Dan heb je zeker een mooi team voor de ploegenachtervolging.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:31 schreef Gangster-Engel het volgende:
Als dit zodadelijk de top 4 wordt van de 1500 meter wordt (niet waarschijnlijk, maar ook zeker niet onmogelijk) kunnen we lachen;
1. Rian Ket
2. Remco Olde Heuvel
3. Erben Wennemars
4. Kjeld Nuis.
Echter als van het groepje Kramer, Groothuis, Kuipers, Tuitert er 3 bij de eerste 4 rijden, zijn er volgens mij helemaal geen problemen en kunnen alle "logische" mensen gaan (er vanuit gaande dat uiteindelijk Kramer, Verheijden, de Jong uiteindelijk de beste 3 blijken op de twee langste afstanden). Het zou dan zoiets worden
500: Smeekens (1), Mulder (2), Kuipers (3), Bos (4)
1000: Kuipers, Bos, Groothuis (5), Tuitert (6)
1500: Kuipers, Tuitert, Kramer, Wennemars/Ket/Olde Heuvel (7)
5000: Kramer (8), de Jong (9), Verheijden (10)
10000: Kramer, de Jong, Verheijden
In dit scenario hoop ik dat Wennemars zich er bij schaatst, dan is de team pursuit compleet; Verheijden, Kramer, Tuitert, Wennemars,
Bovenstaande komt ook vrijwel overeen met de ideale ploeg als ik zou mogen kiezen.
Dat is wel een hele kleine kans.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef Barca het volgende:
[..]
Maar de kans bestaat dat dat niet zo zal zijn!
[..]
Bos en Kuipers rijden de 500 alleen maar als ze zich op een andere afstand hebben geplaatst. Op een afstand waar we in ieder geval een grotere kans op goud hebben. Smeekens en Mulder kunnen maar een afstand rijden en zijn misschien een outsider voor brons. Dan is het zonde om daar een startplek aan te wijden, terwijl er andere schaatsers meer kans maken op een medaille of nodig zijn voor de achtervolging. Maar helaas is de TP geen onderdeel van de prestatiematrix. Een belachelijke beslissing trouwens, want na de 5000 en 10000 de beste kans op goud.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef Barca het volgende:
Hoe noem je het dan als Smeekens en Mulder niet mogen meedoen aan de 500m op deOS en Kuipers en Bos wél?
Smeekens is namelijk nog niet zeker van een startbewijs. Ook al werd hij 1e.
Nou ... wat als rijders als Bob de Vries zich plaatsen op de 5km ten koste van Verheijen én er zich iemand plaatst op de 10km ten koste van Bob de Jong?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:51 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Dat is wel een hele kleine kans.
Verheijen en de Jong zie ik ook op de 10 kilometer plaatsen en Verheijen wint wel de skate of voor de 5 kilometer.
Maar heeft Bos als nummer 4 op de 500m, nummer 6 op de 1000m en wellicht nummer 4 op de 1500m nou echt meer kans op een medaille op de OS dán Smeekens (1e op de 500m) en Ronald Mulder (3e op de 500m)?!quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:53 schreef Colplay het volgende:
[..]
Bos en Kuipers rijden de 500 alleen maar als ze zich op een andere afstand hebben geplaatst. Op een afstand waar we in ieder geval een grotere kans op goud hebben. Smeekens en Mulder kunnen maar een afstand rijden en zijn misschien een outsider voor brons. Dan is het zonde om daar een startplek aan te wijden, terwijl er andere schaatsers meer kans maken op een medaille of nodig zijn voor de achtervolging. Maar helaas is de TP geen onderdeel van de prestatiematrix. Een belachelijke beslissing trouwens, want na de 5000 en 10000 de beste kans op goud.
Nou dan gebruiken we de prestatiematrix en sturen we de mensen met de beste kansen op een medaille en heeft de rest pech en hadden ze deze week wat harder moeten rijden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Nou ... wat als rijders als Bob de Vries zich plaatsen op de 5km ten koste van Verheijen én er zich iemand plaatst op de 10km ten koste van Bob de Jong?
Eigenlijk is de prestatiematrix heel simpel, alleen types als Barca maken het veel moeilijker dan dat het is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:01 schreef automatic_ het volgende:
Wat een gedoe allemaal met die prestatiematrix
Ik kijk wel naar het definitieve lijstje als die er straks is.
Ja, en op basis van die prestatiematrix krijgt Bos wellicht de voorkeur boven Smeekens en Mulder.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:59 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nou dan gebruiken we de prestatiematrix en sturen we de mensen met de beste kansen op een medaille en heeft de rest pech en hadden ze deze week wat harder moeten rijden.
De kans op een medaille op de 1500m voor de nummer 4 op het okt is groter dan de kans op een medaille op de 500m voor de winnaar van het okt of de nummer 3 op het okt. Heel simpel, ja! Maar in mijn ogen niet realistisch.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eigenlijk is de prestatiematrix heel simpel, alleen types als Barca maken het veel moeilijker dan dat het is.
Bos krijgt nooit de voorkeur boven Smeekens, alleen boven Mulder.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, en op basis van die prestatiematrix krijgt Bos wellicht de voorkeur boven Smeekens en Mulder.
[..]
De kans op een medaille op de 1500m voor de nummer 4 op het okt is groter dan de kans op een medaille op de 500m voor de winnaar van het okt of de nummer 3 op het okt. Heel simpel, ja! Maar in mijn ogen niet realistisch.
Dat iddquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eigenlijk is de prestatiematrix heel simpel, alleen types als Barca maken het veel moeilijker dan dat het is.
Ik zie het gebeuren dat Smeekens niet meedoet aan de OS. Echt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:13 schreef Colplay het volgende:
Smeekens gaat wel naar de OS, dat is voor 99 procent trouwens zeker.
Kuipers, Groothuis, Tuitert en Kramer zijn al zeker. Dan blijven alleen Ket, Olde Heuvel en Wennemars over als gekwalificeerden zonder ticket. Dus als iemand zonder nominatie top 2 rijdt en Ket, Olde Heuvel en Wennemars de rest van de top vier vullen zou er een skate-off komen voor de laatste plaats en is Smeekens nog niet zeker na vandaag.
En ik zie het gebeuren dat jij weer geband wordt, echt. En nee, ik scheld je niet uit.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:20 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zie het gebeuren dat Smeekens niet meedoet aan de OS. Echt.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:36 schreef Barca het volgende:
Hoe noem je het dan als Smeekens en Mulder niet mogen meedoen aan de 500m op deOS en Kuipers en Bos wél?
Smeekens is namelijk nog niet zeker van een startbewijs. Ook al werd hij 1e.
Zoals je had kunnen lezen staat Smeekens sowieso vóór Bos in de wachtrij, dus als Bos naar Vancouver gaat gaat Smeekens ook sowieso mee. En inderdaad is Mulder waarschijnlijk het (enige?) kind van de rekening voor deze Olympische Spelen, jammer maar helaas... Hadtie maar moeten winnen.quote:Wachtrij:
1) Winnaar AKT II 5000 meter (Verheijen/ Verweij/ De Vries)
Plaatst zich wanneer één van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatst voor de OLS (top 2 rijdt vandaag).
2) Smeekens (500m)
Plaatst zich wanneer twee van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich officieel plaatsen voor de OLS (top 2 rijden vandaag).
3) Nr. 3 1500meter
Plaatst zich vandaag direct mist reeds geplaatst voor een andere afstand (Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers). Plaatst zich anders indien één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
4) Bos (500m+1000m)
Plaatst zich alleen indien drie van Tuitert, Groothuis, Kramer en/of Kuipers zich vandaag plaatsen voor de OLS (top 3 rijden vandaag), EN één van de twee schaatsers die zich morgen plaatsen voor de OLS 10km Bob de Jong is.
Echt, ga er nou niet meer serieus op in. Barca is er op dit forum alleen maar geweest om de trollen en niets anders. En mocht dat niet het geval zijn, dan heeft hij een IQ nog lager dan Bonnie St. Clair en dan heeft het sowieso geen zin om in discussie te gaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:25 schreef RandyK het volgende:
[..]
[..]
Zoals je had kunnen lezen staat Smeekens sowieso vóór Bos in de wachtrij, dus als Bos naar Vancouver gaat gaat Smeekens ook sowieso mee. En inderdaad is Mulder waarschijnlijk het (enige?) kind van de rekening voor deze Olympische Spelen, jammer maar helaas... Hadtie maar moeten winnen.
Oh, nou dan scheelt dan! Dat Bos als eventuele nummer 3 of 4 op de 1500m niet voor de nummer 1 op de 500m komt. Iets wat ik wel dacht te hebben gelezen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:25 schreef RandyK het volgende:
[..]
[..]
Zoals je had kunnen lezen staat Smeekens sowieso vóór Bos in de wachtrij, dus als Bos naar Vancouver gaat gaat Smeekens ook sowieso mee. En inderdaad is Mulder waarschijnlijk het (enige?) kind van de rekening voor deze Olympische Spelen, jammer maar helaas... Hadtie maar moeten winnen.
Bos rijdt de 1500 meter helemaal niet en kan zich dus ook niet via deze afstand kwalificeren...quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:31 schreef Barca het volgende:
Oh, nou dan scheelt dan! Dat Bos als eventuele nummer 3 of 4 op de 1500m niet voor de nummer 1 op de 500m komt. Iets wat ik wel dacht te hebben gelezen.
Terechte kritiek van Bart. Een nummer 1 maakt minder kans dan een nummer 16!
Ja, die doen het beter dan TVM!quote:
Dan maakt 'ie als nummer 6 op de 1000m meer kans op deelname dan de nummer 3 op de 500m. Daar waar Bos zelf 4e werd. Schande!quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:37 schreef RandyK het volgende:
[..]
Bos rijdt de 1500 meter helemaal niet en kan zich dus ook niet via deze afstand kwalificeren...
Maar we zijn begonnen! Ben benieuwd of Oenema nog wat roet in het eten van bijvoorbeeld Groenewolds mogelijke ticket gaat gooien!
Smeekens is er gewoon. Herbert zit ook maar wat te lullen en is daar eigenlijk totaal niet op zijn plek, aangezien de beste man er veel te weinig verstand van heeft.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:39 schreef Barca het volgende:
[..]
Dan maakt 'ie als nummer 6 op de 1000m meer kans op deelname dan de nummer 3 op de 500m. Daar waar Bos zelf 4e werd. Schande!
Smeekens en dubbelstarts ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |