanneer Bob de Vries zich voor zowel de 5km als de 10km weet te plaatsen.
6) Mulder (500m)**
Plaatst zich alleen indien Bos zich weet te plaatsen en de nr.4 van de 1500m zich vandaag al plaatst voor de OLS. Dit is in de praktijk alleen mogelijk als Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers in willekeurige volgorde de vier geplaatsten voor de 1500m worden, Bob de Jong zich plaatst op de 10km en ten slotte op het AKT II de 5000m gewonnen wordt door iemand die zich ook al op een andere afstand (de 10km) heeft geplaatst. Al met al waarschijnlijk vandaag dus al byebye Mulder. Klein detail is dat Bos met zijn plaatsing voor de 1000m, de 500m ook zal mogen rijden op de OLS, terwijl hij achter Mulder finishte.

Al met al zit het er dik in dat de nummer 2 van de AKT II 5000m de aanwijsplek zal krijgen voor de ploegenachtervolging. Alleen Bob de Vries zal hier waarschijnlijk niet voor in aanmerking komen n.a.v. zijn presteren in Salt Lake City.

* Indien Bos en/of Mulder niet mee gaan naar Vancouver, dan komen achtereenvolgens Groothuis en Tuitert in aanmerking om toch te starten op de Olympische 500 meter. Zelfs Erben Wennemars heeft nog een beetje uitzicht op deelname aan de 1000 meter indien hij zich vandaag plaatst voor de 1500 meter en Jan Bos niet naar Vancouver gaat.
** De enige onduidelijkheid die er nog heerst is of Mulder telt als de nummer 2 of de nummer 3 van de 500 meter, aangezien Kuipers geen kwalificatie had. Als hij als de nummer 2 van de 500 meter gezien wordt, dan komt Mulder nog vóór de nr.4 van de 1500meter in het lijstje. In dat geval hoeft de nr.4 van vandaag niet al geplaatst te zijn voor een andere afstand.

DAMES
Geplaatst Olympische Spelen:
1) Wüst (1500m+3000m)
2) Gerritsen (1500m)
3) Van Riessen (1500m)

Bij de vrouwen zich het er al naar uit dat zelfs Groenewold alsnog naar de OLS kan. De 500m van vandaag kan in ieder geval alvast drie namen opleveren, de vierde wordt waarschijnlijk pas bekend op een AKT II, mits Timmer deze wil gaan rijden. In het uiterste geval kan de wachtlijst vandaag zelfs al tot aan Renate Groenewold weggewerkt worden.

Wachtrij:
1) Winnaar 5000m van woensdag
Plaatst zich vandaag mits Boer, Gerritsen of Van Riessen vandaag top3 rijdt en er geen andere ongekwalificeerde schaatster een AKT afdwingt middels top2.
2) Diane Valkenburg (3000m)
Plaatst zich vandaag mits twee van Boer, Gerritsen en Van Riessen vandaag top3 rijdt en er geen andere ongekwalificeerde schaatster een AKT afdwingt middels top2.
3) Nr.2 5000m van woensdag
Plaatst zich vandaag mits drie van Boer, Gerritsen en Van Riessen vandaag top3 rijdt en er geen andere ongekwalificeerde schaatster een AKT afdwingt middels top2.
4) Boer (1500m)
Plaatst zich vandaag mits ze op de 500m top3 rijdt.
5) Timmer of Nr.4 500m, mits TImmer een AKT II wenst. Groenewold indien TImmer toch afziet van een AKT II.
Plaatst zich morgen indien Boer, Gerritsen, Van Riessen en Wust samen in totaal 4 van de 6 startbewijzen pakken op de 500m en 1000m samen.
6) Groenewold (3000m) of Nr.4 500m.
Plaatst zich morgen indien Boer, Gerritsen, Van Riessen en Wust samen in totaal 5 van de 6 startbewijzen pakken op de 500m en 1000m samen.

Aangezien van Boer en Gerritsen toch verwacht mag worden dat zij zich zowel op de 500m als de 1000m zullen plaatsen, kan van Riessen of Wust dus alsnog Groenewold een startplek cadeau doen. Zou toch mooi zijn als Wust morgen op de 1000m haar ploeggenote naar Vancouver weet te sturen... Overigens zou de Vries, als ze zich plaatst voor de 5000m, een logische vervanger kunnen zijn voor Groenewold op de OLS 3000m.

Al met al zal er na vanavond een stuk meer duidelijkheid zijn voor de wachtrijen, en ook voor de gegadigden voor de ploegenachtervolging. Waarschijnlijk zullen Wust, Valkenburg en De Vries nog aangevuld kunnen worden met de aanwijsplek, wat (mits in vorm) ook Groenewold zou kunnen zijn. Misschien zelfs Van Deutekom mits ze op het EK aantoont de vorm terug te hebben gevonden. Al met al lijken er zich dus geen 'problemen' voor te doen wat betreft de inzendlimiet voor de vrouwen.
Dinsdag (vanaf 17:30 uur):
500m Vrouwen, gekwalificeerd: Margot Boer, Annette Gerritsen, Laurine van Riessen, Marianne Timmer, Thijsje Oenema
1500m Mannen, gekwalificeerd: Stefan Groothuis, Mark Tuitert, Rhian Ket, Remco Olde Heuvel, Simon Kuipers, Erben Wennemars, Sven Kramer

Woensdag (vanaf 14:50 uur):
1000m Vrouwen, gekwalificeerd: Margot Boer, Annette Gerritsen, Laurine van Riessen, Ireen Wust, Marianne Timmer, Natasja Bruintjes
5000m Vrouwen, gekwalificeerd: Elma de Vries
10000m Mannen, gekwalificeerd: Bob de Jong, Carl Verheijen, Wouter Olde Heuvel, Arjen vd Kieft.
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:50:35 #2
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_76183726
Het Aegon Kwalificatietoernooi wordt al spottend Arie Koops' toernooi genoemd.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:32 schreef RandyK het volgende:

[..]

Op de 5000m heeft alleen De Vries een kwalificatie en plaatst alleen zij zich direct mits ze morgen wint. Wint iemand anders de 5000m, dan dwingt diegene een OKT 2 af voor die afstand. Wat dat betreft is het jammer dat De Vries zich niet voor de 3000m heeft geplaatst, want dan had ze eigenlijk sowieso al op de 5000m kunnen starten en zouden ze de winnares op de 5000m van morgen ook al direct aan kunnen wijzen. Overigens is De Vries de enige met een kwalificatie omdat Groenewold, Kleinsman, van der Weijden en Gretha Smit daartoe gefaald hebben in Hamar. Andere rijdsters hebben niet eens de kans gekregen in een WC om zich een kwalificatie toe te eigenen. Overigens was De Vries daar ook niet in de voorhoede te bekennen (11e/12e tijd van de dag toen) en moeten we ons eigenlijk gaan afvragen of we uberhaupt wat te zoeken hebben op die afstand...

Timmer in ieder geval op OKT 2 500m. Hoe het op de 1000m zit zullen we woensdag wel horen van de NOS, in principe heeft ze er wel een kwalificatie voor dus zou ze wel een OKT 2 kunnen opeisen. Ze heeft geen kwalificatie voor de 1500m, dus geen OKT 2 voor die afstand.
Ja, als je met 10 schaatsters in de problemen komt, dan de plekken verdelen over de kortere afstanden en ploegenachtervolging. Met rijdsters die zich hebben geplaatst voor een individuele afstand!

Timmer op de 1500m dus niet zo goed in de wereldbeker. Dan was dat alleen Gerritsen?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:37 schreef Barca het volgende:
Maar ... Groenewold gaat die vorm niet halen. En Bos in vorm heeft inderdaad meer kansen, maar als je hem, terwijl hij zo ver achter ligt ... zo wilt bevoordelen. Hou dan geen okt!

Wat betreft Mulder: redelijk tot goed gepresteerd in de wereldbekerwedstrijden. Nederlands record. Die zou in mijn ogen samen met Smeekens én Groothuis, Kuipers en Bos moeten meedoen aan de OS op de 500m. Overigens hebben in de weredlberk Tuiter en Michel Mulder beter gepresteerd dan Bos.

Groothuis was 5e op de 500m en Tuitert 6e. Zij zullen zich waarschijnlijk plaatsen voor de 1000m en 1500m.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_76183791
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:24 schreef RandyK het volgende:
Wat ik wel grappig vindt is de tegenstelling in de zienswijze van de KNSB en alle mensen op dit soort fora. De KNSB focust op het uitzenden van potentiële medaillewinnaars maar hier ligt de focus meer op het 'eerlijk' behandelen van de AKT uitslag... En natuurlijk gaat Groenewold niet naar de OLS als ze niet in vorm is, maar als ze dan wél de vorm te pakken heeft, dan is haar medaillekans op de 3000meter toch veel groter dan van een Voorhuis? Hetzelfde geldt voor de Nuis discussie, een Jan Bos heeft met een topdag kans op een medaille, maar een Nuis toch zeker niet?
Dit is dus precies de reden waarom schaatsers die in het verleden niet hebben aangetoond serieuze kans te hebben op een medaille in Vancouver, op het AKT moeten winnen om uberhaupt een kans te maken op de OLS, en eigenlijk vind ik dat ook wel logisch; waarom zou je de nummer 3 van een afstand die toevallig vandaag met een topdag derde van NEDERLAND is geworden, naar de OLS sturen waar hij in een WERELDVELD nog moet bidden voor top20? Waarom dan niet iemand sturen die de potentie heeft om een medaille te halen maar op het AKT een missertje heeft gemaakt?

Willen jullie nou echt op de OLS liever de eendagsvliegen van het AKT zien dan potentiële medaillekandidaten? :S

PS: En gek genoeg reageert met over Mulder juist weer omgekeerd, die zou naar de OLS moeten terwijl hij slechts 3e is van Nederland? Die moet juist wel zijn slechte eerste 500 meter vergeven worden omdat hij de afgelopen weken heeft laten zien met een uitschieter met de top mee te kunnen? Als je op de OLS 3e Nederlander bent, heb je echt gegarandeerd geen medaille...
Er is niets, maar dan ook niets wat er op wijst dat Groenewold en Bos hun topvorm van de voorgaande jaren nog gaan halen.

Het verschil met Mulder is natuurlijk dat het zijn eerste slechte 500 meter dit jaar is, terwijl Bos en Groenewold dit jaar nog helemaal niets hebben laten zien. Om er op te hopen dat zij op de OS wel opeens hun vorm halen, is niet veel meer dan hopen. Vooral omdat Bos en Groenewold in het verleden juist wel eerder in het jaar altijd goede momenten hadden. Nu heeft Groenewold nog veel tegenslag gehad, dus die kun je (heel) misschien nog het voordeel van de twijfel gunnen. Maar Bos? Wat heeft die nu laten zien dit jaar?
pi_76183883
In deze verder dus? Dan pleur ik diegene die eerder was op slot
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  dinsdag 29 december 2009 @ 15:56:55 #5
30220 Barca
pi_76183943
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er is niets, maar dan ook niets wat er op wijst dat Groenewold en Bos hun topvorm van de voorgaande jaren nog gaan halen.

Het verschil met Mulder is natuurlijk dat het zijn eerste slechte 500 meter dit jaar is, terwijl Bos en Groenewold dit jaar nog helemaal niets hebben laten zien. Om er op te hopen dat zij op de OS wel opeens hun vorm halen, is niet veel meer dan hopen. Vooral omdat Bos en Groenewold in het verleden juist wel eerder in het jaar altijd goede momenten hadden. Nu heeft Groenewold nog veel tegenslag gehad, dus die kun je (heel) misschien nog het voordeel van de twijfel gunnen. Maar Bos? Wat heeft die nu laten zien dit jaar?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:37 schreef Barca het volgende:
Maar ... Groenewold gaat die vorm niet halen. En Bos in vorm heeft inderdaad meer kansen, maar als je hem, terwijl hij zo ver achter ligt ... zo wilt bevoordelen. Hou dan geen okt!

Wat betreft Mulder: redelijk tot goed gepresteerd in de wereldbekerwedstrijden. Nederlands record. Die zou in mijn ogen samen met Smeekens én Groothuis, Kuipers en Bos moeten meedoen aan de OS op de 500m. Overigens hebben in de weredlberk Tuiter en Michel Mulder beter gepresteerd dan Bos.

Groothuis was 5e op de 500m en Tuitert 6e. Zij zullen zich waarschijnlijk plaatsen voor de 1000m en 1500m.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:55 schreef Olga het volgende:
Ja, doe dat maar. Wilde ik net gaan vragen (maar druk met posten)!
pi_76184009
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:52 schreef Wombcat het volgende:

Het verschil met Mulder is natuurlijk dat het zijn eerste slechte 500 meter dit jaar is, terwijl Bos en Groenewold dit jaar nog helemaal niets hebben laten zien.
Bos staat 9e in de 1000m WC ranking, is daarmee 2e Nederlander achter Tuitert en voor Kuipers, Elgersma, Groothuis en Nijenhuis. Hij werd gedeeld 4e (met Tuitert) op de 1000m tijdens de WorldCup in Heerenveen, slechts 13 hondersten verwijderd van de zilveren plak die dag. Hoezo heeft Bos nog niets laten zien?
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:50 schreef Barca het volgende:Timmer op de 1500m dus niet zo goed in de wereldbeker. Dan was dat alleen Gerritsen?
WC Stand 1500m:
3. Wust
9. Valkenburg
13. De Vries
14. Boer
21. Gerritsen
25. Van Riessen

[ Bericht 19% gewijzigd door RandyK op 29-12-2009 16:04:37 ]
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:03:07 #7
30220 Barca
pi_76184145
Dan Bos wél op de 1000m maar niet op de 500m! Maar dan dus Bos ten koste van Nuis en niet ten koste van Ronald Mulder.
pi_76184297
Bos rijdt niet ten koste van Mulder de 500meter. Als Mulder recht heeft op de 500meter rijdt hij hem. Bos krijgt de 500m er alleen bij cadeau als hij mee mag voor de 1000m, omdat er nu eenmaal 4 startplekken zijn op de 500m.
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:11:42 #9
30220 Barca
pi_76184408
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:08 schreef RandyK het volgende:
Bos rijdt niet ten koste van Mulder de 500meter. Als Mulder recht heeft op de 500meter rijdt hij hem. Bos krijgt de 500m er alleen bij cadeau als hij mee mag voor de 1000m, omdat er nu eenmaal 4 startplekken zijn op de 500m.
Maar Mulder en Smeekens waren 3e en 2e. Toch hebben zij nog geen startbewijs. Het kan in theorie dus zijn dat Bos (samen met Kuipers) de 500m mag rijden ten koste van Smeekens en Mulder. Slechte zaak!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 december 2009 @ 16:12:24 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_76184425
Zo om 17.30 weer
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:13:43 #11
67205 Colplay
How you doin??
pi_76184454
Bos mag van mij wel mee, heeft op de 500 laten zien dat de vorm best goed is. Maar vandaag wordt er in ieder geval meer duidelijk over de dubbele bezetting op 1000 en 1500 en dan kan er serieus geteld gaan worden hoeveel mensen we hebben en hoeveel plaatsen we over hebben.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_76184515
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:58 schreef RandyK het volgende:

[..]

Bos staat 9e in de 1000m WC ranking, is daarmee 2e Nederlander achter Tuitert en voor Kuipers, Elgersma, Groothuis en Nijenhuis. Hij werd gedeeld 4e (met Tuitert) op de 1000m tijdens de WorldCup in Heerenveen, slechts 13 hondersten verwijderd van de zilveren plak die dag. Hoezo heeft Bos nog niets laten zien?
[..]

WC Stand 1500m:
3. Wust
9. Valkenburg
13. De Vries
14. Boer
21. Gerritsen
25. Van Riessen
OK. Dan zit ik er naast met Bos. Maar Groenewold heeft nog weinig laten zien, en ook geen opgaande lijn. Sterker nog: een afgaande lijn: 13e, 14e en 18e in de WC op de 3000 meter. Nu is ze ook nergens. Op basis waarvan moet zij dan naar de OS? Omdat ze vorig jaar zo goed reed? Kan best zijn, maar de OS zijn dit jaar, niet vorig jaar.
pi_76184541
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:55 schreef Olga het volgende:
Ja, doei.
is ok
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:18:08 #14
30220 Barca
pi_76184562
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:13 schreef Colplay het volgende:
Bos mag van mij wel mee, heeft op de 500 laten zien dat de vorm best goed is. Maar vandaag wordt er in ieder geval meer duidelijk over de dubbele bezetting op 1000 en 1500 en dan kan er serieus geteld gaan worden hoeveel mensen we hebben en hoeveel plaatsen we over hebben.
Maar hij was niet zo goed dat ik zeg dat hij de voorkeur moet krijgen boven Mulder en Smeekens. Als je al met dubbelen zit, en de 500m staat laag in de matrix, dan kan je ook Tuitert laten rijden. Die rijdt in de worldcup beter. Groothuis ook. (Die is nog beter dan Tuitert.)
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:16 schreef Wombcat het volgende:

[..]

OK. Dan zit ik er naast met Bos. Maar Groenewold heeft nog weinig laten zien, en ook geen opgaande lijn. Sterker nog: een afgaande lijn: 13e, 14e en 18e in de WC op de 3000 meter. Nu is ze ook nergens. Op basis waarvan moet zij dan naar de OS? Omdat ze vorig jaar zo goed reed? Kan best zijn, maar de OS zijn dit jaar, niet vorig jaar.
Als haar vorm terugkomt dan ... maar dat gaat, helaas, niet gebeuren.
pi_76184602
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:11 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar Mulder en Smeekens waren 3e en 2e. Toch hebben zij nog geen startbewijs. Het kan in theorie dus zijn dat Bos (samen met Kuipers) de 500m mag rijden ten koste van Smeekens en Mulder. Slechte zaak!
Smeekens was eerste! Die theorie die jij hier schetst gaat niet gebeuren. Als Bos en Kuipers de 500 mogen rijden betekent dat zij zich op andere afstanden gekwalificeerd hebbenen is er sowieso wel ruimte om Smeekens mee te nemen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_76184673
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:18 schreef Barca het volgende:

[..]

Maar hij was niet zo goed dat ik zeg dat hij de voorkeur moet krijgen boven Mulder en Smeekens. Als je al met dubbelen zit, en de 500m staat laag in de matrix, dan kan je ook Tuitert laten rijden. Die rijdt in de worldcup beter. Groothuis ook. (Die is nog beter dan Tuitert.)
Die voorkeur zal hij ook niet krijgen. Hij mag hooguit de 3e of 4e plek van de 500m opvullen omdat hij toch al aanwezig is omdat hij zich gekwalificeerd heeft op een andere afstand.
The way you rock'n'roll
pi_76184679
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:11 schreef Barca het volgende:

[..]

En Mulder staat 8e in het WC-klassement op de 500, met een podiumplaats, Smeekens 9e, ook met een podiumplaats. Bos staat 9e op de 1000, zonder podiumplaats.

Mulder en Smeekens rijden op het OKT top 3 op de 500, Bos wordt 6e op de 1000.

Hm. Wie heeft het dan de beste kansen op een medaille, afgaande op de prestaties dit seizoen?
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:23:12 #18
30220 Barca
pi_76184716
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Smeekens was eerste! Die theorie die jij hier schetst gaat niet gebeuren. Als Bos en Kuipers de 500 mogen rijden betekent dat zij zich op andere afstanden gekwalificeerd hebbenen is er sowieso wel ruimte om Smeekens mee te nemen.
Dacht net op teletekst te hebben gezien dat Kuipers eerste was. Maar goed ... de kans is echt aanwezig dat we door de lange afstanden geen plek over houden voor 4 rijders op de 500m en we door dubbele bezetting toch moeten kiezen voor Bos i.p.v. Mulder.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Die voorkeur zal hij ook niet krijgen. Hij mag hooguit de 3e of 4e plek van de 500m opvullen omdat hij toch al aanwezig is omdat hij zich gekwalificeerd heeft op een andere afstand.
Volgens mij wél als we niet alle plekken op de 500m kunnen opvullen.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En Mulder staat 8e in het WC-klassement op de 500, met een podiumplaats, Smeekens 9e, ook met een podiumplaats. Bos staat 9e op de 1000, zonder podiumplaats.

Hm. Wie heeft het dan de beste kansen op een medaille, afgaande op de prestaties dit seizoen?
Niet Bos, maar dát is dus het probleem van maar 10 mannen mogen sturen. De 1000m scoort hoger dan de 500m en dus moet de houder van het Nederlands record mogelijk thuis blijven, en mag in zijn plaats iemand starten die op die afstand nog helemaal niets heeft gepresteerd.

[ Bericht 26% gewijzigd door Barca op 29-12-2009 16:28:41 ]
pi_76184895
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bos.
pi_76184922
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef Barca het volgende:

[..]

Dacht net op teletekst te hebben gezien dat Kuipers eerste was. Maar goed ... de kans is echt aanwezig dat we door de lange afstanden geen plek over houden voor 4 rijders op de 500m en we door dubbele bezetting toch moeten kiezen voor Bos i.p.v. Mulder.
[..]

Volgens mij wél als we niet alle plekken op de 500m kunnen opvullen.
Op de 5 kilometer en de 10 kilometer zullen wel de zelfde schaatser worden.
- Kramer, De Jong, Verheijen.
Dan heb je op de 2 lange afstanden maar 3 dezelfde schaatser, dus zijn er genoeg dubbele bezittingen. Mulder zal er echt wel aan de pas komen.
pi_76184986
Als dit zodadelijk de top 4 wordt van de 1500 meter wordt (niet waarschijnlijk, maar ook zeker niet onmogelijk) kunnen we lachen;

1. Rian Ket
2. Remco Olde Heuvel
3. Erben Wennemars
4. Kjeld Nuis.

Echter als van het groepje Kramer, Groothuis, Kuipers, Tuitert er 3 bij de eerste 4 rijden, zijn er volgens mij helemaal geen problemen en kunnen alle "logische" mensen gaan (er vanuit gaande dat uiteindelijk Kramer, Verheijden, de Jong uiteindelijk de beste 3 blijken op de twee langste afstanden). Het zou dan zoiets worden

500: Smeekens (1), Mulder (2), Kuipers (3), Bos (4)
1000: Kuipers, Bos, Groothuis (5), Tuitert (6)
1500: Kuipers, Tuitert, Kramer, Wennemars/Ket/Olde Heuvel (7)
5000: Kramer (8), de Jong (9), Verheijden (10)
10000: Kramer, de Jong, Verheijden

In dit scenario hoop ik dat Wennemars zich er bij schaatst, dan is de team pursuit compleet; Verheijden, Kramer, Tuitert, Wennemars,

Bovenstaande komt ook vrijwel overeen met de ideale ploeg als ik zou mogen kiezen.
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_76185024
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:23 schreef Barca het volgende:

[..]

Kwalificatie gaat op basis van het klassement. Smeekens won de eerste omloop. Kuipers de tweede maar Smeekens staat in het klassement bovenaan. Ook op teletekst
The way you rock'n'roll
pi_76185045
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef Gangster-Engel het volgende:
Als dit zodadelijk de top 4 wordt van de 1500 meter wordt (niet waarschijnlijk, maar ook zeker niet onmogelijk) kunnen we lachen;

1. Rian Ket
2. Remco Olde Heuvel
3. Erben Wennemars
4. Kjeld Nuis.

Echter als van het groepje Kramer, Groothuis, Kuipers, Tuitert er 3 bij de eerste 4 rijden, zijn er volgens mij helemaal geen problemen en kunnen alle "logische" mensen gaan (er vanuit gaande dat uiteindelijk Kramer, Verheijden, de Jong uiteindelijk de beste 3 blijken op de twee langste afstanden). Het zou dan zoiets worden

500: Smeekens (1), Mulder (2), Kuipers (3), Bos (4)
1000: Kuipers, Bos, Groothuis (5), Tuitert (6)
1500: Kuipers, Tuitert, Kramer, Wennemars/Ket/Olde Heuvel (7)
5000: Kramer (8), de Jong (9), Verheijden (10)
10000: Kramer, de Jong, Verheijden

In dit scenario hoop ik dat Wennemars zich er bij schaatst, dan is de team pursuit compleet; Verheijden, Kramer, Tuitert, Wennemars,

Bovenstaande komt ook vrijwel overeen met de ideale ploeg als ik zou mogen kiezen.
De beste man heet Verheijen
The way you rock'n'roll
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:34:48 #24
67205 Colplay
How you doin??
pi_76185103
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:18 schreef Barca het volgende:

[..]

[..]

Als haar vorm terugkomt dan ... maar dat gaat, helaas, niet gebeuren.
Smeekens is eerste op 500. En Bos zou ik graag plek 4 op de 1000 zien krijgen. Dan kan hij gelijk dubbel rijden op de 500 meter. Bos krijgt sowieso niet op 500 de voorkeur boven Mulder. Mulder had het zichzelf en Nederland zoveel makkelijker kunnen maken als hij gewoon tweede was geworden.

Aan de andere kans wist hij dat het hier moest gebeuren en hij kon de druk blijkbaar niet aan. Geen garantie dus dat hij op de OS, nog belangrijker, alles wel goed gaat. Mulder heeft nog steeds geen grote wedstrijd gereden, dus dat is afwachten.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  dinsdag 29 december 2009 @ 16:36:52 #25
30220 Barca
pi_76185172
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:29 schreef tennisboy het volgende:

[..]

Op de 5 kilometer en de 10 kilometer zullen wel de zelfde schaatser worden.
- Kramer, De Jong, Verheijen.
Dan heb je op de 2 lange afstanden maar 3 dezelfde schaatser, dus zijn er genoeg dubbele bezittingen. Mulder zal er echt wel aan de pas komen.
Maar de kans bestaat dat dat niet zo zal zijn!
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Kwalificatie gaat op basis van het klassement. Smeekens won de eerste omloop. Kuipers de tweede maar Smeekens staat in het klassement bovenaan. Ook op teletekst
Dat het op basis van een klassement over 2 series gaat weet ik ook wel! Meende echt dat ik net zag dat Kuipers algemeen klassement won voor Smeekens. En Mulder als 3e. Blijkbaar een vergissing.
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 16:34 schreef Colplay het volgende:

[..]

Smeekens is eerste op 500. En Bos zou ik graag plek 4 op de 1000 zien krijgen. Dan kan hij gelijk dubbel rijden op de 500 meter. Bos krijgt sowieso niet op 500 de voorkeur boven Mulder. Mulder had het zichzelf en Nederland zoveel makkelijker kunnen maken als hij gewoon tweede was geworden.

Aan de andere kans wist hij dat het hier moest gebeuren en hij kon de druk blijkbaar niet aan. Geen garantie dus dat hij op de OS, nog belangrijker, alles wel goed gaat. Mulder heeft nog steeds geen grote wedstrijd gereden, dus dat is afwachten.
Hoe noem je het dan als Smeekens en Mulder niet mogen meedoen aan de 500m op deOS en Kuipers en Bos wél?

Smeekens is namelijk nog niet zeker van een startbewijs. Ook al werd hij 1e.

[ Bericht 23% gewijzigd door Barca op 29-12-2009 16:43:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')