De Jong moet top 4 rijden toch? Omdat die al geplaatst is voor de 5k.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Op de 10 km zijn er 4 gekwalificeerden. Dus dan moeten De Jong en Verheijen wel de beste twee tijden rijden, en niet één van de andere gekwalificeerden.
En dan wordt er op de 5 nog een skate-off geschaatst. Het is dus nog niet zeker dat er een plek overblijft. Morgen weten we wel wat meer
Maar áls hij niet mee kan?quote:
Heb je Tuitert over het laatste rechte stuk zien klunen vandaagquote:Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou lullig zijn als daar straks niemand meer voor over is
Maar in principe Kramer-Verheijen-Tuitert. Moet Verheijen zich wel plaatsen natuurlijk.
Dan heb je echt een probleem.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:54 schreef Barca het volgende:
Ben toch benieuwd hoe ze het gaan doen als Verheijen niet mee gaat én er geen aanwijsplek over blijft.
[..]
quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:50 schreef Barca het volgende:
[..]
Kramer, Tuitert en Groothuis / Kuipers?
[..]
9e in SLC inclusief B-groep.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer dat Kramer het gered heeft. Had hem hier graag op zijn bek willen gaan.
Misschien wordt de druk op hem opgevoerd om er van af te zien. Maar één honderste voor Wennemars is niks. Ook Kramer had door de kwalificatie te veel bescherming te meer omdat hij hem bij een pak wc-papier cadeau heeft gekregen.
Aan die discussies heb je voorlopig nog niks.quote:
WOH en V.d. Kieft hebben een kwalificatie. Als die 1 en 2 eindigen, zijn ze toch gewoon geplaatst?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:57 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
De Jong moet top 4 rijden toch? Omdat die al geplaatst is voor de 5k.
bij een pak wc-papier dusquote:
En dan zijn Verheijen en De Jong niet geplaatst?quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
WOH en V.d. Kieft hebben een kwalificatie. Als die 1 en 2 eindigen, zijn ze toch gewoon geplaatst?
Regeren is vooruitzien!quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Aan die discussies heb je voorlopig nog niks.
Maar het kan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dan heb je echt een probleem.
Maar Verheijen heeft nog twee kansen, de 5 en 10 km. Moet wel heel raar gaan als 'ie zich op beide niet kwalificeert.
Mag ik toch aannemen. Anders zijn die kwalificaties van WOH en vdKieft niets waard.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En dan zijn Verheijen en De Jong niet geplaatst?
Ook al worden ze 3 en 4? Hm ok
Ja ik ben ook weer niet zo erg thuis erin, maar Nederland mag dus 3 personen sturen op de 10k?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mag ik toch aannemen. Anders zijn die kwalificaties van WOH en vdKieft niets waard.
Werk je bij de KNSB ofzo, dat je de regels zo goed uit je hoofd kent?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef RandyK het volgende:
Als Verheijen zich niet direct weet te plaatsen wordt hem het kaas van het brood gegeten door iemand die ook wel met de ploegenachtervolging mee kan doen (Verweij bijvoorbeeld), en er blijft SOWIESO een aanwijsplek over. Slechts 9 namen kwalificeren zich via het toernooi, de 10e wordt sowieso aangewezen. Dus als Verheijen zich niet plaatst dan is het waarschijnlijk jammer voor Mulder... Aanwijsplek zal dan alsnog wel naar Verheijen gaan trouwens...
Gelukkig regeer jij niet.quote:
Schitterend inderdaad wat Bob de Vries liet zien op de pursuit.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:01 schreef RandyK het volgende:
Als Verheijen zich niet direct weet te plaatsen wordt hem het kaas van het brood gegeten door iemand die ook wel met de ploegenachtervolging mee kan doen (Verweij bijvoorbeeld), en er blijft SOWIESO een aanwijsplek over. Slechts 9 namen kwalificeren zich via het toernooi, de 10e wordt sowieso aangewezen. Dus als Verheijen zich niet plaatst dan is het waarschijnlijk jammer voor Mulder... Aanwijsplek zal dan alsnog wel naar Verheijen gaan trouwens...
De KNSB heeft een vrij duidelijk document vervaardigd over de volgorde waarin schaatsers kunnen inschuiven, onderdeel daarvan is dat de nummers 1 en 2 van de 10km zich plaatsen (samen met Kramer), mits een kwalificatie op zak. En heb me er wel in verdiept ja, toch interessant om al dit geneuzel een beetje goed te kunnen volgen... Voor Bos is het morgen hopen dat in ieder geval De Jong of Verheijen zich plaatst, bij De Jong issie zeker van de OLS, bij Verheijen moet hij het AKT 2 afwachten want daar moet Verheijen dan dubbelen. Mulder gaat dus alleen als De Jong en nog iemand dubbelen op de 5km+10km, ik heb nog niet gezien wie er morgen allemaal rijden maar Verheijen lijkt me de enige optie, zoals al eerder aangegeven... Ik denk dat Mulder slecht slaapt vannacht, ondanks dat de 1500 meter voor hem het perfecte scenario is geweest...quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Werk je bij de KNSB ofzo, dat je de regels zo goed uit je hoofd kent?
Ik bespreek graag alle mogelijke scenario's.quote:
tegenwoordig wel, vanwege de toevoeging van de TPquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:09 schreef Wombcat het volgende:
Doen ze op de OS trouwens ook de 500 m 2x op dezelfde dag? Meestal doen ze dat toch niet?
Is afhankelijk van Verheijen (ervan uitgaande dat De Jong zich ook plaatst op de 10) ja. Die moet op zowel op de 5 en de 10 naar Vancouver gaan. En uitsluitsel daarover heb je pas na OKTII.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:10 schreef Reya het volgende:
In principe weet Mulder toch pas na OKT II of hij naar de OS gaat?
Als de Jong en Verheijen zich "gewoon" plaatsen op de 10 km, is Mulder zeker van de Spelen, dacht ik. Dan wordt Mulder nummer 9 (of 10, als de winnaar van OKTII niet Verheijen is). Blijft toch vreemd dat ze bij die hele prestatiematrix niet hebben gedacht aan de ploegenachtervolging.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:10 schreef Reya het volgende:
In principe weet Mulder toch pas na OKT II of hij naar de OS gaat?
Dat dacht ik eigenlijk ook.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de Jong en Verheijen zich "gewoon" plaatsen op de 10 km, is Mulder zeker van de Spelen, dacht ik. Dan wordt Mulder nummer 9 (of 10, als de winnaar van OKTII niet Verheijen is).
Dat is precies wat ik dacht.. in Amerika rijden ze op Salt Lake, ipv een laaglandbaan..quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef marcodej het volgende:
Even een tussendoortje: raar dat de Canadezen hun trials in Calgary en niet in Vancouver houden. Je gaat je kwalificeren voor een toernooi op een laaglandbaan, maar daarvoor gebruik je een hooglandbaan? Het lijkt me dat je de rijders wilt sturen die goed op een laaglandbaan uit de voeten kunnen.
Nu zullen voor een groot deel de namen hetzelfde zijn, maar raar vind ik het wel.
Vreemd ja.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:17 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik dacht.. in Amerika rijden ze op Salt Lake, ipv een laaglandbaan..
Wellicht dat dan inderdaad al bij voorbaat de aanwijsplek naar Mulder gaat, alhoewel ik deze eigenlijk zou bewaren voor iemand die geschikt is voor de achtervolging. Alhoewel Verheijen in dat geval sowieso ook al meegaat (anders komt Mulder sowieso niet in aanmerking).quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Als de Jong en Verheijen zich "gewoon" plaatsen op de 10 km, is Mulder zeker van de Spelen, dacht ik. Dan wordt Mulder nummer 9 (of 10, als de winnaar van OKTII niet Verheijen is). Blijft toch vreemd dat ze bij die hele prestatiematrix niet hebben gedacht aan de ploegenachtervolging.
edit: oh, dus dan kunnen ze nog altijd iemand voor de ploegenachtervolging aanwijzen ipv Mulder? Vreemd..
Mulder zit toch niet op een aanwijsplek, maar in de matrix?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:21 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht dat dan inderdaad al bij voorbaat de aanwijsplek naar Mulder gaat, alhoewel ik deze eigenlijk zou bewaren voor iemand die geschikt is voor de achtervolging. Alhoewel Verheijen in dat geval sowieso ook al meegaat (anders komt Mulder sowieso niet in aanmerking).
quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:58 schreef golfer het volgende:
Leuk weer. Al die experts die vooraf unaniem Gerritsen als winnares tipten.
In Vancouver zijn onderhoudswerkzaamheden bezig, vandaar dat de trials daar verplaatst zijn naar Calgary.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:15 schreef marcodej het volgende:
Even een tussendoortje: raar dat de Canadezen hun trials in Calgary en niet in Vancouver houden. Je gaat je kwalificeren voor een toernooi op een laaglandbaan, maar daarvoor gebruik je een hooglandbaan? Het lijkt me dat je de rijders wilt sturen die goed op een laaglandbaan uit de voeten kunnen.
Nu zullen voor een groot deel de namen hetzelfde zijn, maar raar vind ik het wel.
Ah, ok. Dan til ik mn argument over naar de Amerikanen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
In Vancouver zijn onderhoudswerkzaamheden bezig, vandaar dat de trials daar verplaatst zijn naar Calgary.
Sterk stukje timingquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
In Vancouver zijn onderhoudswerkzaamheden bezig, vandaar dat de trials daar verplaatst zijn naar Calgary.
Materiaal en constructie?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef wimderon het volgende:
Iemand een idee trouwens over de megaubersupergeheime revolutie waar over gesproken werd voor wat betreft de pakken die bij de Spelen gebruikt gaan worden door Nederland?
Ze nemen denk ik de pakken over van de zwemmersquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef wimderon het volgende:
Iemand een idee trouwens over de megaubersupergeheime revolutie waar over gesproken werd voor wat betreft de pakken die bij de Spelen gebruikt gaan worden door Nederland?
Koek en soapie - niveau. Heel toepasselijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een belachelijke bezetting ook bij de NOS. Smeets, twee 'deskundigen' en dan ook wat verslaggevertjes die de schaatsers aan het janken moeten maken. Vervolgens doe je radio1 aan en zitten daar ook een stuk of vier pipo's te ouwehoeren over het schaatsen. Tsjonge jonge.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:39 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een belachelijke bezetting ook bij de NOS. Smeets, twee 'deskundigen' en dan ook wat verslaggevertjes die de schaatsers aan het janken moeten maken. Vervolgens doe je radio1 aan en zitten daar ook een stuk of vier pipo's te ouwehoeren over het schaatsen. Tsjonge jonge.
Word het niet eens tijd dat jullie lekker met z'n tweeen een eigen topic ergens in ONZ openen en daar verder gaan keuvelen. De tering wat een kansloos volkquote:Op dinsdag 29 december 2009 19:42 schreef Barca het volgende:
[..]
Koek en soapie - niveau. Heel toepasselijk.
Er zit een klein straaljagermotortje in. Sssst.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef wimderon het volgende:
Vrouwen in ieder geval de meeste kans op een plak op de korte afstanden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:49 schreef TheVulture het volgende:
Zo ook net thuis.... wat sneu voor Wennemars... maar ik denk dat hij de aanwijsplek krijgt voor de TP... verder mooi dat ook Mulder nog is opgevist
Gerritsen en Boer maken toch wel kans op een bronzen plak op de Spelen op de 500m in deze vorm
Afhankelijk van resultaat op 5km?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef Marcoss het volgende:
Is Elma de Vries eigenlijk al zeker van de 5 km op de Spelen nu, omdat ze als enige een kwalificatie heeft?
(zal vast al eens gevraagd zijn)
Als ze hem wint wel, als ze hem niet wint komt er een AKT 2quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef Marcoss het volgende:
Is Elma de Vries eigenlijk al zeker van de 5 km op de Spelen nu, omdat ze als enige een kwalificatie heeft?
Nee. Als iemand haar klopt morgen, krijgen we een AKT2 tussen die winnaar en Elma de Vries. De winnaar daarvan mag dan naar Vancouver. Als De Vries morgen zelf wint, gaat zij natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:55 schreef Marcoss het volgende:
Ene Bert weet er meer van...quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:38 schreef wimderon het volgende:
Die gaan we echt niet halen....quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:59 schreef Barca het volgende:
En ... of we 10 verschillende vrouwen krijgen moeten we nog afwachten, toch?
Gaan we straks mensen aanwijzen die niks presteren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die gaan we echt niet halen....
Wennemars gaat voor het Ritsma-scenario van 4 jaar geledenquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:10 schreef tennisboy het volgende:
Ik denk wel dat Wennemars de aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging zodat hij waardig afscheid kan nemen met Olympisch Goud. Daarbij vind ik hem net iets beter voor de ploegenachtervolging dan Olde Heuvel/ Blokhuisen.
Ideaal zal zijn als morgen Verheijen 1 wordt en Olde Heuvel 2. Maar dat zal wel niet gebeuren.
Erben moet aangewezen omdat 'ie goed genoeg is, niet 'om waardig afscheid te kunnen nemen'. Er valt veel te zeggen voor Erben, maar voor WOH valt net zoveel (zo niet meer) te zeggen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:10 schreef tennisboy het volgende:
Ik denk wel dat Wennemars de aanwijsplek krijgt voor de ploegenachtervolging zodat hij waardig afscheid kan nemen met Olympisch Goud.
Maar er zijn toch 2 plekken op de 5 km? En bij de vrouwen komen we waarschijnlijk ook niet aan 10 deelneemsters en dan neem ik aan dat er ook 2 gaan. Maar als de Vries dus morgen 2de wordt, krijgen we een OKTII waar de nummer 1 en de Vries (+ nog anderen dus) aan meedoen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 19:56 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee. Als iemand haar klopt morgen, krijgen we een AKT2 tussen die winnaar en Elma de Vries. De winnaar daarvan mag dan naar Vancouver. Als De Vries morgen zelf wint, gaat zij natuurlijk.
Nr.1 heeft geen kwalificatie dus komt er een skate 0ff. Volgens NOC NSF is er maar 1 startplek te verdienen. de 2de 5000M rijdt dan iemand die ook de 3 kilometer rijdt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:45 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar er zijn toch 2 plekken op de 5 km? En bij de vrouwen komen we waarschijnlijk ook niet aan 10 deelneemsters en dan neem ik aan dat er ook 2 gaan. Maar als de Vries dus morgen 2de wordt, krijgen we een OKTII waar de nummer 1 en de Vries (+ nog anderen dus) aan meedoen?
Oké, duidelijkquote:Op dinsdag 29 december 2009 20:50 schreef tennisboy het volgende:
[..]
Nr.1 heeft geen kwalificatie dus komt er een skate 0ff. Volgens NOC NSF is er maar 1 startplek te verdienen. de 2de 5000M rijdt dan iemand die ook de 3 kilometer rijdt.
ja dat klopt, Hij zal zich ook wel morgen plaatsen voor de 10km. Zodat hij zeker is van de 10 km.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oké, duidelijk![]()
Belangrijk nadeel voor de ploegenachtervolging bij de mannen is natuurlijk ook dat Verheijen vlak voor de Spelen nog een keer moet pieken..
Mooie loting voor Verheijen. Verheijen als rekenwonder plaats hij zich wel. Hopelijk kan hij WOH mee nemen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:57 schreef Montov het volgende:
Loting 10km
Van der Kieft - Bob de Jong in de voorlaatste rit.
Verheijen - WOH in de laatste. Goed nieuws voor het TVM-kamp, Mulder en de ploegenachtervolging.
WOH en Van der Kieft hebben een kwalificatie. Gekwalificeerden in de top2 plaatsen zicht direct.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:14 schreef TheVulture het volgende:
Wie hebben er naast Verheijen en De Jong nog meer een kwalificatie voor de 10km.... en gaan de nummers 1 en 2 naar Vancouver
Ja. Maar ik weet niet op basis waarvan Wennemars voor de achtervolging zal worden aangewezen. Zijn sterkste argument, de 1500m, verliest hij van WOH. En WOH heeft meer duurvermogen en is net zo ervaren en betrouwbaar op de achtervolging de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:18 schreef TheVulture het volgende:
Ok maar als WOH zich plaatst dan gooit hij de deur voor Wennemars definitief in het slot dus
Tsja, ik zeg het als Erbenfan met toch wel wat pijn in het hartquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:18 schreef TheVulture het volgende:
Ok maar als WOH zich plaatst dan gooit hij de deur voor Wennemars definitief in het slot dus
Klopt, al verwacht ik niet dat hij Verheijen of de Jong kan kloppen op dit moment.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:18 schreef TheVulture het volgende:
Lijkt me een slecht plan idd.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:30 schreef Montov het volgende:
http://www.nusport.nl/sch(...)ervolgingsploeg.html
Kuipers, Gerritsen en Van Riessen in de achtervolgingsploeg. Het succes is Orie nu al naar het hoofd gestegen.
Nee, vooral doen als je de goede naam van je team wil verkwanselen...
Je zou de keuze voor Wennemars nog enigszins kunnen verdedigen omdat je anders wellicht wat pure snelheid tekort komt, uitgaande van sowieso Kramer en Verheijen, maar in feite is Olde Heuvel de logische keuze nu inderdaad.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja. Maar ik weet niet op basis waarvan Wennemars voor de achtervolging zal worden aangewezen. Zijn sterkste argument, de 1500m, verliest hij van WOH. En WOH heeft meer duurvermogen en is net zo ervaren en betrouwbaar op de achtervolging de afgelopen jaren.
Inderdaad, zowel bij de mannen als bij de vrouwen een belachelijk planquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:33 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Lijkt me een slecht plan idd.
Precies en dat heeft hij al meerdere malen bewezen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad, zowel bij de mannen als bij de vrouwen een belachelijk plan
Wennemars is zo'n beetje de enige 1500 meter rijder met sprintachtergrond ter wereld die de pursuit echt heel goed aankan.
Nou ja, Tuitert is nu al sowieso de vierde man en kan het ook. Kuipers heeft ook al een (of meerdere?) TP gereden, die kan het ook. Hij zal niet lossen (ben ik met Orie eens), maar daar is ook alles mee gezegd denk ik. Groothuis heeft echter wel te weinig inhoud denk ik. Op de 1500m valt hij steeds de laatste ronde stil.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Inderdaad, zowel bij de mannen als bij de vrouwen een belachelijk plan
Wennemars is zo'n beetje de enige 1500 meter rijder met sprintachtergrond ter wereld die de pursuit echt heel goed aankan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |